03.01.15, 20:38Jerzy Owsiak (fot. Wojciech Stróżyk)

Żona Owsiaka zatrudniła sama siebie. Za 9 tysięcy - od 14 lat

Jerzy Owsiak nie wie, oczywiście, gdzie jest „ten słoik z pieniędzmi”. Okazuje się jednak, że tę kwestię mogłaby nieco naświetlić jego żona…. Na Facebooku opublikowano mianowicie dokument, który zaświadcza o przyznaniu sobie przez szacowną Owsiakową małżonkę pensji w wysokości 9 tysięcy złotych brutto. I to już 14 lat temu.

Lidia Niedźwiedzka-Owsiak na stanowisku etatowego członka zarządu Fundacji WOŚP zatrudniona jest już od 1 listopada 2002 roku. Stosowny dokument popisali: Piotr Burczyński, Bohdan Maruszewski, Jerzy Owsiak, Paweł Janusiewicz i sama Lidia Niedźwiedzka-Owsiak.

bjad/wpolityce/facebook

Komentarze

anonim2015.01.3 20:50
No i po co ta nagonka? Pokażcie mi fundację, która zrobiła więcej niż WOŚP? Nie chcecie to nie dawajcie kasy ale odwalcie się od tych ludzi. Połowa księży żyje za większe pieniądze i do tego biorą dotację od państwa więc może lepiej skończcie z tą hipokryzją.
anonim2015.01.3 20:50
@fiodor44 pokaż jakąś fakturę bo nie wierzę pustym słowom zwolenników "szukającego słoiki"
anonim2015.01.3 20:51
@fiodor "A u was to i Murzynów biją!!!" Kolega o sztuce erystyki, jak widzę, nikłe pojęcie posiada.... :DD
anonim2015.01.3 20:52
@cTomek_z_Bydgoszczy zostań księdzem, nie będziesz musiał piszczeć w obronie owsiaka bo - wg twoich słów - będziesz miał więcej od niego
anonim2015.01.3 20:52
@Tomek ------------------------------------------------------------------------------- "Pokażcie mi fundację, która zrobiła więcej niż WOŚP" ------------------------------------------------------------------------------- To było poważnie, czy na żarty?? Poważnie?? To dobrze, bo żartów to ja takich nie lubię.... :))))))))))))))))))
anonim2015.01.3 20:59
Niestety , Owsiak dostaje też z naszych podatków ... Tak , tak . Zawsze zastanawiałam się nad tym jak to jest . Wolontariuszy więcej niż dających , a WOSP bije rekordy . Otóz na konta Owsiaka , wpływaja pieniądze od Samorządów ( one przeciez nic nie produkują tylko zbieraja podatki od obywateli ) , od społek Skarbu Państwa . patrzcie wyglada na ... no każdy widzi , a doskonale wyciaga miliony I jeszcze za darmochę robia to dla niego inni. W dodatku został "świeckim świętym" .Nie musi przedstawiac dokumentów księgowych . Raj na ziemi. Sprawdzasz Owsiaka ..." ty chyba nie lubisz dzieci " - opowie leming.
anonim2015.01.3 21:06
wośp przynosi wymierne korzyści jak wiadomo dla Jurasa i jego konkubiny. Oficjalne wynagrodzenie za kombinowanie fakturami i zleceniami otrzymywanymi od wośp to kilka tysięcy ale i w słoiku sporo melonów pod stołem schowali.
anonim2015.01.3 21:06
Podane tu dane to drobne na waciki ...a gdzie prawdziwa kasa pana Owsiaka?
anonim2015.01.3 21:09
Organizowane każdego roku tego burdelu wośp pochłania gigantyczne kwoty sam czas antenowy w telewizji publicznej to kilkanaście milionów za które można znacznie więcej aparatury medycznej lepszej jakości zakupić.
anonim2015.01.3 21:10
fiodor44 Ile płaci przedstaw konkrety łajzo POlszewicka, więcej niż wypady do knajpy sowa twych załganych przedstawicieli.
anonim2015.01.3 21:18
@Tomuś z Bydgoszczy . Czy ty masz tatusia z SB? Bo doskonale posługujesz sie techniką operacyjną "dezinformacja" .Gdzieś musiałeś się tego nauczyć... Zatem sprostowanie: 85% księży w polsce ma dochody poniżej średniej krajowej. Księża nie dostają żadnej dotacji od państwa, jeśli dostają to wspólnoty religijne jako jednostki prawane, a ksiądz jest osobą fizyczną.
anonim2015.01.3 21:39
@fiodor Powołujesz się bezczelnie na słowa Pisma traktujące o miłości wzajemnej, a sam nie wahasz się przed tym, żeby, BEZPODSTAWNIE, opluć jednego z największych świętych Kościoła?? Jak Ci nie wstyd!! Cóż za hipokryta z Ciebie!! Wybitnie żałosne...
anonim2015.01.3 21:52
@existenZ Nie kompromituj się. Poniżej masz sprawozdanie z działalności gdańskiego Caritasu: http://gdansk.caritas.pl/media/FlatPageFiles/Sprawozdanie%20za%202013%20g%C5%82..pdf
anonim2015.01.3 21:54
Dane na podstawie oficjalnego sprawozdania WOŚP za 2009 rok: Zbiórka - 54.506.270,77 zł, z czego na pomoc opisaną w statucie fundacji przeznaczono 28.993.580,43 zł. Na działalność dobroczynną przeznaczono więc niecałe 54 proc. a gdzie jest reszta? Fundacja wykazuje dochód w wysokości 14.100.823,66 zł i oczywiście znaczna część środków została przekazana na zorganizowanie przystanku demoralizacji - „Przystanku Woodstock”. Wszystko dostępne jest na oficjalnej stronie http://s.wosp.org.pl/Files/Bilans_Fundacji_2009.pdf WOŚP i można porównać.   Warto dla porównania przyjrzeć się sprawozdaniu Caritas z 2009 roku: Ogółem Caritas Polska zebrało 441.581.695,94 zł. Na pomoc potrzebującym przeznaczył zaś 435.799.984,43 zł, czyli prawie 99 proc. wpływów. Dziękuję dobranoc.
anonim2015.01.3 23:44
Jeśli to prawda to jest to może być wielki skandal. Najistotniejsze jest to skąd miała na to kasę. Jeśli z własnego biznesu to jej sprawa ile sobie wypłaciła. Natomiast jeśli tę kasę wyciągnęła z fundacji... Przypominam, że 14 lat temu płaca minimalna wyniosła 700 zł, a średnia krajowa nieco ponad 2000 zł brutto. @KrzysiekWarszawski Nie zgodzę się z Tobą. Własny biznes a fundacja to dwie różne sprawy. W biznesie sam ustalasz swoje zarobki, ale działasz na własny rachunek, celem firmy jest zysk. Natomiast fundacja działa z pieniędzy darczyńców, którzy przekazują pieniądze na cel dobroczynny oraz niezbędne koszty własne. Celem fundacji nie jest generowanie zysku, a pomoc innym; przynajmniej tak powinno być. Jeśli ktoś chce zbić majątek na fundacji - niech będzie uczciwy i założy fundację, której celem będzie zapewnienie dostatniego życia Kowalskiemu. Ciekawe, ilu wtedy ludzi da mu kasę. Twoje porównanie jest zupełnie bezsensowne...
anonim2015.01.4 0:02
"W tym, roku przygotowałem ofertę dydaktyczną w całości opartą na technikach przekazu preferowanych przez WOŚP: krótko, efektownie, obrazkowo, kolorowo, wzruszająco, no i jednak nieodzowna tabelka z olbrzymimi osiągnięciami. Zapraszam do prezentacji i zaczynam od takiego oto zestawienia. Rok Przychody Zakup sprzętu Różnica 2001 29 246 800,99 26 628 058,79 2 618 742,20 2002 37 229 181,88 20 394 552,87 16 834 629,01 2003 35 265 658,59 29 410 920,47 5 854 738,12 2004 32 189 391,61* 36 803 494,90 -4 614 103,29 2005 33 559 846,90 21 096 469,09 12 463 377,81 2006 35 108 759,66 18 313 936,08 16 794 823,58 2007 34 884 273,50 22 237 638,87 12 646 634,63 2008 41 817 349,83 24 092 694,79 17 724 655,04 2009 54 506 270,77 26 176 505,13 28 329 765,64 2010 55 532 398,18 45 402 391,72 10 130 006,46 2011 59 678 695,35 38 277 884,84 21 400 810,51 2012 65 273 575,55 34 166 807,02 31 106 768,53 Suma 514 292 202,81 343 001 354,57 171 290 848,24 Do tabelki krótkie wyjaśnienie i potem już tylko obrazki. *Magiczny rok 2004, WOŚP za 1 550 000 złotych wykupuje udziały Złotego Melona i za 5 310 650,43 ośrodek Szadowo-Młyn, który będzie przez "Złotego Melona" zarządzany. W tym roku przychody są nie tylko mniejsze od wydatków na zakup sprzętu, ale bilansują się z kosztami grubo pod kreską, fundacja wykazuje ponad 17 milionów straty (17 467 175,02). W sprawozdaniu pojawia się jeszcze bardziej tajemnicza informacja. "Przychody fundacji pochodzą wyłącznie ze zbiórki publicznej przeprowadzonej w dniu 11.01.2004r. za zgodą MSW (ZK-VI-632-233/03) wyrażoną w decyzji nr 150/2003 z dnia 03.12.2003r." Warto też zauważyć, że rekordowa różnica między przychodami WOŚP, a wydatkami na sprzęt wynosi ponad 31 milionów złotych (31 106 768,53). Przez 12 lat WOŚP wydała 343 miliony na sprzęt medyczny, to jest o 171,2 miliona mniej niż uzyskała przychodów. Co Pan Jerzy zrobił z zawrotną kwotą 171,2 miliona?. Dokładnie nie wiem, bo Pan Jerzy nie chce nikomu nic powiedzieć ponad to, co musi zapisać w tajemniczych rubrykach "działalność propagatorska", "szkolenia" lub "usługi obce". Co mógł zbudować i kupić za 171 milionów Jerzy Owsiak? Na przykład 10 "Budzików", takich jak ten jeden zbudowany przez fundację Ewy Błaszczyk za 17 milionów, bez pomocy "Złotego Melona", "Mrówki Całej", "Pokojowego Patrolu" i F16 w wersji bojowej"
anonim2015.01.4 0:03
"No dobrze, ale w czym właściwie jest problem? Fundacja jest prywatną inicjatywą " Problem jest w tym że podobnie jak większość demokratycznego motłochu zamieszkującego kraj nad Wisłą jesteś nieświadomy pewnych rzeczy albo ich "nie jarzysz". Po pierwsze ta prywatna inicjatywa nigdy by nie urosła do takich rozmiarów gdyby nie była pompowana przez instytucje samorządowe i państwowe czyli utrzymywane z pieniędzy podatników. Po drugie niby prywatna fundacja wyciąga od ludzi kasę na sprzęt dla instytucji państwowej na który wcześniej obywatele już zapłacili w podatkach więc jest jakaś gigantyczna bezczelność i hucpa. Podatków nie da się w nieskończoność podnosić, zreformować tego cyrku też się nie da bo zbyt wielu cwaniaków się na tym pasie ale za to można orżnąć społeczeństwo przy pomocy Owsiaka. "Owszem, jest to duża kwota. Pytanie jest jednak takie z jaką odpowiedzialnością się jej stanowisko wiąże." Obawiam się że większa odpowiedzialność ciąży na kierowcy miejskiego autobusu. Gdyby ten naraził mienie spółki lub życie pasażera na szwank poniósłby srogie konsekwencje, natomiast taka paniusia zostałaby co najwyżej przeniesiona na równie dobrze płatne stanowisko w siostrzanej spółce. "Zasadniczo to typowe polactwo - jak komuś udało się do czegoś dojść, to trzeba go zgnoić i pokazać gdzie jest jego miejsce. " Zasadniczo to każda działalność na styku państwa z podmiotami prywatnymi z definicji śmierdzi i jest podejrzana. Tak samo jak śmierdzi wspierania prorządowych mediów poprzez dofinansowanie ich ogłoszeniami, tak samo jak śmierdzą firmy które doszły do sukcesu zamówieniami państwowymi tak samo śmierdzi fundacja wyciągająca od podatnika kasę na sprzęt dla nieudolnej socjalistycznej służby zdrowa na który wcześniej zabrano już temu podatnikowi pieniądze w postaci przymusu podatkowego.
anonim2015.01.4 0:19
@existenZ Dlaczego nie wkleisz tego zestawienia, tylko tendencyjnie powtarzasz z netu jak przystało na wioskowego głupka robiącego za miskę ryżu z Czeskiej? http://sprawozdaniaopp.mpips.gov.pl/Search/Print/13095?reporttypeId=11
anonim2015.01.4 0:26
Nie lubie Owsiaka i nie daje na jego orkiestre. Problem tylko ze w tym przypadku pod wielkim znakiem zapytania (w swietle tego artykulu) stoi charytatywna dzialalnosc kosciola. Ty nie ma sprawy jak czesc kasy idzie na biskupow, palace, plebanie i wypasionych ksiezy ? A Owsiaka sie czepiaja. Frondziarze :(
anonim2015.01.4 0:34
@PanYurek nic dodać, nic ująć. Przydałoby się jeszcze uświadomić co niektórym mniej kumatym jak np. @KrzysiekWarszawski, że Owsiak na reklamę swojej pseudo charytatywnej fundacji dostaje praktycznie CAŁE niedzielne pasmo TVP i to na obu kanałach. Takiej reklamy nie ma ŻADNA fundacja i żadnej nie byłoby nigdy stać, żeby tyle minut wykupić na antenie. Do tego dochodzi cały show jaki mu TVP. Media, roboczo godziny wszystkich ekip przy realizacji tego całego cyrku. To są guuuube miliony złotych. W dodatku Owsiak ma to za friko i z naszych abonamentów. Dziękuję?!?!?!?!
anonim2015.01.4 7:15
Powyższe wywody "Krzyśka Warszawskiego" są typowym dla "trzeciej erpe" przykładem uzasadniania cwaniactwa,przekrętów i nieuczciwości.To tak jak w tym filmie: nawet jeśli cię złapią za rękę,to mów,że to nie twoja ręka.Dotyczy to właściwie każdej dziedziny życia.Zrobili z nas społeczeństwo egoistów,w którym nawet dobroczynność stała się żerowiskiem cwaniaków i oszustów.
anonim2015.01.4 10:40
@KrzysiekWarszawski Spróbuj sam może też dostaniesz zielone światło , i zrobisz coś dla ludzi.
anonim2015.01.4 11:03
Niech lemingi dalej mu płacą.
anonim2015.01.4 11:39
popierdo...na rodzinka Owsików
anonim2015.01.4 12:01
Komedie!
anonim2015.01.5 8:37
WOŚP przeznacza całą zbiórkę na sprzęt medyczny. Wystarczy zajrzeć do sprawozdań, ale dla niektórych to zbyt trudne. Pozostała działalność Jurka to jego sprawa, bo NIE JEST finansowana ze styczniowych zbiórek. Opluwanie na podstawie plotek - tak nie robią chrześcijanie!
anonim2015.01.5 8:38
@KrzysiekWarszawski - brawo!
anonim2015.01.5 11:54
Z tym gdańskim Caritasem mają burdel w papierach, bo jedno sprawozdanie wyklucza drugie (z 2011 i 2012 - 3,767,041.43 zł w innych rubrykach). Mała zmiana, a całkiem zmienia postać rzeczy, jeśli to możliwe to ktoś powinien to sprostować.
anonim2015.01.8 12:10
A może Fronda napisze o zarobkach ojców i księży dyrektorów Caritasu i innych kościelnych placówek dotowanych bardzo hojnie z budżetu państwa?
anonim2015.01.9 21:28
Popatrzmy na dzialalnosc charytatywna kosciola ... nie lepiej nie patrzmy. HIPOKRYZJA do kwadratu. Ale pytanie do prawdziwych frondowych katoli. Jakis majstic, sylabariusz albo inne ufam. Powiedzcie tak szczerze, co macie przeciw Owsiakowi ? Zal ze zbiera kase i wydaje w szczytnym celu, a przeciez mogla by trafic do biskupow ? Nie chce mi sie wierzyc, w tak malostkowy powod ale innego nie znajduje. Prosze o odpowiedz.
anonim2015.01.10 17:08
polecam artykuły "Owsiak uczen Waltera" czy "Siema czyli sciema" w Dzienniku Warszawskim a jesli ktos chce pomaga zawsze znajdzie kogos..bez sciemy