Spada sprzedaż dzienników. ,,Wyborcza'' znów traci najwięcej - zdjęcie
06.08.20, 13:44Fot. Szczebrzeszyński via Wikipedia, domena publiczna

Spada sprzedaż dzienników. ,,Wyborcza'' znów traci najwięcej

2

Branżowy portal „Wirtualne media informuje, że w czerwcu tego roku sprzedaż wszystkich polskich dzienników spadła o 16,78 procenta w porównaniu z czerwcem ubiegłego roku. Największy spadek sprzedaży, aż o 28,20 proc. odnotowała „Gazeta Wyborcza”.

Jeżeli chodzi o ilość sprzedawanych gazet, w czerwcu najlepiej sprzedawano dziennik „Fakt”: średnio w 178 150 egzemplarzach. Ale i to oznacza spadek o 15,75 proc. w skali rok do roku.

Drugie miejsce zdobył „Super Express”: średnio 89 964 tys. Ale i tu jest spadek o 19 proc. Na trzecim miejscu jest „Gazeta Wyborcza”, którą sprzedano w 66 757 egzemplarzach. Dalsze miejsca zajmują: „Rzeczpospolita” (40,3 tys.), „Dziennik Gazeta Prawna” (31,3 tys.), „Przegląd Sportowy” (14,7 tys.), „Gazeta Polska Codziennie” (11,5 tys. egz.), „Puls Biznesu (9,5 tys. egz.) i Parkiet (4 tys.).

Erl/wirtualnemedia.pl

 

Komentarze (2):

XD2020.08.8 12:50
Czytelnicy Wyborczej po prostu częściej mają dostęp do Internetu, wiedzą, jak obsługiwać smartfony, włączyć płatną subskrypcję i nie potrzebują marnować papieru, żeby dostać się do interesujących ich informacji. Może zadanie na poziomie 7-8 klasy podstawówki: Lata 20ste XX wieku. Radio pełni główną rolę informacyjną i rozrywkową. 30 lat później odbiorniki telewizyjne zyskują na popularności – w domach częściej gości zarówno odbiornik radiowy jak i telewizyjny. Stacja A generuje zyski z programów radiowych w postaci 100 zł miesięcznie, ale inwestuje w nowe medium – telewizję, która także generuje zyski 100 zł miesięcznie. Okazuje się, że część osób nie chce już słuchać radia, bo ma telewizor, więc zyski z programów radiowych spadają o 50% (bo część osób ogląda zarówno telewizję jak i okazjonalnie słucha radia). Stacja B także generuje 100 zł zysku miesięcznie z radia, ale nie inwestuje w unowocześnienie sposobu przekazu. Która stacja zarobi więcej pieniędzy w kolejnym miesiącu. Odpowiedzi: Stacja A. Zyski z radia po miesiącu: 100*0,5 = 50 Zyski z telewizji po miesiącu: 100 zł Łączny zysk: 150 zł Stacja B. Zysk z radia po miesiącu: 100 zł
MaxFiend2020.08.6 16:10
Nie macie się o co martwić? W drugiej połowie kwietnia Agora podała, że z subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” korzystało 240 tys. użytkowników, o 22 tys. więcej niż miesiąc wcześniej (płacą średnio 14 zł. miesięcznie). A teraz pochwalcie się sumarycznym nakładem wszystkich prawicowo-nacjonalistycznych gazet :-D :-D :-D