Ukraińcy chcą wspólnego państwa z Polską! - zdjęcie
19.02.19, 20:25

Ukraińcy chcą wspólnego państwa z Polską!

64

Natychmiastowe wejście w struktury Unii Europejskiej i NATO, błyskawiczne zniszczenie korupcji i szybki rozwój gospodarki - to tylko niektóre z zalet przedstawianych przez dziennikarzy portalu "Reporter". Zdaniem publicystów Ukraina powinna dążyć do połączenia się z Polską.

Pomysł określany jako political fiction, według twórców artykułu, jest w stu procentach realny. Ich zdaniem wystarczyłoby porozumienie polityczne oraz przywołanie historycznego układu z 1648 roku o stworzeniu "wspólnego państwa". To pozwoliłoby na połączenie bez podpisywania dodatkowych umów.

Jak przekonują nas dziennikarze i co jest dla nas w pełni zrozumiałe, transakcja opłacałaby się głównie Ukraińcom. Fakt automatycznego wejścia do Unii Europejskiej czy też NATO jest, jak twierdzą, bardzo przekonywujący dla społeczeństwa mimo pewnych różnic, które wywołują niewielkie konflikty.

"W ciągu ostatnich 25 lat na Ukrainie trwa kryzys polityczny i gospodarczy, wobec którego nie widzimy żadnej nadziei na poprawę. Ukraińcy zbyt długo już ubolewają nad stagnacją swojego państwa, są zawiedzeni postawą UE i porażką negocjacji akcesyjnych" - czytamy w artykule.

To oczywiście nie wszystko, bo oprócz przystąpienia do międzynarodowych struktur, Ukraińcy znacząco zyskaliby w kontekście ekonomicznym.

Zdaniem twórców pomysłu "wspólnego państwa" polskie firmy chcą inwestować na Ukrainie i zniesienie granic oraz otwarcie rynku byłoby opcją na znaczące rozwinięcie przedsiębiorstw. Polskie firmy to oczywiście miejsca pracy i co zapewne ważniejsze zdecydowanie wyższe zarobki.

Co ciekawe, zdaniem publicystów, jeśli rzucony przez nich pomysł przyjąłby się w mediach społecznościowych to w przeciągu roku bądź dwóch mogłoby dojść do referendum w tej sprawie.

mor/Reporter.ua/Fronda.pl

Komentarze (64):

Ja 2019.08.20 14:46
Apage Satanas!!! NIGDY!!!!!!!!
Krzysiek2019.08.18 13:03
W tym wszystkim każdy by zyskał , oni gospodarczo w kilka lat ich kraj byłby nie do porównania my za to silniejsze państwo bardziej liczące się w europie.Tylko w tym wszystkim przeszkadza nam historia, musielibyśmy zapomnieć o historii i nie wychowywać nowego pokolenia na poglądach między innymi bandery.
Emilia Ślawska2020.03.5 22:58
Lwów nigdy nie był rosyjski, a od 1340r był polski.Wcześniej to pogranicze Grodów Czerwieńskich ,Lędzian(Lachów)i Rusinów.
Maxx772019.07.13 23:36
Polska tylko by straciła! łączyć się z bankrutem i zdegenerowanym ludem to jakiś absurd... nie dalibyśmy rady ekonomicznie a korzyści były by prawie żadne... po co Polsce takie zdziadziałe tereny które są nie dofinansowane od pokoleń... tam nawet USA by się wykończyło...
typowa banderówka2019.05.20 17:38
jestem ukrainką i po prostu się wkurzam kiedy widzę takie antyukraińskie teksty jeśli oni mówią za "Ukraińców" to chyba ja też mogę I nie(!) My nie chcemy żadnego wspólnego państwa Nasze cele to: zakończenie wojny !NA! Donbasie, powrót Krymu (a tzn że chcemy żeby nasze ziemie zostały w składzie Ukrainy) No i też wejście do Unii Europejskiej i NATO dlatego, że to nasza jedyna szansa w obronie przed rosją Życzę miłego wieczóru mam nadzieję, że zrobiłam coś, żeby ciut mniej osób wierzyło w takie bzdury :)
tomek2019.08.29 17:32
Ukraina oddała broń atomową,a ja przestałem się wami zajmować - miałem rację.Reszta to CORAZ GORZEJ
kamil2019.05.6 20:31
To będzie KONIEC POLAKÓW W TEJ CZĘŚCI EUROPY !!!!!!!!!!!!!!!!!! ZA ŻADNE PIENIĄDZE , WYSTARCZY NAM BATOCHA I WOŁYNIA .
SMB2019.03.13 8:49
Już raz to chyba przerabialiśmy i wiemy jak się skończyło. Czy przysłowie Polak mądry po szkodzie znowu ma zyskać na aktualności. Jeszcze dzisiaj nie mamy prawa odszukać szczątków naszych dziadów pomordowanych przez sąsiadów a chcemy to samo zadanie zostawić dla naszych wnuków i dzieci? Naprawdę nie wystarczy już dewastacji naszych nekropolii? Dzisiaj Ukraina potrzebuje Polski a jak się odpłaca teraz to wiemy (m.in. brak zgody na poszukiwania naszych mogił, dewastacja cmentarza Orląt) to co będzie po ew zjednoczeniu. Kwestia odbudowy gospodarczej U i zatrzymania agresji R i za 20 lat powtórka z historii... Poza aspektem bezpieczeństwa aspekt ekonomiczny też per saldo in minus dla PL.
bob2019.03.12 8:36
Śląsk zawsze z Polską! (bo Ukraina ma flagę niebiesko-żółtą)
JanP2019.03.12 9:09
Śląsk ma żółto-niebieską a bandersynom swoje barwy podarował Władysław Opolczyk.
goy2019.03.10 21:49
Było i dwie próby skończyły się ludobójstwem zainicjowanym przez Ukrainców. Teraz im dziękujemy niezależnie od uwarunkowań politycznych. Za wspólny sojusz muszą płacić obydwie strony kasą i krwią. Ukraincy chcą tylko brać, a nie rozumieją co to dać i się poświęcać dla wspólnego dobra. Taki układ nie może istnieć. Oni muszą się dużo nauczyć, i na własnym kraju musi im zależyć. Mokrej roboty inni za nich nie zrobią, bo co oni mają do dania? Przemysł ? technologia, infrastruktura? bogactwa znaczące mineralne? - nic, trochę zapóźnionego rolnictwa, to mało aby ktoś dla nich i za nich ginął. To tylko ruski sobie wymarzyły wirtualne bizantyjskie imperium, które musi zajmować jakieś ta obszary, tak jak by nie mieli własnych w nadmiarze.
ada2019.03.10 20:16
Jeszcze czego! Byli w Polsce i "było im źle", ciągle szukali lepszych przyjaciół - Niemców (SS), Rosjan. Nam wbili widły (tryzub) w plecy.
TO JA2019.03.3 18:38
MOGĄ ODDAĆ NAM CZĘŚĆ Z LWOWEM ALE RESZTĘ NIECH ZACHOWAJĄ
Holmes2019.02.25 22:46
Przyłączyć jako województwo lub dwa : Wołyńskie i Kijowskie. Żadnej państwowości. Powiaty w okresie przejściowym pod przymusowym zarządem komisarycznym. Władze wojewódzkie z nominacji Warszawy.
jacek2019.02.22 12:36
test
Grizzly2019.02.22 9:39
Lepiej żeby to ogłosiła Białoruś i Kurlandia. Z Ukrainy ubiegać by się mogło dawne województwo stanisławowskie, lwowskie, tarnopolskie, łuckie, a z I RP - bracławskie, podolskie, część woj. kijowskiego!
Robert2019.02.21 1:35
W takim wypadku to Bukowina powinna być oddana Rumuni, tereny na zakarpaciu Węgrom cały Donbas aż po Odessę powinny wrócić do Rosji a Polska mogłaby wziąć własne tereny plus rdzenną Ukrainę. Na to Ukraińcy się na pewno nie zgodzą i najlepiej jak Ukraińcy żyją we własnym państwie z solidnymi granicami. Lwów jest polskim miastem i tu nie ma co łączyć tylko oddać.
Facio2019.02.20 15:25
Jestem za.. ale stopniwo.. najpierw mamy caly wor spraw do wyjasnienia..
Fumfel2019.02.20 13:20
Ukraina niedługo będzie totalnym bankrutem. Po wybudowaniu Turkish south, NS2 i Baltic Pipe ten kraj zapadnie sie pod własnym ciężarem bo nie będzie co rozkradać.
małowyklęty2019.02.20 5:50
Litości -wystarczy nam naszej korupcji i układów (np.rydzyk,srebrna itd.) i głupich polityków żeby importować za wschodu
Piotr2019.02.20 5:17
Rzeczpospolita Obojga Narodów źle się nie miała (do rozbiorów ...)
red2019.02.20 2:24
na hu hu hu yi yi yi nam to?
JACEK2019.02.20 1:44
Raz juz Polska upadla ze wzgledu na multikulturowosc. Nigdy wiecej!
zbych20282019.02.20 11:31
Nie, chociaż jestem sceptycznie nastawiony do takich propozycji jak ta proponowana w tym artykule. Rzeczpospolita stała się mocarstwem dzięki wielokulturowości. W Rzeczpospolitej Tatar, Żyd, Rusin, Szkot (ponad 100 tys. Szkotów wyemigrowało z Anglii do Polski, z których najbardziej znany jest filmowy Ketling), Kozak czy Niemiec czuli się jak u siebie i bronili granic do upadłego. Nawet języka nie było w Rzeczpospolitej wspólnego. Bez wielokulturowości Polska byłaby maleńkim, jednonarodowym państewkiem bez znaczenia jak np. Czesi czy Węgrzy, którzy w czasach jednonarodowej Polski piastowskiej tworzyli czasami siłę potężniejsza od Polski. Później już się nie liczyli i zostali włączeni do innego wielonarodowego państwa, jakim były Austro - Węgry. Polska jednonarodowa jest w interesie Rosji, bo ona wie że taki kraj nie może być dla niej rywalem nawet z powodu skąpej populacji. W świecie liczą się duże państwa, które swoim ustrojem potrafiły zjednać sobie inne narodowości zamieszkujące wewnątrz nich. Ani Rosja, ani USA, ani Chiny ( mieszkańcy rożnych części Chin mówią co najmniej czterema różnymi językami), a nawet Turcja nie są państwami jednonarodowymi.To że Rzeczpospolita upadła, to wina jej ustroju który zmieniał się w niewłaściwym kierunku, przez co państwo stawało się mało atrakcyjne dla zamieszkujących ją ludów.
anonim2019.02.20 16:00
Zbychu jak chcesz to sam ubogacaj kulturowo Ukraińców ,ale rób to u nich.
Irena2019.02.26 6:47
Do JACEK: Należy odróżniać politykę multi-kulti od wielokulturowości. To pierwsze będzie w Polsce wówczas, gdy zaczną tu zjeżdżać "uchodźcy" z krajów islamskich i zostanie zalegalizowana "trzecia płeć".
aya2019.02.20 0:16
Żebracza enklawa, oaza przestępczości,skonfliktowana z atomowym mocarctwem, chciałaby szybkiego dobrobytu i ekspresowego wjazdu do UE. Na cudzych plecach. 50 milionów nienawistnych mord do wyżywienia, to chyba tylko furiat z niedowładem mózgu by chciał. muehehe
vivi2019.02.20 0:11
Tfu !
Olej2019.02.19 23:47
Połączenie jest pomysłem raczej zbyt daleko idącym. Chociaż moja św.p. Babunia mawiała dawno temu zanim jeszcze się komukolwiek śnił upadek komuny, że przyjdzie czas Polski narodów, które zwrócą się ku Polsce i powstanie jedno państwo państw z granicami od morza bałtyckiego po Morze Czarne. Miejmy nadzieję, że przyjdzie wspólnota narodów Środkowej Europy. Która w swej idei obroni swoją wolność i tożsamość. Natomiast unia polityczna i gospodarcza jak najbardziej. Uważam, że 4 państwa mogły by osiągnąć masę krytyczną do stworzenia siły polityczno militarnej. Polska, Ukraina, Rumunia, Węgry. Gdyby udało się skleić te państwa wspólnotą interesów byłby to przełom w historii Europy. Na Ukrainie zbyt silne są ośrodki skrajnie nacjonalistyczne, wspierane przez sowiecką agenturę, aby skutecznie blokować jakąkolwiek integrację z krajami sąsiednimi, poprzez podsycanie zadawnionych konfliktów. Poprze podtrzymywanie napięcia w stosunkach z Polską. Ukraina musi przejść wewnętrzną transformację elit, które podejdą pragmatycznie do przyszłości, zdecydują o radykalnej przemianie kraju z sowieckich nawyków mentalnych – tj. gigantycznej korupcji, stworzeniu silnego prawa gospodarczego i urzędniczej sprawności zarządzania państwem. W/w konieczność dotyczy niestety również i Polski.
z Chmielnickiego2019.02.19 23:27
Polska to Matka, a my z Matką wojny nie chcemy A co zrobili ?
Tomasz Nowaczyk2019.02.19 23:06
Po cholerę nam biedna i zacofana Ukraina, która byłaby studnią bez dna? Jak ktoś chce zobaczyć biedę w Polsce to zapraszam na Podlasie czy Podkarpacie. Do tego przyjęlibyśmy tysięcy anty-polsko nastawionych banderowców. Co byśmy na tym zyskali? KOMPLETNIE NIC.
świętokrzysko-podkarpacki2019.02.20 0:28
Bieda na Podkarpaciu? Widziałeś Ty Podkarpacie w ostatnich latach? Z dwukrotnie wyższymi zarobkami niż w woj. świętokrzyskim?!
ja2019.05.18 14:44
..a ty wyskrobku gdzie mieszkasz zes taki ''bogaty''.
Szechter2019.02.19 22:47
Mozemy sie dolaczyc ale my bierzemy Lwow, Tarnopol inne Polskie miasta....
Władysław2019.02.19 22:30
Nie wiadomo jak oni sobie wyobrażają to połączenie z Polską, czy z Banderą, czy wyrzekną się Bandery i wszystkich swoich faszystowskich ludobójców. Banderowcy raczej chcieli by przyłączyć do Ukrainy część polskich ziem wschodnich po Przemyśl. Jak by na to nie patrzeć, to Polacy nie marzą o przeżyciu kolejnego ludobójstwa. Niech Ukraińcy najpierw sami dorosną do poziomu cywilizacji europejskiej , uwolnią się do końca od komunizmu i jego patologii, niech wrócą do korzeni chrześcijańskich a potem mogą rozważać jak poprawić swoją dolę.
Ryszard Olejniczak2019.02.19 21:47
Potrzebna nam jeszcze wojna w nowych granicach? Ukraina wcześniej czy później podzieli się na wschodnią i zachodnią, jedna znajdzie się w bloku rosyjskim (nie wykluczone też, że w tureckim) a druga w UE.
OZ2019.02.19 21:44
To Ukraina " chce ", czy Izrael ? Mieli wolne państwo i co z niego zrobili ? Dołączyć Ukraina może, owszem, ale do Rosji.
athos2019.02.19 21:39
Chmielnicki mógł przyłączyć Ukrainę do Rzeczpospolitej Obojga Narodów właśnie w 1648 r.. Nie chciał. Wolał z Rosją. Teraz, po 370 latach, ta jego oferta jest już mocno nieaktualna. Ukraińcy dostali niepodległość, to niech się nią cieszą. Każdy niech mieszka u siebie. Tak jest najlepiej.
diki2019.02.19 22:10
faktem jest że Chmielnicki na końcu (kresu) życia żałował co zrobił... czy coś jest aktualne czy nie trudno powiedzieć... w każdym bądź razie zastąpienia krwawego Lenina krwawym Banderą to nadzwyczaj zły pomysł... Polacy wiele gospodarki uruchomili kiedyś na kresach ... ale po tych wychwalanych prze banderowców rzeziach wołyńskich ...40 lat gospodarki socjalistycznej w Polsce i 25 lat wyprzedawania za bezcen majątku co jeszcze było ...pytani brzmi ? czy jest czym (kapitał) i czym menadżerów inwestorów.. (bo tych co mieli serce dla Ukrainy niewielu zostało i serce nie takie po tych okropnościach ... może cud się zdarzy ... ale takie są realne problemy... pierwszy warunek : Bandera wyp... w kosmos tak samo jak Lenin...
TOM bombadil2019.02.19 21:35
Nie, nie, bez jaj.
anonim2019.02.19 20:56
Teraz Bandera się w grobie przewraca, bo mordował polaków w imię wolnej i niezależnej ukrainy, a Ukraińcy chcą do Polski:):):)
stahu2019.07.13 18:11
Ot swołocz praklata, my rezały rubały a tepier wsio w sabaku sraku!
donek bronek2019.02.19 20:54
Przeszkodą są zbrodnie UPA... Teraz wiecie dlaczego były tak okrutne, aby podzielić nasze narody na wieki...
anonim2019.02.20 15:51
Ukraińcy to żaden naród,to sztuczny twór wrogo nastawiony do Polski i Polaków.
Marcin2019.02.19 20:53
Aż mi ciarki po plecach przeszły... a strachliwy nie jestem... banderowiec moim bratem?! Połączmy sie jeszcze z Izraelem... ups, to juz chyba oczywiste, polska pieknie wypieta, a zyd sadzi z całej siły :D
edyta2019.02.19 22:45
Chodzi o stworzenie Polin czyli wschodnich terenów Polski i ukrainy.Zydzi od dawna maja to w planach.Juz rzadza w ukrainie wiec teraz beda chcieli terenow polskich w ramach roszczen z ust.447. zeby stworzyc swoje ukochane Polin
Jacek2019.02.19 20:43
Sami ze sobą nie umiemy sobie poradzić a co dopiero z Donbasem, Krymem, kultem UPA, cerkwiami i rosyjskojęzyczną V kolumną.
Zygfryd2019.02.19 20:40
A świstak siedzi i zawija czekoladki w te sreberka panowie oi panie szaniwni reporterzy może napiszecie te głupoty w jakimś pismie satyrycznym a nie osmieszac sie dobrze że nie podajecie żadnych nazwisk śmieszni i żałosni.
Skorpion2019.02.19 20:40
Nigdy.
Niech sobie się z Rumunią połączą2019.02.19 20:37
A na co nam ten złodziejski i załamany kraj. Wystarczą nam nasi złodzieje i oszuści -politycy
astom2019.02.19 20:37
A nie proponował tego putę żeby Polska wzięła zachodnią Ukrainę a ruskie wschodnią? Bo inaczej tego się nie da zrobić. Oczywiście tak tylko pieprzę, bo dopiero co wyrwaliśmy się z żelaznego uścisku kryptokomuny (vide skład koalicji europejskiej) i chyba jesteśmy za biedni na taki sojusz. Szwaby pompowali i pompują ogromną kasę w NRD a i tak nie jest tam ponoć za wesoło.
Kazek2019.02.20 8:20
i znowu mielibyśmy granicę z Rosją, a to nie jest dobre dla Polski.
:)2019.03.11 0:27
- Zastanowiło mnie przez chwilę, dlaczego napisałeś „szwaby” z dużej litery – a to przecie początek zdania.. ..Trzeba było zacząć zdanie od innego wyrazu lub litery :) .. Podoba mi się, że piszesz, uwzględniając znaczenie „wielkiej litery” i wyrażasz brak szacunku, zaczynając odpowiednie nazwy małą literą :D – sam tak robię. Co do kryptokomuny – nie zgodzę się – przeczytaj np. w Wikipedii, definicję „komuny” - to co u nas było i nadal jest, to nie komuna, tylko zwykły bandytyzm, który nadal niszczy nasz kraj.. A „związek” z CZĘŚCIĄ Ukrainy mógłby być dla Polski dobry, gdyby odpowiednio to ogarnąć – te „wredne ukraińce” i tak do ruskich lgną, więc do nas może przyłączyli by się ci „normalni Ukraińcy”.. Fajnie było by wyjść z tej „chorej” Unii, która nas blokuje, narzuca swoje głupie przepisy, oraz więcej bierze niż daje - i stworzyć nową - „zdrowszą”..
JK2019.02.19 20:32
Pod osobistym na miejscu patronatem Izraela?????
man.of.Stagira2019.02.19 20:32
. niech się 'dołączą' do Niemiec. My im zagwarantujemy korytarz eksterytorialny po A4. . xD
astom2019.02.19 20:40
Chyba nie wiesz co to jest taki korytarz. A może marzy ci się odcięcie prawicowego południa od Polski?
man.of.Stagira2019.02.19 21:26
. chyba nie słyszałeś o ironii sokratejskiej? Przecież Ukraina jako państwo to twór niemiecko-austriacki ufundowany przeciwko Polsce w 1914-1916. . jest oczywiste, że to NIE o Polskę, ale o Niemcy zabiegają Ukraińcy . jest również oczywiste, że traktują Polskę bardzo źle, od lat, dlatego tym o co chodzi, jest sojusz z Niemcami NIE z Polską - taki jest sens geopolityki . "Mistrzu"
astom2019.02.19 21:40
Wyboccie wielmozny panie, ja biedny chłop z mazowsza i nie wyznawam się na ichnich sokratesach. Chyba że roschodzi sie o brazyliskiego piłkarza z lat 70'. Ale grom jasny go wie cy on jest ironizatorem. W gałe grał nieźle.
astom2019.02.19 21:44
Aaa, zapomniałbym: nieadekwatność pańskiej alienacji rzutować może raczej minorowo na, symptomatyczne dziś, aczkolwiek promilowe, casusy percepcji społecznej... cha...ie jeden! Bez urazy, to tak dla jaj i nie bierz tego do siebie.
michu2019.02.19 20:28
Ukraińcy to znaczy kto? Jakieś ugrupowanie?
Piotr2019.02.20 5:20
Przypominam: Rzeczpospolita Obojga Narodów ...
anonim2019.02.20 15:45
Piotr Rzeczpospolita Obojga Narodów to była unia z Litwą,Ukraina to taki dziwny twór,a nie oddzielny naród. Historia nie była Twoim ulubionym przedmiotem.
Irena2019.02.26 6:43
To Piłsudskiemu marzyła się "Polska od morza do morza". Na starych mapach tereny, na których leży Lwów i okoliczne miasta powiatowe, noszą nazwę "Ruś Czerwona" - chodziło więc o unię Polski, Litwy i Rusi.
ee2020.03.15 11:05
klub gejowski z AIDS