16.11.19, 19:43

Tomasz Terlikowski: Pogrzeb Paetza pokazuje styl działania Kościoła w Polsce

"Sposób załatwiania sprawy pogrzebu abp Juliusza Paetza doskonale pokazuje styl działania polskiego Kościoła" - pisze Tomasz Terlikowski na facebooku.

"Nieliczni mają odwagę powiedzieć prawdę i domagać się oceny nie tylko działań arcybiskupa, ale też oceny bronienia go, ukrywania wydarzeń, a także braku reakcji wielu kluczowych postaci polskiego katolicyzmu. Inni wolą udawać, że go nie było, że trzeba go ukryć, ale tak, żeby przypadkiem nie ujawnić, że coś z nim jednak było nie tak, że coś nie tak było z Kościołem w Polsce" - wskazuje.

"A zatem chowa się go w archikatedrze, ale z boku, tak żeby nikt nie widział. A obrządek ma charakter ściśle prywatny. Ale dlaczego tak się robi? Jakie są powody? Tego nikt nie mówi. Dlaczego? Bo wszyscy wiedzą, że tamta afera nie byłaby możliwa, gdyby nie działania innych" - zauważa.

"A najgorsze jest to, że wielu wydaje się, że postawa ta pozwoli uniknąć skandalu" - dodaje.

"Otóż nie pozwoli. Udawanie, że król nie jest nagi, nie sprawi, że będzie on ubrany" - podsumowuje Terlikowski.

bsw/facebook

Komentarze

Jan Radziszewski2019.12.10 1:54
po co niepotrzebnie pianę lać
rafal2019.11.19 0:05
Kosciół Jezusa to nie urzednicy i posrednicy KK, ale kazda grupa nawet 2 ludzi pomiędzy którymi jest Jezus - "...gdzie 2 lub 3 gromadzi się w imie moje tam Ja jestem miedzy nimi..." gdy Wojtyla był papieżem to Poetz szalał - a Terlikowscy milczeli zakompleksieni że niby tak chronią kościół KK... Te kompleksy zbudowali w Polakach w wielu sprawach od setek lat - tacy jak Potez i Gadecki czy Dziwisz - cwaniacy od manipulowania by uzasadnić swój wątpliwy autorytet... nie mówili prawdy ale im wygodne interpretacje
igor2019.11.18 19:47
terlikowski, co ty źresz???
Zatroskany2019.11.18 19:24
I co panie red Terlikowski, warto było tak pluć na Kościół!!?? Zamiast poczekać jaka będzie decyzja, walił Pan w Kościół! A teraz jeszcze, jak można się domyślać, napisze Pan, ze to dzięki Panu, Kościół podjął taką decyzję!! Wstyd!! Warto zacząć naprawianie Kościoła od siebie!! Radze przeczytać ostatnią książkę kardynała Saraha pt "Wieczór się zbliża i dzień już się chyli"!!
Maria2019.11.18 16:28
Zacytuję klasyka "Kup sobie blaszkę i walnij się w czaszkę.."
athos2019.11.18 15:38
Abp został pochowany na cmentarzu, nie w katedrze. Terlikowski SPOCZNIJ.
Polak Ateista Dumny Gej2019.11.17 20:34
https://natemat.pl/290833,gdzie-zostanie-pochowany-abp-paetz-prawica-krytykuje-pochowek-w-katedrze
Lennon2019.11.17 17:50
Mówią: przeczytaj Pismo Święte, a staniesz się niewierzący. Pan Terlikowski jest widać już w połowie.
moc przebaczenia to pierwszy krok do nieba2019.11.17 17:45
Jezus powiedział abyście grzechu nienawidzili ale kochali grzeszników
demokracja2019.11.17 16:58
GRZECH NIE JEST PRZESZKODĄ DO ŚWIĘTOŚCI ale co się robi po grzechu. Oceniać innych to najprostsza czynność ale nie jest wymiarem mądrości. ..itd. szkoda komentować człowieka........który jest mądrzejszy niż papież
igor2019.11.17 15:04
terlikowski spadł ze schodów w Pałacu Kultury i myślę, że sobie zrobił kuku na łebku
tyle2019.11.17 11:53
Terlikowski, dziennikarz GazWyb. nasiąknięty Michnikiem. Dlaczego tak zaciekle tropi Kościół, a nie widzi pedałów i pedofilów gdzie indziej? Czy to on napisał o pedofilii Polańskiego? Skądże! Czy on sprzeciwiał się tak radykalnie przeciwko pochówkowi złodzieja Adamowicza w Katedrze Gdańskiej? Nie przypominam. Terlikowski w sprawach kościelnych jesteś tak wiarygodny, jak Twój mistrz Michnik.
Michał Pasierb 2019.11.17 11:40
"Dlaczego? Bo wszyscy wiedzą, że tamta afera nie byłaby możliwa, gdyby nie działania innych"....no właśnie
ela pawlowska2019.11.17 10:32
Pod informacją o śmierci tego zboka i homoseksualisty powyłączano komentarze. Ciekawe dlaczego?
Zenon2019.11.17 10:20
Kiepski, niewiarygodny dziennikarz. Zamiast sie dowiedziec jak jest naprawdę, czyta przepisy, wydaje osądy i dokłada Kosciolowi. Abp Paetz bedzie pochowany w grobie rodzicow!!
skuter2019.11.17 10:03
Skoro nie udowodniono mu winy i sam się do niczego nie przyznał To nie sądźcie żebyście sami nie byli sądzeni Z pedofilią trzeba walczyć we wszystkich warstwach społecznych Aby obnażyć skalę problemu Podam przykład i wielu się zdziwi W USA w latach 1955 2002 Za pedofilię skazano 100 duchownych przy czum wypłacono milionowe odszkodowania oczywiście w dolarach Natomiast w tym samym czasie za pedofilię skazano również uwaga 6 tyś nauczycieli wu efu Dane policji USA
Moly2019.11.17 0:38
W Polsce KK moze wszystko. Bo PIS im nie podskoczy. Czy to naprawde takie szokujace
Beno2019.11.17 1:30
A co ma PiS do pogrzebu biskupa? Kpisz, czy o drogę pytasz? Czy rząd się komuś miesza do pogrzebu?
Mirek2019.11.17 0:20
Terlik to lewackie ścierwo które ma tyle wspólnego z Kościołem co ja z kosmitami .
Mirosław2019.11.17 0:17
A chowając Abramowicza w katedrze w Gdańsku nie sprofanowano kościoła panie Terlikowski. Jakoś pan milczał na ten temat. A teraz udaje sprawiedliwego!
Janusz2019.11.18 14:45
Panie Mirosławie, o ile się nie mylę właścicielem bazyliki gdańskiej jest miasto, nie diecezja. więc mogli pochować Adamowicza. Głódź nie miał tu nic do gadania. Problem w tym, że niepotrzebnie pojechał tam abp Gądecki by nadawać szczególną rangę temu wydarzeniu. Zabrakło go na pogrzebie premiera Olszewskiego. W tym widzę większy skandal. Nie było z nich nikogo poza jego krewnym biskupem. Smutne.
anonim2019.11.16 23:33
Zostawcie zmarłego w spokoju i Kosciol tez znalazł sie poprawiacz Koscioła. A co maja go nie pochować czy jak.
oficer LWP2019.11.17 0:10
pod płotem to tak.
Beno2019.11.17 1:34
Pod płotem to wyście towarzyszu chowali i dzisiaj, tych coście grzebali pod płotem ekshumują i przenoszą na cmentarze jako bohaterów. A wy to byliście zwykłymi zbrodniarzami.
skuter2019.11.17 10:07
Ty oficer Jak biskupa mieliby chować za pomówienia pod płotem To gdzie pochować twoich mocodawców za całe zło jakie wyrządzili narodowi Polskiemu Jaruzelskiego i Kiszczaka Pod płotem to chyba zbyt honorowo Jedynie w rynsztoku
Moshe Cvel2019.11.16 23:12
Nie ma wyroku Sądu i nie będzie to są tylko pomówienia. Nad zwłokami się nie pastwiły. To są pomówienia.
Hanna2019.11.16 22:41
Terlikowski błażni się swoja akcją.Kościół może pochować kogo chce na swoim terenie. Nie podobały mi się pochówki Miłosza, Szymborskiej i Adamowicza na terenach kościelnych, a panu się podobały??? Ale jakoś było cicho.
Mito2019.11.16 23:04
No tak. Z tym towarzystwem co podałeś to masz rację. Nie powinno ich tam być.
leszczyna2019.11.16 23:54
Wisława Szymborska jest pochowana na Cmentarzu Rakowickim w Krakowie. To jest teren kościelny? Pogrzeb był świecki. To znaczy kościelny?
tyle2019.11.17 11:57
Coś podobnego! Szymborska, żydówka pochowana w kościele? Czy Terlikowski pisał o tym?
Beno2019.11.16 22:31
Terlikowski: jak nie dokopać żywemu, to zmarłemu. Nigdy nikt biskupowi winy nie udowodnił. Nigdy się do winy nie przyznał. Od lat był emerytem i w tym czasie na pewno nikomu nie wyrządził krzywdy. Modlił się, za ciebie Terlikowski też i za was wszystkich ujadających. Był blisko Boga, sprawując codziennie mszę świętą, przyjmując Jezus w Komunii świętej. I pewnie prosił Go o miłosierdzie, bo nikt nie jest doskonały. Dlaczego nie miałby być pochowany w katedrze? Toż tacy jak Adamowicz znaleźli miejsce w katedrze, choć do końca wierzgali przeciwko Bogu, poeta Miłosz, a człowieka, który żył na co dzień z Bogiem - jeśli popełnił jakieś błędy, grzechy ze słabości, o czym nie wiemy i jeszcze raz piszę, nikt mu nic nie udowodnił - odmówić mu pochówku w katedrze, to nie tak. A gdzie wasze miłosierdzie sprawiedliwi? Czemu tak rzucacie kamieniami i osądzacie, może czasami niewinnych? Coś z tym waszym chrześcijaństwem nie tak. Zostawcie sąd Bogu, a nie bawcie się w sędziów. Terlikowski, nawrścenie zacznij od siebie, bo wielu już skrzywdziłeś i nie jesteś lepszy od tych z "Wyborczej" czy innych brukowców.
Tasman2019.11.16 23:49
Jeśli nie był winny, dlaczego Watykan, ba! JPII odsunął go od prawa możliwości sprawowania liturgii?
Beno2019.11.17 1:28
Nikt mu nie zakazał sprawowania mszy świętej. Do końca był biskupem. Masz jakież błędne informacje.
ZERRO2019.11.17 7:44
Gadasz jakby ciebie zrobi proboszczem za macanki.
babcia Tekla2019.11.18 17:28
Beno! Księży podnóżku, obrońco spasionego, rozpasanego kleru! Terlikowski zajmuje takie stanowisko w sprawie pochówku degenerata- dobrze zna sprawę i działania, które miały zapewnić nietykalność Paetzowi, za to złamały życie jego ofiarom! Zostali zesłani na drugi koniec świata!
Jan Radziszewski2019.11.16 21:32
Gołosłowne oskarżenia tzn nie udowodnione nie są miarodajne dla KK tzn władz i ludu tegoż - stąd nie zgadzam się autorem tego paszkwilu - Na niejednym już wieszano różnorodny szlam, - by w końcu okazało się że są prawdziwymi tzn a nawet świętymi KK.
KONSTYTUCIA to ja = Bolek OTUA to nie ja2019.11.16 21:21
Jak winny to do pudła. O coś mniem siem poplontalo on jusz jest w pudle. Alem o Jankowskim nie piszem to o innem. Wania mniem podpowiada, bywajet.
Mirje2019.11.17 20:57
No właśnie! Czy ktoś wie, czemu Bolek ma na koszulce napis "AUTO" (czytająć od dołu)? Ma deal w autokomisie jakimś, czy co?
KONSTYTUCIA to ja = Bolek OTUA to nie ja2019.11.18 0:28
Ja tam nie wiem Mario, Mnietek kazał to załorzył ja. Ale Bolek to nie ja. Nikt mnie jeszcze nie zaproponował kasy za reklamęm. Dzieki Mario.
PMP2019.11.16 21:18
To nie polski kościół tylko posoborowa sekta, oddział w Polsce.
Polak Ateista Dumny Gej2019.11.16 21:17
Za bezkarności Paetza i jego konsekwentną ochronę aż do śmierci odpowiada góra, w tym przypadku arcybiszkopt "tęczowa zaraza" Jędraszewski. Takich przestępców i mafiozów ich kryjących jest w kościele wiele, co pokazuje skalę zdemoralizowana polskiego kleru. Włos tej sitwie ze łbów nie spadnie dopóki będzie trwał PiSdzielczy nierząd, który ani myśli o wkroczeniu prokuratury do parafii.
kalikst2019.11.16 21:41
Może i Polak a może nie. Ale Ateista Durny Gej się myli z powodu ignorancji wrodzonej albo świadomie łże jak bura suka. Problem pedalowania zdarza się wszędzie ale używanie go jako pałki do atakowania kogo popadnie jest nieetyczne.
Polak Ateista Dumny Gej2019.11.16 22:00
"Pedałowanie" jako "problem" istnieje wyłacznie we łbach zboczonych homofobicznie. Rzeczywistym problemem w przypadku Paetza nie jest sama orientacja, nawet nie jej praktykowanie, lecz molestowanie kleryków, którzy nie życzyli sobie takich kontaktów z Paetzem oraz systemowa ochrona ze strony instytucji kościoła, która do dziś ma zakuty łeb w piasku i udaje, że się nic nie stało.
.....2019.11.18 0:55
frajer gabka precz
katolik2019.11.16 20:57
to katedra też jest sprywatyzowana ?
kacpi2019.11.16 20:42
To nie jest zaden polski kosciol to jest synagoga szatana
prosty2019.11.16 20:29
Przestępcy się zdarzają. Wszędzie. I w białych kołnierzykach, i koloratkach. Instytucja, której był członkiem nie dzieli tej winy, dopóki z tym walczy i przestępcy nie kryje.
JanPapierzTrzeci2019.11.16 20:27
Sojuz nieruszymyj riespublik swobodnych, Spłotiła nawieki Wielikaja Ruś, Da zdrawstwujet sozdannyj wolej narodow, Jedinyj, moguczij Sowietskij Sojuz! Sław´sia, Otieczestwo nasze swobodnoje, Drużby narodow nadiożnyj opłot! Znamia sowietskoje, znamia narodnoje Pust´ ot pobiedy k pobiedie wiediot! Skwoź grozy sijało nam sołnce swobody, I Lenin wielikij nam put´ ozarił: Nas wyrastił Stalin – na wiernost´ narodu, Na trud i na podwigi nas wdochnowił! Sław´sia, Otieczestwo nasze swobodnoje, Sczastja narodow nadiożnyj opłot! Znamia sowietskoje, znamia narodnoje Pust´ ot pobiedy k pobiedie wiediot! My armiju naszu rastili w srażenjach. Zachwatczikow podłych s dorogi smietiom! My w bitwach rieszajem sud´bu pokolenij, My k sławie Otcziznu swoju powiediom! Sław´sia, Otieczestwo nasze swobodnoje, Sławy narodow nadiożnyj opłot! Znamia sowietskoje, znamia narodnoje Pust´ ot pobiedy k pobiedie wiediot!
tyle2019.11.17 11:48
Ruski troll, jak nic. teraz wiemy, dlaczego jest przeciwko Polsce i Kościołowi. Przybiera też inne ksywki!
mietek2019.11.16 19:57
Abp i tak ma gorzej niż Lenin , bo tam więcej oglądających
ZERRO2019.11.16 19:51
Wzrasta akceptacja wobec osób LGBT w Polsce. Nawet aktywny gay może być pochowany w katedrze.
cbc2019.11.16 19:58
Nie tylko , aferzysta też .
Misio2019.11.16 21:30
Gienialne... !
chyba_ty2019.11.18 12:48
gej jak najbardziej . ale Paetz molestował więc czynił coś bez zgody drugiej osoby . to jest przeciez gwałt
2019.11.16 19:50
Terlik zdrowieje, czy mi się tylko wydaje?
KONSTYTUCIA to ja = Bolek OTUA to nie ja2019.11.16 21:17
Pietrek to tylko siem wydajem. Graj w totolotka.
Lewacka szmata®2019.11.16 21:26
Poprawia mu się od czasu odejścia z Frondy.