Terlikowski: Idziemy na wojnę... - zdjęcie
09.10.11, 22:05

Terlikowski: Idziemy na wojnę...

56

Pierwsze słowa, które cisną się na usta po informacji o trzecim wyniku – według sondażu OBOP Ruchu Poparcia Palikota są niecenzuralne. Nieco tylko lepiej wyglądają wyniki Homo Homini. W dniu papieskim Polacy uznali za trzecią (w najlepszym wypadku piąta, ale nadal parlamentarną) siłę w Polsce człowieka, którego jedyną zasługą są bezwstydne ataki na Kościół, a jego ludzie to m.in. facet, który określa się mianem kobiety, kobieta, która zrobiła karierę na propagowaniu zabijania dzieci, a także mężczyzna, którego jedyną zasługą jest to, że lubi innych mężczyzn. A to wszystko uzupełnione lokalnymi watażkami i ubekami spod znaku urabowego „Nie” i „Faktów i mitów”. W dniu papieskim Polacy wybrali PO, czyli partię, która opowiada się za zabijaniem dzieci nienarodzonych, zapowiada przyznanie parom homoseksualnym części uprawień małżeńskich, a także odbiera rodzicom prawo do wychowania własnych dzieci.

 

Taki wynik wyborczy – jeśli się potwierdzi – oznacza, i tu nie ma najmniejszych wątpliwości, niezależnie od tego, kto wejdzie, a kto nie wejdzie do rządu, że Polska przesunie się w lewo. PO już w tej kadencji mocno wychyliła się w tę stronę, a obecność w Sejmie Palikota i jego drużyny oznacza dla niej konieczność mocniejszego uwiarygadniania się w oczach lewicowego elektoratu, który jeszcze ją poparł, z braku lepszej alternatywy. Wszystko wskazuje więc na to, że nadchodzi ostra wojna światopoglądowa, którą wzmocni jeszcze fakt, że nadchodzi kryzys. Z braku środków i pomysłów na jego rozwiązanie zafunduje się nam zatem antyklerykalne, antychrześcijańskie igrzyska.

 

Przed nami ciężkie czasy. Trzeba się przygotować na wojnę o wiarę i Polskę. Wojnę, w której najważniejsza jest modlitwa (krucjata modlitewna to podstawowa broń – różańce, Pismo Święte, post w dłonie i do dzieła), ale nie mniej ważna będzie determinacja zwyczajnych chrześcijan. Musimy zawalczyć o nasz kraj, o to, by nasze dzieci mogły się modlić w szkole, chodzić na lekcje religii, by małżeństwo było w naszym kraju w jakikolwiek sposób doceniane, i by nie wolno była mordować nienarodzonych, a niebawem także chorych. Musi nas być widać na ulicach, musimy być obecni w debacie. Jeśli nie w telewizjach, to na ulicach. Takich akcji jak antyaborcyjna musi być o wiele więcej. Plakaty, reklama audiowizualna, protesty i happeningi. Mocne, bez unikania ostrych słów i mocnych obrazów, a także prawa i sądów. Teraz nie możemy odpuścić.

 

Nie będzie łatwo. Media są po stronie cywilizacji śmierci, niemała część Polaków też. Ale nie ulega dla mnie wątpliwości, że musimy walczyć. Ja nie zamierzam oddać wyznawcom Palikota i Urbana naszego kraju, nie mam ochoty umożliwić im jego zniszczenia. Wierzę, że jeśli się zmobilizujemy to możemy wygrać. I deklaruje, że jeśli dotąd robiłem za mało, to teraz zaangażuje się już w całości w działania przeciwko Paliotowi i jego drużynie. Nie chcę żyć w państwie, w którym standardy wyznacza taki człowiek, nie chcę żyć w państwie, w którym muszę usprawiedliwiać swoją religijność, w którym można bezkarnie atakować Kościół, drzeć Biblię, wykrzykiwać o niej, że jest g... I proszę czytelników Frondy.pl, by zrobili to samo. Teraz to, czy jesteśmy z PiS, Prawicy Rzeczypospolitej, Kongresu Nowej Prawicy nie powinno mieć już znaczenia. Trzeba walczyć razem. Ramię w ramię, dla naszych dzieci.

 

Tomasz P. Terlikowski

Komentarze (56):

anonim2011.10.9 22:20
<p>Panie Tomaszu, ma Pan rację, jestem z Panem. Zgnusnielismy, pozwolilismy odebrac sobie media, a za nimi miejsca we władzach. Modlitwa przede wszystkim, a potem najwazniejsze sa media. Hierarchowie naszego Kosciola mogliby sie tez obudzic ...</p>
anonim2011.10.9 22:21
<p>A mnie jest po prostu przykro, chociaż&nbsp;jestem wściekła zarazem. Myślałam, że najgorsze co się może trafić to kolejna kadencja PO-PSL, nawet przez myśl mi nie przeszło, że Palikot wejdzie do sejmu.&nbsp;Nar&oacute;d ma taki rząd na jaki zasługuje, widać większości polak&oacute;w żyje się dobrze, na dodatek populizm Palikota jest dobrą karmą dla wielu baran&oacute;w...</p>
anonim2011.10.9 22:22
<p>W dniu papieskim, dokładnie. Prognozy na najbliższe lata są paskudne. Ale jeśli B&oacute;g z nami, kt&oacute;ż przeciwko nam? :) Ufam</p>
anonim2011.10.9 22:24
<p>Wypada już chyba tylko działać od podstaw. Od tworzenia towarzystw oświatowych. Statek rzeczywiście tonie, a towarzystwo dalej chce się bawić. Reperkusje będą nieciekawe, nie tylko w sferze światopoglądowej, co gł&oacute;wnie wydaje się interesować TPT.</p>
anonim2011.10.9 22:24
<p>Panie Tomaszu, wstyd przyznać ale moje pierwsze słowa po sondażu r&oacute;wnież były niecenzuralne... Taka chwila słabości. Teraz widzę, jak wiele jest do zrobienia w mojej Ojczyźnie. Jakie spustoszenie uczyniły lata rząd&oacute;w platformerskich i zmasowanej kampanii liberalno-lewackiej. Efekt to utrzymanie władzy PO i narodziny bękarta polskiej sceny politycznej czyli Ruchu P. Kiedy przypomnę sobie te wszystkie ohydne słowa wypowiadane przez \"polityk&oacute;w\" i \"wyznawc&oacute;w\" palikotyzmu ogarnia mnie wściekłość. Ale wiem, że przecież oni są, nie rozpłynęli się. No i oddali sw&oacute;j głos, do kt&oacute;rego formalnie mają prawo. Ma Pan rację, że czeka nas okres walki. Walki o polskość, o wiarę, o honor i podmiotowość. Jeśli nie zwątpimy, będziemy razem wtedy&nbsp;zwyciężymy. W to wierzę!</p>
anonim2011.10.9 22:25
<p>Jaka wojna czlowieku, juz ci sie mieszac zaczyna w glowie, pojedz do Tynca na miesiac i sie uspokuj, nie ma gorszych ludzi na swiecie o czym uczy historia jak religijni politytykierzy. Nikt nikomu ani chodzenia do kosciolow ani praw do modlitwy zabierac nie zamierza, musisz w koncu przyjac, ze panstwo jest swieckie, w nim jest miejsce dla wszystkich ludzi, roznych wyznan i ateistow, ty lepiej powalcz o moralna strone zycia wsrod swoich i poszukaj w sobie, bos naprawde odeszedl od sciezki budowania cywilizacji milosci, o ktora sie tak dopominal JPII, przestan narzucac jeden sluszny swiatopoglad wszystkim, mysmy to juz przerabiali.</p>
anonim2011.10.9 22:26
<p>@monikagie</p> <p>Tego kryzysu Polska potrzebuje, my, Katolicy tez. Łagodne ostrzezenie ostatnich 2 lat nie wystarcza, to mamy kolejne 4, gorsze. Wierze, ze ludzie sie obudza, szczegolnie Ci, kt&oacute;rzy zrezygnowali z prawa wybprczego.</p>
anonim2011.10.9 22:26
<p>Żeby prowadzić wojnę trzeba mieć środki a&nbsp; tych nie posiadamy. Prawicowcy to straszni skąpcy. Przekonałem się o tym pr&oacute;bując zorganizować pewną konfernecję. Bez pieniędzy, medi&oacute;w i choćby kilku os&oacute;b zaangażowanych niczego nie zerobimy.</p> <p>Potrzebna jest długa, obliczona na wiele lat praca u podstaw. Ale czy do tego czasu zdążymy przetrwać jako nar&oacute;d katolicki? Wątpię. Obawiam się, że za p&oacute;źno zaczynamy.</p> <p>Niemniej jednak przyłącze się do walki w naszej beznadziejnej sprawie. Ludzi z Płocka i okolic proszę o kontak w celu zorganizowania liczniejszej grupy os&oacute;b:</p> <p>[email protected]</p> <p>Pozdrawiam,</p> <p>Marek Tucholski</p>
anonim2011.10.9 22:28
<p>Niech Pan B&oacute;g ma nas w opiece. Niech ma w opiece naszą Ojczyznę, nasz ogłupiony nar&oacute;d. Niech ma w opiece 4 moich dzieci. To znaki początku końca. Coś jednak musi się zmienić. M&oacute;wiła o tym św. Faustyna Kowalska. Z naszego kraju ma wyjść iskra, kt&oacute;ra rozpali cały świat.</p> <p>Myślę, że teraz dopiero sięgniemy dna, jako kraj. Zapaść będzie totalna i to społeczno-gospodarcza. Czy czeka nas druga Hiszpania czy Węgry? Zobaczymy za 4 lata...</p> <p>Dla Jego bolesnej męki, miej miłosierdzie dla nas i całego świata...</p>
anonim2011.10.9 22:33
<p>wchodzą naprawdę chorzy ludzie od Palikota:</p> <p>Biedroń</p> <p>\"Anna\" Grodzki</p> <p>Wanda Nowicka</p> <p>Roman Kotliński były ksiądz naczelny Fakt&oacute;w i Mit&oacute;w</p> <p>Rozenek zastępca Urbana</p> <p>&nbsp;</p> <p>takiego natężenia chorych z nienawiści nie było od czas&oacute;w Unii Pracy z kadencji 1993-97</p>
anonim2011.10.9 22:34
<p>Bramy piekieł są otwierane coraz szerzej,to nie są zwykłe czasy.Antychryst&nbsp; nie musi się ukrywać,jawnie głosi hasła przeciwko Bogu i zbiera poparcie.</p> <p>Co się dzieje, gdzie jesteście ...</p>
anonim2011.10.9 22:34
<p><span \" : verdana,geneva; font-size: small;\">\"Polacy wybrali PO, czyli partię, kt&oacute;ra opowiada się za zabijaniem dzieci nienarodzonych, zapowiada przyznanie parom homoseksualnym części uprawień małżeńskich, a także odbiera rodzicom prawo do wychowania własnych dzieci.\"</span></p> <p>Wybaczcie, nie jestem aż tak doinformowany. To o PO wyżej to obiektywna prawda?</p>
anonim2011.10.9 22:35
<p>Wg mnie jest też jedna dobra wiadomość w tych \"wynikach\". Palikot zapewne już na starcie bedzie chciał likwidacji tzw. funduszu kościelnego, a to może stać się jedynym czynnikiem, kt&oacute;rym zmusi nadobnych członk&oacute;w KEP do energicznego i klarownego działania w oparciu o wsp&oacute;łpracę i wsłuchanie się w głos zaplecza czyli \"owczarni\".</p> <p>Ducha nie gaście! W g&oacute;rę serca!</p>
anonim2011.10.9 22:36
<p>Panie Tomaszu zgadzam się z Pana zdaniem. Modlitwa i post - tak, jedynie to nas obecnie uratowć może.</p>
anonim2011.10.9 22:36
<p>Panie Tomaszu zgadzam się całkowicie, ale już dwa tysiące lat temu ludzie wybrali Barabasza nie Jezusa, dlatego będzie ciężko jak cholera a nawet bardziej, ale to Kości&oacute;ł wygra ostatecznie, nie antykości&oacute;ł. </p>
anonim2011.10.9 22:43
<p>@Skrebec - może i coś w tym jest, aczkolwiek zmienia się mentalność i nie wiem czy będzie mowa o jakimkolwiek przebudzeniu dla ludzi, kt&oacute;rzy już w tej chwili zmieniają swoje pogdlądy na bardziej \"indywidualne\", a jednak coraz bardziej kreowane przez media, bo te nie pozwalają w rzeczywistości zwykłemu obywatelowi myśleć krytycznie, emocje g&oacute;rą!</p> <p>&nbsp;</p>
anonim2011.10.9 22:44
<p>Panie Redaktorze!</p> <p>Warto sobie dzisiaj zadać pytanie, co Fronda zrobiła, by wyniki wybor&oacute;w były inne. Bo sprzyjanie awanturniczemu PISowi (chociaż nie ma w tym najmniejszgo sensu!), ubliżanie zdrowemu rozsądkowi, opowiadanie się po stronie \"obrońc&oacute;w krzyża\" (co było ewidentym błędem od samego początku!) - musiało działać na rzecz PO i Palikota.</p> <p>&nbsp;</p> <p>A teraz refleksja osobista - kiedy byłem w I klasie liceum, własnie wprowadzono religiędo szk&oacute;ł. I jako jedyny odważny na pierwszej lekcji religii w szkole wstałem i powiedziałem, że to jest pierwszy krok do upadku zaufania ludzi do Kościoła Katolickiego i odwrotu od Kościoła. WIEDZIAŁEM, że to jest ruch demotywujący dla tych wszystkich (także mnie), kt&oacute;rzy raz w tygodnu uczęszczali na religię do sal katechetycznych z własnej woli, dla tych, kt&oacute;rzy musieli się starać, by młodzież na religię chodziła poza zajęciami szkolnymi z własnej woli... Wiedziałem, że teraz zacznie się demoralizacja. Nie myliłem się. I intuicja podpowiadała mi także, że ten chwilowy triumf przerodzi się w prawdziwy dramat, kiedy pod wpływem antyklerykalnych ruch&oacute;w religia będzie \"siłą\" wyprowadzana ze szk&oacute;ł i państwowych instytucji. Ale do tego trzeba myślenia i umiejętności przewidywania, a nie tylko bezmyślnej i tępej propagandy a\'la T.Terlikowski...</p> <p>&nbsp;</p> <p>P.S. Co się zmieniło na lepsze, odkąd religia weszła do szk&oacute;ł?? Ktoś potrafi mi racjonalnie uzasadnić korzyści z tego posunięcia? Nie chodzi mi o korzyści dla katechet&oacute;w, kt&oacute;rzy uzyskali pensje z budżetu państwa...</p>
anonim2011.10.9 22:45
<p>Czy Palikot jako 3 siła w Polsce naprawdę będzie miał jakąś władzę??Jeśli tak to...To jak to wpłynie na Kości&oacute;ł Katolicki? Niech ktoś wreszcie odpowie też o PO:</p> <p><span>\"Polacy wybrali PO, czyli partię, kt&oacute;ra opowiada się za zabijaniem dzieci nienarodzonych, zapowiada przyznanie parom homoseksualnym części uprawień małżeńskich, a także odbiera rodzicom prawo do wychowania własnych dzieci.\"</span></p>
anonim2011.10.9 22:45
<p>pozostaje przytoczyć JPII, jednego z prorok&oacute;w naszych czas&oacute;w : \"wymagajcie od siebie nawet gdy inni nie będą wymagać\" , w kluczowych czasach istnienia tego świata niewielu zostanie przy kościele , gdzie Ty staniesz?</p> <p>Pozdrawiam</p>
anonim2011.10.9 22:51
<p>Tarkus, nie mogłabym tego lepiej określic:) Autorek tego pożałowania godnej erupcji \"katolickiej miłości bliźniego\" oraz \"szacunku do odmienności\" wciąż nie jest w stanie objąc swym maleńkim rozumkiem faktu, że nasz nar&oacute;d nie składa się z ciemnej masy mamroczącej rożaniec, że to tylko margines, kt&oacute;ry owszem, dużo szumu robi, ale sam w sobie nic nie reprezentuje..... Zgadzam się z przedm&oacute;wcą, że warto skupic sie na poście i modlitwie, byle w pełnym odosobnieniu i jak najdalej od wszelakich medi&oacute;w, dla dobra ludzkości i samego zainteresowanego:)!!! I wreszcie maleńkie pytanko: czy nawoływanie do nienawiści rasowej, czy jakiejkolwiek innej nie jest w naszym pięknym państwie karane?! Może warto byłoby się tym zainteresowac i powiadomic własciwe&nbsp;służby? I nie duchowne bynajmniej......&nbsp;&nbsp;</p>
anonim2011.10.9 22:53
<p>P.S. I jeszcze jedno: \"<span \"font-size: x-small;\">Trzeba walczyć razem. Ramię w ramię, dla naszych dzieci.\" Wyrażam zapewne nie tylko swoje zdanie, ale mam nadzieję, że ten pan jest całkowicie bezpłodny:) Tak mu dopom&oacute;ż B&oacute;g!</span></p>
anonim2011.10.9 22:54
<p>W sumie to i tak Kości&oacute;ł nie istnieje, a wszyscy katolicy sa ekskomunikowani na mocy kanon&oacute;w Soboru Trydenckiego, kt&oacute;re maja jedną karę za ich złamanie - ekskomunikę. Warto zwr&oacute;cić uwagę na to, że postanowienia Soboru nadal sa w mocy...</p>
anonim2011.10.9 22:55
<p>Witamy na trolowisku frondy. Ile wam płacą? Od wiersza czy też może od ilości głupoty na centymetr kwadratowy? Ale mam ubaw, oni naprawdę myślą, że Paligłup będzie miał jakikolwiek wpływ na rządzenie krajem...</p>
anonim2011.10.9 22:55
<p>@Atheist, jakie to doświadczenia???</p> <p>?</p>
anonim2011.10.9 23:00
<p>Polacy dokonali wyboru i poniosa konsekwencje swoich decyzji. Świat po tych wyborach się nie zawali. Ja tam swojej wiary nie strace z tego powodu że pare milion&oacute;w moich rodak&oacute;w podjęło głupie decyzje.</p> <p>Wezwanie do jakiejś wojny o kt&oacute;rej pisze Pan Terlikowski to jest nonsens. Tu nie trzeba żadnej wojny. Tutaj raczej potrzeba zwykłego stosowania sie do zasad swojej wiary w życiu, zycia godnego i uczciwego, Spokojnego przedstawiania swoich racji wtedy gdy odmawia nam się prawa do takiego życia. Jeżeli takie przedstawianie swoich racji spotka sie z przesladowaniem trzeba bedzie je przyjąć.</p> <p>Jakieś idiotyczne hasła w stylu: \"pokonamy Palikota r&oacute;żańcem\" mnie nie pociagają. R&oacute;żaniec służy rozwazaniu tajemnic z życia Jezusa i Maryi oraz wiązaniu ich ze swoim życiem. R&oacute;żaniec nie służy do walki z pajacami w rodzaju Palikota. Palikot przegra sam wtedy gdy skutki jego głupoty dosięgną jego fan&oacute;w. Ja tam nie zamierzam karmić Palikota jakąś swoją \"wojenką z Palikotem\" w takich błazeńskich wojenkach on jest ode mnie zdecydowanie lepszy. Nie zamierzam na tym polu rywalizowac z tym kolejnym klownem polskiej polityki.</p>
anonim2011.10.9 23:03
<p>^</p>
anonim2011.10.9 23:04
<p>Jestem katolikiem...Ale czy Palikot nie ma racji jeśli chodzi o majątek Kościoła? Dlaczego aż tak bardzo gromadzi dobra materialne, dlaczego Rydzyk i inni bogacą się na naprawdę biednych schorowanych ludziach. Czy Jezus nadal jest największym autorytetem dla KK? Jak takie zachowanie ma się do nauki Jezusa? Pytam się zupełnie serio. Skasowanie mojego posta uznam za najzwyczajniejsze tch&oacute;rzostwo i przyznanie mi racji. Nie jestem \"tajnym agentem GZ\". Odpowiedźcie tak czysto logicznie, SZCZERZE. Czy Kości&oacute;ł pokazuje czym jest Miłość tak jak to robił Jezus Chrystus?</p>
anonim2011.10.9 23:07
<p>I jeszcze jedna uwaga: ostanio dość fajnie działają admini na Frondzie. Teraz jakby się coś wycofali. Skutkiem tego mamy tutaj mn&oacute;stwo smieci do posprzątania. Znowu trolle sie rozzuchwaliły. To trzeba pozamiatac i ta jak najszybciej, drodzy admini.</p> <p>Przegralismy wybory ale to nie znaczy ze mamy pozwalać aby na Frondzie znowu dominowało ateistyczne tałatajstwo.</p>
anonim2011.10.9 23:07
<p>Wszechświecie23</p> <p>Ja znam takich zakonnik&oacute;w, kt&oacute;rzy z naddatkiem wynagradzają mi wszelkie wady innych członk&oacute;w Kościoła...</p>
anonim2011.10.9 23:10
<p>Gandalf, p&oacute;ki nie obrażają - mają prawo. Wg mnie przynajmniej.</p>
anonim2011.10.9 23:11
<p>Mam wrażenie że pan Terlikowski żyje w wirtualnym świecie. Jaka wojna, jaka walka o kraj? Sp&oacute;jrzmy na frekwencję, przeważająca większość ma w dupie to co się dzieje w kraju. Polska będzie taka jak jej obywatele, a nie jak rządzący. \"<span \" : verdana, geneva; font-size: small;\">by nasze dzieci mogły się modlić w szkole, chodzić na lekcje religii\" - a to to już bzdura kompletna. Jeśli Panu jako rodzicowi zależy na tym, aby Pana dziecko chodziło na religię, to co to za r&oacute;żnica czy pośle pan dziecko na religię do szkoły czy do kościoła? Widział Pan kiedyś lekcję religii w szkole? Chyba nie. Ja swoje lekcje religii przeżyłem i jak przyjdzie mi \"wyrażać zgodnę na udział dziecka w lekcjach religii\" to zgody nie wyraże. P&oacute;jde do proboszcza z grupą podobnie myślących i zorganizujemy katechezę na plebanii po niedzielnej mszy, ot co.</span></p>
anonim2011.10.9 23:13
<p \"margin-bottom: 0cm;\"><span \" : verdana,geneva;\"><span \"font-size: x-small;\">Nie podobają mi się wyniki wybor&oacute;w, szczeg&oacute;lnie poparcie dla Palikota. Jednak nie mam zamiaru brać udziału w żadnej wojnie, wręcz przeciwnie chce zło dobrem zwyciężać.</span></span></p> <p \"margin-bottom: 0cm;\"><span \" : verdana,geneva;\"><span \"font-size: x-small;\">A te: &bdquo;idziemy na wojnę&rdquo;, kojarzy mi się z tymi, kt&oacute;rzy chcieli by Jezus stanął na czele powstania przeciwko Rzymianom. Chrystusowi bardzo nie podobało się takie wojenne nastawienie. Dlatego zamiast łapać za &bdquo;miecze&rdquo; powinniśmy zrobić wszystko by słowo katolik kojarzyło się jak najlepiej w tym kraju, z uczciwością, zasadami, patriotyzmem i przede wszystkim z szacunkiem do WSZYSTKICH (nawet Palikot&oacute;w). Nadchodzą naprawdę ciężkie czasy i cały świat pogrąży się w niezłym chaosie, więc zamiast wszczynać wojny, powinniśmy zrobić wszystko by ludzie nawzajem się szanowali. To jest zadaniem katolik&oacute;w, a nie konflikty, kt&oacute;rych i tak będziemy mieli pod dostatkiem. </span></span></p>
anonim2011.10.9 23:16
<p>Szarlej, nie wyrazisz zgody w proteście przeciw nauczaniu religii w szkole i zorganizujesz szk&oacute;łkę niedzielną na plebanii w parafii :D Brzmi ciekawie.</p>
anonim2011.10.9 23:19
Panie Tomaszu tak trzymać i ani kroku wstecz bo to oznacza odwrót!!!
anonim2011.10.9 23:20
<p>Monikagie - chodzi o jakość kształcenia. Religia w szkole to w 90% przypadk&oacute;w pierdel serdel burdel. Nie jestem przeciwko religii w szkole z powod&oacute;w ideowych ale z powod&oacute;w praktycznych.</p>
anonim2011.10.9 23:22
<p>Po raz kolejny pytam: gdzie są admini? Rozumiem że pora jest p&oacute;źna ale emocje gorące.</p> <p>Chcemy iść na wojnę z całym światem a własnej obory nie umiemy posprzątać?</p> <p>Połowa wpis&oacute;w pod tym artykułem nadaje się do skasowania. Pan Terlikowski chce aby jego dzieci mogły modlic sie w szkole do kt&oacute;rej będą posyłali swoje dzieci także wyborcy Palikota a nie umie zaprowadzić porządku na własnym portalu pod własnym artykułem?</p> <p>Panie Tewrlikowski, zr&oacute;b Pan najpierw porządek na własnej Frondzie a dopiero potem gadaj Pan o walce przy użyciu r&oacute;żańca w szkole. Akurat znam warunki jakie panuja w polskiej&nbsp;&nbsp; szkole więc wiem o czym m&oacute;wie.</p>
anonim2011.10.9 23:28
<p>Gandalf, jak rozumiem mają tutaj zostać wyłącznie peany pochwalne na cześć autora? Opinie przeciwne nie mają prawa istnienia? Z tego co widzę to chamstwo zostało wykasowane, nie masz się o co pluć.</p>
anonim2011.10.9 23:30
<p>@Katalończyk - podoba mi się Kolegi komentarz. Też to tak widzę. Też intuicja m&oacute;wiła mi - kiedy wprowadzano religię do szk&oacute;ł - że to błąd. ---- A red. Terlikowski mnie rozbawił: \"my konserwatyści\"! Ha, ha... Wziąłby się chłop i przyjrzał sobie, co pisze i jak postępuje. Powinno być: my pisudczyczy. --- Na pocieszenie pisudczykom powiem, że nie ma co rozdzierać szat. Jak by J. Kaczyński wygrał, musiałby rządzić, a on nie ma o tym pojęcia. Miał już kiedyś pełnię władzy - brat prezydent, on sam premierem, przewaga w parlamencie - i co zrobił? Intrygi, prowokacje wobec koalicjanta, żałosny spektakl pod hasłem \"szukać przeciek&oacute;w\"... Potem doprowadził do rozpisania nowych wybor&oacute;w, nie wiadomo po co. Nic, tylko się cieszyć. Dzieki państwowym dotacjom byt ma zapewniony - jak r&oacute;wnież jego pretorianie - a rządzić nie musi. Deklaracje, że - kiedyś wygramy, że Węgrzy dali nam przykład to nic innego niż deklaracje, że nie zamierza odejść z polityki, a czas już najwyższy. Prawica potrzebuje przyw&oacute;dcy, Polska potrzebuje przyw&oacute;dcy - nie politycznego trupa.</p>
anonim2011.10.9 23:40
<p>Idziemy na wojnę, Panie Tomaszu! Szczeg&oacute;lną wojnę.&nbsp;\"Nie toczymy bowiem walki przeciw krwi i ciału, lecz przeciw Zwierzchnościom, przeciw Władzom, przeciw rządcom swiata tych ciemności, przeciw pierwiastkom duchowym zła na wyżynach niebieskich\"(Ef 6,12). Tak, potrzeba dużo modlitwy, umocnienia nas samych w Bogu oraz pracy u podstaw na r&oacute;żnych płaszczyznach, min.społecznej i duchowej. Jezus nie m&oacute;wił, ze będzie łatwo, ale warto! Pozdrawiam serdecznie</p>
anonim2011.10.9 23:41
<p>Pean&oacute;w pochwalnych na cześć autora zwłaszcza po przeczytaniu jego artykułu nie ma nawet z mojej strony. Tu nie chodzi tylko o kasowanie chamstwa. Tu chodzi o to aby portal kt&oacute;ry pretenduje do miana katolickiego oraz konserwatywnego nie był wykorzystywany do propagowania haseł ateistycznych oraz sprzecznych z jakimkolwiek konserwatyzmem.</p>
anonim2011.10.9 23:48
<p>@ Gandalf. Może dla niekt&oacute;rych portal fronda nie powinien być miejscem dodawania komentarzy, jednak w pewnym sensie dla mnie te opinie wyrazem frustracji pewnych os&oacute;b kt&oacute;rym wydaje się że nam swoimi komentarzami dokopują. Dzięki tym komentarzom nie muszę wchodzić na inny portal i poczytać pogląd&oacute;w drugiej strony (mam tylko nadzieję że te osoby nie robią tylo tego dla jaj).&nbsp; Ja nie chciałbym aby komentarze we frondzie przyły tylko przekonywaniem przekonanym, gdzie znajdujemy się w gronie wzajemnej adoracji a innych ludzi nie ma. Przypomina mi to trochę niekture grupe kościelne, kt&oacute;ry dobrze się bawią przy świeczce i gitarce, gdzie w swoim grnie dobrze się czują. Spotkanie się kończy, każdy idzie w swoją stronę i tylko czeka na kolejne spotkanie, poniważ tylko tam czuje się dobrze.&nbsp;</p>
anonim2011.10.9 23:50
<p>Szarlej, pamiętam religię ze sredniej szkoły. Z dużą częścią klasy bardzo ceniliśmy ten przedmiot, bo właśnie wtedy mogliśmy wymienić się poglądami na r&oacute;żne ciekawe tematy, porozmawiać o wartościach w życiu, itd.</p>
anonim2011.10.9 23:52
<p>Gandalf, sprzątaj, usuwaj, czuj się dobrze w gronie klakier&oacute;w. Ale nie dziw się potem, że Palikot wygrywa wybory...</p>
anonim2011.10.9 23:57
<p>Od dawna uważam, że biadolenie, kt&oacute;rego czasem jest pełno na tych stronach, zwyczajnie nie ma sensu.&nbsp; Przecież od lat wygrywa wybory ekipa magik&oacute;w, kt&oacute;rzy zaczarowują rzeczywistość, uprawiają gospodarczą i polityczną hucpę, bazują na ludzkim lęku, są konformistami do b&oacute;lu, dzielą społeczeństwo i opierają się na osobach edukowanych w miejscach, gdzie najzwyczajniej&nbsp; kupuje się pseudowykształcenie. Alternatywą może być jedynie oferta oparta na autentycznychi wartościach i wiedzy. Prawica ze swoim bagażem r&oacute;żnorakich doświadczeń oraz tradycji ma tu szerokie pole do popisu, gdyż wszelkie pr&oacute;by modernizacji państwa na fundamencie budowanym z pozor&oacute;w, są z g&oacute;ry skazane na porażkę. Do sukcesu potrzebna jest szeroka wsp&oacute;lpraca wszystkich ugrupowań zainteresowanych przemianą kraju. Takiego celu nie da się osiagnąć - i tu zgadzam się z Markiem Jurkiem - w pojedynkę. Może inicjatywa szerszej integracji prawicy powinna wyjść właśnie od niego?</p>
anonim2011.10.10 0:32
<p>Tu nie chodzi o to zeby myslec \"inaczej\" czyli głupio. Tu chodzi o to zeby myśleć mądrze.</p> <p>Powiem tak: mądry człowiek uczy sie na błędach innych.</p> <p>Głupi człowiek uczy sie na błędach własnych.</p> <p>Polacy dokonali wyboru i teraz będą musieli uczyć sie na&nbsp; błędach własnych.</p> <p>Pis przegrał wybory ale za to ma okazję dalej uczyć się na błędach głupc&oacute;w, kt&oacute;rym wydaje sie że jak maja władze to maja rozum.</p> <p>Acha i jeszcze jedno: Gandalf nie jest politykiem i naprawde nie musi wygrywac z głupkami w rodzaju Palikota czy Akukus`a.</p> <p>Gandalf nie jest też ograniczony i umie poznawać rzeczywistośc taką jaka ona jest.</p> <p>\"Pomoc\" r&oacute;znego rodzaju Palikot&oacute;w i Akukus&oacute;w nie jest mu w tej kwestii do niczego potrzebna.</p>
anonim2011.10.10 1:51
<p><strong>I PO-wszystkim?</strong> Nie! To bardzo dobry wynik wyborczy - jesteśmy dużo bliżej końca PO-pulist&oacute;w. Jeszcze tylko otwarta albo ukryta koalicja z Palikotem ( jego nowoczesnym państwem) i ich blamaż się dopełni. Widocznie tak bardzo potrzebujemy jeszcze Wiatru Historii (patrz: prawdziwy kryzys Europy) i towarzyszącej temu histerii, ażeby do reszty ziarno od plew oddzieliło sie w naszej głowie. Obetrzemy wtedy to, w co z ciekawości wdepnęliśmy i p&oacute;jdziemy dalej. <em><strong>Więc nie jest po wszystkim. Dopiero naprawdę się zaczyna.</strong></em></p>
anonim2011.10.10 2:44
<p>Zar&oacute;wno w artykule pana Terlikowskiego, jak i w komentarzach brakuje mi bardzo istotnej refleksji. Obarczacie winą za zaistniałą sytuację wszystkich wkoło, ale warto byłoby się zastanowić, co powinno się zmienić w środowisku konserwatywnym i kościelnym, aby Polacy się od nich nie odwaracali. Naprawdę myślicie, że \"p&oacute;jście na wojnę\" i \"działanie przeciwko\" cokolwiek naprawi? Dlaczego nie potraficie dać chrześcijańskiego świadectwa i POKAZAĆ, że naprawdę Wy i Wasza droga jest lepsza? Jestem człowiekiem głęboko wierzącym, ale bardzo odległym od Kościoła. Nie stało się to za przyczyną propagandy \"cywilizacji śmierci\" czy innych tego rodzaju fantasmagorii. Do katolicyzmu zniechęcili mnie sami katolicy&nbsp;- swoim zakłamaniem, swoją wiarą żywą tylko w świątyni, swoją codzienną nienawistnością i małością. Mimo tego, że odebrałem bardzo patriotyczne wychowanie, nie mogę popierać polityk&oacute;w, kt&oacute;rzy swoje ambicje polityczne uzasadniają zbyt łatwo rzucanymi na wiatr słowami o Ojczyźnie, Martyrologii, Patriotyźmie. Widzicie źdźbło w oku bliźniego swego, a nie dostrzegacie belki w swoim oku... Przyjrzyjcie się sobie, zrozumcie, jak w tej \"walce\" oddaliliście się od tego, czym jest chrześcijaństwo. Chciałbym bardzo żyć w prawdziwie chrześcijańskiej Polsce, ale to musiałaby być Polska miłości, a nie Polska \"wojny Terlikowskiego\".</p>
anonim2011.10.10 7:37
<p>Do Hyginus - Wybrałeś dziwnie - nie zrozumiałeś, że najlepszym wyjściem jest samemu zostać świadkiem dobra i piękna katolicyzmu i chrześcijaństwa w og&oacute;le - bowiem &nbsp;taka mentalność \"biorę zabawki i się wynoszę\" to dziecinada i konformizm najgorszego rodzaju!</p>
anonim2011.10.10 8:09
<p>Panie Tomku na pan 100% rację! Razem!&nbsp;</p>
anonim2011.10.10 9:26
<p>Panie Tomku. Uprzejmie Pana informuje, iz nikt nie zamierza zlikwidowac katolicyzmu w polsce, lecz jedynie sprawic, aby byl on praktykowany dobrowolnie, a zapewne i Panu na tym zalezy. Ponadto - ludzie bez wiary katolickiej nie sa Panskimi wrogami, lecz bliznimi i przyjaciolmi z tej samej ziemii, niezaleznie od miejsca urodzenia, orientacji seksualnej, koloru skory. Co wiecej - jeden z wiekszych umyslow kosciola katolickiego - Karol Wojtyla - glosil tolerancje dla odmiennosci, dialog z innoscia, nie zas nienawisc, podwazanie praw innych ludzi do postepowania w sposob zgodny z wlasnymi przekonaniami tak dlugo, jak dlugo nikomu one nie szkoda ...</p>
anonim2011.10.10 9:45
<p>Ten układ nie przetrwa 4 lat!Musimy być przygotowani na gwałtowne wydarzenia-wkr&oacute;tce poznamy prawdziwe wskaźniki ekonomii, a PO nie ma żadnego programu na poważny kryzys...Żal patriot&oacute;w, bo przez \"pozytecznych\"idiot&oacute;w głosujących na PO i Palikota wszyscy zbankrutujemy, Na co liczą wyborcy PO i Palikota?Myślę, że przejrzą na oczy, gdy zaczną zabierac im dzieci...</p>
anonim2011.10.10 10:49
<p>Terlikowski nawołuje do wojny!!...toż to sam sługa Szatana!!!</p>
anonim2011.10.10 10:57
<p>Interesujące... Z tego co mi wiadomo wiekszość ludzi popierających Palikota chce po prostu żeby KK sie od nich odczepił, o żadnej zagładzie i wojnie słowa nie ma...</p>
anonim2011.10.10 11:19
<p>Bert - pomijając już fakt, że najwyraźniej nie do końca rozumiesz znaczenie sł&oacute;w, kt&oacute;rych używasz (w tym przypadku konformizm), to masz też kłopot z czytaniem ze zrozumieniem. Gdzie ja napisałem, że nie daję świadectwa pięknu chrześcijaństwa? Staram się czynić dobro, i być dla innych miłującym, i aż za często przez to słyszę od \"regularnie praktykujacych\", jaki to naiwny jestem, i jak się daję wykorzystywać. To jest właśnie to piękno katolicyzmu,&nbsp;o kt&oacute;rym piszesz, a kt&oacute;rego ja nie potrafię docenić. Dojrzalszym jest wzięcie zabawek z pełnej zakłamania piaskownicy, niż siedzenie w niej, udawanie, że jest super, i plucie na tych, kt&oacute;rzy widzą, że można lepiej, prawdziwiej.</p>
anonim2011.10.10 14:13
<p>no proszę.. czyżby Pan Redaktor, przestał już szukac trzeciego policzka? trzeba było sie opaniętać 15 lat wcześniej i budować silny ruch tradycji katolickiej wraz&nbsp; z narodową prawicą, a nie kokietować parweniuszy z ZCHN...</p>
anonim2011.10.10 14:36
<p>Dołączam się do apelu Pana Terlikowskiego! Alleluja i do przodu! Nie będzie palikot z nergalem pluł nam w twarz.. Laptopa do ręki, myszkę w dłoń! POlszewika goń, goń, goń!</p>