Prof. Wanda Półtawska: Polak katolik to twoja tożsamość - zdjęcie
07.05.19, 18:47(fot. youtube)

Prof. Wanda Półtawska: Polak katolik to twoja tożsamość

81

- Człowiek musi odnaleźć swoją tożsamość - jesteś nie byle kim, jesteś człowiekiem na obraz Boga, mężczyzną czy kobietą, ale urodzonym w konkretnym miejscu, u konkretnych ludzi i znasz swoją tożsamość Polaka, katolika i to są twoje zobowiązania - mówiła  w poniedziałek w Zakopanem była więźniarka niemieckiego obozu koncentracyjnego w Ravensbrueck, przyjaciółka Jana Pawła II i honorowa obywatelka Zakopanego prof. Wanda Półtawska.

- Okres II wojny światowej zniszczył poczucie godności człowieka, a wartość życia ludzkiego zmalała. Dla mnie osobiście wojna była szczególnym szokiem, bo ja miałam luksusową młodość i w ogóle nie znałam złych ludzi. Ludzie, którzy oddali życie za ojczyznę, są wzorem dla następnego pokolenia - stwierdziła

Przyjaciółka Jana Pawła II przypomniała, że Karol Wojtyła, gdy został papieżem, chciał odprawić mszę świętą w miejscu, gdzie Niemcy rozstrzelali 13 młodych kobiet w obozie w Ravensbruck

- Władze niemieckie nie pozwoliły na to. Wobec tego my, jako były więźniarki, przygotowałyśmy tablicę pamiątkową i chcieliśmy, aby Jan Paweł II ją poświęcił na ołtarzu w Berlinie, ale na to również nie pozwolili. I tak udało nam się dotrzeć do papieża, który pobłogosławił tą tablicę - opowiadała

- Dziękuję za ten koncert, bo człowiek nie może żyć bez uniesień, jak mówił Ojciec Święty Jan Paweł II. Człowiek ma być szczęśliwy, człowiek jest stworzony do szczęścia - dodała

Koncert był dedykowany ponad 40-tysiącom Polek, które zginęły w KL Ravensbruck, szczególnie mieszkankom Zakopanego.

bz/Gosc.pl

Komentarze (81):

Max Fiend2019.05.8 11:45
Typowy szowinizm religijny. Pewnie jest święcie przekonana, że jest wzorową katoliczką. :-D
ela pawłowska2019.05.8 10:18
Czy psychiatra może być normalny? A psychiatra po obozie tym bardziej?
Michal2019.05.8 7:00
Paskudna stara prukwa znowu nadaje
Jarek 2019.05.8 1:11
Albert! Jak łatwo oczerniać ludzi, jezeli się mało o nich wie! Piszę do wszystkich, którzy mają wątpliwości na temat wykształcenia p. Wandy Półtawskiej, Sprawdziłem w necie! W.Połtawska ur. się w 1921 r./ ma 98 lat!/. Podczas II Wojny była Więźniem niemieckiego obozu koncentracyjnego w Ravensbruck! Jest lekarzem. Doktorem nauk medycznych oraz specjalistą w dziedzinie psychologii. Jest też PROFESOREM Papieskiej Akademii Teologicznej, z czego wielu się wyśmiewało! Czy któryś z tych prześmiewców jej dorównuje swoim wykształceniem, i wiedzą.? Ile wylaliście tu na tę kobietę jadu, zawiści!? Chociażby samo to, że była więźniem w obozie koncentracyjnym, to zasługuje na szacunek oraz ze względu na jej wiek!
Azazel2019.05.8 9:21
Różni byli więźniowie obozów i uwięzienie nie jest ich zasługą. Ani to, ani tym bardziej wiek nie są powodami do szacunku tym bardziej, że głosi obrzydliwe poglądy.
Albert2019.05.8 11:26
Nie kłam. Półtawska nie jest żadnym profesorem żadnej akademii. W życiu dorobiła się tytułu doktora nauk medycznych. DOKTORA, nie PROFESORA. Tytuł profesora się jej nie należy na żadnej podstawie. Tak samo, jak Pawłowicz. Poza tym dlaczego fakt bycia więźniem obozu koncentracyjnego automatycznie oznacza konieczność żywienia szacunku do tej osoby? Jakoś Bartoszewskiego katolicy opluwają na lewo i prawo. Hipokryzja i mentalność Kalego w najczystszej postaci
Justyna2019.05.7 23:38
Albert! Pyta cię tu jedna z osób o twoje wykształcenie! Nawety gdy go masz, to tylko na papierze ! Wykształcenie nie świadczy o kulturze człowieka, co widać ! Twoje wszystkie, bez wyjątku wypowiedzi, to jest jedno dno moralne! Więc jak masz czelnośc kogoś poniżać ! Niżej od ciebie już się nie da ! Wynieś się stąd, to nie będziesz obrażał i my odetchniemy! Przecież tego chciałeś w innych artykułach!
Albert 2019.05.8 11:21
Oczywiście kolejny raz atak oraz inwektywy. Tak to jest, jak się nie ma żadnych argumentów. Klasyczny sposób prowadzenia dyskusji przez katolickich zaślepionych fanatyzmem półgłówków.
Zibi442019.05.7 22:41
Co wy tu w większości lewaki, komuchy i ci lgbt robicie? Ciągnie was jednak do wiary, tak mniemam, bo przecież to portal chrześcijański i stworzony dla nas katolików. Wy macie przecież różne inne portale takie jak Michnikówka, Lisówka, czy Putinówka, o właśnie większośc toruskie trole zapewne, szczególnie Albercik bo wszędzie go pełno. No ale bądźcie tu dalej, popularnośc poftalu wzrasta co wiąże się z reklamami a tym samym z większą kasą. Bóg z Wami
Michal2019.05.8 8:32
Ale lubimy się ponabijać i poczytać takie święta oburzenia. Jak się fekalium gotuje w katolickich głowach.
Urszula2019.05.8 11:11
"przecież to portal chrześcijański i stworzony dla nas katolików." Żarty sobie stroisz? To jest portal katolicki, nie chrześcijański. Katolicyzm nie ma wiele wspólnego z chrześcijaństwem i naukami Jezusa. Katolicyzm to sekta wyrosła z chrześcijaństwa, ale jego nauki nie są chrześcijańskie. Więcej w katolicyzmie cech pogańskich i mitologicznych niż chrześcijańskich.
KATON2019.05.7 22:39
Pani Profesor,ma Pani rację,tylko takich obrońców jak Pani i Profesor Pawłowicz jest mało i jeszcze są opluwani nawet na prawicy. Dlaczego Episkopat śpi,dlaczego katolicy śpiąOjciec Rydzyk potrafił zmobilizować setki tysięcy ludzi w obronie Radia Maryja a 100 biskupów śpi.Kard. Nycz myśli jak zwalczyć Radio Maryja,Dziwisz jak i komu utoczyć krwi za kasę,Polak jak sprowadzić arabów i podlizać sie antypapieżowi
Jarek 2019.05.8 0:37
A tak naprawdę, to jesteś już zdrowy? Bo pleciesz?
anonim2019.05.7 22:04
"Wg PiSoidów, Polakiem i/albo katolikiem, może być tylko ten, kto jest ślepym czcicielem Pisu. Kropka." Włącz myślenie. Tylko nie padnij rażony pustką swoich myśli.....
gośka2019.05.7 21:54
to niekonstytucyjne, istnieje coś takiego jak wolność wyznania!
Foster2019.05.7 21:17
My jednak nie pasujemy do UE.Serce Europy jest we Francji.
Jarek 2019.05.8 0:35
Przecież wiesz, że w tym wypadku chodzi o Katedrę Notre Dam!
Azazel2019.05.7 20:46
Tekst pani Półtawskiej na merytorycznym poziomie nacjonalistycznego kibola z bejsbolem w łapie. Ale czego się spodziewać po (byłej) kobiecie o poglądach zdegenerowanego purytanina z Nowej Anglii. Na szczęście jej gadaniną przejmuje się głównie fronda.
Jestem w Kościele2019.05.7 20:54
I Ty jak widać. Aż 3 linijki tekstu temu poświęciłeś. I nawet sobie konto założyłeś.
Azazel2019.05.8 9:19
Jestem w Kościele Masz rację. Przejmuję się zawsze ludzką głupotą, bo to zagrożenie dla ludzkości.
lolek kremwka2019.05.7 20:17
Polak to człowiek nieskory do zmian. A szkoda. Rodząca się w Polsce reformacja, dzięki której zaczęły powstawać pierwsze szkoły i uczelnie wykładające w j.polskim, literatura w naszym języku i w reszczie Pismo - wszystko to stłamszone zostało kontrreformacją żeby było tak jak było. I nawet przeciętny Polak nie wie, że szkolnictwo, literaturę, kulturę rozwinęła reformacja właśnie. Wszystko to sobie KK przypisuje, że jakoby kaganek oświaty niósł :) Przeciętny Polak historię zna tak jak Pismo. A inne kraje, które reformację przyjęły stanowią enklawę dostatniego życia, do których Polacy z Polski katolickiej wyjeżdżają na potęgę. Szwecja, Norwegia, Finlandia, Dania, Austria, Szwajcaria, Niemcy :)
Gnostyk2019.05.7 20:21
Masz rację. Na przykład na Mazurach, przez wiele lat, protestantyzm oznaczał polskość, a katolicyzm niemieckość.
WojtyłęNaKompostWandzięNaObłoczek2019.05.7 20:14
Pani Wandzia, koleżanka Wojtyły. Stuprocentowa kato-samica, diva dewocji, bohaterka zauszniczo-zakulisowych walk z papciowym Dziwiszem, płci nieznanej. Kiedy w Watykanie strącą wreszcie Wojtyłę z obłoczków szemranej świętości, ona może zostać wyniesiona, żeby statystyki się zgadzały. I jako cyniczny kpiarz z kato-ciemnoty przyznam, że będę "za", bo życiorys i intelekt tej Wandzi sprowadzają Wojtyłę między tępych wikarych na błogim zadupiu.
violencja2019.05.7 20:21
Wara! zamilcz!
anonim2019.05.7 22:31
Poznałem Panią Półtawską wiele lat temu,gdy nawiązywała do swej powieści-wspomnień z obozu koncentracyjnego pt "I boję się snów".Mam nadzieję,że nigdy nie doznasz od innych takiej krzywdy jeśli potrafisz uszanować cierpienia i ofiarę z zycia innych.Dziękuj Bogu,a skoro nie potrafisz to chociaż rodzicom ,ze Ciebie urodzili a nie wyskrobali,bo pewnie w ich sercach mieli szacunek do zycia i innych ludzi.Naucz się czegoś dobrego,tak by nikt Ciebie nie przeklinał gdy będziesz umierał.
Jarosław2019.05.8 0:30
Pieknie to napisałeś. Dziękuję!
Edi2019.05.7 20:02
Ja codziennie dziękuję Bogu że jestem POLAKIEM i mieszkam w POLSCE ! I MOGĘ CZYTAĆ DZIEŁA WIELKICH POLAKÓW !
Urszula2019.05.8 11:07
Co ostatnio przeczytaleś?
Albert2019.05.8 12:26
Zapewne Gościa Niedzielnego i parę bełkotliwych wysrywów Matki Kurki lub Terlikowskiego.
KINGA2019.05.9 3:10
A Wy pewnie czytacie G.W, Czyli G....o Wartą Gazetę , lub jakąs np. "Angorkę" !
Edi2019.05.7 20:00
P. prof. Wanda Półtawska WSPANIAŁY CZŁOWIEK, WSPANIAŁE KSIĄŻKI - SERDECZNIE POZDRAWIAM !!
Albert2019.05.7 20:40
Może i tak. Tyle tylko, że nie profesor.
ja2019.05.7 19:54
To jest proste. Wg PiSoidów, Polakiem i/albo katolikiem, może być tylko ten, kto jest ślepym czcicielem Pisu. Kropka.
21:37 xD2019.05.7 19:19
Niech opowie coś ciekawego o swoim związku z Wojtyłą.
andrzejhahn32019.05.7 19:16
ot jak katolicki poganizm wypacza rozum
Katolicki glos w twoim domu2019.05.7 19:15
OTO JAK KATOLICKOŚĆ KSZTAŁTOWAŁA POLSKĘ? W X wieku ciągłe najazdy katolickich fanatyków zmusiły Polskę do przyjęcia Chrztu w celu zapewnienia bezpieczeństwa. Krucjaty połabskie wymierzone w nas, w regiony które nie poddawały się żydołakom. ZAKON krzyżacki chcący państwo kościelne ustanowić na ziemiach Polskich, wcześniej ci fanatycy byli wyganiani z innych krajów. Po przegranej z Polakami nawet Papież przeklął Polskę, rzucając na nas klątwę. Biskupi z Polski, a nawet sam prymas byli jednymi z inicjatorów KONFEDERACJI targowickiej, a sam papież ją poparł. Papież i kler popierają zaborców i wzywają do poddaństwa. Papież i kler z ambon plują na powstańców, nawołując do poddaństwa. W XX leciu międzywojennym kler wspierał bojówki nacjonalistyczne, pomagając im, a płomiennymi kazaniami zachęcali do eliminacji przeciwników politycznych.
JK2019.05.8 0:27
Oj, "Głosie w twiom domu! " Proszę, daj sobie spokój i nam ! Wyrwałes kilka zdań z kontekstu z całej naszej Historii Dziejów Polski i się chwalisz?! Sądzisz, że to normalne co piszesz? Naszej Historii ponad tysiącletnich dziejów tu nie opiszesz! A najwyżej się tylko ośmieszysz! Starczy nam jak się Albercik tu ośmiesza, ty już nie pisz. OK? Takie dane, żeby ci uwierzono, powinni być z podaniem żródła! Bo tak, to puste gadanie! Każde zdanie można podważyć! Bardzo lubię wogóle historię, synowie też! Jeden jest mgr historii, drugi mgr, prawa na tym lewackim UW. Obaj na studiach mieli dużo historii, i nie tylko polskiej !
man woman albo gender2019.05.7 19:12
A co jeśli urodzisz się dajmy na to w Sudanie?
Zibi442019.05.7 22:32
To będziesz Sudańczykiem, tylko za ten twój nick "man woman albo gender skrócili by cię o głowę, rączkę albo inną część ciała którą uznali by za grzszną. A tu możesz się na razie popisywać
www2019.05.7 19:10
Polskość została ukształtowana głównie przez katolicyzm, będący zasadniczym czynnikiem kształtującym mentalność społeczną. Dlatego prof. Półtawska ma rację. Nawet jeśli wielu wybitnych Polaków nie było katolikami, to żyli i tworzyli oni w społeczności ukształtowanej przez katolicyzm.
Gnostyk2019.05.7 19:19
Polskość i katolicyzm to nie są w żądnym wypadku pojęcia ani tożsame, ani pokrewne. W swoich skrajnych formach są nawet sprzeczne! Jest tak, dlatego że dobry katolik najpierw jest katolikiem, a dopiero później Polakiem ( i odwrotnie). Historia jasno pokazuje, że wielokrotnie interesy kościoła i katolicyzmu były sprzeczne z interesem narodowym polskim. Nawet jeśli przez większość historii katolicyzm był (formalnie!) wyznaniem większości Polakow, to z tego nic nie wynika.
Justyna2019.05.7 23:53
Nie masz całowicie racji! Pojęcia te w Polsce przeważnie były i są tozsame! Owszem wtedy byli i teraz są "targowiczanie"! W każdym państwie znajdują się zdrajcy, którzy dla pieniedzy zaprą się Boga i swojej narodowości ! Doświadczamy tego teraz jak na nas szczują w UE, nasi pseudo- deputowani! Dla wielu z nich:" Polskość to nienormalność! "
Katolicki glos w twoim domu2019.05.7 19:06
KTO DAJE TEJ PSEUDO PROFESOR PRAW DO DECYDOWANIA KTO JEST POLAKIEM A KTO NIE? Oto osoby które wg tej baby nie są Polakami: W XX i XXI wieku wśród Polaków deklarujących przez całe dojrzałe życie lub jego część światopogląd ateistyczny wymienić można: Marię Skłodowską-Curie, Tadeusza Boya-Żeleńskiego, Feliksa Dzierżyńskiego, Tadeusza Kotarbińskiego, Irenę Krzywicką, Witolda Gombrowicza[39], Władysława Gomułkę, Jana Kotta, Jeremiego Przyborę, Andrzeja Nowickiego, Wisławę Szymborską[39][40], Stanisława Lema[39][40], Tadeusza Różewicza, Marka Edelmana[41], Jerzego Kawalerowicza, Zygmunta Poniatowskiego, Zygmunta Baumana, Marię Janion, Tadeusza Łomnickiego, Wiesława Langa, Włodzimierza Ptaka, Jerzego Jedlickiego, Jacka Kuronia[39][42], Kazimierza Kutza, Edwarda Ciupaka, Henryka Swienko, Jerzego Urbana, Krzysztofa Teodora Toeplitza, Romana Polańskiego, Jerzego Vetulaniego, Karola Modzelewskiego, Zbigniewa Religę[39][43], Marię Czubaszek, Jana Woleńskiego, Andrzeja Sapkowskiego, Ludwika Stommę, Włodzimierza Cimoszewicza, Korę Jackowską, Zbigniewa Hołdysa, Lecha Janerkę, Wandę Nowicką, Magdalenę Środę, Jacka Kaczmarskiego, Aleksandra Kwaśniewskiego, Piotra Najsztuba, Romana Kurkiewicza, Wojciecha Smarzowskiego, Jacka Jaśkowiaka, Jana Hartmana, Jacka Kwiatkowskiego, Marię Peszek, Dorotę Nieznalską, Roberta Biedronia, Jacka Granieckiego i Piotra Szmidta.
katolik malo praktykujacy - Polak niewatpliwy2019.05.7 19:25
Zbyt wielu na tej liscie trudno nazwac Polakami - obywatelstwo i miejsce urodzenia goowno znaczy.
aaa_kotki_dwa2019.05.7 21:56
Troszeczkę szacunku względem kraju katolicka ...o
asia2019.05.7 20:25
Twój prymitywny język wyjaśnia wszystko
lid2019.05.8 11:33
Przeginasz .....To kto jest Polakiem widać jak na dłoni i nie trzeba tytułów profesorskich ....Z tej wyliczanki tylko kilka nazwisk ,reszta to tylko POlskojęzyczni,a to wielka róznica,a jak widać to i z ciebie polak z małej litery bo jak z koziej...trąba :)))
Katolicki glos w twoim domu2019.05.7 19:02
A co z wielkimi Polakami którzy byli innej wiary, albo po prostu nie wierzyli? Co ze Skłodowską, Lemem, Kiepurą, prof. Ulam, Wieniawski, Brzechwa, Baczyńskim, prof. Religa i wielu wielu innych, którzy nie byli katolikami? Czy wy opętani nienawiścią katole uważacie że ci ludzie nie byli Polakami?
Gnostyk2019.05.7 19:09
Widocznie to nie byli żadni Polacy. Może to byli Żydzi albo zdegenerowani kosmopolici ? A już poważnie wiązanie katolicyzmu z jakąkolwiek narodowością jest nie tylko herezją, ale i jawnym absurdem logicznym i moralnym.
andrzejhahn32019.05.7 19:18
to wedlug ciebie Adam Mickiewicz nie byl polakiem............Mickiewicz byl wrogiem kosciola ..........doucz sie katolicki nieuku
Gnostyk2019.05.7 19:21
andrzejhahn3 czy ty zrozumiałeś co ja napisałem ? Jeszcze raz przeczytaj.
JK2019.05.8 0:07
Widocznie , Andrzej jest nieukiem, nie zrozumiał! Wszystkich ma za nieukow, a to on nim jest!
Jestem w Kościele2019.05.7 20:52
Żeby gnostyk uczył co jest herezją. Tego jeszcze nie grali.
katolik malo praktykujacy - Polak niewatpliwy2019.05.7 19:23
No wlasnie co? Kiepura byl katolikiem, Sklodowska, Wieniawski i nikt tego niekwestionuje. Zyd jest Zydem ale tylko wtedy jest Polakiem kiedy indentyfikuje sie z historia i kultura polska ktora jest nierozerwalna z katolicyzmem.
Gnostyk2019.05.7 19:25
A na przykład Szymon Askenazy, twoim zdaniem, kim był ? i wiesz co mu katolicy i nacjonaliści zrobili ?
katolik malo praktykujacy - Polak niewatpliwy2019.05.7 19:52
no co my zrobili?
Wronka2019.05.8 14:24
Andrzej Frycz Modrzewski - wybitny polski myśliciel, który odrzucił katolicyzm nie był Polakiem?
asia2019.05.7 20:13
Wyskoczyłeś jak Filip z konopi Nikt nie kwestionuje zasług ludzi innej kulturowo czy wyznaniowej Jak będzie artykuł o takim temacie , wówczas jak ktoś chce wyrazi swoją opinię Tutaj jest mowa o tożsamości katolika na portalu katolickim
oset2019.05.7 20:55
Byli i nadal są w naszych polskich sercach bohaterami
zbyszek2019.05.7 21:52
Czy Ty potrafisz czytać,przeczytałeś ?To pomyśl zanim coś napiszesz czy zabierzesz głos.
Albert2019.05.7 19:00
Jak widać katoliban i fanatyczne prawactwo uwielbia przypisywać sobie zaszczyty, na które sobie nie zapracowało. Półtawska jest takim samym profesorem, co Pawłowicz. Czyli żadnym.
katolik malo praktykujacy - Polak niewatpliwy2019.05.7 19:47
napisz cos o swoim wyksztalceniu sprobuj to zrobic poprawna polszczyzna
Albert2019.05.7 19:50
Nie sprawiasz wrażenia na tyle sprawnie posługującego się językiem polskim, by móc cokolwiek u mnie ocenić lub (co bardziej kuriozalne) wytknąć mi jakieś błędy. Za wysokie progi dla ciebie.
katolik malo praktykujacy - Polak niewatpliwy2019.05.7 20:02
widzisz Albercie ja do tego mam prawo bo sie tylko w Polsce urodzilem za wysokie progi sa progi w dol i sa pod gore co powoduje dobry czlowieku ze warujesz przy takich progach jak ten blog? poziom ze za ciebie odpowiem a co do wyksztalcenia... nawet nie probuj
Albert2019.05.7 20:31
Najpierw się naucz pisać po polsku, a potem komentuj. Co do wykształcenia - faktycznie nie próbuj. Możesz się zdziwić, że istnieją inne poziomy, niż szkoła podstawowa, której sądząc po sposobie pisania, nie zdołałeś ukończyć.
katolik malo praktykujacy - Polak niewatpliwy2019.05.7 21:16
brakuje tylko: nie wiesz gowniarzu kim ja jestem ?! Wiem !! Z zycia wiem ze im bardziej ktos o wyksztaleceniu mamrocze - go nie ma. Zreszta wyksztalcenie jakie takim jak ty komunizm dal odzwierciedla sie w Noblach jakie Polska otrzymala. Jestem komunikatywny po polsku a bardzo dobry w innych jezykach. To byl moj wysoki prog w dol piszac do ciebie. Mam nadzieje ze zrozumiales - na reszte u ciebie za pozno. Zaparz sobie herbatki ziolowej i poogladaj RT, Sputnik czy cos tam.
Albert 2019.05.8 11:12
Nie ja zacząłem pisać coś o wykształceniu, tylko ty. A to, gdzie mieszkasz i w jakim języku się na co dzień porozumiewasz, mnie guzik interesuje. Skoro jesteś na tyle bezczelny, żeby mnie bezpodstawnie zaczepiać mówiąc coś o mojej polszczyźnie, to najpierw zadbaj o to, żeby twoja była nieskazitelna. Na razie to niestety piszesz na poziomie przeciętnego przygłupa z podstawówki, z trudem przechodzącego z klasy do klasy. I za kogoś takiego właśnie cię uważam.
asia2019.05.7 20:30
Widać , że ty uwielbiasz popisywać się swoim marnym zakresem wiedzy
Albert2019.05.7 20:39
Oczywiście nie potrafisz w żaden sposób podważyć tego, co napisałem, więc uciekasz się do wycieczek osobistych. Tak właśnie zawsze wygląda dyskusja z prawackim katolibanem.
JK2019.05.8 0:02
Albercik! synku niegrzeczny,! Przecież ty to piszesz dokładnie o sobie ! To ciebie to dokładnie dotyczy! Dziwne, że nie widzisz ! Powtarzasz się, piszesz te same bzdury! Z góry wiemy, co odpiszesz! Wiadomo, że to będzie język rynsztokowy! Już się nawet to znudziło!Innego nie znasz! Czym się tu chwalisz! Nic nie ma. Najlepiej, żeby ciebie pochwalono! Ale nie ma za co!
Albert 2019.05.8 11:14
Napisałem wyraźnie, że Półtawska i Pawłowicz nie jest żadnym profesorem. W żaden sposób nie odniosłem się do kogokolwiek innego. Ale i tak nie przeszkodziło to prawackim fanatykow od razu obrzucić mnie błotem. Wcale mnie to nie dziwi, bo tak właśnie się ten cały zidiociały katoliban zachowuje zawsze. Nigdy nie ma nic mądrego do powiedzenia, więc musi się uciekać do prymitywnych wycieczek osobistych. A te komentarze są tego najlepszym dowodem.
oset2019.05.7 20:54
Oj człowieku, gdybyś zadał sobie choć trochę trudu i zapoznał się z życiem tej wspaniałej Polki nie pisał byś takich bzdur
Albert 2019.05.8 11:16
To może w takim razie zapoznaj się z życiem Półtawskiej, bo najwyraźniej tego jeszcze nie zrobiłeś. Zobaczysz wtedy, jak się ośmieszyłeś publicznie.
violencja2019.05.7 22:23
Nie jesteś właściwą osobą aby zdyskredytować tę Osobę.To jest kobieta, starsza Osoba , no i.....pomyśl
Albert 2019.05.8 11:17
Na szacunek trzeba sobie zasłużyć. Wiek to nie wszystko. Posługiwanie się nienależnym sobie tytułem działa zupełnie odwrotnie.
JR2019.05.8 6:06
Już miałem dać sobie spokój z pisaniem czegokolwiek, ale wobec takich systematycznych i idiotycznych wypowiedzi, a jeszcze bardziej prymitywnych odpowiedzi nie można przejść obojętnie. Otóż musisz mały człowieczku nauczyć się szacunku do ludzi, często starszych i zasłużonych, lepiej znających życie, po prostu mądrzejszych. Liczne wpisy, które czytam świadczą o Twoim braku jakiejkolwiek kultury, też i wiedzy. Idealny prymitywizm. Do szkoły podstawowej po nauki zachęcam, a dopiero później można brać się za pisanie. Wiem, że mogę się spodziewać jakiejś plugawej odpowiedzi, więc informuję, że do tego miejsca już nie zajrzę. Tak nisko nie upadłem abym z takimi osobnikami polemizował. Nie ma z kim, za niski poziom intelektualny i kulturalny.
Albert 2019.05.8 11:18
Kolejny raz agresywny bełkot ze strony prawackiego przygłupa, który nie potrafi się w żaden sposób odnieść do tego, co napisałem. Jedyne, co potrafi, to obrzucić mnie inwektywami. Jakież to żałosne...
Trebla2019.05.8 13:18
Jak to nie jest profesorem? Przez 33 lata była profesorem, oto dane z Jej życiorysu: W 1951 ukończyła medycynę na Uniwersytecie Jagiellońskim, a następnie uzyskała oba stopnie specjalizacji i doktorat z psychiatrii (1964). W latach 1952–1969 była adiunktem w Klinice Psychiatrycznej Akademii Medycznej w Krakowie, w 1955–1997 była wykładowcą medycyny pastoralnej na Papieskim Wydziale Teologicznym w Krakowie, w 1964–1972 była pracownikiem Poradni Wychowawczo-Leczniczej przy Katedrze Psychologii UJ. W 1967 zorganizowała Instytut Teologii Rodziny przy Papieskim Wydziale Teologicznym w Krakowie i kierowała nim przez 33 lata, piastując stanowisko profesora. W latach 1981–1984 była wykładowcą w Instytucie Studiów nad Małżeństwem i Rodziną im. Jana Pawła II przy Papieskim Uniwersytecie Laterańskim w Rzymie. Proszę też spojrzeć na Jej listę książek oraz publikacji naukowych. https://pl.wikipedia.org/wiki/Wanda_P%C3%B3%C5%82tawska
Albert2019.05.8 14:12
Pracowała na stanowisku profesora, a nie uzyskała tytuł profesora. To są dwie zupełnie różne rzeczy i nie należy ich mylić. Analogicznie rzecz biorąc każdą nauczycielkę w liceum ogólnokształcącym należałoby wtedy tytułować profesorem. Pani Półtawska może być tytułowana doktorem - bo na taki tytuł sobie zapracowała. Na profesora nie. Tak samo jak Pawłowicz.
Trebla2019.05.8 22:08
Nie mylę stanowiska z tytułem i rozumiem Pana wątpliwość, ale nie do końca się zgodzę, ponieważ: 1. jest w Polsce sporo pracowników wyższych uczelni zatrudnionych na stanowisku profesora, a bez tytułu profesora, którzy są nazywani profesorami 2. tytuł profesora nie istnieje w wielu krajach, np. USA. Tam są wyłącznie ludzie zatrudnieni na stanowisku profesora.
Albert2019.05.9 11:43
Jest to wtedy tytuł grzecznościowy. Podobnie, jak to ma miejsce w przytoczonym przeze mnie przykładzie z liceum. Półtawska nie pracuje już na uczelni - czyli nie przysługuje jej nawet forma grzecznościowa tego tytułu.