23.06.19, 09:20fot. L. Dołęgowska

Prof. Jan Szyszko: Oto dlaczego Niemcy i Francja walczą z węglem

"Polityka klimatyczna Unii Europejskiej oparta o pakiet klimatyczno-energetyczny bardzo mocno ingeruje w państwa, których gospodarka oparta jest o taki nośnik, jak węgiel kamienny. Padło tu dokładnie na Polskę. Jest to walka z Polską" - mówi prof. Jan Szyszko, były minister środowiska w rządzie PiS.

Uczony komentował zakończony w minionym tygodniu szczyt klimatyczny UE. Polska zablokowała niekorzystne dla nas zmiany w sprawie zużycia węgla.

Według prof. Szyszki "jedyną wadą węgla jest to, że on jest polski".

"Polacy pokazują, że mogą dobrze gospodarować tym węglem, mogą mało emitować, rozwijać własne technologie, które mogą być stosunkowo mało emisyjne, a to, co wyemitujemy, jesteśmy w stanie wychwytywać przez lasy. W tym zakresie możemy być wzorem dla całego świata" - stwierdził były minister w rozmowie z "Radiem Maryja".

Jak wskazywał Szyszko, celem UE jest eliminacja węgla kamiennego. "Tej myśli przewodzą dwa państwa – Niemcy i Francja. Chodzi o to, żeby doprowadzić do podniesienia ceny emisji dwutlenku węgla do atmosfery i jednoczesnym wprowadzeniu limitu emisji. Wtedy wymusi się wyeliminowanie węgla jako nośnika energii i stosowanie coraz nowszych technologii, a te technologie posiadają państwa, o których już mówiłem" - powiedział.

"Europa pod wodzą Niemiec i Francji stara się przeforsować swoją politykę po to, żeby osiągnąć określone cele i uzależnić cały kontynent od własnych technologii" - dodał.

bsw/radiomaryja.pl

Komentarze

Piotr2019.06.25 12:05
Z węglem w Polsce jest jak z wypalaniem traw: Pradziad i dziad wypalał, ociec wyplał to i ja wypalam, Bo jak wtedy nie szkodziło to i teraz nie szkodzi. Bezmózgi.
retro2019.06.25 12:00
warszawski SMOG oskarża o trucie środowiska motoryzację na silnikach spalinowych ! Od XIX wieku trują środowisko. Nie słyszałem aby głośno wołano o likwidację tego przemysłu ! A zdajcie sobie sprawę ile ptaków ginie na fermach wiatrowych ?
lolek kremowka2019.06.24 20:36
Radio Wnet dostało prawie 150 tysięcy złotych z Ministerstwa Środowiska za przygotowanie cyklu audycji o parkach narodowych, m.in. o Puszczy Białowieskiej. Minister Jan Szyszko jest od dwóch lat udziałowcem spółdzielni Wnet – wspierającej działalność radia :)
anonim2019.06.24 9:55
po ociepleniu jest ochłodzenie,ropy starczy na 100 lat jak i plutonu jako paliwa a węgiel na 300 lat,klimat raczej mamy nieciekawy a sezon palenia z ciepłą wodą 6 miesięcy,puknijcie się w swoje czółka i na stoczniach zrozumcie straty średnio 40 mln dolara za 1 statek a takich stawków produkowano i z 1000 szt,gorzelnie i dochód z alkoholu,papierosów i 40 % dochodu z fabryk których już nie ma,to było nasze Polskie,a teraz przejęte i schemat tego jest jednakowy nie opłaca się nam ale im tak,czyście Narodzie powariowali do końca? tu rewolucja cza robić by odzyskać i podmiotowość państwa i narodu!
robaczek 2019.06.24 9:32
;] Szyszko MISTRZUNIU moj ;] i to jest obraz polityki PIS> Swiat dawno odjechal technologicznie i mentalnie ale my dziadziusie uwazamy ze za naszych czasów było lepiej wiec do tego wracamy ;] MISTRZOWIE ;] brawo ;]
retro2019.06.25 12:04
mistrzuniu, od XIX wieku świat truje środowisko przemysłem motoryzacyjnym, SMOG WARSZAWSKI jest tego dobitnym przykładem ! ktoś woła o likwidację branży motoryzacyjnej ? Ile ptaków ginie przez fermy wiatrowe ? >>> tysiące !
robaczek 2019.06.26 9:38
hahahah! brawo TY!; ] oj tylko POLSKI szkoda. malutcy malutcy. głupi i malutcy
Milka2019.06.23 22:00
A Niemcy najbardziej zasmradzają klimat swoimi elektrowniami na węgiel brunatny. Dla niego wycięli starozytny las Hambach.
Maria Blaszczyk2019.06.25 21:01
Tak. Na prywatnym terenie wycieli, i to głównie paredziesiąt lat temu. Do tego ten "starozytny las Hambach", co to sąd zablokował jego wycinke na razie, to jest więcej taki zagajniczek. Kilkanaście km kwadratowych. Mniej niż Disneyland Resort Paris. Co nie znaczy, że nie jest to bardzo cenny mały lasek. Mają tam fajne gatunki - jest wataha wilków, żyją rysie. Ale w porównaniu do wyczynów pana byłego ministra Szyszki - to naprawdę źdżbło w cyims oku.
REALISTA2019.06.23 21:35
Bo nie popierają Putina co my robimy Nie sprowadzają też śmieci z całego świata jak pisie do Polski
Jaroslaw2019.06.24 0:14
Oj, pseudo realisto! Sprawdź sobie, ile za rządów POpsli, tylko w latach 2013-2015 wjechało do Polski śmieci z innych krajów za ich przyzwoleniem ! A potem dyskutuj ! Dobrze!?
Piotr2019.06.25 12:08
Własnie sprawdz sobie. Widzisz mozna wyjśc na inteligenta jak się człowiek nie odzywa. A tak napisałeś i wyszłeś na debila.
cris2019.06.23 20:33
wielki szacunek dla pana szyszko , wielkość człowieka poznaje się po jego czynach.
Piotr2019.06.25 12:06
Faky Puszcza Białowieska może to żaswiadczyc !
hakja2019.06.25 15:53
A cóż takiego pozytywnego uczynił?
taro2019.06.23 19:42
panie szyszko, wzorem to jest sztuka powiedziec unijnym zlodziejom NIE, i prowadzic swoja polityke energetyczna, a nie ,by robic wszystko tak,aby sie im przypodobac,a oni przykladaja nam z buta kolejny raz. Tym sposobem nigdy nie dogonimy , bardziej cwanych krajow, tylko przez kilka stuleci bedziemy sie dopasowywac do ich najnizszego progu, aby tylko do nich troche dorownac.
POLAK2019.06.23 19:12
DLATEGO ŻE FRANCJA I NIEMCY DBAJĄ O SWOICH OBYWATELI. NIE JAK RZĄD POLSKI, KTÓRY SZCZYCI SIĘ TRUCIEM SWOICH! WSZYSTKO PO TO BY ZADOWOLIĆ ROSZCZENIOWĄ GRUPĘ GÓRNIKÓW, GRUPĘ LICZNĄ I POTRAFIĄCĄ AGRESYWNIE PROTESTOWAĆ!
JONASIK2019.06.23 19:02
A więc eliminacja węgla kamiennego to spisek Niemiec i Francji w celu osiągnięcia (sic!) OKREŚLONYCH CELÓW i uzależnienia całego kontynentu od własnych technologii. A może jednak trochę chodzi o przyrodę? Może lepiej aby górnicy pracowali na świeżym powietrzu, a nie harowali jak krety, ryzykując zdrowie i życie? Teraz jest dobry moment. Jest praca na powierzchni.
Midast2019.06.25 7:35
Facdet, a odpowiedz sobie na pytanie : "Jeżeli chodzi o przyrodę to dlaczego niemcy wracają do pozyskiwania energii z węgla oraz dlaczego ten kraj emituje w Europie najwięcej CO2?
Maria Blaszczyk2019.06.25 20:53
Bo produkuje prawie najwięcej na świecie???
słowiczek poznański2019.06.23 18:37
Za to ja jestem ponad to. Mam muchos dineros i meksykańskich służących. Właśnie kazałam im odśnieżać nasz prywatny park. Tylko czekam aż zaprotestują z powodu braku śniegu. Wtedy wywalimy ich wespół w zespół z moim bardzo bogatym mężem na zbity pysk.
Tadeusz2019.06.23 16:18
w pełni się zgadzam z Panem profesorem - jedyną wadą węgla jest to, że on jest polski !!!
Mirek2019.06.23 15:00
To całe kacapsko - brukselskie lewactwo to zwykli obłudnicy . Nie podobają im sie elektrownie węglowe i drą ryja czy trzeba czy nie trzeba ale .....gdyby zabrakło prądu i tak : lodówka stop , oświetlenie stop , zasilenie w energię mieszkań i domów stop to ciekaw jestem jakby to usmarkane lewactwo śpiewało ?! . Pewno znowu darliby ryje że chcą prądu
Szendzielarz2019.06.23 14:33
niech krauty opodatkują sobie bąki, puszczane po piwie i kapuście
Jam2019.06.23 14:15
Najbardziej sprawiedliwym kryterium dotyczącym wielkości emisji dwutlenku węgla powinien być stosunek emisji CO₂ wyrażony w tonach w stosunku do areału lasów wyrażonych w km². Bardzo jestem ciekawy, jak wypadliby orędownicy drastycznych ograniczeń?
hakja2019.06.25 15:50
lex Szyszko
Maria Blaszczyk2019.06.25 20:53
Eeee. Ale to nie tak. Lasy nie są cudownym remedium na problem CO2. Byłyby w warunkach naturalnych, ale nie w warunkach polskich. B CO2 nie znika cudownie dzięki drzewom. Bynajmniej. CO2 kumuluje się w drzewie. I takie spore drzewo to może go zmagazynować wielką liczbę ton. Ale ono wciąż tam jest. I po śmierci (tak to już jest z tymi zywymi organizmami - w końcu umierają) drzewa - odda go z powrotem. Jak drzewo sobie rośnie z dala od pana byłego ministra Szyszki i jemu podobnych - to je cośtam zeżre, potem to cos zrobi kupę, zawierającą to CO2, z której powstanie gleba. Na tej glebie coś innego będzie sobie rosło, a jak jakiś robaczek wlezie głebiej - to w perspektywie jakichś setek milionów lat - zrobi się z tego znów węgiel (gaz nie będzie się uwalniał, bo niżej jest zimniej). Ale my nie mamy setek milionów lat, bo za sprawą zmian klimatycznych nasza cywilizacja upadnie za naszego żzycia. Chyba że ktoś jest taki stary jak ja - to za życia moich dzieci. W przypadku pana byłego ministra Szyszki - jego ewentualnych wnuków. Ale w pobliżu osobników szyszkoidalnych - drzewo zostanie ścięte i wykorzystane, np. na opał, psując tym samym cały efekt. Albo - tu się robi zamknięte koło, bo choć pożary lasów zdarzały się jak świat światem, to nigdy tak często jak obecnie - w spektakularnym ich fajczeniu, będącym skutkiem suszy https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-mazowsze-plonie-20-hektarow-lasu-w-myslakowicach,nId,3040807
Jam2019.06.25 23:36
Przepraszam, czy Ty masz w ogóle pojęcie o czym piszesz? Wierz mi, trzecioklasista szkoły podstawowej wstydziłby się czegoś takiego, a ja na Twoim miejscu zapadłbym się pod ziemię. Nie pisz nigdy takich rzeczy, bo obrażasz swą ignorancją myślącego człowieka. Wstyd!
Maria Blaszczyk2019.06.26 23:17
Bo? CO2 ulega anihilacji? Czy stanowi źródło węgla dla roślin? Nie uwalnia się ponownie przy spalaniu drewna? Czy teoretycznie nie stanowi składnika przyszłych złóż węgla, gdyby dać mu święty spokój. Bo nie wiem, co konkretnie się tu nie zgadza.
Jam jest Albert, jestem idiotą oszczanym. 2019.06.23 14:06
Jestem Albert i jestem idiotą. Jestem Albert i jestem oszczany. Pisze długie "nicki" w nadziei, że ktoś przeczyta. Jam jest Albert, jestem idiotą oszczanym. Jam jest nowaczek-robaczek, alumaj oksfordzki ze staten ajlend.
PZPR2019.06.23 13:24
Według prof. Szyszki "jedyną wadą węgla jest to, że on jest polski".
anonim2019.06.23 16:51
Prof. PiSowski całą gębą !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja2019.06.23 13:24
A na zdjęciu Szyszko na tle drzew... Toż to paradoks. Prowokacja
Felek2019.06.23 12:40
"Polacy pokazują, że mogą dobrze gospodarować tym węglem, mogą mało emitować, rozwijać własne technologie, które mogą być stosunkowo mało emisyjne, a to, co wyemitujemy, jesteśmy w stanie wychwytywać przez lasy." Dlatego Szyszko zarzadzil wycinke Puszczy na niespotykana dotad skale. Las ktory nie byl tkniety przez Polakow ani zadnych obcych sil od setek lat.
anonim2019.06.23 16:48
Minusowicze nic nie słyszały o wycince Puszczy. Hahahahaha
Pimpirimpi2019.06.23 18:57
Kazał wycinać chore świerki aby uratować zdrowe drzewa. Teraz będą tylko rozsadnikami kornika. Puszcza zawsze była gospodarowana przez człowieka a ile mln metrów przestrzennych drewna podczas I WŚ wywieźli Niemcy? Około 5 mln.
Jaroslaw2019.06.24 0:08
Felek! a może Stankiewicz? Bzdury piszesz! Dlaczego zarządził wycinkę?? Tego to już nie wiesz ! Prawda?? Przecież to ze względu na tego szkodnika, który na potęgę wsuwał te drzewa! Zarażał całe połacie lasu ! A nie dlatego co piszesz! Łatwo kogoś oskarżać ,prawda?
Piotr Brochwicz2019.06.24 9:12
"Las ktory nie byl tkniety przez Polakow ani zadnych obcych sil od setek lat" toż to fragment bajki pisanej przez ekolewaków na potrzeby uprawianego ekoteroru. Wystarczy poczytać Jałowieckiego Perejasławskiego z okresu I wojny światowej,żeby zobaczyć kto i kiedy na masową skalę wycinał rzeczywiście starodawne puszcze: oczywiście wojska okupacyjne niemieckie. Podobnie było podczas II wojny. Relacje Jałowieckiego Perejasławskiego są bardzo wiarygodne , bo pisze tam także o pieniądzach otrzymanych od kupca żydowskiego , "za ten las , którego Pański Ojcie nie pzwoliłby ściąć'[cytat z pamięci]
Midast2019.06.25 7:32
Młody Przyjacielu a zadaj sobie pytanie dlaczego Niemcy wycięli w pień wielokrotnie więcej tysięcy hektarów lasów od Polski, rzekomo "pisowskiej". Czy ci Niemcy powariowali? Raczej znając pragmatyzm tej nacji chyba nie. A więc nie daj sobie wciskać kitu wrogim mediom, zwłaszcza TVN-owi, dla których wszystko co złe dla Polski to jest tym bardziej godne pochwały.
go\\305\\233\\304\\2071112019.06.23 12:34
jaki jest problem by te ich technologie rozwijała też Polska? za 10 lat i tak będzie nam to potrzebne.
anonim2019.06.23 12:08
10/10 tu nie idzie o emisję co2 tu idzie o wojnę ekonomiczną!
Zocha2019.06.23 12:18
Właśnie. Dzięki zmianom klimatu człowiek pojawił się na Ziemi. Klimat się zmienia, ale nie mamy na to wpływu. Albo niewielki. Być może wpływ na trzęsienia ziemi mają wpływ podziemne próby atomowe, ale nikt się o tym nie zająknie. Łatwiej było zakazać używania freonu, niż startu rakiet różnego rodzaju.
anonim2019.06.23 12:35
"Dzięki zmianom klimatu człowiek pojawił się na Ziemi" Proszę rozwinąć. Chodzi o pierwotną migrację z Afryki?
Zocha2019.06.23 11:10
Kto wreszcie powie, że król jest nagi? Emisja antropogeniczna stanowi 4-6% całkowitej emisji globu. Wszelkie próby jej ograniczania podobne są do zablokowania erupcji wulkanu czapką.
zdziseg2019.06.23 11:15
źródła?
prosty2019.06.23 11:43
https://pl.wikipedia.org/wiki/Gaz_cieplarniany Na marginesie, promowany gaz ziemny jest dwukrotnie bardziej energetyczny niż węgiel, ale przy jego spalaniu, w przeciwieństwie do węgla, obok dwutlenku węgla powstaje także para wodna, o silniejszym działaniu cieplarnianym.
Ha, ha ...2019.06.23 11:46
No właśnie. Źródła poproszę.
Zocha2019.06.23 12:10
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Gaz_cieplarniany https://en.m.wikipedia.org/wiki/Greenhouse_gas
Ha, ha ...2019.06.23 12:30
Wiem co to są gazy cieplarniane. Nie o to pytałem.
prosty2019.06.24 12:10
Przeczytaj całość, nie tylko tytuł. Piszą: "Ilość dwutlenku węgla wydzielanego do atmosfery ziemskiej ze źródeł naturalnych jest 20 razy większa od emisji pochodzenia antropogenicznego (związanej z aktywnością ludzką)."
Maria Blaszczyk2019.06.25 20:40
No i co z tego? Skumulowany efekt tych kilku procent emitowanych od kilkudziesięciu lat właśnie widzimy. To trochę tak, jakbyś się dziwił, że tyjesz, choć jesz tylko 4% więcej kalorii niż zużywasz. Rzecz w tym, ze po kilkudziesięciu latach załamią się pod Toba nogi. Gdybyśmy umieli zneutralizować te kilka procent, które emitujemy - nie byłoby problemu. Ale nie umiemy.
jotbart2019.06.23 11:01
Zapomniano zupełnie o węglu koksującym, którego komercyjne pokłady są w Polsce. A to niezbędny surowiec do produkcji stali. Wszelkie ograniczenia w wydobyciu tego surowca skazują UE na import (m.in. z Chin i Rosji).
krzysztof2019.06.23 10:56
LEWAKOM WSZYSTKO SIĘ POKRĘCIŁO WĘGIEL POLSKI WĘGIEL RUSKI DOPŁATY DO SPOŁECZEŃSTWA LGBT GENDER I TO ŻE POLSKA ROŚNIE W SIŁĘ A DLACZEGO TAK SIĘ DZIEJE KOCHANI LEWACY I ATEIŚCI A NO ZAPOMNIELIŚCIE O PANU BOGU
abrakadabra2019.06.24 22:12
Pie.rdo.lisz.
oko2019.06.23 10:51
Szyszko dodaj jeszcze to że Niemcy w grudniu 2018 zmielili ostatnią kopalnie węgla kamiennego.
oko2019.06.23 10:52
ma być zamknęli.
jarek2019.06.23 11:32
zamykają kopalnie węgla kamiennego a budują brunatnego
oko2019.06.23 11:49
jarek dla czego kłamiesz, do roku 2038 mają być zamknięte wszystkie kopalnie węgla brunatnego.
Reytan2019.06.23 13:47
A buduja w Polsce
anonim2019.06.23 16:40
Tak sobie weszli do Polski, jak w 1939 i budują ????????
Hila2019.06.23 14:13
Trzeba było działać za rządów PO a nie teraz pyszczyć na ten rząd podczas gdy poprzednikom klaskaliście judasze.
vente2019.06.24 0:04
bo im się pokłady skończyły .Za to na brunatnym jadą na potęgę i planują wybudowanie kolejnych
tw lolek 12019.06.25 10:24
A ty dodaj, że mają też program zamykania elektrowni atomowych
Pokręć2019.06.23 10:46
Nie ma wyjścia, trzeba zacząć w te pędy budować kilka reaktorów powielających. Mają one tę zaletę, że wypalają paliwo praktycznie do zera a ich odpady są 100 razy mniej promieniotwórcze niż te z konwencjonalnych reaktorów na lekko wzbogacony uran. Z jednostki paliwa typu MOX mogą wyprodukować setki (jak nie tysiące) razy więcej energii niż zwykłe reaktory wodne. Paliwem tych reaktorów powielających może być nawet odpady z reaktorów konwencjonalnych. I mają jedną "wadę": można w nich oprócz energii produkować także pluton na bombki. Można, ale nie trzeba. Gdybyśmy byli państwem suwerennym, to już dawno byśmy mieli kilka takich elektrowni i dyktowali cenę za gaz Amerykanom i Rosjanom. A ogrzewanie byłoby wyłącznie elektryczne. I klimatyzacja też.
Michal2019.06.23 10:38
Najbardziej polski jest ten węgiel kupowany od Rosjan z Donbasu.
Tom.2019.06.23 10:26
Japonią planuje wybudowanie 40 nowych elektrowni węglowych do 2030 roku. A tak z innej beczki Japonią udziela rocznie około 30 pozwoleń na pobyt stały dla obcokrajowców. Strasznie zacofana jest ta Japonią.
JONASIK2019.06.23 11:07
Zgodnie z nowym planem energetycznym, przyjętym przez Radę Ministrów Japonii, energia jądrowa pozostanie kluczowym źródłem energii i stanowić ma 20-22 procent udziału w produkcji energii elektrycznej kraju do 2030 roku. 22-24-procentowy z odnawialnych źródeł energii, podczas gdy udział węgla zmniejszy się do 26 procent, LNG do 27 procent i ropy do zaledwie 3 procent. Zmniejszenie emisji dwutlenku węgla w Japonii do 2030 roku ma wynieść 26 procent w porównaniu z rokiem 2013 i o 80 procent do 2050 roku.
bennyblanco2019.06.24 9:00
zminusowali cię półmózgi klasy pińcet, niech dalej k...y palą węglem, oponami i śmieciami. Tyle lat palili i nikomu to nie szkodziło-taki tok myślenia.
Jarek2019.06.25 16:34
A teraz sprawdź fakty. Japonia w planach ma obecnie budowę/rozbudowę 6 elektrowni, kolejne 6 jest rozbudowywanych. Co do imigrantów, to w zeszłym roku zdecydowano, by przyjąć szybko dodatkowe prawie 400 tys. W związku ze starzejącym się społeczeństwem, zapewne szybko będą to zwiększać. Jeszcze jakieś mity na temat Japonii?
Rybka2019.06.28 12:58
Pewnie ,że to zrobią ,przecież kupowany za komuny węgiel z polski za grosze i zasypywali nim wszelkie zbiorniki wodne i mają obecnie pełnowartościowy węgiel który chcą wykorzystać do swoich celów.W Polsce można było najczęściej kupić węgiel drobny lub miał ,albo szlam ,a na eksport szedł węgiel ,który specjalnie był kąpany w płynach ropopochodnych ,aby mia zbyt i odpowiednią kalorycvzność ,a reszta narodu dopłacała do tego własną biedą .
ZNajdroższegoSercaPanajezusowegoNajdroższyWęgiel2019.06.23 10:07
W Polsce węgiel kamienny trzeba już wydobywać z pokładów poniżej 1000 m w głąb ziemi. Płytsze pokłady dawno się skończyły. Do problemu głębinowego wydobycia dochodzi niska wydajność w polskich kopalniach, liczona w tonach na pracownika, Te dwa czynniki są głównie odpowiedzialne za to, że z punktu widzenia ekonomicznego, polskie górnictwo węgla kamiennego jest najdroższym skansenem na świecie. Żeby swój skansen utrzymać, ta żywa skamielina ekonomii - przez partyjno-państwowe zabiegi - zmusza rodzimą gospodarkę do kupna najdrożej na świecie wydobywanego węgla. Z niego jest produkowany horrendalnie drogi prąd. Ogłupiana TeleKurwizyjnymi propagandowymi pierdami o "niezależności energetycznej" (chyba od rozumu) PiSowska kato-ciemnota nie pojmuje, że drożejący prąd nie napędza, ale hamuje gospodarkę. Zrozumie, kiedy przelew 500+ będzie wart już tylko 100+ w sklepie. Czy wtedy skansen polskiego górnictwa zostanie wreszcie zamknięty, żeby Polska mogła kupować na świecie tańsze surowce energetyczne i wytwarzać z nich tańszy prąd napędzający, a nie hamujący gospodarkę? Nie. Wtedy zacznie się nasyłać na sklepy Inspekcje Narodowo-Parafialne kontrolujące ceny, a w KurWizji będą opluwać codziennie "zachodnich spekulantów giełdowych", "rosyjskich destabilizatorów polskiego rynku" i "światowe macki finansjery z Wall Street".
krzysztof 542019.06.23 10:17
czesciowa z toba zgodze . pis nie jest katolicka ani prawicowa , a nie mozna wydobywac tego plytszego wegla ktory zalega 500+ nie jest juz tyle warty co na poczatku , no teraz kupuja ten Donbasu wegiel pis chce wprowadzic socjalizm wersji wenezuelskiej
Paweł2019.06.23 11:50
Możliwość zgazowywania węgla pod ziemią jest nadal blokowana
Bodzanta2019.06.23 12:24
Nowe rozdanie, czyli Magdalenka, dała możliwość rozwinięcia skrzydeł wywiadom nie tylko mocarstw, nawet tacy Czesi próbowali mieszać w polskim kotle, przykładem niech będzie bombardowanie wałów przeciwpowodziowych w 1997r, którejś granicznej rzeczki, by woda spływała na naszą stronę. Ot, taki sobie z brzegu przykład państwa teoretycznego, wdrożone po tym incydencie śledztwo za AWSu, oczywiście nic nie wykazało. Lecz wracając do agentury, to właśnie Jerzy Buzek s.Adama (warto poznać tę postać), oraz jego złodziejska ekipa, położyła polski węgiel, ludzie tego węgla łapali się za głowę, to co wyprawiała Yuma AWSu przejdzie do historii, jako wielki rabunek polskiej gospodarki, a odnośnie węgla, zamykane były wówczas, w ramach "naprawy" najlepsze, najbardziej rentowne kopalnie. Nie tylko wnusio wermahtowca ma zasługi. Duma Śląska s.Adama, europejczyk, powinien dyndać !!
Urszula2019.06.23 20:15
Zanim zaczniesz krytykować Czechów, spójrz na Polaków. W 1997 roku miedzy Opolem a Brzegiem wysadzono wały po to aby nie zalało Brzegu. Co z tego, że zalało wszystkie wioski dookoła, a sama Odra naniosła na pola tyle piachu, że na długie lata rolnicy musieli zapomnieć o hodowli roślin. Czesi ratowali swoje ziemie, a Polacy swoje ziemie zalewali. Wygodnie teraz zrzucać wine na Czechów i dorabiać do tego ideologię.
Jaroslaw2019.06.23 23:56
Ulka, a ty co tak bronisz Czechy! Następna przeciw Polsce? Skąd masz te dane , podaj źródła! Jak mam wierzyć? Przynajmniej się nie odzywaj, a nie jawnie na Polskę / a może Czeszką jesteś??/
Szendzielarz2019.06.23 14:33
wypad kmiocie
Alojzy Cedzidło2019.06.23 16:35
A tak bardziej kulturalnie tej swojej racji byś ,,katecheto" nie przedstawił. W tym Twoim ,,komentarzu " zionie nienawiścią do PiS -u i kościoła. a nie wiedzą .
ed2019.06.23 22:30
Chłopie, czy babo, trochę rozumu by ci się przydało. Specjalista od wszystkiego. W TVN pełno ich. Gdzie ty się ukrywałeś do tej pory. Przecież ten problem znany jest od wielu lat. Myślisz, że zlikwidujemy nasze źródła energii i co? Wiatraki? Fotowoltaika? Atom? Jak daleko POsunęła się ostatnia ekipa "magików" w tym temacie? Boże chroń nas od takich specjalistów!
vente2019.06.24 0:02
żeby Polska mogła kupować na świecie tańsze surowce energetyczne--a za co będziesz to kupował ? Za kartofle ? Pajacu głupi
Jazzz2019.06.24 0:49
To jest komentarz ideologa, który i o polityce, i o gospodarce ma mgliste pojęcie.
Jaros\305\202aw2019.06.24 1:46
bzdura, trwa też eksploatacja na poziomach 850, 900, np. KWK Murcki-Staszic! a i nowe ściany są w przygotowaniu na tych poziomach.
uriah2019.06.24 18:07
wpis codziennego oglądaczo- słuchacza tych właściwych mediów i albo ewidentnego ruskiego bądź szwabskiego (co na jedno wychodzi) trola lub super pożytecznego idioty
Litościwy2019.06.25 0:57
A jakież to są na świecie tańsze nośniki energii ? Węgiel bije na łeb na szyje wszystko inne - po to są opłaty za wyimaginowaną emisję CO 2 aby zniwelować różnice !!!!! Problemem jest nie CO 2 lecz zbyt duży udział starych technologii przy spalaniu węgla ( niska sprawność i wysoka emisja sadzy ) CO 2 nie jest gazem cieplarnianym !!! gdyby zredukować jego stężenie w powietrzu o połowę życie na ziemi by się skończyło ( odsyłam do badan o minimalnym stężeniu CO 2 do przeprowadzenia fotosyntezy przez rośliny ) . Na dowód mitologii CO 2 niech posłuży budowanie elektrowni gazowych - przecież ich produkcja CO 2 jest nie mniejsza niż węglowych !!!!
tw lolek2019.06.25 10:23
Piszesz, jakbyś nie widział, że4 polski rynek zalewany jest tanim węglem z ROsji
retro2019.06.25 11:51
jak obserwuję WRESZAWĘ i jej zadymione ulice spalinami samochodowymi tworzącymi SMOG mam zgoła odmienne zdanie o zagrożeniu emisjami. DOMAGAM SIĘ ZLIKWIDOWANIA NAPĘDU BENZYNOWEGO W SAMOCHODACH. Od XIX wieku zatruwającymi środowisko ! Czy wiadome wam jest ile ginie ptaków na fermach wiatrowych ? Ekolodzy bronią kornika a wiatraki zabijają tysiące ptaków.