Ponad 77 tysięcy osób podpisało on-line petycę „All Out”, w której domagali się od Orange zaprzestania umieszczania reklam w ugandyjskiej gazecie „Red Pepper”. Pismo według krytyków umieszcza publikacje o charkakterze skrajnie „homofobicznym”. Gazeta publikuje np. listy homoseksualnych osób, które uczestniczą w życiu publicznym w Ugandzie. Ostatnio „Red Pepper” zaprezentowała listę nazwaną „200 homos”. Publikacja miała miejsce dzień po tym, jak prezydent Yoweri Museveni podpisał ustawę penalizującą niektóre zachowania homoseksualne.

Jean-Bernard Orsoni z Orange zapewnił, że Orange nie ma żadnej kontroli nad treściami, jakie są publikowane w gazetach, w których pojawiają się reklamy firmy. Powiedział, że Orange nie przedłuży już kontraktu z Red Pepper, który wygasł 6 marca tego roku.

Krytycy antyhomoseksualnej ustawy podpisanej przez prezydenta wzywają wielu przedsiębiorców, w tym Heineken czy British Airways, do publicznego skrytykowania wprowadzonego prawa.

Pac/pinknews