Wygląda na to, że w Niemczech dojdzie do wybuchu afery podobnej do tej związanej z Cambridge Analytica. Deutsche Post – niemiecka poczta – już od wielu lat sprzedawała dane klientów partiom politycznym.

Jak podkreślają specjaliści od ochrony danych osobowych - „sprawa jest nie do przyjęcia”. Sprawę opisuje niemiecki „Bild am Sonntag”. Dane klientów za pośrednictwem zależnej od siebie spółki DP miała sprzedawać dwóm partiom politycznym – CDU i FDP już od 2005 roku. Partie miały za nie zapłacić przed ostatnimi wyborami dziesiątki tysięcy euro.

Obie przyznają, że zawarły z niemiecką pocztą „odpowiednie umowy”. Niemieccy dziennikarze piszą, że dane przekazywane partiom były „zanonimizowane”, jednak istniała możliwość ustalenia, jaka partia popierana jest przesz mieszkańców danych domów.

Niemiecka poczta nie odnosi się do umów, zapewnia tylko, że „przestrzegała prawa”.

dam/dw.com/pl,Fronda.pl