Mundial. Bezczeszczą pomnik Chrystusa dla pieniędzy - zdjęcie
10.06.14, 17:18fot. Youtube

Mundial. Bezczeszczą pomnik Chrystusa dla pieniędzy

12

W ostatnich dniach doszło do dwóch profanacji pomnika Jezusa Chrystusa z Rio de Janeiro. W pierwszym przypadku chodzi o właściwy pomnik z Brazylii. Został on komputerowo ubrany w piłkarską koszulkę drużyny Włoch.

Następnie reklamę zawierającą ten obraz pokazano we włoskiej telewizji Rai, by zainteresować kibiców nadchodzącymi mistrzostwami. Swoje oburzenie wyraził już Kościół katolicki z Brazylii, który uznał reklamę za pozbawioną szacunku i niewłaściwą. Archidiecezja Rio zagroziła nawet, że pozwie telewizję Rai do sądu, żądając wielomilionowego odszkodowania, które przekaże na cele charytatywne, jeżeli wygra proces.

Do jeszcze gorszej profanacji związanej z pomnikiem Jezusa Zbawiciela w Rio doszło w Australii. W Melbourne na niebie unosił się mianowicie wielki balon, przedstawiający rzeczoną figurę. Jezus był tym razem ubrany w koszulkę, która promowała… firmę bukmacherską Sportsbet.

Co więcej, o czym warto tu przypomnieć, brazylijskie mistrzostwa pozostawiają wiele do życzenia pod względem moralnym. Ich organizacja została skrytykowana przez Kościół, bo ze względu na budowę nowych obiektów sportowych pozbawiano ludzi ich dotychczasowych miejsc zamieszkania

Miejmy nadzieję, że w obu sprawach zostaną wytoczone procesy, które Kościół wygra. Chodzi tu bowiem o elementarny szacunek dla Jezusa. Jest całkowicie niedopuszczalne, by postać Zbawiciela była wykorzystywana do celów komercyjnych. Takie praktyki bez wątpienia są obraźliwe względem Boga; Kościół musi się im zatem zdecydowanie przeciwstawić.

Paweł Chmielewski

Komentarze (12):

anonim2014.06.10 17:34
Czy bezczeszczą, to bym się zastanawiała... Nie chodzi przecież o Pana Jezusa jako takiego, tylko o konkretny charakterystyczny wizerunek. Owszem, jest to w złym smaku, i to bardzo, ale żeby od razu profanacja?
anonim2014.06.10 17:36
"Jest całkowicie niedopuszczalne, by postać Zbawiciela była wykorzystywana do celów komercyjnych." No, chyba że robią to "nasi". Cele ewangelizacyjno-komercyjne są wyjątkiem.
anonim2014.06.10 17:59
Ciekawe na jakiej podstawie te magiczne procesy zostaną wytoczone.
anonim2014.06.10 18:03
>>Jezusa. Jest całkowicie niedopuszczalne, by postać Zbawiciela była wykorzystywana do celów komercyjnych. Takie praktyki bez wątpienia są obraźliwe względem Boga; Kościół musi się im zatem zdecydowanie przeciwstawić. Taki atak na Tadeusza Rydzyka i jego media. W dodatku na Frondzie. Kto by się spodziewał :))
anonim2014.06.10 18:43
Zbudowal sobie Czlowiek wizerunek Boga na swoj wlasny obraz i podobienstwo. Zaczal Czlowiek czcic ten wizerunek wbrew oczywistej i prawdziwej woli Boga. Teraz Czlowiek krzyczy bo mu ubrano, na niby, jego wizerunek do czczenia. Kto tu kogo obraza? O obraze jakich uczuc sie pieklicie? Religijnych? Naprawde?
anonim2014.06.10 21:50
Sanowni przedmówcy Nie myślcie że ujdzie na sucho tzn bez kary z tego tyt. Bóg na ukaranie głupich ludzi (Ps. 53,2) ma całą wieczność nigdy nie kończącą się wieczność.
anonim2014.06.10 23:31
współczuję tym co dokonali profanacji bo umrą za to niebawem
anonim2014.06.10 23:31
współczuję tym co dokonali profanacji bo umrą za to niebawem
anonim2014.06.11 0:14
"Jest całkowicie niedopuszczalne, by postać Zbawiciela była wykorzystywana do celów komercyjnych." Tak? To dlaczego nie ma problemu z zakupem plastikowych figurek Jezusa? Albo obrazkow? Ta sprzedaz nie sluzy celom komercyjnym?
anonim2014.06.11 10:44
Na odpustowych straganych mały i duzy jezusek na bryloczkach, wiatraczkach, długopisach i innym szajsie i jest dobrze. Pewnie reklamodawca nie dał kasy kosciołowi i ten podnosi lament. Bo o co innego moze chodzic jak nie o kase.
anonim2014.06.11 12:12
Widziałem też jedną z reklam, na której gościu kopał piłkę z... ramienia Chrystusa. Żenada.
anonim2014.06.12 18:00
Żenada. Jeszcze rozumiem, aby ubrać Jezusa w koszulkę reprezentacji Brazylii. Ale reklama? I to jest właśnie pole walki na którym stanął papież. Kościół jest chyba ostatnią instytucją, która może się przeciwstawić wszechogarniającej mamonie. Problem tylko w tym, aby podwładni papieża także to dostrzegli. Wielu ludzi na świecie czeka właśnie na taką postawę. Więc zamiast zaglądać ludziom pod kołdrę, czas zajrzeć do portfeli. Szczególnie portfeli milionerów, którzy w ostatnim roku powiększyli swoje majątki o 14 % wartości.