Uwaga

Min. Błaszczak o tekście Onetu nt. awarii„GROTa”: Czy chodzi o działania lobbystyczne?

- Na portalach ukraińskich są informacje mówiące właśnie o skandalu związanym z tym karabinem. A przypomnę, że Ukraina prowadzi właśnie proces zakupu karabinków właśnie produkowanych na Zachodzie, a więc z kalibrem takim, który dotyczy sprzętu NATO-wskiego – powiedział szef MON Mariusz Błaszczak.

1 min czytania
fot. yt/tvp info
fot. yt/tvp info

- Na portalach ukraińskich są informacje mówiące właśnie o skandalu związanym z tym karabinem. A przypomnę, że Ukraina prowadzi właśnie proces zakupu karabinków właśnie produkowanych na Zachodzie, a więc z kalibrem takim, który dotyczy sprzętu NATO-wskiego – powiedział szef MON Mariusz Błaszczak.

Minister stwierdził też:

- można by postawić pytanie, o co w tym wszystkim chodzi, czy chodzi o właśnie działania lobbystyczne, czy chodzi o nieodpowiedzialność polityków opozycji?

Chodzi o wczorajszy tekst Onetu, w którym portal pisał o rzekomych wadach polskiego karabinka „Grot”. Ma on wejść w wyposażenie Wojsk Obrony Terytorialnej. Onet.pl powołuje się na raport, według którego karabinek „jest tak zły, że zagraża żołnierzom”, co miało wynikać z przeprowadzonych testów.

Jak dalej pisze Onet, Grot” nie posiadał badań kwalifikacyjnych dopuszczenia do używania w wojsku w momencie podpisywania kontraktu.

- Karabinki Grot nie są zawodne, żadna broń nie jest doskonała, ale to jest polska broń, to jest broń sprawdzona – podkreślił szef MON.

 

mp/pap/wpolityce.pl

Komentarze

46 komentarzy

Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.

MNN 27.01.2021, 05:57

Oczywiście. Chcą sprzedać byle co. A ŻOŁNIERZE ich nie obchodzą. A GROT jest za dobry.

Prawda 26.01.2021, 21:18

Niemcy chcą Ukrainie sprzedać swją Broń --i oczerniają Polska aby Ukraina kupiła Niemiecka bron--

cam 26.01.2021, 18:51

To muszą co najmniej być foty z gej party...

o ... 26.01.2021, 18:29

... niedawno doszedłem do wniosku, że platfusy nie publikują swojego programy, bo on do publikacji się nie nadaje ... po publikacji notowania tejże partii (?) spadłyby do poziomu poniżej zera ... bo głównym punktem platfusiego programu jest ochrona byłych komuchów i ich latorośli ... platfusy to taki swoisty ochroniarz, bodyguard środowiska post komuny ... dziś dostrzegłem drugi punkt programu tej hybrydy, podobnie jak pierwszy - tajny ... po komentarzach do artykułu der onet nie mam już wątpliwości ... to 5 kolumna IV rzeszy ... to zdrajcy i sprzedawczyki ... po stokroć zdrajcy i sprzedawczyki ... niech szczezną ...

Grizzly 26.01.2021, 16:06

Won złodziejskie mendy bolszewickie od mojego nicka!

cam 26.01.2021, 15:29

Anonimowy Waniuszo! Jedyna wojna teoretycznie grozi nam z WAMI. Z Niemcami, Amerykanami, Francuzami czy nawet Turkami wojna nam nie grozi bo jesteśmy w jednym pakcie militarnym.

nol 26.01.2021, 15:25

wystarczy pogonić onet i takich kom(ę)tatorów jak ty

cam 26.01.2021, 15:25

Tym bardziej, że Anton Maciarenko podpisał umowę na dostawę, PRZED uzyskaniem badań kwalifikacyjnych, które dopuszczałyby go do użytkowania w armii.

MaxFiend 26.01.2021, 13:59

No to teraz trzeba powołać Narodowy Program Usprawnienia Karabinka z pięcioma prezesami i dziesięcioma wiceprezesami, że o sekretarzach i sekretarkach nie wspomnę :-D

Anonim 26.01.2021, 11:47

Ale to na pewno farba kuloodporna i spełniająca wymagania Stealth, wyprodukowana w naszych, Narodowych Zakładach Farbiarskich im. Jana Pawła II.

Anonim 26.01.2021, 11:45

No tak, sorry....(tłum. dla członków PiS i innych niepełnosprawnych intelektualnie - to sarkazm i ironia)

Felek 26.01.2021, 11:37

I tu właśnie wyłazi Pisowskie kołtuństwo. W tym artykule jest wyraźnie napisane, że Ministerstwo obrony narodowej zleciło przestawać karabiny polskiej jednostce Grom. Tamci zrobili rzetelny test i nie zostawili suchej nitki na sprzęcie, wydając raport ze wszystkimi wadami. Oczywiście pisowskie pany poczuły się urażone: Jak to? Nasz narodowy karabin, produkowany w Polsce może mieć jakieś wady? No i raport zignorowali. Teraz gdy wyszło to na jaw, a jakże, próbują odwracać kota ogonem, szukając wymówek. Bo przecież pisowiec nigdy nie przyzna się do błędu, choćby go gorącym żelazem dotykali. Nie uwierzę w żadne słowo tym dziadom.

T. 26.01.2021, 11:33

Po cholerę mamy iść z nimi na wojnę? Po cholerę mamy iść na wojnę z krajem z gospodarką którego jest silnie związana Nasz własna? W rodzinie wszyscy zdrowi?

T. 26.01.2021, 11:28

https://www.milmag.pl/magazines/htmlissue?issue_id=48&page=6

anonim 26.01.2021, 11:18

Jak spier*** ??? Lotnisko w Radomiu trzeci raz budują. Stadnina w Janowie prężna jak nigdy. Trójka bije rekordy słuchalności. A TVP to nawet premie za zyski przyznaje - tak jest dobrze. Co Ty Wiadomości nie oglądasz?

Anonim 26.01.2021, 11:17

Jesteśmy w UE, w NATO. Mamy całkiem dużą wymianę handlową. Dlaczego mielibyśmy iść "na wojnę" z Niemcami? Jak to sobie wyobrażasz? Zastanów się zanim coś napiszesz następnym razem.

Anonim 26.01.2021, 11:10

Wyobrazmy sobie ze idziemy na wojne z niemcami, a to oni są jedynymi dostawcami broni i amonicji do Polski. To się marzy lewakom i czerwonym popaprancom!

LOL 26.01.2021, 11:09

Tylko na "Berylach" Niemiaszki nie zarobią 😉, a na G 36 już tak...I w dodatku sprzedadzą ten "Scheiß" Ukrainie. Bo przecież kapitał nie ma narodowości, a jeśli już ma ktoś zarabiać, to nie "poliaki" tylko "rasa panów".

Anonim 26.01.2021, 10:54

Jeszcze jeden dowód na to, że za co się PiSdzielce nie wezmą, to spierd...lą.

CichyBoCałkiemPrzestajeStrzelaćPoPierwszymNaboju 26.01.2021, 10:49

Centralny, narodowy Gniot. Rażący bylejakością wykonania i zabójczą taniochą materiałów. W momencie opracowania - już przestarzały. W fazie badań - siejący śmiertelną grozę wśród testerów. Jako przymusowy zakup - przekazany niczego nieświadomym formacjom partyzanckich mięs armatnich do działań samobójczych.

T. 26.01.2021, 10:46

I jeszcze starych stalowych garnków, poddanych modernizacji spełniając wymagania współczesnego pola walki poprzez aplikację nowej farby.

Polonormal 26.01.2021, 10:38

Trzeba dać odpór temu perfidnemu atakowi wrażych (pewnie tęczowych) sił na ostoję normalności. Wielki Antoni jest gwarantem jakości ojczystej broni wszelakiej: Grota, łodzi podwodnych, proc bojowych, bomb dermoflądrowych.

XYZ 26.01.2021, 10:25

Przecież jest kałasznikow produkowany w naszym kraju.

Anonim 26.01.2021, 10:22

A tobie sie samoczynnie " zdekompozycjowal "mozg, czy dostales w leb od kogos ?!

LOL 26.01.2021, 09:51

A może PO chciałaby zastąpić „Groty” niemieckimi "H&K G36", które zasłynęły z tego, że przy długotrwałym prowadzeniu ognia, niektóre elementy się w nich topiły….Byłby następny "Geschäft" na miarę "karakanów".

T. 26.01.2021, 09:51

Wybacz, ale uśmiałem czytając o "normalnych warunkach bojowych" :) Co to są normalne warunki bojowe?

prawy 26.01.2021, 09:48

oczywiście ,ze chodzi o lobby na rzecz" przyjaciół" komuny ze wschodu i zachodu pracodawcow POlsko-jezycznych propagandzistow komuny!!!!!! ich hasło to niszczyc i drenować co POLSKIE nie zgodne z ich słuzalstwem dla bolszewi-hitlerowskiej ,tacy w czasie wojny tez byli!!!!!!

amator 26.01.2021, 09:37

Osobiście strzelałem tym na strzelnicy i wiem, że strzela nieźle, ale jest trochę przyciężki. Są konstrukcje strzelające równie dobrze a lżejsze. Nie wiem, jak się zachowuje na dłuższych dystansach, przy wystrzeleniu tysięcy pocisków, podobno tak sobie - nic nadzwyczajnego . Jeśli coś nie tak, to w Polsce robi się różne mutacje kałacha, które działają dobrze i są lżejsze, można je kupić u naszych.

T. 26.01.2021, 09:32

Nawet jeżeli odbył zasadnicza służbę wojskową to szkolił się na przestarzałej konstrukcyjnie broni. Ja swoją służbę zakończyłem kiedy jeszcze GROT nękały wady wieku dziecięcego, więc strzelać z niego przyjemności nie miałem. Pisze to jako niezależny czytelnik, który nie pała miłoscią ani do PISu ani do Onetu. Wybacz ale tekst onetu jest zbyt ogólnikowy i zwyczajnie tendencyjny żeby można było się do niego odnieść w jakikolwiek merytoryczny sposób. Mamy za to wzmiankę o jednym pękniętym na pół zamku, którego przyczyny nie zostały wspomniane (słaba jakość materiału? za duży ładunek prochowy? wada konstrukcyjna? wada amunicji?) - nie wiemy, i wzmiance o zdjęciach rdzewiejących i połamanych kolb, których też nikt nie załączył. Z którego roku? z której partii? Z partii testowej? czy już tych w czynnej służbie? Jak pękły? przy upadku z wysokości metra na ziemie? czy zleciały z ciężarówki na beton i przjechała po niej kolejna ciężarówka? Czy podczas strzelania? Wybacz ale to są tak istotne informacje, że nie odważę się snuć żadnych domysłów. Faktem natomiast jest to że Grot ma na pewno wady, bo biorąc pod uwagę szybkość zakupu przed zakończeniem testów, byłbym zdumiony gdyby w Polskich warunkach byle jakości takowych nie miał. Zakup Grotów był czysto polityczny. Beryl jest bronią która wywodzi się z rodziny kałasznikowa, a jej zdolności modyfikacyjne zostały już absolutnie wyczerpane, więc uzbrojenie straży przybocznej Macierewicza w przestarzałą konstrukcje nie było mowy, zakup broni zagranicznej? wizerunkowe samobójstwo PIsu.

Anonim 26.01.2021, 09:28

Dokładnie tak! Ta perfekcyjna konstrukcja posiada także wyrafinowane urządzenie wspomagające oszczędność amunicji na polu walki tzn. wypadający regulator gazowy. Regulator wypada i nie postrzelasz seriami... Może nawet w ogóle nie postrzelasz.

pp 26.01.2021, 09:16

Takie same jak Szumowski. "Kupił" respiratory od handlarza bronią i instruktora narciarstwa. Respiratorów nie ma, pieniędzy nie ma, ministra nie ma i tematu tez nie ma.

KarabinekGrotJestTakSprawnyJakPanSławomirZPlymouth 26.01.2021, 09:16

To nieprawda, że karabinek GROT przegrzewa się. On ma wbudowany system TAO (ThermoActiveOven), bardzo pomocny podczas walk za kołami podbiegunowymi. To nieprawda, że karabinek GROT rozpada się częściowo bez wyraźnej przyczyny. On samoczynnie dokonuje dekompozycji w trybie MDWP (MultiDefenceWeaponPurpose), żeby wyręczyć jeńca w niszczeniu broni.

Anonim 26.01.2021, 09:14

PiSdzielski rząd to kremlowska agentura, która ma na celu osłabienie polskiej armii.

Grizzly™️ 26.01.2021, 09:13

Na ciebie też mam kwity.

Zenon 26.01.2021, 09:03

Czysty PRL w dzisiejszym wydaniu. Miś na miarę naszych możliwości. Karabin, którego pisakiem posypać nie można bo nie strzela, za dużo z niego postrzelać też nie można bo parzy i wykrzywia się lufa, kolba rozpada się w rękach i wiele innych. Ale bądźmy dumni z niego bo jest polski!! Jakież to żałosne. I jak bardzo to przypomina inne cuda polskiej techniki jak chociażby Honker (na całe szczęście już wycofywany i na całe szczęście fabryka upadła), próby budowy podwozia samobieżnego do armatohaubicy (zamiast kupić sprawdzoną technologię na zachodzie czy wschodzie) czy nieudolność przy budowie korwet, które stały się patrolowcami. Otóż polski przemysł hi tech nigdy nie istniał i nie będzie istniał, a wszelkie próby robienia czegoś za wszelką cenę w Polsce jest pozbawione jakiegokolwiek sensu i nieopłacalne ekonomicznie. Nie wspomnę już o braku helikopterów dla armii, bo zamierzano kupić "polskie" Black Hawki. Tych też nawet nie ma, już nie mówiąc o tym, że żadne one polskie. Ale wiadomo, liczy się to, że kapitał polityczny na bezsensownych decyzjach można zbijać ratując trupa, jak chociażby polskie kopalnie, które też należałoby już dawno temu zamknąć.

Grizzly 26.01.2021, 09:02

Won od mojego nicka!

Grizzly™️ 26.01.2021, 08:57

Jakie kwity musi mieć Antoni na Jarka, że mu takie rzeczy uchodzą płazem?

Anonim 26.01.2021, 08:56

Głupota, czy sabotaż? Może jedno i drugie?

pp 26.01.2021, 08:56

Pod wypowiedziami na Onecie podpisali się specjaliści - byli operatorzy GROMu (z oczywistych przyczyn czynni podpisać się nie mogą), rusznikarze, instruktorzy. Ludzie obyci z bronią i znający temat od podszewki. W kontrze jest wypowiedź "ministra" - politycznego aparatczyka grzejącego stołek z partyjnego nadania. Pan minister z wykształcenia jest HISTORYKIEM. Nawet nie wiadomo czy odbył zasadniczą służbę wojskową. Jakie ma kompetencje żeby się merytorycznie wypowiedzieć?

anonim 26.01.2021, 08:52

"ale to jest polska broń, to jest broń sprawdzona" - to jest miś na miarę naszych możliwości towarzysze!!! A przez kogo ta broń sprawdzona? Bo w artykule podano konkrety - że minister Maciorewicz poszedł na skróty. Posłużył się jednostką która nie powinna odpowiadać za takie zakupy. Pominięto zdanie specjalistów - rusznikarzy, komandosów, instruktorów strzelania. To kto sprawdzał? Maciorewicz osobiście? A jakie ma kompetencje?

XYZ 26.01.2021, 08:50

Broń sprawdzona,oto właśnie chodzi że sprawdzian potwierdził to że ta broń to bubel.

pp 26.01.2021, 08:50

Na jakiej podstawie twierdzisz że "nieuzasadnione"? Możesz odpowiedzieć merytorycznie? Bo "zabezpieczanie" broni trytytką nie jest normalne. Łamiąca się kolba czy rdzewienie po jednym dniu w błocie (normalne warunki bojowe) świadczą o marnej jakości. O jakości tego wyrobu wypowiadali się specjaliści. Komandosi, rusznikarze i podpisali się pod opinią z imienia i nazwiska. A jakie Ty masz kompetencje i kim jesteś?

Po 11 ... 26.01.2021, 08:38

Ja czytam i te na frendzlu i te na onetku. Ale na onetku nie piszą, że temu karabinku, po cudowności, dodatkowa lufa w nocy przybyłła. Taka różnica, dość zasadnicza.

york 26.01.2021, 08:32

A jest paragraf na takie nieuzasadnione plucie, lobbind, nie to jest dzialanie na szkode, na dolek ze szwabskimi kundlami.

T. 26.01.2021, 08:21

Wybacz, ale artykuły na Onecie są tak wiarygodne jak te na Frondzie.

Po 11 ... 26.01.2021, 08:05

"Karabinki Grot nie są zawodne, żadna broń nie jest doskonała, ale to jest polska broń, to jest broń sprawdzona – podkreślił szef MON." Przeczytajcie artykuły na Onet. Kolejna afera PiS, a konkretnie Maćka Rewicza, byłego ministra MON.

Polecane

Czytaj dalej