Na ten apel Michalaka internauci zareagowali bardzo emocjonalnie. Rzecznik spotkał się z falą krytyki za to, że namawia rodziców do manipulacji i okłamywania dzieci.

Kontrowersje wzbudził ten wpis: „Dzieci mają prawo wierzyć w Świętego Mikołaja. Pomóżmy zatrzymać tę wiarę jak najdłużej. Mikołaj potrzebuje naszej pomocy”.

„Dzieci mają prawo, żeby ich nie okłamywać. Co za straszny stereotyp. Czy autor tego tekstu chce powiedzieć, że wszyscy rodzice, którzy nie mówią dziecku o Mikołaju robią im krzywdę? Tak jak mogę uszanować prawo rodziców do tego, żeby w ich domu była wiara w Mikołaja tak chyba wprowadzanie takiego obowiązku to gruba przesada” – napisała w odpowiedzi Agnieszka Stein, psycholog, autorka książek z dziedziny psychologii dziecięcej oraz blogerka MamaDu.

„Już sam zapis wzbudza dyskusje, ale jeszcze mniej zrozumiałe dla internautów wydaje się umieszczenie go w kontekście akcji REAGUJ. MASZ PRAWO. Bardziej lub mniej świadomie rzecznik zestawia wiarę w Świętego Mikołaja z przemocą wobec dzieci. Bo akcja REAGUJ.. to oficjalna kampania RPD - w jej opisie napisano m.in. “Świadkiem przemocy możesz być wszędzie – na ulicy, po sąsiedzku, w pracy. REAGUJ.MASZ PRAWO. Twoja reakcja może uratować zdrowie, a nawet życie dziecka” - zauważa Natemat.pl.

Czy Rzecznik Praw Dziecka nie ma poważniejszych spraw na głowie, niż rozstrzyganie, czy polskie dzieci powinny wierzyć w Świętego Mikołaja? A zestawianie tego „problemu” z logotypem akcji nakłaniającej do reagowania na przemoc wobec dzieci jest po prostu skandaliczne.

ed/Facebook, Natemat.pl