Osobliwa promocja potrwa do końca września w jednym z dystryktów indyjskiego Radżastanu. Kto w tym okresie dokona sterylizacji, otrzyma kupon, który pozwoli na udział w loterii z nagrodami.


Autorem niecodziennego pomysłu jest szef lokalnej administracji, który stwierdził, że dotychczasowymi metodami nie uda się osiągnąć planowanego poziomu 21 tysięcy sterylizacji rocznie. Loteria ma według niego zapewnić ok. 6 tysięcy sterylizacji w czasie „promocji”.


Według demografów, liczba ludności w Indiach (aktualnie to ok. 1,2 mld) za m.w. 15 lat będzie wyższa niż w Chinach, a do roku 2050 zwiększy się o 400 mln osób. Te prognozy przyczyniły się do licznych działań mających na celu obniżenie liczby narodzin. Ok. 50-60 lat temu jedna kobieta statystycznie rodziła w Indiach sześcioro dzieci, w ostatniej dekadzie ub. wieku – już tylko czworo, obecny wskaźnik to zaledwie 2,5.


W Indiach organizowane są liczne kampanie promujące środki antykoncepcyjne. Istnieje np. festyn prezerwatyw - impreza muzyczno-taneczna, w trakcie której wystawiane są scenki teatralne będące pochwałą zalet małej rodziny.


PK/Gazeta.pl