Ks. prof. Tadeusz Guz: Nie pozwólmy, by Antychryst przybrany w łachmany ,,ekologisty'' destruował Polskę! - zdjęcie
13.01.20, 17:30(fot. screen)

Ks. prof. Tadeusz Guz: Nie pozwólmy, by Antychryst przybrany w łachmany ,,ekologisty'' destruował Polskę!

135

Zawirowania ideologiczne wokół „ocieplenia klimatu” zdają się sięgać w naszych pokoleniach zenitu graniczącego rozmiarem fałszu i zakłamania już tylko z obłędem ducha. Aby nie zarazić się tą chorobą – w pewnych przypadkach, jak np. u Fryderyka Nietzschego, nieuleczalną – wymaga to od nas wszystkich usystematyzowanej refleksji prawego umysłu, którą powinniśmy w Polsce opierać na społecznym nauczaniu Kościoła rzymskokatolickiego oraz na prawdziwych osiągnięciach nauki. - pisze ks. prof. Tadeusz Guz w felietonie dla "Naszego Dziennika"


Zdaniem duchownego, "może się okazać, że nasz Kraj, ogromnie bogaty w złoża naturalne w postaci węgla kamiennego i brunatnego, cenne kruszce, wodę etc., zostanie odcięty od tych dóbr, które sam Stwórca Bóg przekazał nam, Polakom, w użytkowanie"

Ks. prof. Guz zastanawia się nad tym, co Jan Paweł poradziłby nam dzisiaj w kwestii ekologicznej. Według niego, "Niemcy sądzą, iż zdolni są „przechytrzyć” polityczne i ideologiczne konstelacje współczesnej Rosji oraz „ograć” tym samym gospodarczo Rosję, płacąc m.in. o wiele niższą stawkę finansową za gaz ziemny aniżeli np. Polska."

 

- Forsowanie zatem przez Niemcy i Francję całkowitej eliminacji węgla z obiegu gospodarczego i użytkowego Narodów Europy, a głównie naturalnie naszego Narodu i naszej gospodarki w Polsce, jest gigantycznym, jeśli nie szczytowym aktem faryzejstwa i niewyobrażalnej obłudy gospodarczo-politycznej tych krajów.  - czytamy

 

Jak podkreśla duchowny, Jan Paweł II uczył, że "diagnoza czy propozycje przezwyciężenia jakiegokolwiek kryzysu, w tym także „ekologicznego”, zależą od „dobrze” uformowanego rozumu, czyli rozumu poznającego i myślącego zgodnie z Rozumem Boskim, który uzewnętrznia się w całym stworzeniu oraz planach, jakie Pan Bóg ma dla świata jako bytu stworzonego"

- Odcinanie zatem obecnego rozumu Polaków i Europejczyków od Stwórczego Rozumu Boga w edukacji, a niekiedy nawet na lekcjach religii, m.in. poprzez propagowanie fałszywej teorii ewolucji Darwina, sprawia, iż zatracamy prawy rozum w relacji do Pana Boga, do siebie nawzajem jako ludzi, w relacji do świata zwierząt i roślin, którego wartości bytowej czy piękna nikt rozumny nie kwestionuje, ale legislacyjne czy medialne próby zakazu hodowli – na razie – niektórych gatunków zwierząt czy też wynoszenie zwierząt ponad godność osoby ludzkiej wołają o pomstę do Nieba, a zatrważające statystyki zabójstw dzieci nienarodzonych w liczbie ok. 42 milionów rocznie (w czasie II wojny światowej, czyli w przeciągu sześciu lat, zginęło ok. 50 milionów istnień ludzkich) na całym globie mówią o rozmiarze kryzysu prawego rozumu ludzkości. - zaznacza kapłan

 

Według niego, "Polska naszych dni stoi przed ogromną szansą torowania sobie i innym Narodom Europy prawych dróg do Boga prawdziwego"

- Nie pozwólmy, aby w sensie negatywnym jacyś rozbójnicy ideologiczni i pustoszyciele spod znaku Antychrysta, dzisiaj przybranego w łachmany „ekologisty”, naszego pięknego i drogiego nam Kraju, Ojczyzny, Państwa i Kościoła, destruowali i unicestwiali nasze życie duchowe, religijne i moralne, naszą polską gospodarkę i naszą chrześcijańską kulturę spod jedynie zbawiennego znaku Jezusa Chrystusa – Pana całej cywilizowanej Polski. - podsumowuje ks. prof. Tadeusz Guz

Komentarze (135):

Dysunita2020.02.3 23:46
Profesor Guz odrzuca teorię ewolucji?
anitaanitamta2020.01.20 16:11
Groźniejsze jest przyodziewanie szat kapłańskich.
R.R2020.01.19 22:49
św.Franciszkowi z Asyżu nikt nie płacił za poglądy ekologiczne,jak również za ekumenizm. .Ameryki,Chiny,Azja-ekologie mają gdzieś!Liczy się gospodarka.Trucizny,broń -precz,ale CO 2 nie takie złe.
MT2020.01.19 17:21
Szanowny Księże Tadeuszu - GRATULACJE - za mądry, konkretny i przejrzysty komentarz. Super że Ksiądz powiedział, że UE chce nas pozbawić bogactw , które dał nam PAN BÓG. Teraz najważniejsze jak się nie posłuchać tych ..ekologistów - chyba jak USA - po prostu wyjść z tej niby - ochrony klimatu, a raczej grabieży w biały dzień.
ALL152020.01.16 11:13
brak słów na ten bełkot,ksiądz wyraźnie nie rozumie co dzieje się z klimatem,co stanie się z przyszłymi pokoleniami.... masakryczne ,po prostu odbiera mowę...
Stefan 2020.01.15 13:43
Egzorcysty do ks. Guza! Gada jak opętany
Wojtek2020.01.14 16:11
"... sam Stwórca Bóg przekazał nam, Polakom, w użytkowanie". Macie to na piśmie? Szkoda, że złóż rozumu nie przekazał.
Jan Dobry2020.01.14 13:05
Myślę ze powinniśmy się pomodlić i posłuchać muzyki dla ukojenia. Nowy utwór jednego z najbardziej znanego Polskiego chrześcijańskich zespołu <3 https://www.youtube.com/watch?v=Uz5hTiDY48E
Tomasz2020.01.14 12:15
Uuu, o kim mowa ? https://www.swietostworzenia.pl/czytelnia/ekologia-papieza-franciszka/555-ochrona-srodowiska-obowiazkiem-chrzescijanina-mowi-papiez-franciszek?fbclid=IwAR0ACxxptVz2PIlFL5_lN3mCH7i1RBv0DHGHPN3LSREfcsZXdBzjMOooRck
Tomasz2020.01.14 9:53
Nie mogę zrozumieć dlaczego nagłaśnia się akurat księdza Guza, jest przecież wielu księży i katechetów z doktoratami z homiletyki albo filozofii którzy mędrkują w podobny sposób.
Samanta2020.01.14 9:10
proponuję wszystkim zagorzałym ekologom, żeby zrezygnowali z leków i zdobyczy techniki, a przede wszystkim internetu. Będzie nam wtedy wszystkim lżej.
Kali2020.01.14 4:40
Dobre Mzimu dało nam wyngiel więc trza wszystko do spodu wypalić.
Leszek2020.01.14 3:04
Tak to jest, że zbliżamy się do punktu kulminacyjnego w historii zbawienia człowieka. Kiedy dojdzie do podziału na tych co będą wierni Bogu i na tych ķtórzy pójdą za Lucyferem. Niestety część ludzi wierzy w tzw.ewolucje i to, że pochodzą od małpy, a ich przodkowie załatwili się w locie. A skoro wiadomo, że Lucyferem jest małą udającą Boga, jego duchowe dzieci od małpy pochodzą. Zawsze świnie ciągnie do błota. Niestety zbyt dużo ludzi ma rozwój wsteczny nieograniczony. Ewolucja w głupocie ... Dlatego Hitler, Stalin i inni bandyci mogli istnieć.
Energy2020.01.14 9:56
Porażająca ignorancja wiedzy i nauki
calujciemniewszyscywkaczykuper2020.01.13 23:11
Tup, tup, tup! Wiecie co to? Nie wiecie? Schizma nadchodzi. To tylko kwestia czasu, aż anachroniczny, upolityczniony, skorumpowany, i przede wszystkim łasy na kasę polski kościół wypowie posłuszeństwo Rzymowi. Z JP2 zrobią Bozię, Rydzol zostanie mesjaszem i papą w jednym. .Alleluja i do przodu!
raf2020.01.13 21:34
Bardzo bobrze o rozumie ks. prof. Guz mówi, ale nie konsekwentnie rozum stosuje; do węgla dla Polaków rozumu używa i dobrze nam radzi, ale do przesadnego i fałszywego kultu maryjnego w katolicyzmie to już rozumu nie chce używać.
KONG2020.01.13 21:00
Będąc większą grupą ludzi na mszy zaraz po niej stwierdziłem że kazanie to była jakaś totalna masakra nawiedzonego gościa - co się okazało nikt nie słuchał i nie słucha kazań bo od zawsze ci kretyni gadają takie brednie że obrażaja ludzka inteligencję......pytam po co chodzicie do kościoła A TAK DLA SPOKOJNOŚCI.Penis w ustach ministranta to ekologizm ..tak tylko pytam
Katolik2020.01.13 20:34
Módlmy się wszyscy aby Duch Święty oświecił Franciszka i udzielił mu Swoich Darów. Módlmy się też za wstawiennictwem Matki Kościoła żeby ustał zamęt i zgorszenie a rychło pojawił się Pasterz Święty i równie wielki co Jan Paweł II który , pasł będzie owce rózgą żelazną, i spokojnie prostą, jasną i od wieków znaną- Chrystusową drogą, poprowadzi nas ku zbawieniu amen. Niechaj nastanie Jeden Pasterz i Jedna Owczarnia Szczęść
keller-hahn nawet na mydło się na nie nadaje 2020.01.13 20:16
RŻNIJMY KUPY na 𝐀𝐍𝐃𝐑𝐙𝐄𝐉𝐇𝐀𝐇𝐍 - 𝐋𝐄𝐂𝐇 𝐊𝐄𝐋𝐋𝐄𝐑-𝐊𝐑𝐀𝐖𝐂𝐙𝐘𝐊 A my się ZERŻNIEMY na twój grób! - podpisali sie: proboszcz Pocałumniewdoope oraz rabin Nożykdokotasa Mały pękaty żydłaczek szmulek kellerek ze skórki wychodzi.
Magdalena2020.01.13 20:16
Chociaz raz posluchamy tego co sie do nas mowi, zamiast wydrwiwac.
Ciekawy2020.01.13 20:06
Odcięcie nas od posiadanych surowców energetycznych i skazanie na import gazu zniszczy nasze rodziny i naszą gospodarkę w krótkim czasie. Energia odnawialna nie dość, że jest wyjątkowo droga, to jest niestabilna i żadna gospodarka tego nie wytrzyma
Maria Blaszczyk2020.01.13 20:50
Może i wyjątkowo droga, ale tańsza od węgla. Serio. Pewnie dlatego co i raz bijemy rekordy importu energii z Niemiec. Poza tym... Czy tylko pieniądze sie liczą? Planeta się nam gotuje pod stopami, właśnie widzieliśmy największe w historii pożary w Australii - jednoczęsnie z największą w historii powodzią w Indonezji, tego lata w Azji z powodu upałów powyżej 50 stopni umarło kilkadziesiąt tysięcy ludzi, RPA pustoszy najgorsza susza od ponad 200 lat, lodowce topnieją, oceany toną w śmieciach, codziennie wymiera 200 gatunków, na świecie jest więcej uchodźców niż kiedykolwiek, poziom oceanów rośnie coraz szybciej z roku na rok, good bye, Venice... Czy nie warto byłoby zapłacić odrobinę więcej, by trochę żyć uratować? Aha, a gazu też nie należy spalać. To również jest paliwo kopalne, od którego należy odejść w krótkim czasie.
ZERR02020.01.13 23:14
hihihi... co za bzdura W sezonie 2019/2020 ogień strawił 6,3 mln hektarów 2002/2003 - 15 mln ha 1974/1975 spłonęło 98,5 mln hektarów Ps. Lodowce topnieją, ale głównie OD SPODU. To oczywiste, ponieważ od 40 lat wzrasta aktywność sejsmiczna i kolejne wulkany grzeją pod lodem Antarktydy. Pss. nie wiem jak wy liczycie węgiel droższy od energii odnawialnych. Pewnie w ten sprytny sposób, że na węgiel nakłada się tyle podatków, aby stał się droższy od wiatraków minus dotacje. Wiesz, w ten sposób nawet plastelina może być droższa od brylantów.
Maria Blaszczyk2020.01.14 13:34
Po prostu - konsument za jednostkę energii płaci mniej. A tego argumentu o aktywności sejsmicznej to nie przeanalizowałeś za dokładnie, prawda? I zdołałeś zapomnieć, że Antarktyda to nie jedyny lądolód na planecie. Mamy Grenlandię, topniejącą jak diabli. Alaskę, gdzie lodowiec Pedersen i McCarty zniknęły, już ich nie ma, a Muir cofnął się o 30 kilometrów i zmniejszył grubość o ponad 1400 metrów. W Andach zmknięto najwyżej na świecie położony ośrodek narciarski Chacaltaya, bo lodowiec znikł. Linia śniegu w Tybecie cofa się każdego roku o 100-150 metrów, a w niektórych miejscach nawet o 350 m. Obszary nawodnione kurczą się w tempie 10 procent rocznie. Przewiduje się, że w związku z topnieniem lodowców w Himalajach, do połowy stulecia Chiny stracą 2/3 swoich lodowców. Mamy kurczące się lodowce, tam gdzie w Szwajcarii można sobie było pojeździć na nartach w lecie. Czyżbyś twierdził, że wulkany spowodowały stopnienie lodowca na Mont Blanc? https://www.theguardian.com/environment/2019/oct/10/shrinking-glaciers-mont-blanc-from-the-air-100-years-on To w ogóle nie jest tak, że jakiś wulkan podgrzewa nam tę Antarktydę tak bezpośrednio. To po prostu przepływ energii z ziemi do lodu, wody i powietrza. I teraz - skala: średni strumień ciepła geotermalnego na terenie kontynentów wynosi 65 mW/m2, , przy napromieniowaniu ze Słońca 1366,1 W/m2. Tak, tak. Porównujemy wartości wyrażone w setkach watów do wartości wyrażonych w miliwatach. https://www.pnas.org/content/111/25/9070
ZERR02020.01.14 14:52
W parku Narodowym Glacier w amerykańskiej Montanie trzeba zmienić oznaczenia, tablice, znaki. Stały od 10 lat informując, że wszystkie lodowce w parku znikną do 2020 roku z powodu globalnego ocieplenia. Tymczasem nic takiego się nie stało. Znaki, tablice informujące o tym, że lodowce w Parku Narodowym Glacier znikną do 2020 roku zostały rozstawione 10 lat wcześniej. Podobnie wszystkie materiały promocyjne mówiły o globalnym ociepleniu i o tym, że lodowców w parku nie będzie. A to właśnie one są jego największą atrakcją i stanowią jego wizytówkę. To od nich pochodzi nazwa Glacier tego położonego w północno-zachodnich Stanach Zjednoczonych i liczącego ponad 4 tysiące km2 powierzchni parku. Teraz wszystkie znaki i materiały o zniknięciu lodowców trzeba wymienić. To, że żadne przepowiednie klimatologów i meteorologów się nie sprawdzą jasne było już w 2017 roku. Władze parku jednak z powodu ograniczeń budżetowych nie zdecydowały się na ich wymianę. „Prorocze” znaki mogły więc stać jeszcze trzy lata. W tym roku nie da się już udawać, że lodowce w parku Glacier zniknęły .
ZERR02020.01.14 14:58
nie ma nic "po prostu" Po prostu ekoterroryści i złodzieje ustalają urzędowo podatki a więc i ceny energii z węgla tak, aby była droższa od ceny z 'wiatraków" do której ci sami ekoterroryści i złodzieje ustalają dotacje. Te ceny i porównania to jest kompletna fikcja. Fikcja i złodziejstwo na skalę całych krajów. Dochody karteli narkotykowych to jest betka w porównaniu z przestępczością zorganizowana wokół energii odnawialnych. Poza tym mordercy z ZETAS mordują zasadniczo ćpunów. Ekoterroryści mordują wszystkich.
Cool2020.01.14 9:59
Tak! pieniądze są najistotniejszym elementem i miedzy innymi dlatego Niemcy przechodzą na wegiel z Rosji ... i z hasłami o "europejskiej solidarności" na ustach budują rurociągi przez Bałtyk Bardzo zmanipulowana jesteś .. to jest aż żałosne!
Maria Blaszczyk2020.01.14 13:35
Może dla Ciebie. Nie dla mnie. Bardzo Ci współczuję.
taro2020.01.14 11:37
oszusci,klamcy nie macie nic ,by cos naukowego przekazac , wmawiacie nam historyjki, jakoby te,ktore mialby kosciol stosowac , a wiec strach, ideologiczni frustraci straszycie ludnosc wszystkich kontynentow, chcecie karac finansowo,ograniczac rozwoj gospodarek.
andrzejhahn32020.01.13 19:48
SRAM NA WAS katolickie KLOAKI
nie ślepy2020.01.14 12:26
Szatan wie, że jego czas się kończy! Goni do roboty swoje sługi, dlatego ty od tego swojego 24h na dobę srania szybko się wykończysz!
andrzejhahn32020.01.13 19:48
jak ja was katolickie parchy nienawodze
Samanta2020.01.14 9:29
no już dobrze, spokojnie, wszystko będzie dobrze, zaraz przyjdzie pani pielęgniarka i da coś na te zszargane nerwy. Tylko nie zapomnij odłożyć kompa, jak pójdziesz lulu.
J.P🧶2020.01.13 19:35
Ignorancja tego księdza aż poraża. Jak.mozna go w ogóle cytować????
Miss You promo2020.01.13 19:32
Wspanialy ksiadz trafnie powiedzane,,,antychryst przybrany w lachmany ekologisty lewackiej,,
lon2020.01.13 19:11
Jaki wegiel, dwa kilometry pod ziemią , zagazowane kopalnie metanem, górnicy boją się zjeżdzac na dól, coraz droższe wydobycie . Klecha opowiada legendy dla ciemnego luda.
andrzejhahn32020.01.13 18:47
guz ty parszywa kreaturo koscielna ............SRAM TOBIE DO RYJA PASTUCHU koscielny
MB2020.01.13 19:09
Ty się wytrząsasz a ludzie mają z ciebie bekę. Jesteś niespełna rozumu. Lecz to - to taki "przyjacielski" apel
andrzejhahn32020.01.13 19:22
a ja z was katolickie kloaki
anonim2020.01.13 19:35
Biedny, chory Andrzekju kochamy ciebie .
andrzejhahn32020.01.13 19:44
i ja ceibie kocham ale ..............SRAM NA koscielne KLOAKI a poza tym nie jestem biedny
MB2020.01.14 7:48
Kiedy już przyjdziesz do tego Kościoła, powiedz, że jesteś andrzejhahn3, przyjmiemy cię z otwartymi rękoma a ty będziesz szczęśliwy. A biedny jesteś. Nawet koszzula, którą masz na sobie, nie należy do ciebie. Z tego świata na tamtem zabierzesz tylko dobre uczynki. Żadnych materialnych. Nawet jak ci do trumny wsadzą
Samanta2020.01.14 9:28
jesteś. Bieda umysłowa, to też bieda.
R.I.P2020.01.13 19:33
Anonimowo to każdy idiota i tchórz potrafi obrażać , lecz spodziewaj się dalszych konsekwencji duchowych w postaci rosnącej nienawiści i coraz bardziej zamroczonego rozumu zamknietego na prawde i Boga . Ten ksiądz w swojej obronie na fałszywe i bezpodstawne zarzuty GW którą poparł KK , zaproponował debatę , na którą się nie zgodzili dowodząc tym samym i pewności swojej przegranej . Bo tak jak Jezusowi nie mogli zarzucić fałszu i mówienia nie prawdy , dlatego postanowili się zabójcy wybielić i uwolnić od wyrzutów sumienia zabijając Boga Człowieka Jezusa Chrystusa . Jednak Jezus zmartwychwstał czego tamci przez niewiare i nienawiść nie spodziewali się i w ich nadętych rozumach nie było takich naukowych opcji aby Zbawiciel zmartwychwstał . Taka sama taktyka jest wobec świętych na przestrzeni tych 2000 lat . Bóg wszystko widzi i bada serca ludzkie . "A Ten, który bada serca, wie jaki jest zamysł Ducha…” (List do Rzymian 8,27).
Izabela2020.01.14 9:52
Opętani mówią takim samym językiem. Proszę obejrzeć jakiś film z obrzędu egzorcyzmu. Szczęść Boże
matis892020.01.13 18:44
Niestety lewakoateiści i ich politycy swoją ideologiczną postawą z ekologi zrobili czysty debilizm i debilski fanatyzm. Można było normalnie o tym mówić, a oni zrobili z tego debilizm i religijny fanatyzm w wydaniu psychopatycznym i chorym.
J.P🧶2020.01.13 19:31
Widocznie słyszałeś tylko o ekologach osmieszanych przez ten chory portal.
J.P🧶2020.01.13 18:43
Zdaniem duchownego, "może się okazać, że nasz Kraj, ogromnie bogaty w złoża naturalne w postaci węgla kamiennego i brunatnego, cenne kruszce, wodę etc., zostanie odcięty od tych dóbr, które sam Stwórca Bóg przekazał nam, Polakom, w użytkowanie" Szczególnie wodę proszę księdza, skoro ksiądz nie wie, że jesteśmy jednym z krajów gdzie wody ubywa z roku na rok i ogólnie jej zasoby są dramatyczne to na inne mądrości księdza też trzeba przymrozyc oko. Bóg przekazał Polakom.... taaak, Bóg wiedział, że granice właśnie tak będą przebiegac, i rzekł "palcie i duscie suebie inarody świata albowiem węgiel jest dobry" Innym krajom dał zaś uran :/ na przykład. Przecież to takie głupoty, że aż żal. Bez modlitwy ksiądz może przeżyć dziesiątki lat, bez powietrza co najwyżej kilka minut..
Klerofob2020.01.13 18:48
No jak można mówić, ze Bóg nie wpłynął na przebieg granic w Europie. Przecież specjalnie wywołał dwie wojny światowe. Pierwsza zeby Polska odzyskała niepodległość i mogła dalej być katolicka a druga zeby miała kształt serca chrystusowego Hahaha.
R.I.P2020.01.13 19:18
Głupoty piszesz i Ci to udowodnie więc nie ma powodów do dumy , bo moja wiedza jest z gimnazjum . Po pierwsze Bóg jest samą miłością i żadnej wojny nie wywołał . Wywołali wojne ludzie którzy Boga odrzucili i Jego przykazania "nie zabijaj" , "Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną " . Bóg nie gwałci wolnej woli a jedynie proponuje najlepsze rozwiązanie , życie przykazaniami i w łasce uświęcającej . Bo popełnienie każdego grzechu sprowadza cierpienie na grzesznika oraz cierpienie na jego bliskich (np popełnioną zdradę Bóg przebaczy , jeśli się ją wyzna ze skruchą w konfesjonale lecz konsekwencje grzechu zostają ! A w tym przypadku będą to poranienia emocjonalne , rozbita rodzina , poranione i skrzywdzone dzieci , które będą prawdopodobnie krzywdziły następnych ludzi jeśli nie wrócą do Boga itd... ) Bóg szanuje wolną wole człowieka nawet gdy ten popełnia grzech i zło . Jednak Bóg ni chce zła i grzechu , bo zło i grzech nie pochodzi od Boga , ale od Szatana który jest przegrany NA WIIEKI a wraz z nim wszyscy którzy idą za tym ojcem kłamstwa odrzucając Boga i nie wporwadzają w czyn tego co Bóg z miłości do człowieka nakazał . Amen
J.P🧶2020.01.13 19:28
Co złego to nie my.. Bóg jest dobry, Bóg nawet o wojnie by nie pomyślał, to człowieka bo ma przecież wolną wolę.... To najfajniejsze wytłumaczenie Boga który umywa ręce. Wyobraź sobie teraz Ojca i dziecko, ojcem rzecz jasna jest Bóg, dzieckiem czlowiek. W zasadzie to dziecko jest pozostawione same sobie. Co do wolnej woli to nie istnieje bo albo jest naznaczona strachem albo pychą, dodatkowo ograniczona warunkami zewnetrznymi i wewnetrznymi.
Polak2020.01.13 18:41
JA ROZUMIEM ŻE W COŚ TAM SOBIE LUDZIE WIERZĄ, I NIE MAM NIC PRZECIWKO TEMU. Ale kiedy ktoś głosi, że nie należy szanować przyrody, kiedy mówi że ekologia to dzieło zła, to wg mnie taką osobę należy izolować od społeczeństwa i leczyć, bo osoba ta wyraźnie działa na szkodę społeczeństwa. Równie dobrze może głosić że pedofilia jest nieszkodliwa (jak pewien Janusz Konan Mekka), czy że szczepionki powodują autyzm.
R.I.P2020.01.13 19:10
Ekologizm i wielkie światowe rządy konsumpcjonistyczne wywodzą się z tej samej ideologii które z człowieka czynią jedynie środek do olbrzymich bogactw . To ekologizm odpowiada za proces humanizacji zwierząt i animalizacje ludzi , płód ludzki to zlepek komórek , a świnia w ciąży jest niemal święta , którą bestialscy ludzie jedzą . Najpierw w wyniku chciwości i konsumpcjonizmu , hedonizmu , egoizmu eksploatuje się Ziemie to maximum oczywiscie tępiąc Kościół i duchownych którzy mówią że hedonizm , konsumpcjonizm , egoizm to zło . A później jak już ziemia i jej zasoby są wyeskplatowane przez wszelkie potężne globalne organizacje to wtedy te same organizacje zmieniają się w ekologistów nie zmieniając anty ludzkiej ideologii
Polak2020.01.13 19:19
@R.I.P ALE BREDNIE. WIDZĘ ŻE TACY JAK TY, KTÓRZY WYKORZYSTUJĄ RELIGIĘ JAK TARCZE ZA KTÓRĄ SIĘ UKRYWAJĄ, PRÓBUJĄ ZNALEŹĆ SOBIE NOWY TEMAT ZASTĘPCZY DLA AFERY W KOŚCIELE, RYDZYKA KTÓREGO ZACHODNIE KRAJE NIE CHCĄ NAWET WPUSZCZAĆ DO SIEBIE I PEDOFILIĘ. WCZEŚNIEJ GENDER, DZIŚ EKOLOGIA, OTO WRODZY KOŚCIOŁA. Kler nie walczy z biedą, z głodem, ze złymi ludźmi, przestępcami. Kościół dziś stwarza sobie zmyślonych wrogów żeby nimi straszyć. Ale jest w tym metoda. Media drożeją, wynika to z idiotycznej polityki gospodarczej i szalejącej inflacji. Więc na kogo zwalą winę? Na ekologię. Przecież to wina ekologii że wszystko drożeje, co nie?
taro2020.01.14 11:27
,,ekologia,, to tylko slowo wykorzystywane do brudnych celow, a ludzie zyli z natura w harmonii,na ile rzadzacy pozwalali,ideolodzy,technika i ekonomia. Nie chciej nam wciskac kitu,ze zielone bydlo i pseudo ekolodzy chca naszego dobra,czy tez tej planety.
ak2020.01.13 18:31
"...nasz Kraj, ogromnie bogaty w złoża naturalne w postaci węgla kamiennego i brunatnego, cenne kruszce, wodę..." Tak...Zwłaszcza wody mamy ogrom ! Jeszcze trochę i ksiądz Guz sobie d..y nie będzie miał czym umyć.
Olek2020.01.13 18:29
Brawo księże Profesorze, antychryst cichaczm wskoczył w łachmany biskupa Rzymu
antek.b2020.01.13 18:24
Fajna skórzana kamizelka ,taką samą nosił samson,czy oprócz tego perwersyjnego atrybutu łączy ich coś jeszcze?
R.I.P2020.01.13 18:21
Mądry i wspaniały Ksiądz ! Szkoda tylko że dostał przez swoich przełożonych zakaz wypowiadania prawdy o Marcinie Lutrze i protestantyzmie który prześladuje kościół katolicki i katolików . A dziś takich Marcinów Lutrów są już pęczki , także w kościele którzy walczą z tradycją katolicką , z radykalizmem katolickim ,wsączając zamiast tego relatywizm , tolerancje zła i miłość bez sprawiedliwości tj ewangelie sukcesu bez krzyża Chrystusowego ! A wielu idzie za tą inną i obcą ewangelią "light" , jedną śiatową religią , gdzie niby wszyscy się rozumieją , kochają , jednak często Pana Jezusa spycha się na margines , zakazuje się klękania do Komuni , lub Komunie przyjmuje się w formie light jak czipsy z ręki . "Dlatego też kto spożywa chleb lub pije kielich Pański niegodnie, winny będzie Ciała i Krwi Pańskiej. 1kor 11 27"
Dysunita2020.02.3 23:48
Ks. Guz zupełnie nie rozumie Lutra, i dzieli się tym ze swoimi wielbicielami.
Realista2020.01.13 18:17
Nie ma ocieplenia klimatu nie ma smogu pisie są cacy?zycze ci lajzo zapalenia płuc to się przekonasz jak pieprzysz
RHQQ22020.01.13 18:25
Ocieplenie jest i na to nie mamy wpływu - klimat sie zmienia jak i pogoda. Smog jest poważnym jak nie kluczowym dzisiaj problemem, bo zabija codziennie rzesze ludzi. Kolejny to plastik i woda, której w Polsce zaczyna nam juz brakowac. CO2 to najmniejszy problem, ale jak mozna ograniczyc to nikomu to ograniczenie nie zaszkodzi, tylko ciezko to zrobic, bo samochody ekologiczne - na prąd, emituja wiecej CO2 niz diesel, ale jak ktos znajdzie tani i skuteczny sposob to mozna probowac, ale sa inne priorytety jak woda i powietrze, bo bez tego zginiemy i to nie tylko my ludzie.
ZERR02020.01.14 11:47
Smog nikogo nie zabija. Choćby z tego powodu, ze w Polsce praktycznie nie istnieje. W Krakowie, gdzie faktycznie występuje, długość życia ludzi jest niemal najwyższa w Polsce. Jedynym powodem zwiększania się liczby zgonów jest to, że w tych latach zaczynają umierać ze starości bardzo liczne roczniki powojenne.
Maria Blaszczyk2020.01.15 23:45
O jeżu.... Przecież Kraków nie ma smogu. https://z-p3-scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/71933538_2428542394094768_2265088034477178880_o.jpg?_nc_cat=100&_nc_ohc=iP3eMDTU6ywAX8W7RQB&_nc_ht=z-p3-scontent-ams4-1.xx&_nc_tp=1002&oh=b3731a65c5896509a03f87e52f5a685a&oe=5EAACD82 To zielone z napisem Kraków to Kraków właśnie. I gdyby to było powodem zgonów, to nie skracałaby się z roku na rok średnia życia - nie mówiąc o tym, że obecnie powinni umierać ludzie z roku 42, skoro średnia jest ponad 77 lat. A jest to rocznik wyjątkowo nieliczny z oczywistych względów.
RHQQ22020.01.13 18:16
Jak ten facet jeszcze nie umarł - przy takim poziomie wiedzy, dziw że potrafi samodzielnie oddychać i wie że po wdechu jest wydech. Zdumiewające. Polska bogata w złoża wody - to mnie powaliło kompletnie - facet byl w ostatnim piecioleciu na mazurach, albo czytal jakiekolwiek badania na ten temat? Mamy najmniej wody na kontynencie, mniej niz Wlochy nawet, ktore juz maja "stopnie zasilania" tylko w wodę. Jedyne bogate złoże wody to ta woda co on ma w swojej głowie zamiast mózgu.
R.I.P2020.01.13 18:32
To że ktoś wstawia swoje słowa w czyjeś usta , nie oznacza że powiedziała to osoba którą oczerniasz i szkalujesz . Wielu jest takich mądrali , wielu twierdzi że jest od samego Boga mądrzejsza , wielu powołuje się na rozum i racjonalizm , jednak nawet ci naukowcy i specjalisci do dziś nie wiedzą czym jest materia . Wiesz człeku że w twoim dna jest tyle treści że można by największą bibliotęke świata wybudować ? To powiedział właśnie ten ksiądz który powiedział prawdę że człowiek sam o sobie prawie lub wogóle nic o sobie nie wie . A ci ludzie właśnie racjonalisci i spece których rozum jest niepełnosprawny będą z siebie czynili sędziów i znawców jakby samemu Bogu towarzyszyli przy zakładaniu fundamentów ziemi i stwarzania wszystkiego . Nastepny znawca który jest specem od wody i od wszystkiego . Bardziej skory uwierzyć w jakieś brednie niewiarygodne i wątpliwe z internetu jakichs wielkich nadętych naukowców niż zaanalizować i sprawdzić czy ten kapłan rzeczywiście powiedział to co pisze ta strona . Jednak twoja wiara jak i rozum jest tak ślepy że przyjmie wszystko bezwiednie , tylko nie Boga . Bo ludzie Bogu wierni , szanują to co z Boga pochodzi i którzy z Boga pochodzą , natomiast unikają zła , oszczerstw , umniejszania bliźniego . A szatańska pycha nie jest zdolna się uniżyć , nie jest zdolna do miłosci .
anonim2020.01.13 18:15
Skoro Pan Bóg da to należy wunglem palić. Ale pan Bóg dał też wiatr i słońce i uran. Może zamiast kierować się biblią zaczniecie się ludzie kierować badaniami naukowymi? Bo wy sobie wybieracie badania naukowe, które wam pasują, które pozwalają wunglem palić. Ale palcie sobie, niech w Polsce sie robi coraz cieplej, w końcu po co komu woda. Zbiorniki retencyjne? A tam. Po co. Wungiel będziemy pić.
ZERR02020.01.13 22:22
Jakim "badaniom"? jakim trzeba być mózgotrzepem i niebezpiecznym głąbem, aby proponować energetykę jądrową - ekstremalnie najbardziej anty-ekologiczną energetykę ze wszystkich jaki możemy sobie wyobrazić. Nie bez powodu lewacy i zieloni poprzedniej generacji przykuwali się do torów kolejowych aby powstrzymywać transport materiałów nuklearnych. poza tym złoża uranu są generalnie na wyczerpaniu. https://ziemianarozdrozu.pl/artykul/940/energetyka-jadrowa-na-ile-wystarczy-uranu-27
anonim2020.01.13 22:53
Dalej z minimalnej ilości uranu uzyskuje się większą ilość energii niż z węgla. A badań jest od cholery. Wystarczy wpisać w google schoolar magiczne "climate change"
ZERR02020.01.14 11:41
Nie widziałem ani jednego "badania" uzasadniającego obwinianie ludzkości o zmiany klimatu, które by ie było sfałszowane w bezczelny sposób. Przede wszystkim - podstawowy "dowód" w postaci tzw Krzywej Hokejowej jest zmyślony. W historii badań stężenia CO2, obecne poziomy (do 440 ppm) osiągano w minionych latach dwukrotnie, po czym poziom spadał w naturalny sposób.
zatroskany2020.01.13 18:10
Proponuję aby wszyscy ci "ekolodzy" pozakręcali kurki w swoich grzejnikach, szczególnie teraz. Albo niech przestaną opowiadać te bzdury. Naiwni i chyba głupi bo nie widzę innego rozwiązania.
anonim2020.01.13 18:16
A jakie jest inne rozwiązanie jak nie rezygnacja z paliw kopalnych przepraszam?
RHQQ22020.01.13 18:21
Jest - tylko trzeba poszukac - z wegla mozna pozyskac metan, lub wodór. Spalanie metanu jest znacznie bardziej ekologiczne, a wodoru juz niemal bezresztkowe. Da się, tylko technologia kosztuje i bez udzialu panstwa ktore kontroluje u nas sektor energetyczny to sie nie stanie.
anonim2020.01.13 22:56
Stworzenie z węgla metanu wymaga większej energii niż uzyskuje się ze spalenia węgla. Nie będę już mówić o jakiejś dziwnej przemianie jądrowej zmiany węgla w wodór...
RHQQ22020.01.14 1:57
Technologia jest, droga w konstrukcji, ale to koszt jednorazowy. Pamiętaj że do zysków i strat trzeba niestety liczyć teraz te idiotyczne kwoty emisji CO2. Energię dodatkową można uzyskać z farm wiatrowych, one daja czasem mase energii ktorej nie potrafimy zmagazynowac w sposob oplacalny, a czasem za malo. Nadwyzki z wiatru mozna zuzyc na uzyskanie z wegla metanu i/lub wodowu, który magazynuje sie tanio. Chyba Orlen albo PGNiG coś z tym już działa testowo, ale tu potrzebny jest program narodowy. Z mafią CO2 nie wygramy wiec trzeba sie dostosować, ale w sposób rozsadny ekonomicznie. Wiesz na razie to wiemy tyle co z prasy - czyli nic. Nie wiem czy to sie sprawdzi, ale brzmi calkiem obiecujaco - uzyjemy wegla, nie wyemitujemy CO2 i nie zaplacimy za emisje i jeszcze troche mniej zanieczyscimy powietrze ktorym oddychamy. Powinnismy tez domaga się od Niemiec zamkniecia ich elektrowni weglowych bo nas tez troszke truja - mamy glownie wiatry z zachodu i oddychamy spalinami z niemiec, Chociaz nie wiem jak to robia, ze ich elektrownie weglowe nie emituja tyle benzopirenu co nasze, moze lepsza technologia. W kazdym razie musimy cos z obecna fatalna jakoscia powietrza w Polsce zrobic.
taro2020.01.14 10:55
kilka plytek,woda,akumulator 12v i babelkuje wodor. Teraz pomysl ile jest postawionych, naszym kosztem, tych wentylatorow na masztach, ktore to produkuja czasami prad.
walenty2020.01.13 18:08
Rzeczowo i na temat.
lady chapel2020.01.13 22:16
Saniami na pasterkę jechałeś w tym roku może?
taro2020.01.14 11:18
jak dluuugo zyje, to na pasterke szlo sie po miekiej lub zmrozonej ziemi, czasami byla troche opruszona sniegiem. A Sniegi dowalaly dopiero w styczniu i lutym. Od czasu do czasu spadl snieg pod koniec pazdziernika,wszystkich swietych,ale po tygodniu juz byly opady deszczu.
didi2020.01.15 22:46
To ciekawe jak długo zyjesz, bo ja pamiętam niezłe zaspy na Wszystkich Świętych i na Andrzejki.
następny bezużyteczny klecha na naszym utrzymaniu 2020.01.13 18:05
Co za bełkot nawiedzonego klechy, któremu wydaje się, ze klepanie, zdrowasiek mozna uratować świat
zatroskany2020.01.13 18:13
Zakręć dopływ ciepłej wody do twojego domu lub mieszkania poświęć się dla rewolucji. Daj się jej porwać, oddałeś jej rozum oddaj i zdrowie.
R.I.P2020.01.13 18:15
Nawiedzeni to są ci którzy nienawidzą . A skąd możesz wiedzieć co komu się wydaje ? Siedzisz w czyjejś głowie czy duszy ? Bogiem nie jesteś a to tylko Bóg może . A Ty nie dorastasz przez te swoje ironiczne wypowiedzi i swoją zwierzęcą nienawiść do kościoła , nawet do pięt duchowi anielskiemu jakim jest lucyfer który przewyższa cie inteligencją i sprytem , trzymajac cie jak kukłe na smyczy nienawiści poddając mu się samemu dobrowolnie w swej z absolutyzowanej wolności która również jest przymiotem Boga , ponieważ Bóg jest absolutnie miłosierny i absolutnie wolny od zła . Amen
andrzejhahn32020.01.13 19:46
i h..............uj mu w odbyt.............tej parszywej kreaturze koscielnej
psychiatra2020.01.13 17:56
Leki, błagam księże proszę pamiętać o lekach !!!
R.I.P2020.01.13 18:08
Psychologi ani psychiatrii leki już nie pomogą . Leki nie pomogą dziedzinie "nauki" która opiera się na ideologii Freudowsko -marksistowskiej degradując człowieka tylko do zlepka popędów . Skutki tego widać w społeczeństwie , coraz więcej samobójstw , poradnie psychologiczno-psychiatryczne pękają w szwach . Szatańska nienawiść do kościoła , katolicyzmu ma się coraz lepiej . Psycholog nawet nie poda ręki gdy mu się poda i powie że "nie ma potrzeby kontaktu fizycznego" . Módl się do Boga o własne nawrócenie człowieku żeby Bóg się ulitował nad Tobą za pisanie ironicznych bzdur !
psychiatra2020.01.13 18:57
A jednak na niektóre zaburzenia, np takie które polegają na całkowitym utracie kontaktu z rzeczywistością i życiu urojeniami leki pomagają. Stąd moja troska o tego pana bo takiego leczenia wymaga
vvv2020.01.14 5:34
Lekarzu, ulecz SAMEGO SIEBIE!
R.I.P2020.01.13 19:01
https://wpolityce.pl/polityka/452986-gwalty-na-dzieciach-w-imie-ideologii?fbclid=IwAR3PlHLKrgP%C4%87LQIznZIumlt2gPyqxdZk3zRiGInud_lD-bHu99iaQw7a4Sfc
anonim2020.01.13 19:27
Psychiatro lecz się sam .
taro2020.01.14 10:43
sam sobie pamietaj o swoich lekarstwach, a nie to powiedz to swojemu poslubionemu dewiantowi.
Dr Aloha2020.01.13 17:42
Na jakie zaburzenia psychiczne trzeba cierpieć żeby coś takiego napisać?
zatroskany2020.01.13 18:17
Odciąłeś już dopływ ciepłej wody i prądu do swojego domu lub mieszkania. Jeśli nie to wstydź się rewolucja ciebie potrzebuje...
Cipak2020.01.13 18:48
Na żadne!!! Wystarczy mieć świadomość do kogo się mówi!!!! A wielebni mają.
andrzejhahn32020.01.13 19:47
wiadomo............ci..pska do ru....chania
Dr Aloha2020.01.14 3:24
Socjopata?
Trzaska2020.01.14 8:27
Gdybyś był w stanie pojąć własne zaburzenia wtedy zrozumiałbyś o co księdzu chodziło
Maria Blaszczyk2020.01.13 17:41
Ja wiem, że nauka w ujęciu katolickim to nie ta specyficzna część ludzkiej wiedzy, zdobywana za pomocą ściśle określonych metod i opisana precyzyjnym językiem. Ale naprawdę, nazwanie Polski, stojącej w obliczu katastrofy spowodowanej kompletnym brakiem wody "bogatą w jej złoża" jest no... odbierajace mowę.
R.I.P2020.01.13 18:04
"Ja wiem, że nauka w ujęciu katolickim to nie ta specyficzna część ludzkiej wiedzy, zdobywana za pomocą ściśle określonych metod i opisana precyzyjnym językiem" - żaden konkret , jakieś domysły i omamienia które ostatecznie mają wykpić nauczanie kościoła które jak najbardziej opiera się na rozumie . Tylko rozum nie oświecony łaską Bożą poprzez sakramenty , jest zaciemniony , nie zdolny do wiary która ten rozum wspomaga zrozumieć rzeczy wyższe dlatego dla ateisty wiara i religia i kościół katolicki jest głupotą i ciemnotą , bo jest to tak jasne światło że dla odrzucającego kościół staje się ciemnością z tego powodu że mrok jest w jego umyśle. Warto posłuchać wykładów tego księdza np do wspolnoty trudnych małżestw Sychar i wtedy wyciągać wnioski , a nie opierać się na pogłoskach i dopowiedzeniach które portal dopowiada sam . Bo ten ksiądz dostał zakaz przez hierarchów kościoła za wypowiedzi o Marcinie Lutrze za mówienie prawdy , za to że mówił prawdę o Lutrze który zaciekle zwalczał katolików i chłopów , do zakonu wstąpił uciekł bo w pojedynku zabił kolegę a nie miał zamiarem żyć w duchu Jezusa , więc stworzył protestantyzm , który jest protestem i nienawiścią wobec Kościoła katolickiego , wobec człowieka i samego Jezusa Chrystusa . Więcej jest w filmie twórcy Grzegorza Brauna pt "Marcin Luter i rewolucja protestancka" jedyny prawdziwy nie zmanipulowany film o Lutrze
Azazel2020.01.13 18:10
R.I.P. "żaden konkret , jakieś domysły i omamienia" - kwintesencja wypowiedzi tego księdza, który w normalnej uczelni na magistra by nie zasługiwał. Tradycyjny dla Guza stek bzdur, wykpiwany przez wielu specjalistów - gdyby RIP się pofatygował, to szybko by to znalazł. Ale, zgodnie z nickiem, najlepiej spoczywać w pokoju. Bezmyślnie na kanapie.
Maria Blaszczyk2020.01.13 20:26
I w którym miejscu ten "oświecoony łaską Bożą rozum" zdołał zaprzeczyć deficytowi wodnemu w Polsce?
ZERR02020.01.13 22:13
Zaprzeczamy nie brakowi wody, tylko lewackiemu opisaniu problemu i lewackim wnioskom.
Maria Blaszczyk2020.01.13 22:18
No nie. Właśnie ksiądz zaprzeczył: "może się okazać, że nasz Kraj, ogromnie bogaty w złoża naturalne w postaci węgla kamiennego i brunatnego, cenne kruszce, wodę etc., zostanie odcięty od tych dóbr, które sam Stwórca Bóg przekazał nam, Polakom, w użytkowanie" - no więc jak jesteś w coś "ogromnie bogaty", to Ci tego nie brakuje. A jeśli masz dwie liczby, w tym wypadku: "zużycie wody" i "uzupełnianie zasobów" i ta pierwsza jest większa od drugiej, to możesz to sobie nazwać lewackim, protestanckim lub jakimkolwiek innym. W niczym to nie wpływa na Twoją sytuację.
taro2020.01.14 9:36
kazdego dnia splywa do Baltyku woda,ktora po malej przerobce moze sluzyc nam do picia, i tak jest od ponad tysiaca lat, od kiedy te ziemie slowianie zamieszkuja i historie opadow i suszy zapisuja. Raz bylo tej wody wiecej innym razem mniej, tak, ze orszaki panow mogly suchym kopytem przechodzic po dnie wisly, czy tez innych rzek. Glupote komunizmu, wysuszanie gruntow, musisz tym obarczyc jelopow z PZPR, a nie kosciol i Boga. Nikt tez nie zagwarantowal ci dozywotnie dostarczanie wody, bo nie ma czegos takiego. Ludzie osiedlali sie zawsze tam gdzie byla woda, komunisci kazali budowac miasta tam gdzie byly surowce i dlatego masz teraz klopoty z woda. Surowcow nikt nie kupuje, miasta sie rozrosly, a wody brak.
Maria Blaszczyk2020.01.14 13:06
??? Woda w Bałtyku nie może raczej być uznana za "złoże, w które jesteśmy ogromnie bogaci". Z całą pewnością nie obarczam niczym bogów - ja nie sądzę, by istnieli. co do suszy - ostatnim rokiem, w którym nie zanotowano w Polsce suszy, był rok 1980. Wydaje się to jednak nieco niepokojące. I nie ma to związku z lokalizacją miast.
taro2020.01.14 15:43
lokalizacja ma duze znaczenie,wiele polskich miasteczek jest wybudowanych w dosyc duzych odleglosciach od ciekow rzecznych,czy duzych zbiornikow wodnych.Do tych wlasnie miasteczek jest dostarczana woda z wiekszych obszarow wod gruntowych. Sciaganie zas regularnie tej wody obniza ja rowniez o kilka metrow w gruncie w innych miejscach.Susze sa zaprogramowane corocznie,bo korzenie roslin nie siegaja tego poziomu. Rolnicy ,by ratowac swoje miejsce pracy ,rowniez wypompowuja te wode do rozprysku, nawodnienia pol.
Maria Blaszczyk2020.01.15 23:34
Wody zużywa się więcej, niż się magazynuje. Nie wiem, co tu jest niejasne. Większość wody w Polsce nie jest zużywana w miastach i miasteczkach, to jest mały procent zużycia, tylko po pierwsze w energetyce węglowej, po drugie - w rolnictwie. Polska zużywa najwięcej na świecie wody w energetyce przez wydobycie węgla. Średnia światowa 7%, średnia w Polsce 70%. Większość tego przemysłu jest na południu, gdzie akurat wody brakuje najmniej. Zużycie wody przez sektor komunalny to 18%. Gdzie by się tej wody nie pobierało, będzie jej brakować. Rabunkowa gospodarka sytuację pogarsza.
Cool2020.01.14 9:52
To prawda! ... lewactwo ma poważne trudności z zrozumieniu przyczyn każdego problemu!
Olek2020.01.13 20:28
Blaszczak wiesz jakaś ty glupia baba glupsza niz ustawa przewiduje, lepiej nic nie mów i nie blaznij sie babolu
Maria Blaszczyk2020.01.13 20:53
Nie dość, że przekręcanie nazwisk, co doprawdy jest zabiegiem żałosnym, na ogół dzieci w przedszkolu już rozumieją, czemu tego nie należy robić, to jeszcze wyzwiska. A teraz, kochany Olku, zechciej udowodnić, że Polska nie ma deficytu wodnego, nie tylko najwyższego na kontynencie, ale wyższego chociażby od pustynnego Egiptu...
taro2020.01.14 10:40
marian blaszczyk,tys jest stary chlop i mniej rozumiesz ,jak dzieci w przedszkolu.
Maria Blaszczyk2020.01.14 13:08
Jeszcze jeden dołączył... Wow... Trzeba po główce pogłaskać?
taro2020.01.14 15:45
pol zartem,pol serio.
Wojtek Polak2020.01.13 20:38
''....ta specyficzna część ludzkiej wiedzy, zdobywana za pomocą ściśle określonych metod i opisana precyzyjnym językiem'' co to za bełkot. w parach homoseksualnych rodzi się tyle samo albo więcej dzieci niż w parach heteroseksualnych. to jest ta lewacka określona metoda badań opisana precyzyjnym językiem.
Maria Blaszczyk2020.01.13 20:51
??? Zechciej wskazać, jakie renomowane czasopismo oparte na systemie recenzji to opublikowało. Bo stamtąd bierzemy naukę.
ZERR02020.01.13 22:09
Nauka w ujęciu lewackim to nie jest żadna nauka w normalnym znaczeniu tego słowa, tylko lewackie wnioski niemające z nauka nic wspólnego. Nauka w ujęciu lewackim to istny bigos prawd, półprawd i jawnych fałszów, mający na celu zmuszenie słuchacza do zaakceptowana lewackiej wizji świata. Rozbawiło mnie ściemnianie o "deficycie wody' w Polsce. Ten deficyt nie ma nic a nic wspólnego ze zmianami klimatu, tylko z totalnym zmeliorowaniem Polski przez komunę - w imię lewicowego bełkotu o "postępie". Polska została z premedytacją osuszona - przez marksistowskie rządy. Zasypano niemal 1500 znaczących stawów, a łącznie z tymi małymi ponad 6000. Zniszczono liczne starorzecza i tereny bagniste, więc woda niczym nie powstrzymywana spływa do Bałtyku. Sprawa jest omawiana w kręgach prawicowych od trzech dekad, ale nasze apele odbijają się od rządzących od 30 lat lewicowców jak groch od ściany.
Maria Blaszczyk2020.01.13 22:26
Nie, no nic, zupełnie... Taki drobiazg, że rolnictwo tak normalnie zużywa ok. 40% wody, a w warunkach suszy i upałów, z którymi ostatnio mamy do czynienia znacznie częściej - ten odsetek wzrasta, przy jednoczesnym problemie z uzupełnianiem zasobów z powodu tego braków opadów - to nic zupełnie. Zaiste, meandry prawicowej logiki są nie do pojęcia dla zwykłego człowieka. Większe zużycie i mniejsze odnawianie się zasobów nie wpływa na wzrost deficytu... Niesamowite. Ciekawe, czy mógłbyś mi doradzić, jak to się robi. Może żywiciel mojej rodziny mógłby pracować o połowę mniej, ja wydawać o połowę więcej, a długi by nam nie rosły? Jeśli prawicowa logika potrafi to sprawić, to ja zostanę prawaczką, przysięgam, skusze się. A komuna zdechła ponad 30 lat temu, od tego czasu mamy jeden prawicowy rząd za drugim, a retencji się jakoś nie przywraca... Więc winienie za to lewicy jest dość zabawne.
ZERR02020.01.13 22:41
Nie zarejestrowano ani jednego prawicowego rządu. Wszystkie są albo lewicowe, albo centrolewicowe. Teza o 'zdechnięciu komuny' jest tak zabawna, że normalny człowiek kula się po podłodze wydając głośne odgłosy, czym budzi zdziwienie otoczenia. Podstawową przyczyną deficytu wody jest jej utrata - poprzez niezdolność tereny do zatrzymywania wody w obszarach bagnistych i w zbiornikach wodnych - i to jest naukowy fakt, który lewacy jak zwykle ignorują, ponieważ jest on dla ich teoryjek niewygodny.
Maria Blaszczyk2020.01.13 23:30
No tak. Nikt temu nie zaprzecza. Serio, w życiu nie widziałam ani jednego lewaka, co by temu zaprzeczył. Wręcz przeciwnie - pan Wajrak to tłumaczy do złudzenia, popełnia na ten temat chyba z 5 artykułów rocznie od 20 lat, Zieloni mają to w programach od lat, parta Razem również... Ale jak dodasz jeden problem do drugiego, to masz dwa w jednym, co sprawia, że narasta dwa razy szybciej. I nie, nie było lewicowego rządu w Polsce, serio. Zaważyłabym, gdyby przypadkiem zechciano uznać mnie za człowieka albo doceniono tych, którzy na polski dobrobyt przez tych 30 lat harowali. Komuna jednak upadła. Ja ją pamiętam, choć była to perspektywa kilkulatki. Jadło się wtedy codziennie groszek z puszki, nie było benzyny ani pieluch dla mojego braciszka, a ówczesne odpowiedniki gazet chowało się za książkami na półkach. Aha, i miałam jedno ubranie, konkretnie dres Orion, niestety brązowy. Istna katastrofa dla małej dziewczynki. A potem to się skończyło. Nagle było zróżnicowane jedzenie, można było sobie czytać dowolne gazety i miałam przeokropne tureckie kolorowe ciuchy... https://wyborcza.pl/7,75400,24818470,moja-krotka-litania-do-premiera-ws-powodzi-i-ulew.html http://eko.org.pl/index_news.php?dzial=2&kat=20&art=2317 http://partiarazem.pl/2018/01/stanowisko-ws-polityki-ekologicznej/
Cool2020.01.14 11:18
Taaa ... z perspektywy dziecka tak to wygląda ... "kolorowo"
ZERR02020.01.14 11:34
Wyznacznikiem komuny nie jest podłe żarcie i kolejki po papier toaletowy. Wyznacznikiem socjalizmu nie jest rozdawnictwo socjalne, tylko kontrola dochodów ludności i wysokie opodatkowanie.
Maria Blaszczyk2020.01.14 13:10
Ale w Polsce nie ma kontroli nad dochodami, a opodatkowanie jest co najwyżej średnie. Chociaż bliżej niskiego... Poza tym "komunizm" i "socjalizm" to dwie różnie rzeczy. Myślałam, że rozmawiamy o tym pierwszym.
ZERR02020.01.14 14:50
Opodatkowanie dochodów ludzi pracy przekracza 85% a czasem dobija 90%. trudno nazywać to "średnim" Dochód ten jest ściśle kontrolowany przez PIT i 'Polskę bezgotówkową'. Co prawda opodatkowanie Korporacji jest niskie, żadne zgoła, i razem się "uśrednia". no, ale przecież socjalistyczny wyzysk fiskalny jest właśnie w interesie Korporacji. Ps. Komunizm i socjalizm nie jest niczym różnym. Jedno wynika z drugiego.
Maria Blaszczyk2020.01.15 13:28
190% na pewno... Chociaż faktem jest, że zwykli, ciężko pracujący ludzie płacą proporcjonalnie najwyższe podatki. Ale widzisz, to właśnie jest ten wyzysk klasy pracującej. Celem lewicy jest walka z tą niesprawiedliwością. Rzecz w tym, że reszta płaci bardzo niskie. I nie, nie wynika. To tak, jakby twierdzić, że z konserwatywnej myśli prawicowej wynika nazizm.
vvv2020.01.14 5:39
"A komuna zdechła ponad 30 lat temu" - ha,ha,ha!!!! Dawno się tak nie uśmiałam. Pisz dalej Blaszczyk, przynajmniej się POśmiejemy.
Joanna2020.01.14 8:19
Serio? Wy w to wierzycie, ze komuna zdechła 30 lat temu? Nooo... nie wiem śmiać się czy płakać że są wśród nas ludzie którzy tak twierdzą (i zdaje się inteligentni i wykształceni).
taro2020.01.14 9:19
jedyne co z twej japy wyjsc moze, to tylko nienawisc.
MAVERICK JONASIK2020.01.13 17:41
Nasz Kraj zostanie odcięty od tych dóbr, które sam Stwórca Bóg przekazał nam, Polakom, w użytkowanie przez Antychrysta przybranego w łachmany ,,ekologisty'' Poezja, poezja, czysta poezja :)))
zatroskany2020.01.13 18:04
Zamknij kurki do swoich kaloryferów już teraz, ...
MAVERICK JONASIK2020.01.13 18:31
Otwórz kurki od kuchenki, już teraz, poczekaj 5 minut. Zapal sobie świeczkę.
Samanta2020.01.14 9:10
no brawo, co za błyskotliwy kontrargument (dla ułatwienia dodam, że to był sarkazm)
ZERR02020.01.14 11:49
W nowoczesnych kuchenkach, takich co mają mniej niż 15 lat, jest blokada.
Samanta2020.01.14 9:11
a przede wszystkim niech zrezygnuje z neta. Świat wtedy odetchnie.
Wiesław Kaloryfer2020.01.14 9:18
Co znowu chcesz? :P
Ewa2020.01.14 12:36
oraz gaz i niech zacznie jeść szczaw 4 razy dziennie.