22.10.19, 14:20

Janusz Korwin-Mikke kpi z tragedii smoleńskiej i chce współpracy z Rosją

Janusz Korwin-Mikke na antenie Radia Wnet mówił o swoim stosunku do Federacji Rosyjskiej. Przekonywał, że Polska w zupełnie bezzasadny sposób zaostrza polsko-rosyjskie relacje; Moskwa w jego opinii nie ma do naszego kraju żadnych pretensji. Wielkim błędem, twierdził Mikke, jest stawianie wyłącznie na USA.

"O ile wiem, Jego Ekscelencja Włodzimierz Putin w polityce Polskiej nie istnieje, to żadnej partii w Polsce nie należy. Jest natomiast bardzo dobrym prezydentem Rosji, no bo się go boją. To jest bardzo ważne, ja też chcę być prezydentem, którego by się bali. Jego się boją, to jest bardzo dobra kwalifikacja na prezydenta" - mówił Mikke na antenie Radia Wnet.

"Co do związku z Polską to ja uważam, że trzeba mieć wszystkie opcje otwarte. Jeżeli ktoś powie, że musi z Ameryką choćby nie wiem co, bo z Niemcami, z Rosją żeśmy zadarli, to po prostu rozkłada ręce i nogi i róbcie z nami, co chcecie, jesteśmy skazani na łaskę i niełaskę. Każde państwo powinno mieć wszystkie opcje otwarte. Przypominam, jak to było w 1939 roku. Jeszcze 31 sierpnia siedziała misja anglo-francuska i Stalin był gotowy zawrzeć z Anglią i Francją, a potem zawarł z Hitlerem, bo dostał lepsze warunki. Trzeba w każdej chwili móc zmienić sojusze, a nie być na stałe związanym z jednym" - dodawał.

Następnie krytykował charakter polsko-amerykańskich relacji sojuszniczych.

"Chciałbym uprzejmie zauważyć, jak Kurdowie obrzucają kamieniami i jabłkami Amerykanów, którzy ich zdradzili, wycofali się. Nieprzypadkiem brygady amerykańskie [w Polsce] stacjonują przy granicy niemieckiej. Jedynym ćwiczeniem bojowym jakie do tej pory robiły było ćwiczenie ewakuacji do Niemiec. Więc ja bym zanadto na te brygady nie liczył. Stany Zjednoczone nie mają z nami żadnego porządnego sojuszu. Przypominam, że artykuł 5. NATO mówi, że w przypadku na państwo NATO pozostałe państwa użyją różnych środków, niewyłączając sił zbrojnych, co oznacza, że nie muszą ich użyć" - stwierdził polityk.

Pytany, czy Polska powinna wystąpić z NATO, odparł: "Nie, nie uważam [tak], nie widzę żadnych powodów". Dodał przy tym, że nie widzi też "żadnego - powtarzam, żadnego - zagrożenia ze strony Rosji".

Przekonywał, że wzorem dla Polski w sprawie relacji z Moskwą mogłaby być... Mongolia.

"Właśnie wczoraj był ze mną w programie taki sympatyczny Mongoł. Mongolia jest przypadkiem, że graniczyła z Rosją carską, ze Związkiem Sowieckim, teraz graniczy z Rosją - i jakoś się nie boi Rosja, jakoś Rosja nie chce jej wchłonąć, a to jest bardzo bogaty kraj, bardzo duże bogactwa naturalne" - powiedział Mikke.

W jego ocenie nawet jeżeli Polska chciałaby dziś współpracować z Rosją, to ta mogłaby tego nie chcieć.

"Jest pytanie, czy Rosja by chciała z nami w ogóle rozmawiać. Obecna władza tak nawtykała Rosji za zupełną niewinność; oni nas traktują jak pieski amerykańskie" - ocenił.

Mikke stwierdził też, że nie ma żadnego powodu, dla którego mielibyśmy domagać się od Rosji zwrotu wraku Tupolewa. W jego ocenie można byłoby go co najwyżej pociąć na kawałki i sprzedawać jako relikwie. Uznał, że kwestia ta jest zasadniczo całkowicie nieistotna.

Polityk postulował wrezcie zniesienie sankcji i przywrócenie zwykłych stosunków handlowych z Rosją. W jego ocenie działań Moskwy na Krymie nie należy oceniać zbyt surowo. 

Mówił, że był na Krymie, gdzie 86 proc. mieszkańców głosowało za włączeniem do Rosji; parlament zagłosował jednomyślnie za przejściem do Rosji. Jak dodał, nie uznaje on zasady zabraniającej naruszania siłą granic, bo to powoduje, że "zły kraj może gnębić swoich obywateli i nie można mu nic zrobić". Dodał, że choć aneksja Krymu była nielegalna, to także Stany Zjednoczone nielegalnie oderwały się od Imperium Brytyjskiego.

bsw/radio wnet, fronda.pl

Komentarze

Marcin2019.10.24 22:34
a kto nie chce wspólpracy z Rosją? Trzeba być kretynem żeby taki rynek zbytu bagatelizować.
Przecz z lewakami.2019.10.24 15:23
Fronda to lewacki portal dla debili ....
zmiecz2019.10.24 1:46
Czytajac te wszystkie komentarze, przyznaje Korwinowi racje: Wiekszosc kazdego narodu stanowia glupcy i oni wygrywaja w demokracji.
henry2019.10.28 17:33
polska jest pierqsza.. .
TomaszEuroznik2019.10.23 22:39
Brawo wam wszystkim co piszą o właśnie tutaj nie ma to jak ohhh no nie wiem
cat2019.10.23 14:40
Akurat Mongolia ma być wzorcowym przykładem relacji z Rosją!!??? Ten bzdurny Mikke oczywiście nie chce brać pod uwagę faktu, że Mongolię chroni wzajemna rywalizacja pomiędzy Chinami i Rosją. I że każda zmiana status quo na rzecz jednego z mocarstw prowadzi do reakcji drugiej strony. Rosji jakakolwiek aneksja Mongolii nie jest do szczęścia potrzebna, ma dość własnych terytoriów. Mikke może odgrywać rolę autorytetu tylko wobec durnowatej gimbazy i wywodzących sie z niej niedouczonych studentów.
AAAtomek2019.10.23 9:43
No cóż, prawica. To tylko prawica.
Leo2019.10.22 23:12
Czy handel z Rosją to coś złego? W tej chwili kiedy Niemcy próbują uwalić nasze firmy transportowe, kiedy uwalili już nasze huty wprowadzając nam chore limity CO2, i stocznie przy okazji przejmując wszystkie zlecenia na statki, kiedy MIke Pompeo (sekretarz stanu USA), na konferencji bliskowschodniej w polsce w lutym br., otwartym tekstem do mikrofonu stwierdził że mamy szykować sobie odpowiednie prawodawstwo do przyjęcia roszczeń żydowskich na 300.000.000$ , co nam zostało ?
Leo2019.10.22 23:13
pomyłka kwota roszczeń opiewa na 300.000.000.000 $
zbycho2019.10.22 22:57
Kiedyś starałem się odtwarzać ruch narodowy w Polsce.Przez zawłaszczenie go przez tego trolla skierowałem swoje sympatie na PIS.Im dalej od Rosji i im mniej wspólnych interesów tym lepiej.
otto2019.10.22 21:52
Jeśli nawet ta moskiewska gnida nie widzi żadnego innego powodu zwrotu wraku (choćby jako jeden z kluczowych dowodów w śledztwie), to jest jeden powód zasadniczy: samolot był własnością Państwa Polskiego i jego szczątki są nią nadal. To jest własność Polski, co więcej w myśl prawa międzynarodowego samolot rządowy jest częścią suwerennego terytorium państwa, do którego należy. Bezczelny Korwin udaje, że o tym nie wie. Cóż, za to mu widać płacą..
michu2019.10.24 20:05
Skoro tak to co ta wasza cała "dobra zmiana" zrobiła? Miesięcznice się skończyły, komisje pieniążki przejadały, Antoś badał badał i.. i guzik wybadał? Nawet sam Gowin ostatnio puszczał parę, że to zwykły wypadek był. I co, gdzie ta przywrócona godność, nie potrafią oficjalnego oświadczenia wydać? Tyle lat szargali emocjami Polski i Polaków dzieląc naród na dwa obozy i wszystko po co? Dla PRowych działań na śmierci brata? Wstyd wam być powinno za tego całego prezesa i basta.
ian2019.10.22 20:22
korwin sowieckie onuce sowiecki agent wpływu braun i reszta zbieraniny także
tolo2019.10.22 16:51
Cały Qrwin
PPP2019.10.22 16:19
towarzysz Korwin-Mikkow zapomniał dodać, że Rosja zupełnie nielegalnie oderwała się od Mongolii w roku 1480 tj impasu ugryjskiego
igor2019.10.22 16:12
a to korwin nie leczy się w Drewnicy??
kon2019.10.22 15:59
Statut Konfederacji Mikkistyczno-Winnicko-Braunowskiej mówi: My, trój-głowy twór Federacji Rosyjskiej, złączeni wspólnym losem na tej ziemi, utwierdzając prawa Kon-Federacji, pokój i zgodę, czcząc pamięć przodków, po których odziedziczyliśmy miłość i szacunek do Ojczyzny naszej Matuszki-Rossji, wiarę w Jej dobro, umacniając jej monarchistyczny fundament, dążąc do zapewnienia pomyślności i rozkwitu Rosji, w poczuciu odpowiedzialności za Ojczyznę Matuszkę wobec obecnego i przyszłych pokoleń, uchwalamy Statut Kon-Federacji Rosyjskiej. Tak nam dopomóż Jego Ekscelencja Włodzimierz Włodzimierzowicz PUTIN.
henry2019.10.28 17:30
polski idiot...
Ordon2019.10.22 15:27
Reytan to jest bezwstydna bladz kremlowska. Reytan to bolszewicki zyd, stary mason. I jak kazda qwa zydowska uzywa polskich najwazniejszych nazwisk-symbli. Reytan w Polsce ciebie zydzie nie ma.
Wies2019.10.22 15:23
To jest niepoważny bełkot. Najbardziej spodobał mi się ten spotkany przypadkowo Mongoł. Może to był Czyngis-chan ? Mongolia nie była uzależniona od CCCP ? Dobre. Jak tylu ludzi mogło głosować na człowieka bredzącego w kółko niestworzone historie. 1,2 miliona ludzi oddało głos na partię w której ten dziadek gra pierwsze skrzypce. Ale niech gada , za 4 lata będzie poparcie na poziomie 1 %, młodzi musza "przetrawić" te ruskie "mądrości" .
wyr2019.10.22 15:15
K ------ kreml O ------ onuce N ------ nasz-dom-rossija FEDERACJA ROSYJSKA
2019.10.22 15:03
M ------> moskiewski I ------> i K ------> kremlowski K ------> kiepski E ------> ekwilibrysta
Jahu2019.10.22 14:53
hehehe... "też chcę być prezydentem, którego by się bali" chcieć to ty możesz, póki co to nikt się ciebie nie boi tylko się z ciebie śmieją.
yt2019.10.22 14:50
Korwin-Mikke oświadczył wśród swoich, że jest obrzezany od minuty 06:23 na filmie: https://www.youtube.com/watch?v=0VTaFtndyPQ
WF2019.10.22 14:52
Ozjasz Goldberg się w końcu wygadał
Michał Jan2019.10.22 15:58
Nie wygadał się. Sprawdź film, koleś Cię wpuścił.
Reytan2019.10.22 14:49
Zgadzam sie calkowicie z Korwinem co do przywrocenia kary smierci,z tym,ze on powinen byc pierwszym skazanym za zdrade stanu. Opcja rosyjska powinna zabiegac o interesy polskie w Rosji,a tymczasem Korwin jest rosyjskim agentem wplywu w Polsce,a to jest zupelnie cos innego.
Michał Jan2019.10.22 14:58
Jak USA nas porzucą, jak Kurdów, to Ty następny.
tfd2019.10.22 14:43
K ------> kremlowska O ------> onuca R ------> ruskie W ------> walonki I --------> inaczej-mówiąc N -------> nasz-dom-rossija
Michał Jan2019.10.22 14:59
Amerykański ratlerek potrafi wykonać operację kopiuj-wklej! Niewiarygodne!
Nik2019.10.22 14:36
Jeżeli Konfederacja nie zdekorwinizuje się to nie będzie jej za 4 lata. Zauważyłam, że po każdym rozsądnym wystąpieniu kogoś z Konfy za chwilę mamy idiotyzm w wykonaniu Korwina. Moim zdaniem to celowa gra z Jego strony. Jak narodowcy nic z tym nie zrobią to żegnam.
KATOLIK2019.10.22 14:35
Ma rację. Polska powinna mieć poprawne stosunki z wszystkimi sąsiadami, w tym z Rosją.
Reytan2019.10.22 14:51
Tak wlasnie robia czlonkowie NATO Wegry i Turcja,zas Kaczynski jest polskim kmiotkiem panszczyznianym.
Irena2019.10.22 14:35
Właśnie z tego powodu, że JKM był na Krymie - ale nie jako osoba prywatna - władze Ukrainy uznały go a osobę niepożądaną. JKM zapomniał powiedzieć, że głosowanie na Krymie odbywało się pod lufami karabinów. Może będzie lepiej, gdy JKM się spakuje i wyjedzie do... Rosji.
henry2019.10.28 17:29
nastepny polski filozof. jak glupim mozesz byc..
Portofino2019.10.22 14:31
On wcale nie z glupoty to mowi.Jemu tak kazali.
Michał Jan2019.10.22 14:38
Gdzie tu niby widzisz głupotę? I kto mu niby miałby kazać?
Portofino2019.10.22 15:05
W ambasadzie.
Michał Jan2019.10.22 15:54
Aaa! Znaczy, byłeś przy tym?
henry2019.10.28 17:28
ty glupi....kto jego kontroluje,,,
Pilne! Mamy to!2019.10.22 14:27
Frondo? Co się stało z waszym hasztagiem "smolensk" ? Nigdy już nie poznamy prawdy?
Jan Statystykiewicz2019.10.24 9:46
Z tym co mówi o Smoleńsku nie zgadzam się, ale o sojuszach - owszem. USA zdradziły Kurdów. Takie są fakty, a faktami się nie dyskutuje. Tak więc nie uważam że należy wystąpić z NATO, ale wystarczy częściowo naśladować Orbana, który z Rosji i z NATO czerpie pełnymi garściami to, co Węgrom pasuje. Byłbym nawet dużo mniej prorosyjski niż Korwin, a nawet nie jestem wcale prorosyjski. Po prostu nie należy bez potrzeby się z nimi wadzić i ich drażnić. Polityka naszego rządu to tylko poleganie na Ameryce i UE. Brak alternatywy, a taką wypada mieć, jeśli odpowiada się za cały naród.