Akcja „Jeszcze żywy karp” ma zachęcić Polaków do zmian postaw społecznych i kupowania karpia w płatach. Jak wynika z haseł promujących całość zakup karpia w płatach, a nie żywego, zapewni humanitarne jego traktowanie w okresie bożonarodzeniowym.

Podobnie jak w poprzednich latach kampanię promują znane twarze m.in. Magdalena Cielecka, Maja Ostaszewska, Olga Frycz, Magdalena Kumorek, Maja Bohosiewicz i Marek Kaliszuk.

Klub Gaja, organizator akcji, we współpracy z agencją Clos Brothers, już od lat stara się pokazać, że zakup gotowej do smażenia ryby powoduje, że była ona bardziej humanitarnie traktowana niż byłaby ona zakupiona żywa i zabita dopiero przed wigilią. Niestety organizatorzy przedsięwzięcia nie chwałą się efektami akcji. Nie wiadomo o ile, w ciągu ostatnich piętnastu lat, zmalała sprzedaż ryb pływający, a o ile wzrosła sprzedaż tych z zamrażarki.

Tegorocznej akcji towarzyszy krótki film z planu kampanii. Pokazuje on jak ambasadorzy "przemawiają”, parafrazując znane polskie utwory literackie, piosenki i wyliczanki. Ciekawe dlaczego jeszcze nie powstał filmik ukazujący jak karp, w sposób jak najbardziej humanitarny, trafia do sklepowej zamrażarki.

Ab/ wirtualnemedia.pl