Jak podają WirtualneMedia.pl, przychody Agory w I półroczu br. wyniosły 524,8 mln zł, a więc o 1,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie w 2013 roku. O 6,6 proc. spadły jej przychody reklamowe, a o 4,9 proc. przychody ze sprzedaży wydawnictw. Wzrosły za to przychody ze sprzedaży biletów do kin oraz usług poligraficznych.

Agora zanotowała spadek przychodów w segmencie prasa o 13,5 proc. względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Segment książek i filmów zanotował 4 proc. wzrostu. Segment reklamy zewnętrznej spadek o 3,4 proc., segment radiowy wzrost o 1,2 proc, a segment druku wzrost o 9,9, proc. Znacząco wzrosły też przychody segmentu internet, bo aż o 10,6 proc.

Koszty operacyjne Grupy Agora wzrosły z kolei o 0,9 proc. Na poziomie operacyjnym w I półroczku tego roku Agora wykazała 9,6 mln złotych straty; rok temu było to 4 mln zysku. Z kolei zysk EBITDA firmy wyniósł w I półroczu tego roku 38,3 mln zł, 28 proc. mniej niż w ubiegłym roku.

W I półroczu spółka zanotowała ponadto stratę netto wynoszącą 10,5 mln zł. W 2013 roku było to 0,8 mln zł.

Jak dodają WirtualneMedia.pl, w samym II kwartale br. przychody Agory wyniosły 271,9 mln zł, o 0,4 proc. mniej niż rok wcześniej, a strata netto uplasowała się na poziomie 1,5 mln zł (rok wcześniej spółka miała 0,6 mln zł zysku netto).

bjad/wirtualnemedia.pl