"Bóg kocha Ciebie dzisiaj i ja też" – brzmiało walentynkowe wyznanie Karoliny Herman, które firma Milka odrzuciła w zeszłym roku. A walka jest zwykle bardzo zacięta. Dlatego, że plakat według zwycięskiego wzoru zostanie wyeksponowany na atrakcyjnym pod względem marketingowym przystanku autobusowym. A konkretne miejsce wybierze autor projektu spośród 80 lokalizacji w 9 polskich miastach.
Na przykład na wrocławskim przystanku „Stawowa/Piłsudskiego” ma szansę zawisnąć plakat z wyznaniem skierowanym od mężczyzny do mężczyzny. Głosują na niego homoseksualiści z całego kraju, zamieszczając linki na swoich portalach nawołując do wsparcia Damiana: - Zakochany gej ma szansę na wygraną w ogólnopolskim konkursie – ogłasza jeden z nich z entuzjazmem.
W zeszłym roku, kiedy ewangelizacyjna walentynka Karoliny wygrywała, w ostatnich godzinach konkursu została odrzucona przez organizatorów "ze względu na liczne zgłoszenia ze strony użytkowników” - jak tłumaczyli przedstawiciele firmy. - Użytkownicy uważają, że ich uczucia religijne są w ten sposób naruszane a my jako organizatorzy nie możemy się na takie coś zgodzić. Pozdrawiam I Love Milka – pisali w liście do autorki projektu organizatorzy akcji.
Jakie więc zapisy znajdują się w regulaminie Konkursu Życzenia 2010? W czwartym rozdziale regulaminu pkt. 6 czytamy, że do udziału w konkursie nie będą dopuszczone życzenia, które „naruszają dobre obyczaje”. Mało tego, w tym samym punkcie dowiemy się, że "Nie będą dopuszczone do udziału w Konkursie Życzenia zawierające nawiązania do wieku, niepełnosprawności, rasy, narodowości, przekonań politycznych, pochodzenia etnicznego, wyznania, orientacji seksualnej...".
Producent znanej czekolady, Kraft Foods Polska, najwyraźniej nie ma wątpliwości, że publiczne mówienie o miłości Boga może obrazić inne osoby i skutecznie to wykrywa. W obawie o wizerunek usuwa ewangelizacyjne walentynki, tymczasem teraz nie zauważa, że na czołowych miejscach widnieją homo-wyznania. Czy to niedopatrzenie, czy celowe działanie?
Chcieliśmy uzyskać komentarz ze strony koncernu. Poinformowano nas, że informacji może udzielać tylko rzeczniczka prasowa. Niestety, do czasu publikacji niniejszego tekstu pani Agnieszka Kępińska nie znalazła dla nas czasu.
Zapytania do firmy można pisać na adres: milka@krafteurope.com
AJ/Kontakt
Podobał Ci się artykuł? Wesprzyj Frondę »