31.12.13, 09:02Beata Kempa (fot. Boston9/Wikipedia)

Beata Kempa: Zakładamy parlamentarny zespół "Stop ideologii gender!"

Beata Kempa przekonywała w programie Tomasza Lisa, że przedszkola są "zainfekowane zajęciami w ramach ideologii gender", które deprawują dzieci. 

„Powiemy stop temu. Jutro składam u pani marszałek Sejmu pismo w sprawie zespołu parlamentarnego "Stop ideologii gender!" - zapowiedziała posłanka Solidarnej Polski. I dodała: „Apeluję do wszystkich rodziców odpowiedzialnych, żeby sprawdzali, co się dzieje w przedszkolach”.

Joanna Senyszyn oponowała, że „gender to najlepszy przyjaciel rodziny”. „W tej chwili kobiety nie rodzą dzieci, bo stereotypy nakazują kobiecie rezygnować z kariery zawodowej. A gender mówi, że mężczyzna też powinien się zajmować dzieckiem” – przekonywała.

MBW/Wyborcza.pl/Tomasz Lis na żywo

Komentarze

anonim2013.12.31 9:28
Brawo. Darmozjady zbiły fortunę na projektach informatycznych. Pora zająć się prawdziwymi problemami.Trzeba zmieniać myślenie, a nie tylko zamiatać pod dywan aferę po aferze.
anonim2013.12.31 9:36
http://www.youtube.com/watch?v=vodTM9AePCE
anonim2013.12.31 9:38
Pamiętam jak ks. prof. Tadeusz Guz przestrzegał przed Nową Lewicą. Jak można teraz twierdzić, że Kościół się obudził kilka miesięcy temu i krytykuje gender? Totalny absurd. A zaczęło się od psychoanalizy Freuda... Trzeba się policzyć i walczyć o prawdę.
anonim2013.12.31 10:05
@UtulonyWpanu Twe argumenty na poziomie kiltu.Może jeszcze Szkot bez majtek !.
anonim2013.12.31 10:06
Czekałem na taka inicjatywę.Brawo Nalezy dmuchać na zimne!!!
anonim2013.12.31 10:11
Wreszcie...bardzo ciesza mnie podjete kroki Zycze aby sie udalo...przeciez jest nas wiekszosc Dobrze ze kosciol rozdmuchal te walke...bravo
anonim2013.12.31 10:24
"gender to najlepszy przyjaciel rodziny" :D :D :D :D :D padlem :D :D "W tej chwili kobiety nie rodzą dzieci, bo stereotypy nakazują kobiecie rezygnować z kariery zawodowej. A gender mówi, że mężczyzna też powinien się zajmować dzieckiem”" Co ta baba gada? Gdzie tu logika?? :D Nie widzi roznicy miedzy urodzeniem dziecka a zajmowaniem sie nim??? Ot gender w czystej postaci, nie interesuje ich plec biologiczna :D :D :D
anonim2013.12.31 10:49
Proszę pani posłanki. Jedno małe pytanko - czy pani działania przyczyniają się do wzrostu PKB? Nie? To łopata w dłoń i won do odśnieżania!
anonim2013.12.31 11:04
@Tom661 Ah Tomasz! Pokaż co ty to masz!Dalej ci oszołomstwo we łbie! Co ty masz do przypominania o rewolucji framcuskiej.Zaglądnij do idei rewolucji 1917 tam sie dżenderyzmu nawchłaniasz! A zapomniałeś o Wandei?!
anonim2013.12.31 11:24
@InVinoVeritas U ciebie wino nie idzie w parze z mądrością!.
anonim2013.12.31 11:26
@WŁODEK Widać ukończyłeś "łopatologie stosowaną"!
anonim2013.12.31 11:34
@naos Ktoś powininen wreszcie ukrócić tworzenie tych idiotycznych, szkodliwych, promujących ciemnotę i religijne ideologie zespołów parlamentarnych. @Naos To do dzieła!!
anonim2013.12.31 11:44
@Tom661 Ty sie nawet do łopaty nie nadajesz.I tyle w twym temacie dupku!
anonim2013.12.31 11:47
@arbiter "wyimaginowanymi problemami" Coś jak walka z "homofobią"(cokolwiek to znaczy), czyż nie? @PawelBronkowski Ale jaka walka z tolerancją, gender to nie tolerancja. @PawelBronkowski @Włodek @Invinoveritas Co wszystkim obywatelom daje walczenie z wyimaginowaną "homofobią"? Przyczynia się do wzrostu PKB? @Tom661 Znowu te brednie. Nie. Wymienione przez ciebie przykłady to emancypacja, gender to negowanie różnic między płciami.
anonim2013.12.31 12:34
Tomeczku, nie wiesz że genderek ma korzonki w marksizmie, komunizmie, feminizmie? Naprawdę rzniesz głupa? :D gdzie takich pożytecznych idiotów robią? :D
anonim2013.12.31 13:29
[email protected] -Jesteś wytworem pękni etego kondoma!
anonim2013.12.31 13:58
"A skąd wiesz, że "genderek ma korzonki w marksizmie, komunizmie, feminizmie?" Bo biskupi tak napisali w liście pasterkim i im slepo i fanatycznie wierzysz???? Bo ja tego nie wiem" Wiem że nie wiesz tomeczku. Dlatego właśnie rzniesz głupa. Jakbyś troszkę poczytal, to być może bylbys w stanie to wywnioskować. A tymczasem rzniesz głupa :D
anonim2013.12.31 14:19
@Tom661 Tak masz racje !biskupi napisali a ja im ślepo wierzę! A zatem przeczytaj "Kapitał" Marksa i wszystkie "Dzieła Wybrane" Lenina.Miłej lektury szurnięty stachanowcu!.
anonim2013.12.31 15:15
@Tom661 Masz niedouczuny ciulu!!.Obejrzyj se genderowe prekursorki!!I sp...laj ! https://www.youtube.com/watch?v=AyhDNOYdut4
anonim2013.12.31 15:19
@Tom661 Alb kutasie niemyty tu: https://www.youtube.com/watch?v=5y2jb3LOijY
anonim2013.12.31 15:23
@Tom661 Zatkało kakao.A teraz umyj swe "kakałko" i do podstawówki!
anonim2013.12.31 15:29
Nie będąc Ondraszkiem, pozwolę się sobie wtrącić: 1. Ojcowie założyciele gender i poststrukturalizmu, którego gender jest częścią: Michel Foucalut - eksmarksista, Lacan - eksmarksista, Althusser - marksista, Deleuze - marksista. Mało? 2. Idee marksistowskie w gender np. opozycja produkcji i reprodukcji (to samo rozumienie co u Engelsa i Marksa), krytyka kapitalizmu za bycie systemem silnych nad słabymi dominacji, kapitalizm jako przyczyna alienacji jednostki etc. 3. Podobieństwa w strukturze ideologii gender i marksizmu: tu podział na wyzyskiwane kobiety i wyzyskujących mężczyzn, tam wyzyskiwana klasa pracująca i wyzyskujący kapitaliści; tu dążenie do społeczeństwa bezklasowego, tam dążenie do społeczeństwa bez stabilnej płci; tu ideał to pierwotne ludy (w szczególności neolit, ale też np. Samoa) tam wspólnota pierwotna bez własności prywatnej; tu punkt docelowy to społeczeństwo bez heteronormatywności, tam ideał to komunizm bez własności prywatnej etc. 4. Co do wiarygodności ideii gender warto tu wskazać, że będące jej kamieniem węgielnym słynne badania Margaret Mead nad dojrzewaniem na Samoa okazały się zupełnie fałszywe. Jak wykazano (łącznie z nagraniem audiowizualnym przyznania się byłych informatorek Mead) zapisała ona jako prawdę informacje o rzekomej swobodzie seksualnej podczas dojrzewania na Samoa, podczas gdy informatorki w rzeczywistości stroiły sobie z niej żarty.
anonim2013.12.31 15:50
Bardzo dobra inicjatywa. Pozdrawiam
anonim2013.12.31 15:53
@Fascination Tobie wszystko już opada, nie tylko ręce.
anonim2013.12.31 16:13
Kibuce jako eksperyment społeczny Feministek http://pl.wikipedia.org/wiki/Kibuc Zasady życia w kibucach przypominały w pewnym stopniu niektóre postulaty utopijnego komunizmu, choć ich założyciele nie odwoływali się do tej ideologii. Główną zasadą był brak własności prywatnej, wspólnota całego majątku, wspólnota dzieci oraz całkowita równość kobiet i mężczyzn. W tym kontekście kibuce realizowały także częściowo postulaty feminizmu i egalitaryzmu. W kibucach negowano istnienie tradycyjnych ról płciowych. W praktyce odbywało się to przez maskowanie cech płciowych za pomocą luźnego ubrania, wykonywanie tradycyjnie męskich prac przez kobiety oraz unikanie np. stosowania makijażu. Ciąża i poród były traktowane jako jedyna, narzucona przez biologię, aktywność odróżniająca kobietę od mężczyzn. Jednak wychowanie dzieci – ze względu na wspólnotę – nie było postrzegane jako rola kobieca i w założeniu miało być realizowane przez wszystkich bez względu na płeć. Unikano indywidualizacji dzieci przez sformułowanie "mój syn" lub "moja córka". Kobiety były zachęcane do karmienia każdego dziecka w jego okresie niemowlęcym, nie tylko urodzonego przez siebie[1]. Z tego samego względu usiłowano przekierować uczucia indywidualne – takie jak miłość między kobietą a mężczyzną czy miłość macierzyńska – na uczucia wobec wspólnoty. Indywidualizm był traktowany jako defekt moralny. Tolerowane były sformalizowane związki małżeńskie, ale bez całej rytualnej otoczki tradycyjnie im towarzyszącej. W dłuższym okresie system ten nie został jednak utrzymany. Obserwacje dokonane w kibucu Kiryat Yedidim pokazały, że po pewnym czasie społeczności powróciły do tradycyjnych ról płciowych. O ile w 1920 roku zatrudnienie kobiet wynosiło 50%, o tyle po 30 latach pracowało już jedynie 12% kobiet, reszta zajmowała się wychowaniem dzieci, edukacją i usługami. W kibucu Artzi w 1975 roku pracowało również 12%, z czego 9% na roli zaś 3% w zawodach przemysłowych. Mężczyźni stanowili 87% rolników, 77% pracowników przemysłowych i 99% pracujących na budowach. Kobiety z kolei stanowiły 84% pracowników w edukacji i usługach[2]. Również w administracji kibuców z czasem kobiety przestały zajmować równy procent miejsc – 84% stanowisk zajmowali w niej mężczyźni, którzy stanowili również 71% osób zarządzających kibucem oraz 78% aktywistów politycznych. Badacze przypisywali tę zmianę podejściu młodych pokoleń, urodzonych w kibucach, które nie podzielało ideologicznego zaangażowania ich założycieli w egalitaryzm. O ile w pierwszym pokoleniu 68% kobiet wyrażało przekonanie, że macierzyństwo jest dla nich ważniejsze niż praca, o tyle w drugim pokoleniu było to już 88%. Z czasem nastąpił także stopniowy powrót do indywidualnych relacji rodziców z dziećmi a także w parach małżeńskich[3]. Zmiana podejścia w stosunku do rodziny jest tym bardziej zdumiewająca, że nie był to bunt pokolenia wychowanego w tradycyjny sposób tylko pokolenia kobiet urodzonych w kibucach i wychowanych w skrajnie feministycznym środowisku, które prowadziło zinstytucjonalizowaną kontrrewolucję wobec kobiecości[1] Obserwacje dokonywane w kibucach w roku 1951 nie potwierdzają teorii o czysto kulturowym uwarunkowaniu ról płciowych. Analiza zabaw dzieci wychowywanych w ściśle egalitarnym środowisku pokazała, że chłopcy częściej niż dziewczynki bawili się przedmiotami (41% do 30%), w szczególności dużymi i wymagającymi większej siły fizycznej (17% do 9%). W zabawy związane z ruchem i aktywnością fizyczną angażowało się 33% chłopców i 21% dziewczynek. Dziewczynki z kolei preferowały zabawy werbalne i związane z wyobraźnią (39% do 24%)[1][4]. ============================================ Mądrości naukowe gender. Broszura do pobrania bez limitu. GENDER CYWILIZACJA ŚMIERCI http://chomikuj.pl/nbogdanus/E-BOOKI+KATOLICKIE -------------- W 1884 r. Engels pisał: „W historii za pierwszorzędny antagonizm należy uznać antagonizm między mężczyzną i kobietą w monogamicznym małżeństwie, a za pierwszorzędny ucisk - ucisk kobiety przez mężczyznę". Marksistowską ideologię walki klas przełożono na obszar relacji między mężczyzną i kobietą. Mężczyzn utożsamiono z kapitalistami uciskającymi proletariat czyli kobiety. Słowa Margaret Sanger: „Kobieta jest upośledzona przez to, że jest żoną i matką. Trzeba uwolnić kobietę od tego haraczu, od tej pańszczyzny, jaką jest ciąża, rodzenie dzieci, zajmowanie się dziećmi’’ przyjęto jako wykładnię radykalnego feminizmu5. ------------------ „Kobiety nie powinny mieć możliwości wyboru pozostania w domu i wychowywania dzieci, ponieważ gdyby taka możliwość naprawdę istniała, zbyt wiele kobiet skorzystałoby z niej". Simone de Beauvoir ------------------ Kate Millet w swej książce z 1969 r. pt. Sexual Politics (Polityka seksualna) pisała: „... nie ma różnicy między płciami w chwili urodzin. Osobowość psychoseksualna jest więc czymś wyuczonym po narodzeniu’’10. ----------------- Alison Jagger w książce używanej na kursach dla kobiet ukazuje, jaki powinien być pożądany rezultat rewolucji klas płciowych: „Zniesienie rodziny biologicznej wyeliminuje także potrzebę opresji seksualnej. Męski i żeński homoseksualizm oraz pozamałżeńskie stosunki płciowe nie będą już postrzegane w optyce liberalnej jako opcje alternatywne. Sama „instytucja" współżycia płciowego, gdzie kobieta i mężczyzna odgrywają określone role, zniknie. Ludzkość będzie mogła wreszcie powrócić do swej naturalnej, wielopostaciowej i perwersyjnej seksualności11. --------------- W latach 70. Shulamith Firestone w swej książce The Dialectic of Sex (Dialektyka płci), opublikowanej w 1970 r., modyfikując ideę walki klas, wzywa do „rewolucji klas płciowych” (sex-class revolution): ,/iby wyeliminować klasy płciowe, klasa podrzędna (kobiety) musi się zbuntować i przejąć kontrolę nad reprodukcją... To oznacza, że celem rewolucji feministycznej jest nie tylko usunięcie przywilejów mężczyzn, co było celem ruchu feministycznego, lecz wyeliminowanie różnicy między płciami; różnice płciowe nie będą już więcej miały żadnego znaczenia"6. ------------------- Według Firestone istotą ucisku kobiet jest macierzyństwo i wychowywanie dzieci. Ci, którzy popierają to stanowisko, uważają, że aborcja na żądanie, antykoncepcja, całkowita wolność seksualna, zatrudnienie kobiet i przetrzymywanie dzieci we wspomaganych przez państwo żłobkach są warunkami koniecznymi do wyzwolenia kobiet. Nancy Chodorow w książce The Reproduction of Mothering twierdzi, że dopóki kobiety będą pełnić funkcje wychowawczo-opiekuńcze, dzieci będą rosnąć, postrzegając ludzkość podzieloną na dwie różne i - według niej - nierówne klasy. Jest to przyczyną tolerowania ucisku „klasowego”7. -------------------- Na rozwój ideologii gender wpłynęło wielu naukowców, badaczy, lekarzy, psychiatrów. Obok ideologii Marksa i Engelsa, która odegrała tutaj ogromną rolę, obok najważniejszych podwalin gender wywodzących się z teorii Zygmunta Freuda, wymienia się także działalność innych osób, które odegrały w tym zakresie znaczącą rolę. Należą do nich m.in.: ----------- Magnus Hirschfeld (1868-1935) - niemiecki lekarz żydowskiego pochodzenia, prekursor seksuologii, założyciel Instytutu Seksuologicznego w Berlinie. Jeden z pierwszych liderów ruchu na rzecz równouprawnienia homoseksualistów. Hirschfeld był współzałożycielem w 1897 pierwszej niemieckiej organizacji WhK [Wissenschaftlich-humanitäres Komitee) zrzeszającej osoby homo-seksualne15. Wymieniany jest obok Brytyjczyka Havelocka Ellisa i Amerykanina Alfreda Kinseya jako prekursor badań nad seksualnością. Głównym polem badań Hirschfelda był homoseksualizm. Był autorem pięciotomowego traktatu o seksuologii, jak również ok. 150 innych prac z tej dziedziny. Był też twórcą teorii metatropizmu, według której płeć jest czymś chwiejnym, ulegającym zmianie. Odkrył także wpływ hormonów na osobowość seksualną człowieka. ----------- Wilhelm Reich (1 8 9 7 -1 9 5 7 )16 - już w czasie studiów medycznych wraz z kolegami postanowił założyć nieoficjalne studium seksuologiczne, niezadowolony z tego, że wykładowcy zaniedbują dziedzinę seksuologii. Studia medyczne utwierdziły go w przekonaniu, że seksualność jest "ośrodkiem, wokół którego obraca się całe życie społeczne i wewnętrzne życie jednostki". Dobrze rozumiał, że erotyzacja jest idealnym narzędziem do zniszczenia relacji do Boga, Kościoła, tradycji, państwa, rodziców, ojca i nauczycieli, do zburzenia dotychczasowej struktury i ładu społecznego. Zaspokajaj swoje żądze seksualne, a stworzysz raj na ziemi twierdził Reich17. ---------- Margaret Sanger (1 8 7 9 -1 9 6 6 ) widziała w macierzyństwie „niewolnictwo reprodukcji”, z którego pragnęła uwalniać kobiety18. Twierdziła, że kobieta jest właścicielką swojego ciała i swojej płciowości i może nimi zarządzać tak, jak jej się to podoba i jak sama zadecyduje. Zanegowała obiektywny porządek dotyczący prokreacji i macierzyństwa. Swoje idee czerpała z natchnienia marksistowskich koncepcji ucisku i wyzwolenia, była promotorką antykoncepcji, kontroli urodzin i „wolnej miłości”. Opowiadała się za sterylizacją i przymusową aborcją ze względu na rasy oraz ludzi chorych psychicznie i genetycznie, a także pochwalała tezy nazistowskiego programu eugenicznego. W 1942 r. założyła Amerykańską Ligę Kontroli Urodzeń (ABCL), która dwadzieścia lat później zmieniła nazwę na International Planned Parenthood Federation, (IPPF), czyli Międzynarodowa Federacja Planowanego Rodzicielstwa19. Sanger zainicjowała I Światowy Kongres Kontroli Urodzeń w Genewie, rozpoczęła masowy ruch tzw. Wolnego seksu, finansowała badania prowadzące do stworzenie pigułki antykoncepcyjnej20. Walczyła o zmianę prawodawstwa, aż w końcu w 1965 r. Sąd Najwyższy USA uznał zakaz używania środków zapobiegania ciąży za sprzeczny z konstytucją21. -------------- Alfred Charles Kinsey (1894-1956) - amerykański biolog. Autor tzw. Raportu Kinseya. Profesor entomologii i zoologii. W 1947 założył Institute for Research in Sex, Gender and Reproduction na Indiana University, znany dzisiaj jako Kinsey Institute for Research in Sex, Gender, and Reproduction. Na podstawie swoich raportów Kinsey opublikował dwie książki: Zachowanie seksualne mężczyzny z 1948 r. i Zachowanie seksualne kobiety z 1953 r. Książki te wywołały skandal, a ich autora uważa się do dziś za ojca rewolucji seksualnej. Alfred Kinsey dokonał prawdziwego demontażu kultury zachodniej. Jego badania, oparte na fałszerstwach (jak okazało się 40 lat później) wpłynęły w zdecydowany sposób na postawy wobec seksualności człowieka, szczególnie zaś na ujmowanie homoseksualizmu. Kinsey mógł wypłynąć na arenę międzynarodowej sławy dzięki wsparciu finansowemu Rockefellerów. Choć zmarł w 1956 r. obecny na wielu uczelniach z dyscypliną seksuologii oddziałuje i napędzą rewolucję seksualną zgodą z jego zafałszowanym sposobem ujmowania problematyki seksualnej22. -------------- Margaret Mead (1901 - 1978) - była biseksualna - ustaliła w toku swoich badań nad różnymi plemionami, że wszystkie cechy osobowości, które kategoryzujemy jako męskie bądź kobiece, są luźno powiązane z płcią biologiczną i nie wynikają z natury ludzkiej, lecz na drodze socjalizacji kształtuje je kultura. Nie znała ona terminu gender, który pojawił się później, ale przyczyniła się do wytyczenia jego zakresu semantycznego. Jej opisy „wolnej miłości’’ u ludów pierwotnych miały wpływ na rewolucję seksualną lat 60. XX wieku23. ------------ Simone de Beauvoir (1908 - 1986) do historii przeszło jej słynne zdanie: „Nikt nie rodzi się kobietą, tylko się nią staje’’ pochodzące z książki napisanej w 1949 roku pt. Le Deuxième sexe (Druga płeć). De Beauvoir widziała w kobiecości coś, co nie jest powiązane genetycznie z bazą biologiczno-psychiczną jej płci, ale coś, co określić można jako konstrukt społeczny czyli kulturowy wytwór. Jaka będzie kobieta i jej kobiecość zależy od niej samej: jeśli podda się tradycji i religii i będzie pasywna, to utożsami się ze stereotypem społecznym stając się żoną i matką, a jeśli zdobędzie się na aktywizm i odwagę, to ma szansę „prawdziwego” wyzwolenia, posiadania siebie oraz wpływania na swoje przeznaczenie24. ------------ Dr John Money (1921 - 2006) - kontrowersyjny psycholog i seksuolog amerykański związany z Uniwersytetem w Baltimore, znany jest z radykalnych poglądów na temat płci. Twierdził, że dziecko nie rodzi się z płcią, która do pewnego momentu jest płynna, ale nabywa ją przez wychowanie i socjalizację, a co za tym idzie, może być ona zmieniana przez odpowiednią interwencję behawioralną25. -------------- Judith Butler (ur. 1956) - amerykańska profesor literaturoznawstwa i aktywna lesbijka, w swojej książce pt. Gender Trouble: Feminism and The Subversion of Identity 1990, zaostrza opozycję pomiędzy sex a gender, formułuje koncepcję performatywności płci oraz tworzy tzw. Queer theory. Butler radykalizując dotychczasową dychotomię sex i gender, uznaje nawet samo istnienie płci biologicznej jako dyskursywne i kulturowe, ponieważ nawet biologia jest zależna i powinna być (oraz - według tej autorki - jest faktycznie) rozpatrywana w kulturowo - społecznym kontekście. Z tego powodu płeć biologiczna stanowi wyłącznie retrospektywny produkt płci kulturowej, tworzący iluzję jej naturalności, organiczności i pierwotności. To oznacza, że zarówno płeć kulturowa jak i sposób rozumienia płci biologicznej są konstruktami społecznymi”26.
anonim2013.12.31 16:14
@Fascination za @bogdanusn jeszcze precyzyjniej! Dzenderowe cycki ci opadły!i tyłek twój flaczeje!
anonim2013.12.31 16:16
@Fascination Po przeczytaniu poniżej już ci nic nie powinno opadać.
anonim2013.12.31 17:31
bogdanusn Gru 31, 2013, 4:16 po południu usuńcie ten komentarz! @Fascination Po przeczytaniu poniżej już ci nic nie powinno opadać.
anonim2013.12.31 17:34
@Danilo Ty jeszcze katolików nie poznałeś.Co ty o nich możesz wiedzieć .Z Frondy ?Kpisz sobie!.A do kościoła ty chodzisz?
anonim2013.12.31 17:45
@Fascination Parlament powinien być głosem narodu. Dlatego dobrze ze powołano zespół do walki z Gender. Tym bardziej, że coraz więcej słyszymy o gminach, które nie życzą sobie gender w swoich placówkach edukacyjno-wychowawczych, na swoim terenie. Mam nadzieję że akcja informacyjna się pogłębi na terenie RP.
anonim2013.12.31 17:47
@Tom661 Twą glupotę niech ci Sroda lub Płatek wybaczy!..
anonim2013.12.31 17:54
@bogdanusn Przywal temu dżenderowemu nowum Fascination jako płciowo niekreślonej kreaturze.Ja jezpłciowe indywiduum rozgryzłem od dawien dawna.To jest wredna feministyczna żmija.
anonim2013.12.31 18:00
@bogdanusn .Ja to bezpłciowe indywiduum rozgryzłem od dawien dawna.To jest wredna feministyczna żmija.!
anonim2013.12.31 19:03
@Fascination Nie ma rozeznania.Nie wie ile gminnych skarg na grender do parlamentu wpływa.Niech zapyta kancelarie Sejmu! Usłyszymy małpi wrzask przerażenia tych sfiksowanych środowisk gdy Komisja zacznie działać!.Ciekawym reakcji Płatek,Środy ,Hartmana i innych neofitów lgbt.
anonim2013.12.31 19:26
Przed chwila przeczytałem news iż Łódzka prokuratura odmówiła wszczęcia śledztwa ws. domniemanych przestępstw seksualnych.ks. Bochyńskiego: Hehehehehehheeee! Po Gilu nastepna maisztremowa porażka..I co lewusy?.
anonim2013.12.31 20:12
@Fascination Mówisz i masz. Warto przeczytać cały tekst. http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/987722,rownosciowe-przedszkole-nie-na-slasku-ala-to-nadal-dziewczynka-a-jas-chlopiec,id,t.html Równościowe przedszkola, które uczą o równości płci ubierając chłopców w spódniczki, powstały w woj. śląskim w 12 miejscowościach, m.in. w Rudzińcu, Siewierzu, Żarkach, Olsztynie, Włodowicach, Niegowej. Nie przetrwało żadne z nich. Powodów było kilka, ale czy nie chodziło głównie o naszą śląską, przywiązaną do tradycji mentalność?
anonim2013.12.31 21:07
@Nettie A ta pinda na nicku to ty?!
anonim2013.12.31 21:27
@tomeczku "No to oświec tutaj wszystkich swoją wiedza na temat "korzonków gender w marksiźmie". Jakie to nauki Marksa, Engelsa, Lenina stały się podwalinami gender, i które to nauki wcześniej się nie pojawiły? Nie wiesz? No więc widzisz jak manipulujesz - no bo niestety tobą zmanipulowano." Juz widze cie oswiecili :) i co - dalej nic - ? mozdzek dalej tego nie uznaje? :) "1. Ojcowie założyciele gender i poststrukturalizmu, którego gender jest częścią: Michel Foucalut - eksmarksista, Lacan - eksmarksista, Althusser - marksista, Deleuze - marksista. Mało? 2. Idee marksistowskie w gender np. opozycja produkcji i reprodukcji (to samo rozumienie co u Engelsa i Marksa), krytyka kapitalizmu za bycie systemem silnych nad słabymi dominacji, kapitalizm jako przyczyna alienacji jednostki etc. 3. Podobieństwa w strukturze ideologii gender i marksizmu: tu podział na wyzyskiwane kobiety i wyzyskujących mężczyzn, tam wyzyskiwana klasa pracująca i wyzyskujący kapitaliści; tu dążenie do społeczeństwa bezklasowego, tam dążenie do społeczeństwa bez stabilnej płci; tu ideał to pierwotne ludy (w szczególności neolit, ale też np. Samoa) tam wspólnota pierwotna bez własności prywatnej; tu punkt docelowy to społeczeństwo bez heteronormatywności, tam ideał to komunizm bez własności prywatnej etc. 4. Co do wiarygodności ideii gender warto tu wskazać, że będące jej kamieniem węgielnym słynne badania Margaret Mead nad dojrzewaniem na Samoa okazały się zupełnie fałszywe. Jak wykazano (łącznie z nagraniem audiowizualnym przyznania się byłych informatorek Mead) zapisała ona jako prawdę informacje o rzekomej swobodzie seksualnej podczas dojrzewania na Samoa, podczas gdy informatorki w rzeczywistości stroiły sobie z niej żarty." Zastanawiałem się kogo wam zacytować i padło na Andreę Dworkin. To kluczowa postać dla feminizmu drugiej fali. W poprzednim wątku powstanie drugiej fali feminizmu określiłem w ten oto sposób: Mniej-więcej wtedy do feministek, które same w sobie były dość...oryginalne, zaczęli mieszać się przeróżni zboczeńcy i świry. Za chwilę przekonamy czy tak było rzeczywiście. A propos świry. Wróćmy jednak do Andrei. Jej prace nazywane są czasami ewangelią feminizmu, a tezy i poglądy zawarte w tych pracach wyznaczają kierunek rozwoju głównego nurtu lewicy. Andrea była jedną z osób która w okresie drugiej fali tworzyła podwaliny tego co dzisiaj nazywa się gender studies. Obok Judith Butler, Adrianne Rich i kilku innych pomniejszych nazwisk jest uważana za najważniejszą autorkę feministyczną w dziejach tego ruchu. Tutaj mała uwaga. Pierwotnie chciałem opatrzyć cytowane fragmenty jakimś komentarzem, ale po namyśle doszedłem do wniosku, że oprócz kilku niezbędnych wyjaśnień, nie będę wam zakłócał przyjemności osobistego obcowania z rynsztokiem z którego wybiło całe gender studies i współczesny feminizm. Fragmenty pochodzą z książki Woman Hating, wyd. 1974. Starałem się możliwie najwierniej i najdosłowniej oddać tłumaczenie (co z uwagi na natężenie bełkotu bywało trudne). Zasadnicza akcja zaczyna się od pogrubionego tekstu :) Rozdział 9 (Poprzednie rozdziały zawierają rozważania prowadzące do konkluzji zawarty w tym rozdziale) „Pojęcia mężczyzna i kobieta to fikcyjne, karykaturalne twory kultury. Jako modele są redukcyjne? (reductive) – (chodzi tutaj o redukcję zakresu dozwolonych zachowań, to wyjaśni się nieco dalej), totalitarne i nieprzystające do tego czym człowiek się staje. Kultura jak wiemy nadaje tym fikcyjnym rolą status zachowań normalnych. Heteroseksualizm jako zbiór zrytualizowanych zachowań, powstałych na podstawie „polar role definition”( – mowa o definicji która odróżnia kobietę od mężczyzny) wraz z odpowiadającymi tym zachowaniom instytucjami społecznymi, tj. małżeństwo, rodzina, kościół, jest uznawany za ludzką naturę (human nature). Wszystko inne jest perwersją. (dalej mowa o różnych formach ciała, hermafrodytach itp. wyjaśnienia dlaczego heteroseksualizm nie jest normą) „Jeżeli istoty ludzkie są wielopłciowe (powołuje się na wcześniejsze wywody) to wszystkie formy interakcji seksualnych muszą być częścią naszego ludzkiego życia. Muszą stać się częścią naszej ludzkiej społeczności. Przedefiniowawszy ludzką seksualność, czyli mówiąc inaczej, definiując ją prawidłowo, możemy dokonać przemiany ludzkich relacji oraz zmienić instytucje, które są powołane do sprawowania kontroli tych zachowań ( ma na myśli rodzinę itp.) Seks jako wspólnota (community) między ludzka, jako nasze wspólne człowieczeństwo, to świat który musimy zbudować. Jakie rodzaje identyfikacji płciowej i jakie relacje seksualne będą istotą (substancje) tej wspólnoty? - Homoseksualizm i heteroseksualizm Heteroseksualizm wymaga wyrzeczenia się kreatywności i siły (creativity and strenght – babeczka ma na myśli jakąś siłę witalną, nawiązanie do Nietzego) i zaparcia się wolności – to gorzka osobista śmierć. Jednoznacznie konwencjonalne zachowania heteroseksualne to najgorsza zdrada naszej wspólnej ludzkości. Nie chcę przez to powiedzieć że mężczyzna i kobieta nie mogą się pieprzyć (should not fuck). Każdy akt seksualny który jest prawdziwie wszechpłciowy i wolny (bez zobowiązan) nawet jeżeli odbywa się miedzy mężczyzną i kobietą jest autentyczny. Powyższe kryteria muszą także stosować się do relacji homoseksualnej. Nie można dopuścić aby jedna forma seksualna dominowała - Transseksualizm Transseksualizm może być zdefiniowany jako jeden ze szczególnych przypadków naszej ogólnej wieloseksualnosci, który nie może się rozwijać ze względu na niekorzystne warunki społeczne Każdy transseksualista ma prawo do zmiany płci, co powinno być mu zapewnione przez społeczeństwo jako jedna z funkcji społeczeństwa. Ostatecznie (po stworzeniu nowego społeczeństwa) seksualność transseksualna rozpłynie się, gdy wszystkie role seksualne znikną. Wtedy zniknie też zjawisko transseksualizmu, a jego energia zostanie przekształcona w nowe modele identyfikacji seksualnej i w nowe modele zachowań seksualnych. - Transwestyci „Transwestytyzm to przebieranka (costuming) która narusza imperatyw płci (gender imperative). To rodzaj seksualnego nieposłuszeństwa obywatelskiego (civil disobiedence). To część procesu niszczenia ról (płciowych). Kobiety odrzucając kobiecość stają się męskie. Rozrywają różnice płciowe. - Bestiality (powiedzmy że to będzie zoofilia, bo nie wiem czy istnieje odpowiednik w j.polskim) „<Fucking> pomiędzy ludźmi i zwierzętami sięga do czasów przeindustrialnych” (Dworkim dorabia do tego tradycję) Bestiality to erotyczna rzeczywistość, która stawia człowieka na równi z naturą, nie ponad nią. Relacja człowieka i zwierzęcia zawsze jest erotyczna (is always erotic). Ta forma erotyki jako czysta afirmacja życia (Dworki wiele razy odwołuje się do witalizmu Foucaulta i Nietzego), była zakazana w średniowieczu jako zbrodnia. Relacje pomiędzy człowiekiem, a innymi zwierzętami, będą (w nowym społeczeństwie) jawnie erotyczne i ta forma erotyzmu nie będzie potępiona” - Kazirodztwo „Relacja pomiędzy rodzicem i dzieckiem jest w pierwszym rzędzie relacją erotyczną (primarly erotic) ponieważ wszystkie relacje międzyludzkie takie są. Kazirodcze tabu (incest taboo) jest formą represji. Sprawia (ono) że niezależnie od tego w jakim stopniu będziemy wolni, nigdy nie będziemy wolni w pełni. Ponieważ odmawia nam się podstawowego spełnienia (ogólnie: odmawia się wypełnienia czegoś) (essensial fulfillment) z rodzicami, których kochamy naszą pierwotną energią (witalizm). Zmuszając nas do zastapienia, szukania substytutu (internalize) tych rodziców i szukania ich, w ciałach i umysłach innych ludzi, którzy nie są naszymi rodzicami. Kazirodcze tabu jest wyjątkowo szkodliwe dla kultury: uczy nas mechanizmów represji i zmusza nas do przenoszenia uczuć erotycznych (w tym wypadku z rodziców na innych ludzi) Zniszczenie tego tabu jest nieodzownym warunkiem rozwoju wspólnoty ludzkiej (tej nowej). - Rodzina „Uczy ról, rytuałów, zachowań i seksualnej represji. Alternatywą jest rodzina zewnętrzna (external family) lub plemię (tribe) (zewnętrzna rodzina to sytuacja w której nowonarodzone dziecko trafia do zbiorczego kołchozu nigdy nie poznając swoich rodziców. Nie muszę dodawać co w tym świecie „uwolnionej seksualności będzie działo się z tym dzieckiem?) - Dziecko „Dzieci są istotami erotycznymi (erotic beings). Mają prawo uczestniczyć w społeczności i żyć według wlasnych erotycznych impulsów. Rozróżnienie na „dzieci” i „dorosłych” oraz instytucje które wymuszają ten podział (rodzina, kościół itp.) powinny zniknąć (would dissapear). - Konkluzja „Celem jest kulturowa transformacja. Celem jest stworzenie nowego rodzaju istot ludzkich (a New kind of human being) i nowej społeczności ludzkiej. Droga ku temu nie będzie łatwa. Musimy stworzyć międzynarodówkę absolutną (total comminter). Bo jak pisał Julian Beck podróż do miłości nie jest romantyczna. Podróż do wolności również taka nie jest. Droga nie jest dokładnie znana, a wiedzie po wszeczasy. Zaczynamy tutaj, teraz. I krok, po kroczku… „ KOMUCHY jestescie moje niedrogie lewaki, pozyteczni idioci z was
anonim2013.12.31 21:27
Dawno, dawno temu (bodajże końcówka lat 60) były sobie feministki, które za wszelką cenę chciały, aby kobiety stały się mężczyznami. Nie mogły jednak przyznać tego wprost. Myślały więc, myślały i wymyśliły taki zabieg - kobiety powinny otrzymać jakąś inną tożsamość, która już nie będzie kobieca, ale feministyczna, czyli faktycznie - męska. Ale jak to? Kobiety miały być męskie, mężczyźni mieli być męscy...no nie bardzo. W związku z tym nasze feministki bełkocząc przez kilka lat doszły do wniosku, że teorię feminizmu należy podzielić na dwie podgrupy. Pierwszą grupę stanowiła teoria kobiet (istnieją jakieś "fachowe" nazwy, ale w tej chwili ich nie pamiętam), oraz teoria mężczyzn. Mając dwie teoria można było, zgodnie ze sprawdzonymi wytycznymi dialektyk przystąpić do tworzenia trzeciej teorii, nazwijmy ją teorią feminizmu. W tej teorii miała objawić się ta nowa tożsamość kobiety. Wtedy też pojawiło się pojęcie płci kulturowej. Głównie chodziło o to, że role społeczne przypisywane każdej z płci, zachowania, psychika itp są wynikiem uwarunkowań kulturowych. Wtedy jeszcze nie zaprzeczano, że istnieje płeć biologiczna, która może miec pewien wpływ na zachowania (ostatnie objawy zdrowego rozsądku). Ale to już wystarczyło. Kobieca tożsamość mogła stać się męska, skoro wszelkie różnice pomiędzy płciami są zależne od kultury, kulturę można zmienić, to i cechy należne każdej płci podlegają zmianie. Jak widać feministki dobrze odrobiły lekcje ze starej szkoły dialektyki sowieckiej: nie ma nic pewnego, a wszystko co istnieje podlega zmianie zgodnie z wolą tego kto o tym decyduje. Mniej-więcej wtedy do feministek, które same w sobie były dość...oryginalne, zaczęli mieszać się przeróżni zboczeńcy i świry, których lewica uznała za nowyproletariat, któremu należy się władza. Wtedy też teoria queer miesza się z faminizmem. No bo jak to? Płeć żeńska i męska jest uwarunkowana kulturowo, a płeć nijaka to co, gorsza? A heteroseksualizm to coś stałego? Przecież pociąg seksualny również musi być uwarunkowany w ten sam sposób jak płeć! itd. Racja! jak mogliśmy tego nie zauważyć?! Nowakobieta i nowymężczyzna to przecież tylko jeden z etapów rozwoju historycznego i nie można na tym poprzestać! W ruch poszło pojęcie-wytrych "tolerancja". Uznano, że nie można idealizować jakichkolwiek sposobów wyrażania płci, ponieważ będzie to prowadziło do powstania nowych hierarchii i nowych wykluczeń! Idąc dalej drogą dialektycznego mącenia pojęć, uznano w końcu, że żadna płeć nie jest "absolutna i obiektywna" pod żadnym względem. Również biologicznym. Co więcej, żadne zapatrywania płciowe nie mogą być dominujące, nie ważne, kobieta-kobieta, mężczyzna-koza, kobieta-mężczyzna-ich córka-poseł Kalisz, wszystkie zachowania są równie dobre, i wszystkie konfiguracje seksualne są równie pożądane, ponieważ wszelkie ograniczenia są tylko chwilowym wynikiem oddziaływania kultury ucisku. Którą to kulturę, jak łatwo się domyśleć, trzeba zniszczyć po to aby nowyploretariat mógł sięgnąć po władzę. Jak widać gender to nic nowego. Zastosowano sprawdzone metody do nowych zadań. Rozmyto wszelkie pewniki, zatarto różnice, wymieszano przeciwieństwa i połączono wszystko na nowo, montując genderową kukłę z ręką w miejscu glowy, i nogą w miejscu ręki. I jak to już bywalo za Lenina, pożyteczni idioci, chętnie biorą te kukły i bawiąc się nimi studiują gender :)
anonim2013.12.31 21:30
@zyga123 A ty co ?Konkurs literacki zaczynasz? "Gadał dziad do obrazu...."
anonim2013.12.31 21:35
nieeeeee prowadze monolog z tomusiem. on i tak na to za gupi yest :D
anonim2013.12.31 21:52
http://chomikuj.pl/nbogdanus/E-BOOKI+KATOLICKIE PŁEĆ MÓZGU, O PRAWDZIWEJ RÓŻNICY MIĘDZY MĘŻCZYZNĄ A KOBIETĄ Książkę można potraktować jako bardzo dobry poradnik zrozumienia drugiej płci i czym to jest uwarunkowane. Książka porusza wiele wątków związanych z biologią, chorobami, różnicami relacjami, mężczyzny i kobiety. Dr Anne Moir proponuje na bazie biologi mózgu, poznanie i zrozumienie obojga płci a nie walkę, jak to chcą feministki. Gender kłamie, pleć jest biologiczna a nie kulturowa. W tej książce dowiedziałem się co to jest homoseksualizm pierwotny a homoseksualizm wtórny. Pierwszy wynika z braku hormonu męskiego w okresie prenatalnym, potrzebny do uformowania struktury neuronowej mózgu męskiego i jest nie do wyleczenia. Drugi wynika z braku hormonu męskiego w pewnej części mózgu. Ten brak hormonu może wynikać z zaburzeń hormonalnych wynikający z seksualizacji dzieci. Po uzupełnieniu tego hormonu można wyleczyć z homoseksualizmu.
anonim2013.12.31 22:10
@bogdanusn Takie oczywiste oczywistości znajdujesz w książkach? A ten filmik widziałeś? http://www.youtube.com/watch?v=5oGL7njQwrg
anonim2013.12.31 22:18
@Ondraszek1 pozdrawiam Czy jesteśmy świadkami wojny między socjologami a biologami. Jak twierdzą biolodzy różnica płci jest biologiczna. Ich badania są oparte i potwierdzone przez innych naukowców biologów, genetykow. Socjolodzy opierają swoje badania na teoriach i uważają że pleć wynika z kultury a nie z biologii. Ludzie sami wynajdują sobie różnice. Pranie mózgu (hjernevask) http://www.youtube.com/watch?v=5oGL7njQwrg#t=17 czas 34:24 Norweski komik; A jakie ma pani naukowe podstawy do tego, żeby twierdzić, że biologia, nie odgrywa żadnego znaczenia w wyborze pracy zawodowej u obu płci? Odpowiada mag. Filozofia i płci Cathrine Egeland; Moje naukowe podstawy? Mam to, co można nazwać podstawą teoretyczną. Nie ma w tym miejsca na biologię. I wydaje mi się, że nauki społeczne powinny rzucać wyzwanie myśleniu, które opiera się na biologicznych różnicach pomiędzy ludźmi. Norweski komik; Czy jest zadaniem nauk społecznych rzucić wyzwanie „myśleniu biologicznemu”? Czy nie jest zadaniem nauki dowiedzieć się czemu rzeczy są jakie są? Czy może być tak, że Egeland po prostu widzi to, co chce, jeśli zdecydowała, że biologia nie ma znaczenia?
anonim2013.12.31 22:49
@bogdanusn Czemu ty to widzisz tak jak ty chcesz!Coś nieuwaznie może fragmentami oglądałes? Po tym filmie/ serii/zamknieto Nordycki Instytut Gender Studies Uniwersytet Oslo -z braku podstaw naukowych.A "komik" Herald Ela jest z wykształcenia socjologiem i nie obca mu była ta tematyka.
anonim2014.01.1 9:55
A pani Senyszyn ma rodzinę? Myślałem że jej jedynym przyjacielem jest wibrator.
anonim2014.01.1 11:03
@bogdanusn Spokojnie i uwaznie przeczyta-polecam:Innym także http://wpolityce.pl/artykuly/70709-nowy-rok-bez-kompleksow-odnosze-wrazenie-ze-przywodczynie-genderyzmu-w-polsce-maja-wlasnie-potworne-kompleksy j
anonim2014.01.1 15:42
Brawo dla pani Kempy ! A co do Senyszyn, nie dość, ż drażni ludzi swoim głosem to jeszcze musi używać go do tak głupich wypowiedzi. Pozwolę sobie zacytować - Jeśli cos piszczy to zawsze są dwie możliwości- albo to pasek klinowy albo posłanka Senyszyn... xD