Antoni Macierewicz: To pewne, że trotyl był na wraku - zdjęcie
25.03.19, 10:20

Antoni Macierewicz: To pewne, że trotyl był na wraku

83

Brytyjskie Forensic Explosivec Laboratory wykryło ślady środków służących do produkcji materiałów wybuchowych, w tym trotylu, na próbkach przekazanych im przez Prokuraturę Krajową z wraku Tupolewa. W ten sposób potwierdzono ustalenia polskich dziennikarzy i ekspertów. Jak mówił autor słynnego artykuły z ,,Rzeczpospolitej'', Cezary Gmyz, odczuwa on teraz ,,gorzką satysfakcję''.

Angielskie ustalenia skomentowali też poseł Antoni Macierewicz oraz Magdalena Merta. W rozmowie z ,,Gazetą Polską Codziennie'' Macierewicz wskazał, że z upływem czasu ,,badania są bardzo trudne'', stąd ,,ślady mogą być coraz mniej widoczne i możliwe do zweryfikowania''.

,,Dlatego bezsporne stwierdzenie nawet nikłych śladów materiałów wybuchowych ma kluczowe znaczenie'' - powiedział Macierewicz.

Poseł dodał, że podkomisja smoleńska mówiła właśnie o charkaterystycznych dla użycia środków wybuchowych śladach na wraku. ,,Nasza analiza bazowała na badaniach części samolotu, które w bardzo wielu przypadkach wskazywały, że są zniszczone i odkształcone na skutek wybuchu'' - powiedział Macierewicz.

Magdalena Merta oceniła z kolei, że zespół Jerzego Millera po prostu ,,bał się'' słowa ,,wybuch'' i zamiast tego mówił o ,,strefie pożaru''.

,, Łatwiej byłoby mi pogodzić się ze śmiercią Tomka, gdybym myślała, że zginął przez przypadek niż z czyjejś woli. Chciałabym wierzyć, że mój mąż zginął, a nie, że ktoś go zwyczajnie zabił. Najważniejsze, żebyśmy poznali prawdę'' - dodała Merta.

bws/wp.pl

Komentarze (83):

Inteligenciuch2019.04.4 15:22
Zapomnieli napisać że wykryto też w Tupolewie nitroglicerynę. Jeden z pasażerów miał ją ze sobą bo był chory na serce. To nie jest żart.
Inteligenciuch2019.04.2 15:19
Według Macierewicza i jego "ekspertów" "ponad wszelką wątpliwość stwierdzono że tam była bomba paliwowo-powietrzna" (wypowiedzi z kwietnia 2017). Nie mógł być to więc trotyl a więc znalezione ślady trotylu na pewno nie pochodzą z bomby którą "udowodniła" podkomisja smoleńska i nie mają związku z katastrofą smoleńską.
Inteligenciuch2019.04.2 14:51
Macierewicz celowo kłamie twierdząc że znaleziono ślady działania łądunków wybuchowych. Te ślady na które się powoływali ludzie z podkomisji Macierewicza, ewidentnie wskazywały na to że uszkodzenia nastąpiły podczas zderzenia z ziemią. Między innymi był to zwinięty w ucho dźwigar samolotu. Wybuch spowodowałby odgięcie dźwigara zgodnie z kierunkiem rozchodzenia się fali uderzeniowej a nie zostałby zwinięty o prawie 360stopni. Takie coś jest możliwe tylko podczas ocierania się końcówki dźwigara o powierzchnię ziemi. Te kłamstwa są nastawione na zafałszowanie prawdziwych przyczyn katastrofy. Macierewicz świadomie fałszuje wnioski.
pendragon666662019.03.26 11:33
ale ten macierewicz ma zryty beret
Olej2019.03.26 9:10
Jakimż durniem żeby nie powiedzieć zaprzańcem trzeba być żeby krytykować polityków chcących wyjaśnienia i pociągnięcia do odpowiedzialności za zdradę państwa. Jakakolwiek partia czy politycy reprezentujący państwo niezależnie od politycznej opcji poddani temu co stało się w Smoleńsku zasługują na to by ich śmierć nie pozostała w sferze bezkarności tych co ją spowodowali pośrednio lub bezpośrednio. Tu nie ma politycznych barw, tu jest państwo i jego prestiż, jest nasz wspólny dom, który pozwoliliśmy spaskudzić, narżnąć w nim na środku jednego z pokoi. I teraz toczymy swary, drwinę smarując się podrzuconym gównem. A ono wciąż cuchnie, wbrew tym co nie czują i nie chcą przyjąć do wiadomości, że mają to gówno na swoich plecach.
Inteligenciuch2019.04.2 15:28
Jakim durniem i zaprzańcem trzeba być żeby wierzyć że prawdziwi, apolityczni eksperci nie chcieli wyjaśniać przyczyn katastrofy a politycy czerpiący zyski z udawania że coś wyjaśniają, chcą coś wyjaśnić? Właśnie ci politycy wstrzymali realizowanie zaleceń ekspertów, które miały zapewnić że w przyszłości nie powtórzy się sytuacja ze Smoleńska. Czemu, skoro twierdzisz że chcesz wyciągnąć konsekwencje od winnych, popierasz polityka który usunął raport który wskazywał przyczyny jakie doprowadziły do katastrofy na podstawie którego możnaby było wyciągnąć konsekwencje od winnych błędów jakie zostały popełnione? Jak możesz mówić że tu nie ma politycznych barw skoro cała sprawa została upolityczniona, jest prowadzona przez polityka i jest ukierunkowana na wyłącznie jedno, sprzeczne z dowodanmi rozwiązanie? Ten polityk już wiele razy kłamał, przedstawiał sfałszowane wyniki badań (robi to nawet w powyższym artykule) i uciszał tych którzy próbowali prostować kłamstwa. W 2017 roku po odczycie towarzysza Berczyńskiego naukowcy z WAT zorganizowali konferencję na której chcieli obalić kłamstwa Berczyńskiego. Macierewicz osobiście odwołał konferencję naukowców i ich uciszył. Taki człowiek nigdy nie dopuści do tego żeby ponownie mówiono prawdę o przyczynach katastrofy a ta prawda była zawarta w raporcie Millera.
Maria Błaszczyk2019.03.25 23:54
Chwilami można mieć wątpliwości co do własnej poczytalności... Ale na szczęście mamy internet. Ten pan, tam na zdjęciu, wydał bardzo dużą górę pieniędzy podatnika na różne rzeczy, w tym na udowodnienie, że ten samolot został zniszczony, jako pierwszy w historii, z użyciem bomby termobarycznej. Byli międzynarodowi eksperci, była szopka w polu wybuchnięta też nie za darmo, i w końcu wyjaśnienie, czemu na wraku nie było śladów materiałów wybuchowych. Dzięki ci, kochany internecie, że można sobie to nagranie z animacją, jak nie wiadomo czemu kawałki odpadają temu samolotowi, zobaczyć. Inaczej uznałabym, że oszalałam i ze nie mogę ufać temu, co pamiętam. Bo teraz ten pan, jakby nigdy nic, twierdzi, że był tam jakiś trotyl...
Mirek2019.03.26 0:35
A ja myślałem że to brytyjczycy twierdza że był tam trotyl :). Widocznie niektórzy maja trudność w czytaniu ze zrozumieniem.
Maria Błaszczyk2019.03.26 1:07
Nie wiadomo, co twierdzą Brytyjczycy - bo ekspertyzy nie ujawniono. "Sieci" wydały z siebie jakiś bełkot: „Na zdecydowanej większości z nich [próbek] znaleziono ślady substancji używanych do produkcji materiałów wybuchowych. Jak się dowiadujemy, chodzi o trotyl, ale też inne składowe”. Ale na miłość boską. Składowe do produkcji bomb to ja mam w lakierze do włosów, zmywaczu do paznokci, a jakbym jadła wędliny - to bym miała w lodówce. Czy są markery materiałów wybuchowych, jest ważne, a nie czy jest aceton. Natomiast jeśli był trotyl - to po co te ciężkie miliony złotych na udowodnienie, ze była to pierwsza w historii bomba termobaryczna użyta do wysadzenia samolotu w powietrzu. No więc nawet jeśli totyl był - to może warto się dowiedzieć skad się tam wziął, zanim się zacznie promować kolejną, +/-pięćdziesiątą teorię lansować, bo póki co nic, ale to zupełnie nic nie wskazuje na wybuch, za to cały ciąg zdarzeń (łącznie w tym filmem o bombie termobarycznej) wskazuje na zejście poniżej minimalnej wysokości zniżania przy nadmiernej prędkości opadania.
Albert2019.03.26 10:21
"to po co te ciężkie miliony złotych na udowodnienie" To nie są miliony złotych na udowodnienie czegokolwiek. To są miliony złotych na udowadnianie. Różnica raptem dwóch literek, a kasa płynie szerokim strumieniem do kieszeni. I to tylko o to chodzi. Nie można udowodnić czegoś, co nie miało miejsca.
Olej2019.03.25 23:36
Wnioski; Jeżeli zrobiły to kacapy to ktoś im wystawił ofiarę ? I w kierunku sowieckim prawdy nie dowiemy się nigdy. Jeżeli mamy poważne państwo to w nim powinny być sprawne służby. Jeżeli są to kilku gości odpowiedzialnych za Smoleńsk powinno śpiewać w zamkniętych dla świata okolicznościach. Jeżeli znane służbom i państwu są osoby odpowiedzialne a tym osobom ze względu na polityczną pozycję trudno dobrać się do tyłka to wedle innych sposobów kilka z tych osób powinna być martwa. To powinien być rachunek za zdradę ojczyzny i działanie na jej szkodę. I w tym wypadku wszyscy zainteresowani powinni mieć czytelny przekaz co grozi zdrajcom. Bynajmniej żeby wiedzieli, że nie pozostaną bezkarni. Czy obecnie to wiedzą ???
Mateusz2019.03.25 22:43
Co za oszołom, może jeszcze wielki magnes ściągał samolot, gdyby trotyl nie zadziałał.....
EWA2019.03.25 19:54
znaleziono ślady substancji używanych do produkcji materiałów wybuchowych PISIE KŁAMCZUCHY
rdaneel2019.03.25 18:20
W ogóle to normalni ludzie pierwsze co by znaleźli to ślady eksplozji: nadpalone aluminium, porozrywane na zewnątrz poszycie. No ale to normalni...
rdaneel2019.03.25 18:00
A sumie to jednak dobrze. Im więcej Macierewicza tym lepsze wyniki.
rdaneel2019.03.25 17:59
https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/sledczy-biegli-nie-stwierdzili-na-tupolewie-materialow-wybuchowych,335927.html Ja @#*@*@#*.... kolejna zgraja tłumowków. Trotyl, wybuch, rosjanie. ja się was pytam: GDZIE JEST TREŚĆ OSTATNIEJ ROZMOWY KACZYŃSKI-KACZYŃSKI??? I teraz: ślady w samolocie wojskowym to można znaleść nawet uranu. GDYBY był zamach to tych śladów nie dałoby się NIE ZNALEŹĆ...
anonim2019.03.25 17:30
to juz chyba bylo ? Ten alkoholik o tym pisal ?
JaKi2019.03.25 15:57
Oczywiście że był trotyl.Sami ochroniarze BOR mieli go sporo przy sobie w głupim naboju do broni.
Inteligenciuch2019.04.3 13:08
Był też toluen który został wykryty w tym laboratorium. Jest składnikiem paliwa, ale Macierewicz widząc ślady toluenu woli myśleć że to był trotyl a nie paliwo. Dziwne to biorąc pod uwagę że 2 lata temu ogłaszał że "ponad wszelką wątpliwość udowodniono że wybuchła bomba paliwowo-powietrzna" a więc taka która nie posiada w składzie trotylu ale na pewno ma w składzie paliwo :)
EWA2019.03.25 15:46
Ale żadnych danych kto gdzie kiedy wykrył BO TO BAJKI NA POTRZEBY CIEMNEJ MASY
Dariusz Andrzej Kowarczyk2019.03.25 15:04
Szanowni czytelnicy, czy bezposrednio, czy posrednio; czy wskutek wybuchu, czy bledu nawigacyjnego; czy we mgle, czy tez nie - mamy do czynienia z niechlujnym zamachem na zycie. Caluski. Dariusz Andrzej Kowarczyk
rdaneel2019.03.25 18:22
Czy rozkaz lądowania pomimo fatalnych warunków meteorologicznych się do tego zalicza? Czy przekazano już treść ostatniej rozmowy Kaczyński-Kaczyński?
SłużącyPolałSięŚrodkiemPoKalesonach2019.03.25 14:35
O, znowu wypuścili z klatki tego króliczka, którego gonili przez ostatnie lata! Przyszedł czas na "ślady środków służących". Widać przyszła potrzeba następnych milionów do przejedzenia przez następców tych członków komisji, którzy już dali sobie spokój ze struganiem wariata razem z Antkiem Kawalerem Kaftana Białego.
Max Fiendlich2019.03.25 14:28
Co w tym dziwnego? Od dawna wiadomo, że tym samolotem było transportowane wojsko, sprzęt i materiały wybuchowe.Wyniki tych badań są znane od lat. Nie znaleziono jednak substancji, które wskazywałyby na jakąkolwiek eksplozję trotylu.
Zbigniew2019.03.26 5:02
Ta substancja sa dziesiatki tysiecy drobnych odlamkow.....
Urszula2019.03.25 14:18
Niech już w końcu ktos poda oficjalne wyniki śledztw ( bo nie jednego śledztwa) i niech otumaniony naród dowie sie w końcu jak było w rzeczywistości. Jakos inne wypadki lotnicze, nawet zestrzelenia eksperci potrafia wyjaśnić bardzo szybko tylko katastrofa w Smoleńsku nie ma tego szczęścia. Ile nas kosztuje komisja Macierewicza? Nie może się gośc pospieszyć? No chyba, że chodzi o to aby jak najdłużej doić skarb państw za udział w komisji.
Albert2019.03.25 14:26
Oficjalne i niepodważalne wyniki śledztwa zostały opublikowane w 2011 roku. Wszystko późniejsze to jedynie rażące nieudolnością i kompromitujące nasz kraj popisy, których jedynym celem jest dojenie pieniędzy z budżetu z jednoczesnym obrzucaniem gównem Tuska, PO i wszystkiego, co się tylko nawinie.
anonim2019.03.25 13:56
słowiczek poznański , według artykułu trotylu nie znaleziono tylko jakieś środki do jego produkcji! wygląda na to że ktoś składniki wniósł i dopiero trotyl miał zamiar zrobić! buhaha...
Anonim tel. 645 5662019.03.25 16:50
Ludzie z prawa i z lewa pomyślcie żeby nie urągać waszej inteligencji. Samolot się "rozbił" w okolicznościach które wymagały złożenia wraku w całość, zabezpieczenia terenu, zbadanie czarnych skrzynek itd tak jak we wszystkich wypadkach samolotowych. Tu na odwrót, cięto w kawałki samolot, wybijano okna, teren zabetonowano, czarna skrzynkę co się nie z fałszuję zagubiono a o nieszczęsnej wiwisekcji i patomorfologicznych badaniach nie wspomnę. No i zresetować swoja inteligencje homo sapiens. O fizyce dr Laska i jego 'raporcie" z litości nie wspomnę.
Inteligenciuch2019.04.2 15:17
Znaleziono nie środki do produjcji trotylu tylko związki chemiczne z które mogą być w składzie trotylu. Czy gdy stwierdzi się obecność ołowiu to znaczy że znaleziono kulę karabinową? Nie - to mógł być zepsuty akumulator. Czy jeśli znajdzie się rtęć to oznacza że był materiał wybuchowy? Nie - mógł tam się rozbić termometr. Czy jeśli znajdzie się ziemię okrzemkową to znaczy że był tam dynamit? Nie - to mogło być dno prehistorycznego jeziora. Tak samo tutaj - to mogło być paliwo albo nawet odmrażacz.
JebaćMacierewicza2019.03.25 13:54
TO PEWNE, ŻE NA WRAKU BYŁA SPERMA!
Naczelny2019.03.25 13:46
A Wy dalj swoej zwyrodnialcy, tańce po grobach i robinie cyrku z tragedii, bo zbliżają się wybory. Jak wam nie wstyd.
Urszula2019.03.25 14:20
Prawda. Ta "Fronda" nie ma wstydu. Ile można trajkotać o Smoleńsku.
słowiczek poznański2019.03.25 13:41
Polyszpatryjot" - lesiu keller-krawczyk prolific blogowy dick, sierpem obrzezany kurant kremlowski. Jet fuel albo kerosene to NIE jest wysokooktanowe paliwo! Silnik odrzutowy by wybuchł po kilku sekundach. Jet fuel is "light" diesel -kerosene. Toluene jest dodawane do benzyn. Benzyn, np. lotniczych, do silników tłokowych. Nie cytuj mi tu wiki, nie masz pojęcia o chemii.
Albert2019.03.25 13:53
Nie kompromituj się, naprawdę i tak już pukasz w dno od spodu.
słowiczek poznański2019.03.25 14:06
łelkom, łelkom anader lancz brejk? Popraw moje błędy, byle merytorycznie
Albert2019.03.25 14:18
Napisałem w komentarzu powyżej, cytuję: Nie wypowiadaj się na tematy, o których nie masz zielonego pojęcia. Toluen jest jednym z głównych składników paliwa lotniczego typu Jet A1 oraz JP-1. Ponadto do wielu różnego rodzaju elementów wykorzystywany jest dinitrotoluen - na przykład do zwykłych pianek montażowych i wypełniających. A detektory trotylu reagują tak samo na obecność trinitrotoluenu (TNT), jak i dinitrotoluenu oraz toluenu jako takiego. Ponadto w rejonie Smoleńska w 1941 roku toczyła się wielka bitwa z Niemcami, więc teren jest bez wątpienia bardzo mocno skażony trotylem. Masz jeszcze coś odkrywczego do dodania, czy raczej skupisz się na obrzucaniu wszystkiego i wszystkich dookoła błotem i toczeniem piany z pyska - czyli jedyną czynnością, jaką umiesz robić?
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.25 14:29
i pozamiatane :)
Albert2019.03.25 14:32
Akurat w wypadku słowiczka to żaden powód do satysfakcji, bo to jak zabranie dziecku lizaka. Nie wymaga najmniejszego nawet wysiłku.
słowiczek poznański2019.03.25 15:23
Zadzwoniłam do męża poprosiłam by przeczytał twoje Albercie "pozamiatanie". Jego odpowiedź była; absolutnie NIE i wysłał mi to: "Toluene is one of a group of fuels that have included in jet fuel surrogate blends. Toluene is used as a jet fuel surrogate for its content of aromatic compounds." surrogate, surrogate, aromatic compound Dodatek tylko tam gdzie są b. niskie temp.
Albert2019.03.25 15:42
Powiedz swojemu mężowi, żeby następnym razem nie próbował zabierać głosu na tematy, o których także nie ma pojęcia. Pierwsze z brzegu karty specyfikacji paliwa lotniczego: https://www.jpmorgan.com/jpmpdf/1320691764382.pdf https://www.neste.fi/static/ktt/10505_eng.pdf Tego lizaka także nie dostaniesz. Dziękuję za uwagę.
słowiczek poznański2019.03.25 16:42
less than 1% surrogate, surrogate, surrogate... aromatic compound No lollipop.... Oh, you breaking my heart.
Albert2019.03.25 16:47
To teraz jeszcze pora dowiedzieć się, co kryje się pod tymi tajemniczymi pojęciami "surrogate" w przypadku paliwa lotniczego oraz "aromatic compound". Do dzieła.
słowiczek poznański2019.03.25 17:05
No lollipop, no links Adios, Mr. Jack of all trades, master of none.
Albert2019.03.25 18:06
Cóż, jak widać zadanie okazało się zbyt trudne dla kogoś, kto nie umie władać poprawnie żadnym językiem, włącznie z ojczystym. Nie czuję się zaskoczony tym faktem. Raczej zaskoczyłaby mnie sytuacja odwrotna.
słowiczek poznański2019.03.25 12:51
Nierozłączki, two assholes; polyszpatryjot i Auferetur Inferunt Insaniam - Es scortum obscenus vilis Przetarli zaropiałe oczka i do blogów. Spewing shit as usual Powiedz mi lesiu, jasiu, adasiu czy wypróżniając się na blogach przeżywasz to seksualnie? Robiąc to samo w kółko oczekując innych rezultatów jest oczywistym symptomem imbecylizmu. Polyszpatryjoy asshole, czytaj to uważnie; toluene jest dodawany do benzyny by podnieść "oktanty", np. w F1, nigdy nie jest dodawany do jet fuel. Nigdy. Natomiast podstawowym chemicznym elementem TNT
anonim2019.03.25 13:26
Toluen (metylobenzen) – organiczny związek chemiczny z grupy węglowodorów aromatycznych, stosowany często jako rozpuszczalnik organiczny. Odkrywcą toluenu jest polski chemik Filip Walter. Znajduje zastosowanie jako surowiec i rozpuszczalnik w wielu dziedzinach przemysłu organicznego, farmaceutycznego, tworzyw sztucznych do produkcji materiałów wybuchowych (trotyl), barwników, detergentów i perfum oraz jako składnik wysokooktanowych paliw lotniczych. Ze względu na niską temperaturę krzepnięcia wykorzystuje się go również w cieczowych termometrach minimalnych (mierzących najniższą temperaturę powietrza jaka wystąpiła w ciągu doby na wysokości 2 m i 5 cm n.p.g) umieszczonych na terenie stacji i posterunków meteorologicznych. Stosowany także do produkcji żelów, sprayów i farb do włosów oraz lakierów do paznokci.
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.25 13:33
Tak, to pewnie był lakier do paznokci Pana Prezydenta.
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.25 13:31
Wypróżniając się na blogach przeżywam to zdecydowanie seksualnie, bo uwielbiam jak takie małe słowiczki robią mi l...ę swoim żałosnym ćwierkaniem. Mniam.
słowiczek poznański2019.03.25 13:44
You're right jasiu, adasiu... You are a shitman.
Albert2019.03.25 13:51
Nie wypowiadaj się na tematy, o których nie masz zielonego pojęcia. Toluen jest jednym z głównych składników paliwa lotniczego typu Jet A1 oraz JP-1. Ponadto do wielu różnego rodzaju elementów wykorzystywany jest dinitrotoluen - na przykład do zwykłych pianek montażowych i wypełniających. A detektory trotylu reagują tak samo na obecność trinitrotoluenu (TNT), jak i dinitrotoluenu oraz toluenu jako takiego. Ponadto w rejonie Smoleńska w 1941 roku toczyła się wielka bitwa z Niemcami, więc teren jest bez wątpienia bardzo mocno skażony trotylem. Masz jeszcze coś odkrywczego do dodania, czy raczej skupisz się na obrzucaniu wszystkiego i wszystkich dookoła błotem i toczeniem piany z pyska - czyli jedyną czynnością, jaką umiesz robić?
anonim2019.03.25 11:44
Toluen to bardzo pożyteczny węglowodór. Znajduje zastosowanie jako surowiec do produkcji materiałów wybuchowych (TNT/Trotyl) ale także jako składnik wysokooktanowych paliw lotniczych. Czujniki trotylu reagują nie tylko na trójnitrotoluen ale też na toluen z paliwa lotniczego!
Anonim tel. 9112019.03.25 16:54
Ludzie z prawa i z lewa pomyślcie żeby nie urągać waszej inteligencji. Samolot się "rozbił" w okolicznościach które wymagały złożenia wraku w całość, zabezpieczenia terenu, zbadanie czarnych skrzynek itd tak jak we wszystkich wypadkach samolotowych. Tu na odwrót, cięto w kawałki samolot, wybijano okna, teren zabetonowano, czarna skrzynkę co się nie z fałszuję zagubiono a o nieszczęsnej wiwisekcji i patomorfologicznych badaniach nie wspomnę. No i zresetować swoja inteligencje homo sapiens. O fizyce dr Laska i jego 'raporcie" z litości nie wspomnę.
rdaneel2019.03.25 18:01
"O fizyce dr Laska i jego 'raporcie" z litości nie wspomnę." Cóż w taki razie można mówić o ekspertach Macierewicza?
Anonim tel. 9112019.03.25 23:32
Nic młocie , nic. Zabetonuj sobie łeb ruskim cementem. A może już nie trzeba?
Mirek2019.03.26 0:32
Komisja Macierewicza działa dalej i też pewnie popełnia błędy. Komisja Laska szybko rozwikłała sprawę- bez wraku, bez czarnych skrzynek, bez badań, zgadzając się na "pomyłki" w trumnach. itd. Nowa forma cywilizacji. :)
Mirek2019.03.26 0:28
W końcu mądry wpis. Popieram.
Inteligenciuch2019.04.4 15:21
Samolot rozbił się w warunkach ordynarnego łamania procedury lądowania przez pilota. Ślady wycięte w roślinności doskonale pokazywały tor lotu samolotu który przycinał drzewka na wysokości 4 metrów nad ziemią. Te okoliczności nie wymagały składania szczegółowego wraku na ramie, ale i tak dokonano umiejscowienia części samolotu w celu oceny zniszczeń. Ślady na wraku ewidentnie wskazywały na proces niszczenia samolotu w wyniku uderzeń w drzewa i w ziemię. Nie chrzań o tym że "wybijano okna" bo wybito tylko jedno okno po to żeby zamontować linę do podniesienia sporego kawałka kadłuba. Powtarzasz bezmyślnie o zgubionej czarnej skrzynce. Żadnej z czarnych skrzynek nie zgubiono. Zniszczeniu uległ tylko rejestrator który wbrew kłamstwom twoim i Macierewicza, był najprostszy w sfałszowaniu. Odczytano natomiast polski rejestrator który był niemożliwy do sfałszowania czy nawet do odczytania w Rosji. Został odczytany w Polsce, w fabryce która go wyprodukowała. Co do resetowania inteligencji, to w twoim przypadku nie ma o czym mówić. Jak ktoś o takim niedoborze rozumu śmie oceniać "fizykę doktora Laska"?
ZERR02019.03.25 11:28
"Oficjalna" wersja wydarzeń jest z całą pewnością fałszywa, gdyż samolot zaczynał gubić złom kilometr przed "brzozą". To zamyka wszelkie głupie spekulacje o "wypadku". Na tym etapie to, czy samolot sie rozsypywał bo "bomba wybuchła", bo remont był tak niechlujny, a może trafił go rusek z procy, jest bez znaczenia. Komisja w oczywisty sposób kłamała, pozostaje dowiedzieć się dlaczego i kto ją do tego skłonił.
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.25 11:46
Taaa, tylko że przed brzozą samolot skosił kawał lasu...
ZERR02019.03.25 11:50
Ależ niczego nie skosił, a kawały poszycia spadały z wysokości kilkudziesięciu metrów. Sekwoje tam nie rosną. Coś ci się katastrofen mylą, to nie las kabacki
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.25 13:23
Punkt 1 na grafice. Pierwszy kontakt z drzewami tuż przed radiolatarnią NDB. Wysokość nie więcej niż 10-15 metrów Punkt 2 na grafice. Radiolatarnia NDB - normalnie antena jest poziomą anteną rozciągniętą między dwoma masztami. Na zdjęciu tylko jeden maszt - albo ścięty, albo uszkodzony. http://static.rmf.pl/rmf_fm/img/schemat.jpg Punkt 3 na grafice. 150 metrów dalej: ścięte wierzchołki drzew. Wysokość w przybliżeniu 2,5 m. Wszystko na jednej wysokości, bez odchylenia Punkt 4 na grafice. Kolejne uszkodzenia, wysokość w przybliżeniu 2,5 m Punkt 5 na grafice. Samolot zaczął nabierać wysokości. Punkt 6 na grafice. Samolot przelatuje kolejne 60-80 metrów. Uderza w brzozę, ścina ją na wysokości 4-6 m - spowodowało to utratę końcówki skrzydła, która leży kilkanaście metrów dalej. Od tego momentu prosty, wertykalny kurs, wyznaczony żółtą linią odchyla się znacznie w lewo i prowadzi wprost do miejsca katastrofy. Od tego miejsca załoga nie miała szans na wyprowadzenia maszyny. Kolejne drzewa i krzaki są ścinane pod kątem. Samolot zaczął się obracać wzdłuż własnej osi, co najdramatyczniej dokumentuje zdjęcie nr 9.
ZERR02019.03.25 13:45
przecież piszę, że komisja kłamie jak najęta gdzie ty tam widzisz "kawał lasu"? Poza tym złom spadał wcześnej poza tym ścięcie czubka korony z gałązkami fi 25mm nie spowoduje urwania fragmentów poszycia chocby nie wiem co
Albert2019.03.25 13:54
Znalazł się spec, co samoloty widział najwyżej w filmie Top Gun.
rdaneel2019.03.25 21:10
Ależ mistrzu twoje teorie nie są zgodne z praktyką! Tym gorzej dla praktyki....
Inteligenciuch2019.04.2 15:13
"zgubił" 2 kawałki blachy 15x15cm po 500 metrach koszenia lasu. I o czym to ma niby świadczyć poza tym że samolot był w miejscu w którym nigdy nie powinien się znaleźć? Akurat to jest całkowicie zgodne z oficjalnym raportem. Zostało w nim dokładnie opisane. Ten fakt całkowicie potwierdza prawdziwość wniosków z raportu Millera i zaprzecza teorii o zamachu. Rok temu przewodniczący podkomisji Macierewicza twierdził że "wybuch" nastąpił w punkcie w którym system TAWS zarejestrował event 38. Ten punkt był pół kilometra za miejscem w którym znaleziono te oderwane fragmenty blach. Jak więc wybuch miałby być przyczyną katastrofy skoro na długo przed nim samolot gubił części?
Antoni2019.03.25 11:28
Coraz bliżej prawdy...
anonim2019.03.25 11:01
To w końcu znaleziono Trotyl! czy ślady środków służących do produkcji materiałów wybuchowych, w tym trotylu? Bo już nie wiem czy znaleziono pączka czy tylko mąkę z którego się pączka piecze?
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.25 11:15
Znaleziono coś czerwonego. Truskawki są czerwone. Z truskawek robi się dżemik. Dżemikiem bywają nadziewane pączki. Więc znaleziono niezbity dowód na obecność pączków na pokładzie! CBDU
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.25 10:37
Naprawdę wystarczy wrzucić jakiegoś newsa a d ... raz na rok i dalej rolować sprawę? Rok temu zamiast raportu był raport techniczny, teraz po roku zamiast wyników badań mamy cząstkowe wyniki badań. Głupi ten naród, który można tak w konia robić.
Jasiek2019.03.25 10:51
Daria to przykład lemingowego otumanienia. Dla mnie to jest ju jednostką chorobową, bo świadczy o tym, jak strach, nienawiść do inaczej myślących, brak tolerancji i zwykła podłość degenerują umysł i duszę człowiek. A co do meritum - jeżeli ktoś uważnie śledził fakty i relacje (nie mylić z manipulacjami Millera i spółki i polskojęzycznych ośrodków medialno-dywersyjnych) i potrafi logicznie myśleć, to zna prawdę i żadne ekspertyzy go już nie zaskoczą. Po Smoleńsku wyszła niestety podłość i skundlenie części naszego narodu.Stąd takie Darie....
Buzek2019.03.25 10:35
Pani Mertowa prawdę to znamy , tylko niektórzy nie przyjmuja jej do wiadomości. zamach zorganizował Putler przy czynnej pomocy Thuskomatoła i za wiedzą Niemiaszków.
Janek2019.03.25 15:32
A skąd taka wiedza? Oświeć mnie? Bo chyba nie z tego co niewątpliwie zaburzony poseł M opowiada?
anonim2019.03.25 10:31
Ten facet jest chory na łeb. Jeśli ma dalej uczestniczyć w polityce, to niech przejdzie badania.
diki2019.03.25 10:48
czy nie nudzi cię ten tani bezmyślny hejt ? ? ? to już jest takie nudne ... to mówisz że całe laboratorium brytyjskie to do niczego.. ? ? ? a ty się znasz na wszystkim... ? bo kogoś oplujesz ? ... marna wiarygodność w zasadzie żadna... się zastanów czy te słowa nie dotyczą ciebie... ?
Cipak2019.03.25 11:46
O śladowych ilościach substancji wchodzących w skład materiałów wybuchowych, wykrytych przy pomocy "wykrywaczy" na wraku TU - mówiono już 8 lat temu na konferencji prokuratury wojskowej prowadzącej śledztwo.Jeden z prokuratorów - bodaj Szeląg - stwierdził, że takie substancje występują również w paście do butów - i to w większych ilościach. Nie podniecaj się więc - poczekaj na oficjalny komunikat.Ten "przeciek" może dotyczyć odkryć z 2012 roku.
ZERR02019.03.25 11:50
nie odnotowano na pokładzie specjalnie wielkich ilości pasty do butów
Jahu2019.03.25 12:53
Tiaa w paście i w kiełbasie a ty łykasz takie farmazony jak kluchy gęś..jakoś na lotnisku na butach pasażerów te same urządzenia nie wykrywają trotylu..no ale pewnie ludzie butów nie pastują.
Jasiek2019.03.25 10:55
Daria to przykład lemingowego otumanienia. Dla mnie to jest ju jednostką chorobową, bo świadczy o tym, jak strach, nienawiść do inaczej myślących, brak tolerancji i zwykła podłość degenerują umysł i duszę człowiek. A co do meritum - jeżeli ktoś uważnie śledził fakty i relacje (nie mylić z manipulacjami Millera i spółki i polskojęzycznych ośrodków medialno-dywersyjnych) i potrafi logicznie myśleć, to zna prawdę i żadne ekspertyzy go już nie zaskoczą. Po Smoleńsku wyszła niestety podłość i skundlenie części naszego narodu.Stąd takie Darie....
dr2019.03.25 15:45
Dario.Nie da się zakrzyczeć faktów.A one sa jednoznaczne.TROTYL
miller2019.03.25 19:15
Takie mądre, oglądają cykl " Katastrofy w przestworzach" a w tym przypadku totalna tępota. Brzoza uszkodziła samolot, który rozpadł sie w powietrzu zanim uderzył w ziemię. Zapamiętaj - część urwana z pędzacego obiektu posiada też pęd i nigdy nie upadnie wcześniej niż moment oderwania. Paniała ?
Mirek2019.03.26 0:25
Jedź do Londynu i powiedz że są chorzy na łeb. Żyłka ci pęknie. :)
remontoir2019.03.26 18:33
Nie sądź swoją miarą lub "nie sądź w/g siebie"......życia pani braknie aby mieć w głowie kilka procent z jego wiedzy.....takich myślicieli potrzebują ci, którym przyczynił się do zabrania okrągłostolcowych synekur !