Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w pierwszym półroczu br. był „Fakt”. Niemal wszystkie dzienniki zanotowały najniższą sprzedażą w historii, a liderem wśród spadków była „Gazeta Wyborcza” - podaje portal Wirtualnemedia.pl.

Sprzedaż faktów w pierwszym półroku br. wyniosła 270 700 egzemplarzy - o 7,27 procent mniej, niż rok wcześniej.

Zmiany nastąpiły na dalszych miejscach podium. Na drugą lokatę wskoczył "Super Express" ze sprzedażą 132 277, o 6,58 procent mniej, niż przed rokiem. Na trzecim miejscu plasuje się teraz "Gazeta Wyborcza", ale przyszłość organu Michnika rysuje się czarno. Średni wynik sprzedaży GW to 116 596, aż o 20,44 procent mniej, niż rok temu!

Lęcąca na łeb na szyję sprzedaż "Wyborczej" nie jest jedynym problemem Agory. Po przejęciu rządów przez PiS skończył się też wielomilionowy strumień pieniędzy płynących z reklam państwowych. Skutki są wymowne: to między innmi 176 zwolnionych pracowników, zwłaszcza z zespołu "GW", o podwyższeniu ceny dziennika nie wspominając.

Na czwartym miejscu najpopularniejszych dzienników znajduje się "Rzeczpospolita" z wynikiem 49 650 (spadek o 10,24 procent) oraz "Dziennik Gazeta Prawna", 42 118, co oznacza spadek o 5,61 procent.

Przypomnijmy, że spadki czytelnictwa dzienników są regularne od lat i często wprost porażąjące. Przykładowo "Fakt" w 2008 roku sprzedawał się jeszcze w ponad 500 tysiącach egzemplarzy, dziś jest to niemal dwa razy mniej. Upadek 'Wyborczej' robi jednak większe wrażenie - w 2008 roku sprzedawała się w ponad 400 tysiącach egzemplarzy.

Dzienniki przechodzą trudny czas - i lepiej już pewnie nie będzie. Dostępny pod ręką internet siłą rzeczy zastępuje dość przecież niewygodne papierowe wydania.

mod/wirtualnemedia.pl