Co zyskuje firma dzięki stronie internetowej?

Kiedyś głównymi formami reklamy były ulotki i papierowe katalogi. Jednak te czasy już dawno minęły. Teraz niemal każdy ma w domu komputer z podłączeniem do Internetu, a dodatkowo – smartfon w kieszeni, z pomocą którego może znaleźć wiele informacji w dowolnym momencie. Zmiany technologiczne wpłynęły także na myślenie przedsiębiorców, którzy masowo przechodzą do Internetu.

Dlatego, jeśli chcesz rozwijać swoją firmę i wyprzedzić konkurencję, powinieneś zadbać o promocję w sieci. Centrum dowodzenia dzisiejszych działań marketingowych online jest strona internetowa, która wzbudza zaufanie i pozwala ludziom zainteresowanym Twoją działalnością, dotrzeć do Twojej oferty.

Zresztą, statystyki mówią same za siebie, jeśli chcesz z sukcesami rywalizować ze swoją konkurencją, musisz mieć własny internetowy adres – już w 2021 roku ponad 70% małych firm miało własną stronę internetową (źródło: interaktywnie.com).

Budowa strony internetowej to duży krok do przodu. Dzięki własnej witrynie:

  • Zdobywasz nowych klientów, którzy są zainteresowani Twoją ofertą. Po wpisaniu nazwy produktu lub usługi w wyszukiwarkę odpowiednio wypozycjonowana strona internetowa Twojej firmy będzie wyświetlać się wśród wyników na frazy kluczowe związane z Twoją branżą.

  • Prezentujesz ofertę na własnych zasadach. Strona WWW nie ma właściwie żadnych ograniczeń. Możesz umieszczać tam grafiki, filmy i pliki audio. W miarę rozwoju możesz rozbudować witrynę o podstronę z blogiem (by wzmocnić pozycję eksperta w swojej branży) i sklepem internetowym, który stanie się Twoim dodatkowym kanałem sprzedaży.

  • Wzbudzasz zaufanie wśród internautów, bo firmy, które działają online i wchodzą w interakcje ze swoimi odbiorcami, budzą pozytywne emocje.

  • Jesteś dostępny 24/7. Niezależnie od godziny i dnia Twoja oferta wyświetla się w sieci. Nie ogranicza Cię ani czas, ani geografia, bo możesz docierać do osób z różnych zakątków kraju i świata.

  • Oszczędzasz, bo nie musisz wydawać kolejnych funduszy na reklamę tradycyjną, projektować nowych katalogów, bilbordów czy ulotek.

Od czego zacząć budowę strony WWW?

Już wiesz, jakie korzyści niesie za sobą strona internetowa. Teraz czas na konkretne porady, który umożliwią Ci budowę skutecznej witryny dla Twojej działalności. Na początku musisz zadać sobie kilka pytań.

Masz już firmę, czy dopiero zaczynasz?

Rozwój działalności przez obecność w sieci to droga, którą wybiera coraz więcej przedsiębiorców. Jeśli masz już firmę, strona internetowa to sposób na zwiększenie popularności marki i zysków. Jeśli dopiero startujesz, własna witryna to narzędzie do poznania swoich odbiorców i konkurencji, a także możliwość kontaktu 24/7 z klientami bez ograniczeń geograficznych.

Jakie funkcje ma spełniać Twoja strona?

Warto wyznaczyć sobie cele, które chcesz osiągnąć. Strona internetowa może spełniać różne funkcje. Może tylko informować o firmie, prezentować konkretny produkt czy usługę, być miejscem, w którym dzielisz się wiedzą na temat kwestii związanych z Twoją branżą czy nawet miejscem, gdzie klienci mogą kupować produkty i rezerwować usługi.

Komu oferujesz produkty/usługi?

Nie możesz zapomnieć także o swoich odbiorcach. Treści na stronie i jej estetyka powinny trafiać do Twojej grupy docelowej. Inaczej będzie wyglądać strona z zabawkami dla dzieci, inaczej z ekspresami do kawy, a jeszcze inaczej z usługami dla seniorów. Wczuj się w swoich odbiorców i zbuduj witrynę z myślą o nich.

Jakie środki możesz przeznaczyć na budowę witryny?

Cena strony internetowej zależy od jej stopnia zaawansowania. Im bardziej rozbudowana strona, tym z większymi kosztami musisz się liczyć. Pamiętaj, że witryna firmy to jej wizytówka i inwestycja, która w dzisiejszych czasach przynosi korzyści wielu małym i średnim przedsiębiorcom.

Czy masz wiedzę na temat budowy stron WWW?

Na rynku jest wiele możliwości (piszemy o tym nieco dalej). Jedne wymagają wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki i programowania, inne pozwalają pozostać laikiem. Wielu przedsiębiorców ze względu na brak odpowiedniego przygotowania, powierza budowę strony oraz wybór domeny i hostingu profesjonalistom.

Czy chcesz mieć wpływ na rozwój strony?

Zanim wybierzesz opcję dla swojej firmy, upewnij się, że w przyszłości będziesz mógł rozwijać swoją stronę internetową i na bieżąco wprowadzać niezbędne aktualizację. Witryna powinna zmieniać się wraz z firmą i prezentować najważniejsze informacje związane z jej działalnością.

Po odpowiedzi na podstawowe pytania przychodzi czas na kolejny etap związany z tworzeniem strony WWW.

Jak zbudować stronę internetową dla firmy?

Budowa strony internetowej może być wyzwaniem dla laika. Obecnie na rynku dostępne są co najmniej 3 opcje, które mogą to zadanie nieco uprościć.

Są to:

  1. Kreatory stron WWW, czyli programy, które umożliwiają budowę prostych stron internetowych. Wielu przedsiębiorców korzysta z tego rozwiązania głównie ze względu na niską cenę. Niestety, często jest to pułapka, ponieważ kreatory strony WWW mają wiele ograniczeń i w miarę rozwoju działalności nie pozwalają rozbudowywać projektu.

  2. Platformy CMS i SaaS mogą stać się alternatywą dla bardziej wymagających. W tym wypadku możesz liczyć na bardziej rozbudowaną stronę, ale nie obędzie się bez nauki działania tych systemów. Poza tym często na własną rękę musisz zadbać o domenę (czyli adres internetowy) oraz o hosting (czyli miejsce na wynajętym serwerze).

  3. Współpraca z profesjonalistami to najwygodniejsza opcja z wymienionych. Pozwala zająć się swoim biznesem, podczas gdy profesjonaliści budują dla Ciebie stronę, dbają o domenę i hosting oraz wprowadzają niezbędne zmiany. Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na to rozwiązanie, które umożliwia najdynamiczniejszy rozwój i daje poczucie bezpieczeństwa.

Rozwiązanie, które wybierzesz, zależy od tego, jakie masz plany biznesowe, ile chcesz przeznaczyć na budowę strony i jakie są Twoje umiejętności informatyczne. Dlatego przed podjęciem decyzji dokładnie przeanalizuj wszystkie za i przeciw każdego z rozwiązań.

Na czym polega współpraca z doradcami internetowymi WeNet?

Na rynku jest dostępna także ciekawa opcja marki WeNet. Doradcy internetowi mają dla małych i średnich przedsiębiorców ofertę, która zawiera w sobie wszystkie niezbędne elementy, aby zaistnieć w sieci i tam rozwijać swoją działalność.

Podejmując współpracę z doradcami WeNet, zyskujesz:

  • Atrakcyjną stronę internetową przystosowaną do różnych szerokości ekranu (RWD)…

  • i zbudowaną zgodnie z oczekiwaniami dzisiejszych użytkowników (User Experience).

  • Niezbędne zabezpieczenia, które chronią Twoje dane i dane Twoich klientów (certyfikat SSL).

  • Wsparcie działań SEO, które mają na celu wywindowanie Twojej strony internetowej na wysokie miejsca w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google, co zwiększy popularność Twojej marki.

  • Pewność, że ciągłość Twojej strony zostanie zachowana, bo to doradcy internetowi pamiętają o przedłużaniu umów związanych z domeną i hostingiem.

  • Stałą opiekę dedykowanego opiekuna, który czuwa na bezawaryjnym działaniem i rozwojem Twojej witryny zgodnie z Twoimi sugestiami.

Tworzenie stron WWW – podsumowanie

Dróg do powstania strony WWW jest kilka, ale tylko profesjonalnie zbudowane witryny mają siłę przebicia. Dlatego, jeśli planujesz stale rozwijać swoją firmę i zyskać dobrą pozycję na lokalnym rynku, dołącz do grona ponad 30 000 przedsiębiorców, którzy zaufali doradcom internetowym WeNet.pl i powierzyli im stworzenie witryny. Wejdź na stronę, zamów darmową wycenę i miej pewność, że Twoja firma online jest w dobrych rękach!