O sprawie pisze „Gazeta Wyborcza” wskazując, że od trzech dni użytkownicy platformy YouTube w Polsce natrafiają na reklamę, wedle której to ONZ blokuje dostawy żywności do głodujących Palestyńczyków w Strefie Gazy.

- „Krótki, 20-sekudnowy filmik, zamieściła na swoim oficjalnym kanale ambasada Izraela w Polsce. Z tego źródła film zebrał jedynie niecałe 20 tys. wyświetleń. Zdecydowanie więcej, bo ponad 3 mln wyświetleń ten sam filmik zebrał z oficjalnego konta ministerstwa spraw zagranicznych Izraela”

- podaje gazeta.

Poza polską, przygotowano też wersję angielską, włoską i niemiecką. W trzy dni propagandowe reklamy wyświetlono ponad 10 mln razy.

- „Izrael dopuścił setki ciężarówek, które wjechały do Gazy. A ONZ odmawia rozdzielenia pomocy. Ciężarówki stoją bezczynnie w Gazie, a obok nich rosną góry niewykorzystanych towarów. To jest celowy sabotaż ONZ. ONZ, rozdziel tę pomoc teraz!”

- słyszymy na nagraniu.