Prezydencka limuzyna znajduje się obecnie w Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji. Tylna opona opancerzonego BMW 760Li High Security jest całkowicie rozerwana.

Prezydenckie BMW High Security 7 ma 5,2 metry długości i waży ponad 3 tony. Dysponuje 6-litrowym silnikiem i mocą ponad 500 koni mechanicznych. Zamontowano w nim opony Michelin Pilot Alpin o wymiarach 245 710 R 490 PAX.

<<< JAK ŻYĆ BY PO PROSTU .... ŻYĆ WIECZNIE! ZOBACZ! >>>

 

<<< 10 PORAD JAK PRZEŻYĆ W DNIACH OSTATECZNYCH >>>

 

<<< CAŁA PRAWDA O BANKSTERACH! KONIECZNIE PRZECZYTAJ! >>>

 

<<< CZY WIESZ ŻE ŚMIERĆ .... NIE ISTNIEJE! >>>

Biegli do 21 marca mają badać opancerzoną limuzynę.

- Ocenią stan samochodu sprzed wypadku. Będą na podstawie zebranych dowodów rekonstruować zdarzenie. Będą oceniać, czy samochód był sprawny technicznie, czy opony zostały właściwie dobrane do tego samochodu - mówiła reporterka TVN24.

System PAX obejmuje specjalną obręcz z zamontowanym na niej pierścieniem, który nie pozwala na zsunięcie się opony z felgi, oraz czujnik ciśnienia w oponie. Wzmocnione opony z systemem PAX, mimo przebicia lub przestrzelenia, umożliwiają kontynuowanie jazdy przez kilkadziesiąt kilometrów z prędkością 80 km/h bez zmiany jej toru.

- Opony tego typu powinny zadziałać w taki sposób, że nawet w momencie przebicia opona powinna się oprzeć na rantach, które są dodatkowo wzmocnione - tłumaczył w TVN24 kierowca rajdowy Michał Kościuszko.

- Nagle zobaczyłem, jak samochód wypada z trasy i jedzie centralnie na mnie. W naszą stronę posypały się kamienie - opowiadał pan Mirosław, autor nagrania, na którym widać wypadek. Śledztwo prowadzi Prokuratura Okręgowa w Opolu.

"Wiadomości" TVP informowały, że założone w aucie opony zostały wyprodukowane w październiku 2010 roku we Włoszech...

kz/tvn24.pl