,,Wzór patriotyzmu najwyższej próby''. Dziś Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych - zdjęcie
01.03.21, 07:55

,,Wzór patriotyzmu najwyższej próby''. Dziś Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych

119

- 1 marca obchodzimy Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych. To wyjątkowe święto ustanowił w 2010 roku śp. prof. Lech Kaczyński, Prezydent RP. Dzięki tej cennej inicjatywie każdego roku przywołujemy pamięć o bohaterach, bez których determinacji, niezłomnej woli i oddania nie byłoby dzisiaj suwerennej, prawdziwie wolnej, niepodległej Polski - mówi Mariusz Błaszczak, minister obrony narodowej w przesłaniu przygotowanym z okazji Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych.

- Ich nierówna, heroiczna walka, za którą wielu z nich zapłaciło życiem, jest dla nas, Ich spadkobierców, wzorem patriotyzmu najwyższej próby - mówi Mariusz Błaszczak, minister obrony narodowej w przesłaniu przygotowanym z okazji Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych.

Szef MON przypomniał, że naszym obowiązkiem jest pielęgnować pamięć o Żołnierzach Wyklętych. Upowszechniać wiedzę o znaczeniu Ich heroicznych postaw, a także dbać o wciąż odkrywane miejsca pochówku.

- Żołnierze Wojska Polskiego od początku włączyli się w proces przywracania Żołnierzom Niezłomnym należnego Im miejsca w polskiej historii. Wiele jednostek wojskowych na swoich patronów wybrało właśnie wyklętych w tamtym czasie żołnierzy antykomunistycznego podziemia. Pamiętajmy o naszych Bohaterach! Zasłużyli na naszą pamięć i naszą wdzięczność. Chwała Bohaterom! - podkreślił szef MON

gov.pl

Komentarze (119):

Ofiary bandyty "Burego"2021.03.1 19:48
Eugenia K. lat 7 zm. 1946 +++ Piotr N. lat 8 zm. 1946 +++ Marysia O. lat 14 zm. 1946
Maciej2021.03.1 14:11
Towarzysz Stanisław M. był urzędnikiem. Towarzysz Stanisław M. skończył średnią szkołę. Towarzysz Stanisław M. był - SEKRETARZEM PODSTAWOWEJ ORGANIZACJI PARTYJNEJ - P.Z.P.R. !!!!!!!!!!!! Towarzysz Stanisław M. bierze emeryturze - CZTERY TYSIĄCE ZŁOTYCH NETTO I ŚMIEJE SIĘ Z TEGO !!!!!!! Kto jest - BENEFICJENTEM ??????????????
MiałKarabinToBrałCoChciałRazŻytoRazŻycie2021.03.1 12:09
Dlaczego wyklętni z lasu nie przekonali do siebie szerokich mas społecznych? Dlaczego nie porwali tego ludu, z którego sami się ponoć rodzili, do podjęcia skutecznego oporu, do gremialnego przejścia na stronę "dobra" i wsparcia burych łupaszków czynem? Bo pod płaszczykiem ideowym prowadzili oni zwykły, bandycki rabunek i przemoc z użyciem broni palnej. W zdecydowanej większości przypadków wobec ludności cywilnej, wyniszczonej ekonomicznie i traumatycznie sponiewieranej przeżyciami wojennymi. To budziło naturalny odruch oporu, odrzucenie i niechęć. Nie spowodowała tego sama presja władz na chłopstwo w terenie - ci ludzie przecież przez kilka lat skutecznie lawirowali, symulowali i kamuflowali się w warunkach okupacyjnego terroru. Znosili by także nacisk komunistycznej bezpieki, udając gorliwą wieśniaczą spolegliwość. A potajemnie szykowali by się stanąć w szeregu do walki na hasło wyklętnych watażków. To nigdy nie nastąpiło. Wieś odrzuciła leśna bandyterkę po całości. W ludowej mądrości nie "kupiła" ich mrzonek, odwróciła się plecami do manifestacji i zamknęła drzwi przed ideowym bełkotem. To polska wieś wykończyła zjawisko poakowskiego ruchu oporu. Sama, z własnej woli, siłą bierności i mądrością zbiorowej niechęci wobec przemocy.
Anonim2021.03.1 13:01
kłamiesz! jak bolszewicki bękart!
olo2021.03.1 18:46
porwac icek to sie dali zydzi z rosji do walki z polakami o utrwalanie w polsce zydokomunistycznej wladzy
konrad2021.03.1 11:55
Dzisiaj nie sposób oddzielić ziarno od plew . Na jednej z podkarpackich stacji przez cały niemalże 1945 rok bandyci wyciągali z pociągu wracających z robót w Niemczech Polaków rabowali ,gwałcili i mordowali . Okoliczny lasek pełen jest do dzisiaj nie zidentyfikowanych kości . Tych zbrodni nie wyjaśniono bo ludność czuła się zastraszona . Jedna z ofiar po kilkuletniej tułaczce zginęła niemalże na progu rodzinnego domu.
Polak2021.03.1 12:07
To był czas powojennej demoralizacji, anarchii, grozy. To co piszesz zapewne miało miejsce. Tak samo mordowano i rabowano przesiedleńców z Kresów na ziemie zachodnie. Członkowie AK czy legalnego PSL nie znali dnia ani godziny kiedy załomoczą w drzwi i z buciorami wejdzie MO lub UB. Ale mimo to podziemie antykomunistyczne miało poparcie ogromnej większości społeczeństwa i pomoc (nocleg, wyżywienie) mimo strasznych represji. Wystarczy spojrzeć co UB zrobiło z miasteczkiem Wąwolnica - za pomoc podziemiu antykomunistycznemu.
konrad2021.03.1 12:46
No cóż każą historie należało by traktować indywidualnie .Kiedy dowództwo AK wydało rozkaz zaprzestania dalszych działań zdecydowana większość się temu podporządkowała . Ci co się na to nie zdecydowali zapewne wiedzieli że po dekonspiracji ich los byłby niepewny i woleli się ukrywać . Uskok o którym pisałem wcześniej rozpatrywał ujawnienie się ale ostatecznie do tego nie doszło a on sam zginął śmiercią samobójczą rozrywając się granatem żeby nie wpaść w ręce UB.
Anonim2021.03.1 13:11
Bandyci sowieccy, żydowscy, ukraińscy, ale i nasi komuniści psychopaci zakładali mundury polskiego wojska aby siać zgrozę wśród ludności, zastraszać, zdejmować z siebie odpowiedzialność, aby gwałcić, mordować i rabować? Dosłużyli się za takie czyny stopni oficerskich w PRL-u. Przedwojenne wojsko takie sprawy karało egzekucją.
Darek2021.03.1 11:51
Czemu nie napiszecie kto zamordował rotmistrza Pileckiego? Toż to Kryże, ojciec kolejnego zbrodniarza komunistycznego, późniejszego wiceministra sprawiedliwości w rządzie Jarosława Kaczyńskiego, zastępcy synalka sekretarza PZPR Ziobry.
Polak2021.03.1 11:59
Z tym Kryże to lekko przesadzasz, za to S.Michnik to 100 procentowy stalinowski bandzior.
Darek2021.03.1 12:09
Stefan Michnik to taki sam stalinowski bandzior jak Kryże, ale akurat Pileckiego zamordował Kryże a nie Michnik, więc co to ma do rzeczy. Czy istnienie innych bandziorów może usprawiedliwiać stalinowskie zbrodnie? Zaraz mi napiszesz że Stalin to nie był taki zły i że przesadzam, bo przecież był jeszcze Hitler. No i co z tego że byli inni?
Polak2021.03.1 12:57
Różnica jest taka że A. Kryże został zdymisjonowany i zdjęty ze stanowiska natomiast taki S. Michnik jest nie do ruszenia a brat broni tego zbrodniarza jak lew. W mediach wokół GAZ.Wyb o nim cisza. W całym tym środowisku lewicowo/liberalnym przeszłość takich osób jest skrzętnie skrywana. Vide Cimoszewicz, Borowski, Olejnik. Te osoby mimo takich obciążeń rodzinnych mogą robić spokojnie w IIIRP karierę i robią.
Darek2021.03.1 13:06
Różnica jest taka że Michnik został zdymisjonowany i musi ukrywać się za granicą żeby uniknąć więzienia, a taki Kryże dostaje ministerialną emeryturę i żyje sobie jak pączek w maśle. A Ziobro to nawet nadal ministrem jest.
Polak2021.03.1 13:36
A co ma Ziobro do stalinowskich zbrodniarzy?? S. Michnik to nie musi się ukrywać tylko jest ukrywany, Szwedzi go nie chcą wydać. Cała rodzina Michników/Szechterów to zdrajcy/zbrodniarze/degeneraci. I A.Michnik broni takich zbrodniarzy ("polowanie na czarownice" he, he) bo broni swojego parszywego pochodzenia.
Darek2021.03.1 13:45
Co ma Ziobro do stalinowskich zbrodniarzy? Jego zastępcą w rządzie Jarosława Kaczyńskiego był stalinowski zbrodniarz, jego ojciec był sekretarzem PRZPR to jeszcze Ci mało? A co konkretnie zrobił Adam Michnik w celu ochrony brata? Nic. Kaczyński nie tylko konkretnie chroni zbrodniarzy, ale ich awansuje i zapewnia apanaże z kieszeni podatników w tym z kieszeni ofiar tych pisowsko-stalinowskich oprawców.
Polak2021.03.1 14:35
pisowsko-stalinowskich oprawców...daj już spokój, kabareciarz z ciebie
Izydor2021.03.1 11:20
Moja babcia mieszkająca w świętokrzyskim o żadnych żołnierzach wyklętych czy tez niezłomnych nie słyszała. Opowiadała natomiast o bandach grasujących po wojnie. Bohaterowie godni katoprawactwa.
Polak2021.03.1 11:43
Zapewne były to bandy UB lub dezerterów z armii Berlinga.
Darek2021.03.1 12:34
Albo kosmici. Taaaa....
Polak2021.03.1 13:37
ja tam w kosmitów nie wierze..
jan kowalski2021.03.1 19:03
ten wasz łogień pseudonim major był w UB -pełna zgoda
olo2021.03.1 18:37
icek przeciez twoja babcia mieszkala w rosji
Polska będzie wolna , kiedy2021.03.1 10:42
znikna geremki, balcerowicze i inni antyPolacy a powstana ulice , place i podręczniki o takich Bohaterach , których są SETKI!!!! https://www.youtube.com/watch?v=5eZXsvwt8mE
Teofila Zjepko (w podróży)2021.03.1 10:41
+Wierzę w Pedofila w ministrancie obecnym w Kościele+
Anonim2021.03.1 10:36
Dr Kowalski ostro wRealu24: Czesław Kiszczak cynglem Jaruzelskiego?! Odkłamujemy historię PRL! ......................................... https://www.youtube.com/watch?v=g6CjKaNRSQk&feature=youtu.be
Anonim2021.03.1 10:39
dobre, polecam!
Anonim2021.03.1 10:33
Historia WOP! Jak się hartowała stal komunistycznych pograniczników! Lech Kowalski wRealu24 ............................ https://www.youtube.com/watch?v=5Paj0Uz5qV4
Anonim2021.03.1 10:29
Tylko u nas! Lech Kowalski ujawnia prawdę o Układzie Warszawskim! Jak ruscy chcieli zniszczyć Polskę ............ https://www.youtube.com/watch?v=66_n6D1bVrk
Anonim2021.03.1 10:27
dr LECH KOWALSKI - CAŁA PRAWDA O BEZPIECE CYWILNEJ I UB ........... https://www.youtube.com/watch?v=r4t6RPD86fo
Anonim2021.03.1 10:23
Czego Towarzyszka Panienka nie powie o swoim ojcu?! Sekrety Jaruzelskiego ujawnia L. Kowalski wR24! .................. https://www.youtube.com/watch?v=WNvNWql_BnI
Anonim2021.03.1 10:20
Chwała Bohaterom! Chwała Wielkiej Polsce!
Anonim2021.03.1 10:15
Czy Rosjan stać by było na Rewolucję bez rostszyldowej "pomocy" i udziału w niej Żydów?
on2021.03.1 10:14
Jako wzór patriotyzmu można ich traktować przytaczając tylko nieliczne wątki historyczne związane z nimi.
Anonim2021.03.1 10:18
co ty powiesz? a ty co byś robił w czasie realnej walki z bolszewizmem?
Darek2021.03.1 11:49
Serio uważasz że walka z bolszewizmem usprawiedliwia mordowanie polskich dzieci, gwałcenie i mordowanie kobiet, napady rabunkowe na Polaków? Serio Wania, Serio? Wy bolszewicy nigdy się nie zmienicie.
Anonim2021.03.1 10:10
Stalinowcy oprawcy dokonywali selekcji zdrajców już wśród interesowanych żołnierzy już w Katyniu? system bolszewicki cały czas tworzył matrioszki i selekcjonował zdrajców do operacji bolszewizacji Polski? Całe to "towarzystwo" o wypranych mózgach psychopatów Stalin przywiózł na czołgach do Polski i osadził w newralgicznych miejscach do mordowania polskiego Narodu? Selekcja oprawców była doskonałą? Ich potomkowie do dziś zajadle dzielnie bronią "osiągnięć" bolszewizmu, czy komunizmu? Zapominają o ogromie tyranii i bestialstwa na polskim Narodzie, na żołnierzach? Poza tym, czym by była rewolucja bolszewicka bez udziału w niej Żydów?
Skrzypek na dachu2021.03.1 9:55
Brawo Zolnierze Wojska Polskiego RP II .
PRAWDA2021.03.1 9:40
Rosja w 1944 roku w Lublinie załozyli Szkoły prawnicze -- Ducza -- było ich 8 szkół - Dzisiaj w Polsce dalej sie opieramu na szkoleniu Prawników w Polsce == Szkoła ma za Zadnie Gloryfikowanie Międzynarodówki Komunistycznej ,, Dlatego pwinno się jak najpredzej oczyścić Czerwoną Zaraze w Polsce ===
antoni.s2021.03.1 9:31
Wspominając tych bohaterów tym bardziej smutno się robi żyjąc w czasach, w których współczesnym symbolem patriotyzmu pisowskiej polski jest hajlujący greniuch, robiący błyskawiczną karierę, taki ipn-owski obajtek, ulubieniec ferajny kaczyńskiego, przyszły premier być może, żal.
Polak2021.03.1 9:46
Gdyby nie PIS to żadna inna partia na terenie RP nie uczciłaby odpowiednio tych dzielnych ludzi.
olo2021.03.1 10:03
icek jak ci smutno w polsce to spadaj do izraela tam bedziesz wsrod swoich bohaterow
antoni.s2021.03.1 11:03
Żeby nie było wątpliwości, pisząc o bohaterach, nie mam na myśli zwyrodniałych leśnych bandytów mordujących cywilów, tylko takich ludzi jak"nil" i pilecki.
Polak2021.03.1 11:18
Musisz sobie jeszcze doczytać o tysiącach (dzisiaj ledwo pamiętanych) innych. Np. o Stefanie Bembińskim "Harnasiu".. Nauczyciel na wsi, akowiec, po wojnie poszedł do lasu i rozbijał ubeckie więzienia. A gdyby podpisał papier i poszedł na współpracę z komuną zostałby dyrektorem szkoły w Warszawie.
WeźKarabinRozbijDrzwiBohateremJesteśTy2021.03.1 9:18
Cała ta "wyklętność" opierała się na jednym: posiadaniu broni przez przestępczość zorganizowaną. Gdyby ludzie na wsiach masowo posiadali nadal broń palną, skutecznie stawiali by czoło rabunkowej napaści "leśnych". Obrona skromnego, powojennego dobytku byłaby warta daniny życia i dlatego chłopi zajadle i z poświęceniem bronili by swojego przed zarekwirowaniem i pospolitą kradzieżą. Bandy, osłabiane kadrowo walkami z wieśniakami i pozbawione dostępu do darmowego wiktu wydartego społeczeństwu, szybko rozpadały by się od plagi głodnych dezerterów. Analogicznie, dziś oazowa brzydula i cherlawy wymoczek z WOT-u, wyszkoleni w 16 dni do wojaczki, ale trzymający w drżących kończynach kałabiny Gniot, są w stanie sterroryzować, zastraszyć i przymusić do dowolnego posłuszeństwa czy złożenia daniny cały blok mieszkalny na osiedlu. Zamieszkały przez ludzi może i odważnych, ale całkowicie rozbrojonych czyli zepchniętych w bezbronność wobec nawet lichego agresora.
Leon2021.03.1 9:29
Komunistyczny stek bzdur, tate pewnie w UB więc co się dziwić takiej narracji!
Polak2021.03.1 10:56
Coś ty ćpał??!
Polak2021.03.1 8:55
Polscy patrioci szanują i czczą pamięć żołnierzy podziemia antykomunistycznego którzy rozbijali więzienia UB (Kielce, Radom, Pułtusk itd.), likwidowali zdrajców/donosicieli, walczyli z obławami NKWD/UB, rozbijali posterunki UB/MO uwalniając aresztowanych patriotów.
franek2021.03.1 9:16
POTOMKOWIE ZYDOKOMUNY OBECNIE ROBIA WSZYSTKO, ZEBY POWOJENNE ZBRODNIE UB NA POLAKACH WYBIELIC A ZOLNIERZY WYKLETYCH POCHANBIC.
Polak2021.03.1 10:16
Polacy doskonale pamiętają zbrodnie tych przeklętych bandytów, rosjanie i prokomunistyczna pisowska mafia czci morderców Polaków.
Polak2021.03.1 10:54
"Polak", bredzisz jak potłuczony.
Leon2021.03.1 8:49
Wszystkim trollom, bękartom stalina, jesteście zwykłymi śmiecia, niezłomnym możecie jedynie buty lizać zaprzańcy!
PRAWDA2021.03.1 8:47
Od 1944 roku na ziemiach Polski byli Ruskie spec Służby NKWD do 1956 roku w ilości 35,000 tysięcy i niszczyli Narod Polski Katolicki ---
Olo2021.03.1 8:52
Bardzo często wraz z pospolitymi bandytami wypuszczonymi z więzień przebierali się za leśnych i dokonywali grabieży i mordów na ludziach we wsiach żeby przestali pomagać partyzantom!
Darek2021.03.1 12:33
Albo naród Polski albo katolicki - tego się nie da pogodzić. Od 600 lat ponad żaden Polak nie jest i nie może być katolikiem.
Olo2021.03.1 8:42
Trzeba głośno mówić że Nila i Pileckiego oskarżali i skazali żydzi!
AAAtomek2021.03.1 8:50
Skład sędziowski (Pileckiego) Prokuratorem oskarżającym Pileckiego był major Czesław Łapiński, przewodniczącym składu sędziowskiego podpułkownik Jan Hryckowian (obaj byli dawnymi oficerami AK oraz LWP), a członkami składu sędziowskiego: sędzia wojskowy kapitan Józef Badecki i ławnik Stefan Nowacki. Skład sędziowski (tylko jeden ławnik zamiast dwóch) był niezgodny z ówczesnym prawem. Wikipedia.
Anonim2021.03.1 8:53
zadziwiający, jak Żydzi interesują się Polską? A co tam panowie Żydzi słychać w Palestynie?
AAAtomek2021.03.1 8:58
Gdybyś żył w czasie 2WŚ, ze swoim antysemityzmem zostałbyś szmalcownikiem?.... A może to twoja rodzinna tradycja???
Anonim2021.03.1 9:03
AAAtomek, niekoniecznie! to coś, trzeba mieć w genach? to coś, utrwalone jest w pokoleniach?
AAAtomek2021.03.1 9:11
Podobno antysemityzm u Polaków jest utrwalony w genach?
Anonim2021.03.1 9:14
Jeśli byłaby to prawda, to nie byłoby Chazarów?
Anonim2021.03.1 9:18
AAAtomek, a gdzie ty widzisz antysemityzm w Polsce? ocena nie jest antysemityzmem?
ALA2021.03.1 9:26
PRZYJMUJAC ZYDOW PRZED WIEKAMI WTEDY KIEDY CALA EUROPA ZACHODNIA SIE ICH POZBYWALA TO BYL STRASZNY BLAD, KTORY DO DZIS POKUTUJE I NIWECZY POLSKE I POLAKOW. DZIS ZYDZI WSPIERANI PRZEZ ZYDOSTWO W USA ROBIA WSZYSTKO ZEBY POLSKA NIE BYLA SAMODZIELNA.
To nie my mordowaliśmy Żydów! To Niemcy!2021.03.1 20:25
(i Holendrzy hehehe)
Leon2021.03.1 8:56
Dodaj jeszcze że różański który osobiście go przesłuchiwał to też Polak!
F2021.03.1 9:31
CZY ZYD KTORY NOSI POLSKIE NAZWISKO JEST POLAKIEM.
Olo2021.03.1 9:08
Leo Hochberg, Rubin Szwajg, Kryże to też Polacy sowiecka szmato!
franek2021.03.1 9:34
szmata zydzie to wyla wasza zydowka krwawa kuna ktora miazdzyla denitalia szuflada mlodym partyzantom
Olo2021.03.1 9:19
Mordercy Nila: igor andrejew rosyjski żyd, gustaw auscaler żyd, emil merz żyd
Dedykowane Anonimowi i Spółka2021.03.1 8:41
– Żydzi po wojnie mordowali Polaków. Nie, nie naród żydowski mordował Polaków, robili to Żydzi ulokowani w strukturach bezpieki, Informacji Wojskowej, komunistycznych władz. Było ich tam całe mrowie i śmiało można ryzykować twierdzenie, że bez nich Stalinowi trudno by było zbudować komunistyczny twór, którym była PRL. Skala zasług Żydów w powojennej Polsce dla Stalina była ogromna. co potwierdzają raporty płynące z Polski do Moskwy. Już jesienią 1945 roku sowiecki doradca przy Ministerstwie Bezpieczeństwa Publicznego płk Nikołaj Sieliwanowski pisał w specjalnym raporcie do Ławrientija Berii – wszechwładnego szefa NKWD: – „W Ministerstwie Bezpieczeństwa Publicznego pracuje 18,7 procent Żydów. 50 procent stanowisk kierowniczych zajmują Żydzi.
Polak2021.03.1 9:07
Zgadza się. Oprócz Radkiewicza w MBP cała prawie reszta to Żyd na Żydzie. Była też wśród nich sławetna Julia Brystygierowa co lubiła więźniom genitalia w szufladzie przytrzaskiwać.
Olo2021.03.1 9:22
Też sławetna wolińska, żydówka katująca Polaków.
Anonim2021.03.1 9:10
ale i nie tylko, także w MON, i innych urzędach i instytucjach?
Polak2021.03.1 9:11
No ale takie ćwoki zakute jak AAAtomek czy tzw. "Polak" nie mają o tym najmniejszego pojęcia.
Olo2021.03.1 9:27
Oni mają pojęcie tylko że pochodzą z tego bydlęcego rodu, to są resortowe znajduchy! Jak to ładnie ujął chyba Żebrowski że czwarte pokolenie UBeków walczy z czwartym Pokoleniem AKowców, przykład: gdula-Płużański
Polak2021.03.1 10:08
Mają też pojęcie że o 19.00 są Fakty TVN.
Prawda2021.03.1 8:40
Od razbiorów Polski w 1794 roku maj pod Poznaiem ----Zdrajcy I Konfidnci podpisali == Rozbióe Polski ---Narod Polski jest bezlitośnie Mordowany przez wschodnie i zachodniego --Sasiada do 1956 roku zostało wymordowanych 98 procent Inteligencji i naukowców Polski ====Dzisiaj Polska ----musi mieć słuzby specjalne takie jak ma Izrael --MOSAD -- do zniszczenia wewnętrznego wroga jak == RAK ==
AAAtomek2021.03.1 8:35
Bohaterowie TAK, mordercy niewinnych ludzi, dzieci, kobiet, starców - NIE!!!
Anonim2021.03.1 8:33
29 stycznia oddział Rajsa, udając pododdział KBW, wkroczył do Zaleszan. Założono sowieckie epolety, a komendy wydawano po rosyjsku. Mieszkańcy nie wiedzieli z kim mają do czynienia. Lekceważyli przybyły do wsi oddział, odmówili spełnienia części świadczeń. „Bury” po otrzymaniu meldunku o wrogim stosunku wsi do jego żołnierzy wyraził zgodę na spalenie wsi. Śmierć poniosło łącznie 14 osób, które straciły życie w podpalonych domach, od kul lub zmarły później w wyniku odniesionych ran. - zaprawdę, bohater godny chwały.
Polak2021.03.1 8:38
Jak byś się uczył to byś wiedział że niektóre wsie/gospodarze szli na współpracę z UB i na nich spadała za kolaboracje często kara.
AAAtomek2021.03.1 8:40
Tak, tak, noworodki też współpracowały i dlatego zostały zabite....
Anonim2021.03.1 8:51
@AAAtomek czemu tak skrupulatnie nie krytykujesz Żydów przeprowadzających czystki w Palestynie?
AAAtomek2021.03.1 8:59
To artykuł o Polakach, a nie Palestyńczykach, Ujgurach i chrześcijanach z Nigru.
Anonim2021.03.1 9:12
rozumiem, że do sprawy mordów w Palestynie wrócisz?
Polak2021.03.1 9:15
Przestań bredzić. Nie o tym nie wiesz, nie wiesz jak było. Normalny bojownik podziemia antykomunistycznego nie walczył z noworodkami.
Polak2021.03.1 8:41
Nie podszywaj się pod Polaka, rusku. I pamiętaj że bajki w stylu "wieś szła na współpracę z SB" to współczesne wymysły postkomunistów z pisowskiej mafii mające tłumaczyć tych przeklętych bandziorów.
Polak2021.03.1 8:59
Z ciebie taki "Polak" jak z koziej d....y trąba he, he
Jawny2021.03.1 8:39
A teraz - dla równowagi - wysmaż (jeśli zdołasz) elaborat o Nalibokach i Koniuchach. Masakra dokonana na co najmniej 38 polskich mieszkańcach (mężczyznach, kobietach i dzieciach; najmłodsze miało 2 lata) przez Rosjan, Litwinów oraz - last not least - Żydów (twoich pobratymcach). Odważysz się?
AAAtomek2021.03.1 8:48
A dlaczego ma się tłumaczyć ze zbrodni popełnionej przez Litwinów, Rosjan, Żydów itd? Przecież twój IPN umorzył tę sprawę: Śledztwo zostało zakończone postanowieniem o umorzeniu z dnia 21 maja 2020 roku wobec śmierci sprawców kierowniczych oraz niewykrycia pozostałych sprawców. ____ Śledztwo w sprawie zabójstwa w styczniu 1944 roku przez partyzantów sowieckich kilkudziesięciu mieszkańców wsi Koniuchy gm. Bieniakonie pow. Lida, woj. nowogródzkie (S 13.2001.Zk).
Anonim2021.03.1 8:59
IPN to ORGANIZACJA antypolska? i można by tu wiele mówić, jak choćby schowanie pod dywan śledztwa przeciw mordercom ks. J. Popiełuszki? ale i sprawy rehabilitacji banderowców skazanych wyrokami sądów, itd. Pion prokuratorski IPN do likwidacji!
Jacek2021.03.1 9:40
A ktoś z tych zbrodniarzy robi bohaterów ? Nie - i tu jest róznica.
Jeszcze Polska nie zginęła, kiedy my żyjemy!!2021.03.1 8:25
Polacy oddają hołd Żołnierzom Wyklętym. Cześć i Chwała Bohaterom! Pokój Ich Duszy.
Polak2021.03.1 8:42
Rosjanie i pisowska komuna oddaje cześć przeklętym bandziorom, Polacy pamiętają o rodakach mordowanych przez tych bandytów.
Leon2021.03.1 8:45
Tate w UB pewnie szmato UBecka, pomiocie stalinowski!
Leon2021.03.1 9:23
Wiem to z pierwszej ręki, pracowałem w UB.
franek2021.03.1 9:41
icek ty taki polak jak ja zydek potomek zbrodniarza z ub
"To nie my zabijaliśmy Żydów! To Niemcy!!!"2021.03.1 20:26
...i Holendrzy! hehehe
JanP2021.03.1 8:20
Cześć i chwała ofiarom bandytów przeklętych.
Polak2021.03.1 8:33
Sam jesteś bandyta przeklęty za to co tu piszesz draniu
ceramik2021.03.1 8:17
Chwała tym żołnierzom.
Polak2021.03.1 8:20
Wśród przeklętych bandziorów nie było ani jednego żołnierza - AK rozwiązała się zanim bandyterka zabrała się za masowe mordowanie cywilów.
Anonim2021.03.1 8:15
Przestańcie wreszcie z tymi "wyklętymi"! Powinny zostać tylko: Dzień Jedwabnego i Dzień Pogromu Kieleckiego. Czcić należy pamięć wyłącznie naszych, którzy mordowali polskich gojów: Różańskiego-Goldberga, Stefka Michnika, Krwawą Lunę itd. Kiedy wreszcie to zrozumiecie?!
oczywiście!2021.03.1 8:20
rozumiem - że to SARKAZM
Anty-Anonim2021.03.1 8:36
Brawo! Mózg ci jeszcze działa.
Patriota2021.03.1 8:13
Cześć i chwała kobietom i dzieciom, gwałconym i mordowanym przez, tfu, wyklętych.
franek2021.03.1 8:24
ICEK POMYLILES ZOLNIERZY WYKLETYCH Z" WYZWOLENCZA" ARMIA CZERWONA , KTORA WYZWALAL ALE POLSKIE DZIEWCZYNY Z DZIEWICTWA.TWOJ DZIADEK JAKO UBOWIEC TEZ TAM BYL.
AAAtomek2021.03.1 8:38
Naucz się najpierw poprawnie pisać w języku polskim, sieroto pisowiecka!
michal2021.03.1 11:40
was icek sieroty bolszewickie opuscila rosja to teraz przyklejacie sie do unii czyli niemiec
konrad2021.03.1 8:07
Nie wolno pchać wszystkich do jednego worka bo wśród szlachetnych postaci bardzo wielu było pospolitych rzezimieszków plądrujących polską prowincje .
franek2021.03.1 9:09
ICEK TY ZOLNIERZY WYKLETYCH POMYLILES Z BADA ZYDA BIELECKIEGO, KTORA PLADROWALA POLSKIE WSIE ZABIJAL A POLAKOW BRONIACYCH WSOJEGO DOBYTKU NA WSCHODZIE .PRZY POMOCY POLAKOW CZES TYCH ZYDOW ICIEKLA Z GETTA WARSZAWSKIEGO I TAK SIE ODWDZIECZALI POZNIEJ ZA PODANA IM REKE.
konrad2021.03.1 9:35
przyznam się że jako dziecku Rodzice zaoszczędzili mi wspomnień z okresu ich młodości . Dopiero sam dokopuje się w internecie pewnych informacji i są one mi bliskie bo okazuje się że moje ulubione miejsce zabaw nad Wieprzem było też miejscem schronienia i śmierci po zdetonowaniu w bunkrze granatu USKOKA legendarnego żołnierza co dzisiaj upamiętnione jest stosownym obeliskiem. U Uskoka służył mój wujek za co dostał wieloletni wyrok. Dzisiaj można dużo się dowiedzieć z internetu. Opisane są potyczki .Jedna szczególnie mnie zaintrygowała nie potrafię jej racjonalnie wytłumaczyć .Po pochodzie 1 majowym młodzi chłopcy wracając z uroczystości w Lubartowie zostali zastrzeleni bodajże w 1949 roku . To byli nastoletni chłopcy niosący biało-czerwone sztandary a niezłomni potraktowali ich jak śmiertelnych wrogów.
Polak2021.03.1 8:02
Żyją jeszcze świadkowie działalności tych przeklętych bandziorów, więc Polacy nie zapomnieli że pisowska mafia zrobiła z 1 marca Dzień Bandyty. Czekamy teraz jeszcze na Dzień Podpalacza, Dzień Włamywacza i Dzień Malwersanta, równie sensowne święta.
20011 r rząd PO-PSL!2021.03.1 8:17
debilu, "Polak" ( a w metryce jak?) TEN dzień zrobiła antypolska mafia POpaprańców 10 LAT temu!
Polak2021.03.1 8:23
Gdybyś miał cokolwiek wspólnego z Polską wiedziałbyś że to pisowska mafia zgłosiła ten pomysł i jako jedyna lobbowała za ustanowieniem Dnia Bandyty.
franek2021.03.1 9:28
ZYDZIE PIS ZOSTAL WYBRANY PRZEZ POLAKOW .
Polak2021.03.1 10:17
Polacy zawsze głosują przeciwko prokomunistycznej pisowskiej mafii.
Polak2021.03.1 8:35
Z niego taki "Polak" jak z koziej d...y trąba
oklkko2021.03.1 7:59
co na to Budka Gomółka ?? czy chodzi w maseczce na grób dziadka Wiesława