Warzecha: WOŚP, czyli między młotem  a kowadłem - zdjęcie
05.01.12, 12:38

Warzecha: WOŚP, czyli między młotem a kowadłem

36

Marta Brzezińska: Zbieranie pieniędzy na chore dzieci jest absolutnie szczytnym celem. Ale dlaczego o Orkiestrze i Jerzym Owsiaku nie można powiedzieć żadnego krytycznego słowa? Ta postać jest już medialnie beatyfikowana?

 

Łukasz Warzecha: Jest to dla mnie bardzo czytelny mechanizm oszustwa opartego na szantażu moralnym. Po pierwsze, nastąpiło utożsamienie osoby głównego organizatora z samą akcją i jej celem, co zresztą moim zdaniem było świadomym działaniem samego Owsiaka. Proszę zwrócić uwagę, że WOŚP tym się różni od działań Caritas czy Polskiej Akcji Humanitarnej (mimo, że tam też jest przecież bardzo wyrazista szefowa tego przedsięwzięcia), że tu wszystko jest skoncentrowane wokół Owsiaka. Przejawia się to nawet w powszechnym zapytaniu „czy dałeś coś na Owsiaka?”. Raczej nikt nie mówi „daję na Ochojską”, a już na pewno nie ma takiej osoby na czele przedsięwzięć Caritas, gdzie na pierwszym miejscu jest sprawa. W przypadku WOŚP pierwsze skrzypce gra Owsiak, który moim zdaniem jest postacią bardzo kontrowersyjną, mówiąc wprost – postacią, która mi się wyjątkowo nie podoba. Moim zdaniem to jest w pewnym sensie hipokryta, który próbuje wykreować swój wizerunek przede wszystkim jako dobroczyńca, a tak naprawdę jest działaczem politycznym, w tym sensie, że w pewnych momentach zabiera głos właśnie w sprawach politycznych, i to często bardzo ostro. Nie tak, że popiera konkretną partię, aczkolwiek wypowiedzi zdradzające jego sympatie polityczne również mu się zdarzały. Ponieważ nastąpiło utożsamienie tej osoby z samą akcją i jej celem, jest tak, że jeśli ktoś mówi, że nie podoba mu się Owsiak, to tworzy się wrażenie, że jest to samo, co krytyka generalnie już nie samego działania Orkiestry, ale w ogóle samej istoty dobroczynności charytatywnej, co jest oczywiście bzdurą, bo jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

 

Co więcej, uważam, że gdyby intencje Jerzego Owsiaka były czyste, wiedząc jak jest odbierany, wycofałby się. Nie chodzi mi o to, żeby przestał być szefem fundacji WOŚP, ale powinien zejść na drugi plan – być może zrezygnować z prowadzenia tego całego show. Oczywiście, zaraz znajdą się tacy, którzy powiedzą, że jak on się wycofa, to przestanie przyciągać tych wszystkich młodych ludzi, i tutaj docieramy do sedna – dla kogo ci ludzie biorą udział w WOŚP – dla Owsiaka czy dla sprawy? Bo jeżeli biorą udział w tym całym – jak ja to nazywam – cyrku, dla Owsiaka to nie mamy w ogóle o czym mówić. Przecież nie jest ważny Owsiak ze swoim show, wygłupami w czerwonych okularach, ale ważne są w tym roku – podobno – wcześniaki, na które będą zbierane pieniądze. Jeżeli jest tak, że tylko Owsiak ma być magnesem, to znaczy, że ta sprawa nie opiera się na żadnym głębszym przemyśleniu po co się w tym uczestniczy i dla kogo się te pieniądze zbiera.

 

Czyli w przypadku WOŚP cel uświęca środki?

 

Z całą pewnością działa mechanizm, że cel uświęca środki, ale to jest mechanizm fałszywy. A myślę, że każdy powinien zdawać sobie sprawę, że cel nie uświęca środków, a już zwłaszcza w takiej materii, jak działalność charytatywna. Poza tym, kwestią tabu jest temat, jak Orkiestra radzi sobie z realizacją swoich statutowych celów. Mam w pamięci ileś tekstów, z których wynikało, że WOŚP bardzo nieumiejętnie rozdysponowuje swoje fundusze, że zdarzają się sytuacje, w których sprzęt stoi kompletnie niewykorzystany, mimo że było wiadomo od początku, że w danej placówce jest on niepotrzebny. Jeżeli ktoś stawia takie zarzuty WOŚP, to spotyka się z bardzo niechętnym przyjęciem i znów jest traktowany, jakby kwestionował same cele działania organizacji, co jest oczywiście bzdurą.

 

I wreszcie, bardzo zasadnicze pytanie – czy powinno być tak, że w normalnym państwie, gdzie podobno normalnie działa służba zdrowia, prywatna fundacja powinna to państwo wyręczać w zapewnianiu sprzętu dla szpitali? Tu znów pojawia się pytanie, czy cel uświęca środki. Można powiedzieć, że państwo na to nie stać, ma z tym poważny problem. Może więc powinniśmy się zająć egzekwowaniem od państwa tych powinności, a nie powodować, że czuje się ono wyręczone, bo „jak nie ma sprzętu, to Orkiestra to kupi”. Przepraszam, ale my wszyscy płacimy na to podatki.

 

Czyli jesteśmy między młotem a kowadłem – WOŚP wyręcza państwo, rząd się z tego cieszy, WOŚP w zamian cieszy się wielkim poparciem i koło się zamyka. A de facto, kasa na sprzęt dla chorych dzieci jest.

 

Oczywiście, można powiedzieć, że skoro jest, jak jest, to starajmy się rozwiązać w jakikolwiek sposób ten problem. Miałbym tylko jeden postulat. Nie przeczę, że wiele osób, które bierze udział w WOŚP robi to ze szczerych intencji, nie dla Owsiaka, ale dla sprawy, dlatego absolutnie nie chcę uprawiać krzywdzącej generalizacji, która może być bardzo niesprawiedliwa dla wielu osób. Ale też bardzo niedobra jest sytuacja, w której ktoś taki, jak Jerzy Owsiak są otoczone takim specyficznym immunitetem, a ten immunitet opiera się na swojego rodzaju szantażu moralnym. To jest przedsięwzięcie, o którym można mówić krytycznie i nie oznacza to, że tym samym podważa się ideę dobroczynności. I nie ma co się łudzić, że Jerzy Owsiak jest jakimś autorytetem moralnym, będącym ponad zaangażowaniem politycznym, bo tak nie jest. Jako osoba politycznie wyrazista, podlega takim samym prawom, jak pozostałe takie persony – tak samo może być krytykowany.

 

Rozmawiała Marta Brzezińska

Komentarze (36):

anonim2012.01.5 14:47
<p>Każdy ma prawo do zrzucenia się na wyposażenie publicznej służby zdrowia</p> <p>.... przed jej prywtyzacją. </p> <p>http://wpolityce.pl/wydarzenia/14851-super-express-z-wikileaks-wynika-ze-jan-krzysztof-bielecki-obiecal-amerykanom-prywatyzacje-sluzby-zdrowia</p> <p>Spotkanie Jana Krzysztofa Bieleckiego (szef Rady Gospodarczej przy premierze) z z amerykańskim ambasadorem w Polsce Lee Feinsteinem. &nbsp; \"Marek Balicki, były minister zdrowia, polityk SLD komentuje: <strong>Ta depesza to dow&oacute;d na to, że rząd jednak myśli o prywatyzacji służby zdrowia. </strong> <strong>Platforma Obywatelska zaprzecza oficjalnie, ale za kulisami robi zupełnie co innego.</strong> <strong>Co więcej, to się już dzieje. Stało się tak np. w Kostrzyniu nad Odrą, a teraz dzieje w Kielcach. </strong> Pewnie kwestią czasu jest prywatyzacja innych plac&oacute;wek służby zdrowia\"</p> <p>&nbsp;</p>
anonim2012.01.5 16:00
<p>Tu jest tekst z blogowiska&nbsp;z wczoraj o nieco podobnym wydźwięku i komentarzu: <a href=\"http://www.fronda.pl/blogowisko/wpis/nazwa/wielka_orkiestra_swiatecznej_pomocy_(lub_przemocy_&ndash;_jak_ja_niektorzy_okreslaja)._33029\">http://www.fronda.pl/blogowisko/wpis/nazwa/wielka_orkiestra_swiatecznej_pomocy_(lub_przemocy_&ndash;_jak_ja_niektorzy_okreslaja)._33029</a></p>
anonim2012.01.5 16:26
<p>Sprytne jest naklejanie \"serduszek\". Jest to etykietowanie tych \"dobrych\" a zarazem wyznaczanie celu: znalezienie w tłumie tych co jeszcze nie dali.&nbsp; Nie płacę na WOŚP i nie zamierzam. Caritas jak najbardziej i to o każdej porze roku. &nbsp;</p>
anonim2012.01.5 16:29
<p>@Piogal</p> <p>\"Czy tobie już kompletnie odwaliło w dekiel? \" Do kobiety????</p> <p>Na jakiej \"uczelni tego uczą? AML?</p>
anonim2012.01.5 16:44
<p>Ja rozumiem że komuś się może WOŚP nie podobać, tak samo Owsiak, ale błagam, jak już piszecie krytyczne artykuły na ten temat, to niech to będą artykuły z sensownymi argumentami a nie z pretensjami że \"kolor biały jest biały\".</p> <p>Zarzut o \"wyręczanie państwa\" jest szczeg&oacute;lnie benzadziejny - to samo tyczy się Caritas, PAH i innych organizacji charytatywnych, wszystkie one w jakiejś dziedzinie \"wyręczają państwo\"</p> <p>Co do \"dawania na Owsiaka\" to chyba częściej słyszę o \"dawaniu na Caritas\" -ludzie nie wiedzą nawet, czym dokładnie się Caritas zajmuje i na cą p&oacute;jdą ich pieniądze.&nbsp;</p> <p>PAH jest tak samo kojarzony z Ochojską jak Caritas z Kościołem i jak WOŚP z Owsiakiem nie widzę tutaj r&oacute;żnic, poza tą że WOŚP jest najbardziej medialnym przedsięwzięciem.</p> <p>O Owsiaku jak najbardziej można pisać krytycznie i nie dziwcie się że na tą krytykę bedą się denerwować jego zwolennicy - u Was jest tak samo - niech tylko ktoś skrytykuje Kości&oacute;ł, to co dzieje się pośr&oacute;d frondowych katolik&oacute;w? Czy krytyka jest przyjmowana z \"chcrześcijaskim miłosierdziem\" - nie wydaje mi się.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
anonim2012.01.5 16:52
<p>I jeszcze jedno - czy ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego Owsiak jest kontrowersyjny?</p> <p>Co on takiego złego robi/zrobił? - bo co dobrego to wiem.</p> <p>Cały czas słysze, że jest kontrowersyjny itd itp i cały czas tego nie widzę?</p>
anonim2012.01.5 16:57
<p>@Piogal jak na razie to ty mieszasz wszystkich z błotem, i nie pieprz głupot tylko daj linka do RM lub Tv Trwam w kt&oacute;rym ktoś miesza owsiaka z błotem.</p>
anonim2012.01.5 17:23
<p>najbardziej mnie w tej całej hucpie (sam kiedys jako dziecko korzystałem w klinice w Katowicach z urządzeń zakupionych przez WOŚP) dziwi zbieranie pod kościołami kiedy Owsiak jest jawnym antyklerykałem :)</p> <p>&nbsp;</p> <p>Pewien człowiek w pewnym roku wydał 300zł na akcje harytatywne.</p> <p>St&oacute;wa poleciała do Owsiaka, 50 na akcję pakacyk wsparł finansowo lokalny dom dziecka kwotą 150zł</p> <p>W kolejnym roku ten sam człowiek wydał harytatywnie 400zł z tym że włączył się w akcję \"Szlachetna Paczka\" przeznaczając na nią całą kwotę a na Owsiaka nie dał p&oacute;xniej nic.</p> <p>Czy ten człowiek jest godny potępienia?</p> <p>Moim zdaniem nie. Harytatywnośc to naprawde fajna sprawa, a organizacji mamy od groma. Jesli ktoś potszebuje podbudować się psychicznie wżucając 10zł na Owsiaka (z czego jakas część idzie na brudstock i inne koszty jak np szkolenia \"pokojowego\" patrolu kt&oacute;ry p&oacute;źniej niszczy wystawy antyaborcyjne) to proszę bardzo, wolna droga.</p> <p>Sama idea pomocy dziecią jest szczytna, ale pozorne dobro może byc w bardzo śmierdzący spos&oacute;b wykorzystywane jako przykrywka dla szamba.</p> <p>To własnie robi Owsiak, a ja nie mam zamiaru wspierać tego, nie zaleznie jak bardzo wypadam przez to poza mainstream.</p>
anonim2012.01.5 17:32
<p>Wspieram drobnymi datkami WOŚP od kilku lat.Cenię cel tej Owsiaka akcji,ale zawsze będę uważał ,że tego typu akcje wyręczają rząd. To rząd powinien dbać i zapewniać wyposażenie szpitali w nowoczesny sprzęt,ale w naszym kraju ta banda urzędas&oacute;w zmieniajhąca się co kilka lat przy korycie dba jedynie o swoje brzuchy i kieszenie. Kaczyński ,czy Tusk,Miller czy inny jakiś Palikot to Oni powinni być orkiestrą świątecznej pomocy ,a są niestety pasożytami.</p>
anonim2012.01.5 20:07
<p>Iście patriotyczna za to postawa to taka, że się siedzi na czterech literach, samemu nie zrobi się nic dobrego dla kogoś, robi się wszystko żeby tylko jak najbardziej oczernić kogoś kto od 20 LAT REALNIE COŚ ROBI, bo polityczne pobudki są najważniejsze no i jeszcze wznosić szum za to, że się nie dostaje z ministerstwa dofinansowania. Jeśli Pan Jurek Owsiak byłby taki zły, to dzięki takim krytykom jakich nie brakuje już dawno by przestał działać, zostałby zagryziony. A żadna władza, a był już u władzy wszechmogący PiS, nie zrobiła nic i nie zrobi, a taki sprzęt był na każdym oddziale, więc to miło, że jednak ktoś coś potrafi zrobić, nie tylko psuć. Ja wrzucam co roku, nie afiszuję się z serduszkiem, przyklejam w pokoju i jakoś chodząc bez serduszka nie czuję się dyskryminowany.&nbsp;</p>
anonim2012.01.5 20:22
<p>Ależ piękny klasyczny trollowski artykuł na zam&oacute;wienie. Jak zwykle w wykonaniu Marty Brzezińskiej.</p> <p>1.Dlaczego nie mozna powiedzieć złego słowa na Wośp? A także na Caritas i PAH - bo robią dobrą robote i zbierają naprawdę na szczytne cele.</p> <p>2. To że Pan Warzecha nie słyszał,że ktoś daje na Ochojską to wcale nie onacza, że nikt tak nie m&oacute;wi-bo na przykład ja znam ludzi kt&oacute;rzy tak m&oacute;wią - i co?</p> <p>3. To,że się Państwu Owsiak nie podoba to proszę go omijać a nie nawoływać do niedawania mu wsparcia. Ja nie nawołuję do niewspierania organizacji chrytatywnych, kt&oacute;re Pan i Marta B. popieracie (zakaładm,że macie państwo pierwiastek dobra). To pierwszy przypadek takiej zazdrości i takiej postawy. Dobrze,że odosobniony.</p> <p>4. A niby dlaczego Owsiak miałby odejść? Inni twwierdzą,że powinien zostać. Dlaczego ma być tak jak postuluje mniejszość?</p> <p>5. Prosze napisać jak nie na Wośp to na kt&oacute;rącharytatywną organizację mamy dawać i dlaczego?</p> <p>6. Czy portafi Pan i Pani redaktor skrytykować jakąs inną organizację charytatywną?</p>
anonim2012.01.5 21:40
<p>Pytanie o \'kontrowersyjność\' padło wcześniej. Wystarczy sprawdzić, ile pieniędzy z WOŚP jest przeznaczane na koszmarną imprezę pt Przystanek Woodstock. Właśnie gł&oacute;wnym celem działalności Owsiaka jest deprawacja młodzieży i lansowanie relatywizmu moralnego, nie pomoc dziecom. To drugie jest znakomitą przykrywką, aby nikt chcący publicznie istnieć nie m&oacute;gł powiedzieć jednoznacznie, że Owsiak jest szkodnikiem. A przecież moralnie nie jest usprawiedliwiony! W odr&oacute;żnieniu od niego PAH (jak oni zbierają pieniądze? nigdy nie dawałem na Ochojską???) nie organizuje popijaw/death-metal show, nie wspominając Caritas. Tam akcje są przeznaczone na realną pomoc grupom poszkodowanym (chorym, domom pomocy, powodzianom, ofiarom trzesięń ziemi itp). Pomoc &nbsp;dziecom jest bardziej medialna, ale jednocześnie Owsiak nigdy nie poparł zakazu mordowania nienarodzonych.&nbsp;</p>
anonim2012.01.5 21:52
<p>Niech każdy głosuje pieniędzmy jak chce. Nie zmienia to faktu, że owsiak jest prymitywnym i niekulturalnym człowiekiem (a przynajmniej tylko od tej strony go znam), kt&oacute;ry angażuje się niepotrzebnie w politykę. I m&oacute;wienie tutaj o pomocy jest delikatnie m&oacute;wiąc śmieszne. Gdyby Ci ludzie włożyli chociaż trochę wysiłku i naprawdę chcieli komuś pom&oacute;c (zamiast łatać plastrami sumienie poprzez nie wymagający żadnego wysiłku datek), to znaleźli by o wiele lepsze formy pomocy i lepsze wykorzystanie pieniędzy. Tylko głupiec wielkimi nakładami osiąga małe cele.</p>
anonim2012.01.5 21:55
<p>@ Jacek7777</p> <p>ciekaw jestem czy byłbyś taki mocny jak w sieci gdyby się okazało, że to co piszesz w temacie nie jest poparte żadnymi argumentami ze swojej autopsji czy osobistymi doświadczeniami dzielenia się tym co wypracowujesz. Czy przekazałbyś datek na organizację charytatywną gdyby akcja J.Owsiaka nie była tak nienormalnie nagłasniana od wielu lat ? Szczerze wątpię. Nie od dziś wiadomo, że cel jednak nie uświęca środk&oacute;w. Jestem za tym aby ludzie sami wybierali (ale mądrze) i wspierali wartościowe &nbsp;przedsięwzięcia a nie \"R&oacute;bta co chceta\" - jest to hasło przede wszystkim nieetyczne i antychrześcijańskie. P.S. Dziś byłem w jednym z market&oacute;w i przy każdej kasie stała puszka kartonowa WOŚP a do rachunku było dodawane serduszko nawet jak nikt nie wrzucił do niej datku. To jest czysta hipokryzja i udawanie dobroczynności. Pok&oacute;j Wam.</p>
anonim2012.01.5 22:40
<p>@sublife</p> <p>Masz rację - nie byłbym taki mocny w sieci jesli się okaże, że to co piszę nie jest poparte żadnymi argumentami. I tu masz rację, przynaję się. Ale problem w tym, że wiem o czym piszę....</p> <p>Jerzy Owsiak prowadził w telewizji i radiu r&oacute;zne programy muzyczne. Nie był związany z muzyką death metalową (jak twierdzi niedoinformowany @Jnowak68) tylko punkową. I własnie na tym niedoinformowaniu bym się skupił bo tu tkwi przyczyna. Program r&oacute;bta co chceta miał swoją nazwę ale ani on ani Owsiak nie promowali anarchii, lewactwa i hedonistycznego trybu życia. To jest zła interpretacja i radosna tw&oacute;rczośc jego przeciwnik&oacute;w. Owsiak oficjalnie tępi używki w myśl zasady stosowanej także w kościele-nie szkodzić sobie na zdrowiu. Festiwale, kt&oacute;re organizował istnieją wcześniej niż Wośp w finanse fundacji są jawne, przejrzyste i do wglądu-można liczyć sumować do woli. znajdziesz coś nie tak -dzwoń po prokuratora. Owsiak zagospodarował teren muzyczny po upadającej komunie-otworzył się nowy szeroki rynek muzyczny i pociągnął tą drogą ludzi. Aż przyszła spontaniczna akcja po apelu kardiochiurug&oacute;w, kt&oacute;rych Owsiak zaprosił do radia aby przedstawili program.</p> <p>To tyle i aż tyle. Efekty są.</p> <p>Proszę mi tylko nie wyjeżdzać z nieodpowiedzialnymi ludźmi,kt&oacute;rzy na organizowanych przez niego koncertach szaleją. Sam byłem na kilku religijnych wyjazdach i to co tam zobaczyłem i przeżyłem to był dopiero szok. Wszędzie są czarne owce-nie mamy na to wpływu i nie zawsze nad tym zapanujemy odpowiednio wcześnie.</p>
anonim2012.01.5 23:25
<p>Ja będę stała w niedziele kilka godzin z puszką nie dla Owsiaka (bo też za nim nie przepadam), tylko właśnie dla rzeszy bezimiennych ludzi, niewinnych dzieci, zatroskanych matek. Nie interesuje mnie, kto stoi na czele, ile mu za to płacą. Ale chcę poprostu robić cokolwiek, by pom&oacute;c. I jeżeli będzie taka mozliwośc to za rok, dwa też p&oacute;jde i będę zbierać pieniądze. Może za kilka lat zmieni się szef, ludzie, cele, ale nadal to będzie forma pomocy, kt&oacute;rą należy wykorzystać jaknajwięcej z niej pozyskać. Nie dla siebie, Owsiaka, tylko dla ludzi.</p>
anonim2012.01.6 7:40
<p>@Aleksandra Boroń Teraz nic wrzucić do Pani puszki nie mogę. Wszystko idzie na zus, tak do połowy roku, potem przez ponad 2 miesiące oddaję na &nbsp;dochodowy i vat, potem jeszcze miesiąc na akcyzę. Do własnego portfela pieniądze trafią dopiero 1 października. Dopiero wtedy dam rade wrzucić coś do Pani puszki.</p>
anonim2012.01.6 8:06
<p>Niech każdy poseł i senator przymusowo odda swoje 10 miesięczne pobory na ministerstwo zdrowia. Będzie to kwota nawet większa niż to co zbiera wośpa. A Owsiak niech zbiera na gaże dla posł&oacute;w i senator&oacute;w. Nawet nazwy nie będzie trzeba zmieniać - wielka orkiestra świątecznego parlamentu.</p>
anonim2012.01.6 12:50
<p>WOŚP-dlaczego nie?</p> <p>Prosta odpowiedź:</p> <p>-koszty uzyskania środk&oacute;w przez WOŚP są potężne,prawdę m&oacute;wiąc nie wiem,czy po podliczeniu całe przedsięwzięcie bilansuje się.Koszty pracy służb państwowych ,samorządowych ,medi&oacute;w,bank&oacute;w (wszystko niby non profit,ale jednak nie bezkosztowo) są koszmarne i nikt ich nie liczy.Ważna jest cyfra na tablicy świetlnej za plecami piejącego Owsiaka.</p> <p>-darczyńcy nie są świadomi&nbsp; tego,że dorzucają się do organizacji rockowego open air\'a pod batutą Owsiaka,ze ściemą pod tytułem \"festiwal dla wolontariuszy\",wolontariusze to tak naprawdę promil uczestnik&oacute;w Przystanku Woddstock</p> <p>- kiepskie przesłanie moralne-wrzucisz do puszki,lub pozbierasz do niej,jesteś dobry,na dalszą część roku-wiadomo-r&oacute;bta co chceta,</p> <p>- spora skala nadużyć ze strony wolontariuszy,co świadczy o ich kiepskim doborze,przerzucanie lokalnych informacji po każdym finale odbiera wiarę w człowieka,w mojej Jeleniej G&oacute;rze w ub roku było takich kilka sytuacji,a to niewielkie miasto,media jakoś niechętnie zajmuą się tym tematem</p> <p>&nbsp;</p>
anonim2012.01.6 12:51
<p>przepraszam za liter&oacute;wkę-oczywiście chodzi o Przystanek Woodstock</p>
anonim2012.01.6 13:13
<p>Wszyscy krytycy co uważają, że to takie zło nieziemskie niech p&oacute;jdą i powt&oacute;rzą to rodzicom dzieci, kt&oacute;re korzystają z tych urządzeń, a są one w każdym szpitalu w Polsce. I sami zaproponują coś lepszego najlepiej. A Przystanek Woodstock jest organizowany nie ze środk&oacute;w ze zbi&oacute;rek, a z odsetek bankowych i z pomocy sponsor&oacute;w. Ale przecież taki chociażby SCYTHE2111 wie wszystko najlepiej.</p>
anonim2012.01.6 13:40
<p>nie dam ani grosza!!! Potem obywatel Owsiak rozpija i pozewala na demoralizacje mlodego pokolenia na Woodstock. To jego ludzie zniszczyli wystawe \"Wybierz Zycie\", umieszczona legalnie. Wiec, co - ratowanie noworodkow - tak. Mord nienarodzonych - tak. Demolka mlodziezy - \"robta, co chceta\"...</p> <p>&nbsp;</p>
anonim2012.01.6 15:38
<p>Jaki z Owsiaka jest polityk? Owsiak zbiera pieniądze na WOŚP od 20 lat. Rządy przychodzą i odchodzą, politycy pojawiają się i odchodzą w niebyt, a Owsiak robi swoje. On JEST poza polityką czy to się panu Warzecha podoba czy nie.</p>
anonim2012.01.6 17:00
<p>@Ulgen - to masz szczescie, ze zona urodzila dziecko, bo pan Owsiak nie jest za ochrona zycia poczetych dzieci..</p> <p>A po drugie - czy swoje uratowane dziecko poslesz spokojnie na Woodstock, gdzie cpanie, pijanstwo i seks jest serwowany przez organizatorow imprezy pana Owsiaka??</p> <p>&nbsp;</p> <p>Jesli Owsiak ratuje noworodki, to niech bedzie przejrzysty w tym co robi dla polskiego spoleczenstwa.</p> <p>&nbsp;</p>
anonim2012.01.6 20:40
<p>@KoRnik</p> <p>Odsetki bankowe są rozumiem od środk&oacute;w własnych Owsiaka? No właśnie.A i tak m&oacute;j najpoważniejszy zarzut to koszty przewyższające sumę zbi&oacute;rki.</p>
anonim2012.01.6 22:59
<p>Niech Owsiak nie wyręcza ministerstwa zdrowia. Niech minzdrow załatwia opiekę medyczną, a Owsiak niech zbiera na limuzyny i marmury dla ministra i nfz-u. Szarlej Owsiak jest jak PSL, z każdym może. Pamiętaj, że wszystkie nasze nierządy są rozdawane zawsze przez tych samych ludzi - niezależnie kto był u koryta, zawsze socjalizm.</p>
anonim2012.01.6 23:18
<p>Ulgen No właśnie chlanie i ćpanie publiczne jest gorszące. To co się dzieje na przystankach woodstok jest publicznym gorszeniem młodych ludzi. Tak potężna dawka permisywizmu sieje spustoszenie w głowie młodego człowieka.</p>
anonim2012.01.7 0:46
<p>A może po chrześcijańsku jak przystało na FRONDĘ pochwalic, że komuś się chce coś dobrego zrobic, a nie pielęgnowac w sobie zawiści że komuś coś wychodzi.&nbsp; No trudno taką mamy rzeczywistośc, że służbę zdrowia trzeba czasem wyręczac.&nbsp; Dobrze że jest CARITAS, dobrze że jest OWSIAK, dobrze że jest PAH, dobrze że są rzesze innych ludzi kt&oacute;rym się chce działac.</p>
anonim2012.01.7 1:03
<p>@Kresowianka, to po co ministerstwo zdrowia. No i może by każdemu tyle czasu w tv co Owsiakowi.</p>
anonim2012.01.7 2:45
<p>&nbsp;</p> <p>1.<span \"white-space: pre;\"> </span>W Biblii jest napisane: \"Niech nie wie prawica, co czyni lewica\". Chodzi o to, że jak się daje komuś jałmużnę, to nie należy o tym trąbić na cały świat i chwalić się: \"Patrzcie, jaki jestem hojny\". Tymczasem Owsiak każe wszystkie darowane urządzenia obklejać serduszkami, aby na wieki wiek&oacute;w było wiadomo, że to DZIĘKI NIEMU one są w szpitalach. A przecież to nieprawda. Na takie urządzenie składa się przecież wiele ANONIMOWYCH ludzi. Jeśli tak, to tych serduszek tam nie powinno być. Sam fakt naklejania tych serduszek, to czysty faryzeizm.</p> <p>&nbsp;</p> <p>2.<span \"white-space: pre;\"> </span>W prawie każdym mieście są z tej okazji organizowane jakieś &bdquo;imprezy towarzyszące&rdquo;. Koszty są &bdquo;darmowe&rdquo;, bo niby &bdquo;za darmo&rdquo; wystąpi na przykład jakiś zesp&oacute;ł. Hola! Czyżby na pewno? Przecież ktoś musi postawić chociażby podium dla zespołu, prąd do reflektor&oacute;w i instrument&oacute;w też kosztuje itp. itd. Zatem generowane są koszty, kt&oacute;re pokrywa samorząd. Ale pieniądze w kasie samorządu nie biorą się znikąd. One pochodzą z naszych podatk&oacute;w i są przeznaczone na zaspokajanie POTRZEB MIASTA i jego mieszkańc&oacute;w. Czy taką niezbędną potrzebą jest zatem pokrywanie koszt&oacute;w imprezy Owsiaka? Czy nie lepiej za te pieniądze zakupić bezpośrednio do szpitala w tym mieście, aparaturę, kt&oacute;ra jest w nim NAPRAWDĘ potrzebna? Po co pośrednictwo Owsiaka? Chyba dany szpital wie lepiej co mu jest w danej chwili potrzebne niż Owsiak? Po co dodatkowe koszty pozyskania?</p> <p>&nbsp;</p> <p>3.<span \"white-space: pre;\"> </span>Pan Owsiak stworzył system &bdquo;akcyjnych&rdquo; zakup&oacute;w. Podobno w ten spos&oacute;b otrzymuje upusty od producent&oacute;w sprzętu za zakup większej ilości sprzętu danego rodzaju. Co mi to przypomina? WYPRZEDAŻ. Firmy produkujące ten sprzęt dzięki temu &bdquo;wietrzą&rdquo; swoje magazyny z zalegających je urządzeń. I to by było dobre, bo oni wypychają starocie, a my zyskujemy wciąż dla nas jednak nowoczesny sprzęt, ale&hellip;</p> <p>&nbsp;</p> <p>4.<span \"white-space: pre;\"> </span>Ale 1: Każdy sprzęt trzeba utrzymać. Najprostszy komputer wymaga zasilania, drukarka &ndash; kałamarzy, toner&oacute;w, papieru, często specjalistycznego, serwisu, najczęściej drogiego, przeszkolenia personelu w jego obsłudze itd. itp. Do tych koszt&oacute;w pan Owsiak już się NIE DOKŁADA. To są koszty &bdquo;obdarowanego&rdquo; sprzętem szpitala. A jeśli szpital na materiały eksploatacyjne i inne koszty nie ma pieniędzy? No to taka aparatura stoi sobie w kącie i można sobie co najwyżej to serduszko do niego przyklejone pooglądać. A pod względem funkcjonalnym jest to już tylko zawadzająca kupa nowoczesnego złomu.</p> <p>&nbsp;</p> <p>5.<span \"white-space: pre;\"> </span>Ale 2: Znana jest taktyka producent&oacute;w sprzętu np. drukarek. Sprzęt sprzedają taniutko. Drukarkę można kupić za 200 zł, za to koszty jednego kompletu kałamarzy, czy toneru mogą przekroczyć koszt urządzenia. Przy czym drukarkę kupuje się raz, a toner trzeba systematycznie. I na tym firma produkująca sprzęt zarabia. Jak liczne są głosy &bdquo;obdarowanych&rdquo; Owsiakowym sprzętem szpitalnych lekarzy, kt&oacute;rzy po zużyciu się materiał&oacute;w, dołączonych do sprzętu, na dalsze jego użytkowanie, czy serwisowanie już nie mają szpitalnych pieniędzy. NFZ też nie chce się do nich dokładać.</p> <p>&nbsp;</p> <p>6.<span \"white-space: pre;\"> </span>Zważywszy na &bdquo;Ale 1&rdquo; i &bdquo;Ale 2&rdquo; &ndash; czy to nie jest przypadkiem tak, że Owsiak \"jest na liście płac\" jakiegoś lobby producent&oacute;w tego sprzętu, kt&oacute;rzy sprzedają mu hurtowo, więc tanio sprzęt, na kt&oacute;rym potem zarabiają ciągnąc zyski ze sprzedaży materiał&oacute;w eksploatacyjnych, serwisowania, czy szkolenia personelu? Tyle, że te pieniądze już nie płyną z WOŚP. Na to wysupłują ostatnie grosze księgowi szpitali, być może na przykład kosztem gorszego jedzenia dla pacjent&oacute;w?&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>7.<span \"white-space: pre;\"> </span>Zważywszy na pkt. 4, 5 i 6 stwierdzam, że impreza Owsiaka to zwykła hucpa, kt&oacute;ra ma na celu wyciągnąć od Polak&oacute;w kasę, kt&oacute;ra potem zasili producent&oacute;w tego sprzętu, pozostawiając już bez wsparcia finansowego jego dalsze dzieje. Prawdziwą zatem pomocą charytatywną w tym zakresie dla biednych szpitali, kt&oacute;rych nie stać na sprzęt, a r&oacute;wnież jego drogą eksploatację, byłoby ofiarowanie wraz ze sprzętem &bdquo;dożywotniego&rdquo; dla niego serwisu. Ale tego akcja Owsiaka już nie czyni!&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>Więc w kt&oacute;rym momencie powstaje to &bdquo;bezinteresowne&rdquo; dobro Owsiaka, jeżeli najpierw zarabiają na tym przede wszystkim producenci sprzętu, gdzieś w środku nieźle z tego żyje sam Owsiak, a na końcu producenci piwa? A na wszystko, na KAŻDYM etapie akcji, wysupłują z zakamrk&oacute;w swe grosze ciągle biedni Polacy?</p> &nbsp; <p>&nbsp;</p>
anonim2012.01.7 16:32
<p>@Ulgen @Kropelka</p> <p>Problem polega na tym,że koszty są tak gigantyczne,iż prawdopodobnie przekraczają uzyskane w wyniku kwest sumy.Sumy,nad kt&oacute;rych podziałem już nawet nie chciałem się znęcać,poprzestając na wytknięciu finansowania Przystanku Woodstock.Kropelka zrobiła to zacniej ode mnie .Dodałbym tylko,że wszyscy mamy tak rozległą wiedzę na temat cen sprzętu medycznego,że można nam wcisnąć,że każda cena jest \"promocyjna\".Mamy do czynienia z hucpą,kt&oacute;ej nic nie zatrzyma.Wplatały sięw nią potężne firmy (o dziwo nie te produkujjące sprzęt) ,wojsko,policja,straż pożarna,samorządy i nie wiadomo,kto jeszcze.Kto ma wątpliwości ,od razu podpada Owsiakowi i staje się banitą.</p>
anonim2012.01.7 21:11
<p>@Ulgen...&nbsp; Wszystkie państwowe święta są obchodzone mniej lub bardziej hucznie i uczestniczą w niej bardzo lub mniej zainteresowani ludzie oraz wszyscy skladamy się poprzez nasze podatki na tę \"huczność\".&nbsp; Jeśli chodzi o hucpę pana Owsiaka, to nie słyszałam jeszcze o tym, aby wpisano do kalendarza świąt państwowych WOŚP. Zatem nie widzę najmniejszych podstaw na finansowanie tej akcji ze społecznych pieniędzy, tym bardziej, że żadna inna społeczna akcja tego typu, chociażby \"szlachetna paczka\", nie ma takiej medialnej reklamy.&nbsp; Co kto wkłada komuś do puszki to oczywiście jego indywidualna sprawa. To jego prywatne, opodatkowane pieniądze i może sobie robić z nimi co chce.&nbsp;</p>
anonim2012.01.7 21:36
<p> <p>@Gonzunio...</p> <p>&nbsp;</p> <p>Tu bynajmniej nie chodzi o zawiść, ale o schizofrenię pana Owsiaka, kt&oacute;ry przed kamerami robi hucpę \"dla ratowania dzieci\", a potem na przykład każe zniszczyć wystawę antyaborcyjną. Zderzenie tych dw&oacute;ch fakt&oacute;w pozwala na przypuszczenie, że dobro dzieci jest tu tylko pretekstem do robienia dobrych interes&oacute;w.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>Wrażliwość na dobro dzieci pana Owsiaka kończy się r&oacute;wnież podczas organizowanej przez siebie imprezy Woodstook, gdzie narkotyki, piwo lejące się strumieniami i kąpiel w błocie jest szczytem \"wyzwolenia\", \"postępu\" i \"nowoczesności\" zachowań młodych ludzi.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>Pan Owsiak firmuje jedną i drugą imprezę swoją osobą. Dlatego nieważne jest, czy finansowanie tej drugiej pochodzi z bezpośrednich datk&oacute;w do puszek, czy z odsetek od kapitału, czy jeszcze innych źr&oacute;deł. Ważne jest, że swoim autorytetem organizatora głośnej akcji charytatywnej firmuje potem imprezę, kt&oacute;ra, te uratowane w \"jego\" inkubatorach dzieci, a także te przyciągniete jego \"charyzmą\", rozpija, wrzuca w nał&oacute;g narkotykowy, jednym słowem - deprawuje.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>Człowiek to nie tylko małe dziecko, to r&oacute;wież ten jeszcze w łonie matki, dorastający, dorosły, starzec. Jeżeli pan Owsiak świadczy dobro tylko dla jednej z tej grup, a resztę albo pozwala zabijać, albo deprawować, to, sorry, ale o dobrych intencjach tego pana mam bardzo wątłe mniemanie.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>Jest powiedzenie, że \"żona Cezara powinna być poza wszelkim podejrzeniem\", czyli - świadczysz dobro, więc nie czyń niczego, co dobrym intencjom twych działań zaprzecza.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>Pan Owsiak swym działaniem w niekt&oacute;rych sprawach zaprzecza dobrym intencjom, kt&oacute;rymi podczas akcji WOŚP się reklamuje. Ponieważ trudno mi ocenić, kiedy jego intencje są &nbsp;prawdziwe, więc na wszelki wypadek nie mam zamiaru wspierać jego akcji.</p> </p>
anonim2012.01.8 18:01
<p>Jak wasze dzieci/wnuki etc. ( nie życzę wam tego) będą musiały natychmiast skorzystać z takiej aparatury zakupionej przez WOŚP to będziecie szukać innego szpitala? Czy będziecie woleli żeby umarło, a nie skorzystało z tej jakże szatańskiej pomocy ludzi?</p>
anonim2012.01.9 2:45
<p>@TwojeWino... Jeżeli nasze dzieci/wnuki etc. będa potrzebowały tej aparatury, to OCZYWIŚCIE będziemy wdzięczni personelowi szpitala, &nbsp;że zadbał o jego dobry stan, kt&oacute;ry pozwoli ratować dzieciaka. Wdzięcznym panu Owsiakowi być przy tym nie muszę, gdyżpieniądze na zakup tego urządzenia nie wysupłał ze SWOJEJ kieszeni, tylko z mojej. Mam być sobie wdzięczna, że się na coś złożyłam?</p>
anonim2012.01.11 22:02
<p>mogłabym wtrącic swoje trzy grosze ale.... nie będe dublowac wpis&oacute;w - powiem tylko, że podpisuję sie pod słowami @Kropelki - świetnie i TRAFNIE sformułowane argumenty - i nic więcej nie potrzeba :)&nbsp;</p>