TYLKO U NAS! Ryszard Czarnecki: Wybory odbędą się w maju - zdjęcie
09.04.20, 07:15

TYLKO U NAS! Ryszard Czarnecki: Wybory odbędą się w maju

61

Polska znalazła się w gronie krajów, które zdecydowały się nie zawieszać demokracji [...] Gra opozycji na przełożenie wyborów jest rozpaczliwą ucieczką od wyborczej klęski w maju [...] Państwo polskie powinno skupić się w tej chwili na ratowaniu polskich firm - mówi Ryszard Czarnecki, polityk Prawa i Sprawiedliwości dla portalu Fronda.pl.

 
Fronda.pl: Czy wybory prezydenckie odbędą się w tym roku a jeżeli tak, to kiedy?
 
Ryszard Czarnecki, europoseł PiS: Sejm zdecydował, że zgodnie z wcześniejszą decyzją marszałek Sejmu wybory odbędą się w maju i będą to wybory korespondencyjne aby ułatwić obywatelom głosowanie w sytuacji pandemii. Będzie to bardzo trudna operacja, chociaż ci wszyscy, którzy od lat krzyczą „Konstytucja! Konstytucja!” teraz nagle domagają się jej pogwałcenia chcąc przesunąć wybory. Jednocześnie odmawiają współpracy przy projektach, dotyczących przesunięcia wyborów o dwa lata i uczynienie jednej 7-letniej kadencji dla prezydenta Dudy. Wyszła hipokryzja opozycji, która nie jest w stanie pogodzić się z tym, że to Konstytucja narzuca wybory w maju i nie ma żadnych formalno-prawnych podstaw, żeby je przełożyć.
 
Jako człowiek, który jest długo w polityce rozumiem polityczne intencje opozycji, która doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że do wyborów pozostał miesiąc, kandydaci opozycji mają poparcie bardzo małe, a jedyna teoretyczna alternatywa dla prezydenta Dudy, czyli kandydatka Platformy Obywatelskiej, pani Kidawa-Błońska w sondażach leci na łeb, na szyję, w jednym przegrywając nawet z Kosiniakiem-Kamyszem, który początkowo miał 3 razy mniejsze poparcie i niż ona.
 
Nic dziwnego, że Platforma tak rozpaczliwie nalega na przełożenie wyborów, ponieważ wie, że w tym wyborach czeka ją klęska.
 
Dotychczasowe doświadczenia potwierdzają, że konstruktywna współpraca z partiami opozycyjnym na każdym niemal polu jest bardzo trudna czy wręcz niemożliwa. Jednak istnieją konkretne wymagania prawne oraz oczekiwania społeczne co do zagwarantowania ciągłości władzy na urzędzie Prezydenta RP. Czy uda się wybory przeprowadzić w maju?
 
Bardzo chciałbym, żeby były to normalne wybory, z długimi kolejkami do lokali wyborczych, które świadczyłyby o tym, że nowy prezydent, a raczej nowy-stary prezydent ma silny mandat demokratyczny. Ale takich wyborów niestety nie może być w sytuacji pandemii. Polska wychodzi absolutnie obronną ręką w wojnie z koronawirusem na tle innych państw europejskich i pozaeuropejskich, jednak mamy już około 5.000 zarażonych i ponad 130 osób zmarłych. Takich przypadków będzie więcej. W tej sytuacji wybory korespondencyjne wydają się optymalną metodą. Są też próbą połączenia zachowania bezpieczeństwa i nienarażania życia i zdrowia obywateli, a z drugiej strony przestrzegania terminu wyborów zgodnie z ustawą zasadniczą.
 
Byliśmy gotowi przesunąć wybory termin wyborów, gdyby była tak większość, ale opozycja tego nie chciała. Skoro tak, to pozostały wybory korespondencyjne, które będą pierwszy raz w Polsce. Na pewno będzie to sytuacja wyzwania organizacyjnego, technicznego, administracyjnego. Jednak takie wybory funkcjonują w innych krajach- np. za tydzień odbędą się po części wybory w Korei Południowej; mamy też takie wybory w Niemczech i Szwajcarii, gdzie ponad jedna czwarta Niemców w wyborach do Bundestagu głosowała korespondencyjnie, w Bawarii była to jedna trzecia.
 
Na stole leży nadal propozycja wicepremiera Gowina dotycząca zmiany Konstytucji i przeprowadzenia wyborów za dwa lata. Czy jest to pomysł realny, możliwy obecnie do zrealizowania?
 
Do wczoraj myśleliśmy, że nie należy tego wykluczać. Po wczorajszym dniu widać, że opozycja bardzo dużo mówi o przesunięciu wyborów, a gdy miała taką możliwość to ją odrzuciła. Opozycja takiego rozwiązania nie chce. 
 
Polska w czasie tak trudnej sytuacji jak pandemia mogłaby zostać pozbawiona głowy państwa.
Wybory w maju będą sygnałem normalności i stabilności polskiego systemu politycznego i polskiego państwa. Zwracam uwagę, że już w czasie pandemii wybory odbywały się w Bawarii, odbędą się w Szwajcarii i w Korei Południowej. Polska znalazła się w gronie krajów, które zdecydowały się nie zawieszać demokracji.
 
Paradoksem jest to, że opozycja, która tyle mówi o Konstytucji nie chce jej respektować gdy chodzi o termin wyborów. Tyle mówi o obronie demokracji a gdy przychodzi do demokratycznych wyborów, to chce je opóźniać, bo wie, że nie ma w nich szans. Jestem głęboko przekonany, że sytuacja, w której w Polsce jest mniej osób zarażonych i ofiar śmiertelnych niż w Niemczech, Korei Południowej i Szwajcarii, tam gdzie wybory były lub się odbędą, a w Polsce wybory byłyby przełożone, byłby to niedobry sygnał o swego rodzaju abdykacji państwa. W wymiarze międzynarodowym jest to sygnał dobry.
 
Gra opozycji na przełożenie wyborów jest rozpaczliwą ucieczką od wyborczej klęski w maju.
 
Dlaczego opozycja z uporem lepszej sprawy forsuje przesunięcie wyborów w następstwie wprowadzenia jednego ze stanów wyjątkowych? Czy może tu chodzić o potencjalne odszkodowania jakie budżet państwa musiałby wypłacić korporacjom w przypadku wprowadzenia takiego rozwiązania? Takie odszkodowania mogłyby zrujnować budżet państwa a potem pokolenia Polaków musiałyby spłacać te długi- mówił o tym wicepremier Gowin.
 
Nie wiem w co gra opozycja. Być może w to, że potem będzie oskarżać, że wprowadzili stan wyjątkowy i ogranicza prawa obywatelskie. Konsekwencją wprowadzenie stanu wyjątkowego mogą być znaczące środki wypłacane także różnym firmom i korporacjom międzynarodowym, co oczywiście ucieszyłoby te podmioty. Jednak państwo polskie powinno skupić się w tej chwili na ratowaniu polskich firm, zwłaszcza małych i średnich firm, w tym firm rodzinnych, bo tych jest najwięcej. I one się z Polski nie wyniosą- one nie transferują środków za granicę, one nie płaca podatków w rajach podatkowych- to są płatnicy do polskiego budżetu, którzy z żadnych ulg nie korzystają.
 
Zamiast wypłacać takie czy inne odszkodowania różnym „wielkim” lepiej bez stanu wyjątkowego skupić się na pomocy mniejszym polskim firmom.
 
Co w dłuższej perspektywie może oznaczać dla Zjednoczonej Prawicy odejście wicepremiera Gowina z rządu?
 
Myślę, że w wyniku wyraźnego osłabienia jego formacji, nawet jeżeli pani Emilewicz będzie wicepremierem, może z czasem okazać się, że część posłów z formacji Jarosława Gowina będzie ciążyć do Prawa i Sprawiedliwości. Tego nie wiemy, jednak nie wykluczałbym tego, chociaż żadnych kroków w tym kierunku nie robimy. Natomiast wśród koalicjantów zyskał Zbigniew Ziobro, który pokazał absolutną lojalność, co wzbudziło szacunek również u naszych wyborców.
 
Czy posunięcie wicepremiera Gowina nie jest swego rodzaju politycznym gambitem, w ramach którego zamiast negocjować z opozycją poparcie dla zmian Konstytucji, będzie próbował zyskać poparcie dla nowego gabinetu rządowego, na którego czele będzie chciał stanąć sam z teką premiera?
 
Nie wiem jaki jest plan polityczny Jarosława Gowina, ale z tego co wiem większość jego posłów zagłosowało z Prawem i Sprawiedliwością za wyborami korespondencyjnymi. Oznacza to, że wicepremier Gowin może liczyć na jedną trzecią swojego ugrupowania- to niewiele.
 
Jeśli miał jakiś pomysł polityczny to wystartował z dużym falstartem.
 

Dziękuję za rozmowę.

Komentarze (61):

Walter2020.04.9 17:17
Jeśli Jarosław Kaczyński i Andrzej Duda doprowadzą do przeprowadzenia wyborów korespondencyjnych innego dnia niż 10 maja, to wszystkie zebrane podpisy będą nieważne. Na listach z podpisami jest wpisana data 10 maja. Wiele międzynarodowych organizacji będzie poinformowanych o masowych fałszerstwach wyborów, gdyż takie wybory można bardzo łatwo sfałszować. W Bawarii wybory korespondencyjne jako uzupełniające funkcjonują od 1957 r. i obywatele znają bardzo dobrze system wyborczy. Podczas ostatniego głosowania doszło tam jednak do ogromnego wzrostu zakażeń koronawirusem. Jarosław Kaczyński chce kolanem przepchnąć drugą kadencję Andrzeja Dudy, w czasie pandemii koronawirusa, nawet kosztem zdrowia i życia biorących udział w głosowaniu. Trybunał Konstytucyjny uznał, że nie można pół roku przed wyborami znacząco zmieniać kodeks wyborczy. Tak więc wprowadzenie wyborów korespondencyjnych było niekonstytucyjne. Rządzący mogliby przesunąć termin wyborów prezydenckich wprowadzając stan klęski żywiołowej, ale nie chcą tego uczynić. Twierdzenia, że oznaczałoby to wypłatę ogromnych odszkodowań są nieprawdziwe. Odszkodowania należą się bez wprowadzania tego stanu, a decyzje wydaje wojewoda. Wprowadzenie stanu klęski żywiołowej i przesunięcie wyborów o pół roku, oznaczałoby przeprowadzenie ich w czasie największej recesji gospodarczej, co mogłoby oznaczać przegranie wyborów przez Andrzeja Dudę. Tak więc można, to nazwać "po trupach do władzy".
Realista2020.04.9 15:20
Rząd powinien zrobić to do czego zobowiązuje go teraz prawo czyli wprowadzić stan klęski żywiołowej i przesunąć wybory o te kilka miesięcy. A ten dodatkowy czas wykorzystać na opracowanie elektronicznego systemu głosowania. Tylko głosowanie online gwarantuje bezpieczeństwo wyborów w trakcie pandemii. I jak największa liczba ludzi powinna z takiego głosowania online skorzystać. Wybory korespondencyjne mogą być wtedy dodatkiem do głosowania online. Że w ten sposób może jest większe ryzyko, że Duda przegra? Może, ale tak powinien postąpić odpowiedzialny rząd, który po pierwsze troszczy się o zdrowie Polaków, a po drugie przestrzega obowiązującego prawa.
Pisbusters2020.04.9 15:01
30 dni do wyborów prezydenckich ! Obowiązkiem każdego patrioty jest aktywne włączenie się w kampanię prezydencką ! Zwolennikami bandy czworga opozycyjnych ugrupowań nie ma sensu się zajmować. To zajoby, którym TVN wyprał mózgi bezpowrotnie ! Naszym celem w uświadamianiu prawdy powinne być dwie grupy ludzi. Pierwszą z nich, to niezdecydowani. W niemal każdym sondażu, grupa ok. 10% ankietowanych to niezdecydowani, i właśnie tym ludziom należy pomóc gdzie szukać prawdy która jest przecież oczywista i namacalna, tłumaczyć różnice między dobrem a złem, i pokazać im jaka przyszłość ich czeka pod różnymi opcjami politycznymi. W przeciwnym razie, albo zrezygnują z głosowania, albo wybiorą fałszywą opcję ! W Polsce jest 30 MLN obywateli uprawnionych do głosowania, to 10% z tej liczby daje 3 MLN ludzi niezdecydowanych – to sporo ! Drugą grupą potancjalnych wyborców to około 11.5 MLN ludzi, którzy biorą udział w wyborach od czasu do czasu, lub wogóle nie brali dotąd udziału. Załużmy, że o połowie z nich możemy zapomnieć, to o 5-6 MLN ludzi trzeba się bić ! Tutaj nie wystarczy powiedzieć: „Nie świrujcie – idźcie na wybory !” Jesteśmy Polakami, a więc mamy obowiązki polskie !!! Naszym celem jest minimum 50 % + 1 głosów na obecnego Prezydenta Andrzeja Dudę w I turze majowych wyborów 2020 ! Co możemy zatem zrobić, żeby wygrać wybory ? Możemy przekonać niezdecydowanych i możemy namówić tych, którzy nie planują głosować, zabrać ich ze sobą do punktu wyborczego i pomóc im zagłosować. Jeśli każdy z nas namówi lub zabierze ze sobą przyjajmniej 1 osobę, to zamiast 8 MLN głosujących będzie nas 16 MLN głosujących na naszego Prezydenta Andrzeja Dudę !!! Mając na uwadze pandemię, do sejmu wpłynął projekt poselski PIS w sprawie głosowania korespondencyjnego dla wszystkich. Jest to znaczne ułatwienie udziału w wyborach i tutaj możemy pomóc wielu osobom w głosowaniu.
Jacek Placek2020.04.9 18:48
Spoko nie ważne go głosuje tylko kto liczy głosy. Andrzej Duda dostanie 120% + 1.
Pisbusters2020.04.9 15:00
Głosowanie korespondencyjne rozumiane jest jako możliwość udziału w głosowaniu bez konieczności osobistego i bezpośredniego stawiennictwa w obwodowej komisji wyborczej. Jest to znaczne ułatwienie udziału w wyborach. Jeśli ktoś chce oddać głos drogą korespondencyjną powinien zgłosić powyższy zamiar w urzędzie gminy odpowiednio wcześniej, do 21 dnia przed dniem wyborów. Forma zgłoszenia nie ma znaczenia. Można go dokonać ustnie, pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej. Swoją treścią zgłoszenie obejmować powinno: nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL. Wyborca umieszczany jest w spisie wyborców. Otrzymuje on specjalny pakiet wyborczy. Powinno to nastąpić nie później niż na 7 dni przed głosowaniem. W jego skład wchodzą: karta do głosowania, dwie koperty (koperta zwrotna oraz koperta na kartę do głosowania), oświadczenie o osobistym i tajnym oddaniu głosu oraz instrukcja obsługi.
Elektor2020.04.9 15:00
Polacy, nie dajmy się dymać byle komu, szanujmy się. Jesteśmy Polakami a więc mamy polskie obowiązki ! Wyciągajmy wnioski. Myślmy samodzielnie. Weryfikujmy informacje z TVN-u zanim łykniemy je jak młode pelikany. Wyróbmy sobie własne poglądy. Nie dajmy się, nie daj Boże, ponownie nabrać PO-myleńcom. Tusk nakazał im kłamać, że wszystko zrobią lepiej od PIS-u ! Bądźcie czujni !!!
Piotr Nowak2020.04.9 14:59
Polacy, chrześcijanie ! Nasz Papierz święty Jan Paweł II wezwał świętego ducha, by on zmienił oblicze naszej ziemi matki, naszej Ojczyzny. I duch zstąpił ! W 2015 PIS wygrał wybory porlamentarne, Andrzej Duda został naszym Prezydentem, a B. Szydło i M. Morawiecki tworzyli rządy dobrej zmiany, reform zrównoważonego rozwoju i polskiego modelu dobrobytu !!! Polacy, ale to nie znaczy, że duch święty załatwi za nas wszystko ?! Jesteśmy Polakami, i my też mamy obowiązki polskie ! Właśnie jeden z takich obowiązków nadchodzi. Są to wybory prezydenckie, w których musimy wszyscy wziąć udział głosując na Andrzeja Dudę !!!
orzech2020.04.9 14:12
a ja mam głęboko gdzieś te całe wybory,w poprzednich nie głosowałem więc w tych też nie mam zamiaru brać udziału i jestem szczęśliwy
ja2020.04.9 13:01
Dlatego dzisiaj pragnę wam przekazać lekarstwo, abyście nie bali się żadnej epidemii, a we wszystkim zaufali Bogu. Przygotujcie następujący napój: suszone owoce głogu zalejcie szklanką gorącej wody. Dodajcie szczyptę imbiru oraz łyżeczkę miodu lipowego. Do tego dodajcie łyżeczkę soku z cytryny oraz łyżeczkę mocnego naparu z lipy. Podgrzejcie, ale tak, aby się cały napój nie zagotował i ciepłe pijcie rano i wieczorem. To was uchroni przed wszelkimi bakteriami.
Sonia2020.04.9 13:11
Zgadzam się z piciem różnych naparów,to nie zaszkodzi.Ale tu chodzi o wirus a nie bakterie
ja2020.04.9 15:30
Wiem, ale nie chciałem zmieniać ani przecinka bo to nie jest mój tekst tylko cytat. Po za tym tak ze wstępnej analizy tego naparu chodzi chyba raczej nie o to żeby wzmocnić odporność , tylko aby serce wytrzymało.
Realista2020.04.9 12:43
Ale jak to wybory korespondencyjne się odbędą? Przecież dopiero co powołana przez PIS do Trybunału Konstytucyjnego Pawłowicz mówiła że to niekonstytucyjne... Taki PISowski prawniczy mózg, profesor... A ona i tak jeszcze rozjeżdżała w swojej wypowiedzi rozwiązanie, które budziło bez porównania mniej wątpliwości niż te obecne majowe wybory forsowane przez Kaczyńskiego. Przekładając to na język potoczny. To jak jakby Pawłowicz mówiła, że czymś złym jest już danie komuś w twarz. A PIS teraz twierdzi, że nawet urwanie komuś głowy jest ok. To chyba nie możemy organizować wyborów, które naruszają konstytucję, prawda?
Sonia2020.04.9 13:09
Teraz jest pandemia i trzeba robić tak aby było bezpiecznie dla ludzi.
Realista2020.04.9 14:09
Mylisz się. Jeśli jest pandemia i normalny sposób działania zgodny z konstytucją nie wystarcza, to zgodnie z obowiązującymi przepisami rząd ma obowiązek wprowadzić stan klęski żywiołowej. Tym samym wybory teraz nie mogą się odbyć. I to jest bezpieczne dla ludzi i zgodne z konstytucją. PIS sobie sam podłożył nogę.
nie bądź kolejnym frajerem 2020.04.9 12:32
Nie wyszedł numer z "filmami online" to teraz próbują Ruscy, Ukraińcy gdzieś na Ukrainie, w Rosji i jakieś mendy polsko-języczne wpuścić frajera w maliny inaczej. NIE DAJ SIĘ WROBIĆ W TE "ZARABIANIE". OCZYSZCZĄ CI KONTA! JEDYNI CO ZAROBIĄ TO ONI, A CIEBIE WYSZYKUJĄ NA DOBRE.
Mimi2020.04.9 11:46
A co z realnym niebezpieczeństwem handlu pakietami wyborczymi, wyciąganiem kopert ze skrzynek sąsiadom, głosowaniem pod dyktando opresyjnego członka rodziny? Jak temu zapobiec?
Sonia2020.04.9 13:07
Dojrzałe społeczeństwo tego nie robi.Nikt nie będzie handlował pakietami ,bo pójdzie siedzieć.O czym ty piszesz.To jest czysty kryminał.
Mimi2020.04.9 14:51
Oczywiście, że kryminał. Do którego zdolnych było 80 tysięcy ludzi siedzących aktualnie za kratkami w naszym państwie. Niestety duża część 'zdolnych', jest na wciąż na wolności i dopuszcza się nieustannie czynów powszechnie uważanych za naganne, karygodne a nawet niewyobrażalne.
Zarabiaj nawet 500zl dziennie2020.04.9 11:19
Hej, Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze w domu Dosłownie nic nie robiąc! --  https://inwestcrypto.com.pl -- Nie pytaj jak- Zobacz na własne oczy! Wystarczy się zapisać tutaj: --  https://inwestcrypto.com.pl -- Wpłacić pierwszy mały depozyt 1000zł A analitycy zrobią wszystko już za Ciebie! W ciągu dnia można otrzymać zwrot!
Ana2020.04.9 10:56
Tak przecież tylko list polecony gwarantuje dotarcie przesyłki!
Leon2020.04.9 10:54
Jeżeli karty do głosowania nie przyjdą listem poleconym to przecież duża ilość list nie dotrze do wyborców i co w tedy wybory przecież będą nie ważne
Sonia2020.04.9 13:05
Zrobią tak ,aby było dobrze.Wybory muszą się odbyć,prezydent wybrany musi mieć mandat demokratyczny.
Topek2020.04.9 15:25
Te rządowe bałwany jeszcze nic nie zrobili dobrze, bo te bezmózgowce potrafią tylko pisać ustawy w pięć minut na kolanie a potem pół roku poprawiać bez efektów
matis892020.04.9 10:24
Nie wybory i termin są demokratyczne tylko ich forma, obywatelska kontrola, przeźroczyste urny, to że mam pewność że mój głos znalazł się w urnie. Forma korespondencyjna nie jest formą która zwiększa demokratyczność, przejrzystość, transparentność i zaufanie społeczne tylko ewidentnie to wszystko zmniejsza a w odczuciu wielu redukuje do zera. Nawet Platforma tak nie zepsuła i nie zniechęciła do wyborów jak PIS.
Sonia2020.04.9 13:03
Gdyby rządziła Platforma byłby strach,bałagan i społeczeństwo zostałoby zostawione samym sobie.Nie byłoby nawet LOTu,a tym samym Polacy nie mogliby wracać do kraju.Wybory w Bawarii odbyły się korespondencyjnie i wszystko zagrało.Można ? można
matis892020.04.9 14:56
Wybory korespondencyje są ciosem w demokrację i transparentność wyborów. Nawet PO tego nie zrobiła, choć popierają to razem z PISem. PIS tak samo jak PO popiera masoński projekt państwa bezgotówkowego, czyli krok od apokaliptycznego znamienia bestii chipowania. A LZPGNKB ma się za nich lepiej niż za PO, invitro i aborcja też mają się dobrze. To że trochę mniej kradną bo już więcej się nie dało jak za PO świadczy o ich beznadziejności. Zresztą za nich opozycja prowadzi sobie swoją własną politykę zagraniczną państwa pod ich nosem i nie muszą do tego rządzić jak się okazuje.
Dam2020.04.9 15:49
I po tych wyborach ilość zarażonych w Bawarii wzrosła do stanu 5x wyższego od średniej w Niemczech. Ale o tym mi w TVP pewnie nie powiedzieli
gdyby nie Roty Niepodległości2020.04.9 9:55
jako "pewne środowiska"nie byłoby tego filmu. Wstyd Pisowski reżyserze z tvpis.... https://vod.tvp.pl/video/skrzywdzeni-o-polakach-i-zydach,skrzywdzeni-o-polakach-i-zydach,47294927
gość2020.04.9 9:42
Prawda! Pocztowcy dadzą radę, bo nigdy nie zawodzą w czasach kryzysu.... Wybory korespondencyjne będą doskonałą okazją, aby jeszcze wzmocnić pozycję Poczty Polskiej.
anonim2020.04.9 9:03
Opozycja krzyczy się "Konstytucja" ale jak trzeba jej przestrzegać to ma tę Konstytucję w głębokim posiadaniu.
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.9 9:32
Przeciwnie. Zgodnie z Konstytucją rząd powinien wprowadzić stan klęski żywiołowej. Z wielu powodów. Jednim z nich jest to, że w obecnej sytuacji nie można zrobić demokratycznych wyborów (brak kampanii, brak możliwości zapewnienia bezpieczeństwa itd) I co robi PiS, łamie prawo zmieniając ordynację wyborczą później niż 6 miesięcy przed wyborami. I co? To ma być przestrzeganie Prawa? KONSTYTUCJA ! KONSTYTUCJA ! KONSTYTUCJA !
Kk2020.04.9 8:55
Pawłowicz dosadnie o wyborach https://www.youtube.com/watch?v=UNwXbdXV-Cg&fbclid=IwAR3YeR0sbWQ5cTLQ8yoie6MRRCXzwpyZDAOgfkOLtr3Yvl2EaUVUk5m0vMk
Sonia2020.04.9 11:13
W tedy nie było pandemii.Obecnie to jedyny demokratyczny sposób wybrania prezydenta.I co najważniejsze ,bezpieczny dla głosujących.
Realista2020.04.9 12:46
Tyle, że jeśli pandemia miałaby być uzasadnieniem niekonstytucyjnych wyborów tzn że zwykłe konstytucyjne środki nie wystarczają. Czyli są spełnione przesłanki do wprowadzenia stanu klęski żywiołowej i wybory muszą być przełożone. PIS nie ma jak wybrnąć z tego, że wcześniej sam krytykował wybory korespondencyjne.
anonim2020.04.9 11:20
@ Sonia "Nie ważne kto głosuje, ważne, kto liczy głosy" Teraz do tego powiedzenia można dodać: ważne kto je przenosi Czy aby bezpieczny dla wszystkich? A zwłaszcza dla liczących - no chyba, że już zostali spisani na straty jak żołnierze w Czernobylu.
...2020.04.9 8:27
Riczi, czemu nie powiesz,że aktualnie najgorsza sytuacja w Niemczech jest w Bawarii? Tak, tam gdzie odbyły się wybory korespondencyjne.Niewygodne fakty?
anonim2020.04.9 8:24
W rękach złodziei, zbrodniarzy i szaleńców... http://ram.neon24.pl/post/154384,w-rekach-zlodziei-zbrodniarzy-i-szalencow
Laura2020.04.9 9:08
W rekach złodziei zbrodniarzy i szalenców jeszcze trzeba dodać zdrajców Polska juz była za panowania niechlubnej PoPSLnigdy wiecej
mir2020.04.9 8:24
ten szczurowaty facet to zięć pierwszego polskiego kosmonauty
Konrad Józef Turzyński2020.04.9 8:23
To jest oburzające! Politycy PiS głoszą, że nie ma przesłanek do odroczenia wyborów. To nie jest prawdą! Jest przesłanka: epidemia. To jest jak stan wyższej konieczności. Jeśli ktoś nie posiadający prawa jazdy dokona tzw. krótkotrwałego zaboru cudzego samochodu w celu ratowania życia ludzkiego, to z powodu stanu wyższej konieczności nie zostanie uznanym za winnego przestępstwa.
anonim2020.04.9 8:13
Wszystko zaplanowane: - Prezes Poczty Polskiej, to wiceminister obrony - listonoszy (przynajmniej facetów) gdyby się buntowali powołają jako rezerwistów do wojska, i niech spróbują nie wykonać rozkazu. Jeszcze jakieś pytania?
gość2020.04.9 9:45
Pocztowcy dadzą radę, bo nigdy nie zawodzą w czasach kryzysu.... Wybory korespondencyjne będą doskonałą okazją, aby jeszcze wzmocnić pozycję Poczty Polskiej.
Sonia2020.04.9 11:10
....tu nie trzeba pytań,bardzo dobre rozwiązanie.Bardzo dobre posunięcie PIS.
anonim2020.04.9 11:22
@ Sonia "Nie ważne kto głosuje, ważne, kto liczy głosy" Teraz do tego powiedzenia można dodać: ważne kto je przenosi Czy aby bezpieczny dla wszystkich? A zwłaszcza dla liczących - no chyba, że już zostali spisani na straty jak żołnierze w Czernobylu.
anonim2020.04.9 8:11
Do TSUE powinniśmy złożyć zapytanie o podstawę prawną wyroku, i prosić o wyjaśnienie faktu uzurpowania uprawnień.
Randki kamerki pokazy skype!2020.04.9 8:07
Szukam miłego i kulturalnego faceta na sex spotkania lub stały zwiazek. Mam na imię Monia lat 24, wzrost 169cm, wiecej moich nagich fotek i kontakt do mnie tu - ww.zwiaz24.pl i wyszukaj mnie po niku: KSandi2 napisz do mnie i spotkajmy sie!
ORMO2020.04.9 7:50
Obywatelu! Zostań w domu. Stój na baczność, gdy w TVP pokazują Papcia Jarka. Zainstaluj sobie wszystkie możliwe śledzące Cię aplikacje w telefonie (jeżeli potrafisz - w razie czego poproś jeżdżących ze szczekaczką). Obserwuj kościoły i donoś na policję i do Sanepidu, jeżeli doliczysz się szóstej osoby wchodzącej. Obserwuj sąsiadów - jak któryś wrócił z zakupami i znowu wychodzi - wzywaj terytorialsów. Obserwuj psy! Gdy zauważysz, że pies sąsiada wyprowadzany jest zbyt często lub przez osoby trzecie, zawiadom natychmiast policję. Gdy zauważysz, osobę biegnącą lub jadącą na rowerze z psem na plecach, zawiadom ABW. Oglądaj Szkołę TVP - rozwijaj swoje umiejętności matematyczne. Wyjdź na miasto z kamerą rejestrując osoby idące 199 cm od siebie, czynną myjnię ręczną, wymieniających opony na letnie,wchodzących do lasu,informuj! Gdyby zdarzyło ci się jednak wyjść z domu, natychmiast donieś sam na siebie, ew. poproś o pomoc sąsiada. Działaj! Nie zostawiaj tych spraw na potem!Bądź czujny!
Dam2020.04.9 7:39
TYLKO U NAS!!! Krystyna Pawłowicz MASAKRUJE głosowanie korespondencyjne https://www.youtube.com/watch?v=Rv8wiQWK5XQ Jak to się można sprzedać dla posady.
Stani2020.04.9 7:53
Giętkość kręgosłupa jest tylko kwestią sumy
Laura2020.04.9 9:01
Nie siej fake newsów bzdura
PBJ2020.04.9 10:47
Nie bzdura, tylko autentyczna wypowiedź pani prof. Pawłowicz dotycząca projektu głosowania korespondencyjnego przygotowanego przez PO w 2013 roku. Niestety elementy, które panie prof. poddaje pod wątpliwość, nie są inaczej rozwiązane w dzisiejszym projekcie. Co więcej, niestety pani prof. wskazuje, że to rozwiązanie jest niestety niekonstytucyjne.
bea2020.04.9 14:10
czy wtedy byla pandemia??????????? czy mozna bylo chodzic normalnie na wybory?`????
Dam2020.04.9 18:49
Co to robi za różnicę?
Anonim2020.04.9 7:28
Trzeba było nie siać takiej paniki z tym wirusem, to nie byłoby problemów z wyborami. Uczciwe wybory polegają na tym, że wszystko, łącznie z liczeniem głosów jest robione w tak zwanym świetle jupiterów. Ten kto dostaje najwięcej głosów przechodzi. Każda inna forma nie jest demokratyczna. Na tem przykład w Polsce mamy wszechobecną ochlokrację - już w starożytności grecy potrafili odróżnić jedno od drugiego.
Laura2020.04.9 8:59
W swietle jupiterów niejedne wybory zostały sfałszowane za POPSL to fakt!!!
Dam2020.04.9 9:59
PIS miał swoich "mężów zaufania" w każdej komisji. Uważasz, że pomagali oni fałszować?
Lefebvre2020.04.9 13:37
A nikt ich nie wtajemniczał. Dziecko jesteś?
Niech żyje Polska2020.04.9 7:21
I bardzo dobrze!!!Opozycja bedąca łapami Moskwy i Berlina wreszcie nie mogła postawic na swoim.Brawo PIS za zdecydowanie.
Polak2020.04.9 11:37
Obudź się, PiS już 5 lat nie jest opozycją - choć faktycznie jest łapami Moskwy.
zpk2020.04.9 7:17
Po co?
PO - polityczny, cuchnący trup2020.04.9 9:08
Pytasz obłudnie "po co?". A dodrze wiesz, po co. A de facto chodzi ci o to, że lewactwo nie ma szans na władzę.