09.09.19, 16:30

Tomasz Terlikowski krytykuje PiS: To nie są żadni konserwatyści

"PiS to nie są żadni konserwatyści, oni bardzo dużo mówią o sprawach obyczajowych, ale niewiele robią. Wywołują tylko kolejne gównoburze w internecie, z których po tygodniu nic nie zostaje. I nie chodzi mi tylko o obronę życia, lecz także o wzmocnienie małżeństwa i rodziny. Choćby drobne rzeczy, ale nawet tego nie ma" - mówi w rozmowie z portalem Gazeta.pl Tomasz Terlikowski.

 


Dopytywany, wskazuje na kilka problemów. To na przykład aborcja, w której PiS nie zrobiło nic. Ale to także, mówi Terlikowski, sprawa Trybunału Konstytucyjnego. Trybunały Zolla i Rzeplińskiego orzekały konserwatywnie, za ochroną życia, za klauzulą sumienia. PiS tymczasem całkowicie zdruzgotał autorytet Trybunału, twierdzi publicysta. "Jego orzeczenia mogą być podważane.Jeśli wybory wygra inna opcja, to będzie miała pretekst, żeby ich wszystkich powymieniać i zrobić w Polsce rewolucję światopoglądową a la Zapatero" - twierdzi.

Terlikowski uważa też, że PiS mogłoby na przykład walczyć z plagą rozwodów, wprowadzając choćby obowiązek odbycia rozmowy przed rozwodem, która uświadomi parze, jak fatalne będzie mieć to skutki dla dzieci. Takie rozwiązanie funkcjonuje w Norwegii. "Z punktu widzenia rodziny rozwody są większym problemem niż ideologia LGBT" - mówi Terlikowski.

Publicysta sądzi, że PiS-owi te kwestie są "obojętne", bo partia tylko "odgrywa rolę obyczajowej prawicy", ale ich światopogląd jest inny. "Silne państwo, reforma prawa, redystrybucja środków. To są ich tematy" - mówi Terlikowski.

"Ja wiem, że całkowity zakaz aborcji byłby w Polsce nie do przeprowadzenia, bo wywołałby bunt społeczny. Ale można było chociaż trochę tę granicę przesunąć i zakazać aborcji eugenicznej, zabijania dzieci z zespołem Downa i innymi wadami. To można było zrobić, społeczeństwo by to przyjęło. Ale oni nawet tego nie spróbowali" - dodaje gorzko.

Terlikowski wskazuje, że PiS mogło tu coś zrobić, utrudnić jeszcze przeprowadzanie aborcji. Byłyby protesty, ale przecież w sprawie sądów partia się tego nie przeraziła. Nie zrobiono tego, bo, jak mówi Terlikowski, "to ich nie grzeje, to nie są ich tematy".

Według publicysty nie jest ponadto aż tak istotne, kto wygra wybory, bo najważniejszym problemem jest raczej rząd dusz w kulturze i sieci.

"Z perspektywy konserwatywnego myślenia nie jest bardzo istotne, kto rządzi w danym państwie, tylko kto sprawuje władzę nad rozrywką i kulturą. Dla prawicowca, tak samo jak lewicowca, najważniejsze powinno być rozbicie monopolu GAFA i technokratów z Doliny Krzemowej. Bo jeśli chodzi o formację moich dzieci, to nie kształtuje ich pisowski czy razemowski program w szkole, ale to, co zobaczą na Facebooku i YouTubie oraz co im pokażą filtry Google w wynikach wyszukiwania. To jest tysiąc razy ważniejsze niż Kaczyński czy ktokolwiek inny u władzy. Oto realny problem: jak zachować w dzisiejszym świecie prawdziwą debatę i możliwość kształtowania różnych postaw" - mówi.

Zdaniem Terlikowskiego taka wszechwładza wielkich korporacji odbije się nie tylko na prawicy, także na lewicy , na wszystkich. To na przykład problem pracy - dziś są kierowcy Ubera pozbawiani wszelkich praw, nie mają urlopów, zwolnień chorobowych, emerytur.

"Przychodzą jakieś firmy, które pod pozorem postępu technologicznego cofają nas o 150 lat w rozwoju społecznym" - mówi.

bsw/gazeta.pl

Komentarze

dfdfdf2019.11.15 12:26
Terlikowski - przeidiota,dawno powinien być w wiezieniu za lżenie ludzi !!!!!!!!!!!!!!
wojtekmk2019.09.11 8:38
Dlaczego Pan Bóg nie zmusza nas do swoich poglądów? Dlaczego Pan Bóg dał nam wolną wole? Dlaczego nie zmusza nas do miłości drugiego człowieka? Było by łatwiej zdecydowanie, tylko że wtedy byli byśmy niewolnikami! Czy nie lepiej kochać w wolności niż kochać bo tak trzeba? Myślę że wielu z nas popłynęło w swoich poglądach. M.in. pan Terlikowski. Sam osobiście jestem przeciw aborcji w każdej postaci i w swoim życiu staram się to wcielać i taki przykład dać swoim dzieciom i nie tylko. Tylko że robię to w wolności i miłości. Nie chce przymuszać daje przykład, daję możliwość wyboru. W przykazaniach Bożych jest już "Nie zabijaj" po co mi inne prawo skoro to najważniejsze mówi o tym! Jeśli człowiek nie usłucha prawa Bożego czy usłucha ludzkie?
klaus2019.09.11 7:04
Terlikowski to taka ukryta opcja przeciw obecnej władzy nie będę się za bardzo rozpisywałał, ale służę radą niech Pan Terlikowski stworzy z Panią Godek i kilku wybranymi rozgrzanymi Biskupami partię życząc powodzenia, bo w tej chwili Pan ten gra na rozbicie prawicy.
!!!2019.09.11 1:04
Ten człowiek to zdrajca katolicyzmu!Nie dawajcie mu tutaj sceny!
Sylwia 2019.09.10 19:12
Powiedzieć o Dmowskim, że to antysemita to powiedzieć o Terlikowskim, że to nieuk. Ale tak chyba nie jest więc dlaczego to powiedział? Czy to mrugnięcie do wyborczej? W końcu ma na utrzymaniu sporą rodzinę.Jeszcze tylko kilka wypowiedzi o Polakach antysemitach i ma robotę? Jak widać każdego można kupić. Ciekawe czy za ten wywiad dali mu kasę?
Gnostyk2019.09.10 18:08
Zupełnie nic nie rozumiem! To jest kolejna bardzo mądra i trzeźwa wypowiedź Terlikowskiego. Co mu się stało, że po latach bycia radykalnym i bardzo naiwnym człowiekiem, tak zmądrzał. Oby tak dalej.
Durczykiewicz2019.09.10 15:47
PiS przynajmniej próbuje coś dobrego robić. Głosuję na PiS.
tadeusz2019.09.10 14:23
WYGLĄDA NA TO , ŻE PAN TERLIKOWSKI WSTAŁ Z ŁÓŻKA DO GÓRY D...
oburzony2019.09.10 13:15
Bardzo mądra volta Pana Terlikowskiego. Toksyczność lgbt nie ulega wątpliwości jednak ci tzw normalni potrafią być znacznie bardziej trujący i odpychający dla bliźniego. A monopol i cenzura światowych gigantów nowych technologii również budzi niepokój co gorsza kościelni masowo korzystają z fejzboka czy jutuba mimo że ci jawnie plują im w twarz.
Marek2019.09.10 11:32
Szanowny Panie Terlikowski, dlaczego o tej sprawie pisze Pan tuż przed wyborami, kim Pan jest, działa Pan na korzyść lewicy.
Andrzej2019.09.10 11:01
Niestety Pan Terlikowski, którego spostrzeżenia są zawsze cenne, w opisywanej kwestii zatrzymuje się w jakimś dziwnym punkcie (prymitywnych procedurach administracyjnych). Chcę zwrócić uwagę, że poprzez zakazy prawne z reguły niczego się nie rozwiązuje. Zakaz prawny aborcji dzieci z zespołem Downa w Polsce nie rozwiązuje problemu - będą "wycieczki" do innych krajów. Zadaniem obywateli (w tym, rządzących) jest przekonywanie innych (dotkniętych nieszczęściem chorego dziecka) o wartości (darze) życia i zachęcenie innych poprzez różnego rodzaju usankcjonowane rozwiązania prawne w pomocy dla rodziny w wychowaniu chorego dziecka. Trzeba budować kulturę życia i wspomagać obywateli w współcierpieniu a nie przeprowadzać walki administracyjne, które mogą doprowadzić do zupełnie odwrotnej sytuacji od zamierzonej. Uważam, że wypracowany obecnie kompromis aborcyjny jest najlepszym z możliwych i próby jego zmian będą klęską dla zwolenników życia.
Jarek2019.09.10 10:38
Nie dziwię się panu Terlikowskiemu , mówi jako katolik i jako ojciec i głupio byłoby nie przyznać mu racji , PIS w kwestii aborcji ewidentnie zamiótł sprawę pod dywan i tyle. Żaden szanujący się katolik w tej kwestii nie poprze tej partii. Z drugiej strony głosowanie na PO przyniosło by o wiele większe szkody ...
Marek2019.09.10 11:29
Szanowny Panie Terlikowski, dlaczego o tej sprawie pisze Pan tuż przed wyborami, kim Pan jest, działa Pan na korzyść lewicy.
Em2019.09.10 13:15
Prawdę należy mówić niezależnie od tego, czy jest ona w danym momencie wygodna. "niech wasza mowa będzie tak tak nie nie"
Dam2019.09.10 9:54
Jak Terlikowskiego nie lubię, to jednak szanuję bo w przeciwieństwie do większości komentujących "Katolików" jest Chrześcijaninem, a nie wyznawcą jakiejś partii politycznej.
Darek2019.09.10 9:06
Koniec świata, Terlikowski mówi do rzeczy i na temat, bez pseudoreligijnego bełkotu i chorej egzaltacji a do tego czysto merytorycznie. Widać dla każdego jest nadzieja.
Mirek2019.09.10 0:19
Terlikoski . Zjedz kanapkę , popij mlekiem i nie pier....ol !!! . Te swoje rady zachowaj dla siebie .
non avete la paura2019.09.9 22:50
Przypomina to stanowisko zachowanie innego "katolika" Marka Jurka, który obalił pierwszy rząd PiS, tyle że Terlikowski może tylko pisać, tamten był marszałkiem sejmu, wtedy do władzy po PiS przyszli lewacy, dziś nie ma innej siły politycznej, która promowałaby chrześcijaństwo, kto tego nie rozumie rozwala i osłabia Polskę i kościół.
cyborg 252019.09.10 0:57
ten wasz kk jest g warty jak wasza partia przewodnia
Darek2019.09.10 9:17
Nie da się jednocześnie osłabiać Polski i Kościoła bo to Kościół rozwala od zawsze Polskę. To Kościół doprowadził do pierwszego rozbioru Polski, to Kościół potępił wszystkie polskie powstania narodowowyzwoleńcze, to Państwo Watykańskie nie chciało uznać naszej niepodległości, to Kościół jako pierwsze państwo z którym podpisze konkordat wybrał III Rzeszę, to Kościół wespół z Hitlerem napadł na Polskę 1 wrześnie 1939 (tak tak, kapelani katoliccy szli z Wehrmachtem). Kto jest przyjacielem Kościoła jest wrogiem Polski. Tak wiem że za komuny Polska i Kościół mieli wspólnego wroga, ale nie zawsze wrogowie naszych wrogów są naszymi przyjaciółmi. Stalin też w końcu został wrogiem Hitlera, co nie uczyniło ze Stalina przyjaciela Polski. Nie katolicka, nazistowska, tęczowa czy jakakolwiek inna jest Polska, Polska jest i powinna być polska - tyle i aż tyle - wolna od wpływów, neutralna światopoglądowo dbająca o dobro swoich obywateli, wszystkich obywateli.
anonim2019.09.9 22:49
Zwał jak chciał, są przekonujący i sprawiają wrażenie ludzi, którzy robią to co w danej sytuacji możliwe dla poprawienia jakości i poziomu naszego życia. Ludzi, którym zależy na dobrobycie wspólnoty, bo sprawia to radość, nie zaś na bogaceniu się własnych rodzin i protektorów kosztem innych.
154/192019.09.9 22:08
Odkąd red. Terlikowski porzucił portal fronda.pl i nie wyszedł mu eksperyment z niszową TV Republika, nabiera coraz większej ogłady i rozwagi. To już nie ten człowiek, który rzucał „Newsweekiem” w TV Fronda. • https://malydziennik.pl
KATON STARSZY2019.09.9 21:41
Oj,coś mi pachnie tęczą w młodości.A służby mają zapisan.I tak padają autorytety-przykre!
anonim2019.09.9 21:40
posłuchaj frondo i Terlikowski jak dziecko zgwałcone przez księdza moze być współwinne przestepstwa
Darek2019.09.10 9:21
No nie może, dlatego też w sentencji wyroku zapisano że księdza się uniewinnia, zatem dziecko nie jest współwinne skoro ksiądz został uniewinniony tylko samo sobie winne. Parafianie zresztą też tak uważają.
ochrona przed pedofilami w sutannach2019.09.10 20:22
jak myślisz kto jest winny? ksiądz czy dziecko?
otto2019.09.9 20:55
Jak rozumiem Gazeta wiadomo jaka z troską pochyla się z Tomaszem Terlikowskim nad niewystarczającym konserwatyzmem PISu. Faktycznie prawicowiec znalazł sobie godnego sojusznika, brrrrrr..
KATON STARSZY2019.09.9 20:41
Był taki jeden,to Sawonarola.Chciał raj na ziemi a skończył na stosie.Nie da się za jednym razem zrobić porzą dku w wszystkich dziedzinach zycia.Na to trzeba z 5 kadencji i to mało,tym bardziej że po komunie zostało bagno moralne.Ponadto niesłychana ofensywa lewactwa na całym świecie z ogromną forsą.Zajmij się tłuku bagnem w kościele,który myśli o interesach a nie o ewangelizacji.Np. jak sprzedać tereny przy kościołach na budowę wieżowców.Dlaczego nie zapraszacie wybitnych pisarzy jak Messori/Jean Gitton ,Frossard-już nie żyją/ itp,tylko zrzynacie z nich aż miło.A może by tak zainicjować akcję-małe biblioteki z książką katolicką-przy kościołach,przynajmniej przyt dekanatach,bo dobre książkiznikają i nie ma wznowień.Żegnaj agencie,już cię nie czytam!
reline2019.09.9 20:01
Dlaczego komentujący podają jako alternatywę dla PIS wyłącznie PO? Jest jeszcze KONFEDERACJA, i to jest naprawdę konserwatywna, pro-Polska partia na którą należy głosować.
AB2019.09.10 0:33
Chyba żartujesz! Putinowska Konfederacja!!! a nie żadna propolska. Wywiady w "Sputniku" chociażby dobitnie o tym świadczą. Głos na Konfederację to głos przeciwko Polsce; zmarnowany w dodatku, bo ma ok 3%. Nawet obrończyni życia ich opuściła.
Sylwia 2019.09.10 19:18
A ty samodzielnie myślisz? Łykasz wszystko co ci powie PIS? Konfederacja jest największym zagrożeniem dla PIS i PIS musi pogrywać tą kartą. A swoją drogą czy PIS nie jest agenturą USA , która ma załatwić sprawę roszczeń żydowskich kosztem polskiego ogłupionego jak ty społeczeństwa?
cyborg 252019.09.10 0:54
frondka +szajbusy stwierdzili ze maja proruskie poglady , niemozliwe jest ich poparcie ,
Pawel BB2019.09.9 19:53
Panie Terlikowski proszę zagłosować na POKO - będzie Panu lepiej.
cyborg 252019.09.10 0:58
najblizej do biedrona
AB2019.09.9 19:35
Ktoś opłacił Terlikowskiego? Może kierowcy Ubera? Groch z kapustą. Niby on jest katolikiem, wierzącym, z rodziną jak trzeba, ale coś jest takiego, że nie chce go się słuchać i budzi niechęć. Brak mu mądrości po prostu, a często wyłazi agresja. Wolę posłuchać mądrego biskupa np. Marka Jędraszewskiego, który o tych samych sprawach mówi zupełnie inaczej. A żeby agitować w tej chwili przeciwko PiS trzeba być po prostu złym człowiekiem.
tolo2019.09.9 19:29
Tomasz Talobowski
cyborg 252019.09.9 19:00
czy szef wie co mowi podwladny ,uzgodnilec wypowiedz sakiewiczem
Wies2019.09.9 18:55
Kolejny sypie piasek w szprychy. Jak było kilkadziesiąt tysięcy czarnych macic w Warszawie na protestach to się wszyscy pochowali do mysich dziur. Najpierw trzeba społeczeństwo wyedukować a nie wywoływać konflikty które tylko pogorszą sprawę i dadzą lewicy paliwo do protestów. Wtedy będzie przegrana PS-u i aborcja na życzenie z pedałami na dokładkę. Co innego chcieć a co innego móc. Może Terlikowski powie skąd tyle czarnych macic w Polsce ? To też wina PiS- u ?
Beno2019.09.9 18:43
No to już wiemy kto to jest Terlikowski. Ten imbecyl będzie głosował na PO, albo SLD, albo "Wiosnę". Zawsze miałem wrażenie, że Terlikowski to jakiś sowiecki agent w Kościele i przestrzegałem was przed tym faryzeuszem.
hello medy blogowe2019.09.9 18:21
Nauka głupcze - shit sniffer I bet you would try with Nowak-robaczek. With your English 'fluency', well, ... But doing bj's you might need something more 'potent.' Perhaps piercing your tongue would improve your performance. copy and paste 'artist', aren't you?
hrabia Potocki2019.09.9 18:21
Facet zbaranial i zglupial na strsze lata, czy on zdaje sobie sprawe jaka krecia robote robi, a moze cos ma za,, kolnierzem,,?
andrzej2019.09.9 18:00
Pan Terlikowski robi krecią robotę.Wiadomo, że jak dojdzie PO do władzy to będzie tragedia i likwidacja państwa polskiego.Przez 8 lat rządów PO dokonało spustoszenia we wszystkich dziedzinach życia naszej Ojczyzny. Likwidacja gospodarki np. stocznie.bezrobocie, bieda, nędza i ubóstwo ,wszech obecne afery,kradzieże, jednym słowem upadek,ruina. Myli się pan Terlikowski , że obojętnie kto wygra wybory..Jak wygra PiS to jest realna nadzieja na lepsze, godne życie dla zwykłych ludzi, takich jak ja , Jak wygra PO i lewactwo to powróci piekło ,zło ,beznadzieja które nam ci ludzie zgotowali.
Alojzy Cedzidło2019.09.9 17:45
A nie mówiłem ,,TERLIKOWSKI NA PREZYDENTA . Załatwił b y wszystko I aborcję i kastrowanie . i sumienie i sędziów i adwokatów i Timmermansa , i Tuska i Schetynę i nas przy okazji . O uzdrowieniu kościoła nie wspomnę . Dlaczego On , pan doktor teraz pokazuje swoją prawdziwą buzię . Chociaż gdyby się zastanowić to ma rację . Tyle tylko ,że Jego rady to takie jak u bacy Kierdziołka ,,. Po co wam mosty , kiedy rzekę można przeskoczyć'' . A rzeczywistość jest podobna , Pis ma na drodze do prawdy pierońsko ,, mętna rzekę '' . I ciężko ja przeskoczyć .kiedy przy rozbiegu do skoku , nogi mu podkładają
Andrzej - yes, thank you2019.09.9 17:44
grilling and trolling, getting fuck in the ass and jerking off vigorously - multitasking asshole Nowak-robaczek
Mikołaj 2019.09.9 17:42
Podnoszenie tego tematu w tym czasie robi , albo ślepy głupiec albo ukryty wróg !.
stahu2019.09.9 18:54
Coooo sraszno ze głosów bedzie mniej ? a robić z siebie ladacznice byle dogodzić tym z czarnych marszy to niby szlachetne ? ...że o Bogu nie wspomne ale wy się nim nie przejmujecie.
Mikołaj 2019.09.9 22:35
Chrzanisz ! . Mierzysz zamiary na siły , czy siły na zamiary. Tego się nie da ruszyć bez poprawy konstytucji . A paplaniem o tym teraz tylko zyskacie mobilizację antykościelnego elektoratu . Nawet takich którym na tym nie zależy ! . O to wam chodzi ?!.
Gamberro2019.09.10 10:48
Ten Terlikowski to zawsze jakiś śliski był, i teraz to wychodzi.
anonim2019.09.9 17:42
CO TO ZNACZY KONSERWATYWNA ??? POJĘCIA TEGO TYPU SĄ NIEPRECYZYJNE - Jan Paweł II w encyklice pisze że "system kapitalistyczny się nie sprawdził, tym bardziej nie sprawdził się system komunistyczny - LUDZKOŚĆ MUSI WYPRACOWAĆ NOWY SYSTEM SPOŁECZNY SOLIDARNY" myślę że OBECNIE JESTEŚMY ŚWIADKAMI TWORZENIA TAKIEGO SPRAWIEDLIWEGO SYSTEMU SPOŁECZNEGO W POLSCE, KTÓRY ZAPOCZĄTKOWAŁ P. Jarosław Kaczyński z PRAWEM i SPRAWIEDLIWOŚCIĄ a dzisiaj realizuje ten plan P. Mateusz Morawiecki i Andrzej Duda - I TAKI SYSTEM BĘDZIE WZOREM DLA INNYCH PAŃSTW NA CAŁYM ŚWIECIE
hallo mendo blogowa2019.09.9 17:29
Nauka głupcze - shit sniffer Powtarzam się: A tak naprawdę to goowno mnie obchodzi, jak już pisałem, czy mendy blogowe uważają mnie za "Słowiczka" czy za kanarka. Ważne jest, że radykalnie się od was, mendy blogowe, odróżniam. Chodzi ci o tytuł książki jaką "Słowiczek" napisał? A może ci chodzi o nazwisko "Słowiczka", hmm...? Zrób tak, przedstaw się sam, tj. imię i nazwisko i poproś. Taki jest zwykle pierwszy krok, ale ponieważ, jak po raz kolejny pisze, goowno mnie obchodzi za kogo mnie mendy blogowe biorą, jeżeli za "Słowiczka", to dziękuję za komplement. Jaki jest twój nick w GW mendo blogowa? Odwagi, mendo
2019.09.9 17:37
O! Psycho-dzadzia Andrzej się zdenerwował? :)
Nauka głupcze2019.09.9 17:39
Najwyraźniej :)
Andrzej - yes, thank you2019.09.9 17:46
Jaki jest twój nick w GW mendo blogowa? Odwagi, mendo. What is your name Mr Shit Sniffer?
Nauka głupcze2019.09.9 17:47
Proponuję następujący deal - podzielisz się numerem ISBN swojej książki o Dmowskim, w zamian za to dostaniesz pełną listę moich nicków na wszystkich "blogach". Koniec z domysłami, koniec ze zgadywaniem.
Andrzej - yes, thank you2019.09.9 17:55
yeah, well... keep your distance shit eater, otherwise, I'll fuck you over and over again
Nauka głupcze2019.09.9 17:59
Then perhaps I ought to ask that "rich husband" of yours? I'd love to meet this guy and have a little chat with him.
2019.09.9 17:55
Chłopie, przecież ty jesteś znacznie starszy niż moi rodzice, a głupszy niż kuweta mojego kota. Co ty z siebie robisz człowieku?
Andrzej - yes, thank you2019.09.9 17:59
masz kota? jak każdy samotny pedał but of course multitasking asshole
Nauka głupcze2019.09.9 18:01
Gość zdradza objawy zespołu Delbrücka z elementami zespołu Tourette'a.
Cottonfield2019.09.9 17:28
Prawdę mowi, niestety. PiS jest tak konserwatywny światopoglądowo jak chadecja w Niemczech. Ale podpinają się pod Kościół i pozyskują wyborców wśród ludzi wierzących.
Katolik2019.09.9 17:25
Zemsta rodzi wojnę i śmierć. Przebaczenie niesie pokój, uwolnienie i uzdrowienie. Wybierajmy póki jeszcze możemy. Chrystus Wodzem, Chrystus Królem, Chrystus Władcą nam!
Katolik2019.09.9 17:40
Tylko bandyci i agresorzy to minusują :) Chrześcijanie są mordowani i dyskryminowani :(
anonim2019.09.9 17:21
Otwieram dziś rano lodówkę, a tam - Terlikowski. I poucza mnie, że na drugiej półczece mleko się rozlało i ciągle jest nie posprzątane...
Jarek2019.09.9 19:54
Zaglądam na Frondę i Teofila przystanęła aby napisać. Nie poucza, tylko wypowiada swoją opinię. Podobnie jak wielokrotnie to robi życiowy nieudacznik Jan Bodakowski. Bodakowskiemu wolno, a Terlikowskiemu nie? Oj Teofilo, nieładnie. Ale pamiętam!
anonim2019.09.9 20:56
Szczerze, to Bodakowski nie atakuje mnie tak często swoimi opiniami, jak Terlikowski. A poza tym nie widziałam, żeby Bodakowski pouczał biskupów, papieża, a nawet cały Kościół. Może nie zauważyłam.
Jarek2019.09.9 21:26
Kto Cię atakuje? Chyba Twoja wyobraźnia. Więcej dystansu. Bodakowski nie będzie pouczał biskupów, bo nie miałby za co żyć. Mam nadzieję, że mu fronda płaci za te jego wypociny, często pełne błędów, a nie żyje z jakiś zapomóg.
anonim2019.09.9 22:18
No, i trochę maska panu spadła przy okazji tej wypowiedzi. A może Bodakowski nie poucza biskupów, bo wie gdzie jego miejsce, w przeciwieństwie do Terlika?... No, ale na mnie już czas, pora spadać z Głównej, bo tu nie można plonkować, a ja jeszcze bardziej niż atakującego Terlika - nie lubię trolli atakujących wulgaryzmami. Nie ma to jak FForumek.
9/9/192019.09.9 22:12
Kur­wa mać, nie wiesz, że to fronda.pl wisi na Terlikowskim, a nie odwrotnie?
9/9/192019.09.9 22:10
Toliś, po co pier­dolisz?
BiegunkaProrocza2019.09.10 0:09
Teofilio, uważaj by Ci się z tyłka coś nie rozlało. Mleko to nie problem. I pamiętaj aby, nawet gdy jesteś w podróży, umyć sobie siusiaka. To jest ważne.
Karol2019.09.9 17:18
Pis to narodowi-socjalista.Pis ma tyle wspólnego z prawicą partią co kaszanka z konserwą.
diag2019.09.9 17:17
No to co ? Pozostaje głosować na SLD ? No może na PO ? Hej PSL jest bardziej konserwatywne w koalicji z SLD. Wszyscy w eurowyborach byli za LGBT. A PiS wypowiada się jednoznacznie.
adamk2019.09.9 17:16
terlikowski mądralo: już był taki poseł końserwatysta , niejaki Jurek. i przypomnij se jak mu tam poszło?
grimm2019.09.9 17:08
Ma 100% racji. A i te korporacje wyjdą wszystkim bokiem. PIS rzeczywiście nie jest partia konserwatywną.
Olej2019.09.9 17:05
Gówno burza ? Nikt za nas z tą tzw. lawą syfu nie będzie walczył. Żadna partia ze swoim koniunkturalizmem. To nasza postawa w szkołach, przedszkolach, instytucjach do których posyłamy swoje dzieci, musi zmienić rzeczywistość. Komitety rodzicielskie, samorządowe muszą przejąć władzę nad programami szkół, przedszkoli i innych. To my rodzice powinniśmy wymagać określonego poziomu kształcenia co do treści i jakości. Nasze pieniądze wydatkowane są na utrzymanie wszystkich państwowych instytucji oświatowych. To nasz rodzicielski przekaz ma uświadomić dojrzewające dzieci i przygotować je do odpowiedzialnych decyzji i postępowania. To my musimy zakreślać granicę dobra i zła, nie telewizja, nie internet. Co do aborcji; jej zakaz musi zaistnieć w ludzkich głowach, w świadomości. Państwo powinno edukować ludzi jakie zło za sobą pociąga ów dramat. Ile krzywdy powoduje. W akcie społecznego uświadomienia kobiet, młodzieży, że aborcja jest zabijaniem człowieka, istoty, która żyje i czuje, jest po prostu złem. Człowiek ma od tego rozum aby nie doprowadzać do sytuacji, w których konsekwencją nieodpowiedzialności jest krzywda na własnym dziecku, na powołanym do życia człowieku.
Nauka głupcze2019.09.9 17:04
Muchos dineros, jak ktoś ci tu dzisiaj napisał - jesteś nie do podrobienia. Z kolei ja nie mogę znaleźć tej twojej książki o Romanie Dmowskim. Zechcesz podać jej nr ISBN? Oczywiście mam na myśli 𝗼𝗿𝘆𝗴𝗶𝗻𝗮𝗹𝗻𝗲 wydanie w języku angielskim, a nie przekład. Proponuję następujący deal - podzielisz się numerem ISBN swojej książki o Dmowskim, w zamian za to dostaniesz pełną listę moich nicków na wszystkich "blogach". Koniec z domysłami, koniec ze zgadywaniem.
Ja 2019.09.9 17:03
Zglupial Pan!? Nawet ci, co na PIS głosują nie chcą zaostrzenia prawa antyaborcyjnego! Ma Pan ZDROWE!? dzieci. To nie zmuszać do rodzenia nie zdolnych do normalnego życia!!!! Jak trafi na szarego człowieka, to oznacza dla tej matki i ojca, Gehennę !!!Co do wpływu korporacji, zgoda.
anonim2019.09.9 17:23
Chyba zapomniał pan dziwnym przypadkiem ile podpisów zebrał obywatelski projekt "Zatrzymaj aborcję". https://ekai.pl/autorzy-zatrzymaj-aborcje-nowa-minister-rodziny-ma-krew-na-rekach/
Ja 2019.09.9 18:48
Napiszę wulgarnie. Pieprz się. Miałeś kiedyś Takie "dziecko"??!!! Gęby pełne sloganow, a realia brutalne!!
anonim2019.09.9 20:51
A ja nie będę pisać wulgarnie, ale powiem panu, że pomysł, że lepiej jest zabić chore dziecko, niż pozwolić mu się urodzić, jest pomysłem DIABELSKIM. A realia są takie, że jak się brzydzisz chorego dziecka, to zawsze jest możliwość zostawienia go w szpitalu. To jednak lepsze, niż zabić, bo chore.
Pisowiec2019.09.9 16:58
Terlikowski to gnida sowiecka! Kolejny się zdemaskował. Aby dalej zmieniać Polskę musimy utrzymać władzę i każdy kto podnosi rękę na PiS podnosi ją na Polskę! Władza powinna tę rękę odrąbać! Nasila się atak na PiS, niedawno abp Gądecki zaatakował naszą partię i Prezesa, kolejny psi syn sowiecki. Teraz Terlikowski dołącza do Michalkiewicza, Korwina, Brauna, Godek, Cejrowskiego i innych ruskich trolli. Won onuce za Don! Do swoich poszli won!!! Tylko PiS!
Rumcajs2019.09.9 17:20
Mysle tak samo ciekawe ile gnid wyjdzie z szamba i bedzie atakować PiS
Dam2019.09.9 17:22
Czy ty wiesz chociaż kto powiedział słowa o odrąbywaniu ręki? "Każdy prowokator czy szaleniec, który odważy się podnieść rękę przeciw władzy ludowej, niech będzie pewny, że mu tę rękę władza ludowa odrąbie" Mentalnie jesteś komuch
Pisowiec2019.09.9 18:46
Niektóre rzeczy w PZPR były dobre! Polityka społeczna, mleko w szkołach, walka z nierównościami społecznymi, gnębienie prywacizny itd. PiS czerpie z dobrych wzorów! Błędem PZPR była walka z Kościołem i podległośc ZSRR, reszta programu bardzo dobra! Naprzód PiS!!!!
hallo mendo blogowa2019.09.9 16:53
Nauka głupcze - shit sniffer Jaki jest twój nick w GW? Don't be shy, you're a "traveller", from one blog to another.
ewa2019.09.9 16:43
Jakos nigdy mu nie ufałam- i słusznie, chce powtórzyć przypadek Iralandii zta aborcją? Dzis mają aborcję na życzenie. Nie wystarczy zmieniać trzeba wiedzieć - kiedy? Żeby zamiast tego co miało być lepsze, noe wyszło o wiele gorsze niż mamy.
anonim2019.09.9 17:38
zgadzam się, prawo to nie wszystko, potrzebna świadomość KIM JEST POCZĘTE DZIECKO - NOWE ŻYCIE KTÓRE TRWA WIECZNIE - uwrażliwienie na PIĘKNO NOWEGO POCZĘTEGO ŻYCIA, tutaj zaangażowane muszą być rodzina, Kościół - jest lepiej niż kiedyś ale MIŁOŚĆ DO CZŁOWIEKA TO PODSTAWA
JONASIK2019.09.9 16:40
Koniec Świata ... zgadzam się z Terlikiem....
stahu2019.09.9 17:04
mądrzejesz ...tfuuuu... zobaczyłem że ...to Jano -sik szczynyJaśka .
Contral2019.09.9 16:39
Terlikowski zaczyna pierniczeć. No cóż! Starość nie radość. :)
Palindrom2019.09.9 17:01
Zaczyna!? Przecież od taki bełkot wylewa z siebie od dawna. To narcyz, który uwielbia gadać. Kłopot w tym, że procesy myślowe przestały się u niego rozwijać w podstawówce i na tym "jedzie" po dziś dzień.
Nauka głupcze2019.09.9 16:38
„Część żołnierzy wyklętych ma na sumieniu zbrodnie np. wobec ludności żydowskiej czy białoruskiej, działy się rzeczy straszne. I nie możemy dawać laurek.” „W wielu kwestiach bym się dogadał z Razem. Progresja podatkowa, więcej pieniędzy na publiczne szpitale, komunikacja na prowincji, umowy śmieciowe, równe płace dla kobiet - to wszytko są kwestie wypływające ze społecznej nauki Kościoła.” „PiS przyjął milion imigrantów - już o tym wspominałem. Ale nie mamy żadnej polityki imigracyjnej, ci ludzie się dobrze integrują wyłącznie dzięki własnemu wysiłkowi. A przecież przyjeżdżają nie tylko Ukraińcy, lecz także osoby z innych kręgów kulturowych. Oczywiście nikt nie chce głośno o tym dyskutować.” „Bardzo lubię Norwegię, pewnie mógłbym tam mieszkać. I tam to wszystko jest. Co więcej - z badań wychodzi, że społeczeństwa skandynawskie są najszczęśliwsze. Prawica woli pomijać takie niewygodne fakty, bo nie pasują do opowieści o cywilizacji śmierci. W Norwegii system opieki społecznej dla dzieci z zespołem Downa jest o niebo lepszy niż w Polsce. I jest to niewątpliwie element cywilizacji życia.” Jak widać Terlik zmądrzał przez ostatnie lata, dobrze mu zrobiło zdecydowane odcięcie się od środowiska portalu Fronda.
Karol2019.09.9 17:20
Fronda to ściek.A jeszcze 7 lat temu można tu było dyskutować dziś to pseudo prawacko katolskie guano.
Alojzy Cedzidło2019.09.9 18:01
Znowu mam niedosyt wiedzy , zrozumienia . Tez mam wątpliwości co do prawdziwej katolickości Frondy .Bo co by ci specjaliści od pomyj antykatolickich robili ( nie wspomnę o Inowrocławiu) gdyby nie Fonda . W pomyjach sami by się potopili . A tak mają gody . Tu wszystko wolno napisać. Byle ,,re Captche " wykiwać
Alojzy Cedzidło2019.09.9 17:53
Nie bardzo wiem na czym to ,,odcęicie " polega . Przecież wlepia swe mądre przemyślenia na Frondzie. ,,Terlik zmadrzał " , piszesz . Na czym ta wcześniejsza głupota polegała ? .
Nauka g\305\202upcze2019.09.9 18:05
Nie, on a @redakcjafronda pastuje teksty TT z Facebooka.
AB2019.09.9 19:41
Niech jedzie do Nowegii z dziećmi, może liczyć, że mu je odbierą. Mój znajomy rzucił prosperujacy w Norwegii biznes i od razu uciekł do Polski, gdy przyszła do niego opieka z pytaniem, dlaczego dziecko w nocy zapłakało. A pierwsze pytanie, kiedy żona poszła w ciąży do ginekologa było: czy Pani na pewno chce urodzić to dziecko. Terlikowski jest po prostu ignorantem.
Rumcajs2019.09.9 16:38
A fuj Terlikowski pójdziesz ty sobie najlepiej do tvn tam gadaj te swoje złosliwości pacanie
Pisowiec2019.09.9 17:00
Zgadzam się. Terlikowski to ruska onuca!
BiegunkaProrocza2019.09.9 17:17
Umyj siusiaka. A na przyszłość albo siku albo kupa, nigdy jednocześnie.
dil2019.09.10 19:05
Ty umyj Rumcajsowi siusiaka
Nauka głupcze2019.09.9 16:31
Krytykuje? A nie MIAŻDŻY? A nie NOKAUTUJE?
into the void2019.09.9 20:03
Zaorał ich, normalnie walcem. Rozdziobał jak kruki i wrony. Teraz nie ma tam nic. Nawet void.