Sondaż. Czy Polacy są za zakazem hodowli zwierząt futerkowych i trzymania psów na łańcuchach? - zdjęcie
16.09.20, 12:04fot. yt/otwarte klatki

Sondaż. Czy Polacy są za zakazem hodowli zwierząt futerkowych i trzymania psów na łańcuchach?

46

Czy popierasz wprowadzenie zakazu hodowli zwierząt futerkowych w Polsce? - tak brzmiało jedno z pytań zadanych w sondażu przeprowadzonego na zlecenie portalu wpolityce.pl

Jak się okazuje, przeciwnych temu zakazowi było tylko 22 proc. badanch.

Badanie przeprowadzono na grupie 1055 osób.

Poparcie dla projektu zakazu hodowli zwierząt futerkowych okazało w sumie 54 proc. badanych i co interesujące projekt ten poparło 59 proc. wyborców prezydenta Andrzeja Dudy oraz 62 proc. Rafała Trzaskowskiego.

24 proc. ankietowanych nie miało zdania.

Tak wynik badań ankietowych komentuje portal w polityce.pl:

- Wiele wskazuje zatem, że poparcie Polaków dla zmian jest większe niż sugeruje obraz medialny, w którym istotnym czynnikiem są pieniądze branży futerkowej, w tym nawet prowadzone przez nich przedsięwzięcia medialne.

Drugie pytanie ankiety brzmiało:

- Czy popierasz wprowadzenie w Polsce zakazu trzymania psów na łańcuchu?

Aż 64 proc. ankietowanych opowiedziało się za wprowadzeniem takiego zakazu.


mp/wpolityce.pl

 

Komentarze (46):

alicja2020.09.17 23:12
tak,
Iza2020.09.17 9:28
Kupujcie skórzane buty póki jeszcze można, bo niedługo już tylko w gumowcach będzie można chodzić.
XD2020.09.18 10:10
Wyjdź ze swojej jaskini i rozejrzyj się po świecie zanim zrobisz z siebie idiotkę. Wyjaśniam: żyjemy w XXI wieku. Wybór odzieży nie odbywa się już na poziomie skóra/futro lub guma/plastik. Jeśli jakiegoś cierpienia można uniknąć, to czy nie warto rozważyć takiej opcji?
ronin2020.09.17 8:14
Jarosław Kaczyński wykonuje tragiczny krok w sprawie ustawy o ochronie zwierząt i ktoś powinien mu na to zwrócić uwagę: https://dorzeczy.pl/kraj/153405/gdy-wodz-traci-rozsadek.html
Krakus2020.09.16 22:51
Jak nigdy wcześniej jestem ZA pomysłem Kaczyńskiego. Wiem, że to pod publikę, ale nienawidzę, jak się męczy zwierzeta.
kerr2020.09.16 21:27
przyjdą surowe zimy...bo gorące lata już są...i będzie dramat
XD2020.09.18 10:13
Jaki dramat? Chcesz powiedzieć, że nie masz w domu ani jednej ciepłej kurtki, więc musisz okrywać się futrem, żeby nie umrzeć z wychłodzenia? Mogę dać Ci namiar na parę sklepów z ciuchami albo przesłać paczkę pomocową jeśli potrzebujesz.
Pablo2020.09.16 17:30
w ustawie jest o "zwierzęciu", które nie może być trzymane "na uwięzi" - zatem nie chodzi o tylko o psy łańcuchowe, ale także krowy, świnie, konie, także każdy rolnik będzie potencjalnie łamać przepisy i będzie narażony na sankcje - nie manipulujcie czytelnikami myślałem, że po PO skończy się niszczenie naszego kraju i faktycznie PiS nie skończył, ale dokończy niszczenie naszego kraju. Głosowałem na dudę i na PiS kilka lat temu, naprawdę nie spodziewałem się tego wszystkiego.
XD2020.09.18 10:18
Nareszcie. Zwierzę nie jest rzeczą ani produktem. Ma takie samo prawo do życia wolnego od cierpienia, jak każdy z nas. Przypominam jaskiniowcom, że czasy kiedy futro, skóra i mięso było niezbędne człowiekowi do przetrwania, dawno temu się skoczyły. Mamy XXI wiek i produkty odzwierzęce potrzebne są tylko tym, którzy zarabiają na ich cierpieniu. Jeśli masz do wyboru dwa produkty o podobnych właściwościach to na złość światu zawsze wybierasz ten, który powoduje czyjąś krzywdę?
Dariusz2020.09.16 16:19
Co z psami na smyczy?Również zakaz?
Krakus2020.09.16 22:51
Jak najbardziej ZAKAZAĆ
XD2020.09.18 10:26
Smycz jest narzędziem, dzięki któremu pies uczy się stawianych mu granic i zaufania do człowieka. Jest też sygnałem dla otoczenia, że pies jest pod opieką i w razie niebezpiecznej sytuacji można go kontrolować. Łańcuch jest narzędziem dzięki któremu jego oprawca ma mniej roboty. Wyciągnij wnioski jeśli potrafisz.
Torchwood2020.09.16 13:43
Jedyne, co jest tutaj dziwne, to że aż 22 procent badanych jest przeciwko temu zakazowi. Przemysł futerkowy nie ma racji istnienia w XXI wieku.
Anonim2020.09.16 14:55
czyli kiedyś można się spodziewać zakazu używania prądożernego rożna nie mającego racji bytu w dobie piecy konwekcyjno parowych, albo zakazu sprzedaży montowanych ręcznie przez wyzyskiwanych murzynów Rolls Royców
Anonim2020.09.16 14:58
heh, pomijam że niektóre części w Rollsach są pochodzenia zwierzęcego
XD2020.09.18 10:29
Gdyby rożen mógł odczuwać ból, to na pewno nie miałby racji bytu skoro istnieją lepsze rozwiązania, które nie wymagają niczyjej krzywdy. Czy już rozumiesz na czym polega różnica? :)
Pablo2020.09.16 17:31
1. Łatwo jest oddawać, niszczyć, zamykać czyjeś. 2. Tylko my likwidujemy swoje branże, konkurencja w innych krajach tylko czeka na lukę na rynku. Także nie naprawiamy świata, tylko strzelamy sobie w stopę!
Anonim2020.09.16 20:14
Ma ,przecież ktoś chodzi w tych futerkach.
Clint2020.09.17 1:11
Najpierw przecinek, potem spacja. Zapamiętasz? czy to taki twój podpis: jestem jełopem?
Clint2020.09.17 1:12
"Czy" wielka literą.
antoni.s2020.09.16 13:36
Mój pies jest moim przyjacielem i nie wyobrażam go sobie na łańcuchu,do jedzenia gotuję mu ćwiartki z kurczaka,a śpi w domu,razem z innymi domownikami.
Anonim2020.09.16 20:17
Jak tak to zawsze możesz iść spać do budy ze swoim psem,jakimś gnatem się z tobą może podzieli.
Krakus2020.09.16 22:52
Może ty śpisz w budzie...
Clint2020.09.17 1:15
Przednie :D Do budy z psiorami. Bez łańcucha ;-)
Anonim2020.09.16 13:17
Polacy to przede wszystkim Katolicy . Jak Katolicy mają się zachowywać w stosunku do wszelkich istot żywych mają kilkakrotnie napisane w Starym Testamencie . Żydzi także . Nie zachowują się zgodnie z nakazami Boga . Ustawy świata nie naprawią , ale być może zmniejszą męczarnie zwierząt hodowlanych czy udomowionych . Resztę istot żywych czeka dalsza gehenna .
matis892020.09.16 12:58
Kiedy lewacki i masoński PIS zakaże hodowli kurczaków, świń....życie tych zwierząt jest ważniejsze od futrzaków i tym bardziej od mordowanych dzieci w aborcji. Kiedy lewacki PIS ogłosi dekret że św. Paweł był złym człowiekiem bo zajmował się obróbką skór zwierzęcych choć jako wykształcony i święty Boga mógł wybrać se każdy inny fach. Bo postanowienie że lewacki PIS i Kaczyński są dobrymi ludźmi już mamy.
Wojtek Polak2020.09.16 12:55
a co z hodowlą zwierząt w celach testów farmakologicznych czy w chemii gospodarczej? w tych celach rocznie ginie setki tysięcy króliczków myszek szczurków małpek itd poprzez prowadzenie na nich eksperymentów? czy zwierzątka do eksperymentów nie cierpią a te w klatkach cierpią? tu nie wolno głosu podnosić bo w tym dominują Niemieckie firmy chemiczne i farmaceutyczne? nasze futerka przejmą Niemcy i wywiozą na Ukrainę tam na pewno będą dbać o "o dobrostan zwierząt". zwierzątka na futerka-nie ubój rytualny -nie piesek na łańcuchu -nie bo godzi w ludzkość i okrucieństwo wobec zwierząt. ABORCJA(mordowanie dzieci nie narodzone)TAK bo to jest ludzka godność no i prawo do wolności.pis-ie te podlizywanie się lewactwu w kraju i w UE wyjdzie ci bokiem no chyba że ta 5 Kaczyńskiego to cena za pożyczkę z UE czyli Niemiec? niszczycie Polskich przedsiębiorców a bierzecie pożyczki od Unii ( niszczycie gospodarkę i przedsiębiorców zamiast ich wspierać i tym samym zwiększać wpływy do budżetu to wy wolicie brać pożyczki i zadłużać państwo to jest dopiero głupota)
kociarz ale nie paranoik2020.09.16 13:05
heh własnie trwają pracę nad szczepionkami na zwierzetach, niektre z nich beda dawcami dla nas przeszczepy a nic nie wiedzacy o zycciu kalkstein przez pryzmat własnego kota ocenia cały świat
matis892020.09.16 12:47
Wiadomo, masoński i lewacki PIS razem z masonerią, massmediami, lewactwem od lat działają propagandą by uczulić ludzie na zwierzęta, a mordowanie dzieci w aborcji jest prawem człowieka. Ta lewacka doktryna obecnie mówi jasno, że ludzie są zwierzętami. A ilu ludzi popiera PISowski, satanistyczny, masoński i apokaliptyczny projekt państwa bezgotówkowego do Znamienia Bestii ?? Ilu katolików popiera aborcyjne mordowanie dzieci i ilu się podoba Pachamama w KK od Bergoglio, ilu uważa że Bergoglio dobrze robi by gejowskiej sodomii dać wsparcie ????? Ilu katolików popiera rozwody ??? Ilu ludzi poprze antychrysta ???? Zapewne też większość. Ludzie są od lat poddawani propagandzie medialnej masonerii i właśnie z tego korzysta lewacki PIS, pokazując że jest totalnie lewacką partią.
mądry2020.09.16 12:45
Jestem za dotychczasowymi rozwiązaniami. Zwierzę nie może mieć prymatu nad człowiekiem
Anna2020.09.16 14:04
nie ma go i projekt tego nie sugeruje. Jeśli kogoś obraża fakt, że nie wolno będzie trzymać psa na łańcuchu to niech nie trzyma psa, nie ma takiego obowiązku.
Olej2020.09.16 12:41
I jeszcze jedno - zmniejszyć hodowlę do rozmiarów odpowiadających życie tych zwierząt w warunkach zbliżonych do tych jakie mają na wolności, tak by nie były stłoczone w ciasnych klatkach, aby mogły swobodnie się poruszać - ekologicznie - Ludźmi kieruje chciwość i szybki zysk a to prowadzi do łamania przepisów i cierpienia zwierząt, tak jest na fermach kurczaków jak i w innych przypadkach. Można zasadniczo zmienić sposoby hodowli, stopniowo wprowadzając zmiany.
Olej2020.09.16 12:30
Wyjechanie z tą ustawą gdy rzeczywistość jest fatalna w innych dziedzinach sprawności państwa, uważam za przejaw absurdu i idiotyzmu !!!! Jeżeli w Polsce ma być zlikwidowany cały sektor gospodarki, z dnia na dzień, bez planu i realnych działań finansowych zastępujących ów sektor, bez pomocy finansowej Unii, która tak ochoczo weryfikuje polską gospodarkę. Rodzi się pytanie kto wpadł na tak szalony i destrukcyjny pomysł ??? Jeżeli chce się ulżyć cierpieniu zwierząt należy przestrzegać przepisów już istniejących i egzekwować kary za ich łamanie. Za bestialstwo trzeba surowo karać i koniec. Ale droga do zmiany nie prowadzi przez likwidację hodowli i pozbawienie tysięcy ludzi środków do życia, a państwo wpływów podatkowych.
Bebok2020.09.16 13:38
Jeszcze górnictwo idzie do likwidacji - kolejny potężny sektor gospodarki, ludzie na bruk.
lechujarek2020.09.16 12:28
Kaczyński chce zakazać produkcji futer, a Rydzyk stawia veto. Gdzie my żyjemy? W jakimś bantustanie, gdzie rządzi szeregowy kościelny czarownik pod rękę ze zwykłym posłem? Przecież ci ludzie uzurpują sobie funkcje, do których nie mają żadnych uprawnień...
t.m.2020.09.16 17:32
A ty co? Z choinki się urwałeś? Boże Narodzenie daleko. A uważasz że gdzieś na świecie to rządzą przywódcy? To są tylko marionetki i to liche. Prawdziwych rządzących trudno się domyśleć. Im jest wygodniej że są anonimowi, zresztą trochę się boją! Że Polska to Bantustan-masz rację ale z innych przyczyn niż myślisz.
Clint2020.09.17 1:20
Dokładnie.
katolicka kretynizacja polski 🇵🇱2020.09.16 12:25
Już raz zaszczany prezesina chciał zakazać zabijania futrzaków! w 2017, sejm, senat, prezydent - wszystko było pisowskie, mogli przegłosować KAŻDĄ ustawę. Dlaczego się to wtedy nie stało? Być może był to temat zastępczy - przykrywka dla rozwalania sądów. Co prawami zwierząt chcą przykryć teraz PiSdowate obłudne skürwysyny ?
Anonim2020.09.16 12:17
Uwolnic psy z lancuchow i zaczepic je do czlownkow PO
Anonim2020.09.16 12:21
widzialem te farse w tv jak politycy wspolnie pokazywali sie z pieskami, pewnie byly same samice albo pół na pół, niech cwaniaczki przyjdą z samymi samcami i zobaczymi jak futro zacznie latac
Anonim2020.09.16 12:13
najpierw zaczipuje sie psy oraz koty ktore sa jedynie oswojonymi pozytecznymi dzikusami, a nastepnie ludzi
Anonim2020.09.16 12:16
szczurow w miastach jest tyle co ludzi a oni zaradne zyciowo koty w klatkach mordują, bandyci ze strazy miejskiej mometalnie ukradli mi z kota gdy ledwo wyszedl za brame
madry2020.09.16 12:46
szczurów tyle co ludzi ? - wolne żarty
przykład2020.09.16 13:00
Nikt nie wie, ile tak naprawdę szczurów żyje na terenie Łodzi. Różne szacunki podają od 100 tys. do nawet 3,5 mln osobników. Kiedy ostatni raz widziałeś kota w mieście na oknie prywatnego domu? Kiedyś był to codzienny widok.
Anonim2020.09.16 12:18
w klatkach niech lepiej pozamykaja paradujacych z gola doopa zboczencow, i raz na tydzien otworzyc takie zoo dla chetnych widzow
man.of.Stagira2020.09.16 12:10
czy smycz mieści się wg. ustawy w kategorii 'łańcuch'? Czy psy będą teraz już hasać swobodnie i kąsać dla zabawy z nudów?..hę?