25.06.19, 09:15(fot. pixabay)

Samobójcza śmierć jezuity. Szturm modlitewny potrzebny!

- Wczoraj, ok. 14.00 w klasztorze ojców jezuitów przy parafii pod wezwaniem Ducha Świętego, która jest zarazem sanktuarium Matki Bożej Łaskawej w Nowym Sączu, życie odebrał sobie o. Piotr Matejski. Dokonał tego za pomocą broni palnej, którą posiadał legalnie. - poinformował ks. Tadeusz Isakowicz - Zaleski 

Jezuita należał do klubu strzeleckiego. Jak informują współbracia, duchowny zostawił dwa listy pożegnalne, jeden do władz zakonnych, drugi do rodziny.

- Policja prowadzi czynności wyjaśniające. Motywy samobójstwa nie są jeszcze znane. Prośmy miłosiernego Boga za śp. o. Piotra, módlmy się też za naszą Prowincję i bliskich z Rodziny o. Piotra - napisał w oficjalnym komunikacie prowincjał jezuitów o. Jarosław Paszyński

O. Piotr Matejski miał 52 lata i pochodził z Rzeszowa. W Nowym Sączy pracował od kilunastu lat. 

Pomódlmy się za Jego duszę...

Wieczny odpoczynek racz mu dać Panie...

bz/RMF FM

 

Komentarze

Durczykiewicz2019.06.26 10:19
Młody człowiek...teraz wiem, dlaczego czasem w czasie modlitwy za kapłanów same usta mówią: i za księży, którzy myślą o samobójstwie...Straszne, że nikt nie był w stanie mu pomóc...i tak, samobójstwo to grzech ciężki, ale Bóg jest miłosierny, tylko On zna całe życie tego człowieka, co sprawiło, że tak postąpił, my poznajemy sprawy tylko fragmentarycznie...to, co widzę od lat to to, że wielu księzy się izoluje...
Grzegorz2019.06.26 9:39
Tak Cierpiał że nie mógł tego znieść
były jezuita2019.06.26 2:15
Wieczny odpoczynek racz dać mu Panie... jezuita ks. Matejski został potwornie zaszczuty przez swoich konfratrów. Nie wytrzymał psychicznie... Nie wiecie jakie jest potworne szczucie w zakonach, a szczególnie u jezuitów... To nie pierwszy taki przypadek w tym zgromadzeniu. Przykładem może być inny jezuita Ks Kramer potworny pyszałek, karierowicz nie mający wiele wspólnego z kapłaństwem, który z agresją atakuje innych księży nawet poza swoim zgromadzeniem (np. Ksędza Isakowicz Zalewskiego , i...wielu innych). Takich u jezuitów wielu, dlatego uczciwi i bogobojni kapłani w tym zgomadzeniu: towarzystwie jezusowym, nie wytrzymują psychicznie.
anonim2019.06.26 1:21
Ks Kramer Grzegorz to jezuicki potwór , nic ma wspólnego z kapłaństwem
Jam2019.06.26 0:57
Nie jestem w stanie zrozumieć takiego aktu desperacji. Człowiek wierzący i w pełni świadomy nie mógłby tego uczynić. Coś jest na rzeczy ...
Jam2019.06.26 1:00
Polecam księdza Piotra Miłosierdziu Bożemu
znawca2019.06.26 0:19
Wieczny odpoczynek racz mu dać Panie Zwłaszcza , że jezuci to potworne środowisko zakonne, pełne bezbożnych karierowiczów. W takim zakonie uczciwy kapłan nie wytrzyma psychicznie.
konfrater2019.06.26 0:07
Tę sprawę ukrywają sami jezuici. Ks. Kramer Grzegorz jezuita pluje na ks. Isakowicz Zalewskiego , że ujawnił ten fakt. U jezuitów często dochodzi do samobójstw, bo to bardzo paskudne towarzystwo [T J} pełne pyszałków, bezbożników, lewaków , zdrajców Chrystusa, karierowiczów. Dlatego uczciwi kapłani w tym zgromadzeniu nie wytrzymują presji bezbożnych swoich konfratrów , choćby takich jak ks. G. Kramer.
Stanislaw2019.06.25 20:36
Ale macie, psiakrew, wyobraźnię zaczadzoną złem! Ile diablich oskarżeń nad tą trumną! Ile jadu! To złe perspektywy dla naszego społeczeństwa!
Agnieszka2019.06.25 20:18
Wieczny odpoczynek racz mu dać Panie... A motywów pewnie nigdy władze zakonne nie ujawnią - zwłaszcza jeśli ksiądz w liście napisał, że mają swój udział w jego tragedii. Krzywda dokonywana w zakonach między współbraćmi i współsiostrami jest jeszcze bardziej zamiatana pod dywan niż pedofilia. Nie może ryska wyjść na jaw z tego, co w środku. A jak w grę wchodzi tragiczna śmierć i na przykład winnych wielu, to tym bardziej.
Irena2019.06.25 18:57
Niech Miłosierny Pan oceni Go po owocach Jego życia, a Rodzinie da ukojenie w Bólu. Módlmy się również za współbraci Zmarłego. R.I.P.
Michał Pasierb 2019.06.25 16:54
R.I.P.
Młot na katolicyzm2019.06.25 15:53
Może jakaś nieszczęśliwa miłość do kobiety? Z drugiej strony czy klechy zaczynają się zbroić? Przeciwko komu? Przeciwko społeczeństwu! Tak jak w Hiszpanii, gdy podczas wojny domowej mieli broń w kościołach i wykorzystali ją przeciwko ludowi.
R.2019.06.25 16:46
Na lewactwo tylko ołów!
Młot na katolicyzm2019.06.25 16:52
A tobie ch.uj w tą prawacką dupę!
Monia2019.06.25 19:42
Nie. Podobno się dowiedział, że jest chory.
violencja2019.06.25 15:26
Wielka szkoda RIP
Jam jest Albert, jam jest "młotem intelektualnym"2019.06.25 15:06
Jestem Albert i jestem idiotą. Jestem Albert i jestem oszczany. Pisze długie "nicki" w nadziei, że ktoś przeczyta. Jam jest Albert, jestem idiotą oszczanym, jam jest "młotem intelektualnym" Jam jest Albert, jam jest "młotem intelektualnym"
ridado2019.06.25 15:01
Dobry zakonnik z legalnym pistoletem - smiechu warte . Ponadto wszyscy ci zakonnicy jednakowi Banda nierobow smierdzacych pederastow.
paweł2019.06.25 13:21
LO CHAIM odpoczynek wieczny daj mu boże, ja ufam tobie i w tobie kładę nadzieję, szczęśliwi ci uwolnieni z trosk i smutku życia.
ZeStrachuPrzedKarąBędziecieZnowuLudźmi2019.06.25 13:20
Kleruchy zaczynają się zbroić, bo wreszcie strach padł na nich i bojaźń marszczy czółka. Fala jawności, słyszalne głosy ofiar, piętnowanie zboczeńców i złodziei oraz koniec z bezkarnością - to zbawienne dla polskiego społeczeństwa. Niejeden kleruch wybierze sznur albo kulkę, stojąc przez perspektywą spędzenia długich lat w celach między recydywistami, którzy na widok klero-pedofilów nie klękają aby wycałować im kosmate łapska, ale nakazują klękać i podsuwają swoje kosmate tyłki do adoracji.
lolek kremowka2019.06.25 12:37
policjanci ustalili, że postrzelił się on z broni, na którą miał pozwolenie
andrzejhahn32019.06.25 12:13
zrozumial ze jego pasozytnicze zycie nieroba koscielnego nie ma sensu
marek2019.06.25 12:24
Spływaj psycholu.
Patrick2019.06.25 12:34
11 Płacz nad zmarłym, stracił bowiem światło, płacz nad głupim, bo rozum zgubił. Ciszej płacz nad zmarłym, bo znalazł odpoczynek, życie zaś głupiego gorsze jest od śmierci. 12 Żałoba po zmarłym trwa siedem dni, po głupim i bezbożnym zaś przez wszystkie dni jego życia.
andrzejhahn32019.06.25 13:05
Za taki komentarz takim pedalom jak ty wale pięścią w w tenswnski ryj.
marek2019.06.25 17:15
to gdzie i kiedy się spotykamy?
Zaciekawiony 2019.06.25 17:42
To bardzo dobry komentarz ,nie wiem czemu Andrzeju tak Ciebie zdenerwował .
andrzejhahn32019.06.25 19:18
jeno jeden komentarz to jest komentarz frondowskiego parcha co to podaje sie za mnie
Jaroslaw2019.06.25 17:34
kELLER ! Hahn3! Ty draniu, ty łobuzie! Ty pasożycie społeczny! Piszesz to wszystko o sobie ! NA JEGO UTRZYMANIE ZŁAMANEGO GROSZA NIE DAŁEŚ! !!! ON CI NIC ZŁEGO NIE ZROBIŁ! NA CIEBIE NAWET PLUNĄĆ SZKODA! JESTEŚ DNEM MORALNYM ,POPISUJESZ SIĘ SWOJĄ GŁUPOTĄ! NAWET NIE UMIESZ USZANOWAĆ CZYJEJŚ ŚMIERCI I SMUTKU RODZINY!!! NIC DZIWNEGO, ŻE JESTEŚ SAMOTNY, Z DEMENCJĄ STARCZĄ ! KTO Z TOBĄ WYTRZYMAŁBY?????
kapral rezerwy2019.06.25 11:32
Tak - smutne. Ale: Zakonnik, który ślubuje ubóstwo, dlaczego otrzymał pozwolenie od przełożonego na posiadanie takiego "urządzenia"?
Grażyna2019.06.25 11:32
Boże co się działo w mózgu tego człowieka, żal. Szkoda że swoje życie tak zakończył ,przecież był powołany do niesienia dobrej nadziei, współczuje rodzinie ale nie wolno osądzać bo nie wiadomo co się w nim działo,Boże wybacz mu.
abo2019.06.25 10:24
prowincjał jezuitów o. Jarosław Paszyński??? i to Fronda nieprawdziwe wiadomości podaje! Prowincjałem jest o . Jakub Kołacz.! No chyba ze to wszędobylski I-Z tak nadaje
denaturat artystyczny2019.06.25 10:15
Patronem myśliwych jest św. Hubert. To informacja dla ignorantów co piszą o posiadaniu broni palnej przez księdza.
qwertry2019.06.25 9:44
To świadczy o tym jak beznadziejny jest stan duchowny w Polsce
Arturo2019.06.25 13:14
nie każdy musi
jaro2019.06.26 8:05
Powyższy komentarz świadczy jak beznadziejny jest stan umysłowy jego autora...
Cyrkiel i Metadon 2019.06.25 9:42
To już drugie samobójstwo księdza w odstępie tygodnia. Coś się dzieje.
2019.06.25 11:18
Wolą się zabijać, bo prokuratura już puka do ich drzwi.
Grzegorz2019.06.26 9:34
Judasz
edi2019.06.25 9:38
Wieczne odpoczywanie racz mu dać Panie
Monstrancja2019.06.25 10:02
Nigdzie się tak nie odpoczywa jak w niebycie ;)
Jaroslaw2019.06.25 17:42
A może to ty jesteś w odbycie, co???? Bo głową nie myślisz!
Pacyfistą chyba nie był...2019.06.25 9:36
Jezuita z bronią palną??? Czyżby należał do koła łowieckiego albo klubu sportowego??? Źle to świadczy o Kościele w Polsce jeżeli księża mają pozwolenia na broń. Ciekawe co by na to powiedział św. Franciszek z Asyżu...
Rita2019.06.25 10:59
Nie należał do koła łowieckiego. ŚP. ojciec Piotr był pasjonatem historii.Uczył jej w Liceum Jezuickim.Był bardzo dobrym nauczycielem. Broń posiadał legalnie. Należał bowiem do klubu strzeleckiego.Uczniowie i parafianie o tym wiedzieli.Otwarty na innych z uśmiechem i dobrym słowem.Wielka szkoda.Ojcze Piotrze dziękuję.R.I.P.
JONASIK2019.06.25 9:24
To bardzo smutne. Współczuję rodzinie. Ale ciekawe, dlaczego "katolicki" portal nie napisał, jak to ma w zwyczaju, że samobójstwo to grzech ciężki i o.Piotr trafi do piekła na wieczne męki? Ciekawe dlaczego w tym przypadku raczej pomyślimy o tym człowieku jako o kimś kto cierpiał, nie poradził sobie z cierpieniem i odszedł. Pomyślimy ze zrozumieniem i współczuciem. No dlaczego? Nie czas juz czasem zreformować tę waszą nieludzką doktrynę?
nn2019.06.25 9:52
Nie jesteś na bieżącą! Tak twierdzono jakieś 30-20 lat temu! Obecnie nikt w Kościele już nie mówi o wiecznym potępieniu dla tych osób. Warto nieco poczytać, a dopiero później można zabrać głos.
JONASIK2019.06.25 10:04
Super! Czyli doktryna KK się jednak zmienia. Czyli to gadanie o niezmienności to ściema :)) A tak przy okazji to chyba niewiele się zmieniło. W KKKK, jest jedynie o zmniejszeniu odpowiedzialności samobójcy jeśli: "samobójstwo jest popełnione z powodu ciężkich zaburzeń psychicznych lub dużego strachu” (KKKK 470)." A to chyba o.Piotra nie dotyczy... czyli jednak piekło ...
J.P2019.06.25 10:26
To proste.. jak ktoś jest odpowiednio nie wierzący lub odpowiednio nie głosujący popełnia samobójstwo to idzie do piekła. W innym wypadku litujemy się nad nim i szukamy przyczyn świata zewnętrznego i to on ten świat i te lewaki ponoszą winę.
JONASIK2019.06.25 11:00
No, teraz to wszystko jasne. Dziękuję za ten krótki błyskotliwy wykład teologiczny.
J.P2019.06.25 12:03
Nie ma za co. Ale spoko, za 20 lat może się coś zmienić, Bóg jest kapryśny.
JONASIK2019.06.25 12:44
Racja, Bóg jest kapryśny i dodatkowo ma poczucie humoru :)
J.P2019.06.25 13:55
A jak chcesz rozbawic Boga to powiedz mu o swoich planach 👍
Jaroslaw2019.06.25 17:19
Jonasik! O zmarłych mówi się albo dobrze, albo wcale! Mówiąc tak jak ty, żle, tylko pogarszasz stan duszy! Pamiętaj ! : "Nie sądźcie, byście nie byli sądzeni! Jaką miarą mierzysz, taką będziesz zmierzony! " Weż to pod uwagę i wszyscy pozostali! To nie są moje słowa, tylko z Pisma Św.
DNA2019.06.25 11:24
Jonosik dyletancie. Najpierw pomyśl a potem pisz.
JONASIK2019.06.25 12:54
Tak zrobię, dziękuję za radę.
bogdanus2019.06.25 9:24
Po co zakonnikowi pistolet, sam fakt posiadania broni jest negatywne.
Intek2019.06.25 9:57
dlaczego negatywny? w USA jest zezwolenie na broń a to e Europie (podobna ilość populacji) więcej osób ginie od broni, choć oficjalnie broni nie ma
Maria Błaszczyk2019.06.25 13:22
????? Co Ty wypisujesz? Liczba osób zabitych z użyciem broni planej w USA na tę samą liczbę mieszkańców jest prawie 10-krotnie wyższa niż w Unii Europejskiej, oczywiście jeśli dołączysz Ukrainę i Rosję, to sytuacja się zmieni. https://www.nytimes.com/2016/06/14/upshot/compare-these-gun-death-rates-the-us-is-in-a-different-world.html A do tego dochodzą samobójstwa, które z pomocą broni palnej popełnia się skuteczniej, przez co również liczba udanych zamachów samoboczych jest wyśzcza o kilkanaście procent (choć wydaje się, że na każde udane przypada statystycznie mniej prob samobójczych). a dlaczego negatywny? No cóż, jest to narzędzie do zabijania. Dla ludzi, którzy uważają zabijanie innych za moralnie negatywne, w posiadaniu pistoletu nie ma nic dobrego. Oczywiście, ktoś może go używać do wbijania gwoździ - ale to lepiej mieć młotek.
R.2019.06.25 16:44
Jakbym moją matkę słuchał."R., po co ci ten pistolet, jeszcze kiedyś do nieszczęścia dojdzie!"
abrakadabra2019.06.25 18:53
Może warto posłuchać mądrzejesz matki, co?
Grzegorz2019.06.26 9:34
Nożem też można żyły podciąć
Rita2019.06.25 10:56
bogdanus nie wiesz nie oceniaj.... ŚP. ojciec Piotr był pasjonatem historii.Uczył jej w Liceum Jezuickim.Był bardzo dobrym nauczycielem. Broń posiadał legalnie. Należał bowiem do klubu strzeleckiego.Uczniowie i parafianie o tym wiedzieli.Otwarty na innych z uśmiechem i dobrym słowem.Wielka szkoda.Ojcze Piotrze dziękuję.R.I.P.
Stanislaw2019.06.25 21:01
Głos od rodziny: "To jest absolutnie obrzydliwe, że w takiej sytuacji, nikt nie myśli o rodzinie, bo przecież to ksiądz. Wujek miał rodzinę, bardzo go kochaliśmy. Prosimy, nie udostępniajcie. Nie chcę, żeby moja mama, a siostra wujka Piotrka czytała okropne komentarze na łamach tabloidów, nie zasłużyliśmy na to."