Raport z tragedii smoleńskiej. Skrót i wideo - zdjęcie
01.08.20, 10:28fot. yt/telewizja republika

Raport z tragedii smoleńskiej. Skrót i wideo

17

Na wniosek posłów Koalicji Obywatelskiej w 27 lipca 2020 po południu odbyło się posiedzenie sejmowej komisji obrony narodowej, której obrady były poświęcone działalności rządowej podkomisji ds. ponownego zbadania przyczyn katastrofy smoleńskiej. Rządową komisją w tej sprawie kieruje były Antoni Macierewicz.

Poniżej dla przypomnienia skrót ustaleń podkomisji zawarty w raporcie z 2018.

W załączeniu jest także najnowszy materiał wideo zaprezentowany 27 lipca 2020.


MATERIAŁ DOWODOWY ZAWARTY W RAPORCIE WSKAZUJĄCY NA EKSPLOZYJNY CHARAKTER ZNISZCZENIA TU-154

Eksplozja w lewej odejmowanej części skrzydła:

1. Zniszczenia powybuchowe na skrzydle i odłamkach: 
a. „loki” powybuchowe, 
b. odkształcenia odłamków na skutek wewnętrznej fali powybuchowej,
c. rozrzut odłamków we wszystkich kierunkach w stosunku do toru przemieszczania się samolotu (także w tył i na boki), 
d. identyfikacja wewnętrznych części skrzydła, które osiadły na gałęziach wysokich partii drzew, 
e. zniszczenia slotów oraz części noska lewej odejmowanej części skrzydła, wskazujące na działanie ciśnienia wewnętrznego.

2. Brak śladów uderzenia o przeszkodę naziemną części pochodzących z krawędzi natarcia skrzydła.

3. Eksperymenty przeprowadzone przez Podkomisję potwierdzające możliwość przecięcia skrzydła ładunkiem wybuchowym dokonującym zniszczeń analogicznych do obserwowanych w wypadku zniszczenia końcówki skrzydła Tu-154M.

Eksplozja kesonu baku balastowego (Rys. 37) była główną przyczyną zniszczeń Tu-154 na moment przed przyziemieniem. Wybuch, który tu nastąpił, zniszczył sam keson, czyli fragment lewej części centropłata, wraz z przednim dźwigarem i osmolonymi żebrami. Dźwigar przeleciał ok. 70 metrów na zachód. Zniszczony został także trzeci dźwigar. Wybuch rozsadził trzecią salonkę zabijając wszystkich jej pasażerów i rozrzucając ich szczątki na całej długości wrakowiska. Równocześnie fala detonacyjna wysadziła lewe drzwi pasażerskie (2L), które z ogromną siłą wbiły się na metr w ziemię, a tysiące fragmentów kuchni zostały rozproszone na 1/3 obszaru katastrofy. Fala detonacyjna idąca w kierunku ogona rozerwała ten fragment kadłuba i spowodowała wywinięcie lewej i prawej burty wraz z dachem na zewnątrz konstrukcji. Śladem przemieszczania się w kierunku ogona fali wybuchowej jest wyrwany na zewnątrz, wzdłuż lewej burty, panel przypodłogowy (Rys.42.).

1. Liczne odłamki osmolone i opalone rozsiane około 100 metrów przed miejscem upadku samolotu.
2. Rozpad samolotu na kilkadziesiąt tysięcy części.
3. Brak krateru po uderzeniu w miękki grunt ponad 70 tonowego samolotu przesuwającego się po ziemi przez ok. 150m.
4. Całkowite zniszczenie wszystkich foteli. Oddzielne położenie siedzeń, oparć, stelaży.
5. Całkowite zdarcie z wewnętrznej części kadłuba wykładziny wraz z izolacją.
6. Wyrwanie z burty lewych drzwi pasażerskich wbitych na 1 metr w ziemię z prędkością przekraczającą 10 krotnie prędkość spadania samolotu (12m/s). 7. Wywinięcie na zewnątrz burt centralnej części kadłuba znajdującej się nad epicentrum eksplozji.
8. Rozpad kuchni znajdującej się w pobliżu eksplozji na obszarze ponad 1300 m2.
9. Charakterystyczne zniszczenia ciał ofiar:
a. całkowite rozczłonkowanie kilkunastu ofiar siedzących w salonce nad centrum eksplozji i rozrzucenie ich ciał na całym obszarze wrakowiska,
b. identyfikacja wyłącznie drobnych fragmentów ciał ofiar w początkowej partii wrakowiska (ok. 1/3 całości powierzchni wrakowiska),
c. liczne i rozległe rany oparzeniowe ciał ofiar odnalezionych poza sferą ognia naziemnego,
d. całkowite zdarcie ubrań z kilkudziesięciu ciał ofiar.
10. Identyfikacja przez ekspertów CLKP jesienią 2012 r. masowego występowania śladów materiałów wybuchowych, zwłaszcza na fragmentach foteli.

Wyniki prac from Podkomisja Smoleńska on Vimeo.

mp/gov.pl/fronda.pl

Komentarze (17):

andrzej2020.08.2 15:33
widać jak się ekipa tuska boi prawdy tylu trolii tu widać albo imbecylów.
andrzej2020.08.2 15:31
Antonim kto ci płaci za te brednie kretynie
rychu2020.08.2 9:31
Kolaboranci i kacapskie pachołki przestancie szczekac.Widac wspołprace polskich kolaborantow i kacapskich mordercow
Raczej z wnukami, ale na to trzeba PLNy2020.08.1 16:41
"Chciałbym zdążyć pojechać z dzieciakami na wakacje nad morze!"
AAAtomek2020.08.1 19:36
Za bon turystyczny (1500 PLN) fundniemy sobie w 5-kę jakiś weekend w Gołębiewskim! :D Dzięki Duda za bony :D :D :D
AAAtomek2020.08.1 16:14
Kiedy wojna z Rosją? Chciałbym zdążyć pojechać z dzieciakami na wakacje nad morze!
Shrek2020.08.7 3:23
Najlepiej nad Morze Ochockie.
Anonim2020.08.1 12:15
Nawigator: 400 metrów. Inny głos: Ktoś tu zawinił. Drugi pilot: Mówisz do widzenia Dowódca: Nie, ktoś za to beknie. Dowódca sił powietrznych: Pomysły! Następnie słychać ostatnie, szybkie odliczanie wysokości. Drugi pilot: Dochodź wolniej. Dowódca: Ku..a mać!
Anonim2020.08.1 12:14
Polski 101 dla informacji: Smoleńsk. Widzialność 400 metrów mgła - powiedział. - O ku...a! - zareagował nawigator. - Cooo? - pytał drugi pilot. - Fantastiko i to za fryko - stwierdził technik. - Ku...a, to nasze meteo, naprawdę! - to słowa drugiego pilota. - Nasze meteo jest naprawdę zaje....e - skwitował dowódca. Załoga nie zmieniła kursu.
Historyk👀👀👀2020.08.1 12:12
prawdopodobnie nic z tego nie będzie". - Będziemy próbować do skutku - odpowiada dyrektor.
katolicka kretynizacja polski 🇵🇱2020.08.1 10:52
Ja pyerdole ale bełkot! Kiedy będzie koniec tego cyrku i zwrot forsy wywalonej na te występy klaunów?
Pic2020.08.1 10:41
Wielki pic
Agnieszka2020.08.1 10:59
Zgrywasz obleśny cwaniaczku mądrego a jak Kluzik-Roztowska z laskową bandą nie umiesz nawet obrazków ze zrozumieniem obejrzeć?
Brutus2020.08.1 14:09
Widzialność 400 m - wykluczała możliwość manewru lądowania. Wymóg dla tej załogi - to 1500 metrów. Dalsza dyskusja - bezprzedmiotowa.
Anonim2020.08.1 10:39
PULL UP, PULL UP 10:41:05 KONIEC ZAPISU
Potfur2020.08.1 17:24
To bomba tak przed wybuchem mówiła dla zmyłki. Ruska technika!
Dd2020.08.1 10:37
Dd