Nagonka trwa: uczelnie odcinają się od ekspertów Macierewicza, którzy badają katastrofę smoleńską - zdjęcie
21.09.13, 09:18Katastrofa w Smolensku (Fot. PRSteam.net/Wikipedia)

Nagonka trwa: uczelnie odcinają się od ekspertów Macierewicza, którzy badają katastrofę smoleńską

64

Informację podała telewizja TVN24, która dotarła do oświadczenia.

Rektorzy AGH i Politechniki Warszawskiej wspólnie oświadczyli, że kategorycznie odcinają się od "działalności eksperckiej" mającej wyjaśnić przyczyny katastrofy Tu-154M, swoich profesorów. Napisali m.in. tak: Zarówno prof. Jacek Rońda, jak i prof. Jan Obrębski nie są specjalistami w zakresie badania przyczyn katastrof lotniczych. Zajmują się z powodzeniem informatyką, mechaniką, mechaniką budowli i wytrzymałością materiałów budowlanych. Jakiekolwiek poglądy i opinie przekazywane opinii publicznej, dotyczące wyjaśnianie przyczyn katastrofy lotniczej w Smoleńsku, traktować zatem należy wyłącznie jako ich prywatny pogląd, niezwiązany z działalnością naukowo-badawczą prowadzoną przez nich na naszych uczelniach.

Obaj wymienieni profesorowie, po ujawnieniu protokołów przez Gazetę Wyborczą, wskazywali, że od wielu lat są pracownikami naukowymi dużych uczelni, gdzie cieszą się wsparciem ich władz i autorytetem wśród studentów.

Czy mamy do czynienia z ewidentną nagonką na ekspertów Antoniego Macierewicza?

sm/TVN24

Komentarze (64):

anonim2013.09.21 9:53
Chciałbym zobaczyc oficjalne pisemne stanowisko władz tych uczelni! Rektorów tam jest sporo szczególnie wydziałów nauk społecznych!. Nie ma w Polsce ani na swiecie wydziału katastrof lotniczych.Do takich zadań są powoływowani specjaliści z różnych dziedzin nauk techniczno-fizycznych ,którzy w zakresie swych specjalizacji dokonuja analiz elementów wypadków i na tej podstawie możan okreslic przyczyne wypadku. To co pokazała gazeta koszerna to czysta manipulacja ludźmi nie majacymi zielonego pojęcia o przebiegu analiz technicznych. Obaj profesorowie jak najbardziej mogli okreslic przyczyny katastrofy w zakresie swoich naukowych komptencji ale stanowisko uczelni jest nijakie z powodów czysto merytorycznych!!. Tak że laicy -geba w kubeł!Nie wiecie nawet jak jesteście manipulowani przez" fachowców "od brudnej roboty!!. Co ciekawe cała sprawa wyszła na jaw w momencie pojawienia sie potężnej afery korupcyjnej w polskim wojsku co jak widać nalezy zakrzyczeć i zmarginalizować ochłapami smoleńskimi!!.
anonim2013.09.21 10:11
"Obaj wymienieni profesorowie, po ujawnieniu protokołów przez Gazetę Wyborczą, wskazywali, że od wielu lat są pracownikami naukowymi dużych uczelni, gdzie cieszą się wsparciem ich władz i autorytetem wśród studentów." No to super, tylko czy to znaczy, że mają prawo wydawać opinie czy werdykty 'eskperckie' na tematy z poza ich pola naukowego? To jest jakiś absurd, nikt chyba nie kwestionuje ich kompetencji w ich własnych dziedzinach, trzeba jednak sobie powiedzieć wprost, na czym się znają, a na czym nie.
anonim2013.09.21 10:18
Miałem nie komentować, ale tak mnie ubawiły komentarze najemników powyżej, że nie mogłem się oprzeć. :-))) Ot szmaciarze :-) Niech im będzie. Wydaje im się, że są mistrzami wprowadzania w błąd, ale tak naprawdę .. no właśnie: najemnik to szmaciarz. Za szmaciane pieniądze. Jaka dziedzina nauki to " badacz katastrof lotniczych" ? No właśnie. Na badanie katastrofy składają się eksperci z różnych dziedzin. W tym, między innymi, z informatyki, mechaniki, mechaniki budowli i wytrzymałości materiałów budowlanych. A tym panowie "zajmują się z powodzeniem", jak słusznie zauważono.
anonim2013.09.21 10:26
@Columbus_1492 Dwie uczelniew to rektorzy, dziekani i prodziekani!! A czemuz to nie wymieniono ich z nazwiska tylko enigmatcznie rektorzy/ds,politycznych?/ To jest mendialna hucpa przy tej aferze wojskowejn jak i niewygodnych sondażach dla PO-paprańców do których nalezy i ciebie zaliczyć.
anonim2013.09.21 10:34
Teatr skończony nareszcie i mam nadzieje, że już tylko wyłącznie tak skrajne środowiska jak np Frondowi poszukiwacze spisków pozostaną u boku Macierewicza i popierającego jego teorie prezesa ( niestety pewnie znajdzie się jednak większa grupa osób skłonnych nadal im wierzyć:/). Reszta oby przejrzała na oczy. Dość robienia społeczeństwu wody z mózgu. "Coś wiem ale nie powiem, ale mam pewność że to był zamach...", "Mam dowody że to był zamach, ale nie mogę ich przedstawić...", "Od sprawdzonego informatora mam potwierdzenie że to był zamach ale nie mogę zdradzić kto jest tym informatorem..." Dość tej farsy.
anonim2013.09.21 10:55
@Columbus_1492 "Nazwiska obu rektorów zostały podane." W którm miejscu strony "tvn 24"?! Mnie strony uczelni nie interesują w kontekście tego paszkwilu a ty sie nie tłumacz i sianem nie wykręcaj lawirancie.
anonim2013.09.21 11:02
Ale jednak nie są ekspertami, tak samo jak rządowy ekspert Lasek nie badał innej lotniczej katastrofy. Sami amatorzy, nie ma w Polsce fachowców?
anonim2013.09.21 11:37
Niektórym tu piszącym to Putin wraz z tym miejscem katastrofy mózgi przeorał.
anonim2013.09.21 11:46
Zacietrzewieni naiwniacy i ignoranci bronią rosyjskiej wersji raportu katastrofy smoleńskiej.
anonim2013.09.21 11:50
@Columbus_1492 Dwie jaskółki wiosny nie czynia Dwa nazwiska to jeszcze nie władze uczelni. na tvn24.pl - masz rację też są nazwiska-Gdzie!???? Dalej do ciebie dupku nie dociera manipulkacja twym tępym umysłem!.
anonim2013.09.21 12:30
Zatrważające jest czytanie wypocin niektórych umysłów. Najbardziej powalił mnie komentarz gościa, którego zapisy na stronie uczelni nie obchodzą. Tak ograniczonym typom akurat się nie dziwię, że wierzą w brednie smoleńskie, skoro wolą wierzyć w to co piszą portale dziennikarskie zamiast sprawdzać informacje u źródła. Rozumiem, że gdyby TVN24 napisał, że rektor wystosował taki list, a uczelnia na stronie by zaznaczyła, że nic takiego nie miało miejsca, to szanowny kolega też by napisał że nie obchodzi go co na stronie AGH piszą. Mam tylko nadzieję, że takie upośledzenie umysłowe jest efektem wieku nieprzekraczającego 13 lat i powtarzaniem tego co zasłyszało się od fanatycznycznego otoczenia. Jak można badać tak ważną katastrofę lotniczą nie mając w dziedzinie KATASTROF LOTNICZYCH żadnego doświadczenia. Nie pytam o inne doświadczenie. Swymi analizami mogą co najwyżej służyć radą komuś kto się zna, a nie wystosowywać ekspertyzy. Dla wszystkich krzykaczy, że to nagonka - współczuję życia w tak autozakłamanym, małym, zamkniętym świecie. Ci 'eksperci' sami się skompromitowali swoimi pustymi wypowiedziami. Listy rektorów czy komentarze dziennikarskie sa tylko EFEKTEM ich wypowiedzi. Nagonkę urządzili sobie oni sami NA SIEBIE - nie na polską naukę. Przestańcie nazywać szambo perfumerią jak to ktoś trafnie kiedyś ujął ;)
anonim2013.09.21 12:34
A POTEM DZIWIMY SIE SKAD W POLSCE BIEDA I BEZROBOCIE! Naukowcy, wychowawcy zamiast zajmowac sie polska mlodzieza, inwestowac w nia swoj czas i umiejetnosci (jesli takowe w ogole maja), bawia sie w politykierow, tworza... teorie spiskowe. Nie inaczej postepuje duza czesc kleru, ktory zamiast isc droga Chrystusa, czyli po prostu per pedes apostolorum, by pocieszac oraz uczyc ludzi, uwaza, ze do gloszenia Dobrej Nowiny konieczna jest zlota ambona, mikrofon radiowo-telewizyjny i tylne siedzenie maybacha. Brak slow,by opisac ten proceder. Kwitnie kultura niekompetencji, a walke z nia dezawuuje sie jako 'nagonke' na nauke polska. Kwitnie podszyte nacjonalizmem pazerne na kase poganstwo wielu duchownych (nie wszystkich), a sprzeciwianie sie temu okresla sie jako 'antypatriotyczne, niepolskie, niekatolickie', itp. Brak slow wystarczajaco mocnych, by nazwac po imieniu ten ponury, a niejednokrotnie tez wszeteczny proceder.
anonim2013.09.21 12:35
Swoją drogą jeszcze - istnieje niepisana w świecie naukowym "zasada". Im bardziej ekstraordynaryjną teorię chcesz udowodnić, tym twardsze i bardziej niepodważalne dowody musisz posiadać. Jeśli stwierdzę że biegun północny znajduje się w Polsce a fizyka i magnesy się mylą, to muszę dysponować czymś lepszym niż "to takie dowodzenie myślowe i zeznania osoby której nie moge przedstawić". Tego typu rozumowanie można wykorzystać do kłócenia się przy meczu o to czy karny był słuszny.
anonim2013.09.21 12:38
@Franclajn - wypowiedzi ludzi takich jak ty dają mi jeszcze jakąś nadzieję, że jeszcze ktoś ze sprawnym i w pełni autonomicznym umysłem w tym kraju się znajduje. Zawsze powtarzam, że nie zależy mi na atakowaniu kogokolwiek. Zależy mi na namawianiu ludzi do samodzielnego myślenia. Bo niestety większość lubi, gdy ktoś im dyktuje co mają mysleć, dlatego z agresją reagują na koncepcję myslenia samodzielnego. Pozdrawiam
anonim2013.09.21 12:56
GoscZcH "I właśnie na tym polega fenomen "sekty smoleńskiej". Nawet jeśli będzie czarno na białym napisane i podpisane, jak w przypadku zeznań "expertów", to i tak będa ślepo wierzyli tylko Macierewiczowi i Kaczyńskiemu. Czysta wiara wbrew faktom. Na tym właśnie polega sekta." Najlepszy komentarz do tego czego już w coraz czystszej postaci jesteśmy świadkami o ostatnich dniach. Niestety przykre to, ale prawdziwe.
anonim2013.09.21 12:56
Przyzwoitość autora tej notki, skrywającego się za inicjałem "sm/TVN24", jest do niczego. Przetworzywszy tekst oświadczenia rektorów obu wymienionych uczelni polskich PW i AGH (a można było zamieścić tylko oświadczenie) dodaje ów dziennikarz (czy obrabiacz tekstów, z góry przepraszam za tę niezamierzoną złośliwość) pytanie: "Czy mamy do czynienia z ewidentną nagonką na ekspertów Antoniego Macierewicza?", zapomniawszy - dla równowagi i właśnie, owej uczciwości dziennikarza obrabiacza dodać kolejne: "Czy mamy do czynienia z obroną dobrego imienia naukowego wspomnianych uczelni, AGH i PW i dbałością o rzetelność nauki?" (nie zaprzęgniętej w doraźne polityczne emocje). Oto jest pytanie. Pominięte, i nie dociekam z jakiego powodu.
anonim2013.09.21 12:59
Rektorzy uczelni są z nadania politycznego. Może tym razem my coś napiszemy o Rektorach, ja jako architekt wnętrz mogę napisać o fikcyjnych przetargach na AGH.
anonim2013.09.21 13:00
[email protected] dziekuje. Sadze, ze takich ludzi jest wiecej, ale atmosfera nie jest im przychylna. Pisze te slowa jako chrzescijanin, zaniepokojony tym, ze polski katolicyzm ludyczny, ludowy (co jeszcze mozna bylo od biedy zniesc) zastepowany jest czyms w rodzaju katolicyzmu magicznego, szamanskiego, nacjonalistycznego. Nie ma to nic wspolnego z Ewangelia. Trend ten przenosi sie na wszelakie obszary zycia; zaraza jak wirus. Niemal kazdy obywatel Polski mysli, ze ma prawo do wypowiadania kazdej bzdury, a obowiazek udowodnienia, ze bredzi, nie spoczywa na nim, lecz na partnerach dyskusji/osobach atakowanych tym belkotem. Dlatego to rzad RP musi udowodnic, ze nie bylo zmowy z kosmitami w sprawie katastrofy, bo przeciez takze taka teza jest w swiecie teorii spiskowych uprawniona. W USA (i nie tylko) nie brak naukowcow, ktorzy utrzymuja, ze nikt nigdy nie wyladowal na Ksiezycu, a Elvis Presley nadal zyje w Magnitogorsku. Okej, wolny kraj, mozna bredzic. Roznica polega na tym, ze tam nikt z tymi szalencami sie nie liczy, nikt im posluchu wiekszego nie daje. Nie maja swej reprezentacji politycznej, religijnej. Myslenie magiczne jest tam zjawiskiem marginalnym, a nie jednym z dominujacych zycie narodu. Pozdrawiam i zycze zdrowia, bo od tego wszystkiego, co sie nad Wisla wyprawia, osoby wrazliwsze, bardziej od reszty inteligentne i empatyczne moga sie powaznie na nerwy rozchorowac.
anonim2013.09.21 13:00
Śledztwo smoleńskie zostało przegrane w momencie kradzieży przez ludzi Putina czarnych skrzynek. To Tusk na to pozwolił i kiedyś za wszystko odpowie.
anonim2013.09.21 13:19
Franclajn - cieszę się widząc lustrzane odbicie swoich przemyśleń. Co do jeszcze krytykowanych tutaj licznie rektorów uczelni. Proszę zauważyć, że żaden nie wypowiadał się wcześniej, kiedy 'eksperci' ci dołączyli do grupy spiskowej. Nikt też specjalnie nie odcinał się od róznych eksperckich rewelacji na które powoływał się Macierewicz. Jednak w momencie kiedy 'ekspert' zeznaje bardziej okrężnie i mętnie niż polityk, nie powołuje się na żaden sposób przyjętego toru dowodzenia naukowego a jedynie spekuluje różne teorie do których dopasuje jakieś wyciągnięte z kontekstu dowody jesli tylko je znajdzie a przy tym powołuje się na dobre imię uczelni na której pracuje i na to że jego opinia jest tam szanowana - tu podejrzewam miarka tolerancji dla prywatnej, pozauczelnianej działalności się przekroczyła. Proszę też zauważyć, że nikt w liście (przynajmniej na mój stan wiedzy) wypocin tychże ekspertów nie komentuje. Zaznacza się jedynie bardzo wyraźnie, że nie mają nic wspólnego z uczelnią a stanowią jedynie prywatną opinię 'eksperta'. Nawet poszukiwacze teorii nagonkowej mają utrudnione zadanie, bo trudno w tych działaniach dopatrzyć się nawet znamion nagonki. Jak już wspomniałem - nagonkę utworzyli sami na siebie, aby kontynuować etos rycerza - męczennika za sprawę, który brnie pod prąd przeciwności losu w dążeniu do "prawdy" którą musi udowodnić przed światem.
anonim2013.09.21 13:32
[email protected] Mam tu troche odmienne zdanie. Oswiadczenie rektorow uwazam za spoznione i zbyt ogolnikowe. Nie ma mowy o konsekwencjach. Mamy przeciez do czynienia z pracownikami - jak mi sie do neidawna wydawalo - calkiem powaznych polskich uczelni. To nic - myslalem - ze w rankingach swiatowych sa one niemal na samym koncu, ale na pewno nadrabiaja to zaangazowaniem na rzecz ksztalconych mlodych Polakow. Wyksztalca sredniej klasy fachowcow, ale wychowaja ich na uczciwych Polakow. Teraz moje zdanie od tych szkolach diametralnie uleglo zmianie. Ilu jest tam jeszcze takich naukowcow, takich wychowawcow jak owi eksperci od wybuchajacych stodol? Ile szkody w mozgach polskiej mlodziezy narobili? Dodam (niezbyt odkrywczo), ze z polska nauka od dziesiecioleci nie jest dobrze. Nie mamy zbyt wielu osiagniec na skale swiatowa. Nie mamy duzo oryginalnych patentow. na liscie innowacyjnosci zajmujemy jedno z posledniejszych miejsc na swiecie. Jestem po prostu przerazony!!!
anonim2013.09.21 13:47
A ja się nie oburzam, nie zacietrzewiam, nie kpię - ja się dziwię przede wszystkim. Po pierwsze dlatego, że nigdy nie uważałem ekspertów Macierewicza za oficjalnych reprezentantów Politechniki czy też Akademii Górniczo-Hutniczej. Nigdy nie słyszałem o formalnym poparciu czy upoważnieniu rektorów ani też o powoływaniu się na takowe pełnomocnictwa tychże ekspertów. Zatem pismo rektorów jest dla mnie niezrozumiałe, i zasługuje tak naprawdę na wzruszenie ramionami. Jeszcze bardziej niezrozumiałe jest dla mnie wysnuwanie na podstawie tego pisma wniosków co do samych ekspertów - czy przestali być profesorami? Czy ich dorobek naukowy budzi jakieś wątpliwości w tym momencie? Zdecydowanie nie. Zatem o co cały ten zgiełk? Po drugie, co już podniesiono celnie w poprzednich komentarzach, zarzuty co do fachowości tych ekspertów są niedorzeczne. Jak napisano, nie ma katedry badania katastrof lotniczych w Polsce, a zatem taki sam zarzut niefachowości można postawić członkom komisji Millera. Jeżeli wysokiej klasy specjalista w dziedzinie badania wytrzymałości materiałów nie jest godzien wypowiadać się na temat katastrofy lotniczej, to wychodzi na to, że lepszym ekspertem będzie 10-letni chłopiec klejący latawce - wszak ma więcej wspólnego z awioniką, prawda?
anonim2013.09.21 14:07
Apologeta2 :D:D:D Gdyby Macierewicz to przeczytał to posadę miałbyś zagwarantowaną:D Byłbyś tym ekspertem, którego nie może on ujawnić, a który ma wszelkie doświadczenie, o którym nie można jednak mówić i kategorycznie potwierdza to swoimi ekspertyzami, których nie można jednak przedstawić oraz zebranymi dowodami, które są objęte tajemnicą, że to absolutnie był zamach:D
anonim2013.09.21 14:26
@Columbus_1492 @[email protected] atakitam "Wypowiadacie" sie na temat wam zupełnie obcy.Ciekawi mnie kt óre z was posiada wykształcenie techniczne w kierunku wytrzymałosci materiałów ,konstrukcji ,budowy maszyn czy tym podobne aby zabierac głos w sprawach dla was magicznych.?! Fascination zajmij sie lepiej swą vagina aby nie musieli jej bada c eksperci typu grupy Anodiny i" rzeczoznawcy" śladów eksplozji w niej dynamitu.Ty już ledwo zipiesz!. Co do reszty to czemu inne uczelnie techniczne nie "potępiły" ekspertów Macierewicza a te dwie postacie zastepują sumienia innych naukowców co wydaje sie iż z ich strony jest to POlitycznie POprawne. Dalej nie rozumiecie dupki tematów zastepczych gdy POwoli POdwaliny PO sie walą. Jeszce raz pytam ,kt óre z was ma wykształcenie techniczne? /Ale nie protetyczne/
anonim2013.09.21 14:46
Kolego Ondraszek Wykształcenie wyższe techniczne (które swoją drogą posiadam, acz nie w kierunkach przez ciebie wymienionych) nie jest potrzebne do ocenienia wartości logicznej czyjejś wypowiedzi. Do tego wystarczy krytyczne myślenie. Dodatkowo jeśli o awiację chodzi to jestem wielkim pasjonatem. I o ile nie śmiem nazywać się ekspertem to nawet ta podstawowa wiedza wystarcza żeby wyłapywać świadome niedomówienia - czyli pomijanie pewnych faktów tylko po to by przedstawiana wersja była przekonująca. Powiedz mi kolego - czy istnieje jakikolwiek argument - i jesli tak to kto i jaką drogą dowodzenia powinien go przedstawić - który byłby cię w stanie przekonać że (wybierz jedno lub oba) a) zamachu nie było b) większość grupy macierewicza to odpowiednio dobrani ludzie do mówienia tego co potrzebne niezależnie od tego jakich faktów się trzymają lub jakie fakty pomijają.
anonim2013.09.21 14:49
W tej chwili wBabilonie, Pani poseł Agata Wróbel znokautowała Marciniaka w tym temacie tak że b lyskawicznie zmienił temat!!
anonim2013.09.21 14:51
A jeszcze puentujac kolego Ondraszek Mówisz o wykształceniu technicznym, więc wnioskuję, że zdobyłeś jakiś tytuł (zapewne niedawno sądząc po poziomie wypowiedzi) i ten tytuł funkcjonuje u ciebie jako bardzo skuteczny nadrabiacz kompleksów. Jednak zważ na swój sposób wypowiadania się. Bo sam dobór słów, poziom argumentacji i ogólne wrażenie po przeczytaniu twojego posta pozwala wnioskować, że w rzeczywistości wykształcenie wyższe potrafi zdobyć każdy, nieważne ile słomy mu z butów wystaje. Naucz się czegoś takiego jak kultura dyskusji, kultura wypowiedzi, adresowanie argumentów czy kontrargumentacja. Bo możesz pisać i wyzywac się dowoli kwiecistymi frazesami, co nie sprawi, że ktokolwiek będzie brał Twoje zdanie poważnie. Będziesz tylko kolejnym śmiesznym krzykaczem, który korzysta z pseudo anonimowości internetu do tego żeby się poprzetykać słownie, bo na zywo licha postura, pusta głowa oraz może ciężkie dzieciństwo spowodowało konieczność wiecznego przyjmowania postawy skruszonego dzieciaka. Pozdrawiam.
anonim2013.09.21 15:04
Ondraszek1 "Co do reszty to czemu inne uczelnie techniczne nie "potępiły" ekspertów Macierewicza a te dwie postacie zastepują sumienia innych naukowców co wydaje sie iż z ich strony jest to POlitycznie POprawne." Żadna uczelnia nie potępiła "ekspertów" Macierewicza. Dlaczego uważasz że potępili? Owe dwie uczelnie oświadczyły tylko że: "Jakiekolwiek poglądy i opinie przekazywane opinii publicznej, dotyczące wyjaśnianie przyczyn katastrofy lotniczej w Smoleńsku, traktować zatem należy wyłącznie jako ich prywatny pogląd, niezwiązany z działalnością naukowo-badawczą prowadzoną przez nich na naszych uczelniach." To się nazywa dbanie o dobre imię uczelni i nie mieszanie jej oraz jej pozostałych pracowników do tego typu politycznych sporów. Wymienieni pracownicy: "Zajmują się z powodzeniem informatyką, mechaniką, mechaniką budowli i wytrzymałością materiałów budowlanych." Ale ich praca dla Macierewicza to ich prywatne zajęcie nie związane w jakikolwiek sposób z uczelnią. Nie wiem czy masz wykształcenie techniczne czy nie, ale humanistycznego to brakuje Ci wyraźnie ( i wnioskuje to na podstawie wielu innych Twoich komentarzy). Nie ma potępiania, nie ma nagonki.
anonim2013.09.21 15:06
Franclajn - tutaj się trochę niezgodzę. Pracownik uczelni dalej ma prawo posiadać życie prywatne. Nigdzie nie mówi, że pracując nad sprawą reprezentuje uczelnię. I o ile faktycznie władze uczelni mogły wcześniej odciąć się od ich pracy i nazwać to "prywatną inicjatywą" o tyle każdy ma prawo do swojej wolności i działania w jej ramach. Uczelnie zareagowały w momencie kiedy to własnie ich imię miało ratować opinię "eksperta". Bo nie przedstawił żadnych argumentów, jedynie zaznaczał swoje naukowe sukcesy i opinię środowiska uczelnianego, które nie chciało mieć z tym nic wspólnego. Zatem reakcja uczelni o ile spóźniona, o tyle wydaje mi się być zrównoważona i zasadna.
anonim2013.09.21 15:18
atakitam "Uczelnie zareagowały w momencie kiedy to własnie ich imię miało ratować opinię "eksperta". Bo nie przedstawił żadnych argumentów, jedynie zaznaczał swoje naukowe sukcesy i opinię środowiska uczelnianego, które nie chciało mieć z tym nic wspólnego. Zatem reakcja uczelni o ile spóźniona, o tyle wydaje mi się być zrównoważona i zasadna." Zgadzam się.
anonim2013.09.21 15:33
Niestety Fascination, ale takie są efekty zaniedbywania dziecka i nieliczenia się z jego głosem. W czasie dojrzewania zauważa, że tylko chamskim zachowaniem jest w stanie zwrócić na siebie uwagę otoczenia i tylko wtedy ktoś z nim rozmawia. Bo z racji absolutnej próżni śródczaszkowej nie jest w stanie wymyślić żadnego zdania, które ktoś potraktowałby poważnie. Dzieciak taki dodatkowo dostaje po czasie dostęp do internetu i odkrywa istną nirvanę swojego działania - trolling. Pisać po to żeby pisać i wyzywać w nadzei, że ktoś kogo obraził nawiążę z nim coś co dla niego w głowie jest dyskusją i zainteresowaniem. Mi takich ludzi zwyczajnie żal. Pomyśl sobie jak smutne musi być życie realne takiego człowieka na co dzień. Jeśli istniała by fundacja wspomagająca pomocą psychologiczną skrzywdzonych w dzieciństwie przez brak uwagi trolli internetowych myślę że bym 1% na nich przekazał.
anonim2013.09.21 15:37
@atakitam Kolegów to ja sobie sam wybieram i biorąc pod uwage twe kompetencje zawodowe odlatujesz swa awioniką w poziom kosmicznego braku ziemskiej grawitacji!!. Co do powagi mych "wypowiedzi " uważam je jako zbyt trudne dla twego i innych intelektu abyście odgadnęli ich sens bedąc zmanipulowanymi obywatelami Szmaciakiami!. Twa psychoanaliza jest dla mnie powalająca jak oczy Kaszpirowskiego liczace na twe uznanie.
anonim2013.09.21 15:40
wiedzą skąd mają kasę ... obciągają jak tirówy!
anonim2013.09.21 15:40
Fascination - prawda. Przepraszam. Czasem czytając efekty czyjegoś myślenia sam siebie muszę przekonywać, że jest na to jakieś wytłumaczenie i przyczyna, a nie że tego typu ludzie po prostu istnieją.
anonim2013.09.21 15:48
@Fascination Zajmij sie swymi podopiecznymio padalcami i nie uwazaj siebie za zbyt kompetentną w dziedzinie struktur uczelnianych.,które w tym przypadku mają jak najmniejsze znaczenie . Pieprzysz o swym wykształceniu w kierunku tych panów gdyż twe dwa twe fakultety jak mi wiadomo nie maja z nimi nic wspólnego. Nie kłam!-!"Panno niewadomo co"!!
anonim2013.09.21 15:58
@atakitam Co masz jeszcze do napisania w temacie ekspertów Macierewicza prócz swych pseudointelektalnych inwektyw personalnych?. A swoją drogą gówniarzu troche więcej horyzontów myślowych bez ciemnych okularów.
anonim2013.09.21 16:04
@ Franko7 Ty sie moim wykształceniem nie podcieraj ,gdyz jest ono wystarczające aby zrozumieć interes POlityczny nagonki na ekspertów Macierewicza. Moje komentarze innym sie podobają a przede wszystkim mnie Takim lewusom jak ty to tylko żygnąć z "grubej Berty" -bo inaczej nie dociera!!!!!!
anonim2013.09.21 16:09
Ondraszek1 Merytoryczność Twoich komentarzy powala :/ Nawet nie raczyłeś napisać gdzie to "potępianie", o którym pisałeś widzisz. Najwyraźniej wolisz już tylko dawać upust swoim emocjom niż prowadzić rzeczową wymianę zdań.
anonim2013.09.21 16:14
@Franko7 Nie mam zamiaru przeobrażac cię w poczwarkę.
anonim2013.09.21 16:16
@Fascination napisał(a): [ usuńcie ten komentarz! ]Wrz 21, 2013, 4 po południu @atakitam: Rozumiem to, ale nie dajmy się ściągnąć do ich poziomu. :) hm!!!!A co co chodzI!?
anonim2013.09.21 16:18
@Fascination Kombinujesz jak klacz pod góre!
anonim2013.09.21 16:31
@Ondraszek Oj trollu ty ;)
anonim2013.09.21 16:35
@Ondraszek1 "Moje komentarze innym sie podobają" Myślę, że wyciągasz błędny wniosek z powszechnego milczenia wobec Twoich komentarzy - nie oznacza ono ich akceptacji, ani tym bardziej pozytywnego stosunku do nich. Po prostu prezentują tak tragiczny poziom, że nikt nie widzi sensu rozmowy z Tobą, poza nielicznymi osobami, które dadzą się złamać i odpowiedzą na Twoje chamstwo. Do tej pory udawało mi się omijać Cię szerokim łukiem, ale gdy piszesz, że Twoje "komentarze innym się podobają", to zaczynam się zastanawiać, czy moje milczenie nie było błędem.
anonim2013.09.21 16:39
Franko i reszta - na prawdę nie wydaje mi się żeby adresowanie wypowiedzi do kolegi Ondraszka miało jakieś większe znaczenie. Na pierwszy rzut oka widać, że jedyny cel to trolling aż do ucięcia tematu. Próbując wrócić z dyskusją na normalne tory: Uczelnie też znajdują się tutaj w niekomfortowej sytuacji. Załóżmy, że taki "ekspert" do swojej prywatnej inicjatywy wykorzystywał zasoby uczelni. Uczelnia nie zareaguje - to stworzy precedens do dalszego wykorzystywania zasobów do prywatnych wojenek politycznych. Zareaguje to znów podniesie się rumor pseudomyślącej chołoty, która już na kilku spotkaniach organizowanych przez uczelnie dali pokaz swoich możliwości. Ciekawi mnie jaki pod tym kątem będzie rozwój sytuacji.
anonim2013.09.21 16:52
Uspokajaniem trolli powinna zająć się moderacja, ale ta głucha jest nawet na rasizm i podżeganie do przemocy. Na Frondzie można znaleźć wartościowe artykuły i inicjatywy, ale wszyscy będą oceniać portal (oraz - co gorsze - katolików) na podstawie tego szamba, które pojawia się pod co drugim artykułem. Niech to będzie portal tylko polityczny i koniec, podcieranie sobie gęby autorytetem Kościoła w takiej sytuacji jest po prostu nieprzyzwoite.
anonim2013.09.21 17:35
@Akurat86 Rozumiem !Tyrolujesz !!"Ojla tirojla!Ojla tirojla!!Ojla tirojla!-Schwarz Walden Waltz"!!
anonim2013.09.21 18:22
Hańba rektorom uczelni, którzy wierzą w pancerną brzozę.
anonim2013.09.21 18:29
[email protected] Trudno mi odrzucic twoja argumentacje, bo jest rzeczowa i logiczna. Pracownik uczelni - jak kazdy inny czlowiek - ma prawo miec zycie prywatne. Cieszyloby mnie jednak, gdybym o 'Panach Profesorach' - jak ich z galicyjska gracja zwa rektorzy - dowiedział sie był pierwej dzieki ich osiagnieciom zawodowym. Czemu o ich sukcesach nie huczala nigdy cala Polska, bo juz o swiecie nie wspomne? A ja dopiero teraz dowiedzialem sie o istnieniu 'Panow Profesorow' i to tylko w kontekscie ich zycia prywatnego, czyli wysadzanych stodol i mlodzienczych pasji modelarskich.Stad moj dysonans poznawczy. Zmienie me zdanie na ich temat, gdy uslysze o ich sukcesach, wynikajacych z wykonywanego na uczelniach zawodu. Podejrzewam, ze gdyby energie, ktora wlozyli w wspoltworzenie/uzasadnianie teorii spiskowych przeznaczyli na prace w swym zawodzie, za ktora placi im narod polski z budzetu panstwa, to moze sami by jakiegos Nobla dostali lub nobliste wychowali. Bylibysmy z nich wtedy wszyscy dumni!
anonim2013.09.21 19:19
Ale tu żenadę odstawiacie. Od kiedy wytykanie braku kompetencji jest nagonką?
anonim2013.09.21 20:07
@Ondraszku-zostaw dyskusję z tym bydłem.To płatne pachołki,aż obrzydzenie bierze!!Czy nie widzisz,że Fronda robi wszystko aby dotacji ministerialnych nie stracić?To przegrany portal i stąd tyle tych szumowin... Trzymaj się!!!
anonim2013.09.21 20:15
@Konkwistador Mnie twa ocena nie interesuje. I tak jesteś lewacki dupek !!.
anonim2013.09.21 21:24
I tak nam wyrósł Lasek ,światowej sławy ekspert od katastrof lotniczych i nie dlatego że coś odkrył przy rąbaniu drzewa brzozowego ("każdy kto rąbał wie że to twarde drzewo") ale że oponentów sromotnie pognębił. Bo w Smoleńsku nie był, drzewa nie mierzył, zdjęcia robił "amator Amelin" ale jest na ścieżce i kursie. Być może do Nobla go wystawią
anonim2013.09.22 0:57
Nagonka, jasne ;] Zero konkretów, dosłowne ZERO i nadużywanie słowa ekspert. Z resztą każdy widzi jak jest, oby to już była zapowiedź końca tej farsy i robienia sobie jaj z nauki. Zrobili obliczenia, nikomu ich nie pokazali, a teraz jeszcze mają czelność mówić, że nie mogą się doprosić o model samolotu, który jest (!!!!!!!!!!!!) niezbędny do przeprowadzenia obliczeń RZETELNYCH. Ręce same składają się do oklasków. Ale jak się bronić przed prawdą.. tylko bezradnie atakując i miotając na ślepo nie mając już nic do stracenia. Żałosne :)
anonim2013.09.22 8:11
Szefie : To dlaczego z komisji Millera nikt żadnych obliczeń czy symulacji nie robił tylko dowód niepodważalny - " jak rąbnęło to urwało" czy "kto rąbał drzewo wie że brzoza twarda jest".
anonim2013.09.22 8:11
No i juz po mendialnej farsie!!!. Namieszali,namieszali a teraz lewactwo będzie wyciagać nowe tematy zastepcze! A o aferze w wojsku sza!!!!
anonim2013.09.22 8:18
@Columbus_1492 i inne dupki!! Wasza" wysoka komisja" z jej "ekspertami" to nawet brzozy nie potrafiła zmierzyć!!! Hhahahahahaahaha!!!
anonim2013.09.22 11:15
Buhahahahahaha ! Nie są ekspertami, bo rektorzy tak napisali wbrew oczywistej prawdzie ? Tajduś to pajac, pupil i pieszczoch Kudryckiej, więc mnie to w ogóle nie dziwi, a za to oświadczenie jeszcze kiedyś boleśnie bekną ...
anonim2013.09.22 11:26
To nie jest stanowisko uczelni, bo zarówno na PK jak i AGH jest wystarczająco dużo uczciwych ludzi, popierających postawę profesorów zabierających głoś w sprawach, w których są SPECJALISTAMI. Kiedy dostaną kawałek pogiętego, zniszczonego metalu, obojętne z jakiego powodu, potrafią określić scenariusz czasowo-siłowy, który spowodował te zniekształcenia. I żadne oświadczenia błaznów i kłamców, z dowolnymi tytułami tego nie są w stanie zmienić.
anonim2013.09.22 11:29
I jeszcze jedno: Tajduś nie jest rektorem AGH od roku, więc to jego oświadczenie jest bezzasadne - nie ma prawa wypowiadać się w imieniu CAŁEJ uczelni. To jest jego prywatne, idiotyczne zdanie.
anonim2013.09.22 11:33
Ups, przepraszam, te kłamstwa podpisał aktualny rektor Słomka i Szmidt. Ciekawe czy zrobili to z własnej inicjatywy czy "ktoś" ich do tego zachęcił ?
anonim2013.09.22 12:00
@Wojo Ich do tego nikt nie zachęcił!Łoni to tak z naukowego socjalistycznego przyzwyczajenia!!.
anonim2013.09.22 12:49
Najnowszy wywiad z A, Macierewiczem! streszczenie prac ZP !!!!! „Ośrodek dyspozycyjny w Moskwie przejął siłą kontrolę nad Tu-154 w ostatnich minutach lotu” http://www.pomniksmolensk.pl/news.php?readmore=4124
anonim2013.09.22 17:32
Ondraszek ; Jak to nikt nie zachęcał? Zachęciła ich Kudrycka a Kudrycką zgadnij kto? Ta sama siła co kazała jej w 2007r próbować Szkołę Medialną w Toruniu pognębić kontrolami po odebraniu dotacji na geotermię.
anonim2013.09.22 18:13
@mikołaj 50 To tyż!!!