13.06.19, 12:20

Mec. Kwaśniewski: Rada Europy potwierdza: Zgodnie z Konwencją Stambulską dzieci to ,,agenci zmian''

Rada Europy potwierdza, że zgodnie z Konwencją Stambulską dzieci mają być "agentami zmian" - pisze mec. Jerzy Kwaśniewski z Instytutu Ordo Iuris.

"Podczas dyskusji na temat Konwencji Stambulskiej jej zwolennicy często wyśmiewają stwierdzenie, że konwencja jest instrumentem inżynierii społecznej.

Żadna władza nie chce być posądzona o stosowanie ideologicznych instrumentów inżynierii społecznej - sprzecznych z zasadą neutralności światopoglądowej państwa i stanowiących jednoznaczne przekroczenie kompetencji władzy demokratycznego państwa prawa. Demokratyczna władza ma bowiem wolę demokratycznego suwerena wykonywać, a nie kształtować w oparciu o nowe założenia ideowe.

No to teraz cytat z dokumentu Rady Europy (autora Konwencji Stambulskiej) zatytułowanego "Konwencja Stambulska. Prawa dzieci. Bezpieczni od strachu, bezpieczni od przemocy":

"Konwencja stambulska nie tylko uznaje dzieci za ofiary przemocy fizycznej, seksualnej i psychicznej, ale również powierza im wielką odpowiedzialność jako agentów zmian. Dzisiejsze dziewczyny są kobietami jutra, podobnie jak dzisiejsi chłopcy są jutrzejszymi mężczyznami. Postawy, przekonania i wzorce zachowań kształtują się bardzo wcześnie w życiu. Aby przerwać ciągłość przemocy ze względu na płeć, konwencja stambulska kładzie duży nacisk na znaczenie zmiany mentalności, postaw i relacji między płciami. Wymaga zatem od państw-stron nauczania dzieci pojęcia równości kobiet i mężczyzn, niestereotypowych ról płciowych i pokojowego rozwiązywania konfliktów w relacjach międzyludzkich (art. 14). Budowanie relacji między płciami w zakresie wzajemnego szacunku i uznawania, a nie dominacji i kontroli, jest najlepszym sposobem zapobiegania przemocy ze względu na płeć. Dlatego konwencja wzywa wszystkich członków społeczeństwa, w szczególności mężczyzn i chłopców, do aktywnego udziału w zapobieganiu dalszej przemocy (art. 12)."

Dzieci "agentami zmian"? To już było. Leninowi przypisuje się słowa "Dajcie mi cztery lata edukacji dzieci, a ziarno które zasiałem będzie nie do usunięcia" oraz "Dajcie nam dziecko na 8 lat, a będzie bolszewikiem na zawsze". W czasie Maoistowskiej Rewolucji Kulturalnej zwalczano natomiast "Cztery stare rzeczy" czyli stare idee, starą kulturę, stare zwyczaje i stare nawyki - głównie poprzez zaangażowaną, młodzieżową Czerwoną Gwardię przewodniczącego Mao.

Oczywiście warto dodać, że Konwencja Stambulska za "przemoc" uważa niezwykle szeroką i niedookreśloną gamę zjawisk prowadzących do fizycznej, seksualnej, psychologicznej lub ekonomicznej szkody kobiet. W myśl Konwencji "przemoc wobec kobiet stanowi jeden z podstawowych mechanizmów społecznych, za pomocą którego kobiety są spychane na podległą wobec mężczyzn pozycję".

Jeszcze bardziej ideologicznie brzmi wskazanie na źródła wszelkiej przemocy, których Konwencja upatruje w: "nierównym stosunku sił pomiędzy kobietami a mężczyznami na przestrzeni wieków, który doprowadził do dominacji mężczyzn nad kobietami i dyskryminacji tych ostatnich", co prowadzi do wniosku że eliminacja zróżnicowanych ról społecznych mężczyzn i kobiet wyeliminuje przemoc (na co brak empirycznych dowodów)" - wskazuje mec. Kwaśniewski.

bsw

Komentarze

Wojciech2019.06.13 19:09
Należy natychmiast wypowiedzieć Konwencję Stambulską.
Maria Blaszczyk2019.06.13 22:31
Żadnych utrudnień w praniu żon! Gwałcenie kobiet przyrodzonym prawem Polaka-katolika! Nie będziemy akceptować rozwiązan pomagających kobietom!
edyta2019.06.13 17:08
Prokatolicki PIS podpisal konwencje stambulska
JPIII2019.06.13 16:58
Z liczb wskazanych w tym frondokatolskim portaly próbowano zamieścić 18 emaili ale tylko 10 udało się. Wniosek: cenzurują ile się da.Nie warto zaglądać na ten portal to zdechnie z braku pieniędzy
Maria Blaszczyk2019.06.13 12:47
"Konwencja Stambulska za "przemoc" uważa niezwykle szeroką i niedookreśloną gamę zjawisk prowadzących do fizycznej, seksualnej, psychologicznej lub ekonomicznej szkody kobiet". No tak. Przemoc prowadzi do szkody. Jej formy są bardzo różnorodne. To chyba dobrze, że chcemy redukować zjawiska, które krzywdzą połowę ludzkości? A że zmiana nie przyjdzie od razu i jej najskuteczniejszym środkiem jest edukacja? No tak to już jest. Znaczenie ma cel. Tu celem jest zmniejszenie zjawiska uprzedmiotowienia i krzywdzenia kobiet, co mnie przynajmniej wydaje się słuszne.
Zerr02019.06.13 13:18
To sa kłamstwa i wcale nie chodzi o 'przemoc' tylko o podstępne, przymusowe przemiany świadomości ludzi. Wszystko to co chcecie zniszczyć nazywacie 'przemocą'. nikt rozsądny was nie słucha, jedziecie tylko i wyłącznie na paliwie od Banków, Korporaci i innych Wrogów Rodzaju Ludzkiego Wasza działalnośc w oczywisty sposób prowadzi do wojny, a katolicy - ostatni bastion Cywilizacji - nie będą jej unikać.
anonim2019.06.13 13:21
Zerro, Ty który popierasz bicie słabszych, mniejszych i bezbronnych kablem i pasem, o przemocy się raczej nie wypowiadaj.
Maria Blaszczyk2019.06.13 13:22
Tak... Tylko widzisz, zajmuję sie tą tematyką od jakichś 20 lat - i żadnego paliwa nie widziałam. A tymczasem kobiety są mordowane, bite, gwałcone, okradane i dominowane. I wiesz co? Nawet większość katolików nie uważa, by to było w porządku.
Zerr02019.06.13 13:48
W Konwencji nie chodzi o żadne tam kobiety. To bajeczki dla naiwniaków. W Konwencji chodzi o takie zredefiniowanie 'przemocy', aby pod tym pretekstem wybić ludziom z głowy zakładanie rodzin. Dlaczego? Dlatego że wg lewackiego bełkotu "rodzina" jest źródłem wszelkiego zła. jak nakazał Lenin - musi byc zniszczona jak można zniszczyc rodzinę jako instytucje cywilizacji? Opracowaliście sprytny plan - takie przedefiniowanie pojęć (np pod Sektę LGBT) aby ludzie nawet gdy coś tam zakładają, w istocie zakładali nie Rodziny a Komuny. No... jak się dopuści do gejowskich "małżeństw" to nie ma opcji - małżeństwo jako instytucja zmienia sie w Komunę, a dzieci w bezprizornych. Czyli Janczarów totalitarnego lewackiego Państwa. Konwencja sprytnie nazywa je "agentami zmian". Lewactwo sprytne jest. Słowo Janczar brzmi szpetnie, "agenci zmian" fajowo, choć to dokładnie to samo.
Maria Blaszczyk2019.06.13 20:03
Bujna fantazja to dobra rzecz. Ale konieczność możliwości znęcania się nad kobietami i dziećmi po to, by ludzie chcieli zakładać rodziny to jednak trochę karkołomny konstrukt... no cóż, jeśli ktoś ma ochotę krzywdzić sobie bliskich ludzi, to może rzeczywiście lepiej, by rodziny nie zakładał. Aha, a ja mieszkam w kraju z gejowskimi małżeństwami. I moja rodzina wygląda następująco - mieszkamy w normalnym domu, więc trudno dzieci określić jako bezprizorne, ich ojciec zarabia pieniądze, ja zajmuję się całą resztą - organizacja, aprowizacją, transportem, edukacją, kulturą, dbam o garderobę, ogród itd. To teraz powiedz mi, czym to się różni od rodziny w Twoim rozumieniu.
Kolter2019.06.13 14:29
Tylko kobiety są ofiarami przemocy?
Zerr02019.06.13 16:04
zdecydowana większością śmiertelnych ofiar Przemocy Domowej sa mężczyźni. Przemoc ze strony kobiet ma inną formę - nie otwartej fizycznej przemocy, tylko swoistego mobbingu. Tuzin lat udręki z przemocowa kobietą i facet umiera na zawał, albo dostaje innech choroby od chronicznego stresu. Mężczyzna jest w zasadzie bezbronny w tych zakresach 'komunikacji międzyludzkiej'. On może tylko przywalić, no a właśnie tego nie może - więc musi umrzeć. Czasem sie trafi taki, który walnie. Tak oto lewactwo w statystykach odwraca część przemocy kobiecej na przemoc męską.
Marcin2019.06.13 16:10
Ja po swojej byłej, mam napady lęku, oraz depresję... Wszystko co mówisz to prawda!
Maria Blaszczyk2019.06.13 20:14
Eee... Tylko że istnieje takie zjawisko, dowcipnie nazywane przez socjololgów "niesymetrycznością korzyści z małżeństwa". Wbrew temu, co twierdzisz, żonaty mężczyzna żyje dłużej (i nie jest to mała różnica, tylko coś koło 10 lat) od singla. http://www.rynekzdrowia.pl/Po-godzinach/Naukowcy-zonaci-mezczyzni-zyja-srednio-dekade-dluzej-niz-pozostali,170134,10.html W życiu kobiety natomiast mąż stanowi największe zagrożenie dla jej życia. Przestań więc wypisywać kłamstwa. Nie jest tak, że nie ma przemocowych kobiet. Oczywiście że są. Mamusia Madzi z Sosnowca. Siostra Bernadetta. Irlandzkie siostrzyczki z raportu Ryana. Ale Twoje łgarstwa nie zmienią postaci rzeczy, że statystycznie jest to rzadziej i małżenstwo mężczyzn chroni. A tu jeszcze w kontekście zawału - kobieta wracająca po zawale do rodziny ma mniejsze szanse wydobrzeć niż singielka - w przypadku mężczyzn jest dokładnie odwrotnie. https://www.today.com/health/family-work-stress-makes-heart-attack-recovery-tougher-women-t1796
Zerr02019.06.13 21:15
żaden z podanych przec ciebie przykłądów w najmniejszym stopniu nie obala mojej tezy. Oczywiście, że małżeństwo wydłuża życie. Większości wydłuża, mniejszości partnerów przemocowych kobiet skraca. Naprawdę uwazam, że większość kobiet jest normalna, te z temperamentem zołzy statystycznie przegrywają ewolucyjnie. A dlaczgo single krócej zyją? Bo żadna takich pokraków nie chciała. Statystyczny singiel musi być po prostu gorszym, najgorszym materiałem na ojca dzieciom. Kolejny powierzchowyny wniosek to taki, że "singielka łatwiej zdrowieja". Singielki i rozwódki są po prostu statystycznie chudsze. A są chudsze z tego prostego powodu, że statystycznie szukają partnera. https://www.crazynauka.pl/single-i-rozwiedzeni-zyja-teraz-dluzej-i-lepiej-niz-ludzie-w-zwiazkach-swiat-sie-zmienil/ Maryś, nie przebijesz mnie w szukaniu powiązań.
Maria Blaszczyk2019.06.13 22:29
Nie dlatego są chudsze, ale to bez znaczenia. Bo żonaci mężczyźni też są tłustsi od singli... Więc Twoja teoria kupy się nie trzyma. A jak się ma przemocową partnerkę, to należy od niej uciekać (ewentualnie zahaczając po drodze o komisariat policji, w celu złożenia doniesienia). I w żadnym wypadku nie mieć z nią dzieci, bo przemocowa kobieta nie nadaje się na matkę.
Maria Blaszczyk2019.06.13 20:04
Nie, nie tylko. Ale tego tyczy sie ta konwencja.
wcaleniegenderowiec2019.06.13 14:53
Najwyraźniej katolikom nie przeszkadza przemoc wobec kobiet i za naturalne uważają ich podległość mężczyznom? Bo co? Bo bajka z Ewą w Edenie wciąż pozwala zrzucić na kobiety całe zło świata (choć to faceci gwałcą i mordują na wojnach), bo św. Augustyn napisał parę bzdur o kobietach, które nie są stworzone na obraz Boga?
Zerr02019.06.13 15:08
Sądzisz, że jak nazwiesz promowanie Pedofilii "walką z przemocą", to ktoś ci pozwoli? Spryciule z was... przecież Rodzic zakazujący dziecku kontaktu z pedofilem uprawia Przemoc!
R2019.06.13 12:44
Mówi przedstawiciel pedofilskiej sekty religijnej z Brazylii
edi2019.06.13 12:42
WOJNA TRWA - w 1683 r. - POLSKA URATOWAŁA EUROPĘ PRZED ZALEWEM ISLAMU - w 1920 r. POLSKA URATOWAŁA EUROPĘ PRZED ZALEWEM BOLSZEWIZMU - w 2019 r. POLSKA URATUJE ŚWIAT PRZED ZALEWEM GENDER, LGBT itp. BÓG HONOR I OJCZYZNA !! JEZUS JEST PANEM POLSKI, MATKA BOŻA KRÓLOWĄ POLSKI - POLACY TO MĄDRY NARÓD - SURSUM CORDA !
edi2019.06.13 12:42
LGBT (GENDER) - JAKO IDEOLOGIA NEOMARKSISTOWSKA powinna być ZWALCZANA Z URZĘDU TAK SAMO JAK NAZIZM I KOMUNIZM, jako WROGA LUDZKOŚCI, POLSCE, RODZINIE i POLSKIEJ KONSTYTUCJI JEST WROGIEM POLSKI i POLAKÓW !!!!!!!!
Polak Ateista Dumny Gej2019.06.13 12:45
zwyrolko PiSdę sobie zwalcz, najlepiej wsadzając w nią krzyż chrystusowy taki stary z drewna z drzazgami🤣
Polak Ateista Dumny Gej2019.06.13 12:32
Ojjeeeej coś się stało z homofobicznym teledyskiem Noceti-Klepackiej🤣 ----> https://www.youtube.com/watch?v=mkczC_ay03M "Ten film został usunięty z powodu naruszenia zasad YouTube dotyczących szerzenia nienawiści. Dowiedz się więcej o zwalczaniu mowy nienawiści w Twoim kraju. Przepraszamy za usterki." smuteczek!😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Polak Ateista Dumny Gej2019.06.13 12:32
Gorąca prośba do frondokatoli! Zwracam się z pytaniem na których stronach biblii figurują obrzydliwe homofobiczne cytaty przeciwko społeczności LGBT? Planuję podetrzeć sobie nimi pupę, a mój egzemplarz biblii 🔥spalić🔥 z góry dziękuję za pomoc!❤️
antykakao2019.06.13 12:40
Pupę, to Ty sobie dumny geju szanuj, bo przy obecnym trybie życia, będziesz miał w przyszłości poważne problemy z utrzymaniem stolca.
Polak Ateista Dumny Gej2019.06.13 12:49
Stereotyp i nieprawda. Możesz poprosić swoją dziewczynę o zgodę na seks analny. Możecie spokojnie go uprawiać ku wzajemnemu szczęsciu ty jej będziesz łechtał wewnętrzne ścianki macicy, a ona tobie prostatę
asia2019.06.13 20:50
Wydaje mi się że na potrzeby i na zadowolenie Pana wskazany byłby jednak papier ścierny aby podetrzeć sobie nimi pupę