Kurski: Marek Jurek powinien modlić się za sukces Solidarnej Polski - zdjęcie
02.04.12, 10:03

Kurski: Marek Jurek powinien modlić się za sukces Solidarnej Polski

30

 

 

Marta Brzezińska: Panie prezesie, Marek Jurek w rozmowie z portalem Fronda.pl powiedział, że nie zdecydował sie na współpracę z SP ze względu na "kłopotliwe" dla Państwa kwestie ochrony życia oraz in vitro. Czy te dwie kwestie są dla Solidarnej Polski - jak powiedział Marek Jurek - "niewygodne"?

 

Jacek Kurski: Nie mogłem uwierzyć w to, że Marek Jurek coś takiego powiedział. Nasze cele są bardzo jasno sprecyzowane: ochrona życia od momentu poczęcia, jesteśmy jedyną partią parlamentarną, która do statutu i deklaracji ideowej wpisała pełną ochronę życia, wartości chrześcijańskie i społeczną naukę Kościoła. Każdy członek Solidarnej Polski przystępując do partii musi taką deklarację podpisać. Na Kongresie Solidarnej Polski bardzo klarownie nasze katolickie postulaty przedstawiła wiceprezes Beata Kempa. Nasze stanowisko w sprawie in vitro opieramy na nauce Kościoła.

 

Marek Jurek wspominał o jego projekcie rezolucji ws in vitro.

 

"Nie przestraszyliśmy" się, jak mówi Marek Jurek, jego projektu rezolucji w sprawie art. 157 kodeksu karnego jako narzędzia walki z in vitro, lecz skonsultowaliśmy ją z miarodajnymi ekspertami, rekomendowanymi przez przedstawicieli Episkopatu Polski. Powiedzieli nam jasno, że w świetle orzecznictwa Sądu Najwyższego rezolucja taka byłaby dzisiaj działaniem pozorowanym, czyli takim, które pozwala się lansować na obrońcę sprawy a w najmniejszym stopniu jej nie załatwia. Marek Jurek jak mało kto powinien znać tę taktykę, gdyż doświadczył jej na sobie w 2007 r. Podobnie było w 2009r. ws. in vitro oraz w 2011 w sprawie popartego 600 tysiącami podpisów projektu obywatelskiego ws ochrony życia, który PiS "spalił" tuż przed wyborami, żeby pokazać się jako ultrakatolicki na tle PO, ale ze szkodą dla sprawy, gdy kilku posłów PiS zwyczajnie nie przyszło na głosowanie i projekt upadł. Linii orzecznictwa Sądu Najwyższego nie przekreśla się aktem o randze rezolucji.

 

Czy zatem Marek Jurek w pańskiej ocenie mija się z prawdą, mówiąc, że nie było z Waszej strony otwartości na kwestie aktywnej ochrony życia? Jak wyglądały negocjacje?

 

W porozumieniu o zjednoczeniu i wejściu formacji Marka Jurka do Solidarnej Polski był zapis jednoznacznie definiujący, że stanowisko nowej wspólnej partii w kwestii ochrony życia będzie de jure, de facto i de nomine oparte na przesłaniu Prawicy Rzeczpospolitej: "Przyjmujemy bez zastrzeżeń propozycję, by dokument "Silna Polska dla cywilizacji życia" był częścią politycznej tradycji i programowego dorobku, do którego będzie nawiązywać Solidarna Polska."

 

Sam Marek Jurek też nie mógł mieć wątpliwości co do rzeczywistych intencji Solidarnej Polski. Wystarczy sięgnąć po jego wspomnienia z walki o ukonstytuowanie gwarancji dla życia w 2007r. W smutnej, prowadzonej w formie dziennika, litanii rozczarowań do kolejnych osób publicznych jak abp. Gocłowski, śp. Prezydentowa Maria Kaczyńska, Jarosław Kaczyński, śp. Przemysław Gosiewski, czy wielu posłów PiS, jak M. Suski, K. Karski czy J. Wiśniewska, którzy zdradzają lub rozwadniają ochronę życia jest wg Marka Jurka jeden pozytywny wyjątek. Nazywa się... Zbigniew Ziobro:

 

Piątek, 9 lutego RP 2007
...
Zbyszek Ziobro przygotował, a raczej autoryzował, dobrą zmianę art. 30. Obecne stwierdzenie o przyrodzonej i niezbywalnej godności człowieka - źródle wszystkich praw - zostanie uzupełniony słowami "przysługująca od momentu poczęcia", Dzwonili w tej sprawie po konsultację, udzieliłem im pełnego poparcia."

 

To świadectwo napisane bez doraźnego kontekstu politycznego wydaje się w oczywisty sposób bardziej miarodajne dla oceny rzeczywistego stosunku lidera Solidarnej Polski do ochrony życia niż to sprzed paru dni mające jakoś uzasadnić sojusz z PiS, które sam Marek Jurek określał jako partię łamania sumień.

 

O co zatem chodzi Markowi Jurkowi?

 

O czystą politykę. W toku negocjacji zjednoczeniowych PR z Solidarną Polską Marek Jurek przedstawił 3 możliwe strategie: 1) wspólna partia, 2) federacja i wspólna lista wyborcza, 3) bez zmian czyli obie nasze partie działają osobno. Żaden wariant nie przewidywał, że rozmawiamy ze sobą tylko po to, żeby kosztem rozmówcy podnieść swoją cenę u trzeciego partnera, który rozpaczliwie szuka eventu do przykrycia (w tym samym dniu o tej samej godzinie) Kongresu Założycielskiego jednej z naszych partii.

 

Nie popieram ale na chłodno rozumiem decyzję Marka Jurka. Po latach marginalizacji swojego środowiska mając do wyboru twardy real potu, krwi i łez budowania wspólnej formacji, w której byłby zastępcą Zbigniewa Ziobro oraz iluzję ocalenia szyldu i przywództwa osobnej formacji i wprowadzenia jej do Sejmu na listach PiS - chwycił się tej iluzji. Niepotrzebnie tylko używa, i tylko tego tyczą moje zastrzeżenia, kwestii ochrony życia dla uzasadnienia tej politycznej kalkulacji. Wystarczy sięgnąć bowiem do kilku wpisów Marka Jurka na fronda.pl dosłownie sprzed kilku miesięcy, żeby przekonać się co naprawdę myśli on o katolickiej wiarygodności PiS.

 

Dlaczego powiedział Pan, że lider PR wybrał iluzję?

 

Doktryna Jarosława Kaczyńskiego jest jasna od lat: monopol na prawicy ponad zwycięstwo całej prawicy. Jest jedna partia prawicowa i nazywa się PiS. Reszta ma zniknąć. Sprzeczna z tą doktryną koncesja dla PR ma w oczywisty sposób charakter taktyczny i reaktywny wobec rosnącej pozycji Solidarnej Polski. Marek Jurek powinien modlić się za sukces Solidarnej Polski. W przeciwnym razie porozumienie, jakie zawarł z PiS będzie miało mniejszą wartość niż kartka papieru, na której zostało podpisane.

 

A jak się układają pańskie osobiste relacje z liderem PR?

 

Szczerze pragnąłem tego porozumienia. Czułem, że bardzo się zbliżyliśmy w czasie negocjacji, których część prowadziłem z nim osobiście. Dlatego jest mi przykro, że tak wyszło. Ale w sercu wolę zachować ten rys Marka z 2007r., który mi imponował: człowieka odrzucającego doraźne apanaże polityczne w proteście przeciwko instrumentalizowaniu wartości.

 

Rozmawiała Marta Brzezińska

 

Fot. za jacekkurski.blogspot.com

Komentarze (30):

anonim2012.04.2 11:16
<p>Tak Marek Jurek Jackowi Kurskiemu imponował w 2007 r., że aż wyraził to w dobitnych słowach o jego partii mieszczącej się w windzie. Niewątpliwie kierował nim poryw serca i najszlachetniejsza szlachetność.</p>
anonim2012.04.2 11:27
<p>Moja wiedza o Panu Marku Jurku bardzo się powiększyła po nabyciu informacji, że 14 sierpnia 2010 r. uczestniczył w Ossowie wsp&oacute;lnie z&nbsp; Komorowskim Bronisławem i gen. Koziejem w składaniu wieńc&oacute;w. Nie wiem tylko czy na grobach Polskich Obrońc&oacute;w czy sowieckich napastnik&oacute;w. Informację tę podawały wszystkie ważniejsze gazety.</p>
anonim2012.04.2 11:55
<p>Jacku - wal z powrotem do PiS, będzie siła tylko razem. Pamiętaj - sam głową muru nie przebijesz, paluszkiem drzewa nie wykopiesz. My już wiemy, ze nie dacie rady przekroczyć progu wyborczego. Taka jest prawda - nie da się ukryć, jak to powiedział sławny filozof hinduski Jondromahore.</p>
anonim2012.04.2 12:22
<p>Czy ktoś wie może o jakim dzienniku Marka Jurka m&oacute;wi Kurski w tym artykule? Z 2007 roku Chętnie bym przeczytał :)</p>
anonim2012.04.2 12:59
<p>@Mikołak Mi też się ten rok nie zgadza. Tematycznie zgadzałoby się z książka \"Dysydent w państwie POPiS\", jednakże ona była wydana w 2009.</p>
anonim2012.04.2 13:36
<p>@ lelek</p>
anonim2012.04.2 13:36
<p>@Mikołaj Lampert - &amp; Dawid \"Dysydent w państwie POPiS\" zawiera dziennik z 2007 r.</p>
anonim2012.04.2 13:38
<p><a href=\"http://prawicarzeczypospolitej.org/aktualnosci,pokaz,819\">http://prawicarzeczypospolitej.org/aktualnosci,pokaz,819</a></p>
anonim2012.04.2 13:40
<p><strong>Stanowisko Prawicy Rzeczypospolitej w sprawie mogiły żołnierzy Armii Czerwonej w Ossowie http://prawicarzeczypospolitej.org/aktualnosci,pokaz,819</strong></p>
anonim2012.04.2 13:46
<p><strong>Marszałek i Prawica zainicjowała protest przeciw sowieckim symbolom </strong></p> <p><strong>Stanowisko Prawicy Rzeczypospolitej w sprawie mogiły żołnierzy Armii Czerwonej w Ossowie</strong> http://prawicarzeczypospolitej.org/aktualnosci,pokaz,819</p> <p>&nbsp;</p>
anonim2012.04.2 13:48
<p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Verdana; color: black; mso-bidi- : Arial;\"><span \"font-size: small;\">&bdquo;Żaden wariant nie przewidywał, że rozmawiamy ze sobą tylko po to, żeby kosztem rozm&oacute;wcy podnieść swoją cenę u trzeciego partnera&rdquo;</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Verdana; color: black; mso-bidi- : Arial;\"><span \"font-size: small;\">&nbsp;</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Verdana; color: black; mso-bidi- : Arial;\"><span \"font-size: small;\">&nbsp;</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Times New Roman; font-size: small;\">Jacek Kurski opisuje swoje projekcje. Prawica Rzeczypospolitej długo czekała na odpowiedź Solidarnej Polski na pisma Marka Jurka, a jak się doczekała, to były nie satysfakcjonujące. W związku z powyższym Rada Naczelna partii podjęła uchwałę o kontynuacji samodzielnej działalności Prawicy Rzeczypospolitej i powiadomiła o tej decyzji lider&oacute;w Solidarnej Polski. Informacja o tym nie była przekazana do medi&oacute;w, a jedynie umieszczona na stronie </span><a href=\"http://www.prawicarzeczypospolitej.org/\"><span \" : Times New Roman; color: #606420; font-size: small;\">www.prawicarzeczypospolitej.org</span></a></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Times New Roman; font-size: small;\">&nbsp;</span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Times New Roman; font-size: small;\">&nbsp;</span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Times New Roman; font-size: small;\">Osobiście nie wykluczam, że PiS wykorzystał tą sytuację dla swoich kalkulacji politycznych, ale to nie ma nic wsp&oacute;lnego z Markiem Jurkiem.</span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Times New Roman; font-size: small;\">&nbsp;</span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Times New Roman; font-size: small;\">&nbsp;</span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Times New Roman; font-size: small;\">Na marginesie: &bdquo;Przykrycie&rdquo; kongresu Solidarnej Polski innym newsem na prawicy było dla Solidarnej Polski niekorzystne, ale było korzystne dla PiS i Prawicy Rzeczypospolitej. Czy to jednak pow&oacute;d, by takich działań nie wykonywać?</span></p>
anonim2012.04.2 13:50
<p>nogay - wy też co każde wybory od 2007 roku \"wiecie\" że wygracie. Nie bym był taki pochopny.</p>
anonim2012.04.2 14:06
<p>Dysydent w państwie POPiS http://www.debogora.com/product_info.php/writers_id/1728/products_id/2454</p> <p>&nbsp;</p> <p>Biała księga dokumentująca prace nad poselskim projektem ustawy o zmianie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej. http://prawicarzeczypospolitej.org/index.php?id=pokaz&amp;aktual=49</p>
anonim2012.04.2 14:11
<p><span \" : Verdana; color: black; font-size: 9pt;\"><span \" : Times New Roman; font-size: small;\"> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Verdana; color: black; font-size: 9pt;\">@nogay &amp; Szarley</span></p> </span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; mso-margin-top-alt: auto; mso-margin-bottom-alt: auto;\"><span \" : Verdana; color: black; font-size: 9pt;\">&nbsp; </span></p> <p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Verdana; color: black; font-size: 9pt;\">Jeśli prawica ma wygrywać wybory, to powinna wsp&oacute;lnie walczyć o wsp&oacute;lne cele. </span><span \"color: black;\">Może to mieć miejsce w jednej formacji lub w kilku (od 1989 r. większość rządową tworzy więcej niż jedna partia). Ważne, by się nie zwalczać.</span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \"color: black;\">&nbsp; </span></p> <span \" : Verdana; color: black; font-size: 9pt;\"><span \" : Times New Roman; font-size: small;\"><span \" : Verdana; color: black; font-size: 9pt;\"><span \" : Times New Roman; font-size: small;\"> <p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; mso-margin-top-alt: auto; mso-margin-bottom-alt: auto;\"><span \" : Verdana; color: black; font-size: 9pt;\">Dla Prawicy Rzeczypospolitej &bdquo;nie ma wrog&oacute;w na prawicy\", więc po wyjściu z PiS kilku posł&oacute;w wraz z Markiem Jurkiem (kt&oacute;rzy utworzyli klub Prawica Rzeczypospolitej) było oczywiste, że będą popierać rząd tworzony przez PiS. Jurek i 5 innych członk&oacute;w Koła głosowali zgodnie z programem PiS (nawet wbrew PiS, np. za ulgą na dzieci), głosowali przeciw rozwiązaniu parlamentu wbrew PiS, PO i SLD (tak samo Marek Jurek głosował wcześniej &ndash; przeciw rozwiązaniu &bdquo;solidarnościowych&rdquo; rząd&oacute;w Olszewskiego i Suchockiej)</span></p> </p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \"color: black;\">&nbsp; </span></p> <span \" : Verdana; color: black; font-size: 9pt;\"><span \" : Times New Roman; font-size: small;\"><span \" : Verdana; color: black; font-size: 9pt;\"><span \" : Times New Roman; font-size: small;\"><span \" : Verdana; color: black; font-size: 9pt;\"><span \" : Times New Roman; font-size: small;\"><span \" : Verdana; color: black; font-size: 9pt;\"><span \" : Times New Roman; font-size: small;\"><span \" : Verdana; color: black; font-size: 9pt;\"><font face=\"Times New Roman\" size=\"3\"> <p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \"color: black;\">Obecna wsp&oacute;łpraca Prawicy z PiS to &bdquo;wartość dodana&rdquo; dla obu partii &ndash; zwolennicy PiS głosują na &bdquo;swojego&rdquo; kandydata, a Prawicy na &bdquo;swojego&rdquo;. Jeśli ktoś głosuje zgodnie z sumieniem, to nigdy nie &bdquo;marnuje głosu&rdquo;, ale głosujący na kandydata Prawicy będzie mieć pewność, że głos przełoży się na mandat &ndash; jeśli nie Prawicy Rzeczypospolitej, to kogoś z PiS (a nie kogoś przeciwnej opcji politycznej).</span></p> </p> </font></span></span></span></span></span></span></span></span></span></span></span></span></span></p>
anonim2012.04.2 14:19
<p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Times New Roman; font-size: small;\">Dla wszystkich zainteresowanych intencjami Solidarnej Polski w rozmowach z Prawicą Rzeczypospolitej (od 26&rsquo;15&rsquo;&rsquo; do 26&rsquo;30&rsquo;&rsquo; nagrania lub cały wątek od 10&rsquo;40&rsquo;&rsquo;):</span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Times New Roman; font-size: small;\">&nbsp;</span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><a href=\"http://www.popler.tv/salon24#41790\" target=\"_blank\"><span \" : Times New Roman; font-size: small;\">http://www.popler.tv/salon24#41790</span></a></p>
anonim2012.04.2 14:38
<p>Widzę, że zwolennicy Marka Jurka bardzo aktywni. To ja się konsekwentnie pytam: w czym lepszy jest Jarosław Kaczyński AD 2012, od Prezesa AD 2007?</p>
anonim2012.04.2 15:02
<p>@Ludwik Skurzak - Prezes wciąż ten sam. Zasady wsp&oacute;łpracy inne.</p>
anonim2012.04.2 15:06
<p>Jeżeli mam dwie wersje tych samych wydarzeń, jedną prezentowaną przez Marka Jurka, drugą przez Jacka Kurskiego, to jakoś bez wielkich refleksji skłaniam sie do tego, aby wierzyć Markowi Jurkowi. A jeżeli tę wersje potwierdza jeszcze Ludwik Dorn -&nbsp;<a href=\"http://www.popler.tv/salon24#41790\">http://www.popler.tv/salon24#41790</a>&nbsp; - to tym łatwiej mi to przychodzi. Szczeg&oacute;lnie, że Dorn przyznaje, iż mamy do czynienia z przedziwną sytuacją. Do porozumienia nie doszło, bo Marek Jurek <strong>nie chciał</strong>&nbsp;objąć stanowiska wiceprezesa... Chyba pierwszy raz w historii polityki cos się rozwaliło, bo ktoś nie chciał przyjąć stołka... A tak fajnie by wyglądało. Pytanie: \"Jakie są wasze poglądy?\" Odpowiedź: \"Przecież Wiceprezesem jest Marek Jurek. To chyba m&oacute;wi samo za siebie\" Podobne teksty słyszałem w wywiadach Zbigniewa Ziobro. A tu kicha... No i cos trzeba stworzyć... ;)&nbsp;</p>
anonim2012.04.2 15:08
<p>@ Danei A w czym niby inne? W 2007 roku wiedzieliśmy, że Prezes, to jest facet, kt&oacute;ry w złej wierze działa na szkodę spraw moralnych. Dzisiaj, jak rozumiem, nadal to wiemy. To co tu mają do rzeczy zasady wsp&oacute;łpracy? Ma jakieś znaczenie, w jakiej formule Jarosław Kaczyński będzie działał na szkodę, jak np. przy ochronbie życia w roku 2007 i 2011?&nbsp;</p>
anonim2012.04.2 15:14
<p>Kurski jest żenujący. Zachowuje się jak żmija. Już zapomniał jak poniżył go publicznie Giertych: http://www.youtube.com/watch?v=TQWsQVUhYc4?</p> <p>Bardzo się cieszę, że Marek Jurek nie zawiązał koalicji z tak labilnym poglądowo człowiekiem. Jednakże PiS już niestety pokazał w głosowaniach kilka lat temu (o czym r&oacute;wnież m&oacute;wił Giertych), że zyskiwanie prawicowego elektoratu to jedno, a konkretne reformy to drugie. Ciekawe kiedy polscy politycy pomyślą o obywatelach a nie o nabijaniu własnych kieszeni kosztem wyborc&oacute;w.</p>
anonim2012.04.2 16:34
<p>Panie Ludwiku, r&oacute;żnica zasadnicza. Poprzednio środowisko Prawicy funkcjonowało w PiS i PiS otrzymywał bezwarunkowe poparcie, kt&oacute;re traktował jako coś oczywistego. Dzisiejsza wsp&oacute;łpraca to coś zupełnie innego. Po pierwsze zachowana została niezależność organizacyjna, kt&oacute;ra skutkowac będzie warunkową wsp&oacute;łpracą. Przypominam też, że tak naprawdę jest to realizacja oferty składanej przez Prawicę Prawu i Sprawiedliwości jeszcze przed wyborami. Wtedy odrzucona, dzisiaj przyjęta. Na niekt&oacute;re decyzje trzeba czasu.</p>
anonim2012.04.2 18:14
<p>Od kiedy socjaliści to prawica? PR i PiS to co najwyżej prawa strona lewej nogi.</p>
anonim2012.04.2 18:23
<p>@&nbsp;<a \"text-decoration: none; color: #928b6e; : Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; padding: 0px; margin: 0px;\" name=\"komentarz_472528\" href=\"http://www.fronda.pl/users/dane/login/wiesiekpro\"><cite \"padding: 0px; margin: 0px;\">Wiesław Prostko</cite>&nbsp;</a>&nbsp;To raczej mało wyrafinowane krętactwo - w 2007 roku katolickiej prawicy nie przystoi wsp&oacute;łpraca z Jarosławem Kaczyńskim, w 2009 przystoi. To jest ten sam Jarosław Kaczyński. Ten sam, kt&oacute;ry podstępnymi metodami zwalcza działania w sprawach moralnych. R&oacute;żnica jest w formule? Można wsp&oacute;łpracować z wrogiem? Ok - zgodzę się z tym punktem widzenia jeżeli Marek Jurek powie, że r&oacute;wnie dobrze m&oacute;gł podpisać taką umowę z PO. Moim zdaniem jeszcze lepiej z PO, bo Donald Tusk nigdy nie m&oacute;wił, że jest prawicą, sprawy moralne są dla niego ważne. On może w tych kwestiach nie popierać, ale nie będzie podstępnie zwalczał jak Jarosław Kaczyński. Więc pytanie nadal brzmi: w czym lepszy Jarosław Kaczyński AD 2012 od tego z 2007 roku. W zw. z tym wszystkim co wiemy o Jarosławie Kaczyńskim co najmniej od 2007 roku, w czym lepsza jest wsp&oacute;łpraca z podstępnie wrogim PiS od wprost liberalnej PO, kt&oacute;ra nie udaje kogoś, kim nie jest?</p>
anonim2012.04.2 18:54
<p>Panie Kurski, a \"Kopernik była kobietą\" Takie bzdury o jakich Pan m&oacute;wi to ostatnio słyszałem w Sexmisji</p>
anonim2012.04.2 19:57
<p>Słuchanie Pana Kurskiego moze powodować nieodwracalne zmiany w m&oacute;zgu.</p>
anonim2012.04.3 7:49
<p><span \" : Times New Roman;\"><strong>Ludwik Dorn powiedział:</strong> <span \"font-size: medium;\"><strong>&bdquo;My odpowiedzieliśmy że nie interesuje nas Prawica Rzeczypospolitej a Marszałek Marek Jurek&rdquo;</strong></span></span> te słowa wypowiedziane w salonie24, prawdziwie oddają intencje Solidarnej Polski w negocjacjach z Prawicą Rzeczypospolitej. Kr&oacute;tko SP chciała rozwiazania Prawicy Rz.,&nbsp; a tylko Marka Jurka w SP.</p>
anonim2012.04.3 15:22
\"border-bottom: #000000 1pt solid; border-left: medium none; padding-bottom: 1pt; padding-left: 0cm; padding-right: 0cm; border-top: medium none; border-right: medium none; padding-top: 0cm;\"> <p class=\"Tekstpodstawowy21\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; padding: 0cm;\"><span \"font-size: 10pt;\"><span \" : \'times new roman\', times;\"><span \"font-size: small;\">@L. Skurzak &bdquo;Widzę, że zwolennicy Marka Jurka bardzo aktywni&rdquo;</span></span></span></p> <p class=\"Tekstpodstawowy21\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; padding: 0cm;\"><span \" : Arial; font-size: 8pt;\"><span \" : \'times new roman\', times;\"><span \"font-size: small;\">&nbsp;</span></span></span></p> <p class=\"Tekstpodstawowy21\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; padding: 0cm;\"><span \" : Arial; font-size: 8pt;\"><span \" : \'times new roman\', times;\"><span \"font-size: small;\">&nbsp;</span></span></span></p> <p class=\"Tekstpodstawowy21\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; padding: 0cm;\"><span \"color: #090909; font-size: 10.5pt;\"><span \" : \'times new roman\', times;\"><span \"font-size: small;\">Martwi to Pana?</span></span></span></p> <p class=\"Tekstpodstawowy21\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; padding: 0cm;\"><span \" : Arial; font-size: 8pt;\"><span \" : \'times new roman\', times;\"><span \"font-size: small;\">&nbsp;</span></span></span></p> <p class=\"Tekstpodstawowy21\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; padding: 0cm;\"><span \" : Arial; font-size: 8pt;\"><span \" : \'times new roman\', times;\"><span \"font-size: small;\">&nbsp;</span></span></span></p> <p class=\"Tekstpodstawowy21\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; padding: 0cm;\"><span \"font-size: 10pt;\"><span \" : \'times new roman\', times;\"><span \"font-size: small;\"><span>&nbsp;</span>&bdquo;w czym lepszy jest Jarosław Kaczyński AD 2012, od Prezesa AD 2007?&rdquo;</span></span></span></p> <p class=\"Tekstpodstawowy21\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; padding: 0cm;\"><span \" : Arial; font-size: 8pt;\"><span \" : \'times new roman\', times;\"><span \"font-size: small;\">&nbsp;</span></span></span></p> <p class=\"Tekstpodstawowy21\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; padding: 0cm;\"><span \" : Arial; font-size: 8pt;\"><span \" : \'times new roman\', times;\"><span \"font-size: small;\">&nbsp;</span></span></span></p> <p class=\"Tekstpodstawowy21\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; padding: 0cm;\"><span \"color: #090909; font-size: 10.5pt;\"><span \" : \'times new roman\', times;\"><span \"font-size: small;\">W 2007 r. Marek Jurek wyszedł z PiS i wsp&oacute;łtworzył Koło parlamentarne popierające rząd PiS. W 2012 r. Marek Jurek nie popiera rządu PiS. ;-)</span></span></span></p> <p class=\"Tekstpodstawowy21\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; padding: 0cm;\"><span \" : Georgia, serif; color: #090909; font-size: 10.5pt;\"><span \" : \'times new roman\', times;\"><span \"font-size: small;\">&nbsp;</span></span></span></p> <p class=\"Tekstpodstawowy21\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; padding: 0cm;\"><span \" : Georgia, serif; color: #090909; font-size: 10.5pt;\"><span \" : \'times new roman\', times;\"><span \"font-size: small;\">&nbsp;</span></span></span></p> <p class=\"Tekstpodstawowy21\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; padding: 0cm;\"><span \"font-size: 10pt;\"><span \" : \'times new roman\', times;\"><span \"font-size: small;\">&bdquo;W 2007 roku wiedzieliśmy, że Prezes, to jest facet, kt&oacute;ry w złej wierze działa na szkodę spraw moralnych. Dzisiaj, jak rozumiem, nadal to wiemy.&rdquo;</span></span></span></p> <p class=\"Tekstpodstawowy21\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; padding: 0cm;\"><span \" : Arial; font-size: 8pt;\"><span \" : \'times new roman\', times;\"><span \"font-size: small;\">&nbsp;</span></span></span></p> <p class=\"Tekstpodstawowy21\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; padding: 0cm;\"><span \" : Arial; font-size: 8pt;\"><span \" : \'times new roman\', times;\"><span \"font-size: small;\">&nbsp;</span></span></span></p> <p class=\"Tekstpodstawowy21\" \"margin: 0cm 0cm 0pt; padding: 0cm;\"><span \"color: #090909; font-size: 10.5pt;\"><span \" : \'times new roman\', times;\"><span \"font-size: small;\">Nie &bdquo;wiemy&rdquo;, ale - jak rozumiem - Pan twierdzi, że coś wie. A jak jest naprawdę pokaże czas. P&oacute;ki co Prawica Rzeczypospolitej będąc samodzielną, suwerenną partią wpływa w 100% na swoje działania i w pewnym zakresie wpływa na PiS, najważniejszą partię opozycyjną w Polsce.</span></span></span></p>
anonim2012.04.3 20:10
<p>@&nbsp;<cite \"text-decoration: none; color: #928b6e; : Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; padding: 0px; margin: 0px;\"><a \"text-decoration: none; color: #928b6e; : Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; padding: 0px; margin: 0px;\" name=\"komentarz_472995\" href=\"http://www.fronda.pl/users/dane/login/piotr_strzembosz\">Piotr Strzembosz</a>&nbsp;Nie wiecie? Czyli, jak rozumiem, najnowsza wersja jest taka, że Jarosław Kaczyński w 2007 roku sprawę ochrony życia storpedował w dobrej wierze? To po co właściwie Marek Jurek męczył się zestawianiem tzw. białej księgi w tej sprawie i pisaniem \"Dysydent w państwie PO-PiS-u\"?</cite></p>
anonim2012.04.3 21:07
<p>Warto Jackowi Kurskiemu przypomnieć fakty. Ot&oacute;ż jeszcze przed Bozym Narodzeniem Marek Jurek przesłał Zbigniewowi Ziobro projekt rezolucji w sprawie in vitro. Projekt ten jest nie tylko potwierdzeniem obecnie obowiazujacego prawa, ale rozprawia sie ze szkodliwa i nieprawdziwa teoria o \'pustce prawnej\' lansowanej min. przez Jarosława Gowina, a umożliwiajacej \' eksperymentowanie\' na ludzkich zarodkach. Po&nbsp; tym liście nasze relacje wzajemne zamarły na kilka tygodni. Na kolejnych spotkaniach&nbsp; ta sprawa była przedmiotem naszych rozm&oacute;w. w koncepcji partii \'prawicowej\' obejmujacej nawet Ryszarda Bugaja, aktywna rola Solidarnej Polski w promowaniu takich incjatyw wyraźnie sie nie mieściła. Nie oznacza to, że Solidarna Polska nie była gotowa poprzeć r&oacute;żnych incjatyw ochrony życia, ale nie chciała być&nbsp; aktywnym promotorem tych spraw w Sejmie. To dlatego rozmowy miedzy nami tak długo trwały, że koledzy oczekiwali od nas akceptacji \'szerokiej\'&nbsp;&nbsp;&nbsp; formuły&nbsp;&nbsp;nowej partii, charakteryzującej się swoistym pasywizmem katolickim. W tym sensie stosunek do projektu uchwały wyjaśnił nam&nbsp; rzeczywisty stosunek&nbsp; powstajacej partii do ochrony życia. I nie ma co się tu &nbsp;zasłaniać anonimowymi ekspertami w tej dziedzinie.</p>
anonim2012.04.4 10:30
<p>@Ludwik Skurzak Pan udaje naiwnego, ale nie uwierzę, że nie zna Pan reali&oacute;w panujących w polityce, bo od dłuższego czasu koncentruje się na sprawach pobocznych, wręcz marginalnych. Proszę sobie wyobrazić, że każdy polityk i każda partia poli<span class=\"text_exposed_show\">tyczna jest w owej polityce z jakiegoś powodu. Dla jednych jest to prestiż, dla innych forsa, dla jeszcze innych wyrabianie układ&oacute;w lub świadomość, że poseł lub minister łatwiej wyrywa panienkę. Są też tacy, kt&oacute;rzy chcą modernizować kraj, przeprowadzać reformy, walczyć o jakieś ustrojowe zmiany albo konkretną ustawę lub zablokowanie jakiegoś niebezpiecznego trendu, kt&oacute;ry właśnie nadchodzi. I każdy średnio rozgarnięty obserwator sceny politycznej wie, że mało kt&oacute;ry polityk (partia) otwarcie przyznaje, co go (ją) do polityki przyciąga lub w niej trzyma. Przeważnie retoryka polityka (partii) polega na chrzanieniu, jak to on (oni) chce (chcą) robić mn&oacute;stwo fantastycznych i pożytecznych rzeczy dla Ojczyzny i obywateli i oficjalnie nie słyszymy (chyba, że na cmentarzu lub parkowej ławce podczas przyjmowania łap&oacute;wki), że tak naprawdę chodzi o coś trochę lub całkowicie innego. Powyższy wstęp jest istotny, bo Pan chce wm&oacute;wić czytającym Pana powyższe komentarze, że Prawicy Rzeczypospolitej i Markowi Jurkowi powinno chodzić w polityce o to, by coś udowodnić Jarosławowi Kaczyńskiemu i kierowanej przez niego partii, np. to, że w 2007 r. robili coś złego i teraz zapewne nie mają czystych intencji podpisując porozumienie z Prawicą Marka Jurka. A po cholerę mamy to robić, jak naszym celem jest coś zupełnie innego. Co? Proszę sobie wybrać: prestiż, forsa, wyrabianie układ&oacute;w, wyrywanie panienek, modernizowanie i przeprowadzanie reform, forsowanie ustaw, blokowanie trend&oacute;w&hellip; A Sejm, Senat, start z listy PiS, aparat partyjny, klub poselski, to tylko instrumenty do realizacji tego (tych) celu (cel&oacute;w).</span></p>