Kuriozalne tłumaczenie Janusza Wojciechowskiego ws. zmiany prawa dot. przepuszczania pieszych - zdjęcie
20.11.19, 13:29(fot. screen)

Kuriozalne tłumaczenie Janusza Wojciechowskiego ws. zmiany prawa dot. przepuszczania pieszych

30

Podczas wtorkowego expose premier Mateusz Morawiecki kwestię niesprawiedliwych wyroków sądowych, odwołując się do sprawy dziennikarza Piotra Najsztuba, który został uniewinniony, pomimo spowodowania wypadku. „Nie może być tak, że Sądy obarczają winą za wypadek 80-letnią starszą panią" - podkreślał szef rządu.

Oczywiście słuszną sprawą jest potępienie przez premiera Morawieckiego tego skandalicznego wyroku sądu. Jednak propozycja rozwiązania takich sytuacji już takowa wydaje się nie być.

- Wprowadzimy pierwszeństwo pieszych jeszcze przed wejściem na przejście - powiedział szef rządu

Do sprawy odniósł się w mediach społecznościowych europoseł, prawnik i sędzia.

- Jeszcze raz cierpliwie tłumaczę - nie chodzi o to, żeby piesi mieli pierwszeństwo przejścia. Chodzi o to, żeby kierowcy nie mieli pierwszeństwa przejazdu. - napisał Wojciechowski

 

- Dlatego proponuję - nikt nie ma pierwszeństwa. Nie ma przywileju, jest tylko obowiązek - kierowco przepuść pieszych. - dodaje

 

bz/TT

Komentarze (30):

zbycho2019.11.20 22:01
Pieszy i rowerzysta to najsłabsi uczestnicy ruchu drogowego.MUSZĄ być tego świadomi.Rozbudowywanie ich praw do granic absurdu będzie działało tylko na ich szkodę.Kierowca,pieszy,rowerzysta i głosujący na PIS.
StanPio2019.11.21 1:16
Jaka jest droga hamowania pojazdu, a jaka pieszego? Kto kogo lepiej widzi, pieszy pojazd ze światłami czy kierowca lepiej widzi pieszego bez świateł? A jezdnia jest dla pojazdów, a chodnik dla pieszych!
Bogusław2019.11.20 20:44
W Szwecji pieszy na przejścia ma pierwszeństwo jak tylko zbliża si do przejścia to kierowcy zatrzymują sie z daleka i cierpliwie czekaja
anonim2019.11.21 3:20
Podobnie w Australii.
Michał Jan2019.11.21 9:14
A jak w USA, w kraju, w którym najlepiej wiedzą, do czego służy samochód? NB. w Szwecji kierowcy są zaszczuci. Jadąc rowerem zwolniłem, żeby przejechał (w końcu - widziałem go od dawna), to stał, jak sparaliżowany, a z tyłu inny rowerzysta na mnie najechał.
Ryszard Olejniczak2019.11.20 16:44
Na cmentarzach pełno jest takich co mieli pierszeństwo.
Kazimierz2019.11.20 16:17
Wprowadźmy na przejściach dla pieszych sygnalizację i po sprawie. Nie tłumaczmy się, że to taki duży wydatek. Życie ludzkie jest bezcenne.
Albert2019.11.20 16:02
Niech ta sama reguła dotyczy pieszych na przejazdach kolejowych.
Michał Jan2019.11.20 16:23
Nie pisz tak, bo mogą podchwycić i spróbować wdrożyć.
Albert2019.11.20 16:28
Ale właśnie o to chodzi. Chciałbym ujrzeć Pendolino zatrzymujące się co chwilę i przepuszczające tabuny moherów śpieszących się na mszę do kościoła leżącego po drugiej stronie torów.
Agnieszka2019.11.20 15:50
I nie może być też tak, że PiS będzie zrzucał winę za lewackie zmiany w Polsce na lewactwo, które sam - również głosem pana brata - wywindował na przewodniczenie komisji sejmowej najistotniejszej do decydowania w tych kwestiach...
sk2019.11.20 15:44
Pan Janusz ma rację. Większość pieszych, szczególnie gówniarzeria, wchodzi na przejścia nawet nie spoglądając w stronę z której należy spodziewać się nadjeżdżającego pojazdu.
hela2019.11.20 15:52
W cywilizowanych krajach to pieszy ma pierwszeństwo, no ale Polska do takich nie należy.
skuter2019.11.20 15:33
Najbardziej prawidłowy przepis jest teraz Jeśli pieszy postawi stopę na jezdni to ma bezwzględne pierwszeństwo Jeśli natomiast stoi na krawędzi chodnika to tak naprawdę nie wiemy co on chce zrobić czy przejść na drugą stronę czy tylko sobie stoi I od dobrej woli kierowcy niech zależy czy się zatrzyma przed przejściem i ustąpi pieszemu lub pojedzie i nie ustąpi Bo jeśli zrobimy jak chce Wojciechowski to może dojść do zatrzymania ruchu Jakieś łobuzy będą sobie żarty stroić będą stać na krawędzi samochody będą się zatrzymywać a oni nadal będą stać i się śmiać lub uciekną
Obserwator 2019.11.21 6:57
Już obecne przepisy obchodzą w ten sposób że może ktoś bezkarnie łazić po przejściu tam i z powrotem bez potrzeby blokując ruch. Dawanie tak ogromnego przywileju pieszym to samobójstwo komunikacyjne
Zbych2019.11.20 15:18
W samo sedno. Już dziś mamy skutki poluzowania przepisów na korzyść rowerzystów-debili, którzy uważają się za nieśmiertelnych.
Antysemita z AK2019.11.20 15:12
@bz Przeczytałem pięć razy i nie załapałem tej kuriozalności.
Michał Jan2019.11.20 16:34
Kuriozalna była propozycja premiera, a Pan Komisarz tylko wyraził ją innymi słowami.
anonim2019.11.20 14:50
A co na to ekolodzy.? Zatrzymanie 40 tonowego auta i ruszenie po przepuszczeniu jednego pieszego przyczynia się do zwiększenia efektu cieplarnianego. /światła na przejściach dla pieszych!!!/
Maria Blaszczyk2019.11.20 14:58
Chyba ekolodzy na to, że ludzie są jednak ważniejsi. Widzisz, nawet działania proekologiczne zasadzają się najczęściej na przekonaniu, że to ludzie potrzebują przyrody, a nie odwrotnie. Przyroda przetrwa, nawet katastrofę, którą ściągamy na naszą planetę. A co do zasady - miejscem ciężarówek o masie 40 ton nie są miasta. Te auta służą do przewozu na duże odległosci, a nie do jeżdzenia po małych ulicach z przejściami dla pieszych. Jak już któraś musi do miasta wjechać - to trudno, niech się zatrzymuje. To lepiej, niż jakby miała kogoś zabić.
CzyMożnaPędzićWieprzkaAlejąJanaPapyBisa2019.11.20 14:48
Już go wywalili z komisji rolno-spożywczej za tępotę, dewocję i analfabetyzm językowy? Rzucony na odcinek obserwacji ruchu drogowego? Ze szczególnym uwzględnieniem przepędu nierogacizny.
Agnieszka2019.11.20 14:47
Niby nie ma odpowiedzialności zbiorowej, ale może pan europoseł Janusz Wojciechowski wie dlaczego jego brat - poseł PiS Grzegorz Wojciechowski - wspiera lewactwo w sprawach światopoglądowych, windując swoim głosem Biejat na przewodniczącą komisji ds społecznych i rodziny w sejmie? Tak was matka wychowała czy o co chodzi?
Agnieszka2019.11.20 14:55
I czy jako europoseł zamierza pan przyjąć (oprócz lewackiego podejścia brata lub wybitnej jego bezideowego poddaństwa) za swego nad-rządcę panią Anitę Czerwińską, która jest zastępcą przewodniczącego komisji ds Unii Europejskiej i już w poprzedniej kadencji zasłynęła uwalaniem sprawy ochrony życia dzieci. Jak to wasze wartości, które zamierzacie do Unii Europejskiej wprowadzić, to tylko pan uważa i jako odpowiedzialny za sprawy rolnicze się nie pomyli i nie zastosuje tego wobec zwierząt, bo one w przeciwieństwie do ludzi mają być według waszych wartości chronione.
anonim2019.11.20 14:32
Wprowadzenie pierwszeństwa pieszych spowoduje kataklizm drogowy dla kierowców. Piesi będą z premedytacją wykorzystywać swoje przywilej i będą chodzi gęsiego w odstępach co 2 metry po przejściu . I co wtedy??? Jak już to - zlikwidować połowę lub więcej przejść dla pieszych w miastach. Tak aby pomiędzy jednym a drugim było min.1000- 500 m, a nie jak jest teraz 50 - 100 m między jednym a drugim.
Matka Polka2019.11.20 14:46
Jesteś kierowcą zapewne.... Wiesz co oznacza 1000-500 m dla osoby starszej lub niepełnosprawnej?
Maria Blaszczyk2019.11.20 14:51
Co spowoduje??? To jak się nie rozjeżdża pieszych, to jest kataklizm? No cóż, jakoś cały cywilizowany świat jednak takie prawo wprowadził... Nauczyli się z tym żyć. Otóż chcesz sobie szybko pojeździć samochodem - to masz autostradę. A miasta są dla ludzi. Którzy mogą mieć fantazję przejść na drugą stronę ulicy.
lady chapel2019.11.20 13:54
W Estonii jest przepis, że pieszy ma pierwszeństwo i nie tylko tam lecz w każdym cywilizowanym kraju tan przepis obowiązuje. Ale w Polsce wiadomo - nie da się
Michał Jan2019.11.20 16:32
W Polsce też ma pierwszeństwo. Jak już wejdzie, po uprzednim rozejrzeniu się i ocenie możliwości kierujących zobaczenia go i przepuszczenia. Jeżeli stoi zbyt długo, może zacząć machać ręką lub postawić stopę na przejściu - zaraz ktoś się zatrzyma. Wasze rozwiązanie, to zachęcanie do rzucania się pod koła. Tragedia dla potrąconego, tragedia dla kierującego i ich rodzin. Brawo!
StanPio2019.11.21 1:14
Jaka jest droga hamowania pojazdu, a jaka pieszego? Kto kogo lepiej widzi, pieszy pojazd ze światłami czy kierowca lepiej widzi pieszego bez świateł? A jezdnia jest dla pojazdów, a chodnik dla pieszych!
anonim2019.11.20 13:31
I co w tym kuriozalnego?