Ksiądz Trytek: Wolno palić tęczę - zdjęcie
14.11.13, 11:24Tęcza na pl. Zbawiciela (fot. Marcin Miskiewicz/Flickr)

Ksiądz Trytek: Wolno palić tęczę

30

Prawo naturalne ma większą wartość niż pozytywne, czyli stanowione. To pierwsze pochodzi od Boga, a to drugie od człowieka, dlatego pod pewnymi warunkami można - odwołując się do prawa naturalnego - nie stosować się do przepisów prawa stanowionego, zwłaszcza jeżeli uderza ono w publiczną moralność” - argumnetuje w rozmowie z serwisem Prawy.pl ks. Rafał Trytek. Na tej podstawie kapłan dochodzi do wniosku, że palenie tęczy, choć nielegalne, jest moralnie uzasadnione.

Oczywiście ani skinheadzi ani stadionowi chuligani nie są krzyżowcami, którzy walczą za chrześcijaństwo, co nie zmienia faktu, że od czasu do czasu stają po właściwej stronie i bywają przydatni, gdy trzeba zwalczać np. propagandę homoseksualną” - mówi ks. Trytek. Kapłan dodaje jednak, że postępowanie chuliganów i skinheadów jest często naganne, ale nie uważa on, że jest to grupa bardziej zdegenerowana niż reszta społeczeństwa.

Ks. Trytek zdradza także swoje poglądy polityczne. „Od mniej więcej połowy lat dziewięćdziesiątych (zamierzchłe czasy prawda?), czyli od czasów licealnych jestem tradycjonalistą i monarchistą o poglądach narodowych. Endekiem w ścisłym znaczeniu nie byłem natomiast nigdy. Zawsze bliżej mi było do "młodych" i ONR-ABC. Romana Dmowskiego cenię jako realistycznego polityka, ale z jego publicystyki wolę "Przewrót" niż "Myśli nowoczesnego Polaka" – zapewnia w rozmowie z serwisem Prawy.pl.

Ks. Łukasz Trytek jest sedewakantystą.

MBW/Prawy.pl

Komentarze (30):

anonim2013.11.14 11:46
zgadzam się zresztą zobaczcie kto przyznaje się do tej tęczy i macie oczywistą oczywistość po co ta tęcza jest stop rpomocji sodomitów
anonim2013.11.14 11:47
Czemu dajemy sobie wtłoczyć, że tak piękne zjawisko optyczne, jak tęcza, jest symbolem jakiejś grupy? Może zamiast na to przystawać, należy odbić ten symbol? Nie zgadzam się z Księdzem. Są odruchy moralne, które czasem stoją w konflikcie z prawem i mogą być usprawiedliwiane, ale wojowanie z jakimś pseudo-symbolem powinno iść przede wszystkim ścieżką prawa. Przemoc lub dewastację może usprawiedliwiać jedynie ostateczność.
anonim2013.11.14 11:53
Nie będziesz kradł (Wj 20, 15; Pwt 5, 19). Nie kradnij (Mt 19,18). Siódme przykazanie zabrania zabierania lub zatrzymywania niesłusznie dobra bliźniego i wyrządzania bliźniemu krzywdy w jakikolwiek sposób dotyczącej jego dóbr. (Katechizm Kościoła Katolickiego 2401)
anonim2013.11.14 12:05
Kiedy musiałem słuchać księdza: tęcza była symbolem przymierza. Teraz, kiedy sam czytam co poniektórzy spośród nich mają do powiedzenia - żałuję, że Bóg milczy na tak upadłe sumienie swych kapłanów.
anonim2013.11.14 12:06
@Mark22 W jakim sensie oddanie okradzionemu jego własności jest niemoralne?
anonim2013.11.14 12:15
Zła taktyka. Zamiast tą tęczę zawłaszczyć dla siebie to środowiska kościelne z nią walczą.
anonim2013.11.14 12:30
Ksiądz Trytek to sedekwanstysta. W pewnym "słynnym" filmiku który do dzisiaj można zobaczyć na YouTube stwierdził, że "gejów powinno palić się na stosach." http://www.youtube.com/watch?v=tSdPojDhaYY Kto będzie następnym autorytetem wypowiadającym się dla Frondy? Anders Breivik? W końcu też prawicowiec, więc czemu nie?
anonim2013.11.14 12:47
Równie piramidalną bzdurę słyszałem na początku transformacji jak to pewien polityk z nowego rozdania usprawiedliwiał chuliganów którzy zdemolowali wagon. Tłumaczył wówczas że wagon wyprodukowany był we wrażym systemie a oni po prostu przyzwyczajeni byli do walki z komuną i zrobili to z rozpędu
anonim2013.11.14 12:49
Jeszcze mi powiedzcie, że ten idiota uczy religii w szkole. Szatan też jest dobry jeśli przyłączy się do spalenia tęczy? Chuligan jest dobry jesli spali dom sasiada ale jak już spali nasz dom to jest chuliganem.
anonim2013.11.14 12:56
Ksiądz Trytek jest poza Kościołem. Zostając sedewakantystą sam zaciągnął ekskomunikę z automatu. Nie jestem nawet pewien czy jest w tej sytuacji księdzem.
anonim2013.11.14 12:58
@Marek22 „Ponieważ te pieniądze płyną z naszych pieniędzy, a można by je wydać o wiele lepiej na bardziej potrzebujących i biedniejszych aniżeli księża i biskupi.” Z twojej kieszeni? Trzeba było nie kraść – nie musiałbyś oddawać.
anonim2013.11.14 13:06
Marek22 - "Ponieważ te pieniądze płyną z naszych pieniędzy, a można by je wydać o wiele lepiej na bardziej potrzebujących i biedniejszych aniżeli księża i biskupi" Czyli zgodnie z Pana tokiem rozumowania jeżeli znajdzie się ktoś biedniejszy od Pana i Pana okradnie to nie będzie Pan ani żądał kary ani zwrotu ukradzionych dóbr ? dobrze zrozumiałem ? Mogę prosić o adres ?
anonim2013.11.14 13:34
Ks. Trytek to niestety sedek, a przynajmniej był nim ostatnio, może coś się zmieniło. Świeceń ważnych nie można unieważnić , ksiądz jest poza Kościołem i normalnie sprawując sakramenty czyni to niegodnie z wyjątkiem sytuacji zagrożenia śmiercią w takim wypadku nawet Kotliński może ważnie wyspowiadać i udzielić rozgrzeszenia.
anonim2013.11.14 13:36
Niszczenie mienia to grzech przeciwko 7 przykazaniu ale nie w tym wypadku.
anonim2013.11.14 13:40
Miejska durnostrojka za kasę podatników.Metoda wykonania i użyty materiał jak w czasach PRL-owskich pokrowce na lampki/butelki w kształcie pudelków. Dlaczego żaden plastyk/architekt z warszawki nie oceni tego kiczu?(Bo nie będzie zleceń?) Wszyscy zapomnieli definicję kiczu? Król jest nagi do kości.Szajs i tandeta.
anonim2013.11.14 13:44
@Marek22 Widzę, że Twoja moralność opiera się na starym dobrym bolszewickim fundamencie, zwanym "sprawiedliwością społeczną" (czyt. "zabrać Kościołowi i dać nam").
anonim2013.11.14 13:51
Jest to tylko symbol a nie kult, Nie ma w niej żadnych antyludzkich wartości. Takich symboli mamy wszędzie. Nie wpadajmy w skrajność.
anonim2013.11.14 15:01
Epizod nr 1: Porąbanie szablą zdjęć aktorów w niemieckich mundurach. Epizod nr 2: Spalenie symbolu środowisk LGBT. Ocena epizodu nr 1: moralnie uzasadniony, akt odwagi znanego salonowego aktora, pełny poklask. Ocena epizodu nr 2: moralnie naganny, prawnie karalny, przejaw zdziczenia i ksenofobii prawicy. W następnym odcinku porównanie szkodliwości wystawy ProLife z artystyczną wizją kopulacji z Krzyżem. W takim kraju żyjemy, mości panowie!
anonim2013.11.14 16:59
Ksiądz(?) Przecież to sedewakantysta!
anonim2013.11.14 17:22
Czym jest prawo naturalne? Ten Pan używa słow i terminów, których po prostu nie rozumie..
anonim2013.11.14 17:41
Brawo księdz Trytek ... prawo jest prawem o ile nie sprzeciwia się PRAWU BOŻEMU.
anonim2013.11.14 20:46
Jak możecie lansować człowieka który pochwala palenie gejów na stosie? Zwykły śmieć a nie ksiądz
anonim2013.11.14 20:52
Brawo
anonim2013.11.14 21:10
arbiter napisał(a): A kto to jest ten Trytek? Kolejny "autorytet"? *** Przeczytaj uważnie, jest napisane pod notką. Ks. Łukasz Trytek jest sedewakantystą - nie ma nic wspólnego z Kk.
anonim2013.11.14 21:30
Ja rozumiem wszystko, ale jesteśmy na portalu katolickim a tutaj redakcja serwuje nam głos osoby spoza Kościoła, osoby uważającej że od 50l. Kościół nie ma papieża. Uważam, że takie osoby nie powinny być promowane.
anonim2013.11.14 23:18
WTF? JAKI KSIĄDZ? SEDEWAKANTYSTA NIE KSIĄDZ!
anonim2013.11.15 0:51
Ks. Trytek to rzeczywiście wjelki ałtorytet: http://www.youtube.com/watch?v=tSdPojDhaYY Jak Wam się podobają te wynurzenia?
anonim2013.11.15 0:57
Jak można się powoływać na kogoś, dla kogo dopuszczalne jest brutalne mordowanie ludzi ze względu na ich - tak to tutaj nazywamy i jesteśmy co do tego zgodni - chorobę? Żal d*pę ściska, że aż tak nisko upadacie.
anonim2013.11.15 6:58
Oczywista oczywistość że było moralnie uzasadnione, bluźnierca, okultysta i heretyk.
anonim2013.11.15 14:32
"Ks. Łukasz Trytek jest sedewakantystą" - ta informacja powinna być jako pierwsza i na starcie powinno być "schizmatycki ksiądz powiedział" żeby czytający odnieśli błędnego wrażenia, że to wierny katolicki kapłan mówi takie rzeczy.