Ks. Stanisław Małkowski dla Frondy: Oni chcą, żeby Kościoła nie było - zdjęcie
23.02.19, 09:45Ks. Stanisław Małkowski, fot. via Youtube; Joanna Scheuring-Wielgus, fot.via Twitter joankaSW, zdj. edyt.

Ks. Stanisław Małkowski dla Frondy: Oni chcą, żeby Kościoła nie było

51

Eryk Łażewski, Fronda.pl: Szczęść Boże księdzu. Chcialem porozmawiać na temat coraz częściej ostatnio poruszanego (także w Polsce) problemu pedofilii księży.

Ks. Stanisław Małkowski, duszpasterz opozycji antykomunistycznej: Ja niewiele wiem na ten temat. W ciągu czterdziestu lat swego kapłaństwa ani razu nie zetknąłem się z takim przypadkiem. Czy takie przypadki się zdarzają? Pewnie się zdarzają. W porównaniu z jakimkolwiek środowiskiem, w przypadku księży to są promile, a gdzie indziej może to być powszechne. Nie jestem od tego, żeby to oceniać, ale wiem, że ci co sami czynią zło i aprobują w swoim środowisku, sądzą, że wyolbrzymianie, albo zmyślanie jakichś przypadków postępowania złego (które u siebie aprobują) w środowisku księży, no i ujawnienie tego, może księży skompromitować nie tylko w oczach ludzi nie związanych obecnie z Kościołem, ale też w oczach ludzi, którzy jakoś tam z Kościołem są związani, którzy, kiedy dowiedzą się, że księżą nie są tacy święci, jakby się niektórym wydawało, oddalają się od Kościoła.

O tym problemie pedofilii, zwłaszcza w Polsce, mówią głównie środowiska wrogie Kościołowi, katolicyzmowi. Jest pytanie, czy one tak bardzo troszczą się o Kościół katolicki. O co im chodzi?

Wręcz przeciwnie! Chcą, żeby Kościoła nie było. Chcą Kościół zniszczyć, a można Kościół zniszczyć właśnie przez ujawnianie zła, które gdzie indziej uznają za coś zwyczajnego, normalnego. Przecież na Zachodzie są środowiska, które dają zgodę na to, co się dzieje.

A właśnie w tym kontekście, jak by ksiądz skomentował, zareagował na to, co się ostatnio zdarzyło: fakt obalenia pomnika ks. Jankowskiego.

Czytałem jakąś krótką notatkę na ten temat, że obalono pomnik tak, żeby on się przewrócił, ale nie uległ uszkodzeniu. Dano jakąś podkładkę pod pomnik. Nie bardzo wiadomo o co tutaj chodzi.

Na temat ks. Jankowskiego czytałem bardzo różne opinie, niektóre dobre. I nie mam zdania. Nie byłem w bliskim kontakcie z nim nigdy: witaliśmy się od czasu do czasu np. spotkałem go kiedyś, jak był w Częstochowie. Spotkałem się z nim kiedyś w Gdańsku, jeszcze pod koniec lat siedemdziesiątych. Spełniał wiele dobra, a ile prawdy jest w tych oskarżeniach jego i jakiego okresu jego życia dotyczą, nie jestem od tego, żeby to śledzić.

Rozumiem, a nie wiem, czy ksiądz zauważył, ale Joannna Scheuring - Wielgus z „Nowoczesnej” tak się oburzyła sprawą rzekomej pedofilii, że nawet udała się do papieża, i tam wręczyła raport z wykazem biskupów, którzy podobno tolerowali księży pedofili, „kryli” ich przed wymiarem sprawiedliwości. Ta sama pani (wraz z Agatą Zyglewską – Diduszko) chce podać Kościół katolicki do Trybunału Sprawiedliwości w Hadze.

O, to dobre! (śmiech)

Niech ksiądz powie: co właściwie o czymś takim myśleć. Czy te działania rzeczywiście służą rozwiązaniu problemu?

Nie, nie. Chodzi o to, żeby skompromitować Kościół w jak najszerszej opinii. Przez nagłaśnianie takich spraw incydentalnych, przez opisywanie, że coś się tam kiedyś wydarzyło. To jest bardzo bolesne. Papież Benedykt XVI w swoim czasie bardzo się tą sprawą zajął. Takie przypadki w niektórych krajach na Zachodzie - w Stanach Zjednoczonych, czy w Irlandii – rzeczywiście były, ale nie mnie oceniać, w jakim celu te sprawy są nagłaśniane, choć domyślam się w jakim celu: nie po to, żeby komuś pomóc, bo po to jest terapia i dyskrecja zachowana, ale po to, aby do Kościoła zniechęcić, przedstawić Kościół jako siedlisko zła. Tymczasem wszelkie inne – jak już wspomniałem – porównywalne środowiska niekiedy zła aprobują, siebie aprobują, natomiast kościelne zła nagłaśniają, bo wiedzą, że na tych, którzy z Kościołem czują się związani, nagłaśnianie takich spraw może działać motywująco do odejścia od Kościoła.

Dziękuję księdzu za wypowiedź. Takie są też trudne sprawy, które nas gnębią. Szczęść Boże!

Bóg zapłać.

Komentarze (51):

ccc2019.02.24 15:07
Tak ja bym chciał żeby nie było kościoła ale też żeby nie było żadnej relgii czy to chrześcijaństwo czy to islam każda religia do kosza :)
ŁOWCA SŁOWICZKÓW2019.02.23 20:48
A propos kolejnych przechwałek pedosłowiczka mamy wgląd w jego komputer. Nie jest tym za kogo się podaje.
wania bolszewik2019.02.24 7:57
co ku... straszysz?
Marcel 2019.02.23 19:04
Panią Wielgus trzeba na obserwację psychiatryczną oddać! Sam wyraz jej twarzy pozostawia wiele do życzenia!
bogdanus2019.02.23 15:14
LGBT jest kuźnią homoseksualizmu i pedofili. Najwięcej pedofilów wywodzi się z grona homoseksualistów.
słowiczek poznański2019.02.23 14:00
Biedroń uwolnił z łańcucha swoje zdychające kundle blogowe. Ani dumny pedofil, ani żaden z was sierot po-sowieckich nie jest w stanie nic zrobić. Jesteście bezzębni z paskudnym oddechem jedynie co wam pozostanie to pyskowanie i to nie wszędzie. Który was perwertów byłby tak odważny pokazać swój pysk, pochwalić się nazwiskiem publicznie?
anonim2019.02.23 15:30
To może najpierw sam nas się tu z imienia i nazwiska przedstaw. Co ci szkodzi? Wszak nawet nie jesteś 'perwertem'. No śmiało, śmiało.
słowiczek poznański2019.02.23 15:51
Jeżeli kiedykolwiek byłeś w księgarni i interesujesz się np. Dmowskim, znajdziesz tam moją publikację. Pofatyguj się. Nie lubię taniej samopromocji.
anonim2019.02.23 16:52
HA HA HA padłem Ja bardzo interesuję się Dmowskim. Czy mogę prosić o tytuł? buuuuuu hahaha Ty książki piszesz? Może jeszcze do tego po angielsku? Ja prdl jak ty piszesz książki to ja lewituję i potrafię strzelać z oczu. :-D Lecz się!
Andrzej2019.02.23 16:58
Nie krępuj się. Podaj linka, chętnie przeczytam.
anonim2019.02.23 17:59
Z ogromnym żalem przyznaję, że ostatnimi czasy bywam rzadko. Nie mam już gdzie książek stawiać, więc staram się powstrzymywać od kolejnych zakupów do czasu kupna kolejnego regału (ze zmiennym powodzeniem). Cóż, nie jestem 'fanem' Dmowskiego. I właściwie to bardziej interesuje mnie średniowiecze. Ale Myśli Nowoczesnego Polaka mam. Z tą samopromocją, to trochę naciągane. Przecież nie o publikacjach rozmawialiśmy. Poza tym to tak jakbym napisał Ci, żebyś przeszukał PubMed bo znajdziesz tam moje publikacje. No, sorry... Wymagasz odwagi od innych, a samemu chowasz głowę w piasek i zasłaniasz się szaradami. Jesteś niewiarygodny.
Jack Em2019.02.23 12:13
Wielgus zamienia się w swoją miłość - szatana ... ładna jak diabeł , głupia jak cholera !
Batko2019.02.23 12:07
WIEN Jedno: KTO SĄDZI ,ten też będzie SĄDZONY.
GrzechyNiczyjeKleruKrystalicznego2019.02.23 12:07
Klero-dziad oczywiście odwraca czarnego kota ogonem do środka. Nie o kościół chodzi, rozumiany jako wspólnota religijna wyznawców. Chodzi o KLER, tych pasożytów, którzy bezkarnie łamią LUDZKIE prawa, posługując się "zasłoną dymną" w postaci jakiegoś magicznego "konsekrowania", co nadaje im rolę kierowniczą w owym kościele. Klerowi należy zasadzić trzeźwiącego kopa, obedrzeć z przywilejów, zostawić boso na śniegu i niech robią swoje - przyciągają wyznawców WŁASNYM uczynkiem, mową i brakiem zaniedbania. Nie inaczej, nie za pośrednictwem państwowych instytucji, nie za państwowe pieniądze! Zadajcie sobie pytanie, czy Bóg istniał i będzie istniał BEZ kleru? No, śmiało ;-)
K>2019.02.23 12:04
Zgadza się .Żeby nie było takiego Kościoła tylko żeby był lepszy ,bez zboczków.
trend2019.02.23 11:57
ludzie cieleśni vs ludzie duchowi wszyscy wiemy że Jezus Chrystus zwyciężył szatana.a więc ludzie duchowi zwyciężyli razem z Jezusem
matis892019.02.23 10:54
Lewakoateiśći bynajmniej nie chcą żeby KK nie było, tylko teraz kiedy stali się największymi czcicielami Głowy Watykanu swojego Pana, największymi ze wszystkich, chcą KK zmienić aby było w nim mniej JEzusa a więcej pogaństwa i pogan. Dlatego w KK wspierają odłam lewackoateistycznych kapłanów heretyków. Lewakoateizm obecnie jest pierwszy aby do KK wejść, zależy im tylko aby usnąć z niego prawdę katolicką i Jezusa, ay był to Kościół ich Religii Światowej.
matis892019.02.23 10:52
Lewakoateizm tak naprawdę pedofilię szerzy i wspiera. Propagują wszelkie dewiacje, zboczenia, pedofilskie gender, seksualizacja coraz młodszych dzieci, pornobiznes bronią już jako dobro, walczą z czystością, wpółżycie przed ślubem też jest super. Cała fala rozwodów to wynik tej całej lewackoateistycznej ideologii szerzonej przez lewackie massmedia. To wszystko doskonale wspiera pedofilię. Do tych wszelkich zboczeń i patologii dlatego potrzebują też promować aborcyjny miliardowy holokaust dzieci i invitro. W KK lewakoateiści pedofilię wspierają bo wspierają w nim homo sodomię która w większości odpowiada za pedofilię w KK i geje ogólnie w KK są oszustami oszukującymi ludzi...
Albert2019.02.23 10:54
Zapomniałeś jeszcze do tego steku bredni wplątać gdzieś Tuska.
matis892019.02.23 11:17
Lewakoateiści już nawet na katolickich stronach się nie kryją z tym że te wszelkie syfy wspierają i nazywają je dobrymi, robią to otwarcie.
Albert2019.02.23 11:46
Jeśli coś katosekta nazywa syfem, to znaczy, że jest to po prostu szeroko pojęta NORMALNOŚĆ.
matis892019.02.23 12:52
No właśnie mówią że dla lewakoateistów to dobro i normalność bo otwarcie tego bronią i to wspierają. Dlatego udawanie sprzeciwu wobec pedofilii lewakoateistów, jest w sprzeczności z tym co wspierają.
Albert2019.02.23 13:18
Tak się składa, że twoja teoria nie trzyma się kupy, bo jedynym miejscem, gdzie pedofilia jest czymś zupełnie normalnym i powszechnie akceptowanym jest właśnie Kościół katolicki.
matis892019.02.23 13:32
Bzdura, w KK pedofilia jest głównie gejowska, a gejostwo w KK lewakoateiści bronią i wspierają, choć dodatkowo geje kapłani są oszustami wobec ludzi i KK. KK nie promuje ani pedofili ani gejowskiej sodomi, to promuje lewakoateizm i wszelkie dewiacje. Więc tam pedofili jest najwięcej. Dokłądnie tak samo lewakoateizm wspiera pornobiznes jako dobro, już otwarcie.
Janek2019.02.23 16:23
Weź spokojnie leki, przejdzie
Polak Ateista Dumny Gej2019.02.23 10:44
Trwanie katosekty w stanie obecnym to utopia, która na dłuższą metę nie ma racji bytu. Katosekta jako organizacja nierozliczona ze zbrodni, pedofilii, wyrugania mowy nienawiści przeciwko niewinnym społecznościom nie ma prawa bezkarnie funkcjonować w cywilizowanym świecie. Prędzej, czy później za wszystko zapłacą z nawiązką, odpowiedzialność będzie nieuchronna.
www2019.02.23 11:27
Sam się chwaliłeś, że ruchałeś się z przedstawicielami tej organizacji. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale właśnie poprzez działania niezgodne ze statutem Kościoła, współtworzyłeś jego nieuczciwość. Czyli uczciwość masz gdzieś. Jak rozumiem, domagasz się zapłacenia z nawiązką za swoją obłudę :)
Polak Ateista Dumny Gej2019.02.23 20:29
Nie rozczulaj mnie, ateistów nieobowiązuje nic z ustaleń waszej śmiesznej sekty. Mało tego, profanowanie katozwyrodnialstwa jest powodem do dumy. Działając na szkodę kato, działam na rzecz dobra własnego oraz dobra społeczeństwa polskiego. A w przytoczonym przypadku dodatkowo mam rozrywkę, miło, że moje doświadczenia tak głęboko wryły się w twoją pamięć. Jestem autentycznie wzruszony :)
www2019.02.24 9:56
No jasne, że nie obowiązuje Cię nic z ustaleń katolicyzmu. Konsekwencją potępiania grup ludzi wyznających pewne zasady, powinno być zasadnicze odcięcie się od tych ludzi i propagowanie własnych zasad, aby dawać inny, lepszy przykład. Jeśli np. głosisz światopogląd przeciwny celibatowi, to należy własnym życiem dawać dowód, że życie w związku jest bardziej wartościowe od życia samotnego. W tym momencie należy konsekwentnie obracać się wśród ludzi wyznających taki światopodląd, czyli prowadzić życie partnerskie, aby skontrastować własne życie z modelem życia samotnego, jaki prowadzi ksiądz. Zasadniczą częścią konsekwencji własnych przekonań jest to, żeby z grupą światopoglądowo przeciwną się nie mieszać, bo wtady własny światopogląd stanie się nieautentyczny. Dla przykładu jeśli chodzi o pedofilię, to zasadnicze dla wyznawania światopoglądu potępiającego pedofilię, będzie nie uprawianie pedofilii i trzymanie się z daleka od wszelakich pedofilów. W ten sposób różnicujemy światopoglądowe strony i poprzez nie mieszanie się ze stroną przeciwną, wyodrębniamy i zaznaczamy własny model życia, jako bardziej wartościowy. Obserwator z zewnątrz mógłby wtedy porównać dwa modele świadopoglądowe i wybrać jeden z nich, a my mielibyśmy nadzieję, że będzie to nasz model. Albo przykład z pederastią. Jeśli ja czuję obrzydzenie do sposobu życia propagującego gejostwo, to omijam z daleka wszelkie przejawy pederastii, a swoim życiem pokazuję model zupełnie inny, czyli model rodzinny. Nie mógłbym w tym momencie powiedzieć, że mnie nie obowiązują ustalenia śmiesznej sekty pederastów, po czym w najlepsze zabierałbym się do uprawiania z nimi pederastii. Byłoby to oczywistym nonsensem. Będąc konsekwentnym, żyję modelem rodzinnym i kontrastuję go z modelem pederastów, a nie mieszam ich. Jeśli więc katolicyzmowi zarzuca się zbrodnie, to logicznym byłoby unikanie kontaktów intymnych ze zbrodniarzami, bo czyniłoby to zarzucającego współodpowiedzialnym zarzucanych zbrodni. Jeśli np. zarzucałbym nazistom zbrodnie, to nie mógłbym wchodzić z nimi w układy na jakimkolwiem poziomie osobistym, bo automatycznie robiłoby mnie to kolaborantem i nazistą. Tłumaczenie, że nie obowiazywałyby mnie nazistowskie prawa, a z tytułu kontaktów ze zbrodniczymi nazistami miałbym rozrywkę, byłoby zwykła obłudą. Jak się wydaje taka obłuda jest znakiem firmowym pederastów, a ich mottem jest wyłącznie odnoszenie własnej korzyści. Pederasta wchodzi w układy z każdym, nie wyznaje żadnych wartości, wszystko opierając na zakłamaniu. Nie wiem tylko, czy nie uznawanie wartości i ignorowanie prawdy jest u pederasty świadome, czy może raczej nieświadome, spowodowane nawykiem kłamania w celu odniesienia własnych korzyści.
RedIsBad2019.02.24 14:39
Polak Ateista Dumny Gej - jesteś zwykłą lewacką gnidą. i tyle w temacie. dziękuję, że mogłem to powiedzieć całe te...
ZERR02019.02.23 12:10
Jak widać, starą metodą geje grożą wojną, ludobójstwem i prześladowaniami. Sądzę, że poniesiecie wielkie, sięgające 100% straty materiałowe.
andrzejhahn32019.02.23 10:35
kosciol katolicki to zbrodnicza jest organizacja i jak kazda takowa organizacja powinien zostac zdelegalizowany
www2019.02.23 11:17
Leć do prokuratury i zgłoś zbrodnie tej organizacji. To bardzo nieobywatelskie być w posiadaniu informacji o zbrodniach i nic nie robić. Podpowiem Ci, bo pewnie biedaku nie wiesz jak się do tego zabrać. Zadzwoń pod 997, a tam podpowiedzą Ci co dalej robić :)
Stachu2019.02.23 11:45
Akurat pedofilia księży ścigana jest z urzędu. Nic nie musisz zgłaszać.
Albert2019.02.23 11:45
Tak, a na komisariacie krzyż na ścianie i klecha święcący radiowozy. Dobrze się czujesz?
www2019.02.23 11:59
To zróbmy tak: - niech pójdzie zgłosić zbrodnię na komiasariat z krzyżem na ścianie - niech weźmie od nich pisemne zaświadczenie o braku reakcji na zbrodnię, bo rozumie się, że reakcji nie będzie - a potem niech do zaświadczenie tu upubliczni, bo jak widać tu wszyscy lewacy mogą pisać co chcą, bo na frondzie jest wolność słowa, więc będzie miał możliwość swoją niesprawiedliwość przedstawić A potem może Szojringowa-Wielgusowa może go przygarnie w podróż do Trybunału do Hagi, to tam będzie mógł się wyżalić
Majka2019.02.25 2:48
Haga nie zajmuje się sprawami kościelnymi! Mówili w TVP!
Auferetur Inferunt Insaniam2019.02.23 10:23
W historii cywilizacji były tysiące religii/kościołów. Większość "wymarła". Jeden kościół w tą, czy w tamtą, jaka różnica?
ZERR02019.02.23 11:04
Dla ciebie na miarę życia albo śmierci.
Stachu2019.02.23 11:48
Nabajdurzyli ci, że będziesz żyć wiecznie a teraz u kresu życia uczepiłeś się tego, jak dwóch chasydów trzymało się kurczowo ostatniej deski ratunku w spektaklu Tadeusza Kantora? Zastanów się przez chwilę - czy rzeczywiście chciałbyś zachować świadomość dłużej niż będzie istnieć jakakolwiek materia we Wszechświecie? I żeby była jasność - jesteśmy prawie rówieśnikami.
ZERR02019.02.23 12:22
Obstawiam że raczej nie jesteśmy rówieśnikami... no chyba ze Stachu biega na wywiadówki do podstawówki. Biega? PS. Wcale nie piszę Zbawieniu. Piszę o przetrwaniu jako europejczycy.
słowiczek poznański2019.02.23 14:04
Ostrożnie faggot,jak i co "piszesz" bo znowu wylecisz na zbity bolszewicki pysk, you son of a bitch.
Jozin z bazin2019.02.23 10:15
Walka z Kościołem Katolickim się rozkręca i jest zamierzona i ma swój cel. Wszystkie metody do walki z KK są dozwolone, trzeba pluć, pluć dzień i noc aż w końcu to kłamstwo stanie się prawdą. Kościół przechodzi to co Pan Jezus, jest oskarżany opluwany i zniesławiany, mówią że "mocą Belzebuba wyrzuca złe duchy". Dokładnie jest dziś z nami katolikami, ale co zrobić ? tak ma być. By Kościół Zmartwychwstał, odnowiony, silny działający Mocą Ducha Świętego. Piotrze Ty jesteś opoka (skała) i na Tobie zbuduję mój Kościół a bramy piekielne go nie przemogą. Pani Wielgus, stoi pani ramię w ramię z szatanem w niszczeniu jak się pani wydaję złego kościoła. Oby przyszło opamiętanie w porę, "póki trwa to co dziś".
Albert2019.02.23 10:53
Masz 100% racji, z jednym wyjątkiem. To nie jest kłamstwo, tylko szczera aż do bólu prawda. Podłość i plugastwo trzeba wypalić żywym ogniem i wygonić z Polski. Księża na Księżyc.
jozef2019.02.23 10:13
Biedny ksiądz, nigdy przez całe życie nie zetknął się z przypadkiem pedofili. W Irlandii tez o tym nie wiedzieli, dzisiaj wiedzą ale za późno. Kościoły stoją puste. To jest podobna sytuacja jak z "falą" w wojsku, wszyscy wiedzieli, ale oficjalnie jej nie było.
anonim2019.02.23 10:05
kościół będzie istniał ale nie jako uprzywilejowana kasta której wszystko wolno i rządząca sie swoimi prawami w demokratycznym państwie! tak ciężko to zrozumieć?
ZERR02019.02.23 11:03
rządząca kastą są od 100 lat z okładem socjaliści, biurokraci a nad nimi Bankierzy (wiadomego pochodzenia) a nie Kościół. Tylko skrajny półmądralla tego nie będzie dostrzegać. Dlatego wprowadzono Reformę Edukacji i naukę przez testy.
Reytan2019.02.23 13:57
Od jakich stu lat,jacy socjalisci,ty antypolski prowokatorze. Liberalowie sa rownie groznymi wrogami Polski i Kosciola co komunisci,powiedzial Jan Pawel II.
kalif2019.02.23 9:54
BIJ I GON Z POLSKI BOLSZEWICKI POMIOT
Laura2019.02.23 9:48
Fronda cenzuruje wypowiedzi zamieszcza antypolskie lewackie komentarze
ardo2019.02.23 20:16
Takich bolszewików jak ty trzeba gonić.