Kolejny ksiądz zrzuca sutannę. Oficjalnie to ,,urlop'' - zdjęcie
26.06.19, 12:50fot. printescreen Aleteia/YouTube

Kolejny ksiądz zrzuca sutannę. Oficjalnie to ,,urlop''

138

To już chyba plaga. Kolejny ksiądz zrzuca sutannę. Najpierw ks. Michał Macherzyński porzucił kapłaństwo dla kobiety; zaraz po tym ogłoszono ekskomunikę ks. Michała Misiaka, który jak przyznał, nie radził sobie z celibatem (ekskomunika była wynikiem przyjęcia chrztu u protestantów).

Teraz odejście z kapłaństwa (formalnie: urlop) ogłosił ks. Łukasz Kachnowicz z Lublina. Kilka dni temu kapłan opublikował na facebooku hasło o "byciu sobą". Teraz wyjaśnił, że przeszedł na urlop i nie będzie wykonywał czynności kapłańskich. "To decyzja, do której dojrzewałem od dawna" - pisze.

"Wszedłem do mojego nowego mieszkania. Pierwszy raz od 9 lat nie przeprowadzam się na plebanię, tylko do mieszkania w bloku. Będę zwykłym sąsiadem moich sąsiadów. Tak, oficjalnie poszedłem na urlop. Od najbliższej niedzieli nie będę wykonywał czynności kapłańskich. Będę żył i pracował jak inni świeccy ludzie. Decyzja, którą podjąłem może wydawać się dla niektórych niespodziewana. Ale to jest decyzja, do której dojrzewałem od dawna, nawet bardzo dawna" - napisał ksiądz na facebooku.

"Głosząc Ewangelię, która tak bardzo mówi o potrzebie życia w prawdzie, nie mogę dłużej żyć w poczuciu, że nie żyję w prawdzie przed sobą samym" - stwierdził dalej.

"Czuję się naprawdę dobrze. Nie odchodzę załamany, w jakiejś ciemnej nocy. Wręcz przeciwnie, czuje w tym wiele światła, jestem pełen nadziei, energii. Czuję, że robię to, co w sumieniu rozeznaję za słuszne" - zapewnia.

Jak dodaje, "nie zamierza wypierać tych 9 lat" jako kapłan. W swojej ocenie "nie jest już w stanie pozostać na miejscu" i "musi dokonać zmiany".

Czy i w tym wypadku idzie o celibat, nie wiadomo. Trzy odejścia rozpoznawalnych medialnie kapłanów w krótkim czasie - to znak jakiegoś problemu. I nie chodzi tylko o to, że upały i sutanny grzeją. Grzeje i uwiera samo kapłaństwo. Dlaczego?

bsw

Komentarze (138):

Beata2019.07.2 12:05
Niech Bóg ma ich w swojej opiece !!! Rozeznanie powołania nie jest proste - zobaczcie roczniki urodzenia kapłanów wyświęconych w tym roku w arch. Warszawskiej. Może lepiej później niż błędnie?
Stanisław2019.07.1 9:02
Wszyscy ci kapłani kierują się CZUCIEM. "Czuję w sercu", "czuję pokój", "czuję, że robię dobrze", "czułem, że muszę przyjąć chrzest w Jordanie", ""od dłuższego czasu czułem/czuję" i tak bez końca. Nic tylko wyższość uczuć nad rozumem, pamięcią i odpowiedzialnością. To kryzys formacji, kryzys osobistego rozwoju duchowego. Wszyscy byli "wyjątkowymi" działaczami, udzielali się. Już św. Karol Boromeusz przestrzegał - aby w tzw. trosce o innych nie zaniedbać własnego zbawienia, własnego sumienia i nie żyć "chwilówką przeżyć, doświadczeń emocjonalnych i nie tylko". Przypadek tych kapłanów wskazuje na zło i spustoszenie duchowe, wynikające z odchodzenia od nauki św. Tomasza z Akwinu, na rzecz jakichś psychologizacji, subiektywizmu protestanckiego i jeszcze innego chłamu wykładanego przez "wybitnych moralistów polskich" (wypaczonych uczniów Rahnera i innych pseudoteologów, którym nie było po drodze ze św. Tomaszem, Tradycją, ale z egzystencjalizmem i jego popłuczynami. CZUCIE NAD ROZUMNOŚCIĄ. To prawdziwa plaga w polskim Kościele (patrz różne ruchy tzw. duchowe). Żal patrzeć i słuchać tego odczuwania i kicz (wynaturzenia nauki św. Pałwa, św. Jana, itd.). A i Franciszek i niektóre nurt jezuickie wcale nie sprzyjają powrotowi do rozumnego sumienia, ale do czucia - "jezuicka pan-psychologia".
anna2019.07.3 11:30
Dziekuje za ta wypowiedz.Tak jest .Rozmawiam z ksiezmi i widze roznice pomiedzy pojmowaniem kaplanstwa przez arcybiskupa Lenge starszych ksiezy a mlodych.Nauczono dzialania .Mnie urzekali i uwiarugadniali kosciol ksieza niemedialni,skromni i rozmodleni.
Foster2019.06.30 20:29
Niedługo nie będzie księdza zdolnego do najprostszych posług kapłańskich.
Kazimierz2019.06.28 17:25
Jestm ojcem osoby duchownej i znam Łukasza od czasu Jego przygotowywania się do wstąpienia do Seminarium. Stworzyliśmy grupę rodziców wspierających modlitwą różańcową naszych dzieci w każdy czwartek miesiąca. Zwróciłem się do rodziców Łukasza i spotkałem się ze stanowczą odmową i tyle w tym temacie . Bardzo mi przykro.
nikt2019.06.28 0:32
Odszedł , to odszedł . Po co się tłumaczy ze swej decyzji publicznie ? Przecież to jego prywatna sprawa . I po co też stara się siebie gloryfikować . Już dla ludzi przestały być takie odejścia sensacją i nie grożą im z ich strony potępienia czy piętnowania jak było jeszcze nie tak dawno . Rzeczywistość dynamicznie się zmienia . Nie trzeba już do tego takiej odwagi jak kiedyś . Łatwiej o pracę i rozpoczynanie życia od nowa inaczej . Służba ( czy też zawód ) jak każda inna . A jak mi ktoś powie o jakiejś tam wyższej duchowości wśród kleru to zaśmieję mu się w nos .
ect2019.06.30 8:55
Nikt, jak każdy Świadek Jehowy, który szkolony jest do nienawiści wobec duchownych i kościoła katolickiego.
Alik2019.06.27 21:02
Niestety prawda o kościele ujrzała światło dzienne. Kościół stracił autorytet i sam się przyznał, że nie był zawsze w porządku wobec Boga i wiernych. Iść dalej tą droga nie ma sensu, tymbardziej w zakłamaniu. I bardzo dobrze. Kościół sam się oczyści. Czy ktoś zostanie? Czas pokaże.
obserwator2019.06.28 8:47
KK nie stracił Autorytetu tylko oczyszcza się w wymiarze wspólnoty Kapłańskiej . Ale potrzeba wielkiej Modlitwy i Pokuty od strony Ludu Bożego ......... + Kapłanów i Biskupów ...... aby Wiara Katolicka się odnowiła i na nowo zajaśniała Światłością ......... i do tego zmiana stylu Formacji w Seminariach Duchownych + dobry dobór kandydatów .
Ewa2019.06.27 14:32
Boże, ludzie czy zdajecie sobie sprawę z tego, że tylko kapłan może uczynić "ten cud" jakim jest Eucharystia. To nie chodzi o tego czy tamtego kapłana. Uważam, że brak kapłanów to chyba nagorsza rzecz która może się nam przydarzyć. Bez kapłana ani Eucharystii ani sakramentu pokuty. Boże zachowaj nas od tego doświadczenia. Módlmy się za kapłanów.
Gede0n2019.06.27 13:09
Dlaczego? Należałoby zapytać co łączyło tych ludzi. Czy byli znani z wątłego ducha? Czy może z pychy lub rozwiązłości? A może znani byli z owoców Ducha świętego, lub posłuszeństwa prawdzie? Nie można być posłusznym prawdzie i jednocześnie Kościołowi Katolickiemu. Skoro prawda jest jedna - niezmienna a poglądy Rzymu zmieniają się - trzeba wybrać między jednym a drugim.
anonim2019.06.27 14:29
Boże, ludzie czy zdajecie sobie sprawę z tego, że tylko kapłan może uczynić "ten cud" jakim jest Eucharystia. To nie chodzi o tego czy tamtego kapłana. Uważam, że brak kapłanów to chyba nagorsza rzecz która może się nam przydarzyć. Bez kapłana ani Eucharystii ani sakramentu pokuty. Boże zachowaj nas od tego doświadczenia. Módlmy się za kapłanów.
anky2019.06.27 9:47
Lepiej zrzucić sutannę niż być sodomistą czy erotomanem.
schetyna=kawa\\\\305\\\\202 kretyna2019.06.27 9:28
kolejny konsekrowany debil który nie wie kim jest!!!
OTO2019.06.27 4:37
Wielu kapłanów się lamie i odchodzi ze słuzby duszpasterskiej. Przyczyną podstawową jest to, że nie mają należytego wsparcia ze strony swoich przełożonych, którzy gonia za karierą i doczesnością, zamiast jako przełożeni troszczyć się o współbraci. To poważny zarzut wobec polskich biskupów i przełożonych zakonnych, nie jest on wyssany z palca. Kapłani odchodzą bo widzą fałsz , zakłamanie i brak zainteresowania się losem podwładnych kapłanów przez biskupów. Czy modlitwy pomogą ? Nie wiem, bo tu potrzeba nawrócenia serca. Tylko heroiczni kapłani są obecnie w stanie wytrzymać niesprawiedliwość dziejącą się w polskim Kosciele. KO to ma wewnętrzne siły heroiczne z wiernych, tego jednak zachęcam do modlitwy za kapłanów.
An, on i my2019.06.26 23:26
tyle przykrości sprawiać Panu i to w miesiącu czerwcu. Jego kochane Serce. No nic,nie ma co się na nikogo oglądać, jutro złożę więcej obietnic, posty, więcej modlitwy, uczynki. Pocieszę jego Serce i będę z Nim, i nigdy nie odejdę ( oczywiście przy Jego pomocy).
violencja2019.06.26 23:31
Amen
Tadeusz2019.06.26 23:01
@Cyrkiel i Metadon 26.6.19 Cyrkiel i Metadon i Belzebub
Edward2019.06.26 22:55
Nareszcie Kościół się oczyszcza z wątpliwego elementu nam wierzącym to wyjdzie tylko na dobre.
Jean2019.06.26 22:35
A w Przeoratach Bractwa Kapłańskiego św. Piusa X coraz więcej kapłanów z Polski, młodych, naprawdę wiernych Kościołowi. Deo gratias!
Darek2019.06.26 21:56
Ale po co tym epatować ?
Hanna2019.06.26 21:36
Lepiej mniej ale lepszych i prawdziwie Chrystusowych a nie karirrowiczów i celebrytów.
ArcyZbokPaetzGoniKlerykaNaGolasaCzyliBezSutanny2019.06.26 21:23
Kolejny, który zrzucił dziś sutannę, to Paetz! Ale akurat w przypadku tego arcy-dewianta zrzucił ją po prostu po to, żeby na golasa gonić jakiegoś kleryka.
Metodyczny Metodysta2019.07.2 23:20
Przedziwnie niepoczciwy arcybiskup Poznania to już niedługo stanie przed najobiektywniejszym z sędziów.
Durczykiewicz2019.06.26 21:10
Jezus Chrystus jest Głową Kościoła, ale czy nawet On nie chciałby czasem uciec z tego Koscioła...? Ci, co są najbardziej zaangażowani, a przynajmniej powinni być, jak księża siostry zakonne konsekrowani czasem zdaje się, że są największym bólem dla Boga, i to nie są moje słowa ale samego Jezusa...tylko, że Jezus jednak nie ucieka z tego Koscioła, nie tłumaczy sie, że poznał innych ludzi i ma nas już dość... z drugiej jednak strony PO CO NAM KOŚCIÓŁ KTÓRY DO JEZUSA NIE PROWADZI....? Czy nie jest tak, że Kościół rzeczywiście stał się jakąś machiną od dawania ślubów czy pogrzebów...?? A to co ma być najistotniejsze jest najmniej otoczone opieką troską...!! Ludzie włażą do kościoła Najświętszy Sakrament wystawiony i ci prosto z plaży z parawanami z hulajnogą porozbierani...nawet zwykłego szacunku nie ma!!!! Cholera, poszedłby jeden czy drugi tak ubrany do kogoś ważnego?? Nie! Czy my Bogu łaskę robimy że łaskawie przychodzimy raz w tyg,do kościoła...?? Chore!
fran332019.06.26 21:04
A ja sadze, ze zobaczyli ze to nie przelewki i naduzycia seksualne, homoseksualizm beda scigane i tepione to nie mieli co szukac w kosciele….I dobrzeee...
Maxx772019.06.26 20:44
Ci niedojrzali i słabi psychicznie zawsze znajdą sobie usprawiedliwienia i stworzą najbardziej misterne "teorie" na usprawiedliwienie swych "decyzji"... w życiu świeckim także mogą się rozczarować... i co wtedy????
anonim2019.06.26 19:54
Narescie niech sie wezmie do roboty, bo tak to sie obijal
Ksiądz2019.06.26 19:13
Nie umieją sobie radzić z kryzysami. To pytanie do formatorów w seminariach - czy mówią o tym, w czym dokładnie może (a nawet - na pewno) przejawi się "krzyż kapłaństwa". Pamiętam, jak wielu się dziwiło, gdy opublikowano zapiski Matki Teresy z Kalkuty - zwłaszcza jej wyznanie, że bodaj przez 30 lat nie "odczuwała" w żaden sposób bliskości Chrystusa - a mimo tej próby wiary wytrwała w powołaniu. Drodzy ludziska, jakże wzruszają nas filmowe historie, gdzie dwoje zakochanych przez lata nie może się ze sobą spotkać - bo wojna, bo zaginął - może porwany.. i to kibicowanie w ich tęsknocie, i radość ze spotkania po iluś tam latach. Drodzy księża, może brakuje Wam bliskości Pana Boga. Tak, nie rozpieszcza nas, jest Bogiem ukrytym nawet dla nas - ale zaufanie Jemu polega też na tym, że wie, co robi, ukrywając się.. Ale i pozwala znaleźć.. Czy na pewno szukaliście już wszędzie? Czy nie wyznaczacie Mu terminu spotkania? Kobieta nie zaleczy Waszej tęsknoty. Tylko tę kobietę skrzywdzicie - kapłan, który zamiast Boga daje grzech, odłączenie. W tym nigdy nie będzie szczęścia, spokoju..
aaa_kotki_dwa2019.06.26 19:27
Psychopatyczni sadyści (jak matka Tereska od dzieciątka psychopaciątka) chyba rzadko czują miętę do Chrystusa, więc to nie dziwne.
duchowny2019.06.26 20:05
Trafna wypowiedź. Potwierdzam
An, on i my2019.06.26 23:19
Ksiądz 26.6.19 19:13- nasuwa mi się skojarzenie z tekstem z książki-..................... "Nie uda się mnie chwycić za pierwszym razem, nie traćcie otuchy. Nie znajdziecie mnie w jednym miejscu, szukajcie w innym gdzieś się w końcu zatrzymam, czekając na was." ................Tam jeszcze parę było takich mocnych
Malgozata2019.10.26 18:25
"Nie odczuwac bliskosci Chrystusa" to sa ciemne noce - te przez ktore przechodza ludzie naprawde wierzacy,ci co maja laske wiary,ducha sw,ta prawdziwa wiare z gory,nie "siusiu,paciorek i spac". U tych predzej czy pozniej te ciemnosci beda - i to doslownie ciemnosci,Bog to zsyla by nas oczyscic. Ci,co sa lub maja byc swietymi,ci cierpia najglebsze ciemnosci,najbardziej "okrutne". Sama to przezylam,wydaje sie ze jest to okrutne,ale to mija. Tylko Bog ma calkowity dostep do duszy czlowieka,ani diabel,ani inny czlowiek nie moze cie zmusic do wyrzeczenia sie wiary. Wolna wola obowiazuje.
Jonash2019.06.26 18:27
Dorbianie ideologii. po prostu brak wiary !! i zdrada Jezusa !
Renata2019.06.26 18:17
To są księża 30 lat+ którzy po ukończeniu szkoły średniej uciekali przed bezrobociem do seminarium. To są roczniki wyżu demograficznego wszystkie kierunki na studiach były bardzo oblegane kilkanaście , kilkadziesiąt osób na jedno miejsce. Praca na kasie w niemieckim supermarkecie to było marzenie nie do zdobycia dla wielu. Ludzie mają krótką pamięć, ale ja pamiętam doskonale. Moja córka jest rocznik 83 i wiem bo to przeżywałam osobiście. Pracy nie było, ludzie przyjmowali pracę za 2 zł./godz. a umowy śmieciowe obowiązywały jeszcze do niedawna. Dopiero kiedy otworzono dla Polaków rynki pracy w UE, chyba 2009 rok to młodzi ludzie zaczęli wyjeżdżać za granicę. Proszę sprawdzić statystyki ilu kleryków było w seminariach wówczas jestem pewna, że się potwierdzi moje spostrzeżenie. Współczuję tym księżą, bo tak naprawdę oni nigdy nie powinni wstępować do seminarium, nie należy ich potępiać tylko tych co doprowadzili do takich decyzji.
An, on i my2019.06.26 23:14
a on odchodzi z kapłaństwa bo po 9 latach dorobił się na tej pracy- mieszkania...
Ja 2019.06.26 18:13
Kim jesteśmy, aby go osądzac!? Pan Bóg to zrobi, gdy przyjdzie czas. Nas też!
Magda2019.06.27 0:44
On swój postępek sam rozpowszechnił. Nie osądzamy go. Bóg to zrobi. Oceniamy jedynie, czy postąpił właściwie. "Pobłażliwość nie ma nic wspólnego z miłością" JP II
aaa_kotki_dwa2019.06.26 17:41
Czasy, kiedy sutanna dawała immunitet na dokonywanie przestępstw się kończą. Skoro machanie truchłem Jezusa nie zapewnia już bezkarności, to po co uczestniczyć w tych czarach-marach??
ania2019.06.26 17:30
facet ciągle głosił siebie a nie Chrystusa, teraz też ciągle mówi tylko o sobie - myślę, że żadna strata dla Kościoła
Michał Pasierb 2019.06.26 17:26
Zamiast komentarza....Łk 9,23-25...On nie chciał....PAN BÓG dopuszcza różne rzeczy...
Młot na katolicyzm2019.06.26 17:24
Kolejny, być może szczery i uczciwy człowiek opuszcza tę skompromitowaną instytucję. Niedługo w klerze będą tylko sami alkoholicy, aferzyści i zboczeńcy.
Jorge.2019.06.26 16:20
Statystyka podaje te odejścia.Upały dodatkowo przyspieszają -lekkie ubiory u kobiet i kto słabszy-to odchodzi.To wynik rewolucji seksualnej ,,szkoły frankfurckiej" lat 60-tych ub.w.oraz protestantyzmu.
Jarek 2019.06.26 16:03
Jak bardzo potężny i bogaty jest Kościół Rzymskokatolicki. Łatwą ręką wypuszcza wartościowych duchownych w imię zasady celibatu-zasady,a nie prawdy wiary,ani nawet nie dogmatu. Nawet przedszkolak wie,że w celibacie chodzi o Cash, bo gdyby chodziło o duchowość-to byłby on dobrowolny. Nawet już duchowni w Polsce oficjalnie przyznają,że po zaliczeniu [tak: zaliczeniu] bierzmowania młodzież masowo nie chce mieć z tym Kościołem nic wspólnego. Młodzież to najlepsi psychologowie-fałsz i obłudę wyczuwają na odległość. W Ewangeliach Pan Jezus powiedział,że owce nie pójdą za fałszywymi prorokami i wilkami.Panowie purpuraci-przestańcie w końcu walić głupa. Sami rozkładacie ten Kościół na łopatki. A najgorsze jest to,że ludzie odchodząc od tego Kościoła często odchodzą również od Boga.
Q2019.06.26 21:27
Podaj sigla.
wacula2019.06.26 15:49
No pewnie najlepiej żyć na dwa sakramenty a nawet i 3 może
Magda2019.06.27 0:40
Tak, tak - ten trzeci - sakrament namaszczenia chorych, mocno rozbudzi refleksję nad jakością dopalającego się życia doczesnego. Zastanawiam się, jakie wówczas argumenty przedłoży Bogu odszczepieniec.
teresa2019.06.26 15:38
Panie łukaszu - przepraszam za małą literę -czcionka nieaktywna , jestem mężatką ,tez po ślubach i przysiędze , i nagle spodobał mi się sąsiad ,i odchodzę od męża , bo musze żyć w zgodzie , z czym z grzechem??????? . Nigdy nie miał pan powołania , każdy jest kuszony .
Maciek2019.07.22 8:35
Pani Teresko, powodzenia na nowej drodze życia:)
stara znajoma2019.06.26 15:27
Obecny na blogach Lech Keller-Krawczyk, podobnie dumny ze swego pedalstwa jak ciota kremlowska, a kim lesiu naprawde jest. Byl wspolpracownikiem SB i tu mozna sprawdzic IPN BU 0604/854, wielokrotnie aresztowany w W-wie za molestowanie nieletnich, jego wlasna siostra do domu go nie wpuszcza - dotykal jej dzieci. Lista jest dlug, ale co tu jest istotne, ze Lech Keller-Krawczyk zupelnie jest pobawiony wszelkiego wstydu, te informacje po nim jak deszcz po goownie.
MARZENA K.2019.06.26 22:38
"Znajoma", wiesz że masz nawet milion % racji!?Czytając Lecha K, komentarze, to myślę, że g.......o, to nawet za delikatne określenie! Nie wiem, czy w naszym słownictwie jest tak podły wyraz, co określałby jego "osobowość:? A wiesz, że on tu pisze w większości sam ze sobą ! Używa co naj,mniej 6-7 nicków. To takie dno,! Na takich moja mama dawno temu mówiła! Sorry! za wyrażenie: " Szczyj mu w oczy, to powie, że ciepły deczczyk pada"!
do biskupów i kapłanów 2019.06.26 15:07
"Pragnę, aby w całej Polsce zaczęto codziennie praktykować odmawianie czterech części Różańca Świętego przed wystawionym Moim Świętym Eucharystycznym Sercem. Odmawiany codziennie cały Różaniec przed wystawionym Moim Świętym Eucharystycznym Sercem sprawi, że w krótkim czasie demon będzie silnie krępowany na całej polskiej ziemi. "
Szczęśliwej drogi! 2019.06.26 15:03
Nie ma problemu, tylko niech ten goguś o twarzy misia odpowie sobie co ma do zaoferowania ewentualnemu pracodawcy. Po teologii bowiem nie wiem co można robić? Szybko może się zdziwić jak mu ta wolność generowana fizyczną harówką zacznie uwierać!
Kira2019.06.26 16:50
załamany ojciec opowiadał - syn wycofał się z seminarium i postanowił żyć jak wszyscy, po jakimś czasie stwierdził - wracam do seminarium, "z pracy rąk nie da się wyżyć" sic. - jak najmniej takich kapłanów...
Jack_Holborn\\302\\2562019.06.26 19:00
A Ty myślisz, że te rzesze absolwentów politologii, socjologii, psychologii, filozofii pracują w wyuczonym zawodzie?:-)
andrzejhahn32019.06.26 15:03
a kiedy wy frondowskie nieuki zrobicie sobie badania lekarskie
MARZENA K.2019.06.26 22:22
A ty lewacki S-Bcki nieuku już zrobiłeś sobie badania ??? Dajemy ci pierwszeństwo! !! Idź pierwszy! Bo jeszcze trochę i krzywdę sobie zrobisz! Ty już głową nie myślisz! Mózg ci się zlasował! Pomieszałeś go sobie z dołem.....!
ada2019.06.26 14:56
Przynajmniej uczciwy.
ect2019.06.27 8:10
Łamanie danego słowa jest nieuczciwością.
ZeStrachuPrzedKarąBędziecieZnowuLudźmi2019.06.26 14:54
Niedługo z tej hordy pasożytów zostaną same stare pałacowe arcy-pierdziochy w złotych szlafrokach, jak Jędraszewski, Depo czy pacyficznie pocieszny Dydycz, nie zapominając o mordochleju Głodziu. Bezkarność pedalsko-pedofilskiej sitwy kleruchów została złamana - uwolnonym krzykiem ofiar i społecznym napiętnowaniem. Kiedy ruszy lawina miliardowych odszkodowań, buldożery będą równać z ziemią kościoły a parafie będzie mozna kupić na internetowych akcjach staroci i osobliwości.
Jack_Holborn\302\2562019.06.26 18:57
I czym się będzie różniła Polska od jakiejś zbolszewizowanej Francji - prócz innego języka?
Ano2019.06.26 14:45
Liczy się jakość a nie ilość. Kościół nie powinien być przechowalnią dla nieudaczników ,dewiantów i mamisynków
beata2019.10.17 21:00
lepiej jest byc dobrym ojcem niz zlym ksiedzem
Prawy2019.06.26 14:44
Religia to profanacja rzeczywistości. Po prostu przejrzeli na oczy!
anonim2019.06.26 14:40
Popieram takie działania, bo celibat to chory, antyludzki wynalazek.
Jam2019.06.26 14:38
"Kładę przed wami życie i śmierć, błogosławieństwo i przekleństwo. Wybierajcie ... " Każdy ma prawo wyboru, skutki pokaże przyszłość.
Kubiak2019.06.26 15:19
A co ten człowiek takiego złego zrobił? Zabił, okradł, świadczył nieprawdę przeciw komuś? Nie dawał rady wykonywać obowiązków to spasował.
Jam2019.06.26 15:40
- A czy ja mu coś zarzuciłem? Jego wybór zweryfikuje życie.
ect2019.06.26 15:40
No "nie dawał rady", a co piszą inni?. Dyskutujemy, nazywamy rzeczy po imieniu a Pan Bóg rozsądzi najlepiej każdego nas i jego.
ks emeryt2019.06.26 14:26
Kolejny "rozważył teologicznie" swoją decyzję. Oni wszyscy mają usprawiedliwienie. Nikt nie mówi: zawiodłem! Nawet Judasza było stać na słowa: "wydałem krew Sprawiedliwego".
Jack_Holborn®2019.06.26 18:54
Charakterystyczne jest medialne podgłaszanie takich rezygnacji z kapłaństwa. Można to zrobić po cichu, to sprawa prywatna każdego kapłana, ale gdzieżby tam znowu! Przypomina to Marię Czubaszek, autorytetkę moralną lewicowców, która w wywiadach dawała do zrozumienia: patrzcie, zamordowałam dwoje swoich dzieci i czuję się wolna, spełniona, zero wyrzutów sumienia - i wy siostry też idźcie moją drogą! Inny znany osobnik rozkręcił wśród głównie młodych modę na apostazję. Jakież to fajne, buntownicze, odważne. Zrzućmy z siebie kajdany przynależności do najbardziej zbrodniczej organizacji na świecie! No i teraz mamy: patrzcie, zrzuciłem sutannę, nic się nie stało, to nic strasznego, sugeruję zrobić to samo. Moja mama dawno, gdy pracowała jeszcze zawodowo opowiadała, że mieli kierowniczkę, która specjalnie w Wielki Piątek jadła na śniadanie kiełbasę i mówiła: no i co się strasznego stało???
2019.06.26 14:20
Kiedyś „zagubiony” facet stawał się księdzem. Dzisiaj cywilizowane społeczeństwo pokazało że homoseksualizmu nie trzeba się wstydzić – i teraz księża odważnie zaczynają żyć w prawdzie przed sobą samym.
Krzysiek2019.08.13 18:30
Jak jesteś zagubiony, to nie pchaj się w kapłaństwo, małżeństwo, tylko prostuj swoje życie, żeby swoich zranień nie sprzedawać innym. To jest dopiero odwaga. stawać w prawdzie, pracować nad sobą, a nie uciekać całe życie.
Jula2019.06.26 14:08
W powołaniu, w wierze ,w małżeństwie,w rodzicielstwie,w przyjaźni,w pracy,w obowiązku tak trudno często lub rzadko,zależy jak komu,wytrwać,ale jak inaczej no jak?
anonim2019.06.26 14:02
Pękają słabi, słaba formacja w seminariach to dodatkowy powód.
Młot na katolicyzm2019.06.26 17:25
Po pierwsze w seminariach brakuje kleryków. Na roku jest dosłownie kilku studentów. Młodzi mają w du.pie Kościół i bardzo dobrze.
anonim2019.06.26 14:00
" Czuję, że robię to, co w sumieniu rozeznaję za słuszne" Sumienie może być w błędzie, dlatego mamy prawdy wiary i reguły katolickie.
west2019.06.26 13:43
Czytałem kiedyś, że na człowieka działają 3 siły: - wola Boża - wola szatana - wolna wola człowieka To którą człowiek wybiera, jest jego wyborem. Jednak... czy "uczciwe" zrzucenie sutanny jest li tylko wolną wolą człowieka ? Szatan często zło potrafi ubrać w szaty dobra. Podoba się człowiekowi w nich paradować. Jednak kiedy nagle okaże się, że "król jest nagi" szatan upomni się o swoje. Nie odpuści. Pamiętajmy, że uderza tam, gdzie jego korzyści są największe. Módlmy się za siebie nawzajem ! Święty Michale Archaniele, który podjąłeś walkę ze smokiem, ze złym duchem, i zwyciężyłeś! Prosimy Cię, abyś zawsze wstawiał się do Boga za każdym człowiekiem atakowanym przez złego ducha. Naucz nas, święty Michale Archaniele, zwyciężać orężem wiary i miłości. Strzeż naszych dusz i pomóż nam pokonywać wszelkie ataki szatana – naszego odwiecznego wroga. Pomagaj nam zjednoczyć się z Bogiem, który jest naszą mocą. Amen. W imię Boga w Trójcy Jedynego, w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego, uciekajcie złe duchy z tego miejsca, nie patrzcie, nie słuchajcie, nie niszczcie i nie wprowadzajcie zamieszania do naszej pracy i naszych planów, które poddajemy zbawczemu projektowi Boga. Nasz Bóg jest waszym Panem i rozkazuje wam: oddalcie się i nie wracajcie więcej tutaj. Amen. Boże, Najwyższy nasz Panie, Twoją Boską mocą uczyń nas niewidzialnymi dla naszych wrogów! Święty Michale Archaniele, który wraz z aniołami zwyciężyłeś szatana w niebie, dopomóż nam zwyciężyć go na ziemi.
Ryszard Olejniczak2019.06.26 19:23
działa jeszcze siła ciążenia
An, on i my2019.06.26 23:08
Ryszard Olejniczak 26.6.19 19:23- nie bój się, nie bój, zadziała ci siła ciążenia na sądzie, A przy wykonywanym wyroku można jedynie bezradnie wyć. Dane mi było, widziałam.
Ryszard Olejniczak2019.06.26 13:35
Moim zdaniem wyjść można tylko z tego w co się nigdy tak naprawdę nie weszło. Lepsze jedno prawdziwe powołanie niż 10 fikcyjnych wyświeceń. Parafie powinny być bardziej ośrodkiem samoorganizacji i wzajemnego wspierania się wiernych a organizatorem i "konsultantem", pozostający w celibacie wyświęcony i doskonale wykształcony ksiądz. Kościół należałoby zorganizować na siatce naukowych, akademickich ośrodków (głównie kumulatywnych nauk ścisłych) a o Bogu powinny świadczyć prawa nauki wpisane w jego wielkie dzieło jakim jest Wszechświat .i powiązane teologicznym systemie Bóg-materia-człowiek, opisanym w Biblii.
nikt2019.06.28 0:49
A to znasz ? " gdzie dwóch lub trzech się zgromadzi w imię moje i ja jestem pośród nich " . Ja doszłam do tej cudownej prawdy i poczułam się wolna jak nigdy przedtem ." Urosły mi skrzydła " . Od tego momentu nastąpił kolejny etap poszukiwań Boga . Poszukaj też w Biblii słów Boga na temat religijnych zgromadzeń . Warto czytać Biblię .
ect2019.06.26 13:31
Nie wiem czy to plaga. Po prostu zawsze byli księża, którzy odchodzili. Teraz nagłaśnia się takie przypadki medialnie, aby ośmieszyć celibat. Celibat jest wartością, ale jeśli ktoś jej nie pojmuje, nie powinien decydować się na kapłaństwo. Odchodzenie potem? Pewnie Pan Bóg osądzi każdego najlepiej, ale bohaterstwo to to nie jest, bo jest to niedotrzymanie przyrzeczenia złożonego Bogu. To rana zadana sobie i Kościołowi. "Bycie sobą"? Ciekawa teoria. A kim był kiedy decydował się na kapłaństwo?
Stanislaw2019.06.26 14:09
Trzeba dodać, że każdy bandyta uważa, że jest sobą! Być sobą to nie żadne bohaterstwo. Tak samo każdy leniwy uczeń w szkole może zapewnić, że on tylko :jest sobą" - bohater? Bucie sobą trzeba kształtować, żeby mieć do tego prawo!
AB2019.06.26 13:30
Bycie kapłanem w dzisiejszych czasach wymaga wielkiego heroizmu, kiedy kapłan nie spotyka się z szacunkiem, lecz z hejtem i ośmieszeniem. Wytrwać pomoże jedynie silna wiara i pomoc Boża. Taka wiara i miłość do Boga, którą miał Jan Paweł II; mimo wielkich cierpień i przeszkód, przecież się nie załamał. Heroiczni kapłani są ludziom bardzo potrzebni, potrzebne są sakramenty i nauczanie.
Ewa2019.06.26 17:05
całkowicie się zgadzam
Stanislaw2019.06.26 13:20
On jednak wypiera się swoich dziewięciu lat kapłaństwa, które według niego było zakłamaniem. Co się to dzieje z kapłanami? Nic nadzwyczajnego. Była zbyt słaba wiara w Boga na to mocne uderzenie, które kapłani otrzymali w trakcie medialnej nagonki. Czyniono wszystkich przestępcami i wielkimi grzesznikami. Grzechy niektórych ogłoszono (i to ustami niektórych pasterzy) grzechami Kościoła" . Kościół nazywano stajnia Augiasza, jakby pan Jezus nie uczynił Kościoła dla zbawienia grzeszników; jakby Kościół nie był owczarnia dla owiec zdrowych i chorych, które potrzebują leczenia, jakby nie był zasiewem pszenicy i kąkolu, który ma prawo rosnąc aż do źniw, jakby nie był siecią, zagarniającą ryby wszelkiego rodzaju, dobre i złe, jakby Kościół nie był tą Arką Noego, w której miały przetrwać zwierzęta różnego rodzaju. I w tej nagonce na duchownych na na Chrystusową owczarnię uczestniczyli także niektóry "sprawiedliwi" duchowni oraz przedstawiciele hierarchii... Wytrzymać to, było ponad możliwości ludzi słabej wiary, nie tylko duchownych, ale i świeckich.
Polak Ateista Dumny Gej2019.06.26 13:19
Śmieszne są te wojny na zaklęcia sutannowych szamanów.
Ano2019.06.26 14:49
Pedał z bolcem w du...pie brzmi jeszcze dumniej.
Magda2019.06.27 0:18
Żebyś ty to jeszcze mógł swoim rozumem, w końcówce prącia zawartym, ogarnąć... A tu taki niedostatek. Wyrazy współczucia ...
Contral2019.06.26 13:17
No i dobrze. Im mniej idiotów wśród kapłanów tym bardziej poprawi się jakość kapłaństwa. Bo kapłaństwo to trudne powołanie i nie wszyscy mężczyźni nadają się na księży. I wcale nie chodzi tylko o celibat.
Cyrkiel i Metadon 2019.06.26 13:12
Wielu już przejrzało na oczy, wielu się jeszcze waha. Ale idą czasy lepsze, w których zrzucenie sutanny nie będzie nikogo gorszyło, tylko będzie uznawane za przejaw rozsądku. Wszystkiego dobrego na wolności koledzy.
Franek2019.06.26 15:17
Największą wolność to ty będziesz miał, ale w godzinę śmierci
Salomea2019.06.26 16:43
Tez tak uwazam , nie chciał bym byc na ich miejscu po śmierci . Żal mi ich .
E2019.06.27 1:44
Sami świadomie i dobrowolnie przyjmują sakrament kapłaństwa, nikt nikogo na siłę nie zmusza, więc o co chodzi z tym "na wolności"? Z więzienia wychodzą, czy jak?
Fido2019.06.29 7:28
Takie glupoty wypisuje tylko osoba nie wierzaca,bo nie ma pojecia ze jest to zlamanie przysiegi danej Bogu
Władysław 2019.08.20 7:01
Kachnowicz jest dla mnie przykładem osoby bardzo odważnej i szczerej, co w dzisiejszym czasie kiedy panoszy się dyktatora kk oraz partyjno - kościelnej władzy jest rzeczywiście wielkim wyzwaniem. Pozdrawiam serdecznie Kachnowicza i życzę aby jego oczekiwania w stosunku do nas się spełniały. To, że jest nie hetero niema żadnego znaczenia - uczciwość i prawda jest najważniejsza - dał tegmu jasny wyraz.
Marek212019.06.26 13:09
Plus ks. Kneblewski wysłany na emeryturę.
Richard2019.06.26 15:01
SKANDAL
CaminoCanis2019.06.26 13:07
Czy ktoś może mnie oświecić i podać liczbę kapłanów z Bractwa Św. Piusa X którzy zrzucili sutanny ??? Można to ewentualnie rozszerzyć na księży tradycjonalistów nie będących "lefebrystami" bądź członków zakonów kojarzonych z wartościami tradycyjnymi w KRK ???
sara miriam2019.06.26 13:16
Oni sutann nie zrzucają. Przechodzą do sekt sedewakantstów. To jeszcze gorzej.
MARZENA K.2019.06.26 22:11
A co to jest za sekta sedewakantystów??
Stanislaw2019.06.26 13:59
A może w tym bractwie są właśnie odpadnięci - na swój sposób - jak kociarze, czyści, którzy nie chcą uczestniczyć we wspólnocie owiec zdrowych i chorych, nie chcą rosnąć na zasiewie pszenicy i chwastów, nie pozwalają się zagarnąć sieci z rybami dobrymi i złymi, nie weszli do Arki Noego ze "zwierzętami różnego rodzaju". Ot, tym lefebrystom zamarzyła się wspólnota kociarzy, a nie Kościół grzeszników, ten Chrystusowy.
Helena2019.06.26 15:52
Albo nie masz zielonego pojęcia o piusowcach i innyych tradycjonalistach, albo jestes zwykłym oszczerca.
tw lolek 12019.06.26 23:00
Papież pozwala im spowiadać i odprawiać msze, a nawet chyba mianować biskupa. Nie ma się co nabijać. Poza lefebrystami w kościele katolickim powstają różne formacje tradycji katolickiej, które wydają się mocno trzymać tradycji, bez fajerwerków i eksperymentów. Kościół nie musi być kościołem skaczącym i klaszczącym, gdzie zanika celebracja i mistycyzm. Nie musi być kościołem ludzi, którzy mówią, że są katolikami, a nie znają prawd swojej wiary.
anonim2019.06.26 13:06
Przede wszystkim problem to jest właśnie z "medialnymi kapłanami". Ma rację mój proboszcz twierdząc, że jest to autocelebracja, która łatwo może sprowadzić na manowce. Zwłaszcza, jeżeli taka medialną "katogwiazdą" jest osoba młoda. Za naszych księży, o wierność Panu Bogu i Kościołowi, naszej Świętej Matce. Jezu, ufam Tobie. +++
ect2019.06.26 13:20
Jezu ufam Tobie!
Karol2019.06.26 16:02
Zgadzam się całkowicie, miałem okazję z nim studiować nie tak dawno. Zaistniał, kilka sezonów i na co mu to było- żal i szkoda. Po prostu nie jestem w stanie tego ogarnąć. W imię czego,
msd2019.06.28 11:40
Karol B?
anonim2019.06.27 6:54
Myślę, że to trafne spostrzeżenie. Od dłuższego czasu mówię o tym głośno innym. I przychodzi mi do głowy jeszcze jedno pytanie: czy taki "medialny kapłan", taki "fajny ewangelizator", który ciągle jeździ i głosi, który nagrywa swoje nauczanie na YouTube i ma inne swoje kanały, czy ma jeszcze czas na modlitwę? Moim zdaniem od tego się wszystko zaczyna: coraz więcej działania coraz mniej modlitwy.
anonim2019.06.26 13:05
Nie wiadomo co jest powodem, ale zachował się uczciwie. Lepiej tak niż oszukiwać ludzi i Boga. A swoją drogą fajny chłopak ;)
Marek212019.06.26 13:12
Teraz jakaś kobieta będzie się trudzić by go "odksiężyć", nauczyć zmywać, sprzątać i pomagać kobiecie w innych pracach domowych. Zakonnic i gospoś już nie będzie.
anonim2019.06.26 13:47
Dobrze mu z oczu patrzy. Da radę. :)
Stanislaw2019.06.26 13:23
Po prostu zdradził! Bo albo bez wiary wstąpił do kapłaństwa, albo nie dbał o wiarę w Boga. "Czujesz się nie na miejscu i chwiejesz się, to stań na obydwu nogach!"
Artus2019.06.26 13:58
Czy uczciwie to trudno powiedzieć, Bóg to wie; kolejny dramat, bo bycie księdzem nie przeszkadza żyć dla Nieba, brać krzyż i Go naśladować, uznać wszystko za śmieci ...
ja H2019.06.26 14:19
uczciwie wobec kogo ?? jak cię mąż zostawi i ci powie, że cię zostawia, bo miał za mało seksu też bedzie uczciwe ? a czy wobec P. Boga to uczciwe ? ślubował ,składał przysięgę TO TEŻ UCZCIWE ? to wszyscy księża niech pozrzucają sutanny ,mężowie zpozostawiają żony i bądźmy uczciwi, widać ile dla ciebie znaczy przysięga.
anonim2019.06.26 14:29
Nie znasz przyczyn jego odejścia a wulgarnie komentujesz pozwalając sobie na wycieczki osobiste w moim kierunku. Był uczciwy. Nie zdradzał, nie prowadził podwójnego życia. Ocenę jego decyzji może pozostaw Bogu.
ect2019.06.26 16:42
ja H pisze najzwyczajniej prawdę, że niedotrzymywanie słowa jest nieuczciwe. Nie pisze tego w sposób wulgarny, chyba chcesz bardzo te wulgaryzmy widzieć i kłamiesz najzwyczajniej.
Agnieszka2019.06.26 16:47
Wiesz co, dla mnie pisanie o braku seksu w związku małżeńskim, w kontekście decyzji księdza jest wulgarne. Komentarzy dotyczących mojego życia nie wspomnę.
nikt2019.06.28 0:40
Teraz musiałabym się solidnie pośmiać . O święta naiwności . Ja H cię nie obraził . Przytoczył przykład . Jesteś przewrażliwiona .
Jestem w Kościele2019.06.26 16:51
Napisal prawdę. dla kazdej lewaczki przysięgi nic nie znaczą, wierności tez nie. Dlatego takie jak ona poprą każdego zdrajcę bo jest im z nimi po drodze. A piekło czka
J.P2019.06.26 23:16
Bądź sobie w tym Kościele i nie oczerniaj. Bo rozgrzeszenia nie będzie. Spójrz na prawakow w rządzie, ile z nich jest po rozwodach? Ilu leje żony? Spójrz też na lewicę. Może zaskoczy siódma klepka, że jedni i drudzy są zdolni do zła? Jedyne poparcie dla księdza to poparcie, że ma odwagę - jak to górnolotnie mówicie ... stanąć w prawdzie. Zdrada stanu kapłańskiego to fakt, ale jeszcze gorszym złem byłoby chyba gdyby to ukrywał a tobie kadzil z ambony o moralności.
nik2019.06.27 1:43
Jak byś miał chociaż trochę pojęcia o kk to byś nie opowiadał że ksiądz jest od prawienia o moralności. Jak zwykle najwiecej do powiedzenia o księżach katolickich maja ci co o kościele wiedza tyle co im gazeta wybiurcza napisze albo obejrzą w tvszen tv
J.P2019.06.27 7:22
Między innymi jest, jeszcze od udzielania sakramentów (co wyklucza jego drugie życie) No ale teraz posłucham mądrego katolika co TVSzenu nie ogląda. No.. słucham.
peep2019.07.3 12:22
Jesteś śmieszna
michalina2019.06.26 16:47
CIEKAWE SKAD NAZBIERAL NA MIESZKANIE OD LUDZI KTORZY UWIERZYLI MU ZE JEST BOGU ODDANY PAN BOG CIE ROZLICZY JUZ NIE JEDEN TAK ZROBIL I ZALUJE ZOBACZYSZ CO CI DA CIEZKA PRACA WSROD LUDU NIE CHCIALES SIE POSWIECIC DLA BOGA I DAL LUDZI
Jonash2019.06.26 18:31
Uczciwie to by się zachował, gdyby nie poszedł do seminarium !!! Judasze zawsze będą, bo ślubował Jezusowi !
Agnieszka2019.06.26 20:10
Myślę, że jak się ma 19 lat i głowę pełną ideałów to łatwo podjąć złą decyzję i rozpocząć życie, do którego jak się okazuje nie mamy serca, ani powołania.
Magda2019.06.26 21:04
Agnieszko, masz wybitnie relatywne spojrzenie na świat. W prawie każdym odstępstwie od normy dostrzegasz pozytyw. Dlaczego? Przecież tylko ten podoła wyzwaniom, który się nie ugnie. Reszta, to przegrani. Dlaczego ich popierasz?
Agnieszka2019.06.26 21:17
Odstępstwo od normy? Co z wami jest? Rękami i nogami bronicie księży pedofilów, nie przeszkadzają wam pazerni duchowni, którzy w miejscu oczu mają monety, nie macie problemu z nadmiernie politykującymi księżmi, nawet przymykacie oczy na ich romanse, ale jeśli któryś okazał się może słabszy, ale uczciwy i zamiast kręcić i coś ukrywać postanawia pójść inną drogą to go żywcem do piekła byście wysłali. Ja nikogo nie popieram, tylko nie skreślam zbyt szybko.
Magda2019.06.26 22:18
Ja, na przykład, księży pedofilów, pazernych duchownych, księży Bogu niewiernych, dawno skreśliłam. Na problemie księży politykujących, na chwilę, zatrzymałabym się. Tak się składa Agnieszko, że w relacjach międzyludzkich każda działalność i polityczne samookreślenie się ma znamiona polityczne. Nawet hodowca gołębi, który zapisał się do Towarzystwa Hodowców Gołębi, automatycznie staje się politykiem. Twoje posty dowodzą, że jesteś kobietą wykształconą, więc na pewno rozumiesz, jak łatwo pomówić kogoś o politykierstwo bez uzasadnionych podstaw. Spójrz proszę, jak wielu księży jest wiernych Chrystusowi i naucza miłości. Nie tej konsumpcyjnej, utrzymującej się dzięki motylom zalegającym w brzuchu, ale tej prawdziwej, gdzie trzeba oddać kawałek siebie, nie złorzeczyć, pociągnąć ku dobremu i wspólnie cieszyć się zdobytym dobrem. Ja takim właśnie takim, oddanym miłości i miłosierdziu księżom kibicuję i nie pozwolę złego słowa o nich powiedzieć.
Agnieszka2019.06.27 6:05
Znam wielu porządnych księży, oddanych swojemu powołaniu, uczynnych i uczciwych. Nieżyjący ksiądz Kaczkowski to mój wielki autorytet.Dlatego uważam, że lepiej odejść z twarzą ze stanu duchownego, niż stoczyć się będąc duchownym.
Malgozata2019.10.26 18:17
Tyle ze "odejsc" sie nie da,nie wolno "tak poprostu odejsc"
ect2019.06.26 22:59
Agnieszka nie skreśla zbyt szybko nikogo, z wyjątkiem katolików. Ot, taki kaprys.
Agnieszka2019.06.27 6:07
Tak? Może Ty masz z tym jakiś problem, ja katolików znam wielu, prawdziwych katolików i bardzo ich cenię i szanuję.
ect2019.06.29 22:57
Tak, Agnieszko w swoich komentarzach popierasz często zło i przewrotnie zarzucasz to katolikom, że to niby taka obiektywna i dobroduszna jesteś. Nikt w Kościele nie popiera pedofili, najzwyczajniej kłamiesz. Ksiądz ma prawo do wyrażania swoich opinii na tematy polityczne, bo ma takie same prawa jak każdy inny obywatel naszego kraju. Widzisz zło tam, gdzie chcesz go zobaczyć, aby uderzyć w kościół, a stroisz je w piękne piórka, jeśli odpowiada ono Twojej pokrętnej moralności. Tto wyjątkowa perfidia.
nikt2019.06.28 0:34
A co Ty w nim widzisz fajnego ? Pusta twarz bez wyrazu .
Fido2019.06.29 7:26
A czy ty zdajesz sobie sprawe,ze jest to przysiega samemu Bogu?