Jerzy Bukowski: Czy w Polsce możliwa jest pozytywna kampania? - zdjęcie
05.06.20, 12:00Fot. Saeima via Flickr, CC BY-SA 2.0 / Platforma Obywatelska via Flickr, CC 0

Jerzy Bukowski: Czy w Polsce możliwa jest pozytywna kampania?

13

Kampania pozytywna czy negatywna?

Rozpoczyna się krótka, ale intensywna druga faza kampanii prezydenckiej. Aby zdobyć poparcie Polaków uczestniczący w niej kandydaci do najwyższego urzędu w państwie będą musieli wyraziście i sugestywnie zarysować główne elementy swoich programów, a przede wszystkim pokazać, czym różnią się od siebie, ponieważ wyborcy znacznie większą wagę przywiązują do kwestii personalnych niż do merytorycznych.

Zastanawiam się, czy reprezentanci opozycji bardziej skupią się na atakowaniu siebie nawzajem, czy też cały wysiłek skoncentrują na próbie przekonania rodaków, że Andrzej Duda nie zasługuje na reelekcję.

Teoretycznie i zgodnie z zasadami polityki przed pierwszą turą każdy kandydat powinien grać wyłącznie na siebie, czyli walczyć o głosy pokazując głównie swoje walory, a nie obnażając wady rywali.

Czy w Polsce możliwa jest jednak pozytywna kampania? Najłatwiej jest ją prowadzić urzędującej głowie państwa, bo może chwalić się sukcesami z minionej kadencji, podczas gdy przeciwnicy muszą nieustannie dezawuować te osiągnięcia. Prowadząc negatywną kampanię łatwo jest się jednak narazić na zarzut braku posiadania konkretnej wizji przyszłej prezydentury.

Wkrótce dowiemy się, jaką taktykę obrali poszczególni pretendenci i jak będą ją realizować w trakcie kampanii.

Jerzy Bukowski

 

Komentarze (13):

widz2020.06.5 21:37
Tak,możliwa,ale nie wcześniej niż minie czas Tuska i jego wyznawców. Tusk,to synonim zła. Przejdzie do historii w porzekadłach ,przekleństwach i złorzeczeniach.
gość2020.06.5 18:19
Trzaskowski, ty nie potrafisz zarządzać Warszawą a chcesz zarządzać Polską? Gadane to ty masz, same bezczelne kłamstwa. Liczą się fakty i realia, a te przemawiają na korzyść Andrzeja Dudy i rządu PiS.
Urszula2020.06.5 17:39
Jest jeden warunek aby kampania była pozytywna: PiS musi nabrać ogłady, liczyć się ze słowami i nie tworzyć fałszywych haków na przeciwnika.Ale to jest niemożliwe. Motłoch trudno wychować.
Antek2020.06.5 23:27
OK. ulżylaś sobie, a teraz powiedz które haki są fałszywe. Czy tylko tak sobie coś mamroczesz bezpodstawnie pod nosem...?
ladychapel2020.06.5 13:53
Czy jest możliwa? Nie. Dla PiSowszczyków słowo hołota nie jest np. wyrażeniem obraźliwym
Miła52020.06.5 13:09
Tak po prawdzie to nie jest nam potrzebna żadna kampania. To jest akcja dla półgłówków którzy kierują się emocjami w wyborach. Rząd i opozycje ocenia się po codziennej pracy, a nie po tym ile obietnic złożą. Ja tego w ogóle nie słucham.
Glaudiusman2020.06.5 12:43
Jeżeli tzw. opozycja totalna to zgraja sprzedawczyków, zdrajców, łgarzy i przestępców. To wiadomo, że w oparach takiego smrodu pampersowego nie może być nic zdrowego, od rozumu począwszy. Polska jest podzielona. Z jednej strony osoby prawe, patrioci, kochający swój kraj, swoją cywilizację i kulturę. A z drugiej zadymiarze, smrodziarze, szydercy i gwałtownicy. Nie ma wspólnego mianownika.
antymarksista2020.06.5 12:13
. Opozycja totalna nastawiona jest wyłącznie na destrukcję państwa i bezpardonowy atak PiS-u. Merytoryczna kampania jest jej obca, a szczerze mówiąc nie są do niej nawet przygotowani. Rządzić trzeba umieć. Wykonywanie poleceń makreli i makarona to tylko zarządzanie w ramach agenturalnych uprawnień.
M.a2020.06.5 12:05
W opozycji zbyt dużo jest przedstawicieli chamskiej hołoty.
Dość kradzieży PO2020.06.5 12:05
Przyznaję że hasła Rafaua: zniszczę, odegram się, żelazem wypalę... jakoś do mnie nie trafiają. Czy jest ktoś komu mogą się hasła PO spodobać? Dla mnie są odpychające.
Antek2020.06.5 12:02
Oczywiście. PiS prowadzi pozytywną kampanię: promocja Polski, wzrost gospodarczy, wielkie obiecujące projekty jak CPK i przkop Mierzei, Niestety chamska hołota nie potrafi tego. Po nie znosi słowa "pozytywnie".
anonim2020.06.5 12:08
Według Ciebie pozytywna kampania, to podjudzanie ludzi przeciwko konkurentom, ośmieszanie ich, szukanie haków, wyzywanie ich żon? Szkoda, że partyjna fronda nie napisała nic o zatrzymaniu mężczyzny, który groził Trzaskowskiemu śmiercią. To mało istotna informacja, prawda? Nie jestem ani chamska, ani nie jestem hołotą. Nie popieram PiSu, nie głosuję na Dudę, tylko dlatego można mnie obrażać, w ramach pozytywnej kampanii?
Antek2020.06.5 23:25
Ale kto i jak ciebie obraził? Wyjaśnij bo nie rozumiem. Chamska hołota to określenie dotyczące Budki i części towarzystwa z sejmu które zachowuje się bez odrobiny kultury np. krzycząc z megafonu do uszu posła z PiS, np wyzywając ministra Szumowskiego i ubliżając mu bezpodstawnie. Wyjaśnij proszę co ciebie mogło tu obrazić.