Godson o osądzeniu gen. Jaruzelskiego za Stan Wojenny: "Ja bym mu odpuścił" - zdjęcie
13.12.13, 11:03John Godson (fot. Marcin Janowski)

Godson o osądzeniu gen. Jaruzelskiego za Stan Wojenny: "Ja bym mu odpuścił"

34

Portal NaTemat.pl publikuje wywiad z politykiem Johnem Godsonem na temat generała Wojciecha Jaruzelskiego oraz o jego odpowiedzialności za wprowadzenie Stanu Wojennego w Polsce. Na pytanie czy trzeba zostawić w spokoju chorego generała i nie osądzać, czy może trzeba go wsadzić za kraty, Godson odpowiada: "To jest sprawa, do której mam niejednoznaczny stosunek. Po pierwsze czuję, że nie mam moralnego prawa zdecydowanie tego komentować, bo mnie wtedy nie było w Polsce i nie doświadczyłem tych trudności, które ludzie mieli w związku ze stanem wojennym. Jeżeli mnie pan pyta jako posła mieszkającego dziś w Polsce i obserwującego sytuację generała Jaruzelskiego, to moja odpowiedź brzmiałaby tak: ja rozumiem oczekiwania ludzi, którzy cierpieli w stanie wojennym, ale pan Jaruzelski jest już starym i schorowanym człowiekiem. Ja bym mu odpuścił".

Godson uważa, że czas osądzenia ludzi za Stan Wojenny już minął: "Uważam, że jeżeli coś w kierunku osądzenia autorów stanu wojennego miałoby być robione, to najlepiej zaraz po upadku komunizmu, a nie ponad 23 lata po tamtych wydarzeniach".

Czy zgadzacie się z taką opinią posła Godsona?

sm/NaTemat.pl

Komentarze (34):

anonim2013.12.13 11:10
Ale co mu Godson chce odpuścić? Prawdę?
anonim2013.12.13 11:21
Tu nie chodzi już o to by go skazać na więzienie,tylko by usłyszał że jest winny a nie że jest bohaterem-bo takiego siebie uważa
anonim2013.12.13 11:55
Jak Jaruzel jest starym i schorowanym , to dlaczego go ciagle widać w TV na imieninach u wałęsy, na rozdaniu nagród, na wywiadach, galach...? Jaruzel udaje, że jest chory a układ z Magdalenki dał mu gwarancję nietykalności!
anonim2013.12.13 11:56
Brak choćby "symbolicznego" wyroku to kpina z wymiaru SPRAWIEDLIWOŚCI- ale "odpuszczam" Panu Godsonowi te słowa bo nie był (jak sam przyznał) w Polsce po 13 grudnia 81... To tak jakby teraz "Pą Prezydą" puścił czołgi na opozycję obecnie sprawowanej władzy... (tyle że bohaterowie tamtych czasów mieli odwagę stawić czoła zbrodniczemu komunizmowi a teraz brakuje nam nawet odwagi na zwykłych, przeciętnych oprychów)...
anonim2013.12.13 12:25
Nie zgadzam się. Zbrodnie przeciwko własnemu narodowi nie powinny się przedawniać, a generał powinien resztę życia spędzić w więzieniu i jeszcze się cieszyć, że nie dostał czapy. Poseł Godson czasów jaruzelszczyzny nie może pamiętać, za to pewnie pamięta, że jakoś tak się złożyło, że "opinia międzynarodowa" równie starego A. Pinocheta włóczono po sądach i nie było przeproś. Ciekawe, co?
anonim2013.12.13 12:26
Panie Godson na temat Historii i komuny nie obrażając Pana winien Pan zamilczeć, przynajmniej uchodziłbyś Pan za światłego i wyważonego posła.
anonim2013.12.13 12:37
@Lilik Nie ma większej zbrodni niż zbrodnia przeciwko własnemu NARODOWI... Co do miłosierdzia to nie zastępuje ono sprawiedliwości... to osobne sprawy... "Więźniów pocieszać"- to jeden z uczynków miłosierdzia o których naucza KK...
anonim2013.12.13 12:40
@ naos wlasnie, gdzie chrzescijanskie milosierdzie? Gdzie "jako i my odpuszczamy naszym winowajcom"?
anonim2013.12.13 12:42
Niemcow nie interesowalo w jakim stanie jest Honecker, az spieprzyl do Moskwy i mieli klopot z glowy . Godson nikt go nie chce nabic na pal, ale wisiec ma.
anonim2013.12.13 12:56
@akcamillo Symboliczne słowo "winy" pomogłoby zabliźnić rany rodzin ofiar które żyją dziś na marginesie społecznym podczas gdy oprawcy z wysokimi emeryturkami są traktowani jak bohaterowie... Argumentacja w stylu: "Pan Bóg osądzi" (w co nie wątpię) to grzech zaniechania... równie dobrze można byłoby w ogóle zrezygnować z istnienia Wymiaru Sprawiedliwości i za nic nie karać... @Lilik Przepraszam- być może źle zrozumiałem Twoje słowa... bo ja się z Godsonem nie zgadzam... P.S. Współczuję z powodu ojca...
anonim2013.12.13 13:04
Bóg jest miłosierny ale i także sprawiedliwy, o tym trzeba pamiętać. Panie Godson, nie jest pan Polakiem i nie ma prawa moralnego by mówić takie rzeczy o kimś kto kiedyś uczynił tyle zła dla tego narodu. Osąd temu obywatelowi się należy, nikt go do więzienia nie wsadzi ale sprawiedliwości musi się stać zadość, należy się to tym którzy oddali życie za wolność Polski do której pan przyjechał i w tym kraju żyje, nie będąc związanym ani historycznie ani kulturowo...
anonim2013.12.13 13:11
A w czym to przeszkadza aby uznać go wreszcie winnym??? Chory biedak jest od wielu, wielu lat. Jakoś nie przeszkadza mu to uczestniczyć w rautach, udzielać wywiadów, wydawać książki wspomnieniowe. Biedny, chory zbrodniarz. Przeurocze są te komentarze znawców tematu, pouczający jak rozumieć katolicką postawę. Kara to jedne a przebaczenie to drugie. Papież przebaczył Agcy ale sąd i tak wsadził go do pierdla. Tutaj nawet tego nie potrzeba. Przykucie chorobą do łóżka to wystarczający areszt. Tutaj chodzi uznanie go winnym zbrodni stanu wojennego, pozbawienia honorów i degradacji. W imię elementarnych zasad sprawiedliwości a ponoć Prezydent RP stoi na jej straży.
anonim2013.12.13 14:12
Jeśli współpracował z Sowietami, przyjmował od nich najwyższe odznaczenia, to jest zdrajcą. jak można nie osądzić zdrajcy? Jak można go było brać za świadka w procesie beatyfikacyjnym JPII? Żyjemy w chorym państwie. Może wielki czas to zmienić.
anonim2013.12.13 14:13
Nie ma szans na sprawiedliwy wyrok, gdyż wydaje się, że wszystko zostało już ukartowane w Magdalence, zaś ciągłość państwa wyklucza ustawowe uregulowanie tych kwestii. Choć nie ulega wątpliwości, że zdrada własnego Narodu zasługuje na najwyższy wymiar kary. W obecnej sytuacji tylko pozbawienie generała wszystkich honorów i zaszczytów wynikających z sprawowanych przez niego urzędów i funkcji państwowych mogłoby przywrócić poczucie sprawiedliwości w tym kraju.
anonim2013.12.13 14:19
Lilik bo: 1. Godson nie ma pojęcia o czym mówi; 2. Godson nie jest Polakiem i nie rozumie ani kultury, ani tradycji, ani mentalności narodowej Polaków; 3. Godson może i niech niech "odpuszcza" wrogim plemionom dla jego plemienia w Nigerii, niech "odpuszcza" muzułmanom prześladującym jego współwyznawców, ale o sprawach polskich niech się nie wypowiada bo nie ma do tego ani wiedzy, ani kwalifikacji kulturowych, ani moralnych; Poniał towariszcz Lilik?
anonim2013.12.13 15:09
Myślę, że pan Jaruzelski osądzony będzie w bliskim czasie przez sąd Najwyższego... to będzie sąd sprawiedliwy.
anonim2013.12.13 15:32
Zgadzam się z Kriss66.
anonim2013.12.13 15:48
Godson naprawde przekroczyl granice akceptacji. Ja moge zrozumiec ze nie rozumie polskiej rzeczywstosci ale tak postawa wyklucza go z grona politykow akceptowalnych. To pownno byc koncem jego kariery politycznej. Powinnismy zaczac szanowc siebie i takich niefortunnych politykoweliminowac z kregu decudujacego o przyszlosci Polski
anonim2013.12.13 16:10
Wystarczyłoby, aby Jaruzelski powiedział do Polaków: przepraszam. @bartekus - Godson w PO grał tę samą rolę co u Palikota to "Grodzkie" - znak całkowitej otwartości i nowoczesności.
anonim2013.12.13 16:44
@Lilik - aha, o takie "przeprosiny" chodzi...
anonim2013.12.13 16:54
@Lilik "przepraszam- ale dzisiaj zrobiłbym to samo" Ty naprawdę widzisz w tym skruchę?
anonim2013.12.13 19:00
@FanPiogala- Miłosierdzie to jedno, sprawiedliwość to drugie.
anonim2013.12.13 20:59
Agent Wolski wystąpił bezprawnie przeciwko narodowi polskiemu.Ocena prawna została ustalona i chodzi tylko o orzeczenie "winny".Czy to tak wiele dla tysięcy w różny sposób pokrzywdzonych!!???W podręcznikach historii powinno się zapisać,że została złamana konstytucja.Życiorys agenta Wolskiego nie pozwala przypuszczać,że kiedykolwiek troszczył się o Polskę.Posłuszeństwo wobec Moskwy-tak było przez całe życie i tak było 13 grudnia.Nie trzeba wsadzać go do więzienia ale trzeba mu odebrać, w umysłach wielu Polaków funkcjonujący tytuł,zbawcy Ojczyzny.Tylko tyle i aż tyle.....
anonim2013.12.13 21:14
@Pokuta - popieram.
anonim2013.12.13 22:37
Generalnie racja @Pokuta, bo nam go kiedyś na Wawelu pochowają.
anonim2013.12.14 0:16
@Kriss66 "ponoć Prezydent RP stoi na jej straży." Właśnie "Ponoć" obecny prezydent WSI. G.J. Działał bez skrupułów. I tak działa do tej pory. Dlatego dla niego powinna pozostać tylko szorstka sprawiedliwość. Nic więcej!
anonim2013.12.14 2:57
Godson jest z Afryki, on nie rozumie (albo nie obejrzał filmu Towarzysz Generał)
anonim2013.12.14 11:56
Zastanawiam się czy zło, czyli grzech się przedawnia. Myślę, że nie. Osądzić go trzeba jak i całą resztę watahy. Ale więzienie dla niego to śmierć a na śmierć skazywać chrześcijanin nie powinien. Osądzić tak dla zasady i dla jasności dla całego Narodu trzeba.
anonim2013.12.14 14:30
@Lilik - nie spodziewam się, że wyjawi te kulisy. Oczekuję tylko tego, co powiedział węgierski rząd komunistów, który doprowadził swoje państwo na skraj przepaści: "tak, kłamałem, przepraszam".
anonim2013.12.14 14:31
@Drohiczyn - ja go nie chcę skazywać w więzieniu na śmierć. Może mieć dożywotniego konowała. Ale na wolność już nie powinien wyjść.
anonim2013.12.14 15:05
Poseł Godson ma prawo Jaruzelskiemu odpuścić. A inni mają prawo nie odpuścić. Ja mam prawo zaliczyć się do tej drugiej grupy. Gdyby Godson powiedział "Należy mu odpuścić" to byłaby wtopa eliminująca go z polskiej prawicowej polityki raz na zawsze.
anonim2013.12.14 15:17
Poseł Godson ma prawo do takiej oceny ... w końcu w porównaniu z Idi Aminem czy Bokassą to Jaruzelski nie był (prawdopodobnie?) ludożercą a jedynie zwykłym zdrajcą. suk***synem i łajdakiem. Więc jak na standardy afrykańskie to chyba liberalny demokrata ...
anonim2013.12.14 17:06
@Antex - chcesz przypomnieć ten kawał o Stalinie i brzytwie?
anonim2013.12.16 13:40
Jednak ten Godson to Głupek!