Gadowski o krytykantach Powstania Warszawskiego: Stratedzy w rurkach z wygodnej kanapki ... - zdjęcie
02.08.20, 20:57fot. yt/gadowskitv

Gadowski o krytykantach Powstania Warszawskiego: Stratedzy w rurkach z wygodnej kanapki ...

36

Bardzo dosadnym i celnym komentarzem odniósł się Witold Gadowski do wpisów tych, którzy po latach próbują roztrząsać, czy Powstanie Warszawskie się opłacało czy nie, a niektórzy nawet chcą rozliczać tamtych żołnierzy i cywilów, jak na przykład poseł Wilk z Konfederacji.

Wilk na swoim profilu na Twitterze napisał:

- 200 000 zabitych niewinnych cywilów
- dorobek życia stracony przez ponad milion ludzi
- kompletne zniszczenie stolicy
- 0 szans na sukces.
Czcimy dziś żołnierzy-bohaterów - za ich poświęcenie.

A kiedy wreszcie osądzimy zbrodniarzy, którzy wydali rozkaz "Samobójstwo Warszawy"?

Z kolei publicysta Witold Gadowski, być może także w odniesieniu do tego wpisu napisał:

- Powstanie Warszawskie to jeden z kamieni węgielnych dzisiejszej polskości.
Czas uciąć durne dyskusje "strategów" z wygodnej kanapki, którzy nie mieli karabinu w dłoniach

Oraz:

- Wszystkich mędrków od oceniania Powstań i Powstańców pytam po prostu: widzieliście wojnę z bliska?
Mierzył wam ktoś z karabinu w głowę?
Niech mądrale w rurkach nie wyrokują o czasie bohaterów

mp/twitter/fronda.pl

Komentarze (36):

małolat2020.08.3 18:31
Od Powstania wara. żydzi i inne.
Art2020.08.3 15:17
ha ha, powiedzial koles, ktory z fotela, popijajac kawke krytykuje wszystko i wszystkich nie majac nic, kompletnie nic interesujacego do powiedzenia. Obejrzalem kilka jego gniotow - polprawdy i insynuacje. Dajcie spokoj. Smiech na sali. A Powstanie trzeba oceniac i to publicznie, dokonujac drobiazgowej wiwsekcji. Bohaterom chwala, ale za ten rozkaz, to tych kilku szalencow powinno bylo odpowiadac.
Marek2020.08.3 13:12
Rząd polski w Londynie też był z wygodnej kanapki? Gdyby nie "zimna wojna" to dowódcy Powstania byliby osądzeni.
CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM2020.08.3 11:27
NIKT NIE MA PRAWA DZISIAJ OCENIAĆ POWSTANIA WARSZAWSKIEGO JAK RÓWNIEŻ INNYCH ZRYWÓW WOLNOŚCIOWYCH - pijąc kawę na kanapie z komórką w ręce - NIE MACIE PRAWA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Art2020.08.3 15:08
A niby dlaczego? Bo Ty tak powiedziales? Oczywiscie, ze mozna i trzeba to oceniac.
edi2020.08.3 11:15
CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM - a bolszewickim trollom HAŃBA
;]2020.08.3 10:00
A JARUS WASZ WODZ TO GDZIE WLACZYL??? ;] do 12 spał podobno ;] WIEC mordki w kub...... NIE MACIE PRAWA OTWIERAC....
Tadek2020.08.3 9:58
Pragnę z całego sera podziękować panu Witoldowi za dosadną wypowiedź.
basetla2020.08.3 9:44
Na wygodnych kanapkach to osiedli twórcy tej bezsensownej rzezi , z Komorowskim na czele.I proszę nie opowiadać,żze nie wiedzieli co czynią.
Marian2020.08.3 9:29
Czy ktoś miał w ręku broń czy nie, nie ma znaczenia przy poważnych analizach. Są tacy, którzy mieli broń w ręku i uważają, że decyzja o powstaniu była błędem, za który zapłaciliśmy bardzo słono, ludzkim życiem i kompletnym zniszczeniem Warszawy. Nie bójmy się tego mówić. A Walczącym za Polskę bez wątpienia chwała.
les2020.08.3 16:30
czlowieku do ciebie nic nie dochodzi. Zero empatii w twoim mozgu dla tych ludzi z tamtych czasow,do ich decyzji,ciaglego strachu,patrzenia na smierc bliskich,czy egzekucji publicznych, glod,ponizenie,wywozki w dwie strony. Mieli prawo podjac swoja decyzje i tobie nic do tego. Ty co najwyzej mozesz przeanalizowac taktyczny przebieg,by nastepnym razem inaczej i z innymi silami to przeprowadzic. I nie mow mi nic o cywilach i stratach, bo to niemcy ich rozstrzeliwali w egzekucjach i ich pomocnicy roznych nacji, a nie Powstancy.
Wojtek Polak2020.08.3 8:25
w Polsce żyją ci którzy kochają Polskę i Polaków i drudzy ci którzy nazywają Polskę "Ten Kraj" tak zwani czerfono-tęczofi rewolucjoniści (komunizm z ludzką twarzą) nie rzadko potomkowie najeźdźców przywiezionych na ryskich tankach.i tacy będą negować Polskich bohaterów a w zamian będą gloryfikować zbrodniarzy rewolucyjnych.
Polak2020.08.3 6:42
Nie odniósł się dosadnie, tylko zakwiczał żałośnie przyznając rację terminowi ""samobójstwo Warszawy".
Leon2020.08.3 5:47
Historia ludzkości pełna jest wyborów że lepiej umrzeć niż żyć w upodleniu.
Marek2020.08.3 13:15
Wszyscy dowódcy Powstania przeżyli. 200 tys. Warszawiaków nie miało tego luksusu.
Izydor2020.08.3 0:56
Generał Sosnkowski, dowódca sił zbrojnych na emigracji: "wszelka myśl o powstaniu zbrojnym jest nieuzasadnionym odruchem - pozbawionym sensu politycznego, mogącym spowodować tragiczne, niepotrzebne ofiary". Generał Anders: "Chyba nikt uczciwy i nieślepy nie miał jednak złudzeń, że stanie się to, co się stało, to jest, że Sowiety nie tylko nie pomogą naszej ukochanej, bohaterskiej Warszawie, ale z największym zadowoleniem i radością będą czekać, aż się wyleje do dna najlepsza krew Narodu Polskiego" Proszę przestać uprawiać ideologiczne p.i.e.r.d.o.l.o.l.o, ograniczy spożycie alkoholu i nieprzepisanych leków.
Japa2020.08.2 23:17
No dobra , Panie Redaktorze . Czas uciąć . Tylko kto to może " uciąć " Tych którzy stoją na "straży " , których Pan doskonale wymienił, zostali w kraju wybrani . Piszę " w kraju "bo w POLSKOŚĆ tych wyborców nie bardzo wierzę . Ci " pieron wie kto" , mają mocnych opiekunów w Brukseli i nie tylko .Pana bardzo szanuję , chciaż czasem odronę sie z Panem nie zgadzam. Marzy mi śię aby ludzie pełniący zawód DZIENNIKARZA byli odrobinę do Pana podobni. A nie są. I to by było na tyle.
Glaudiusman2020.08.2 22:11
Oczywiście powstańcy nie mieli wyboru, musieli zacząć powstanie bo Warszawa miała być cytadelą, czyli broniona do upadłego, do ostatniego obrońcy. Każde wyjście było niedobre. Szkoda tylko że zabrakło tak żarliwej modlitwy jak w 1920r. Bo tylko cud mógł uratować stolicę. Tylko cud. Nic innego. Tylko cud.
abcd2020.08.2 21:15
Podpuścili Polaków i ograli, jak chcieli. Najwyższy czas na refleksję. Czytaj więcej na "henryk dabrowski pl"
Michał Jan2020.08.2 21:15
Nie trzeba żadnych rurek do tego, żeby ocenić prawidłowo ludzi, którzy zdecydowali się walczyć po podjęciu decyzji o ewakuacji magazynów broni z Warszawy.
No to cyk2020.08.2 21:14
jak powiedział budzik do zegarka.
Agnieszka2020.08.2 21:14
Ten Jacek Wilk to kto? Ten dureń i zdrajca od popierania Trzaskowskiego w imię "strategii" czy nienawiści do PiS? Boże broń nas od takich "strategów". On w imię tej strategii to pewnie NKWDizstom pomagałby wyłapywać polskich bohaterów. Niech on już bierze sobie do rąk tą ich kolorową szmatę i idzie do swojego kolorowego towarzystwa a nie brudzi biało-czerwonej i nie bruździ w Konfederacji.
Michał Jan2020.08.2 21:50
Brawo! Po neo-bolszewicku: nieważne co, ważne, z jakich pozycji.
AAAtomek2020.08.2 21:08
Gadowski widział, był, czuł, walczył w Powstaniu Warszawskim więc ma wszelkie predyspozycje do oceniania facetów w rurkach!!!
Agnieszka2020.08.2 21:16
Tak. W przeciwieństwie do wymuskanego Wilka Gadowski widział, był, czuł wojnę z bliska, choć na Powstanie Warszawskie był za młody. Doucz się życiorysu tych, których się czepiasz zanim skompromitujesz się czepiając nie tego, co trzeba.
AAAtomek2020.08.2 21:34
Walczył w Powstaniu Warszawskim??
Michał Jan2020.08.2 21:54
Oczywiście, że walczył. Wprawdzie urodził się prawie równo 20 lat po Jego upadku, ale co to za problem dla Agnieszki.
Cool2020.08.3 7:50
Czytaj ze zrozumieniem! .... to nie będziesz zadawał głupich pytań! (to samo dotyczy tego durnia poniżej!)
katolicka kretynizacja polski 🇵🇱2020.08.2 21:08
gadowski PiSdowaty czopku! tylko debil porywa się na słońce z motyką!
man.of.Stagira2020.08.2 21:04
„Wartość walki tkwi nie w szansach zwycięstwa sprawy, w imię której się ją podjęło, ale w wartości tej sprawy” Henryk Elzenberg - nauczyciel śp. prof. Bogusława Wolniewicza
Michał Jan2020.08.2 21:13
I dotyczy to tych, którzy kazali walczyć innym?
Anonim2020.08.2 21:21
1. Sami też walczyli i narażali się najbardziej pod każdym względem. 2. Nikogo do walki nie zmuszali tylko zorganizowali (czyli też zabezpieczyli w najbardziej możliwy sposób) tych, którzy potem twierdzili, że i tak wyrwaliby się do spontanicznej walki idąc na śmierć na oślep lub byli przez Niemców wyniszczeni w związku z nakazem zgłoszenia się do budowy umocnień.
Michał Jan2020.08.2 22:28
Ad 2. Przemyśl to jeszcze raz. Wydali ROZKAZ. Wcześniej odesłali broń. Do budowy umocnień nikt się nie zgłosił (zamiast powstania można było przejść do samoobrony).
Julian2020.08.2 23:21
Dowództwo AK nie miało takich informacji jakie mamy dzisiaj i na które mądrale się powołują. Powstańcy wiedzieli, że walka na śmierć i życie będzie teraz z Niemcami albo później ruskimi. Nie mieli racji, mając na uwadze co ruskie robili z żołnierzami polskiego podziemia?
Izydor2020.08.3 0:58
Generał Sosnkowski, dowódca sił zbrojnych na emigracji: "wszelka myśl o powstaniu zbrojnym jest nieuzasadnionym odruchem - pozbawionym sensu politycznego, mogącym spowodować tragiczne, niepotrzebne ofiary". Generał Anders: "Chyba nikt uczciwy i nieślepy nie miał jednak złudzeń, że stanie się to, co się stało, to jest, że Sowiety nie tylko nie pomogą naszej ukochanej, bohaterskiej Warszawie, ale z największym zadowoleniem i radością będą czekać, aż się wyleje do dna najlepsza krew Narodu Polskiego"
abcd2020.08.2 21:15
Pod warunkiem, że na szali stawia się swoje życie, swój dom i swoją przyszłość. Dowódcy odpowiadają za życie innych i inne są kryteria podejmowanych przez nich decyzji.