19.02.20, 07:45Screenshot Youtube - Telewizja Republika

Europejski Trybunał Praw Człowieka zajmie się prof. Chazanem. Chodzi o odmowę dokonania aborcji

Wraca sprawa prof. Bogdana Chazana, który w 2014 roku odmówił dokonania aborcji w przypadku pacjentki w 22. tygodniu ciąży. Śledztwo zostało wznowione, sprawą zajmie się Europejski Trybunał Praw Człowieka.

ETPC ma zbadać, czy nie zostały złamane prawa kobiety, której prof. Chazan odmówił aborcji. Powołał się wówczas na zapisaną w polskim prawie klauzulę sumienia.

Zdaniem lekarza nie należy bowiem pozbawiać człowieka życia z powodu jego stanu zdrowia. Prof. Chazan zapewnił kobiecie wsparcie i opiekę medyczną oraz polecił hospicjum, do którego mogłaby się udać po porodzie. Ostatecznie pacjentka urodziła dziecko. Ze względu na liczne choroby po kilku dniach zmarło”

- przypomina „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak poinformował prawnik Marcin Szwed z Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, skarżącą na prof. Chazana jest matka zmarłego dziecka.

dam/"Gazeta Polska Codziennie",Fronda.pl

Komentarze

Moly2020.02.23 20:53
Mam nadzieje ze wygra! Mam nadzieje ze wreszczie ktoregos dnia ucisk kobiet w Polsce sie skonczy i zaden facet nie bedzie mogl powiedziec " ja tak chce i tak bedzie".
Walter2020.02.22 11:47
Bogdan Chazan dokonał kilku tysięcy aborcji, a więc niech teraz nie udaje bohatera!!!
antoni.s2020.02.22 10:10
Czy tylko ja zauważam ,że w tej twarzy jest coś demonicznego,aaaaa,lubieżnego?
Hanko2020.02.22 16:41
Pomyliło ci się z Grodzkim
znany_redakcji2020.02.19 18:49
Demon lekarza z Auschwitz śmieje się szyderczo w piekle: "Ilu lekarzy na świecie poszło w moje ślady bez żadnego przymusu." Aborcja, eutanazja.... Co jeszcze lekarze będą zabijać? A kto będzie leczyć? Szaman?
Vogel2020.02.19 15:41
Rok 2019 zamknął się zbrodniczym dorobkiem: 42 mln zamordowanych przez aborcję ISTNIEŃ LUDZKICH DZIECI !!! "Miłego dnia i nocy" życzę.
J.Mosdorfa wyznawca2020.02.19 14:22
Jeśli tam jakiś Rotschild wybuduje jakiś szpital i ogłosi całemu świata swoją filantropię to też nie należy się tym tak przejmować jak by zakrył tym całe plugastwo Izraela w stosunku do kobiet i dzieci gojów
el2020.02.19 13:34
Każda matka powinna chronić swoje dziecko, niezależnie od tego czy jest w brzuchu, czy już się urodziło! Niezależnie od tego, czy jest zdrowe, czy chore! Czy, jak urodzone dziecko ciężko zachoruje, to w imię miłosierdzia i ochrony przed cierpieniem, matka może je zabić? Tak wynika z wielu wypowiedzi. Żeby dziecko i matka nie cierpieli, to należy dokonać aborcji i pozbyć się dziecka. Tylko,że na dłuższą metę matka i tak będzie cierpiała , bo zabiła to, co miała chronić. Cały organizm przystosowuje się do przyjęcia poczętego dziecka. Aborcja nie tylko jest gwałtem na dziecku ,ale również na kobiecie, na jej ciele. Proszę sobie znaleźć wypowiedzi matek, które dokonały aborcji, z jaką traumą się zmagają, chociaż na początku czuły "ulgę". https://www.youtube.com/watch?v=RWIbLr-WrT4
Hanko2020.02.22 16:40
Aborcja jest złem matki nawet po 40 latach nie mogą się otrzasnąć z koszmaru zadaja sobie pytanie jak by wygladało teraz moje dziecko które kiedyś zabiłam
JG2020.02.19 11:44
Jakim prawem człowiek może odebrać drugiemu człowiekowi życie? Kto, kiedy i komu dał takie prawo? Dziecko przed urodzeniem nie jest człowiekiem? Bije mu serce po kilkunastu czy kilkudziesięciu dniach i nie jest człowiekiem? Rozwijają mu się narządy, ma ręce i nogi i nie jest człowiekiem? Jakiś inny człowiek napisał na kartce papieru, że jeszcze nie ma aktu urodzenia to znaczy, że nie jest człowiekiem? Należy dziecko zabić bo cierpi? A skąd wiecie czy ono właśnie nie chciałoby cierpieć, ale żeby tylko żyć, tylko nie ma jak Wam tego powiedzieć…? Czy pamiętacie gdy mieliście rok czy dwa i Was coś bardzo bolało, czy pamiętacie to Wasze cierpienie? Ja nie… ale, że wtedy cierpieliśmy należało nas zabić? Czy gdy byliście już starsi, byliście poparzeni, mieliście wypadek itp. - cierpieliście, należało Was zabić, żebyście niecierpieli? Jak dziecko nie jest już w brzuchu tylko kilka centymetrów dalej należy walczyć o jego życie i zdrowie, a jak jest jeszcze w brzuchu to można je zabić, bo na usg wydaje się lekarzowi, że widać jakąś wadę? Ile przypadków było, że widać było wady na usg, a dzieci rodziły się zdrowe? Ile zdrowych dzieci życie straciło bo komuś się wydawało, że coś widzi i stwierdził, że ma prawo je zabić? Kto ma prawo odbierać drugiemu życie… Człowiek stał się tak miłosierny, że jak widzi, cierpiącego to powie innemu „możesz go zabić, żeby tamten nie cierpiał” ale gdy widzi na ulicy brudnego człowieka który załamał się w życiu i wpadł w alkoholizm to mu powie „odejdź żulu, daj mi spokój, nie mam czasu” i mu nie pomoże… Takie właśnie w nas jest to „miłosierdzie”….
el2020.02.19 12:38
100 % prawdy
JanP2020.02.19 11:13
Wyjątkowo nieciekawe indywiduum.
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.02.19 11:26
Też tak uważam. Wyjątkowo wstrętna baba. Za namawianie do morderstwa należy zamykać.
anonim2020.02.19 10:34
Powinni go zamknąć. Dewot hipokryta i oszust, Ludzki parch.
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.02.19 11:25
Głęboko wierzę, że ciebie zamkną, zakłamany pasożycie.
anonim2020.02.19 11:49
A ty kim jesteś ? Myślisz ,że lepszy jesteś ,nie jesteś ,popierasz aborcję,a każdy kto popiera ma krew na rękach niewinnych dzieci. .
Jo2020.02.19 10:29
Do wszystkich zaklamujacych rzeczywistość, polecam obejrzeć sobie filmiki jak wyglada aborcja. Najnowsze badania pokazują jak cierpi płód , jak ucieka gdy mu się chce wyrwać kończyny na żywca i zmiażdżyć główkę. ..wy widzicie mała fasolkę,...ale dziecko tej pani było już na tyle duże ,ze można było stwierdzić jego upośledzenie inie byłoby to WCALE BEZBOLESNE!!!!! może wezcie sobie małego krolika i wyrwijcie mu kończyny, przecież to tylko zwierze , nie mówi , nie czuje bólu,...nie zaprotestuje,....co ciężko,,..banda hipokrytów
Aneta Kleszczyńska2020.02.19 10:38
Po pierwsze w 22 tygodniu płód nie ma jeszcze zdolnoaci odczuwania bólu. Po drugie, aborcji takiej ci pokazyja na propagandowych filmach nie wykonuje sie od lat 70. Rozczlonkowuje sie w lonie matki tylko obumarłe plody i tylko pod warunkiem, że inne metody wydostania nieżywego plodu nie zadzialaly. Uposledzenie takie jakie mialo dziecko tej pani mozna juz stwierdzic w 12 tygodniu. Pytanie tylko czy Chazan to przemilczał celowo? I wez sobie ignorancie poczytaj od jakiego tygonia płód zaczyna odczuwac ból.
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.02.19 11:23
Co ty pieerdolisz kobieto? Masz nas za nieuków? Jakim to sposobem wyciągasz dziecko z macicy, która nie ma naturalnego rozwarcia? Takie bzdury to swoim dzieciom opowiadaj, jeśli je masz. Dzieci w łonach matek są zabijane w okrutny i prymitywny sposób. Trzeba być degeneratem, żeby to robić i takim samym degeneratem, żeby przekonywać do tego barbarzyństwa innych.
Pat2020.02.19 11:44
Najmłodszy wcześniak urodził się jakoś w 20-22 tygodniu. Rozumiem, że jakby go po urodzeniu poćwiartować to by nic nie czuł? Zrób to co radzisz innym i sama poczytaj zanim zabierzesz głos. Po drugie, nadal rozczłonkowuje się także żywe płody, także w postępowej Ameryce.
Jo2020.02.19 19:16
To nazwisko Kleszczyńska to twoje prawdziwe ,czy na cześć kleszczy którymi się rozrywa dzieci ignorantko,...bo prawda w oczy kole. Polecam wywiad z Abby Johnson, była aborcjonistka , która dokładnie tłumaczy cała procedurę .
anonim2020.02.19 11:02
Ucieka? Popierrdala po całym brzuchu i chowa się za organami? Jak komandos? Lekarstwa. I to natychmiast. Powodzenia.
Jo2020.02.20 23:45
Piotruś idź się leczyć , może jakiś komandos ci zwoje mózgowe wyprostuje.
ChazanZabijałPolakówOkrutniejNiżHitlerIStalin2020.02.19 10:02
Dewot koniunkturalista Chazan, czyli Królewicz Śnieżka po tysiącu skrobanek.
el2020.02.19 12:37
Czynił zło ,ale zrozumiał to i zmienił swoje postępowanie. Wie czym jest mordowanie dzieci i teraz świadczy przeciw złu i to was boli, bo wie o czym mówi.
Niejestemrobotem2020.02.19 9:53
Mam pytanie do wszystkich obrońców Chazana. Czy naprawdę uważacie, że "lekarz" dla swojego kaprysu miał prawo skazać na cierpienie zarówno matkę (która musiała donosić ciążę i patrzeć na cierpienie umierającego dziecka) oraz tego dziecka, gdzie można to było rozwiązać wcześniej, na etapie płodu, bezboleśnie. Naprawdę uważacie, że dla Waszego kaprysu powinno zmuszać się do tego inne kobiety systemowo? Naprawdę jesteście aż tak złymi ludźmi? Pozbawionymi empatii, uczuć, szacunku do wyborów innego człowieka? W imię czego tego chcecie? Lubicie patrzeć na krzywdę ludzi? Lubicie krzywdzić ludzi?
Jo2020.02.19 10:18
Jakie bezbolesnie człowieku, ....najnowsze badania pokazują ze płód Cierpi i ucieka jak mu się chce rece i nogi wyrywać , na żywca, bo to jej dziecku w momencie kiedy to chciała zrobić było już na takim etapie.
Niejestemrobotem2020.02.19 10:34
Jakie badania człowieku? Uważa się, że płód może odczuwać ból po 28 tygodniu w pl dokonuje się do 24.
Pat2020.02.19 11:41
Po 28? Najmłodszy wcześniak który przeżył urodził się jakoś w 20-22 tygodniu ciąży. Czyli jakby go tak po urodzeniu poćwiartować to by nic nie czuł? Doucz się, potem zabieraj głos.
leszczyna2020.02.21 16:34
Kiedyś uważało się, że noworodek, a nawet niemowlę nie odczuwa bólu i robiono dzieciom operacje bez znieczulenia. Był o tym program w telewizji. Straszny program.
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.02.19 11:19
A co z prawami człowieka prof. Chazana? On nie jest człowiekiem i nie ma praw, do qurwy nędzy? Jakim prawem ktokolwiek śmie zmuszać kogokolwiek do zabijania drugiego człowieka? Hipokryci pieprzeni!
anonim2020.02.19 12:26
Właściwie to zgadzam się z Tobą,Lekarz powinien zgodzić się na rozwiązanie problemu wcześniej,a nie bawić się w idiotycznego obrońce życia,ryzykować swoją reputację dla zlepka komórek.Nawet zasugerować takie rozwiązanie.Przecież niesie ono same korzyści.Matka tryskałaby szczęsciem nie widząc na oczy swojego nienarodzonego problemu.Dziecko zaś,ale co tam dziecko ,ono nie czuje.Powołano je wprawdzie do życia,ale pod warunkiem ,że będzie idealne.Takiemu nieudanemu miłość nieprzysługuje..TYLKO GŁUPI KATOLE bredzą wciąż o jakimś prawie do życia .Ale kto by ich tam słuchał.
espada2020.02.19 16:45
Przestancie uzywac emocji do rozwiazywania spraw! kazde dziecko w brzuchu matki to dziecko! nie kot czy pies! myslcie racjonalnie,po co emocjami sie poslugujecie? fakt pozostanie faktem - TO JEST DZIECKO. LEKARZ NIE MA PRAWA ZABIJAC DZIECKO NAWET JESLI OTO GO POPROSZA.
Niejestemrobotem2020.02.19 19:18
Proponuje zacząć od siebie. W brzuchu matki jest płód. Nie dziecko. Używanie tutaj terminu dziecko to typowe granie na emocjach.
UHty2020.02.19 9:52
Dlaczego on jeszcze nie siedzi w celi wśród cweli !!!
stop idiotom2020.02.19 9:55
Dlatego , że nie wszyscy są takimi idiotami jak ty .
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.02.19 11:15
Dlatego, że ciebie już tam cwelą.
Katolik2020.02.19 9:41
Każda normalna kobieta-matka zrobi wszystko, żeby jej dziecko nie cierpiało. To cierpiało bardzo i umierało długo w imię sumienia pana Chazana. Robaczywego sumienia pana Chazana, pławiącego się w luksusach, które zdobywał lata całe czerpiąc ogromne korzyści z dokonywanych aborcji.
Lecz się!2020.02.19 10:36
Masz spaczony mózg i jesteś ludzkim dnem.Ttwoje poglądy to lewacki syf. Jak świnia bez honoru przebywasz na portalu katolickim i nigdy nie odpowiadasz co cię tu trzyma. Jesteś chora nie mam wątpliwości.
To ja ci życzę2020.02.19 10:50
Żebyś patrzyla na cierpienia swoich bękartów i nie mogła nic zrobić. Amen.
Sebastian Lorenc2020.02.19 11:37
A ja Ci życzę, żebyś nigdy nie musiał przez to przechodzić, żebyś cieszył się zdrowiem swoich dzieci. Bo żadne dziecko nie powinno chorować, cierpieć, umierać.
anonim2020.02.19 11:41
Myślisz że Cynk z Janiną sa w stanie zrobić dziecko? :D Chyba drewniane. Po co w ogóle gadasz z tymi pachami
Sebastian Lorenc2020.02.19 11:54
Nie potrafię nie reagować, jak ktoś rusza moje dzieci.
telewidz2020.02.19 22:27
Tak cie czasem tu czytam i stwierdzam że jestes skonczona swołocz lewacka won!!!
el2020.02.19 13:07
Piszesz,żeby twoje dziecko nie musiało umierać...ale w brzuchu może?
antykatolik2020.02.19 14:48
Rozumiem, że ci co dali Ci Aguś łapkę w dół pod tym wpisem uważają że dzieci powinny chorować, cierpieć i umierać. Jak się z tym czujecie zwyrodnialcy udający katolików?
Trzaska2020.02.19 14:48
Myślicielka z Ciebie ,j ak to poczułaś że to dziecko cierpiało. Jeszcze jedna jasnowidz-ka ?
Sebastian Lorenc2020.02.19 15:03
Znam tylko relację lekarz, z której wynika, że dziecko żyło 10 dni, cierpiało, miało podawane leki przeciwbólowe, ale noworodka w takim stanie mocny lek może zabić, więc tylko częściowo uśmierzano mu ból. Nie oddychało samodzielnie, nie pracowały mu nerki, miało założony cewnik, płuca nie były rozwinięte, układ pokarmowy również,część mózgu była nieosłonięta, widoczna. Matka tego dziecka modliła się o jego śmierć. Ale przecież urodziło się, to najważniejsze, resztę macie gdzieś.
Hanko2020.02.22 16:39
Co ty tu za bzdety bredzisz???zmywaj sie z tego portalu lewacki syfie
Urszula2020.02.27 17:45
Widziałam całą dokumentacje szpitalną noworodka pozornie zdrowego, którą dostarczyła mi matka tego dziecka. Noworodek został wypisany ze szpitala z 10 punktami w skali Apgar. Już w szpitalu matka zauważyła, ze dziecko dziwnie oddycha, ale lekarze ja uspokajali, że wszystko jest w porządku. Po około 2-ch tygodniach dziecko w ciężkim stanie zostało przywiezione do szpitala gdzie stwierdzono kardiomiopatię. Nie zdołano dziecka uratować. Największe wrażenie zrobiły na mnie 2 sytuacje: - zapis postępującego spadku tętna u dziecka liczony co 10 minut i zapis końcowy: tętno 0 - zapis pielęgniarski - dziecko cierpiące Przy rozmowie matka po odczytaniu "Dziecko cierpiące" zalała sie łzami. Opowiedziała co przeżywała kiedy widziała jak cierpi jej maluszek i, że nic nie może na to poradzić. Nie życzę żadnej matce aby musiała uczestniczyć w umieraniu swojego cierpiącego dziecka.
Glaudiusman2020.02.19 9:39
Precz z jurydystycją TSUE w naszym kraju.
Anna2020.02.19 9:38
Klauzura sumienia jest faktem, ale powoływanie się na nią ma swoje granice, które w tym wypadku zostały przekroczone gdyż przysługuje ona każdemu lekarzowi indywidualnie a dyrektor bezprawnie, odgórnie objął nią całą placówkę, co jest ewidentnym nadużyciem. Prawa pacjentki zostały złamane a Państwo Polskie niewiele sobie z tego robi. Mam nadzieję, że wyrok trybunału wpłynie na poprawę przestrzegania obowiązujących przepisów. PS. wiem, że nie wszystkim podoba się dopuszczalność takiej procedury ale pamiętajcie, że nikt was nie zmusza ani do aborcji ani do bycia lekarzem. Chcecie respektowania waszego prawa do wolności sumienia to uszanujcie prawo innych.
J N Kowalski2020.02.19 9:29
Za to co zrobił rodzicom powinien siedzieć. Ze względów humanitarnych powinien dokonać aborcji, bo wiedział że to dziecko urodzi się z rozszczepioną, otwartą czaszką i mózgiem na wierzchu i będzie musiało konać w męczarniach. rodzice musieli trzy tygodnie patrzeć jak to dziecko kona w straszliwych bólach, nic katole nie znajdziecie na jego obrone, dlatego aborcja p pewnych przypadkach musi być
el2020.02.19 12:33
A kto dał Ci prawo decydowania, kto ma żyć a kto nie?
cogito2020.02.19 12:33
Dzisiejsza medycyna potrafi łagodzić każde cierpienie, więc nie wiesz nic o cierpieniu tego dziecka, a diagnoza dotycząca stanu dziecka w łonie matki nigdy nie jest całkowicie pewna. 1. Nie można zabijać dzieci nienarodzonych! 2. Tym bardziej nie można zabijać dzieci tylko dlatego, że coś prawdopodobnie jest źle! 3. Ten przypadek był spowodowany zastosowaniem metody in vitro!
Janka2020.02.19 14:45
Bóg mówi wyrażnie ,5 przykazanie Boże : Nie zabijaj nikogo
enK2020.02.19 20:05
To dziwne, bo ten sam bóg w księdze Liczb instruuje jak wywołać poronienie
gumowa kaczka2020.02.19 9:15
ważne jest zdrowie matki a nie dobre samopoczucie pana nawróconego doktora
Tolek2020.02.19 13:48
I co matka z tego powodu się rozchorowała? gumowa kaczko a może ty zamiast mózgu masz kawałek gumy?
Dam2020.02.19 9:02
Nie chodzi o odmowę aborcji, tylko o celowe nieinformowanie o stanie ciąży. Dr Chazan nie miał powołać się na klauzulę sumienia, gdyż był dyrektorem placówki, a nie lekarzem prowadzącym ciążę. A każdemu, kto uważa, że takie dziecko powinno się urodzić i przez kilka dni konać w męczarniach, zamiast odejść bezboleśnie życzę, aby miał okazję na własnej skórze się przekonać jak to jest. Kłamliwy artykuł, kłamliwy portal. Wielbiciele cudzego cierpienia.
Beno2020.02.19 9:09
Aleś głupi. Nawet zwierze jak cierpi che żyć. A tyś taki litościwy, gorszy jak bydle.
Leo2020.02.19 9:34
Ty durniu nie wiesz co piszesz skur... elu mam nadzieje że nie masz dzieci i nikt z twojej rodziny nie będzie musiał przeżywać co ci rodzice i to dziecko
loki2020.02.19 9:35
Bydlęta to są w sekcie katolików, przykład to jest niejaka matka Teresa zboczona psychopatka.
Niejestemrobotem2020.02.19 9:46
Człowiek to Waszym zdaniem zwyczajne zwierze? Wiecie, że zwierzęta się czasem usypia? A ludzie, którzy cierpią często chcą eutanazji? W tym przypadku ten "lekarz" dla swojego kaprysu skazał na cierpienie zarówno matkę (która musiała donosić ciążę i patrzeć na cierpienie umierającego dziecka) oraz tego dziecka. A można to było rozwiązać wcześniej, na etapie płodu, bezboleśnie.
Urszula2020.02.19 9:59
Głupstwa opowiadasz. Moja babcia chora na raka chciała umrzeć bo nie wytrzymywała bólu. Twierdziła, że gdyby nie silna wiara w Boga to odebrałaby sobie życie. Mój młody sąsiad, alkoholik, chciał wyjść z nałogu, ale nie potrafił. Jak sobie poradził? Powiesił się. Więc nie gadaj tu, że każdy za wszelką cenę chce żyć.
Tad2020.02.19 9:12
Dam,Opamiętaj się, przeczytaj co piszesz i się zastanów.
sale2020.02.19 9:26
A skąd wiesz że aborcja to bezbolesne odejście?
Lucyna2020.02.19 12:17
Myślisz,ze podczas aborcji dzieci odchodza bezbolesnie?To dopiero jest ból gdy są zabijane.
Tolek2020.02.19 13:46
A może ciebie dziadu zacznie ktoś rozrywać na strzępy i powie "przecież to było bezbolesne". Jak takie zakłamane gnidy ta ziemia jeszcze nosi?
Jarek2020.02.19 8:59
Chazan, to szmata, niech powie ile wykonał aborcji. Jeśli wg KK dokonywać aborcji to grzech śmiertelny, to hmm, jakoś nie wierzę w jego nawrócenie. Poza tym jest lekarzem i obowiązuje go przysięga Hipokratesa, każdy lekarz, który nie chce się do niej stosować powinien odejść z zawodu. Tak jak każdy przeciwnik WOŚP powinien mieć oświadczenie woli, że nie chce być leczony sprzętem zakupionym przez WOŚP. I bardzo dobrze - jest lekarzem, albo nie.
Dam2020.02.19 9:05
Może dałoby się uwierzyć w jego "nawrócenie" jakby wszystkie pieniądze zarobione z aborcji wpłacił na jakiś sierociniec albo coś (byłoby tego na nowe 1,5 mln zł). A tak to jest typowym hipokrytą.
anonim2020.02.19 11:43
A skąd wiesz co zrobił,czy nie przeznaczył pieniędzy na dobry cel, nie ma obowiazku pzed tobą się tłumaczyć ,nie musisz wierzyć w jego nawrócenie on nie do ciebie się nawrócił tylko do Boga.
leszczyna2020.02.21 16:47
Niech się jeszcze nawróci z cudzołóstwa i kłamstwa. Niech odda dorobek naukowy na aborcjach zrobiony.
sale2020.02.19 9:24
Czytałeś przysięgę Hipokratesa? Dotyczy ratowania życia, nie zabierania
Janka2020.02.19 14:43
Przysięga Hipokratesa mówi także, że lekarz zobowiązuje się nie podać nikomu, nawet na jego wyraźne żądanie, śmiercionośnej trucizny ani środka na poronienie.
leszczyna2020.02.21 16:45
Prawda. Dlatego sprawa dziecka bez mózgu Chazana nie dotyczyła. Nikt nie domagał się od niego, by robił aborcję.
Wojciech 2020.02.19 8:49
Jeszcze 100 lat temu nikt nie pomyślałby aby zabijać dziecko z przyczyn eugenicznych.Dziś medycyna dla człowieka robi z człowieka nie człowieka. daleko nam moralnie do matek, które wówczas rodziły. z całym szacunkiem, ale to nie po ludzku.
Pisie klamczuchy2020.02.19 8:54
2018 PKB na osobę to 32000$ jeżeli do 2022 umrze 2 młyn seniorów to bez trudu w2022 PKB na osobę wyniesie 38000$ Awansujemy na 37 miejsce i będziemy przed Izraelem Spadną koszty NFZ i ZUS Seniorzy po wyborach maja odchodzić bo to oczekiwana obywatelska postawa
k2020.02.19 18:00
ble ble ble
Anna2020.02.19 9:28
Jeszcze 100 lat temu nie było możliwości określenia stanu płodu, ciężkie choroby, uszkodzenia i deformacje stwierdzano w momencie narodzin a wysoka śmiertelność noworodków była powszechnym zjawiskiem. Moralność matek nie ma z tym nic wspólnego, z resztą losem matek, których dzieci umierały zaraz po porodzie nikt się specjalnie nie interesował. Piękne czasy, co?
loki2020.02.19 9:33
Debilu 100 lat temu nowo narodzone dzieci wyrzucano na śmietnik.
leszczyna2020.02.21 16:44
Dzisiaj też się wyrzuca noworodki, w foliowych torebkach na przykład. A płód wyskrobany gdzie trafia? Lepiej, że do spalarni odpadów szpitalnych?
Moly2020.02.23 20:55
Jeszce 100 lat temu kobiet i dzieci umiraly w porodach jak muchy. Jeszcze dzisaj sa kraje gdzie kobiety nadal umieraja w porodach. Ale , cholera, po ludzku! Jak nobliwie
JS2020.02.19 8:48
To może należałoby zająć się tym Trybunałem Praw Człowieka ? Jeżeli ta nieszczęsna kobieta, która potraktowała formujące się w niej nowe życia jako produkt ewolucji, idąc tym sposobem myślenia też jest produktem ślepej, przypadkowej, bezkierunkowej i na dodatek bezmyślnej ewolucji a produkty nie mają praw, tylko są przedmiotem. Ogromna liczba ludzi stała się w rękach szatana przedmiotem bardzo niebezpiecznej dla nas rozgrywki z Bogiem. Diabeł, czyli ten który oddziela, rozdziela postawił zbyt wiele rzeczy na ziemi do góry nogami abyśmy nie mogli powrócić do Stwórcy. Tak, POWRÓCIĆ ! Króluj nam Chryste - nie antychryście i jego oszukańcza "teoria ewolucji" Pozdrawiam
Dam2020.02.19 9:04
Ale wiesz, że JPII uznał teorię ewolucji? No ale już wielokrotnie tutaj udowodniłeś, że z Chrześcijaństwem masz niewiele wspólnego.
JS2020.02.19 9:33
Teoria ewolucji ma rację w kwestii dostosowania organizmu do otoczenia (warunki, żywność) ale nie w kwestii powstania życia. Z chaosu NIC nie powstanie. Święty Jan Paweł II uznał tą teorię na podstawie informacji, które otrzymał i takie było jego zdanie, przekonanie ale to nie znaczy, że ja też mam tak myśleć w TEJ KWESTII, zwłaszcza gdy mam inne, nowe informacje, których on nie miał. Dlatego nie pisz mi proszę, że z Chrześcijaństwem mam niewiele wspólnego. Naukowcy ukrywają mnóstwo dowodów przeczących teorii ewolucji jako kreatorki życia ! Ale papieżowi ich oczywiście nie pokazali. Pozdrawiam
Urszula2020.02.19 9:51
A co ma wspólnego chaos z teorią ewolucji? Teoria została uznana przez KK i tyle w temacie. Usłyszałam nawet zdanie zatwardziałego katolika, że stwarzanie nie wyklucza teorii ewolucji. Katolicy powinni się na coś zdecydować. Albo uznają tę teorie albo nie. Nie można uznawać jej częściowo. Widać, że nie ma w KK jednomyślności.
JS2020.02.19 10:27
Zależy kto w KK uznał tą "teorię", która może być co najwyżej hipotezą. Obawiam się, że siły masońskie wpłynęły na takie stanowisko KK, które jest sprzeczne z 6 Dniami stworzenia :-D A że Bóg stworzył a nie wykreował wszystko metodą żmudnych prób i błędów, nie mam wątpliwości. Stworzył wszystko tak jak programista przy pomocy słów, instrukcji tworzy światy w pamięci komputera a potem wyświetla je na ekranie, tak Bóg stworzył wszystko Swoim Słowem. Ewolucja nie była Panu Bogu do niczego potrzebna. Szczerze to bałbym się takiego Boga, który popełnia błędy. Nie uznaję teorii ewolucji, ponieważ jest pseudo teorią powstałą "na szybko" do walki z Bogiem. Pozdrawiam
Niejestemrobotem2020.02.19 10:45
Nie jest powstała do walki z Bogiem, tylko do wyjaśnienia jak działa świat. Jak cała nauka zresztą.
JS2020.02.19 11:18
Tak, nauka jest po to abyśmy mogli żyć na tej ziemi i budować Królestwo Niebieskie, Boże Królestwo. Teoria ewolucji nie wyjaśniła ale okłamała nas co do pochodzenia życia. Wraz z odkryciem DNA powinna ona zostać ZLIKWIDOWANA. Pozdrawiam
Niejestemrobotem2020.02.19 11:49
Ależ DNA doskonale potwierdza prawdę o tym, że ewolucja istnieje, zachodziła i nadal zachodzi.
***2020.02.19 21:59
To może być prawda....ale należy dokładnie określić co masz na myśli pisząc "ewolucja".
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.02.19 11:12
BZDURA. Nic takiego nie miało miejsca. Teoria ewolucji, jak sama nazwa wskazuje, jest TYLKO TEORIĄ, niczym więcej.
JS2020.02.19 11:20
To nie jest teoria ale co najwyżej hipoteza ale i nawet na hipotezę już nie zasługuje. Pozdr.
Pet2020.02.19 15:49
Radzę się douczyć czym jest teoria.
JS2020.02.19 17:21
Dzięki za radę. Teoria musi być podbudowana DOWODAMI a tych dla ewolucjonizmu NIE MA i nigdy nie będzie. Pozdrawiam
Niejestemrobotem2020.02.19 9:36
Zajmuj się czym chcesz.Tylko, że Ty w przeciwieństwie do trybunału nie masz żadnej mocy sprawczej. Kościół niestety w Polsce ma i propaguje krzywdzenie ludzi. A co do Twojego wywodu: ludzie, (w tym kobiety) mają prawa, płody nie są równe ludziom, dlatego ich jakieś prawa nie mogą stać wyżej niż prawa kobiet. Tyle. To czy ta kobieta wierzy w ewolucje, kreacjonizm, czy coś innego nie ma tu znaczenia.
JS2020.02.19 9:54
To właśnie nowoczesne ideologie propagują krzywdzenie ludzi a płód też jest człowiekiem tyle, że we wczesnej postaci i jest zdolny do odczuwania bólu, cierpienia i z TEGO względu powinien mieć status wyższy od przedmiotu. Teraz pewnie zwolennicy tzw. aborcji powiedzą, że można dać znieczulenie przed zabiegiem zabicia. Znieczulony jest umysł człowieka, który wydał wyrok śmierci na poczętego człowieka. Kierujący Kościołem Powszechnym popełnili niestety wiele błędów i dlatego mamy takie "prawo" do zabijania CZŁOWIEKA. Gdybyś wiedział(a) coś więcej o świecie niewidzialnym wokół nas, jaka walka toczy się o KAŻDĄ duszę, szybko byś ze strachu zmienił zdanie o wszystkim co do tej pory wiedziałeś (aś). Ale Bóg raczej nie chce aby kochano Go ze strachu. Pozdrawiam
Niejestemrobotem2020.02.19 10:02
Płód nie odczuwa bólu i cierpienia, w początkowym etapie, w późniejszych okresach być może w jakiś ograniczonym stopniu, ale to i tak nic w porównaniu z bólem dni, tygodni cierpienia. Nie istnieje świat niewidzialny. Nie ma walki o dusze. Nie ma Boga. Nie wiem, co jest tego przyczyną, czy błędy personelu, czy odgórne założenia, (chyba pół na pół) ale obecnie kościół katolicki propaguje takie anty-wartości jak kult cierpienia, homofobia, nietolerancja, brak szacunku do inaczej myślących, hipokryzja, chciwość... Dlatego nie chcemy, żeby królował. Pozdrawiam
JS2020.02.19 10:34
Jeżeli twierdzisz, że nie istnieje świat niewidzialny to jesteś niestety na niskim poziomie rozumowania. Jeżeli twierdzisz, że nie ma Boga, to nic nie wiesz o świecie w którym przyszło ci króciutko żyć. Zachęcam do poszukiwań, później jak ujrzysz swoje ciało nad którym będziesz sie unosić będzie już za późno aby cokolwiek naprawić. DZIAŁAJ ! SZUKAJ PRAWDY ! Nie sugeruj się tym co ci mówią ale sam(a) zacznij myśleć niezależnie, trzeźwym, wyciągającym proste i logiczne wnioski przyczynowo-skutkowe, rozumem. Nie chcesz cierpieć to nie musisz ale nie zabraniaj tego innym. Kościół już od początku stał się obiektem ataku niewidzialnych sił zła a od niedawna został opanowany przez siły szatańskie w nie małym już stopniu i dlatego mamy takie czasy odejścia od wiary. Ale to się wkrótce zmieni i nastanie zupełnie inny świat, taki jak był za czasów Adami i Ewy. Nie chcesz w nim żyć ? Ja bym bardzo pragnął ale jestem niegodzien (:-( Pozdrawiam
Niejestemrobotem2020.02.19 10:41
A co niby wskazuje na istnienie tego niewidzialnego świata? Albo na istnienie boga/bogów? Nie zabraniam nikomu cierpieć, ale i nikogo nie chcę do tego zmuszać. Kościół zaś np. zakazem aborcji chce. I to jest ta różnica. A może to właśnie kościół jest ten zły, pomyślałeś o tym? Nie, nie chcę żyć w takim świecie jak za Adama i Ewy, bez ubrań, kultury, technologi, zajęcia, perspektyw.
JS2020.02.19 17:27
Gdybyś miał(a) chęci i zaczął(a) byś szukać sygnałów obecności Kogoś ponad nami, wierzę że Ten Którego byś szukała poprowadziłby ciebie do Prawdy. Ale tylko wtedy gdybyś intelektualnie uczciwie podszedł(a) do dociekań. Gdyby nowe życie nie było tak BARDZO ważne i dla Stwórcy i dla nas, myślę że Kościół zachowałby się jak ateistyczni ideologowie-pomysłologowie i nie broniłby go. MUSI być OGROMNIE ważny powód aby dać żyć nowo poczętemu człowiekowi. Dowiemy się o nim po drugiej stronie życia. Pozdrawiam
Niejestemrobotem2020.02.19 10:09
Płód nie odczuwa bólu, do pewnego momentu, później w ograniczonym zakresie, ale i tak o wiele mniej niż dziecko, które się narodzi w takiej sytuacji. Kościół to obecnie organizacja, która propaguje anty-wartości (homofobia, nietolerancja, chciwość, hipokryzja). Nie ma świata niematerialnego, Boga. Jako bohater literacki właśnie strachem utrzymywał swoją władzę. Nie jest on postacią, którą mógłbym kochać, a nawet lubić.
espada2020.02.19 16:40
PLODY NIE SA ROWNE LUDZIOM?SERIO?A TO KOTY W BRZUCHU MATEK SA?MOZE PSY?!
leszczyna2020.02.21 16:42
Istota problemu z Chazanem polega na tym, że postępował nielegalnie i nieuczciwie. Rzetelna postawa z jego trony budziłaby szacunek i być może odwiodła kobietę od zamiaru aborcji. Osobny problem to medyczny aspekt tej sprawy. Wobec masywnego wodogłowia kobieta była stale zagrożona, gdyż mogło to skończyć się jej śmiercią. W razie porodu fizjologicznego dziecku trzeba by było miażdżyć głowę, by je wydostać na zewnątrz.