Obie "Los Angeles Times" i "USA Today" odmówiły zamieszczenia reklamy, podczas gdy "Chicago Tribune" zgodziło się na wersję z innym zdjęciem 20-tygodniowego dziecka w macicy.

- Zakrawa na ironię, że dokładny model płodu był zbyt kontrowersyjny, kiedy prawdziwe abortowane dzieci są żyjącymi ludźmi, którym krew pulsuje w żyłach. - powiedziała CNA Marissa Cope, dyrektor ds. marketingu i badań w Heroic Media.

Większe gazety, które opublikowały reklamę bez zastrzeżeń, to: "New York Times", "The Washington Post", "The Wall Street Journal". Część gazet puściła reklamę z adnotacją, że jest to reklama opłacona, informowała Cope.

Cope nazwała odrzucenie "rozczarowującym, ale nie zaskakującym".

Celem reklamy było zwiększenie świadomości rozwoju dziecka w 20 tygodniu ciąży. Kongres rozważa obecnie bowiem ustawę, która mogłaby zabronić aborcji powyżej 20 tygodnia ciąży.

Istnieją dowody na to, że dzieci zaczynają odczuwać ból ok 20 tygodnia ciąży.

18 czerwca Izba Reprezentantów przegłosowała Pain-Capable Unborn Child Protection Act, który uniemożliwi aborcję po 20 tygodniu ciąży.

Jest w nim napisane: "istnieją znaczące dowody medyczne na to, że nienarodzone dziecko jest w stanie doświadczać bólu przynajmniej 20 tygodni po zapłodnieniu jeśli nie wcześniej".

Pomimo, że ustawa przeszła etap Izby, musi jeszcze zostać przegłosowana przez Senat, a Biały Dom już sugerował, że jeśli wyląduje na biurku prezydenta Obamy, to ten ją zawetuje.

Zdaniem prezydenckiej administracji ustawa ma "okazywać pogardę dla zdrowia i praw kobiet, roli jaką pełni lekarz w podejmowaniu decyzji dotyczących opieki zdrowotnej i konstytucji.

Podobna ustawa została przegłosowana przez teksańską Izbę 9 lipca i teraz ma być rozważana przez Senat.

Cope powiedziała: "Wiemy, że opinia publiczna nie czuje się komfortowo zwracając honor dzieciom abortowanym po 20 tygodniu. Prawda o aborcji jest niewysłowiona - druzgocąca; i to jest problem, z którym próbujemy się zmierzyć."

Heroic Media wypuściły także serię telewizyjnych zachęcających kobiety znajdujących się w niechcianej ciąży by miast abortować, oddały swe dziecko do adopcji.

Reklamy spowodowały setki kontaktów z partnerem Heroic Media - Bethany Christian Services, która to instytucja zapewnia zasoby i doradztwo adopcyjne.

Cope powiedziała, że celem Heroic Media jest pomagać kobietom w kryzysowej ciąży i proponować alternatywę dla aborcji, a także, że będę kontynuować swoje działania pomimo oporu, z jakim się spotykają.

- Jesteśmy wdzięczni, tym którzy nas wspierają, którzy umożliwiają nam korzystanie z mediów dla ratowania życia i zmieniają serca i umysły ludzi w całym kraju, codziennie".

MCC/CNA