Czy Polska będzie miała broń jądrową? Rosja wściekła, Niemcy się niepokoją - zdjęcie
23.05.20, 10:09Samolot F-16/Wikipedia.com

Czy Polska będzie miała broń jądrową? Rosja wściekła, Niemcy się niepokoją

55

Zaczęło się od wpisu ambasador USA w Polsce Georgette Mosbacher, która zasugerowała, że jeśli Niemcy w ramach NATO nie chcą utrzymania odpowiedniego poziomu broni jądrowej, to może warto o tym porozmawiać z Polską i Polska będzie zainteresowana arsenałem nuklearnym.

Obecnie w „Tygodniku TVP” możemy przeczytać:

- Nasz kraj jest na celowniku rosyjskich rakiet. Dlatego potrzebne jest odstraszanie nuklearne NATO. Broń atomowa jest zabójczo groźna, ale jeśli jest pod właściwą kontrolą, stanowi najlepszą gwarancję pokoju.

Oraz:

- Temat ten pojawiał się jeszcze potem okazjonalnie, ostatnio w lutym 2019 roku, gdy w rozmowie z „Der Spiegel” minister spraw zagranicznych Jacek Czaputowicz nie wykluczył dyslokacji na terytorium Polski pocisków nuklearnych NATO. Minister zastrzegł wprawdzie, że rząd polski wcale sobie takiego scenariusza „nie życzy”, ale – jak dodał – „wszystko zależy od tego, jak Rosja zachowa się w przyszłości i czy będzie kontynuować swoją agresywną politykę zbrojeń”.

Dalej Konrad Kołodziejski w swoim artykule wyjaśnia:

- Trzeba sobie uświadomić, że krótkotrwała burza rozpętana wokół rzekomego pomysłu przeniesienia amerykańskiej broni jądrowej do Polski, wcale naszego kraju tak bardzo nie dotyczy. Chodzi bowiem głównie o relacje niemiecko-amerykańskie, w tym także gospodarcze. Niemcy – podobnie jak Włochy, Turcja, Belgia i Holandia – należą do wspomnianego już programu Nuclear Sharing. Zakłada on, że w przypadku konfliktu zbrojnego, część rozmieszczonych na terytorium tych państw amerykańskich bomb termojądrowych zostanie przekazana pod ich komendę.

Jak dalej wskazuje autor Niemcy są zaniepokojone faktem, że część arsenału amerykańskiej broni jądrowej może trafić do Polski. Rosja z kolei jest z tego powodu wręcz wściekła.

 

mp/tygodnik tvp

Komentarze (55):

ladychapel2020.05.26 10:33
BOMBY!!! Dejta nam katolikom Polakom BOMBY! WINCYJ BOMB NOM DEJTA!!!!
anonim2020.05.28 23:50
To katolicy Polacy zrobią Apokalipsę i wcześniej spotkają się ze swoim ukochanym Panem !!!!!!!!!!!!!!!
katolicka kretynizacja polski2020.05.24 9:24
pochowali się znowu pisowscy socjaliści mordy w kubeł i ani mru mru dodasz też się schował ogłosił za to niedawno wszechstronne strategiczne partnerstwo z komunistami chińskimi a premierek witał chińskie maseczki na lotnisku takich mamy to prawaków
Motyl2020.05.24 8:46
Kupmy bombe termobaryczną,rozsiewacz sztucznej mgły,czapkę niewidkę i kije samobije.Wtedy z pewnością poprawi się nasze bezpieczeństwo.
otto2020.05.23 23:50
Niemcy – podobnie jak Włochy, Turcja, Belgia i Holandia nie graniczą bezpośrednio z nieobliczalną, agresywną i totalitarną Rosją, a mimo tego posiadają na swoim terytorium broń jądrową. Polska zagrożona bezpośrednim atakiem szaleńca, który otwarcie ćwiczy atak nuklearny na Warszawę, takiej broni nie posiada. Absurd..
Reytan2020.05.23 18:10
Gadajcie tak dalej,komuchy z Konfederacji,niech sie Polacy sami przekonaja,jaka z was jest pseudo-prawica,pseudo-katolicy I jacy rosyjscy lokaje.
Reytan2020.05.23 18:06
Amerykanie publicznie zaczeli mowic o polskiej broni atomowej,i juz tylko to zmienilo geopolityke Polski na zawsze Rosjanie I Niemcy moga sie wsciekac,a to juz ,co bylo ne vrati. Plany sojuszu rosyjsko-niemieckiego leza w grobie. My lubimy Amerykanow,i nienawidzimy imperialistycznej I agresywnej Rosji. I widzimy,ze Komuna razerm z Konfederacja maniakalnie nienawidza Polski,i sa zwiazani z interesami rosyjskimi. Korwin od razu zabral glos,i w imieniu Rosji,zagrozil rosyjskim zniszczeniem Warszawy. Te rosyjskie kanalie agenturalne musimy zdelegalizowac. One chca nas pozbawic Niepodleglosci,a potem zabic.
Rafał2020.05.23 19:48
Nic dodać nic ująć Niemcy i Rosjanie zawsze byli zaniepokojeni kiedy Polska była Niepodległym i Suwerennym Krajem, tak właśnie było w Latach 1918 - 1939, ale powinni wiedzieć, to już nie te czasy kiedy swobodnie mogli robić nas Naród Niewolników.To co udało im się w 1939 roku, teraz im się uda. Amen !
anonim2020.05.24 2:34
Idioto, Niemcy się cieszą, bo nie zostaną odwetowo obsypani ruskimi atomówkami. Typowa logika tępego pisdzielca.
taro2020.05.24 11:10
mylisz sie,niemcy maja lotniska, porozrzucane pasy startowe, ktore w Polsce podczas pierwszego ataku i tak zostalyby zniszczone, Cale zaplecze NATO toczyloby sie dalej nadal przez niemcy, dlatego musza byc rowniez zniszczone, co oznaczaloby,ze zachodnia europa po zniszczeniu RFN lub jej czesci zostalaby podzielona na male wysepki. Nic by sie nie zmienilo po przesunieciu glowic atomowych o 200,czy 400km. No moze tylko dwa punkty, w jednym to,ze zamiast wielu pojedynczych eksplozji w kilotonach nad naszymi miastami zaplanowanymi w latach 70-tycvh, to w dzisiejszych czasach byloby to wiecej megatonowych detonacji.a w drugim skrocilby sie czas lotu o kilka minut natowskich/amerykanskich rakiet.
Wg2020.05.23 16:31
Po co wypisywać takie nierealne bzdury .
oficer LWP2020.05.23 16:25
pisowskie sny o potędze, wystarczy słowo Rosji, że jak będzie broń jądrowa w Polsce to oni sprzedadzą ją Iranowi i wtedy zagrozi to żydom i co zrobi judesej z USA? wybije wam ten głupi pomysł tak jak wybili Morawieckiem z głowy depolonizacje mediów, opodatkowanie amerykańskich firm czy zmieniona na rozkaz żydów ustawę o IPN w 9 godzin
nie ma dymu bez ognia 2020.05.23 16:04
Broń nuklearna w Polsce czy w Niemczech nie ma żadnego znaczenia. Wystarczy na mapv popatrzeć. W Polsce jedynie może być taktyczna broń nuklearna, średniego zasięgu. Dla strategicznej odległość nie ma znaczenia. Żeby takową broń była w Polsce niezbędne są wielomiliardowe wydatki ze strony USA. Potrzebne są bunkry aby wytrzymały atak konwencjonalny, nuklerany i były operacyjne. Ale sam fakt, że kto wie, że może już jest, że być może już wkrótce.. powoduje rozwolnienie na Kremlu!
Reytan2020.05.23 17:54
Bunkry takie,jak opisujesz ,sa potrzebne dla transkontynentalnych rakiet.
i na takich idiotów jak ty!2020.05.23 18:06
Nie krępuj się i pisz cyrylicą towariszcz. W Polsce ciebie nie ma, nie twój problem.
droma2020.05.23 15:33
ruskie ,czy chcecie czy nie bedziemy mieli bron atomowa ,czytaj uwaznie ; upadek komuny ,polaczenie niemiec ,rozpad bandyckiego zssr ,,wszystko do dla was niewolnikow bylo nie do pomyslenia ,a sie stalo ,czytaj od poczatku ...
Olej2020.05.23 14:55
Program Nuclear Sharing. Dla Polski ? Jak najbardziej !!!!!!! Najlepsza gwarancja naszego bezpieczeństwa !!!!! Rakiety i to w takiej ilości aby mogły dokonać tego co Sowiety planują zrobić innym, min. Polsce.
Niejestemrobotem2020.05.23 15:58
Nosz zaraz mnie coś trafi z tymi rakietami! W ramach nuclear Sharing są bomby lotnicze. Nie żądne rakiety, tylko bomby, które się podczepia poda samolot i on leci z nimi i je zrzuca na cel (jak doleci). I o to jest cała akcja, że Niemcy usuwają samoloty, które je przenoszą, a USA nie chce certyfikować Eurofighterów do tego zadania, tylko chce wmusić Niemcom swoje eFy. P.S. Zawsze NATO planowało bardziej agresywne używanie broni jądrowej, bo nie chciało podbijać ZSRR, więc miało gdzieś, czy z ZSRR zostaną zgliszcza, ZSRR planowało bardziej ograniczone użycie, bo chciało zdobyć nienaruszony zachodni przemysł.
oficer LWP2020.05.23 16:19
nie stać ciebie pisowski geniuszu, jeden okręt budujesz już 20 lat i zabrakło pieniędzy na uzbrojenie do niego, czy wy pisowcy wszyscy jesteście już tak ogłupieni przez tvPIS, skąd ty na to pieniądze weźmiesz, pamiętasz jak Morawiecki parę lat temu przed kamerami kład stępkę pod prom? i co?pieniędzy nie ma, stępka rdzewieje, ty chcesz broń nuklearna mieć jak na uzbrojenie jednego okrętu nie masz? pamiętasz jak Polska kupiła rakiety Jasmm? zapomniano ci powiedzieć,, że bez kluczy startowych, bez wsparcia radioelektronicznego i satelitarnego bo nie było na to pieniędzy, grube miliny wydane na to aby sobie poleżały, nikt wam pisowcom nie pozwoli na żadną broń jądrową, możecie sobie w tvPIS sny o potędze opowiadać i marzyc, marzyć, .... marzyć, uzbrój choć okręt, i pytanie o ile mają na to wzrosnąć podatki
Olej2020.05.23 17:09
Kiedyś my ,,pisowcy'' marzyliśmy i śniliśmy, że Polska będzie wolna, nie będzie w niej sowieckich garnizonów i nadzorców z KGB, że. Śniliśmy prawie że nie do pomyślenia, że Polska będzie w Pakcie Północno Atlantyckim, że wojska amerykańskie będą na terenie Polski. Wyśniliśmy sobie sen, który opatrznością Boską stał się faktem. Cóż dodać ciągle śnimy i modlimy się o spokój i pokój, i żeby sowiecki ,,patron'' był jak najdalej od nas. A czas biegnie, młyny sprawiedliwości Boskiej mielą powoli, i cokolwiek będzie broń atomowa w Polsce będzie, i będzie to najtańsza i najskuteczniejsza argumentacja wobec sowietów. A sprawa rakiet czy bomb lub sposobu przenoszenia. Kiedyś były rakiety Pershing I i II Za prezydentury R. Reagana, rakiety Cruise, latające na bardzo niskim pułapie, rakiety z ładunkami neutronowymi. Dobre na początek. I tak np. 50 takich rakiet załatwia problem sowieckich uderzeniowych dywizji na kierunku warszawskim. resztę załatwi uderzenie strategiczne USA. Automatycznie wraz z lokalizacją broni atomowej USA nie tylko w Polsce ale w całej Europie Środkowej zmienia trwale i dla sowietów, bezpowrotnie, europejski układ sił i całą geopolitykę amerykańską. Jestem przekonany, że ta zmiana jest kwestią czasu i konieczności.
JanP2020.05.23 14:37
Co za bzdety. Broń jądrowa jest nam potrzebna, jak świni siodło.
Onuca Putina2020.05.23 13:53
Jeśli chcemy prawdziwej suwerenności to musimy mieć broń atomową.
igor2020.05.23 13:41
Warto sobie uświadomić, że w latach '70 i 80' w Polsce miała miejsce dyslokacja pocisków nuklearnych Armii Czerwonej. Ludowe Wojsko Polskie nie miało wpływu na ich użycie. Po opuszczeniu Polski przez wojska ZSRR, sprawa wyszła na jaw.
oficer LWP2020.05.23 13:29
dać PIS-owcom broń jądrową to tak jak dać małpie brzytwę, zresztą żandarm tego świata judesej dwóch państw na to cymbałom pisowskim nie pozwoli, pisiorstwo ma do odegrania rolę na scenie w teatrze pt. "smoleńsk" i jedynie co mogą to kupować u judeseja drogo broń, której samodzielnie nie będą mogli użyć oraz utrzymywać za pieniądze głupiego goja jankeskich żołdaków
taro2020.05.23 15:56
ty masz doswiadczenie z niebezpieczna amunicja,dlatego jako zolnierz w ludowej polsce miales do strzelania 5 naboi,.4 aby sobie przepomniec ostatnie strzelanie, a piaty w lepetyne.
oficer LWP2020.05.23 16:09
idiota czy pisowski głupek, może oba ? pomyłka, ten piaty był dla ciebie
Saki Faki2020.05.23 12:58
Tak, broń jądrową tego polityka co miał rozum w pięcie.
Piotr2020.05.23 12:58
Rakiety w Polsce to samozagłada w przypadku wojny. Ale będziemy uchronieni od POLIN i osiedlania się warstwy zarządzających nami - nieŻydami. Wybór jest trudny. Jedyny ratunek to potwierdzenie Aktu Dagome Iudex z 996 roku. [Jeśli prezydent JAJAKO i hierarchia KK przypomni sobie co to jest].
Polexit2020.05.23 12:12
PROTESTUJEMY!!! Elektrowni jądrowej nie możemy mieć, bo to niebezpieczne, ale to gó-wno to już możemy mieć, bo to poprawi nasze bezpieczeństwo - co za hipokryzja. Proponuję decydentom wziąć do swoich mieszkań po 100 kg TNT - myślę, że będą czuć się bezpieczniej. D-e-b-i-l-e!!!!!!!!!
heinrich2020.05.23 11:47
Wszyscy mocni w gębie a przestraszyli się malutkiego wyimaginowanego wirusa. Wystarczy Was trochę postraszyć i robicie w gatki.
Urszula2020.05.23 11:17
Dać Polsce pod rządami PiS broń jądrową to tak jak głupkowi wręczyć odbezpieczony granat. Nic z tych rzeczy się nie wydarzy, a gadać sobie można. Polska i broń jądrowa?! Z czym do ludu.
Niejestemrobotem2020.05.23 13:33
Ależ ona nie będzie Polska. Nawet jeśli, to będą ona w Polsce, ale w bazach amerykańskich, obsadzanych przez Amerykanów, a nasi nawet tych bomb nie będą oglądać, już nie mówiąc o tym, żeby mieli cokolwiek do powiedzenia w kwestii ich użycia.
les2020.05.23 15:49
a tobie baterie bez wibratora, to i tak by cie koplo.
MaxFiend2020.05.23 11:08
Typowe dyplomatyczne stroszenie piórek. Polska nie będzie miała żadnej z takich broni. Będzie miała co najwyżej jednostki USA dysponujące bronią jądrową stacjonujące na terenie Polski i to może wkurzać Rosjan. W zamian rozmieszczą rakiety średniego zasięgu z głowicami atomowymi w Kaliningradzie i to będzie dużo bardziej niebezpieczne dla NATO. Co do Polski i naszej armii: przecież nawet nie mamy kodów serwisowych do własnych F-16. :-D
igor2020.05.23 13:44
Polska w PRL-u miała taką broń pod zarządem Armii Czerwonej, rakiety nuklearne wywieziona w latach '90
MaxFiend2020.05.23 14:56
Przykro mi bardzo, ale nie miała. Miała ją za to sowiecka armia w eksterytorialnych enklawach na terenie Polski, do których Polacy nie mieli dostępu.
igor2020.05.23 16:29
Przecież napisałem "pod zarządem Armii Czerwonej". "Miała" to kolokwializm. Nie przesadzaj.
Mirek2020.05.23 11:03
Najlepszym straszakiem jest broń jądrowa . Gdyby Ukraina nie zrzekła się dobrowolnie broni jądrowej to dzisiaj Ruski by ich nie zaatakowali i Krym dalej należałby do Ukrainy . Ale naiwni Ukraińcy uwierzyli w gwarancje Zachodu i Rosji i dzisiaj krew się leje w Donbasie . Dlatego Polska powinna jak najbardziej zabiegać o zainstalowanie w Polsce broni jądrowej a wówczas Kacap będzie siedział cicho jak mysz pod miotłą .
oficer LWP2020.05.23 13:30
gdyby się nie zrzekła to dzisiaj oddałbyś im wszystko do Wisły bo takie mają żądania,
Niejestemrobotem2020.05.23 13:31
Ta broń jest i będzie amerykańska. I będą to bomby lotnicze, które jeśli USA zechce to wywiezie jednym transportem. Tyle będą warte u nas co są i w Niemczech.
katolik2020.05.23 10:37
po co taka broń , wystarczy biologiczna-koronawirus, wykończy wszystkich, bez miliardow na zbrojenia. Czy człowiek chce wojny, jakie ma prawo żeby jej chcieć?
Grizzly2020.05.23 10:25
Izrael ma to i Polska może mieć!
MaxFiend2020.05.23 15:02
Izrael ma powielający reaktor atomowy Dimona. Polska jakoś ich nie ma i nikt nie sprzeda Polsce plutonu na atomówki :-D
oficer LWP2020.05.23 16:29
czy taki ynteligent jesteś? żydy z USA czy Izraela ci na to pozwolą? oto skutek kształcenia w gimnazjum, już raz żydy pokazali co potrafią jak na ich rozkaz cały zażydzony PIS zmieniał ustawę o IPN a pachoł żydów Duda na klanie ja w pospiechu podpisywał
anonim2020.05.28 23:43
Oczywiście, jak Żydzi przejmą kraj obiecany !!!!!!!!!!!!!
donoszę Iwan Heintz Bąk z Zoppot2020.05.23 10:15
Polska powinna posiadać własną broń nuklearną - od Izraela (tej której nie mają) lub amerykańską. Pozwoli to reakcję na próbę zrobienia z Polski nuklearnej pustyni; przez Kacapów. Mając broń A - zmusimy Ruskich na przesterowanie Iskanderów tylko na Germany nie posiadającej broni A. Ze względu na apel biskupów oraz bauerów pracujących w Polsce sezonowo - Polska mogła by udzielić jakiś gwarancji Niemcom
Niejestemrobotem2020.05.23 13:30
Ale własnej mieć nie będziemy. Poza tym, broń przenoszona przez samoloty, ma tą wadę, że łatwo można wyeliminować możliwość jej użycia.
Art2020.05.23 18:29
Oczywiście nie masz bladego pojęcia o czym piszesz. Nikt nam nie da żadnej broni atomowej. Ani nie pozwoli nad nią pracować. Z bardzo prostego powodu. To zachwiałoby równowagę strategiczna w Europie i wprost zmusiło Rosję do ostrej gry. Nikt nie jesT tak głupi żeby do tego dopuścić. Nota Bene. Rosja nie jest wściekła. Rosja ma to w d., bo wie ze nic takiego nie będzie miało miejsca. Fronda sama się tym podnieca od tygodni.
katolicka kretynizacja polski2020.05.23 10:13
Polska nie będzie miała żadnej broni jądrowej tylko udostępni amerykanom miejsce do jej rozlokowania i nie będzie miała żadnego wpływu na to jak, kiedy i w jakim celu będzie użyta w razie czego, PiSowskie głupki!
Grizzly2020.05.23 10:25
Won ruski cwelu!
Mirek2020.05.23 10:58
Głupkiem to ty jesteś baranie .
[email protected]2020.05.23 12:35
Kisiel zamiast mózgu. Charakterystyczne dla lewackich ścierw. Chociaż w tym wypadku uważam, że po drugiej stronie siedzi po prostu głupi gówniarz i usiłuje się dobrze bawić w stylu Trzaskowskiego.
Niejestemrobotem2020.05.23 13:29
Niestety, ale masz 100% racji. A Frondelki tylko minusują :(
Lewacka Kretynizacja Świata2020.05.23 15:32
A płatny lewacki troll znowu potwierdza mój nick! Oby tak dalej! Każdy jego prymitywny bełkot mówi mi, że mam rację!!! hehehehehehehe
Jan Statystykiewicz2020.05.23 18:01
Dzisiaj pierwszy raz się z Panem zgadzam. Od posiadania własnej broni do rozmieszczenia obcych , nawet przyjaznych wojsk, które są w nią wyposażone, jest daleka droga.