27.11.17, 08:10

Cukier biała śmierć, jędząc słodko kopiesz sobie grób!!!

Nadużywanie cukru nie tylko niszczy zęby i kości ale dosłownie rujnuje cały organizm człowieka i zaburza prawidłowe funkcjonowanie niemal każdego organu, silnie zakwasza, powoduje raka ......

W roku 1957 dr William Coda Martin  sklasyfikował cukier rafinowany jako truciznę, ponieważ jest on pozbawiony swoich sił witalnych, witamin i substancji mineralnych. „To, co zostaje, zawiera czyste, rafinowane węglowodany. Ciało nie może wykorzystywać tej rafinowanej skrobi i węglowodanów, jeśli nie występują razem z nimi usunięte białka, witaminy i substancje mineralne. Natura dostarcza tych elementów w każdej roślinie w ilościach wystarczających do metabolizowania zawartych w niej węglowodanów. Nie ma środków występujących w nadmiarze dla innych dodanych węglowodanów. Niekompletny metabolizm węglowodanów powoduje tworzenie «metabolitów toksycznych», takich jak kwas pirogronowy lub nienormalne cukry zawierające 5 atomów węglaKwas pirogronowy akumuluje się w mózgu isystemie nerwowym a nienormalne cukry w czerwonych krwinkach krwi (w wyniku obniżenia jakości tych krwinek może pojawić się anemia). Te toksyczne metabolity zakłócają oddychanie komórek, które nie mogą zapewnić odpowiedniej ilości tlenu dla przeżycia i normalnego funkcjonowania organizmu. Z upływem czasu niektóre z komórek obumierają. To zakłóca funkcje części ciała i staje się początkiem chorób degeneracyjnych”.

Cukier rafinowany jest szkodliwy, gdy jest spożywany przez ludzi, ponieważ dostarcza tylko to, co żywieniowcy określają jako „puste” lub „gołe” kalorie. Brak w nim naturalnych substancji mineralnych, które obecne są w korzeniu buraka cukrowego. Co więcej, cukier jest gorszy od innych rzeczy, ponieważ drenuje i wypłukuje z organizmu cenne witaminy i substancje mineralne z powodu wymagań procesu trawienia, detoksykacji i eliminacji, co wpływa na cały system. Równowaga jest tak ważna dla naszych ciał, że mamy wiele dróg, aby zabezpieczyć się przed nagłym szokiem spowodowanym dużym spożyciem cukru. Substancje mineralne takie jak sód (z soli), potas i magnez (z roślin) oraz wapń (z kości) są mobilizowane i wykorzystywane w przemianie chemicznej; wytwarzane zostają neutralne kwasy, które próbują przywrócić równowagę kwasowo-zasadową krwi do normalnego stanu. Spożywany codziennie cukier powoduje wytworzenie ciągłego stanu nadmiernego zakwaszenia i konieczne staje się pobieranie coraz większej ilości pierwiastków z głębi ciała w celu przywrócenia równowagi. W końcu w celu zabezpieczenia krwi, z kości i zębów zostaje pobrane tyle wapnia, że powstaje próchnica zębówosteoporoza i rozpoczyna się ogólne osłabienie.

Cukier jest szybkim źródłem energii i gdy mamy go pod dostatkiem, organizm wykorzystuje go, zamiast naruszać odłożone zapasy tłuszczu. Ale ty nie chcesz spalać cukru, jeśli twoim celem jest spalenie tłuszczu. Jedzenie cukru powoduje też zaparcia. Rafinowany cukier, oczyszczona mąka i inne składniki słodyczy nie zawierają błonnika, koniecznego do sprawnego funkcjonowania jelit.

 

  • Uszkadza układ odpornościowy.

     

  • Zaburza równowagę minerałów i witamin w organizmie.

     

  • Może powodować wzmożoną aktywność, zdenerwowanie, trudność koncentracji, u dzieci rozkapryszenie.

     

  • Podnosi stężenie trójglicerydów.

     

  • Obniża reakcję obronną na infekcje bakteryjne.

     

  • Może spowodować uszkodzenie nerek.

     

  • Obniża dobry cholesterol HDL, może podwyższać zły cholesterol LDL.

     

  • Prowadzi do niedoboru chromu.

     

  • Ułatwia wystąpienie raka piersi, jajników, jelit, prostaty i odbytu.

     

  • Zwiększa poziom glukozy i insuliny na czczo.

     

  • Powoduje niedobory miedzi.

     

  • Zaburza wchłanianie wapnia i magnezu.

     

  • Osłabia wzrok.

     

  • Podnosi poziom neurotransmitera – serotoniny.

     

  • Może powodować hipoglikemię – obniżone stężenie cukru we krwi.

     

  • Może powodować nadkwasotę.

     

  • Podnosi poziom adrenaliny u dzieci.

     

  • Pogłębia zaburzenia wchłaniania u osób z problemami jelitowymi.

     

  • Przyspiesza starzenie się organizmu.

     

  • Ułatwia wpadnięcie w alkoholizm.

     

  • Powoduje psucie się zębów.

     

  • Przyczynia się do otyłości.

     

  • Zwiększa ryzyko choroby Crohna – zapalenia jelit i owrzodzenia jelita grubego.

     

  • Pogłębia chorobę wrzodową.

     

  • Zaostrza objawy artretyzmu.

     

  • Zaostrza objawy astmy.

     

  • Może spowodować infekcję Candida albicans (drożdżyca, kandydoza, grzybica układu pokarmowego – grzybica jelit).

     

  • Może wywołać grzybicę różnych narządów (w tym grzybica pochwy ).

     

  • Może spowodować powstanie kamieni żółciowych.

     

  • Może wywołać choroby serca.

     

  • Może wywołać zapalenie wyrostka robaczkowego.

     

  • Może zaostrzyć objawy SM – stwardnienia rozsianego.

     

  • Może spowodować hemoroidy.

     

  • Może spowodować pojawienie się żylaków.

     

  • Zwiększa odpowiedź na glukozę i insulinę u kobiet stosujących pigułki antykoncepcyjne.

     

  • Prowadzi do paradontozy.

     

  • Przyczynia się do osteoporozy.

     

  • Powoduje zakwaszenie śliny.

     

  • Zmniejsza wrażliwość insulinową.

     

  • Prowadzi do zmniejszenia tolerancji glukozy.

     

  • Może zmniejszyć poziom hormonu wzrostu.

     

  • Może podwyższyć cholesterol.

     

  • Może zwiększyć ciśnienie krwi.

     

  • Powoduje senność i zmniejszoną aktywność u dzieci.

     

  • Może wywoływać migreny.

     

  • Zaburza absorpcję białka.

     

  • Powoduje alergie pokarmowe.

     

  • Wywołuje cukrzycę.

     

  • Może spowodować zatrucie ciążowe.

     

  • Może wywołać egzemę u dzieci.

     

  • Może spowodować chorobę wieńcową.

     

  • Może uszkodzić strukturę DNA.

     

  • Może zmienić strukturę białka.

     

  • Może przyspieszyć starzenie się skóry zmieniając strukturę kolagenu.

     

  • Może spowodować zaćmę.

     

  • Może spowodować rozedmę płuc.

     

  • Może spowodować arteriosklerozę.

     

  • Może zwiększyć ilość wolnych rodników we krwi.

     

  • Obniża zdolność funkcjonowania enzymów.

     

  • Nasila aromatazę, obniża testosteron, zwiększa poziom złych estrogenów, obniża dobrych

     

  • Powoduje cuchnące stolce, luźne stolce, zaparte stolce,kamykowate stolce, cuchnące gazy, zapalenie okrężnicy, hemoroidy, krwawienie przy oddawaniu stolca, konieczność używania papieru toaletowego

     

  • Powoduje obniżenie erekcji i libido a także problemy z płodnością.

     

  • Powoduje krwawienie dziąseł i hemoroidy

     

  • Wywołuje zakwaszenie organizmu

     

  • Na skutek długotrwałego spożycia nadmiaru cukrów prostych może rozwinąć się cukrzyca ( cukrzyca typu 2, cukrzyca typu 1, cukrzyca ciążowa ).

     

(...)

Poziom cukru we krwi – norma

Normy glukozy we krwi na czczo:

noworodek - 2,8-4,4 mmol/l (50-115 mg/dl)

dziecko - 3,9-5,8 mmol/l (70-105 mg/dl)

dorosły - 3,9-6,9 mmol/l (70-125 mg/dl)

kobieta w ciąży - prawidłowo do 7,8 mmol/l (do 140 mg/dl)

Normy cukru we krwi mogą się nieznacznie różnić w zależności od labolatorium, w którym badano krew i na ogół są one podane tuż obok wyniku.

Cukier wszystkich  rodzajów - naturalne cukry, takie jakie znajdują się w miodzie i owocach (fruktoza), jak również rafinowany biały cukier (sacharoza) – ma skłonność do blokowania wydzielania soków żołądkowych oraz hamujący wpływ na naturalną zdolność ruchu żołądka. Cukry nie są trawione w ustach jak zboża lub w żołądku jak tkanki zwierzęce. Gdy są spożywane same, przechodzą szybko przez żołądek do jelita cienkiego.

Gdy cukier jest jedzony z innymi składnikami pożywienia – na przykład mięsem i chlebem na kanapce – zatrzymuje się na pewien czas w żołądku. Cukier w chlebie i w słodkim napoju zostaje tam zatrzymany wraz z hamburgerem i czeka, aż zostaną one strawione. Podczas gdy żołądek pracuje nad białkiem zwierzęcym i rafinowaną skrobią chleba, dodatek cukru powoduje szybką fermentację kwasową za sprawą ciepła i dużej wilgotności panujących w żołądku. Jedna kostka cukru w twojej kawie wypitej po kanapce wystarczy, aby zmienić żołądek w komorę fermentacyjną. Jeden napój gazowany wypity razem z hamburgerem wystarczy, aby zmienić twój żołądek w kolumnę rektyfikacyjną. Ziarno połączone z cukrem, bez względu na to, czy kupujesz je już scukrzone w pudełku, czy sam dodajesz do niego cukier, prawie zawsze gwarantuje fermentację kwasową.

Kiedy organizm trawi skrobię i złożone cukry, są one rozkładane na proste cukry zwane „monosacharydami”, które są użytecznymi substancjami – składnikami odżywczymi. Gdy skrobia i cukry są zjedzone razem i zachodzi fermentacja, zostają one rozłożone na dwutlenek węgla, kwas octowy, alkohol i wodę. Wszystkie te substancje, z wyjątkiem wody, są nie wykorzystywane a dostarczane regularnie – są truciznami. W prawidłowym procesie trawienia białka rozkładane są na aminokwasy, które są wykorzystywanymi substancjami odżywczymi. Gdy białka są wymieszane z cukrem, gniją, rozkładają się na szereg ptomain i leukomain, które są nie wykorzystywanymi substancjami –  truciznami.

A co z miodem? Miód ma podobną kaloryczność do cukru białego (324 kcal/100 g), jednak w składzie nie zawiera samej „słodyczy”. Jego głównym składnikiem są cukry – glukoza i fruktoza. W zależności od odmiany miodu, a zatem proporcji glukozy i fruktozy, indeks glikemiczny wynosi 50-87. Im więcej fruktozy w miodzie, tym niższy IG. Oprócz cukrów w miodzie znajdziemy niewielkie ilości składników mineralnych, witaminy z grupy B oraz białka, garbniki, woski, olejki lotne, pyłki kwiatowe, enzymy i kwasy organiczne. To właśnie te składniki odpowiadają za prozdrowotne właściwości miodu: m.in. łagodzenie kaszlu, astmy i kataru siennego, działanie bakteriobójcze i grzybobójcze, poprawę funkcjonowania układu trawiennego i zwiększenie wydolności mięśnia sercowego. Pamiętaj, że dodawanie miodu do herbaty zalanej wrzątkiem, skutkuje utratą jego właściwości prozdrowotnych. Dobroczynne działanie miodu zanika w temperaturze powyżej 40°C.