Podczas konferencji prasowej wiceszef Biura Ochrony Rządu płk. Jacek Lipski ujawnił wstępny raport odnośnie przyczyn wypadku prezydenckiego samochodu na autostradzie A4. 

Mówił m.in. że zaniedbania w BOR trwały latami: - Czynności sprawdzające wykazały, że zarówno instrukcja o prowadzeniu gospodarki transportowej w BOR z 2013 roku podpisana przez ówczesnego szefa Biura płk Klimka, jak również obowiązująca instrukcja z 2009 roku podpisana przez gen. Janickiego, są niezgodne z normami bezpieczeństwa, które przewidział producent pojazdu (...) Określały one wiek opony na trzy lata, a od zamontowania na dwa lata. Niezależnie od przebiegu. Instrukcja gen. Janickiego określała datę eksploatacji na 6 lat, a instrukcja płk. Klimka określała na 4 lata. Dodatkowe różnice dotyczą głębokości bieżnika".

Płk. Lipski wyjaśnił również jakie działania podjął BOR po wypadku prezydenckiego samochodu: - Szef BOR kazał wymienić opony w samochodach pancernych. W celu zmniejszenia wystąpienia kolejnych awarii ogumienia. Zmniejszono normę przebiegu do 10 tysięcy kilometrów i używalność do 2 lat. Rozwiązano stosunek pracy z dyrektorem zarządu piątego, który odpowiada za transport VIP. Trwa postępowanie karne prokuratury. BORpozostaje w ścisłej współpracy. W BOR od momentu naszego powołania, trwa weryfikacja ostatnich 8 lat pracy BOR. Proces jest długi i żmudny, ale musi być racjonalny. Jest ogromne niedoszacowanie budżetu BOR. Przez to sprzęt jest nie najnowszy. Zaniechano szereg inwestycji, które powinny mieć miejsce. Ta sytuacja nie zostanie poprawiona z dnia na dzień. Zaniechania trwały przez lata, poprawa sytuacji nie nastąpi szybko. Jesteśmy związani rozmaitymi procedurami. W chwili obecnej realizowany jest przetarg na 20 samochodów. Podjęto decyzję o zakupie samochodów pancernych".

mko/media

<<< JAK ŻYĆ BY PO PROSTU .... ŻYĆ WIECZNIE! ZOBACZ! >>>

 

<<< 10 PORAD JAK PRZEŻYĆ W DNIACH OSTATECZNYCH >>>

 

<<< CAŁA PRAWDA O BANKSTERACH! KONIECZNIE PRZECZYTAJ! >>>

 

<<< CZY WIESZ ŻE ŚMIERĆ .... NIE ISTNIEJE! >>>