Adamski: Siedem chudych lat? - zdjęcie
02.04.12, 06:15

Adamski: Siedem chudych lat?

28

 „Jan Paweł II przeorał serca Polaków”- powiedział jeden z duchownych w moim tekście o dziedzictwie Papieża i pokoleniu JPII dwa lata temu. Czy przeorał? Na pewno ukształtował całe pokolenie, które przetrwało komunizm. 2005 rok i wybuch miłości tzw. pokolenia JPII pokazał, że wpływ ojca świętego na młodych ludzi mógł być nieodwracalny. W tym szczególnym okresie dla Polski niewielu infantylnych głupców paradowało w koszulkach  z hasłem „nie płakałem po papieżu”. Niestety wystarczyło 7 lat by okazało się, że przestrzeń publiczna wolna jest od tego, co widzieliśmy w kwietniu 2005 roku.  Dziś ludzie od „niepłakania po papieżu” współtworzą mainstreamową politykę. Kto by spodziewał się, że siedem lat po śmierci papieża Polska będzie pierwszym krajem zachodniej cywilizacji z transseksualistą w Sejmie? Kto by się spodziewał, że kilka lat po śmierci ojca świętego w Sejmie zasiadać będzie człowiek pracujący w jednej redakcji z mordercą ks. Popiełuszki, a rzecznikiem znaczącej partii będzie zastępca obrzydliwego rzecznika komunistycznego rządu?  Kto by się spodziewał, że siedem lat po śmierci papieża tłumy będą sikać na krzyż i parodiować Jezusa w centrum stołecznego miasta, a autorytety polityczne i medialne będą przekonywały, że mamy do czynienia z narodzinami społeczeństwa obywatelskiego. Kto by się spodziewał w kwietniu 2005 roku, że za kilka lat większość polskich tygodników będzie się prześcigać w antykatolickich okładkach i obrażaniu "naprutych apostołów"? Kto by się spodziewał, że siedem lat po śmierci papieża, który zmiótł komunizm, w polskim Sejmie trzecia siła w Sejmie będzie domagać się zdjęcia krzyża z przestrzeni publicznej? Kto w końcu by przewidział, że siedem lat po śmierci papieża premier „konserwatywno-liberalnego” rządu będzie zbijał kapitał polityczny na propagandowym „dobieraniu się do majątku czarnych” i spowoduje, że postkomuniści będą odbierani jako przyjaciele duchowieństwa. Kto w końcu by się spodziewał, że to wszystko nastąpi nie tylko siedem lat po śmierci Jana Pawła II, ale również natychmiast po największej tragedii w III RP czyli śmierci polskich elit na czele z prezydentem w katastrofie lotniczej?


Czy okres od śmierci Jana Pawła II był „chudym” okresem dla katolików w Polsce? Z pewnością nie był to okres triumfów Jezusowego ducha. Czy był to okres zmarnowany i nie skorzystaliśmy z przesłania naszego papieża? Nie wiem. Tak ostro chyba nie można stawiać tej tezy. Nie można jednak święcić triumfów. W wielu badaniach okazuje się, że nauczanie papieża o etyce seksualnej jest odrzucane przez większość młodego społeczeństwa. Z drugiej strony nie była to najważniejsza część przesłania papieża.  Czy ojciec święty stał się nadrukiem na koszulce i smaczną, choć zupełnie nie odżywczą kremówką? Chyba nie. Jednak nie widać szczególnie mocno jego „przeorania dusz”. Nie znaczy to, że go nie ma. W końcu po siedmiu latach chudych powinno przyjść siedem lat tłustych. Czy są one widoczne na horyzoncie? Na to odpowiedzcie sobie państwo sami.

 

Łukasz Adamski   

Komentarze (28):

anonim2012.04.2 7:07
<p>Być może \"ziarno musi obumrzeć\", by wydało plony! Miejmy nadzieję, że przed nami tylko czas wzrastania.</p>
anonim2012.04.2 7:09
<p>Często gdy widzę co sie dzieje w polityce dziennikarstwie nie mogę sie oprzeć wrażeniu ,że są dwie Polski mentalne. Może dla kogos to absurdalne , ale ja sie z tego cieszę i mysle ,że ta druga Polska to wielkie zwycięstwo &nbsp;Jana Pawła II. Na pewno doskonale zdawał sobie sprawę ,że te tłumy podczas jego pielgrzymek to rzeczywistość , kt&oacute;ra minie z jego odejściem. Jednak wiedział ,ze to jedyna okazja do siewu. Do końca rzucał ziarno swej nauki. Może to nie jest dobry czas do tego by wschodziło. Wiele na to wskazuje ,że moze byc jeszcze gorzej, ale to niczego nie przesądza. Życie jesdt silniejsze jak śmierć. &nbsp;Był on także wizjonerem. Przewidział wiele zagrożeń jakie niesie cywilizacja chociażby jej \"postęp\" w stronę śmierci, krzyż jakoznak kt&oacute;remu sprzeciwiać się będą. Autor ma rację etyka seksualna nie była najważniejsza częscia nauk papieza. Te sprawy bardzo ważne nie moga być stawiane ponad wszystkimi innymi, choćby dlatwego ,że i w zyciu człowieka też nie są czyms stałym. Niekt&oacute;rzy dorastają wcześniej inni wog&oacute;le. Wraca sie często do tego p&oacute;źniej &nbsp; co sie odrzucało mając 18 lat . Ważniejsze jest by było do czego wr&oacute;cić. &nbsp;</p>
anonim2012.04.2 7:30
<p>BRAKUJE NAM OJCA! (duchowego)</p>
anonim2012.04.2 7:47
<p>A co robiła &nbsp;i robi hierarchia kościelna, by ziarno, kt&oacute;re zasiał JP2 wydało plon?Czy kard. Nycz powinien wraz z HGW w dniu dzisiejszym uczestniczyć w czuwaniu na placu piłsudskiego? Przecież to HGW wysyłała straż miejską, by usunęła Krzyż z Krak. Przedm.w 2010. Co za hipokryzja Nycza!Trzeba wyraźnie m&oacute;wić tak, tak, nie, nie.</p>
anonim2012.04.2 7:48
<p>Oczywiście placu Piłsudskiego</p>
anonim2012.04.2 8:02
<p>@Beajab. Oni \"czuwają\" a nie czuwają.&nbsp;</p>
anonim2012.04.2 8:04
<p>Nie wiem, czy JPII byłby szczęśliwy z powodu okołokrzyżowej szopki. Albo czy by mu było miło na wieść o \"uciszeniu\" ks. Bonieckiego.</p> <p>Możliwe, że na skutek awarii betoniarki beton rozlał się obecnie po obu stronach ideowej barykady.</p>
anonim2012.04.2 8:25
<p>@Berecik Ja myślę ,że papieżem zostaje sie nie po to by być szczęśliwym i by po to było miło. Chyba nigdy by nie nazwał nikogo tzw. obrońcą krzyża. Ksiądz Boniecki powiedział ,że maja rację ci co chca by krzyz wisiał w Sejmie i maja rację ci co go chcą zdjąć. Wydaje mi się głaszajac takie \"głębokie\" refleksje dał sie poznac jako wyznawca jakiejś dziwnej szkoły filozoficznej co jako księdzu chyba nie wypada. Z tego co wiem wcale sie nie uciszył i nie spowodowało to żadnych konekwencji \"betonowych\" \"uciszaczy\" . Chyba zwolennicy jego filozofii bardzo na to liczyli . &nbsp; &nbsp;</p>
anonim2012.04.2 8:40
<p>@Izaarte1 A kiedyż to tzw. \"politycy bali sie koscioła\"? Czy \"kości&oacute;ł\" może postapił z jakims politykiem tak jak politycy z księdzem Popiełuszką? zapewniam Cie ,ze \"politycy\" nawracajacy sie przed wyborami nie czuja zadnego leku przed Kosciołem. Raczej go kochaja miłoscia tak wielką jak chęć życia cwaniaka &nbsp;z owoc&oacute;w cudzej pracy. Wyobraź sobie ,że państwowy to nie oznacza ,ze to tylko Tw&oacute;j majątek ale r&oacute;wnież m&oacute;j i kilkudziesięciu milion&oacute;w wsp&oacute;łobywateli. Ja uważam ,że to co wrzucali na tacę moi przodkowie katolicy nalezy sie Kościołowi. Ty mozesz sw&oacute;j wkład &nbsp;darowac komu chcesz. Oświeć mnie ciemnego mohera co to jest prawo in vitro. Czy to jakies prawo kt&oacute;re wkłada sie do szklanki na noc jak sztuczna szczęke?&nbsp;</p>
anonim2012.04.2 9:06
<p>@Anteko</p> <p>Ale tak serio. Po co Ci krzyż w sali sejmowej? Boniecki stwierdził odkrywczo, że są argumenty \"za\" i są argumenty \"przeciw\". Jedne i drugie ważne.</p> <p>Gdybym była papieżem, to nie po to, żeby było mi jakoś szczeg&oacute;lnie wesoło. \"Przykro\" jest niejako wpisane w los papieża. Musi być przykro, bo jest dużo kataklizm&oacute;w i trzeba wystosować dyplomatyczne noty. Musi być przykro, bo relacja ideały-bruk zacieśnia się.</p> <p>Natomiast lata nie są ani chude, ani chudsze. Od rządzenia państwem są panowie w garniturach, wybrani przez nas raz mniej, raz bardziej trafnie. Dla pan&oacute;w w sutannach przewidziano inną rolę-mają przewodzić życiu religijnemu i prowadzić ku zbawieniu tych, kt&oacute;rzy sobie tego życzą. Jeżeli ktoś nie wierzy w zbawienie, bądź chce się ku niemu poprowadzić sam, bądź jest buddystą i zamierza reinkarnować, bądź chce czcić Światowida-tak, to jest jego prawo. Nie, nie powinien stanąć przed dylematem, czy posłać dziecko na religię i niech mu wciskają coś, w co mama nie wierzy, czy nie posyłać i niech się małolat błąka po szkole godzinę. I koledzy będą się śmiali.</p> <p>&nbsp;</p> <p>A kwestia majątku kościelnego jest skomplikowana. Bo, przykladowo, mamy sobie fikcyjną kamienicę na krakowskim Kazimierzu. Powiedzmy, że była to kamienica należąca do braci takich a takich. Potem zabrali (bo zabory), potem była Żyda, po wojnie wprowadził się Polak, bo kazali. Czyje jest mieszkanie nr 2 na pierwszym piętrze? a)zakonnik&oacute;w b)potomk&oacute;w Żyda c)aktualnego mieszkańca-wnuka pana Zdzisława, kt&oacute;ry zamieszkał tam zgodnie z obowiązującym prawem d)należy do związku rodzimowierczego, kt&oacute;ry udokumentował, iż w okresie przedchrześcijańskim znajdowało się tam miejsce kultu, kt&oacute;re uległo dewastacji i zostało zarekwirowane, a kapłanki wybito ?</p> <p>Dlaczego nie oddamy więc Niemcom tego, co niemieckie, dlaczego Krzyżakom, co krzyżackie? Nieruchomości to delikatna i skomplikowana sprawa. A oddawanie ich \"prawowitym\" właścicielom, szczeg&oacute;lnie w sytuacji, gdy kilkunastu \"prawowitych\" właścicieli ma do nich prawa, powinno być za każdym razem głęboko przemyślane.</p>
anonim2012.04.2 9:06
<p>Bog nawet z czegos zlego potrafi wyprowadzic dobro, wiec wierzmy, ze to zlo ktore teraz sie dzieje w Polsce moze byc i to juz niedlugo historia....</p>
anonim2012.04.2 9:31
<p>Jestem za wprowadzeniem całkowitego zakazu wypowiadania się Izaarte na Frondzie. Nie jestem za wprowadzeniem całkowitego zakazu wypowiadania się Izaarte w przestrzeni publicznej. Fronda jest portalem publicznym ale posiada sw&oacute;j określony profil ideowy wynikajacy z bardzo okreslonej wizji rzeczywistości.&nbsp; Przekonania jakimi kieruje się Izaarte wynikają z zupełnie innej wizji rzeczywistości niż ta jaka jest przyjmowana na Frondzie.</p> <p>Izaarte ma pełne prawo zrzeszania się w takich organizacjach jak Ruch Palikota czy innych im podobnych. Ma pełne prawo artykułowania swoich poglaąd&oacute;w na swoich portalach w swoich mediach. Co wiecej ma prawo wyrażania swoich poglad&oacute;w i zgłaszania swoich propozycji rozwiązań prawnych nawet w Parlamencie.</p> <p>Jednakże wyrażanie tego rodzaju pogląd&oacute;w i zgłaszanie tego rodzaju postulat&oacute;w na portalu przeznaczonym dla ludzi o radykalnie innych pogladach niż Izaarte jest przejawem nachalnego prostactwa i zwykłego chamstwa.</p> <p>W taki i tylko taki spos&oacute;b wypowiedzi tego człowieka mogą być tutaj oceniane i traktowane.</p>
anonim2012.04.2 9:32
<p>@Izaarte Z tego co wiem władze Koscioła wcale nie są za utrzymaniem funduszu kościelnego. Rozmowy i racje stron nie polegaja na obrzucaniem Koscioła inwektywami i obelgami &nbsp;typu \"kości&oacute;ł doi , biskup jest chamem, po co komu taki biskup\". Ty uważasz ,ze ludzie leczacy swoja niepłodnośc powinni miec zrefundowane zapłodnienie invitro. Ja nie &nbsp;bo ta metoda jest kontrowersyjna r&oacute;wnież dla lekarzy i naukowc&oacute;w. Nie sa bez wyjścia. Mogą adoptowac dzieko. Pary homoseksualne &nbsp;nie sa zwiazkiem kobiety i mężczyzny i gdzie tu &nbsp;leczenie niepłodności ?&nbsp;</p>
anonim2012.04.2 9:34
<p>To samo dotyczy pogląd&oacute;w wyrażanych przez użytkownika posługującego się loginem \"Berecik\".</p>
anonim2012.04.2 9:37
<p>A czy ktoś pomyślał że ta sytuacja teraz to tylko OWOCE wcześniejszych niż 7 lat działań!!!!!!!!!</p>
anonim2012.04.2 9:38
<p>@Izaarte1</p> <p>Akurat co do refundacji antykoncepcji nie zgadzam się. Nie stać nas. Są ważniejsze leki, kt&oacute;re trzeba refundować. Na raka właśnie, na przykład.</p> <p>\"Z jakiej racji kości&oacute;ł ma mieć olbrzymi majątek?\"</p> <p>To może jest taki test. Zażądajmy-od-nich-i-popatrzmy-ile-dadzą</p> <p>&nbsp;</p>
anonim2012.04.2 9:47
<p>@ Izaarte Mnie nie przekonasz , bo sama sie nie przekonałas . To tym m&oacute;wisz ,ze jesteś przeciw zabijaniu zarodk&oacute;w a uwazasz ,ze nie wolno tak uwazać Kosciołowi. Ja juz żyłem w &nbsp;państwie uwajacym bezbożnosc za świeckość wystarczajaco długo by przekonac sie jak władza w nim potrafi byc przeciw człowiekowi. Zapewniam Ciebie ,ze świat z legalnym zabijaniem będzie komfortowym miejscem dla morderc&oacute;w a nie dla zwykłych ludzi. Nie kłam . Odajemy Niemcom co niemieckie, Żydom co żydowskie i to jakoś nikogo nie bulwersuje tak jak oddanie kosciołowi tego co kościelne. Wiesz na Titanicu też pisało&nbsp;<span \" : Arial, \'Helvetica CE\', Helvetica, sans-serif; text-align: left;\">&nbsp;</span><strong><span \" : Arial, \'Helvetica CE\', Helvetica, sans-serif; text-align: left;\">\"Ni Dieu ni</span></strong></p> <p><strong><span \" : Arial, \'Helvetica CE\', Helvetica, sans-serif; text-align: left;\">ma&icirc;tre\", co można przełożyć: \"Ni Boga, ni</span></strong><br \" : Arial, \'Helvetica CE\', Helvetica, sans-serif; text-align: left;\" /><strong><span \" : Arial, \'Helvetica CE\', Helvetica, sans-serif; text-align: left;\">mistrza\", względnie: \"Ani Boga, ani pana\".</span></strong></p>
anonim2012.04.2 10:43
<p>Czy śmieszy poetyka odpowiadania na pytania stawiane jako retoryczne negatywnie? Chyba nie, nie wiem. Proszę, niech sobie Pan sam odpowie. :-)</p>
anonim2012.04.2 10:46
<p>@Zawilec: Jako narodowi - zgadzam się. JPII był wspaniały i myślę, że budził powściągliwość we wrogach Polski podczas jej kompletnego - bo takiego, kt&oacute;ry dotyczy przede wszystkim narodu polskiego - demontażu.</p>
anonim2012.04.2 10:53
<p>@Izaarte: Zdefiniuj \"prawo do szczęścia\" i podaj argumentację filozoficzną. I proszę nie pisz, że Kości&oacute;ł nie zbiednieje, ponieważ jestem jego częścią, jako wierny, i uważam że stanie mi się krzywda, jeśli moje dzieci nie będą mogły uczęszczać na religię albo będą musiały żyć w wyznaniowym państwie ateistycznym. Podnosi się VAT między innymi przez błyskotliwe marnotractwo sektora publicznego, mocium pani(e), przez zatrudnianie tysięcy nowych urzędnik&oacute;w i brak innowacji. Mam kilka kwiatk&oacute;w idiotyzmu panującego w państw&oacute;wce, lenistwa i pogardy wobec obywatela. A szanown(a/y) chce demontować instytucje, kt&oacute;ra dla narodu zrobiła i nadal robi tyle dobrych rzeczy. Jeśli nie wierzy Izaarte, polecam Dmowskiego pragmatyka, kt&oacute;ry katolikiem jako takim był chyba tylko pod koniec życia, ale miał dar analizy i wiedział, gdzie chroni się narodowej tożsamości, a gdzie niszczy i sponiewiera.</p>
anonim2012.04.2 11:23
<p>@Polipid3: pomyślałem tak, plucie przez katolik&oacute;w na papieża i nie przyjęcie postanowień soborowych \"rozwalają\" Kości&oacute;ł od środka, ale nie takie burze Jezus uciszał, więc czekam na plon obumarłego ziarna:)</p>
anonim2012.04.2 11:31
<p>@ Berecik Krzyz jest mi potrzebny w Sali Sejmowej z bardzo prostej i jednoznacznej przyczyny. Jestem katolikiem. Wiekszość społeczeństwa to katolicy. Krzyż nie jest przeciwko nikomu kto nie ma złych zamiar&oacute;w. Dlatego trochę rozumiem tych co chcą go usunąć. &nbsp;Czy kryż św. Andrzeja tez usuniecie?</p>
anonim2012.04.2 12:02
<p> <p>@Piogal</p> <p>Od początku wypowiedzi sobie przeczysz. Twierdzisz, że nikt z Kościołem nie walczy, po czym definiujesz podstawy walki. Bo skoro wg ciebie \"dla każdego normalnego obywatela to zwyczajna instytucja o wątpliwej jakości moralnej\" oznacza, że wszyscy Katolicy są nienormalni, co jest poglądem dyskryminacyjnym, agresywnym i potencjalnie prowadzącym do otwartych akt&oacute;w nienawiści. Jeśli wypowiadasz się dalej o katakumbach, mam prawo uważać, że powyższe zdanie jest ukrytą groźbą.</p> </p>
anonim2012.04.2 13:00
<p>Te 7 lat to były właśnie lata tłuste. Chude są przed nami.</p> <p>I tak jak w Biblii, władza Żyd&oacute;w zakończyła się całkowitym wyzuciem tubylc&oacute;w z majątku. ziemi i wolności osobistej (po 14 latach rząd&oacute;w żydowskiego mędrca Egipcjanie zostali niewolnikami mieszkającymi \"w miastach\"), tak i u nas może być podobnie.</p> <p>Jednak Żydzi nie posunęli się do tego, żeby naruszyć majątki świątynne, to był błąd, kt&oacute;ry dziś z pewnością się nie powt&oacute;rzy.</p> <p>Historia biblijna zakończyła się jednak happy-endem. Wybuchł bunt i niewolnicy skierowali \"rasę pan&oacute;w\" do kopania row&oacute;w.</p> <p>M&oacute;dlmy się, żeby u nas tak się nie stało. Przecież lepiej być zdychającym niewolnikiem, niż antysemitą.</p>
anonim2012.04.2 13:16
<p>Zaklinajmy, zaklinajmy dalej rzeczywistosć...</p>
anonim2012.04.2 14:16
<p>@ Anteko</p> <p>Dobrze, jesteś katolikiem. Więc miej krzyż w domu i w kościele.</p> <p>Ja sympatyzuję z rodzimowiercami. Czy powinnam złożyć petycję o Światowida w sali sejmowej? Albo o figurki Kryshny i Radhy, jeżeli należę do Hare Kryshna? Albo może delikatnie poprosić o gwiazdę Dawida, bo może akurat urodziłam się w porządnej, pobożnej żydowskiej rodzinie, a nikt mi nie powie, że żydzi nie mieli wpływu na polską historię, kulturę i sztukę, że o monarszych finansach nie wspomnę?</p>
anonim2012.04.2 14:30
<p>@Berecik</p> <p>Państwo ma swoją historię, tradycję. Ma nar&oacute;d, kt&oacute;ry jest tw&oacute;rca tego państwa i ma religię, kt&oacute;ra jest panująca. To są elementy, kt&oacute;re tworzą państwo i powodują, że może trwać setki lat, a nie tylko przemknąć przez historię jak komunistyczne efemerydy, pozostawiając po sobie zgliszcza i zamęt.</p> <p>To, że dziś religia katolicka nie jest zapisana w konstytucji to błąd, kt&oacute;ry powoduje u ciebie pewne skonfundowanie.</p> <p>Ale idąc torem twojego myślenia, skoro jesteś Żydem to zaraz zaprotestujesz przeciw polskiej fladze i polskiemu godłu. Przeciw polskiemu językowi w szkołach. No, bo dlaczego ma być orzeł, skoro tobie pasuje menora? Dlaczego polskie, a nie jidysz? itd itd.</p> <p>Zamiast zajmować się psuciem cudzych państw, zał&oacute;ż własne państwo.</p>
anonim2012.04.2 14:55
<p>Ludzie,</p> <p>prześledzilem z cały ten wątek. Mam jedno spostrzeżenie i kwintesencję tej dyskusji: Odraza.</p> <p>Sorry ale na tym wątku ja intelektualnie \"wymiękam\". Odraza.</p>