W odpowiedzi na te wydarzenia, Prawo i Sprawiedliwość wystosowało pismo do sponsorów Campusu, w którym pyta, czy popierają propagowanie treści pełnych nienawiści i agresji, które były rozpowszechniane podczas imprezy. W dokumencie podkreślono, że takie działania mogą naruszać wartości uniwersalne, którymi powinny kierować się firmy wspierające wydarzenia publiczne.
PiS pyta sponsorów, czy identyfikują się z treściami promującymi dyskryminację i agresję wobec wyborców PiS, których liczba wynosi ponad 7,6 miliona. Partia odwołuje się do tragicznej historii, porównując tego typu retorykę do ideologii propagowanej w nazistowskich Niemczech i komunistycznej Rosji, pytając, czy firmy sponsorujące Campus Polska akceptują takie postawy.
Incydent na Campus Polska Przyszłości pokazuje też, jak młody aktywista PO, Mikołaj Wasiewicz, opublikował nagranie na swoich mediach społecznościowych. Choć film szybko został usunięty, zdołał zyskać znaczną popularność, co wywołało burzę w mediach. Wasiewicz, broniąc się, stwierdził, że młodzi Polacy są rozczarowani rządami PiS, co wyraźnie ujawniło się podczas tego wydarzenia.
W piśmie skierowanym do sponsorów, PiS wzywa do odpowiedzi na pytania dotyczące poparcia dla takich działań oraz do rozważenia wycofania wsparcia dla Campusu Polska, jeśli propagowane tam treści są sprzeczne z deklarowanymi przez firmy wartościami.
- Czy jako sponsor tego wydarzenia, popieracie Państwo propagowanie tego typu treści? Czy jako sponsor tego wydarzenia utożsamiacie się Państwo z przedstawionymi tam treściami, które nawołują do usunięcia z Polski ponad 7 mln 600 tysięcy Polaków, którzy w ostatnich wyborach parlamentarnych poparli Prawo i Sprawiedliwość? Czy jako sponsor tego wydarzenia uważacie Państwo, że jedna partia polityczna powinna wzywać do siłowego usunięcia wyborców innej partii z kraju, w którym mieszkają? Tego typu treści, nawołujące do usuwania określonych grup ludzi, były propagowane m.in. w nazistowskich Niemczech czy komunistycznej Rosji - czy Państwa firma jako sponsor tego wydarzenia, identyfikuje się z tego typu ideologią? Jesteśmy przekonani, że Państwa klienci, szczególnie ci należący do grupy, która zdaniem organizatorów Campus Polska powinna być usunięta z Polski, chętnie zapoznają się z Państwa stanowiskiem w tej sprawie. Jesteśmy przekonani, że jako firma reprezentująca i deklarująca określone wartości, m.in. krytykę pojawiającej się coraz częściej w przestrzeni publicznej mowy nienawiści, zareagujecie Państwo adekwatnie do sytuacji. Jednocześnie uprzejmie prosimy o odpowiedzi na powyższe pytania oraz prosimy o informację, jakie działania podejmiecie Państwo w stosunku do organizatorów oraz czy będzie się to wiązało z wycofaniem się ze sponsorowania imprezy, podczas której promowana jest nienawiść, nietolerancja i agresja? – pytają sygnatariusze pisma.