„Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjami BLIKA. Pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. O wszelkich zmianach w tym zakresie będziemy informować na bieżąco” – poinformował operator płatności Blik za pośrednictwem platformy X.

Zgłaszane były liczne trudności w płatnościach stacjonarnych i internetowych.

Według serwisu Downdetector, 1 listopada tuż po 8-mej doszło do awarii BLIKA i dotknęła ona klientów wielu banków. Użytkownicy zgłaszali brak możliwości wygenerowania kodu oraz wykonania przelewu. Klienci zgłaszali trudności zarówno z płatnościami w sklepach internetowych, jak i w punktach stacjonarnych.

„Od wczesnych godzin porannych obserwujemy zewnętrzny atak typu DDoS na polską infrastrukturę rozliczeniową” – napisał w mediach społecznościowych minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.

„Sytuacja wraca do normy, infrastruktura jest zabezpieczana, co przekłada się na przywracanie funkcjonowania płatności. Takie ataki zdarzają się regularnie i polskie służby w zdecydowanej większości przypadków je blokują tak, że użytkownicy nie odczuwają skutków” – dodał.

Zewnętrzny atak na system płatności poinformował także sam operator płatności Blik. Był to zewnętrzny atak typu DDoS, który zakłócał płynność transakcji.

Jak poinformował operator, awaria została usunięta, a korzystanie z płatności jest już możliwe bez żadnych zakłóceń.