Gurido Barilla, szef jednej z największych włoskich firm produkujących marakon, zamierza przeprosić homoseksualistów i stworzyć nowy wizerunek firmy. Obiecał wypuścić całą serię przyjaznych gejom reklam, a także powołać specjalną radę, która zajmie się „promocją różnorodności”.

Barilla wynajmie również homoseksualnego aktywistę Davida Mixnera, który pomoże zbudować nowy, bardziej otwarty wizerunek firmy.

„Różnorodność, zmiana i równość są od dawna częścią (...) kultury Barilli” – powiedział jeden z przedstawicieli firmy, Claudio Colzani. „Jest to odzwierciedlone w naszej polityce... nasi pracownicy otrzymują wsparcie niezależnie od wieku, upośledzenia, płci, rasy, religii lub orientacji seksualnej” – dodał.

Cała sytuacja została wywołana radiowym komentarzem Gudio Barilli z września. Powiedział wtedy: „Nigdy nie będziemy mieć reklamy z rodziną homoseksualną. Nasza rodzina jest tradycyjna. (...) Jeżeli homoseksualiści lubią nasz makaron i odpowiada im to, co mówimy, będą go jeść. Jeżeli im to nie odpowiada, niech jedzą inny”.

Wypowiedź wywołała ostre sprzeciwy środowisk homoseksualnych. Od tego momentu Guido Barilla spotkał się przynajmniej osiem razy z różnymi aktywistami gejowskimi we Włoszech i w USA i – jak twierdzi – zmienił swoje poglądy.

Początkowo Barilla zapewniał tylko, że nie chciał urazić homoseksualistów. „(...) mają prawo robić, cokolwiek chcą, szanując przy tym innych. Ja [po prostu] nie myślę tak jak oni. (...) Rodzina, do której się odnosimy, jest rodziną tradycyjną, gdzie kobieta gra fundamentalną rolę. To jest strukturalne centrum życia” – wyjaśniał.

To jednak nie zadowoliło działaczy homoseksualnych.  Wzywali do bojkotu produktów firmy, co przyniosło oczekiwany przez nich efekt.

Pac/LSN